Oloneuvos on viime aikoina alkanut katsella mahdollisuutta muuttaa talveksi etelän aurinkoon.
Monet ovat sieltä löytäneet muuttolintujen lailla vaihtelua ja vanhemmiten vaivaaville kolotuksilleenkin apua. Miten lie Espanjaan, Kanarialle, Portugaliin vai uskaltautuisikohan Turkkiin vielä ? Kiva löytää paikka, jossa suomalaisia olisi muitakin...
Espanjaanko ?
174
7003
Vastaukset
- Sabiina
Kyllä Torrevieja on paras.
- Häjypoika
Kun keskustelee kotimaassa niin jokainen kehuu omaa kotiseutuaan ja kauppareissutkin tehdään siihen tuttuun kyläkauppaan niinkuin aina ennenkin. Kotikirkossakin samaan penkkiin tuttua pappia kuulemaan ja samalla nuotilla veisaamaan.
Matkailu avartaa ja avoimin silmin uusiin maisemiin ja uusista kulttuurinautinnoistakin voisi nauttia - missä lienee joku Torremolinos.
Karttakin on kovin vaikeaselkoinen ja paapan silmillä ja puutteellisella maantiedolla löydä edes kaikkia pääkaupunkejakaan...
Kerrohan hieman, josko olet ollut siellä ja käynyt mahdollisesti jossain muuallakin..... - Muori
Häjypoika kirjoitti:
Kun keskustelee kotimaassa niin jokainen kehuu omaa kotiseutuaan ja kauppareissutkin tehdään siihen tuttuun kyläkauppaan niinkuin aina ennenkin. Kotikirkossakin samaan penkkiin tuttua pappia kuulemaan ja samalla nuotilla veisaamaan.
Matkailu avartaa ja avoimin silmin uusiin maisemiin ja uusista kulttuurinautinnoistakin voisi nauttia - missä lienee joku Torremolinos.
Karttakin on kovin vaikeaselkoinen ja paapan silmillä ja puutteellisella maantiedolla löydä edes kaikkia pääkaupunkejakaan...
Kerrohan hieman, josko olet ollut siellä ja käynyt mahdollisesti jossain muuallakin.....sekä Espanjassa että Portugalissa. Torreviejassakin meni yksi talvi.
Ota Häjypoika etusormi esiin ja pistä silmät kiinni ja nakkaa sormi sinne missä kartassa häälyy sininen väri ja isolla lukee että Iberian niemimaa.
Se on nimittäin sillätavalla että missä viettää pitkän ajan sinne kotiutuu ja silloin on aina ikävä sinne takaisin.
Minä tykkään kuitenkin Bortugalista. - Häjypoika
Muori kirjoitti:
sekä Espanjassa että Portugalissa. Torreviejassakin meni yksi talvi.
Ota Häjypoika etusormi esiin ja pistä silmät kiinni ja nakkaa sormi sinne missä kartassa häälyy sininen väri ja isolla lukee että Iberian niemimaa.
Se on nimittäin sillätavalla että missä viettää pitkän ajan sinne kotiutuu ja silloin on aina ikävä sinne takaisin.
Minä tykkään kuitenkin Bortugalista.Löysin hyllystä kirjan ONNELLISTEN SAARET ja se alue Oseanian alueella Australian ja Uuden Seelannin välillä. Uusi Seelanti oli aikannaan minulle kuin onnela. Olisikohan jollain kokemuksia ?
ONNELLISET SAARET taas tunnemme nykyisin Kanarian saarina. Siispä vaikutelmianne siellä olosta. Itse olen saanut jo parin viikon matkalla hyvän avun psoriongelmiini.
Siispä viestejä niin hyvistä kuin huonoista kokemuksista. - Ruuneperi
Miksikohan Torrevieja? Benalmadena ja muutkin paikat Costa del Solilla ovat ainakin arvokkaampia (hinnakkaampia). Muori on vielakin niin innostunut Portugalista, etta kirjoittaakin sen oikein B-kirjaimella. Minun suosikkikohteeni on muuten ollut Puerto de la Gruz, mutta taalla mannermaalla katsomisen mahdollisuudet ovat ihan eri luokkaa. Taalla on elamistakin eika vain turismia.
- Häjypoika
Ruuneperi kirjoitti:
Miksikohan Torrevieja? Benalmadena ja muutkin paikat Costa del Solilla ovat ainakin arvokkaampia (hinnakkaampia). Muori on vielakin niin innostunut Portugalista, etta kirjoittaakin sen oikein B-kirjaimella. Minun suosikkikohteeni on muuten ollut Puerto de la Gruz, mutta taalla mannermaalla katsomisen mahdollisuudet ovat ihan eri luokkaa. Taalla on elamistakin eika vain turismia.
Maantiedon, Atlaksen ja jopa tämän netin palvelujen käyttö tässä alkaa vähitellen kirkastua.Löysin Onnellisten saaret, Onnellisen saaren ja jopa Epsanjastakin erotan jo Torremolinoksen ja Torreviejan muustakin kuin viinipullon etiketistä.
"Nuolusormi" on hyvänä apuna kun haluaa tietää mistä tuuli käy... sivujen plaraamisessa nuolaisen peukkusormea. Kaikkea oppii kun vanhaksi elää saa...
Ruuneperi viittaa kotisuomeen, mutta Sabina (ellei perunalajike) oli ainakin nuoruusajan iskelmässä hieman kohtalokas nainen ?
Häjypoika on hieman varovainen... isot pojat on kertonu... - MUORI
Ruuneperi kirjoitti:
Miksikohan Torrevieja? Benalmadena ja muutkin paikat Costa del Solilla ovat ainakin arvokkaampia (hinnakkaampia). Muori on vielakin niin innostunut Portugalista, etta kirjoittaakin sen oikein B-kirjaimella. Minun suosikkikohteeni on muuten ollut Puerto de la Gruz, mutta taalla mannermaalla katsomisen mahdollisuudet ovat ihan eri luokkaa. Taalla on elamistakin eika vain turismia.
anteeksi jos B särähti verkkokalvoosi. Sori se oli lipsahdus.Ei vanhuutta vaan huolimattomuutta.
- Häjypoika
MUORI kirjoitti:
anteeksi jos B särähti verkkokalvoosi. Sori se oli lipsahdus.Ei vanhuutta vaan huolimattomuutta.
Muorin kirjoituksissa asiat on kohdallaan ja siitä häjypoika ainakin tykkää ja muutenkin...
Asiassa miestä tarvitaan - mutta kuten toisaalla totesin, naiset muori mukana, hoitivat Suomessakin asiat kun miehet olivat tutustumassa itänaapurin kulttuuriin vaikkei ollut erikseen kutsuttukaan ja he puolestaan olisivat tulleet katsastelemaan josko Pohjanlahden rannikolla olisi asuntoja tai rantatontteja....
Joko muori on päättänyt lähdemmekö Onnelliselle saarelle vai Onnellisten saarille.... - Ruuneperi
MUORI kirjoitti:
anteeksi jos B särähti verkkokalvoosi. Sori se oli lipsahdus.Ei vanhuutta vaan huolimattomuutta.
Hymy vain levisi kasvoilleni taalla Epsanjan Penalmadeenassa. Hih hih!
- Odysseus
Katselin viestejä aloittaja on oikeassa, pitäisi löytyä hyvä paikka, mutta kuten minulle kävi - minne tuuli kuljettaa.
- Annukka
Häjypoika kirjoitti:
Löysin hyllystä kirjan ONNELLISTEN SAARET ja se alue Oseanian alueella Australian ja Uuden Seelannin välillä. Uusi Seelanti oli aikannaan minulle kuin onnela. Olisikohan jollain kokemuksia ?
ONNELLISET SAARET taas tunnemme nykyisin Kanarian saarina. Siispä vaikutelmianne siellä olosta. Itse olen saanut jo parin viikon matkalla hyvän avun psoriongelmiini.
Siispä viestejä niin hyvistä kuin huonoista kokemuksista.Olen lukenut näitä juttuja Onnellisten Saarista.
Pidan sitä paikkaa missä on hyvä olla niinä saarina. Asun Austraaliassa ja elämässäni en kaipaa mitään erikoisempaa juuri nyt, voisin sanoa että olen onnellinen. Olen myös käynyt Uudessa Seelannissa, erittäin kaunis maa. Korkeita vuoria, peilikirkkaita pikkujärviä, paljon lampaita ja vähän ihmisiä. Paras matkailu aika meidän kesällä, joulu-tammi-helmikuussa. - hajupoika
Annukka kirjoitti:
Olen lukenut näitä juttuja Onnellisten Saarista.
Pidan sitä paikkaa missä on hyvä olla niinä saarina. Asun Austraaliassa ja elämässäni en kaipaa mitään erikoisempaa juuri nyt, voisin sanoa että olen onnellinen. Olen myös käynyt Uudessa Seelannissa, erittäin kaunis maa. Korkeita vuoria, peilikirkkaita pikkujärviä, paljon lampaita ja vähän ihmisiä. Paras matkailu aika meidän kesällä, joulu-tammi-helmikuussa.Hajupoika (ennen häjypoika) on itsekin ollut nuorena aikeissa lähteä Austraaliaan. Sinne täältä kotiseudulta lähti paljon kansaa kun muistini mukaan sinne muuttaville matkatkin maksettiin ja olojaan monet kehuvat.
Äskettäin naapurin rouva kävi siellä veljensä luona ja tuli kovin nuortuneena , tyytyväisenä ja ruskettuneena kotiin.
Oseanian lukuisat saaristot tunnetaan ONNELLISTEN IHMISTEN SAARINA. Hajupojalle ajatus on kuitenkin ollut kuin "Utopiaa"..Uusi-Seelanti oli minulle nuorena "onnela" ? Uskoisin, että meille tällä palstalla lukijoina ja kirjoittajina olisi kiinnostavaa. Sinun kertomuksesi siellä asuvana.
Hajupoika on kiinnostunut myös kuvista ym. jotka sopinevat myös tähän järjestelmään. Siis: [email protected]
- Ritu
Nyt kannattaa pysyä kotimaassa ja välttää matkustelua, on tämä maailman meno niin epävakaata. Suomessa on viellä turvallista.
Matkatoimistotkin myyvät matkoja jo polkuhintaan, kun paikkoja jää myymättä epävakaan tilanteen takia.- Häjypoika
Kurkatessani "Saddamia" huomasin kotoseutuni sanonnassa olevan vissin perän:"Akat pelekää maailmanloppua ja ukot mettän loppua" eikä pelko ainakaan auta asiassa mitään. Tuumasin, että kun näin teräviä tyttöjä on vastailemassa niin kertokaa missä on "Onnellisten saari" - taidan suunnistaa sinne jos vaikka vielä saisin hyvän kartanlukijan, jolla huumori kukkii vaikka joskus mentäisiin metsään.....
- sabiina
Parasta mitä voit haaveilla on muutto Espanjaan,tiedän kokemuksesta.
