PlutoLife, elisahot

zxcvbasdfg

Mulla tulee 3G-puhelimeeni säännöllisin välein tekstareita joissa lähettäjänä PlutoLife. Teksti on aina sama:

ELISAHOT: Avaa linkki nahdaksesi viikon kuumimmat tulokkaat.
http://sms18.livethegame.net/hot2/index.jsp?acgid=44&redirect=hottest

En ole koskaan klikannut ko. linkkiä. Kyse ei varmasti ole myöskään Elisan palvelusta, vaikka siinä Elisa mainitaankin.

Pystyyköhän noita tietystä osoitteesta tulevia tekstareita estämään, samaan tapaan kuin emailin spämmisuodattimella? Yritin tsekata netistä tuota livethegame-osoitetta, mutta se ei aukea PC:n selaimella. Googlella selvisi että PlutoLife on mobiili-deittipalvelu. Mahtaneeko auttaa jos sinne lähettää kiukkuista emailia...

13

3217

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • uskonut vielä

      kymmenen vuotta sitten että satunnaiset läähättäjät muuttavat muotoaan spämmeiksi.
      Noo, asiahan ei ole aivan sama, mutta sama kiusa niistä on.

      Kaverillakin puhelin ottaa itse jostain syystä yhteyttä nettiin ja siitä paukahtaa parin kympin lasku aina kuukausittain. Ei itse tiedä että mitä siinä oikein tapahtuu, mutta summa on niin pieni ettei välitäkään; ja siihenhän se laskutus tietysti perustuu.

      Parinvuoden sisään saadaan 3G puhelimista samanlainen vapaaehtoinen pakko kuin digiboxeista, ei ole pakko hankkia, mutta etpäs sitten soitakaan.
      Onneksi Suomi on korruptiosta vapaa.

    • Nimetön

      saat noi viestit loppumaan lähettämällä viestin MOBIMODELS LOPETA nroon 17218!!! pientä rahastuksen/kusetuksen makua, ne viestit maksaa vaik vastaanotat niitä tahtomattas...

      • zxcvbasdfg

      • irtisanoutuminen

        Palvelun lopettaminen onnistuu myös lähettämällä sähköpostia tuossa sivulla (http://www.plutolife.com/usersupport.jsp?selected=usersupport&subselected=finland ) olevaan sähköpostiosoitteeseen ja ilmoittaa heille puhelinnumeronsa niin he poistavat sen järjestelmästä. Näin sain itse lopetettua viestien tulon, kun ei firman kännykästä voinut lähettää tuota lopetus-viestiä tuohon palvelunumeroon. Asiointi on tosin sähköpostitse englanniksi.


      • länsiturunmaajuntti

        Mä saan toisaalta mms-viestin nimellä XMODELS ja oon koittanu lähettää erilaisia viestejä takas et se loppuis mut se ei edes alkuunkaan lähetä itse viestiä, ei sms:nä eikä mms:nä. Elikkä onko tämä sama kuin mobimodels ja plutolife vai jokin ihan muu? Miksi en voi lähettää viestiä takaisin? Ja miten saan sen pois?


      • tietämätön
        länsiturunmaajuntti kirjoitti:

        Mä saan toisaalta mms-viestin nimellä XMODELS ja oon koittanu lähettää erilaisia viestejä takas et se loppuis mut se ei edes alkuunkaan lähetä itse viestiä, ei sms:nä eikä mms:nä. Elikkä onko tämä sama kuin mobimodels ja plutolife vai jokin ihan muu? Miksi en voi lähettää viestiä takaisin? Ja miten saan sen pois?

        miten noi xmodels viestit saa loppumaan?
        alkaa pänniä pikkuhiljaa nuo viestit!!


    • kyrsä

      Mulla oli sama riesa. Tätä palvelua promottiin joskus helmikuussa wap.elisa.net pääsivulla. Sitä klikkasin vaan uteliaisuudesta, että mikähän se tämäkin...
      Taatusti en rekisteröitynyt mitenkään ja sitten alkoi tämä palveluviestirumba. Joka sunnuntai kolmen maissa iltapäivällä tuli viesti, että taas olis hottia tarjolla.
      Siitä sitten muutaman viestin jälkeen soitin elisan asiakaspalveluun ja siellä oltiin täysin tietämättömiä koko palvelusta. Selitin, että iteppä tätä ootte pääsivullanne promonnu, niin täytyyhän teidän tietää mikä se on. Ei tienny.

      Tosta viestistähän ei näy kuka viestin lähettäjä on, joten kehottivat tilaaman puheluerittelyn. Sen nyt sain ja totta tosiaan. Vastaanotettu tekstiviesti numerosta 16400 (Eikös toi ole Zed?), suunta: ELISA PALV ja veroton hinta 1,56€!!

      No firma ton maksaa, mutta on törkeetä.

      Tarvii vissiin soitella vielä Elisalla ja kertoo terveiset...

      • zxcvbasdfg

        ...että niiden tekstareiden VASTAANOTTO oli maksullista! No on kyllä aika törkeetä rahastusta. Elisalle vois tosiaan laittaa palautetta että harrastavat aikas aggressiivista markkinointia!


      • ihmettelin laskua
        zxcvbasdfg kirjoitti:

        ...että niiden tekstareiden VASTAANOTTO oli maksullista! No on kyllä aika törkeetä rahastusta. Elisalle vois tosiaan laittaa palautetta että harrastavat aikas aggressiivista markkinointia!

        Tsiigailin tos laskua ja aloin miettiin et mitäs peeveliä tapahtuu. prkleen mainostajat!!!


    • kännykkään tänään

      Tai siis viesti ei ollut SMS-viesti. Joku datakanavan kautta tullut, emmätiedänoista...

      Arvelin sen olevan jotain roskapostityyppistä rahastusta.

      Mun kännykkä on ihan perusmalli, ei mitään 3G:tä.

      Tarkoitus oli olla vastaamatta, mutta vahingossa sitten varmaankin aukaisin linkin, jolloin kännykkä valitti väärästä CSD-profiilista.

      Eli siis kännykkä yritti soittaa johonkin numeroon käsittääkseni?? CSD-profiili liittyy käsittääkseni minuuttihintaiseen datayhteyteen.

    • kusettajat

      En edes tiedä kuika kauan olen maksanut tästä "palvelusta".
      Täytyypä ottaa selvää.. Tuntuu että voi olla kyse vuosista. Vois etsiä ihmiset katsoa asiaa vaikka ryhmäkanteen voimin.

    • Vihainen sonni

      On ollu pitkään munkin riesana mutta en ole ennen edes välittänyt. mutta nyt tuli mitta täyteen koska kuulin että "palvelu" maksaa. Puhelimella en onnistunut lähettämään viestiä.. sanoo vaan että viestin lähettäminen epäonnistui. Kokeilin nyt lähettää sähköpostia. Vastausta odotellessa. Viestejä tuli myös vanhaan luuriin jossa oli eri SIM kortti kuin nykyisessä.. Toivottavasti kiukkuinen sähköposti auttaa..

      Törkeetä rahastusta..

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. 104
      1899
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      53
      1854
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1845
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1657
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1573
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      10
      1360
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1310
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1296
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      14
      1281
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1242
    Aihe