Olen nyt suunnittelemassa matkaa inkerin suommalaisten kyliin ja minulle olisi iso apu jos sitä ennen voisin tutustua oikeisiin inkeriläisiin jotka asuvat Suomessa, uskon etteivät useimmat muummot vieraile täällä keskustelupalstalla ja siksi laitankin toivoni nuorien varaan joilla on omaisia ja tuttuja joihin voisin ottaa yhteyttä.Mirja puh.050-5678646
inkerin mummot
7
839
Vastaukset
- omaal maal
missä "VEERA" asut? minä asun Lahdessa.Ja millaisiin kyliin haluat matkustaa?
- wera
Asun Helsingissä ja en ole osannut päättää minne päin inkeriä tahtoisin mennä. Suomessa asuvat inkkeriläiset ovat ottaneet minuun puhelimella yhteyttä kiitettävästi, mutta kaikki soitot otan mielelläni vastastaan.
- wera
Ilmoittautukaa Lahden Mummot voin tulla teitä haastattelemaan
- wera
Kiva kun ilmoitit itsestäsi Inkerin mummo, olen tulossa Lahteen toukokuussa haastattelelemaan inkeriläisiä, minä itse asun Helsingissä
- Inkerinkulttuuri
Yksi tapa inkerin mummojen auttamiseksi rajan siellä ja täällä olisi suomalaisten ylijäämävaatteiden kierrättämisestä saatava apu. Suoran vaateavun lisäksi esimerkiksi Kupanitsassa toimiva Villa Inkeri ja Skuoritsassa toimiva vanhustentalo Maria-koti harjoittavat yleisölle avointa kirpputoritoimintaa, jossa Suomesta lahjoitettuja tavaroita myydään ja tuotto käytetään vanhainkodin ylläpitämiseen. Kirpputoreista saatava tuotto on todella tärkeä osa palvelutalojen toiminnassa.
Suomessahan vanhoja vaatteita riittää, mutta niiden kuljettaminen rajan tuolle puolelle on nykyisin vaikeaa. Tilannetta vaikeutta se, ettei pääkaupunkiseudulla ole varastoa, jonne lajoitustavaroita voisi säilöä kuljetusta odottamaan.
Nyt kysely keskustelupalstan lukijoille. Onko kenelläkään teillä tiedossanne edullista = ilmaista tai puoliilmaista tilaa (autotallia, kellaria, vajaa, aittaa) kirpputoritavaroille. - wera
oikein hyvää pääsiäistä kaikille inkeriläisille ja heidän ystävilleen tv, wera mirja
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä561968Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1651678Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on701398Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2411357Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda2281295Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3391169- 1281155
- 781106
Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että3161080IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel3361070