- señora lyyli
espanjaa miekin kannatan,johtuu vissii siit ko en oo muual ollu. siel on niin kaunista uppeeta, rannat ja ihmiset vailla vertaa. espanjalaiset on kohteliaita ja haastavat vähä suomeekin.
minulla oli elämäni ensimmäinen ulkomaan matka mitä en unoha koskaa.ja oon onnellinen ko lähin, vaik ois viimesein ,niin voin sannoo et oon päässy pikkasen kurkkaaamaan maailmaa,kotikylän ulkopuolelta.
katselin tuos kovil pakkasil lämpimii espanjan kuvia usein ja kirjotustain sieltä. minul on semmonen tapa et ko oon jossain paikas kirjotan muistii asioita ,piän ain käsilaukus kynnää ja pientä mustakantista vihkoo. kirjotan ylös tunnelmaa ja nähtävyyttä tai muuta mitä voin jälkee päin miettii ja sulatella, silviisii saap sen hetken tunteen kässiinsä kuvan kanssa jälkeekin päin.
minulla on kuva ravintolan komiasta tarjoilija miehestä ,joka oli minulle hyvin kohtelias ja sano ain señjoora ,siit mie oon sen ottanukkii nimen ettee.
kerran ravintolassa nukahin auringon paisteeseen, kun istuin ja katselin syönnin päälle ohikulkevii ihmisii. tarjoilija oli avannu päivävarjon etten kärvenny ja ottanu minun kassin taltee,en mie kauaa siin nukkunu ehkä parikymmentä minuttii luulisin.
miehä kiittelin kovin ja siin se kuva otettii ko olin pois menossa ja hää anto muiskun poskelle.
sitä en kerrokkaa mitä olin tilanteesta kirjottannu,mut iha eläväks tuli sekkii hetki suomen melkee 30 asteen pakkases.
muori kehhuu portugaalii sinne mie viel meen katsomaa,jos terveytein on reilassa ja maailman tilanne myös.
häjypoika kyssyy onnelisten saarta, onkohan semmosta olemassakaa.
luulen onnen saaren löytyvän sydämmessä, ja sie voit sen löytää mis maailman kolkas tahansa,sehä voip löytyy vaikka omast kottoo yks kaunis päivä.
mie en kyllä muutas kokonaa pois suomesta,vaan kävisin ain semmonen 2-3 viikkoo kerrallaa.
minust tuntuu et ihmisel tekkee kauhean hyvvää palata jonnekkin. se kottiin paluu jäi kovin mieleen,vaik espanjas oli mukavaa, niin päivää enne kottii lähtöö sitä jo alko oottelee.
lentokonnees minut valtas niin ihmeellinen
tunne,se oli niin kaipaava ja isänmaallinen, sitä rakasti suomee ja suomen kieltä ,niin et syömmes tuntu, en tiennyt että kottiin tulo voip olla niin riemullinen ja tunteita täynnä.
vaik oon mie kuullu semmosenkii sanonnan et toisilla , sydän on siel mis on kapsekkikin.
mite se muilla jotka on pitempää poissa, ko minul jo viikko teki niin tunteelliseksi. kyllä työkii vissii käytte suomes välillä,vaik asutte muualla.
ihmisel sydän tahtoo jäähä kotiseudullee vaik muutas timpuktuun.
koht saahaan kesä suomeen sillo kaukokaipuut jääpi taas seuraavaan talveen. - Häjypoika
señora lyyli kirjoitti:
espanjaa miekin kannatan,johtuu vissii siit ko en oo muual ollu. siel on niin kaunista uppeeta, rannat ja ihmiset vailla vertaa. espanjalaiset on kohteliaita ja haastavat vähä suomeekin.
minulla oli elämäni ensimmäinen ulkomaan matka mitä en unoha koskaa.ja oon onnellinen ko lähin, vaik ois viimesein ,niin voin sannoo et oon päässy pikkasen kurkkaaamaan maailmaa,kotikylän ulkopuolelta.
katselin tuos kovil pakkasil lämpimii espanjan kuvia usein ja kirjotustain sieltä. minul on semmonen tapa et ko oon jossain paikas kirjotan muistii asioita ,piän ain käsilaukus kynnää ja pientä mustakantista vihkoo. kirjotan ylös tunnelmaa ja nähtävyyttä tai muuta mitä voin jälkee päin miettii ja sulatella, silviisii saap sen hetken tunteen kässiinsä kuvan kanssa jälkeekin päin.
minulla on kuva ravintolan komiasta tarjoilija miehestä ,joka oli minulle hyvin kohtelias ja sano ain señjoora ,siit mie oon sen ottanukkii nimen ettee.
kerran ravintolassa nukahin auringon paisteeseen, kun istuin ja katselin syönnin päälle ohikulkevii ihmisii. tarjoilija oli avannu päivävarjon etten kärvenny ja ottanu minun kassin taltee,en mie kauaa siin nukkunu ehkä parikymmentä minuttii luulisin.
miehä kiittelin kovin ja siin se kuva otettii ko olin pois menossa ja hää anto muiskun poskelle.
sitä en kerrokkaa mitä olin tilanteesta kirjottannu,mut iha eläväks tuli sekkii hetki suomen melkee 30 asteen pakkases.
muori kehhuu portugaalii sinne mie viel meen katsomaa,jos terveytein on reilassa ja maailman tilanne myös.
häjypoika kyssyy onnelisten saarta, onkohan semmosta olemassakaa.
luulen onnen saaren löytyvän sydämmessä, ja sie voit sen löytää mis maailman kolkas tahansa,sehä voip löytyy vaikka omast kottoo yks kaunis päivä.
mie en kyllä muutas kokonaa pois suomesta,vaan kävisin ain semmonen 2-3 viikkoo kerrallaa.
minust tuntuu et ihmisel tekkee kauhean hyvvää palata jonnekkin. se kottiin paluu jäi kovin mieleen,vaik espanjas oli mukavaa, niin päivää enne kottii lähtöö sitä jo alko oottelee.
lentokonnees minut valtas niin ihmeellinen
tunne,se oli niin kaipaava ja isänmaallinen, sitä rakasti suomee ja suomen kieltä ,niin et syömmes tuntu, en tiennyt että kottiin tulo voip olla niin riemullinen ja tunteita täynnä.
vaik oon mie kuullu semmosenkii sanonnan et toisilla , sydän on siel mis on kapsekkikin.
mite se muilla jotka on pitempää poissa, ko minul jo viikko teki niin tunteelliseksi. kyllä työkii vissii käytte suomes välillä,vaik asutte muualla.
ihmisel sydän tahtoo jäähä kotiseudullee vaik muutas timpuktuun.
koht saahaan kesä suomeen sillo kaukokaipuut jääpi taas seuraavaan talveen.Ällistykseni terävstä kynästä ja huomiointikyvystäsi sai jälleen aimo annoksen lisää kun huomasin Sinun tekevän jatkuvasti muistiinpanoja ja tallentavan kuvissa elämänmenoa ja muistojasi joihin palaat.
Päästäpä joskus nokattain edes pienen tovin kuuntelemaan juttujasi - voisin saada Sinulta paljon enemmän kuin löhöämällä viikon ***** -tähden hotellissa.
Onnellisten saaren sijainti pani aprikoimaan - onni voi olla lähempänä kuin arvaankaan ja se on koottu pienistä sirusista. Tarvinnenko etsinnässäni karttakirjaa ja matkaopasta ? ? - Häjypoika
Minne mennä. Joku tykkää Suomessakin Karjalasta, toinen purjehtii Airistolla ja kolmas on Lapinhullu jollekin Hiekkasärkät on ainoa oikea.
Kuinkas suu pannaan kun on sovittu että -Espanjaan.
Tulee kova haloo kun kullakin on omat mielipaikkansa ja -ja halunsa ? Olet taitava jos saat yksimielisiksi ilman puukkoa ja puntareita.... - Frederiikka
Häjypoika kirjoitti:
Minne mennä. Joku tykkää Suomessakin Karjalasta, toinen purjehtii Airistolla ja kolmas on Lapinhullu jollekin Hiekkasärkät on ainoa oikea.
Kuinkas suu pannaan kun on sovittu että -Espanjaan.
Tulee kova haloo kun kullakin on omat mielipaikkansa ja -ja halunsa ? Olet taitava jos saat yksimielisiksi ilman puukkoa ja puntareita....että "oma maa mansikka - muu maa mustikka".
Mitäpä tuosta kilpalaulua laulamaan.
Toki mielenkiintoista on kuulla, millaisia "mansikoita" kukin palstalaisistamme on löytänyt.
Mutta "mie meen ainaskii maalle". Siellä on minun mansikkamaani ja siellä saan laulella täysin rinnoin: "Kell onni on se onnen kätkeköön... lal-lal-laa..." - Häjypoika
Frederiikka kirjoitti:
että "oma maa mansikka - muu maa mustikka".
Mitäpä tuosta kilpalaulua laulamaan.
Toki mielenkiintoista on kuulla, millaisia "mansikoita" kukin palstalaisistamme on löytänyt.
Mutta "mie meen ainaskii maalle". Siellä on minun mansikkamaani ja siellä saan laulella täysin rinnoin: "Kell onni on se onnen kätkeköön... lal-lal-laa..."Olen tavannut monia onnellisia "Pihtiputaan mummoja", jotka ovat viettäneet koko elämänsä omassa mökissään ja astelleet samaa aittapolkua
ja "eläkkeelle" päästyään lastensa määräyksestä muuttaneet kaupunkiin lepäämään. Ensimmäinen lääkärissäkäynti ja mummo tulee näyttäen lääkärin diagnoosia, jossa lyhykäisyydessään lukee: "Hankkikaa mummolle puutarha".Kiinalainen tiesi jo muinoin:"Jos haluat olla ikäsi onnellinen, ryhdy puutarhuriksi."
Mitäpä sitä onneaan maailmalle toitottamaan:"Kell´
onni on se onnen kätkeköön..." - señora lyyli
Häjypoika kirjoitti:
Olen tavannut monia onnellisia "Pihtiputaan mummoja", jotka ovat viettäneet koko elämänsä omassa mökissään ja astelleet samaa aittapolkua
ja "eläkkeelle" päästyään lastensa määräyksestä muuttaneet kaupunkiin lepäämään. Ensimmäinen lääkärissäkäynti ja mummo tulee näyttäen lääkärin diagnoosia, jossa lyhykäisyydessään lukee: "Hankkikaa mummolle puutarha".Kiinalainen tiesi jo muinoin:"Jos haluat olla ikäsi onnellinen, ryhdy puutarhuriksi."
Mitäpä sitä onneaan maailmalle toitottamaan:"Kell´
onni on se onnen kätkeköön..."sinulhan häjypoika on hajuu mist päin onnellisten saarta etsii, sie et oo yhtää hakoteillä.
puutarha tekkee kyllä kaikki onnelliseks, lapset ja vaarinkii,ei pelkästää mummot.
semmosella ko on piha ,semmonen tietää puutarhan vaikutuksen ja ymmärtää kukkiin hurahtanneen järjen juoksun.
tai ei se ainna tarvii olla pihakaa,ikkunalautakin riittää ihmettelemää kukan tai kasvin kasvuu. jos on elämässää saanu kosketuksen luontoo, niin se on mennoo. sie kyllä tunnut sitä ymmärtävän hyvinkii.
mie en ossaa oikein sanoo pihaani puutarhaksi semmosena kun käsitän puutarhaa, piän sitä sellasena mis kaikki on istutettu järjestyksee ja ruohomatot parturoitu.
.minul ei oo mitää järjestystä. oon tehny kukkapenkin sinne missä on ollu helpompi kaivaa,ei oo ollu niin paljo juuria. oon niin metsän keskellä, eihä puutarhas pitäs kasvaa kovast puita. kaadatin sillo puita vähemmäks kun laitettii las veegas valot. muuta vielläkii sais ottaa muutamii pois, saisin valloo sisäänkin enemmän.
ruohokenttää ei oo, kinttupolkuja on vaa syntyny ko on kulettu vuoskymmenii, ristii rastii pihalla.
minul on kaikenlaisii asetelmii kesäksi ,riippu ruukkuja puiten oksilla,portaita jotka ei vie mihinkää on vaa kukkia varten,perunakappoja siniseks maalattuina, maitorattaat,reki ja kukkapenkii siel tääl.
nytkii osa on jo pienel taimel. kukis on jottain mitä ihminen saapi, se on kun katselis mieluisaa taulua, mutta sitä tunnetta ei voi vain maalata kukkaa mikä tullee elävää kasvii katsoes.
minul ko oli talvel nää värikkäät valot ,niin kesäl on sitte kaik värit edustettuina kukissa.
kasvihuone korjattii ukkosen jäliltä viimevuonna ja sinne vien taimet,kohan ilmat alkaa pyssyy nollan vaiheilla, niin saan piettyy sen lämpimänä.
hankin aurinko valo lampun joka vastaa päivän valoo ja jatkan sillä päivää 16 tuntiseks taimille.
tänä vuonna en paa ko salattii ja perunaa, kaik tilan on vienny kukat. oon tähä asti viljelly kaik herneet,porkkanat,nauriit,punajuuret sipulit ynnä muuta itse.
mietin et minkähän takkii, kun suurin osa on jääny kompostii. se on vaa ollu tapa josta ei oo päässy erroo,et kaik ruoka pittää saaha omast pellost.
nyt ostan vastasuudessa kaiken kaupasta. oon lisänny syömiseeni lihhaa,jota syön neljä kertaa viikossa,enne söin vaa lauantaina läskikastiketta.luin että rpoteiini antaa voimaa,sitä painonnostajat syöpi ja heil on voimaa,siks miekin oon lisänny sitä syömiseeni, en mie lihaksii havittele ,kohan voimii sais vähä enenpi.
voi voi mie taas hairahuin aiheesta, näin se tahtoo käyvä kun on juttutuulella.
tälviisii kirjotettuna se kuulostaa vissii hyppimiseltä aiheest toisee,jos puhuis livenä ei se olis niin sekavaa.
mut ko en lue eellä kirjotettuu ei se minnuu haittaa.
niin siit puutarhasta, siel se onnen maa saattas löytyy. jos sie kartalta löysit onnellisten saarten, sen on sit vissii nimenny joku joka on tullu siel onnelliseks, mutta niin ei tarvii käyvä sinun kohalla. voip käyä niin et sie et mittää erikoista onnee sielt löyvä. onnen saari voip löytyy vain itestää,se ko on tunne, ei paikka, siks se voip olla mis vaan.
kun aattelee esimerkiksi mandeelaa joka oli vuoskymmenii vankilas, niin hää sano et oli välil jopa onnellinen, hänen on täytyny löytää onni itessää, ja vähä siihe mallii hää puhuikin.
jos onni löytyy itessää sillo luulis onnen käsiinsä saamisen olevan helpompaa ko se on niin lähellä, mut siinä se kommervenkki onkii, se on liian lähellä, ihminen ei taho nähhä itseensä ,ei ossaa hakkee onnee itessää.
mutta sen onnen ko löytää, sillo ymmärtää mist elämäs on kyse. mandeela oli varmaa sen löytäny, arvelen niin, ko hänen katseensa oli ain niin levollinen vastoinkäymisist huolimatta.
levollista pyhäpäivää kaikille. - Häjypoika
señora lyyli kirjoitti:
sinulhan häjypoika on hajuu mist päin onnellisten saarta etsii, sie et oo yhtää hakoteillä.
puutarha tekkee kyllä kaikki onnelliseks, lapset ja vaarinkii,ei pelkästää mummot.
semmosella ko on piha ,semmonen tietää puutarhan vaikutuksen ja ymmärtää kukkiin hurahtanneen järjen juoksun.
tai ei se ainna tarvii olla pihakaa,ikkunalautakin riittää ihmettelemää kukan tai kasvin kasvuu. jos on elämässää saanu kosketuksen luontoo, niin se on mennoo. sie kyllä tunnut sitä ymmärtävän hyvinkii.
mie en ossaa oikein sanoo pihaani puutarhaksi semmosena kun käsitän puutarhaa, piän sitä sellasena mis kaikki on istutettu järjestyksee ja ruohomatot parturoitu.
.minul ei oo mitää järjestystä. oon tehny kukkapenkin sinne missä on ollu helpompi kaivaa,ei oo ollu niin paljo juuria. oon niin metsän keskellä, eihä puutarhas pitäs kasvaa kovast puita. kaadatin sillo puita vähemmäks kun laitettii las veegas valot. muuta vielläkii sais ottaa muutamii pois, saisin valloo sisäänkin enemmän.
ruohokenttää ei oo, kinttupolkuja on vaa syntyny ko on kulettu vuoskymmenii, ristii rastii pihalla.
minul on kaikenlaisii asetelmii kesäksi ,riippu ruukkuja puiten oksilla,portaita jotka ei vie mihinkää on vaa kukkia varten,perunakappoja siniseks maalattuina, maitorattaat,reki ja kukkapenkii siel tääl.
nytkii osa on jo pienel taimel. kukis on jottain mitä ihminen saapi, se on kun katselis mieluisaa taulua, mutta sitä tunnetta ei voi vain maalata kukkaa mikä tullee elävää kasvii katsoes.
minul ko oli talvel nää värikkäät valot ,niin kesäl on sitte kaik värit edustettuina kukissa.
kasvihuone korjattii ukkosen jäliltä viimevuonna ja sinne vien taimet,kohan ilmat alkaa pyssyy nollan vaiheilla, niin saan piettyy sen lämpimänä.
hankin aurinko valo lampun joka vastaa päivän valoo ja jatkan sillä päivää 16 tuntiseks taimille.
tänä vuonna en paa ko salattii ja perunaa, kaik tilan on vienny kukat. oon tähä asti viljelly kaik herneet,porkkanat,nauriit,punajuuret sipulit ynnä muuta itse.
mietin et minkähän takkii, kun suurin osa on jääny kompostii. se on vaa ollu tapa josta ei oo päässy erroo,et kaik ruoka pittää saaha omast pellost.
nyt ostan vastasuudessa kaiken kaupasta. oon lisänny syömiseeni lihhaa,jota syön neljä kertaa viikossa,enne söin vaa lauantaina läskikastiketta.luin että rpoteiini antaa voimaa,sitä painonnostajat syöpi ja heil on voimaa,siks miekin oon lisänny sitä syömiseeni, en mie lihaksii havittele ,kohan voimii sais vähä enenpi.
voi voi mie taas hairahuin aiheesta, näin se tahtoo käyvä kun on juttutuulella.
tälviisii kirjotettuna se kuulostaa vissii hyppimiseltä aiheest toisee,jos puhuis livenä ei se olis niin sekavaa.
mut ko en lue eellä kirjotettuu ei se minnuu haittaa.
niin siit puutarhasta, siel se onnen maa saattas löytyy. jos sie kartalta löysit onnellisten saarten, sen on sit vissii nimenny joku joka on tullu siel onnelliseks, mutta niin ei tarvii käyvä sinun kohalla. voip käyä niin et sie et mittää erikoista onnee sielt löyvä. onnen saari voip löytyy vain itestää,se ko on tunne, ei paikka, siks se voip olla mis vaan.
kun aattelee esimerkiksi mandeelaa joka oli vuoskymmenii vankilas, niin hää sano et oli välil jopa onnellinen, hänen on täytyny löytää onni itessää, ja vähä siihe mallii hää puhuikin.
jos onni löytyy itessää sillo luulis onnen käsiinsä saamisen olevan helpompaa ko se on niin lähellä, mut siinä se kommervenkki onkii, se on liian lähellä, ihminen ei taho nähhä itseensä ,ei ossaa hakkee onnee itessää.
mutta sen onnen ko löytää, sillo ymmärtää mist elämäs on kyse. mandeela oli varmaa sen löytäny, arvelen niin, ko hänen katseensa oli ain niin levollinen vastoinkäymisist huolimatta.
levollista pyhäpäivää kaikille.Senora Lyyli, häjypoika mykistyy Sinua lukiessaan. Tunnen käyneeni "Onnellisten saarilla" luettuani jälleen viestisi. Etselläni oli Juhani Siljo avoinna ja siitä otsikko lukemastani.
"En kemujasi, isäntä Elämä kiitä !
Näin sameaksi viinis, en tippaakaan
ma maistanut siitä.
En kiitä, en myös soimaamaan
pyri sua: min taisit, sen tarjosit kai.
Ja sieluni sentään ilonsa sai."
Hyvin Siljo kirjoittaa myös "Vieraalla maalla"
Toisen hevosella ratsastaen, mutta tuonee Häjynpojan ajatusmaailmasta jotain.
Teidän Sinun olevan onnellinen ja tyytyväinen kuten nuoruudessani tapaamieni "Pihtiputaan mummojen", jota pienillä asutustiloilla jossain "Elämäjärven syrjäkylillä" elivät tyytyväisinä ja onnellisina. Se on sitä, mitä tämän päivän kiireinen suurkaupungin ihminen ei voi edes uneksiakaan.
Päästäpä Sinun kanssasi viettämään muutama kesäinen päivä. Häjypoika uskoo silloin käyneensä ONNELLISEN IHMISEN SAARELLA. - Peer
Häjypoika kirjoitti:
Senora Lyyli, häjypoika mykistyy Sinua lukiessaan. Tunnen käyneeni "Onnellisten saarilla" luettuani jälleen viestisi. Etselläni oli Juhani Siljo avoinna ja siitä otsikko lukemastani.
"En kemujasi, isäntä Elämä kiitä !
Näin sameaksi viinis, en tippaakaan
ma maistanut siitä.
En kiitä, en myös soimaamaan
pyri sua: min taisit, sen tarjosit kai.
Ja sieluni sentään ilonsa sai."
Hyvin Siljo kirjoittaa myös "Vieraalla maalla"
Toisen hevosella ratsastaen, mutta tuonee Häjynpojan ajatusmaailmasta jotain.
Teidän Sinun olevan onnellinen ja tyytyväinen kuten nuoruudessani tapaamieni "Pihtiputaan mummojen", jota pienillä asutustiloilla jossain "Elämäjärven syrjäkylillä" elivät tyytyväisinä ja onnellisina. Se on sitä, mitä tämän päivän kiireinen suurkaupungin ihminen ei voi edes uneksiakaan.
Päästäpä Sinun kanssasi viettämään muutama kesäinen päivä. Häjypoika uskoo silloin käyneensä ONNELLISEN IHMISEN SAARELLA.Historiassa ei onni ole ollut ikuinen ihmisten saati kansakunnankaan kohdalla. Valoittajat ovat tehneet alkukansoille kotiseudustaan helvetin. Peer ei etsi mitään sirkushuveja vaan aivan tavallista vaatimatonta elämään ja aina parempi jos löytyisi ystävä, joka pitää puutarhanhoidosta - matkalle kaveriksi...
- Sabiina
Kulkemalla tunteita tunnustellen harvoin joutuu harhaan.
- Häjypoika
Kiinalainen Ruukuntekijämestari oppipojalleen:"Sydämellä tehty on kaunis - vajavaisenakin." Anam C´ara-kirjassa... Hyvän ja huonon välillä valina on helppo, mutta kahdesta hyvästä - Kumman vai jomman ?
- Odysseus
-- Odysseus on ollut kovasti harharetkillä, mutta haluaisi nyt asettua johonkin rauhan satamaan. Armaada on tuhoutunut ja seireenien laulu lumonnut, joten jostain haluaisin ennen muuta sielulleni rauhan ja onni olisi varmaan täydellinen rakastavan Helenan kanssa --
- Sabiina
Suurin onni elämässä on tulla rakastetuksi omana itsenään -tai pikemminkin siitä huolimatta.
- Häjypoika
Luin juuri Askel-lehden viimeisintä numeroa, jossa kerrottiin rakastumisesta, aviopuolison valinnasta ....
Seesteisistä ihmisistä ei tule hyvää avioparia, sillä he ovat ystäviä. Todella mielenkiintoista luettavaa. Nyt kuitenkin on käymässä tässä matkailukohdeasiassa kuten Matin ja Maijan avioliitossa. Pappi onnitteli paria jolloin Matti sanoo papille:"Ei me ole tuon Maijan kanssa koskaan riidelleet." Maija hieman tönäisee Mattia, mutta rovasti vastaa:"kylläpä on ollut harmaa avioliitto". - Lilli
Häjypoika kirjoitti:
Luin juuri Askel-lehden viimeisintä numeroa, jossa kerrottiin rakastumisesta, aviopuolison valinnasta ....
Seesteisistä ihmisistä ei tule hyvää avioparia, sillä he ovat ystäviä. Todella mielenkiintoista luettavaa. Nyt kuitenkin on käymässä tässä matkailukohdeasiassa kuten Matin ja Maijan avioliitossa. Pappi onnitteli paria jolloin Matti sanoo papille:"Ei me ole tuon Maijan kanssa koskaan riidelleet." Maija hieman tönäisee Mattia, mutta rovasti vastaa:"kylläpä on ollut harmaa avioliitto".Häjypoika. Tiälläkös sitä luuhataan toisten akkojen kanssa kirjoittelemassa,kuha illemmalla kottiin tuut niin karva pölissöö piässä jos toisessai. Myöhän ollaan menossa kahestaan sinne matkalle eikä myö muita mukkaan oteta,miten sie olet noi unohtavainen? Koitaha pysyä lestissäs välttääkses seuraamuksia. Meijän piti männä juhlimaan karvankatkasun vuosipäivää .Kyll ihmettelen miten huonoks on muistis männy. Mie jo ehin pakata pakkaasin ja käyvvä kynnet hoijattamasa ettei sinnuu yöllä ruapisi ja olis muutenkin mukavvoo. Kyll tuli musta päivä kun mie äkkäsin ettei sinnuu voi luottoo.Kuitennii rakkauvella Lilli
- Häjypoika
Lilli kirjoitti:
Häjypoika. Tiälläkös sitä luuhataan toisten akkojen kanssa kirjoittelemassa,kuha illemmalla kottiin tuut niin karva pölissöö piässä jos toisessai. Myöhän ollaan menossa kahestaan sinne matkalle eikä myö muita mukkaan oteta,miten sie olet noi unohtavainen? Koitaha pysyä lestissäs välttääkses seuraamuksia. Meijän piti männä juhlimaan karvankatkasun vuosipäivää .Kyll ihmettelen miten huonoks on muistis männy. Mie jo ehin pakata pakkaasin ja käyvvä kynnet hoijattamasa ettei sinnuu yöllä ruapisi ja olis muutenkin mukavvoo. Kyll tuli musta päivä kun mie äkkäsin ettei sinnuu voi luottoo.Kuitennii rakkauvella Lilli
Nyt otti ohoraleipä valakian. Mulla on kuule "Lilli" aiv sama ku TV_n flikoolla ku ne toimitteloo tuosta Sarramista - ei Räikkösen Kimi ja Litmasen Jari tai Myllylän Mika oo koskaan niitä saanu nuon ekstaasihin ku tuo Hussein.
Sä Lilliki puhut vain linijoosta j käyt solokenansa painopurotuskurssiilla ja luontokaupoosta ostat kaikkia pilleriä, vaikka oma kellari on täynnä perunoota, porkkanoota ja hillopurkkia... kuivamuonalla oot muaki pitäny, mitä Päijäntehen selluvettä vähä kraanasta..
Jonsei siinä mies rupia ajattelohon jotaki "Espanjan neitoo...tai ajatteles ny sielä onnellisten saarilla flikoolle ei tartte ostaa mitää kallista ku ne panoo jonku leheren vyötärölle ja sitte hula ...hula. Tieräkkös jotta sielä vain lompakko lihoos ja vatta pienenis..
Sun motkotuksiaskaa ei tarttisi kuullella - olisin onnellisten ihmisen saarilla !
Ny sä rupiat höpäjämähän vaikka on ollu aikaa koriata asiat jo vuosia sitte...kyllä mä sun raapimiset tierän.. ja tunnen ! - Lilli
Häjypoika kirjoitti:
Nyt otti ohoraleipä valakian. Mulla on kuule "Lilli" aiv sama ku TV_n flikoolla ku ne toimitteloo tuosta Sarramista - ei Räikkösen Kimi ja Litmasen Jari tai Myllylän Mika oo koskaan niitä saanu nuon ekstaasihin ku tuo Hussein.
Sä Lilliki puhut vain linijoosta j käyt solokenansa painopurotuskurssiilla ja luontokaupoosta ostat kaikkia pilleriä, vaikka oma kellari on täynnä perunoota, porkkanoota ja hillopurkkia... kuivamuonalla oot muaki pitäny, mitä Päijäntehen selluvettä vähä kraanasta..
Jonsei siinä mies rupia ajattelohon jotaki "Espanjan neitoo...tai ajatteles ny sielä onnellisten saarilla flikoolle ei tartte ostaa mitää kallista ku ne panoo jonku leheren vyötärölle ja sitte hula ...hula. Tieräkkös jotta sielä vain lompakko lihoos ja vatta pienenis..
Sun motkotuksiaskaa ei tarttisi kuullella - olisin onnellisten ihmisen saarilla !
Ny sä rupiat höpäjämähän vaikka on ollu aikaa koriata asiat jo vuosia sitte...kyllä mä sun raapimiset tierän.. ja tunnen !se syömisen ilo.Ethän sie raukka ossoo syyvvä kun mie laitan sulle thai yms ruokaa ,sie vai sitä sianpersettä pannulle haluaisit.Et taija olla kellarissa käynnä pitkiin aikoihin ,sillä siellä ei oo tälä hetkellä kuin hommeiset haisevat hyllyt.Kuulehhan sie en mie kehtoo yksin puhella kun sie oot sellane kielensä kadottanu tuppisuu. Mutta jos sie halluut unohtaa miut niin kyllähä se käyp muista vuan yks assii etelän neijot vanhennoo noppeesti ku aurinko porottaa niihe hipiään, ovat jo nelikymppisinä ku 70 .Vai meinoosit sie ihan repaleisiin pukkee ,ne ovat vaativampii kuin mie uso se.Armannii ja Diorrii niillä on piällä ei mittään muuta sinun lompakossa ei pian ois kun vetoketju ja lakukasa.
Elä kehtoo minnuu masentoo niistä laihutus kuureista puhumalla,minä oun ihan sopivasti lihava errään herrasmiehen mukkaa .Sie oot nuihe luurankojen perrää ,joissa ei ou mittää mistä kopasta,joten ei siunkaan tarvihe sebalusta aukasta kun tyhjee nyhjäisit. Sulle raukalle tulis ihan vain iso häppee. AAtteleha miten kotoa sinnuu vartoo poimukas ,raikas pohjan tyttö.Vielä mie aattelin jotta jos myö kumminnii mäntäs yhessä etelään niin suatas rauhassa puija assiit ja lopputuloksesta riippumatta pittee lommoo ja naattia yhessä auringosta ja ryppyperunoista. Pepe tekköö tosi hyvvii ryppyperunoita. Miulla on kumminnii sinnuu ikävä ,tulisit nyt vain ommaan kottii niin piettäs lystii ja kierittäs lumessa ja kaikkee muuta mukavvoo. Jooko? Niin kovasti sinnuu kaippoon ja halloon ,että varpahi kynnet männöö pystyy.Rakkauvella Lilli. - Häjypoika.
Lilli kirjoitti:
se syömisen ilo.Ethän sie raukka ossoo syyvvä kun mie laitan sulle thai yms ruokaa ,sie vai sitä sianpersettä pannulle haluaisit.Et taija olla kellarissa käynnä pitkiin aikoihin ,sillä siellä ei oo tälä hetkellä kuin hommeiset haisevat hyllyt.Kuulehhan sie en mie kehtoo yksin puhella kun sie oot sellane kielensä kadottanu tuppisuu. Mutta jos sie halluut unohtaa miut niin kyllähä se käyp muista vuan yks assii etelän neijot vanhennoo noppeesti ku aurinko porottaa niihe hipiään, ovat jo nelikymppisinä ku 70 .Vai meinoosit sie ihan repaleisiin pukkee ,ne ovat vaativampii kuin mie uso se.Armannii ja Diorrii niillä on piällä ei mittään muuta sinun lompakossa ei pian ois kun vetoketju ja lakukasa.
Elä kehtoo minnuu masentoo niistä laihutus kuureista puhumalla,minä oun ihan sopivasti lihava errään herrasmiehen mukkaa .Sie oot nuihe luurankojen perrää ,joissa ei ou mittää mistä kopasta,joten ei siunkaan tarvihe sebalusta aukasta kun tyhjee nyhjäisit. Sulle raukalle tulis ihan vain iso häppee. AAtteleha miten kotoa sinnuu vartoo poimukas ,raikas pohjan tyttö.Vielä mie aattelin jotta jos myö kumminnii mäntäs yhessä etelään niin suatas rauhassa puija assiit ja lopputuloksesta riippumatta pittee lommoo ja naattia yhessä auringosta ja ryppyperunoista. Pepe tekköö tosi hyvvii ryppyperunoita. Miulla on kumminnii sinnuu ikävä ,tulisit nyt vain ommaan kottii niin piettäs lystii ja kierittäs lumessa ja kaikkee muuta mukavvoo. Jooko? Niin kovasti sinnuu kaippoon ja halloon ,että varpahi kynnet männöö pystyy.Rakkauvella Lilli.Kiitos Lilli hyvä kaikesta huolenpirosta, mutta mä en taharo notta Sä passaat ja hyysäät mun aiva pilalle. Joskus musta tuntuu ku Sä olosit mulle ku äitee ja paijaakki mua niinku kakarana. Sen tähäre mä oon saanukki kantaa tätä "häjynpoijan leimaa vaikka oon jo kansaneläkkehellä ja syytingillä.
Mistä merkillisestä Sä oot ruvennu nuota ulukomaan ruokia laittamahan. Kyllä olis aikanasa pitäny eruskunnaski kuunnella sitä ""mopomiestä", joka vaatii notta ranskanperunaan tuonti pitää eherottomasti heti kieltää.Kuinka monelt harmilta olis säästytty ku sille "Rabbellekin" olis löytyny joku oikia afääri jottei nuorekkaa osaa muuta ku kenkäpuhelimella soittaa jotta "Kotipizzaa" heti ja äkkiä niinku olis jo.Mopopoika kiikuttaa ja ottaa isoon paperirahan ja häjyyset sanoo, antaa olla tasaraha. Ennen pirettihin huoli pennistä muollaki ku Laihialla ja sanottihin notta:"Tasan Masan kans ja Jussin kans justihin".
Ei kelepaa enää Sunkaa lapsenlapsilles ku purkkimuona ja valamihit kapalovaipat. Niitä ei saa palamahankaa eres saunanpesäs. Nokikolarit manaa ku ne tuloo putsaamahan rööriä eikä saa millää auki viemäriäki pitää alvarihinsa krassata ku naiset ei tierä mihinkä trasunsa lykkääs...
Voi yhyren kerran...
Ymmärrä ny Lilli, jotta joskus tuola yläpääs keittää ja sen tähäre mä ajattelin nuota valakianviriä kattelles ja hyysiski täysistuntua pitäes, notta olis se kivaa kerran elääsnänsä -
joukkohonsa täältä ku ei mitää kumminkaa saa viimmeeselle reisulle.
Mutta Luteeruski sanoo notta:"minkä kiriootin sen kiriootin, Jumala mua auttakohon." En mäkää rupia tuota päällekiriootusta pois pyhkimähän - olokohon tämän kerran, mutta....sanomata paree. - Hili(ma)kka
Häjypoika. kirjoitti:
Kiitos Lilli hyvä kaikesta huolenpirosta, mutta mä en taharo notta Sä passaat ja hyysäät mun aiva pilalle. Joskus musta tuntuu ku Sä olosit mulle ku äitee ja paijaakki mua niinku kakarana. Sen tähäre mä oon saanukki kantaa tätä "häjynpoijan leimaa vaikka oon jo kansaneläkkehellä ja syytingillä.
Mistä merkillisestä Sä oot ruvennu nuota ulukomaan ruokia laittamahan. Kyllä olis aikanasa pitäny eruskunnaski kuunnella sitä ""mopomiestä", joka vaatii notta ranskanperunaan tuonti pitää eherottomasti heti kieltää.Kuinka monelt harmilta olis säästytty ku sille "Rabbellekin" olis löytyny joku oikia afääri jottei nuorekkaa osaa muuta ku kenkäpuhelimella soittaa jotta "Kotipizzaa" heti ja äkkiä niinku olis jo.Mopopoika kiikuttaa ja ottaa isoon paperirahan ja häjyyset sanoo, antaa olla tasaraha. Ennen pirettihin huoli pennistä muollaki ku Laihialla ja sanottihin notta:"Tasan Masan kans ja Jussin kans justihin".
Ei kelepaa enää Sunkaa lapsenlapsilles ku purkkimuona ja valamihit kapalovaipat. Niitä ei saa palamahankaa eres saunanpesäs. Nokikolarit manaa ku ne tuloo putsaamahan rööriä eikä saa millää auki viemäriäki pitää alvarihinsa krassata ku naiset ei tierä mihinkä trasunsa lykkääs...
Voi yhyren kerran...
Ymmärrä ny Lilli, jotta joskus tuola yläpääs keittää ja sen tähäre mä ajattelin nuota valakianviriä kattelles ja hyysiski täysistuntua pitäes, notta olis se kivaa kerran elääsnänsä -
joukkohonsa täältä ku ei mitää kumminkaa saa viimmeeselle reisulle.
Mutta Luteeruski sanoo notta:"minkä kiriootin sen kiriootin, Jumala mua auttakohon." En mäkää rupia tuota päällekiriootusta pois pyhkimähän - olokohon tämän kerran, mutta....sanomata paree.Taijan olla tällä hetkellä kotitanhuvillas siitä piätellen, että puhhuuvat tiällä kuntokeskuksessa sammaan tappaan kun Sinä kirjotat.
Neljäs päevä on mänössä, eipä ou häjyjä näkynnä. Outko mahollisesti viimenen elossa oleva häjyjiänne? Arvelen näen ihan ystävällisessä hengessä, myö savolaeset kun ollaan ylleensä suvaehtivaesia ja kilttejä. Kuten varmaan tiijätkin.
Tuleppas torstaeiltana tänne kuntokeskukseen karraottelemmaan kurkkuas karaokessa! Ei kaet näellä maen niin hirveen monta kuntokeskusta liene, että eksysit. - Häjypoika
Hili(ma)kka kirjoitti:
Taijan olla tällä hetkellä kotitanhuvillas siitä piätellen, että puhhuuvat tiällä kuntokeskuksessa sammaan tappaan kun Sinä kirjotat.
Neljäs päevä on mänössä, eipä ou häjyjä näkynnä. Outko mahollisesti viimenen elossa oleva häjyjiänne? Arvelen näen ihan ystävällisessä hengessä, myö savolaeset kun ollaan ylleensä suvaehtivaesia ja kilttejä. Kuten varmaan tiijätkin.
Tuleppas torstaeiltana tänne kuntokeskukseen karraottelemmaan kurkkuas karaokessa! Ei kaet näellä maen niin hirveen monta kuntokeskusta liene, että eksysit.Savolaanen ja pohojalaanen on samallaasia; kumpiki kehuu ittiänsä, mutta vain pohojalaanen on tosisnansa. Mitä Sinä Hilima luulet syntyvän kun kalakukkoo ja kropsu pannahan yhtehen.
Karaoketa ku päästän karhuvainaan nuotilla niin taitaas hajota mööpelit ja korvlääkärillen olis jonua Löyhingille asti ja Liinamaan sillan korvas jääparot hajuaas iliman tynämiitipötkyjä vai oonko mä yhtää träillä ku arvelen Sun olova Nenättömänluoman pitäjäs.
Jos meen väärähän köökkihin niin luusaasikko mua vähä paremmin. Alakaapäälle mä olin kyllä menos sinne hulahula-saarille - sielä olis kuullu komiaa ukulelen soitantua.
Miksei se puukkojunkkarien jäläkeläänen Kujalan häjypoikaki pirunkeuhkoosta aika mukavat äänet saa. Oja-Lipastin Reeta sieltä Korvalta osaa laulaa vetää orkesteria vissihin toises poloves.
Nikolaikaupungis ei taira olla ku Rölli-Peikko ja seki vissihin lopetti. Sen siskoo on nätti ja osaa laulaa - eikös ? - señora lyyli
Lilli kirjoitti:
se syömisen ilo.Ethän sie raukka ossoo syyvvä kun mie laitan sulle thai yms ruokaa ,sie vai sitä sianpersettä pannulle haluaisit.Et taija olla kellarissa käynnä pitkiin aikoihin ,sillä siellä ei oo tälä hetkellä kuin hommeiset haisevat hyllyt.Kuulehhan sie en mie kehtoo yksin puhella kun sie oot sellane kielensä kadottanu tuppisuu. Mutta jos sie halluut unohtaa miut niin kyllähä se käyp muista vuan yks assii etelän neijot vanhennoo noppeesti ku aurinko porottaa niihe hipiään, ovat jo nelikymppisinä ku 70 .Vai meinoosit sie ihan repaleisiin pukkee ,ne ovat vaativampii kuin mie uso se.Armannii ja Diorrii niillä on piällä ei mittään muuta sinun lompakossa ei pian ois kun vetoketju ja lakukasa.
Elä kehtoo minnuu masentoo niistä laihutus kuureista puhumalla,minä oun ihan sopivasti lihava errään herrasmiehen mukkaa .Sie oot nuihe luurankojen perrää ,joissa ei ou mittää mistä kopasta,joten ei siunkaan tarvihe sebalusta aukasta kun tyhjee nyhjäisit. Sulle raukalle tulis ihan vain iso häppee. AAtteleha miten kotoa sinnuu vartoo poimukas ,raikas pohjan tyttö.Vielä mie aattelin jotta jos myö kumminnii mäntäs yhessä etelään niin suatas rauhassa puija assiit ja lopputuloksesta riippumatta pittee lommoo ja naattia yhessä auringosta ja ryppyperunoista. Pepe tekköö tosi hyvvii ryppyperunoita. Miulla on kumminnii sinnuu ikävä ,tulisit nyt vain ommaan kottii niin piettäs lystii ja kierittäs lumessa ja kaikkee muuta mukavvoo. Jooko? Niin kovasti sinnuu kaippoon ja halloon ,että varpahi kynnet männöö pystyy.Rakkauvella Lilli.nyt ei tarvii ostaa seiska lehtee täl viikolla, nyt skantaalit löytyy täält meiän omalta palstalta.
vai varattu mies tuo häjypoika olikin. niin kauniisti ja suvavast ko hää ossaa lirkutella tytöille, niin ei se mikkää ihme jos täs alko vanhemmankin syömes hetkeks sykkii.
sie oot topakka muija lilli ja kommeekin tunnut olevan.
mie ko oon ollu minun uuven tuttavuuen amerikan meerin kanssa kaupungilla. hää on oikee iso rehevä nainen ja hänel on sellanen hauska tapa, et ko hää sannoo jottain, niin sitte nauraa ain päälle ilkikurisesti, et sitä ei ain tiiä onko hää tosissaa vai ei.
ravintolas ko oltii, kyllä hää sai ihailevia silmäyksii miehiltä,kun kulki pöytien välitse vessaa ,niin miehet ei meinannu saaha silmiää irti,ko hänen levveet lanteet niin kauniisti keikkui puolelta toiselle.mie ihan punehtuneena katselin sivus, et oikees oot miehet tykkää rehevistä naisista.
kyl häjypoika varmaa palaa sinun kainaloon, siehä oot niin mukavan tuntunen nainen, mist hää tuommosta muualta saisi,joka lähtis viel lumeskin kieriskellee. täällähän ei mittää vaaraa ennää oo, ko sie paljastit asian laian,eihä nykyajan nainen halua toisen ommaa, hää haluaa pittää kaiken itellää.jote sie voit huoleti antaa hänen tääl meiän kans rupatella.
voi lilli hyvä, sie sait minnuu naurutaudin,enkä meinaa saaha millää loppumaa:)))))
millonkahan viimeks oon naurannu näin makkeesti.
terveisiä häjypojalle on sinnuu onnistannu.;) - Häjypoika
señora lyyli kirjoitti:
nyt ei tarvii ostaa seiska lehtee täl viikolla, nyt skantaalit löytyy täält meiän omalta palstalta.
vai varattu mies tuo häjypoika olikin. niin kauniisti ja suvavast ko hää ossaa lirkutella tytöille, niin ei se mikkää ihme jos täs alko vanhemmankin syömes hetkeks sykkii.
sie oot topakka muija lilli ja kommeekin tunnut olevan.
mie ko oon ollu minun uuven tuttavuuen amerikan meerin kanssa kaupungilla. hää on oikee iso rehevä nainen ja hänel on sellanen hauska tapa, et ko hää sannoo jottain, niin sitte nauraa ain päälle ilkikurisesti, et sitä ei ain tiiä onko hää tosissaa vai ei.
ravintolas ko oltii, kyllä hää sai ihailevia silmäyksii miehiltä,kun kulki pöytien välitse vessaa ,niin miehet ei meinannu saaha silmiää irti,ko hänen levveet lanteet niin kauniisti keikkui puolelta toiselle.mie ihan punehtuneena katselin sivus, et oikees oot miehet tykkää rehevistä naisista.
kyl häjypoika varmaa palaa sinun kainaloon, siehä oot niin mukavan tuntunen nainen, mist hää tuommosta muualta saisi,joka lähtis viel lumeskin kieriskellee. täällähän ei mittää vaaraa ennää oo, ko sie paljastit asian laian,eihä nykyajan nainen halua toisen ommaa, hää haluaa pittää kaiken itellää.jote sie voit huoleti antaa hänen tääl meiän kans rupatella.
voi lilli hyvä, sie sait minnuu naurutaudin,enkä meinaa saaha millää loppumaa:)))))
millonkahan viimeks oon naurannu näin makkeesti.
terveisiä häjypojalle on sinnuu onnistannu.;)Johan sonora Lyylikin pisti lusikkansa soppahan.
Olis se pitäny arvata jotta ku rpiaa akkaan kans hasajamahan niin airan seipähistä ne asiaa teköö, vaikka itte alootin toimittelemisen pellosta eli suomeksi sanottuna mun tarkootus olis mennä kolottavia luntioomia parantelohon johonki lämpöösempähän paikkahan, mutta teirän kans alakaa olla hupinas...
En mä oo sanallakaa inahtanu jotta mä täss kattelisin kampraattia ittelleni - näin on näreet.
Itte te ootta lirkutellu jotta talitiiasekkaa ei osaa oikiaa nuottia ja kivenlieru ei tohori lakeuksille tulla ollenkaa.
Tuo Frederiikka toises käälys yrittää sanua kuinka hassusti mä sanon reen ku pitääs kuulemma sano D)) nuon se nauraa päälle varmasti muutoon mukava flikka ei sem puolehen... mutta yrittäkää ny reheristi sanua ja viisata mulle hyvä paikka...
Torremolinosista joku kauppas mukavaa kämppää toukokuuksi viirelläsaralla Euroopalla - siinä olis flikoollekki tilaa kun annatta olla mun rauhas yhyres kamaris eres yösyrännä - siin olis parille kolomelle oma kamarinsa ja saisitta vetää pitkää tikkua kuka keittää aamulla "Haloset" - tiskata ei tarvitte - mutta enimmät villakoirat saisitta pyhkäästä pois. Mulla on vähä nuota kolotuksia ja psorilänttiä pitääs vähä levitellä rasvaa. Rannalla voisitta toinen toisenna voirella eli olla voitelemata.
Mä kyllä vahavasti epäälen jotta ei tuu tanttua tilikuusta eli tosipaikan tullen sika syöö evähät.
Hyvä paikkakaa ei oo iät aiat tariolla...
Kattotahan kuka puhuu läpiä päähänsä ? - Odysseus
Häjypoika kirjoitti:
Johan sonora Lyylikin pisti lusikkansa soppahan.
Olis se pitäny arvata jotta ku rpiaa akkaan kans hasajamahan niin airan seipähistä ne asiaa teköö, vaikka itte alootin toimittelemisen pellosta eli suomeksi sanottuna mun tarkootus olis mennä kolottavia luntioomia parantelohon johonki lämpöösempähän paikkahan, mutta teirän kans alakaa olla hupinas...
En mä oo sanallakaa inahtanu jotta mä täss kattelisin kampraattia ittelleni - näin on näreet.
Itte te ootta lirkutellu jotta talitiiasekkaa ei osaa oikiaa nuottia ja kivenlieru ei tohori lakeuksille tulla ollenkaa.
Tuo Frederiikka toises käälys yrittää sanua kuinka hassusti mä sanon reen ku pitääs kuulemma sano D)) nuon se nauraa päälle varmasti muutoon mukava flikka ei sem puolehen... mutta yrittäkää ny reheristi sanua ja viisata mulle hyvä paikka...
Torremolinosista joku kauppas mukavaa kämppää toukokuuksi viirelläsaralla Euroopalla - siinä olis flikoollekki tilaa kun annatta olla mun rauhas yhyres kamaris eres yösyrännä - siin olis parille kolomelle oma kamarinsa ja saisitta vetää pitkää tikkua kuka keittää aamulla "Haloset" - tiskata ei tarvitte - mutta enimmät villakoirat saisitta pyhkäästä pois. Mulla on vähä nuota kolotuksia ja psorilänttiä pitääs vähä levitellä rasvaa. Rannalla voisitta toinen toisenna voirella eli olla voitelemata.
Mä kyllä vahavasti epäälen jotta ei tuu tanttua tilikuusta eli tosipaikan tullen sika syöö evähät.
Hyvä paikkakaa ei oo iät aiat tariolla...
Kattotahan kuka puhuu läpiä päähänsä ?Minun matkani Ithakaan on melkein yhtä vaikea kuin Norbottenin pojan lähtö etelään. Sinulle voi käydä kuten Peer Gyntille - oma Solveig odottaa uskollisesti Sinua. Toivotan onnea.
- Lilli
Häjypoika kirjoitti:
Johan sonora Lyylikin pisti lusikkansa soppahan.
Olis se pitäny arvata jotta ku rpiaa akkaan kans hasajamahan niin airan seipähistä ne asiaa teköö, vaikka itte alootin toimittelemisen pellosta eli suomeksi sanottuna mun tarkootus olis mennä kolottavia luntioomia parantelohon johonki lämpöösempähän paikkahan, mutta teirän kans alakaa olla hupinas...
En mä oo sanallakaa inahtanu jotta mä täss kattelisin kampraattia ittelleni - näin on näreet.
Itte te ootta lirkutellu jotta talitiiasekkaa ei osaa oikiaa nuottia ja kivenlieru ei tohori lakeuksille tulla ollenkaa.
Tuo Frederiikka toises käälys yrittää sanua kuinka hassusti mä sanon reen ku pitääs kuulemma sano D)) nuon se nauraa päälle varmasti muutoon mukava flikka ei sem puolehen... mutta yrittäkää ny reheristi sanua ja viisata mulle hyvä paikka...
Torremolinosista joku kauppas mukavaa kämppää toukokuuksi viirelläsaralla Euroopalla - siinä olis flikoollekki tilaa kun annatta olla mun rauhas yhyres kamaris eres yösyrännä - siin olis parille kolomelle oma kamarinsa ja saisitta vetää pitkää tikkua kuka keittää aamulla "Haloset" - tiskata ei tarvitte - mutta enimmät villakoirat saisitta pyhkäästä pois. Mulla on vähä nuota kolotuksia ja psorilänttiä pitääs vähä levitellä rasvaa. Rannalla voisitta toinen toisenna voirella eli olla voitelemata.
Mä kyllä vahavasti epäälen jotta ei tuu tanttua tilikuusta eli tosipaikan tullen sika syöö evähät.
Hyvä paikkakaa ei oo iät aiat tariolla...
Kattotahan kuka puhuu läpiä päähänsä ?että myö kaikki matamit siun matkaa uhallaki lähettäs niin sultaha loppus yty pojasta.Oot sie aikamoinen ton hujanni ku näin julukisesti oot mankumassa piirakkoo uuvella täätteelä. Joko rupes entine tikulle olemaan.Mista hitosta sie ne psoriläntit sait vai onko sekkii kummajainen keenilöissä,kuten moni muukin siussa.Sen sie kyllä saisit tehä,että miut poimut rasvata Espanjassa ihan pitemmän kuavan mukkaa. Etkö sie ennee muista etten sua tai piäse kaikkia poimuja lähestymmää, muut emännät voisivat toisiaan öljyllä hulväillä.Mie sitten kyllä ottasin etuoikeuven siun viereen ,koska niin pitkäaika on porttien aukasusta ja muustahhii pelehtimisestä . Siun on se peli vuan kärsittävä loppuun asti ,ei auta luuranko naisset eikä muut matamit. Muistaki että kaiken takana on vuan naine ja minnoon sinnuu hoivaillu ja ruokkoo on tehny ja kuivalihhooki oot suanna ihan niin paljo ku sielu on sietännä.Tarjous on olluna voimassa ainnaa. Tule vuan kottii kuivaliha uottaa ja ne salaperäiset poimukujat. Rakkauvella Lilli
- Häjypoika
Lilli kirjoitti:
että myö kaikki matamit siun matkaa uhallaki lähettäs niin sultaha loppus yty pojasta.Oot sie aikamoinen ton hujanni ku näin julukisesti oot mankumassa piirakkoo uuvella täätteelä. Joko rupes entine tikulle olemaan.Mista hitosta sie ne psoriläntit sait vai onko sekkii kummajainen keenilöissä,kuten moni muukin siussa.Sen sie kyllä saisit tehä,että miut poimut rasvata Espanjassa ihan pitemmän kuavan mukkaa. Etkö sie ennee muista etten sua tai piäse kaikkia poimuja lähestymmää, muut emännät voisivat toisiaan öljyllä hulväillä.Mie sitten kyllä ottasin etuoikeuven siun viereen ,koska niin pitkäaika on porttien aukasusta ja muustahhii pelehtimisestä . Siun on se peli vuan kärsittävä loppuun asti ,ei auta luuranko naisset eikä muut matamit. Muistaki että kaiken takana on vuan naine ja minnoon sinnuu hoivaillu ja ruokkoo on tehny ja kuivalihhooki oot suanna ihan niin paljo ku sielu on sietännä.Tarjous on olluna voimassa ainnaa. Tule vuan kottii kuivaliha uottaa ja ne salaperäiset poimukujat. Rakkauvella Lilli
Eipä tienny Orusseijakaa mihinkä lähti - syyhymätä saunahan taisi Häjypoikaki mennä mutta kyllä tämä luteet rassaa.
Mistä nuota airanseipähiä oikeen tulee. Työväenakatemiooski pitääs kuulemma lisätä nuota perinnairantekokurssia sanoo yks "kansankynttilä" ku Helesingistä olin tulos. Ennen aitoja tehtihin itikkaan laituumien ympärille jottei naapurin sonnit pääse meirän hehevua panohon tiineheksi vallan kelevottomilla siemenillä.
Räknääs ny Lilli jotta ku Sä keität yhyren munan niin siinä menöö sulta jos kovista tykkäät seittemän minuuttia. Palioko kuluu aikaa viiren munan keittämises.
Aiva sama on tämän matkahomman kans - lysti tuloo sitte kaupan päälliseksi. Mävain räknäsin jotta valapurina finnaari menöö tyhyjällä konehella hakohon "simanuliaskoota" niin olis mukava hypätä kyytille ja sanua ku entinen flikka Lumiahon autos:"En mä mitää maksa mennä teirän kumminki pitää." Vois sitä tietysti lentäjälle antaa yhyren kropsunpalan ja lentoemolle pusun poskelle..
Sun kans on niinku sanotahan - vastuu Sun puheestas siirtyy automaattisesti kuulijalle, täs tapaukses tietysti lukijalle.
Musta tuntuu jotta reisu siirtyy tällä menolla hamahan tulevaasuutehen - tulooko siinä mitää vahinkua kellekkää. Mato säästyy ku ei kala syö. - Muori
Häjypoika kirjoitti:
Eipä tienny Orusseijakaa mihinkä lähti - syyhymätä saunahan taisi Häjypoikaki mennä mutta kyllä tämä luteet rassaa.
Mistä nuota airanseipähiä oikeen tulee. Työväenakatemiooski pitääs kuulemma lisätä nuota perinnairantekokurssia sanoo yks "kansankynttilä" ku Helesingistä olin tulos. Ennen aitoja tehtihin itikkaan laituumien ympärille jottei naapurin sonnit pääse meirän hehevua panohon tiineheksi vallan kelevottomilla siemenillä.
Räknääs ny Lilli jotta ku Sä keität yhyren munan niin siinä menöö sulta jos kovista tykkäät seittemän minuuttia. Palioko kuluu aikaa viiren munan keittämises.
Aiva sama on tämän matkahomman kans - lysti tuloo sitte kaupan päälliseksi. Mävain räknäsin jotta valapurina finnaari menöö tyhyjällä konehella hakohon "simanuliaskoota" niin olis mukava hypätä kyytille ja sanua ku entinen flikka Lumiahon autos:"En mä mitää maksa mennä teirän kumminki pitää." Vois sitä tietysti lentäjälle antaa yhyren kropsunpalan ja lentoemolle pusun poskelle..
Sun kans on niinku sanotahan - vastuu Sun puheestas siirtyy automaattisesti kuulijalle, täs tapaukses tietysti lukijalle.
Musta tuntuu jotta reisu siirtyy tällä menolla hamahan tulevaasuutehen - tulooko siinä mitää vahinkua kellekkää. Mato säästyy ku ei kala syö.Jos sää sinne etelään menet nii kuka meitil sit lystei juttui kirjoittaa.
Men syksyl eikä sit missään nimes Torremolinoksee, se on karmee paikka.
Sun psoris paranee kesäl täälki ku mää ole näkevinän et täälki paistaa aurino sillon. - Häjypoika
Muori kirjoitti:
Jos sää sinne etelään menet nii kuka meitil sit lystei juttui kirjoittaa.
Men syksyl eikä sit missään nimes Torremolinoksee, se on karmee paikka.
Sun psoris paranee kesäl täälki ku mää ole näkevinän et täälki paistaa aurino sillon.Rakas Muori !
Pitääkö täs kaikki vääntää rautalangasta. Yritin justihin opettaa munankeiton esimerkiksi ottamalla kuinka homma toimii.. Mä oon Sua kehunu viisahaksi Naiseksi, mutta on se kiva huomata jottet Sinäkää aiva kaikkia hoksaa.
En sunkaa mä sielä rannalla jaksa koko päivää maata.Sormia lepuuttelohon pitää päästä nettihin ja auaasta tämä kanava tai se voiis olla etusivuna niinku muorillaki varmahan on. Sitte plarata, mitä on kiriootellu ja pistää vastinesta. Jollaki on varmahan nettikamera ja valitahan parahat ja rohkeemmat otokset omalle kotisivulle, josta jokahin saa luurata ja näyttää isännälle. jotta "tuola mäki olisin, jos...."
Sammakkomiehen serkun kumminkaima sanoo jotta "Saretkesä, kolosia ja vähäluminen on Suomen suvi..." - Lilli
Häjypoika kirjoitti:
Eipä tienny Orusseijakaa mihinkä lähti - syyhymätä saunahan taisi Häjypoikaki mennä mutta kyllä tämä luteet rassaa.
Mistä nuota airanseipähiä oikeen tulee. Työväenakatemiooski pitääs kuulemma lisätä nuota perinnairantekokurssia sanoo yks "kansankynttilä" ku Helesingistä olin tulos. Ennen aitoja tehtihin itikkaan laituumien ympärille jottei naapurin sonnit pääse meirän hehevua panohon tiineheksi vallan kelevottomilla siemenillä.
Räknääs ny Lilli jotta ku Sä keität yhyren munan niin siinä menöö sulta jos kovista tykkäät seittemän minuuttia. Palioko kuluu aikaa viiren munan keittämises.
Aiva sama on tämän matkahomman kans - lysti tuloo sitte kaupan päälliseksi. Mävain räknäsin jotta valapurina finnaari menöö tyhyjällä konehella hakohon "simanuliaskoota" niin olis mukava hypätä kyytille ja sanua ku entinen flikka Lumiahon autos:"En mä mitää maksa mennä teirän kumminki pitää." Vois sitä tietysti lentäjälle antaa yhyren kropsunpalan ja lentoemolle pusun poskelle..
Sun kans on niinku sanotahan - vastuu Sun puheestas siirtyy automaattisesti kuulijalle, täs tapaukses tietysti lukijalle.
Musta tuntuu jotta reisu siirtyy tällä menolla hamahan tulevaasuutehen - tulooko siinä mitää vahinkua kellekkää. Mato säästyy ku ei kala syö.munankeittämisestä ,niin sanon vuan,että housussas on 2min muna,kokemuksen syvällä rintaäänellä voin sen julukasta.Turha on kertolaskua sotkee tähän sillä piätapahtuma on voimmii viävä ja kahvaan tarttuva.Mie en mutenkaa tykkee munista keitettynä vaan ihan kokkelina silloin sen maku on oikkee ja aromikas.
Vai meinoot sie ukon kutale heittee miut yl laijan. Annaha olla kun mehtee myön niin jo oot vonkoomassa ja rakkaakses kuiskuttamassa. Jospa tällä kertoo sulta jiäp rahat suamatta ,nin sitte niät vuan unissas niitä senjoritoja kekkelehtimässä ja pakaretta pyörittämässä. Tiijänhän mie että oot kaiken laskenna mehtärahojen varraan,mutta nyt ottees luiskahti:niitä et sie muuten sua vuan mie lähen thaimuahan hierottavas. Siellä kun hierojat niin mukavastisannoo ympäli ,ympäli.Oun ihan varma etten sinnuu muista ja sinun 2min letkuu ,vuan ihhailen leit kaulassa ihannoo etelän taivasta syön eksoottista ruokkoo ja muut mukavuuvet piälle. Suattaa olla että talonnii paan munalukolla kiinni jotta voit alakoo katella ihan ommoo mörskee, kaikella on aikansa myös sinnuin porsastelulla ja kaiken mualiman akkoin ihastelulla.Se käyp syvämen piälle tuollainen kohtelu.Kiitos vuan niistä harvoista hellishetkistä,jotka piätty aina siun nukahtamissiin kesken kaiken . Voi hyvä ihme!
Sinä kuule et piäse ilimasi finnairilla mihinkää,kun tallous on niin tiukalla vasta tuo Keijo sanoi ,että 1200 piätä lähtöö kilometritehtaalle joten jätähän sie joutavien huaveilu.Taitaa tullas siulle pettymysten kevät? Kun mania ei oo ja kyyti ei kulje. Jiä vuan Kalajoen särkille toivoopi Lilli - Häjypoika
Lilli kirjoitti:
munankeittämisestä ,niin sanon vuan,että housussas on 2min muna,kokemuksen syvällä rintaäänellä voin sen julukasta.Turha on kertolaskua sotkee tähän sillä piätapahtuma on voimmii viävä ja kahvaan tarttuva.Mie en mutenkaa tykkee munista keitettynä vaan ihan kokkelina silloin sen maku on oikkee ja aromikas.
Vai meinoot sie ukon kutale heittee miut yl laijan. Annaha olla kun mehtee myön niin jo oot vonkoomassa ja rakkaakses kuiskuttamassa. Jospa tällä kertoo sulta jiäp rahat suamatta ,nin sitte niät vuan unissas niitä senjoritoja kekkelehtimässä ja pakaretta pyörittämässä. Tiijänhän mie että oot kaiken laskenna mehtärahojen varraan,mutta nyt ottees luiskahti:niitä et sie muuten sua vuan mie lähen thaimuahan hierottavas. Siellä kun hierojat niin mukavastisannoo ympäli ,ympäli.Oun ihan varma etten sinnuu muista ja sinun 2min letkuu ,vuan ihhailen leit kaulassa ihannoo etelän taivasta syön eksoottista ruokkoo ja muut mukavuuvet piälle. Suattaa olla että talonnii paan munalukolla kiinni jotta voit alakoo katella ihan ommoo mörskee, kaikella on aikansa myös sinnuin porsastelulla ja kaiken mualiman akkoin ihastelulla.Se käyp syvämen piälle tuollainen kohtelu.Kiitos vuan niistä harvoista hellishetkistä,jotka piätty aina siun nukahtamissiin kesken kaiken . Voi hyvä ihme!
Sinä kuule et piäse ilimasi finnairilla mihinkää,kun tallous on niin tiukalla vasta tuo Keijo sanoi ,että 1200 piätä lähtöö kilometritehtaalle joten jätähän sie joutavien huaveilu.Taitaa tullas siulle pettymysten kevät? Kun mania ei oo ja kyyti ei kulje. Jiä vuan Kalajoen särkille toivoopi LilliMinä en kuule Lilli oo koskaa "tavaraani" trossannu Sulle enkä vierahille esitelly. Syrämetöön loukkaus oli Sinulta väittää mua kaharen minuutin tuhkamunaksi. Sitä mä en puremata niele.
Kalajoen särkillä on sellaanen trafiikki koko kesän jottei sinne päin tälläänen rauhaa ja hiliaasuutta rakastava mörökölli viitti kuseksiakkaa.
Siamis ei oo ollu mitää muuta hyvää ku "katit ja kollit" kaksoosekki piti väkivalloon eroottaa niin sielä on muutoonki. Taurin kun tuot sieltä tullesnas niin minä en kuvittelekkaa samahan sänkykamarin sun kans.
Ku omaa perintömettääs myit niin asia ei mulle kuulu - ja minä taas yritän vaikka sukanvarresta ja syytinkirahoosta säästää pilettirahat ja minä meen enkä meinaa - jos meen sekää ei kuulu muille eikä sekää kenenkä kans.
Mä oon saanut aiva silimät ja suut täytehen teirän höpinööstä. Mä kysyyn vain aluuksi - jotta Espanjahanko vai johonkin muualle ja olis mukava ku olis mukavia ihimisiä. Munista ei oo ollu mitää puhetta, otin sen vain esimerkiksi kuinka erullistaki voii olla... Päriätähänköhän me Lilli ? - Lilli
Häjypoika kirjoitti:
Minä en kuule Lilli oo koskaa "tavaraani" trossannu Sulle enkä vierahille esitelly. Syrämetöön loukkaus oli Sinulta väittää mua kaharen minuutin tuhkamunaksi. Sitä mä en puremata niele.
Kalajoen särkillä on sellaanen trafiikki koko kesän jottei sinne päin tälläänen rauhaa ja hiliaasuutta rakastava mörökölli viitti kuseksiakkaa.
Siamis ei oo ollu mitää muuta hyvää ku "katit ja kollit" kaksoosekki piti väkivalloon eroottaa niin sielä on muutoonki. Taurin kun tuot sieltä tullesnas niin minä en kuvittelekkaa samahan sänkykamarin sun kans.
Ku omaa perintömettääs myit niin asia ei mulle kuulu - ja minä taas yritän vaikka sukanvarresta ja syytinkirahoosta säästää pilettirahat ja minä meen enkä meinaa - jos meen sekää ei kuulu muille eikä sekää kenenkä kans.
Mä oon saanut aiva silimät ja suut täytehen teirän höpinööstä. Mä kysyyn vain aluuksi - jotta Espanjahanko vai johonkin muualle ja olis mukava ku olis mukavia ihimisiä. Munista ei oo ollu mitää puhetta, otin sen vain esimerkiksi kuinka erullistaki voii olla... Päriätähänköhän me Lilli ?Kuule ha sie Häjypoika, sie oot aika äkkijyrkkä mielpitteiss, en oo sinnuu tuhkikseksi milloinkaan sanonu vuan noppeeks.Siekkii panit kakkasen vantasias liikkeelle; muuten Thaimuassa suap ihan oikkeesti kunnon hierontoo,kun eivät sikäläiset ossoo sannoo r:ää niin hyö sannoot ympäli, ympäli.Ei muuten kukkaa siellä muuta tehny ku hierronnu,sulla on liian liukas mielkuvitus, ei siellä porsastella ku Espanjassa näky tehneevän ,niitäkö sie muistelit ja sotkit ihan muanosat. Voi sinnuu seksiapostoli! Mie muuten tosissaa lähen Aasian ,siellä on ystävälliset ja herttaset immeiset ja kun männöö sivummalle niin ei tarvihe kahtoo kun pohjoismaalaiset möhömahakaljupiät naivat lastenlastensa ikäsiä tyttöjä ovat niin omastamielestään fiksuja . Mutta sivusta seuranneena joskus ovat kuin sikalan isoja itrasia karjuja.
Milloin sie sinne sukanvarteen sujjautit ne rahat ,kun mie oon yrittäny pittee silimällä ,mutta kyllä oot viekas epeli. Sitte hä sie piffoot miuttii sinne niin jätetään tältä kevväältä metän myynti sikseen.Käypkö se sulle?
Kyllä myö sen verran tullaan toimmee että samalle rannalle sovittas. Mittee sie suutuit kun haastelin siun pelistäs :sehän on kommee ois mitä esitellä naekkoset olisivat perässäs ihan iliman Espanjoo. Muistelen niitä aikasempiä lemmenhetkiä kun olit terässäs ai vot kun sie olit juhlakunnossa komia ,vielläi tuntuu outoo vipinee.Sie taijat olla väsynyt noista juoksuloistas ;tulehan kottii niin keitän kunnon kuivalihasopat. Kyllä mie kirjootan nyt vielä ,että rakkauvella Lilli. - Häjypoika
Lilli kirjoitti:
Kuule ha sie Häjypoika, sie oot aika äkkijyrkkä mielpitteiss, en oo sinnuu tuhkikseksi milloinkaan sanonu vuan noppeeks.Siekkii panit kakkasen vantasias liikkeelle; muuten Thaimuassa suap ihan oikkeesti kunnon hierontoo,kun eivät sikäläiset ossoo sannoo r:ää niin hyö sannoot ympäli, ympäli.Ei muuten kukkaa siellä muuta tehny ku hierronnu,sulla on liian liukas mielkuvitus, ei siellä porsastella ku Espanjassa näky tehneevän ,niitäkö sie muistelit ja sotkit ihan muanosat. Voi sinnuu seksiapostoli! Mie muuten tosissaa lähen Aasian ,siellä on ystävälliset ja herttaset immeiset ja kun männöö sivummalle niin ei tarvihe kahtoo kun pohjoismaalaiset möhömahakaljupiät naivat lastenlastensa ikäsiä tyttöjä ovat niin omastamielestään fiksuja . Mutta sivusta seuranneena joskus ovat kuin sikalan isoja itrasia karjuja.
Milloin sie sinne sukanvarteen sujjautit ne rahat ,kun mie oon yrittäny pittee silimällä ,mutta kyllä oot viekas epeli. Sitte hä sie piffoot miuttii sinne niin jätetään tältä kevväältä metän myynti sikseen.Käypkö se sulle?
Kyllä myö sen verran tullaan toimmee että samalle rannalle sovittas. Mittee sie suutuit kun haastelin siun pelistäs :sehän on kommee ois mitä esitellä naekkoset olisivat perässäs ihan iliman Espanjoo. Muistelen niitä aikasempiä lemmenhetkiä kun olit terässäs ai vot kun sie olit juhlakunnossa komia ,vielläi tuntuu outoo vipinee.Sie taijat olla väsynyt noista juoksuloistas ;tulehan kottii niin keitän kunnon kuivalihasopat. Kyllä mie kirjootan nyt vielä ,että rakkauvella Lilli.Juna sanoi aina ennen:"Matkan tek koo, mat kantek koo.."Kirjeestäsi ei palio puuttunu muuta ku laihialaasflikan sana poijalle:"Tuu jos tuut, mutta tuu torewsta torstaina - silloon ei tuu muita." Kehumisesta vain sen verran, jotta Sä voiisit ottaa oppia laihian flikoosta muutoonki. Kurikkalaanen oli pääsny Laihialla flikan sänkyhyn ja vähä kehaasnu ittiänsä. Flöikka sanoo jotta:"Aina mun tavarani on sun tavaras ympärille ulettunu."
Anteeksipyyntöhön sanoosin jotta:"Täs on jo puoli liikaa, sanoo laihialaanen vaikkei ollu vielä saanukkaa."
Matkantekoon voi lähtiä niinku anturamereläänen, jollekka Kurikka on jo Amerikka - nyt taitaa kuule flikka kärä pian niin, jotta kurikkalaasta poikaa "housuuttaa". - Lilli
Häjypoika kirjoitti:
Juna sanoi aina ennen:"Matkan tek koo, mat kantek koo.."Kirjeestäsi ei palio puuttunu muuta ku laihialaasflikan sana poijalle:"Tuu jos tuut, mutta tuu torewsta torstaina - silloon ei tuu muita." Kehumisesta vain sen verran, jotta Sä voiisit ottaa oppia laihian flikoosta muutoonki. Kurikkalaanen oli pääsny Laihialla flikan sänkyhyn ja vähä kehaasnu ittiänsä. Flöikka sanoo jotta:"Aina mun tavarani on sun tavaras ympärille ulettunu."
Anteeksipyyntöhön sanoosin jotta:"Täs on jo puoli liikaa, sanoo laihialaanen vaikkei ollu vielä saanukkaa."
Matkantekoon voi lähtiä niinku anturamereläänen, jollekka Kurikka on jo Amerikka - nyt taitaa kuule flikka kärä pian niin, jotta kurikkalaasta poikaa "housuuttaa".melekone epeli. Miks sinnuu housuttaa ? Eikö kylällä juoksut riitä. Piiloon olit sujahtanna ku kylillä kävin sinnuu ehtimässä,minne sie mänit? Tulin juur kottiin ja tiellä lemahteli siun hikkees ja kuivalihasoppa ,mutta miestä ei missään.Taitaa jiähä tältä kevväältä siun kanssa matkustelu,ku kerkisin kulukissain luvata yhelle finnairin lentäjälle että lähen kaveriks sille kaheks viikoks. Toivottavasti ymmärrät ,että minnäi olen immeinen ja tunteet ne on mullai . Sinnu kun ei näy pitemmillä suorillakkaa mokoma don hujanni. Maltahha sie kun sen matkan tien nii sitten myö pannaan lystit pystyyn ja itikat ojennukseen. Kaikesta huolimatta rakkauvella Lilli.
- Muori
Häjypoika kirjoitti:
Rakas Muori !
Pitääkö täs kaikki vääntää rautalangasta. Yritin justihin opettaa munankeiton esimerkiksi ottamalla kuinka homma toimii.. Mä oon Sua kehunu viisahaksi Naiseksi, mutta on se kiva huomata jottet Sinäkää aiva kaikkia hoksaa.
En sunkaa mä sielä rannalla jaksa koko päivää maata.Sormia lepuuttelohon pitää päästä nettihin ja auaasta tämä kanava tai se voiis olla etusivuna niinku muorillaki varmahan on. Sitte plarata, mitä on kiriootellu ja pistää vastinesta. Jollaki on varmahan nettikamera ja valitahan parahat ja rohkeemmat otokset omalle kotisivulle, josta jokahin saa luurata ja näyttää isännälle. jotta "tuola mäki olisin, jos...."
Sammakkomiehen serkun kumminkaima sanoo jotta "Saretkesä, kolosia ja vähäluminen on Suomen suvi..."Kulta Häijypoika, fiiraa, fiiraa, - päästä meinaan - mut kyl mää ny sanosin et taitaa fiiraa täs jonkun muunki pääs ku lueskelee vähä eteenpäi.
En mää ol väittänykkää et sää koko ajan rannal makaisit, mut es sää aurinkoo pakoon pääse siäl Torremolinokses missää.
Ny mää vaa kysyisin et räknääs vähä kenen alotussivu tää on! Ruuneperi meni sinne etelää ja vaik hänki on kova "foorumin käyttäjä" nii eipäs vaa siält eteläst paljo runoi rustanu niinku tääl Suames.
Jos sää olet fiksump nii hyvä on. Men sit vaa ja kirjoittele ku muistat - ja jaksat.
Mei kumminkii tykättäs lukee. Et sil taval. - Häjypoika
Muori kirjoitti:
Kulta Häijypoika, fiiraa, fiiraa, - päästä meinaan - mut kyl mää ny sanosin et taitaa fiiraa täs jonkun muunki pääs ku lueskelee vähä eteenpäi.
En mää ol väittänykkää et sää koko ajan rannal makaisit, mut es sää aurinkoo pakoon pääse siäl Torremolinokses missää.
Ny mää vaa kysyisin et räknääs vähä kenen alotussivu tää on! Ruuneperi meni sinne etelää ja vaik hänki on kova "foorumin käyttäjä" nii eipäs vaa siält eteläst paljo runoi rustanu niinku tääl Suames.
Jos sää olet fiksump nii hyvä on. Men sit vaa ja kirjoittele ku muistat - ja jaksat.
Mei kumminkii tykättäs lukee. Et sil taval.Rakas Muori !
Mä tykkään Sun kiriootuksistas kovasti, mutta tämän ikääsen miehen luontua kysytähän vallanki ku itte olovana jotaki tietää ja "muori" hyppii nenille - muoron tähäre pitää olla vastahankahan. Eikö soo tuttu Sulleki jotta;"vie sie mie vikisen."
Ennen muinoon ku yritti flikoolle telefuneerata piti orottaa puoli päivää lavittalla jantuksis, jos vaikka päräjääs, mutta kun ei niin ei.
Nyt me saammma kiriootella vaikka mistä maailmankolokasta ja siinä silimänräpäykses Muorin luukku kolahtaa. Kones sanoo vain jotta "piip" ja saa lukia postinsa vaikka sänkykamaris iliman riihimankiertämää. Toista oli ennen. Talavella sai luora lunta jotta pääsi tienvartehen ja jotaki reen raittia kylälle ja kaikki näki ja supaji jotta:"Oottako kuullu, jotta muorille on tullu Ameriikan kiria. Se on akkavoimin tutkaaltu postileimoja ja lähärättäjän käsialaa myöre ja ennenku kotia pääset niin tullahan utelemahan, jotta "koskas kihilat ostetahan ja joko juhannusna häihin pääsis".
Nyt on aiva Sun oma asiat kellekkä kiriootat, mitä kiriootat ja koska lähärätät. Kukaa ei tierä minkälaasta postia "Häjypoikaki" Sulle lähärättää, koska lähärättää. Siinä vain sängyn päällä luet koska Sua huvittaa eikä kukaa tierä mistä posti tuloo., seinän takaa vai Espanjasta.
Ruuneperillä taitaa olla muita kiiruhia - mutta sen kiiruhut ja asiat taas kuulu meille, jonsei eriksensä ilimoota. Mä pirän huonona sen, jotta ystävänsä unohtaa. En minä ainakaa oo halunnu preiviilläni sotkia kenenkää asioota ennen enkä vasteres. Mä oon kirioottanu ensimmääsen plarin tähän, mutta kovin on vastookset menny vierestä - se on hyvä ku puhutahan, vähemmän "fiiraa".
Tierä vaikka aurinko kovinki porottaas pääsiääsnä - jäis matka hamaan tulevaasuutehen, mutta kattellahan. - Häjypoika
Lilli kirjoitti:
melekone epeli. Miks sinnuu housuttaa ? Eikö kylällä juoksut riitä. Piiloon olit sujahtanna ku kylillä kävin sinnuu ehtimässä,minne sie mänit? Tulin juur kottiin ja tiellä lemahteli siun hikkees ja kuivalihasoppa ,mutta miestä ei missään.Taitaa jiähä tältä kevväältä siun kanssa matkustelu,ku kerkisin kulukissain luvata yhelle finnairin lentäjälle että lähen kaveriks sille kaheks viikoks. Toivottavasti ymmärrät ,että minnäi olen immeinen ja tunteet ne on mullai . Sinnu kun ei näy pitemmillä suorillakkaa mokoma don hujanni. Maltahha sie kun sen matkan tien nii sitten myö pannaan lystit pystyyn ja itikat ojennukseen. Kaikesta huolimatta rakkauvella Lilli.
Oon täss ollu vähä hiliaasta ku oon orottanu tuon Frederiikan" kielinerona suomentelevan taitamatoonta kielenkäyttyäni. Kiirus tuntuu oleva ku pääsiäästrullitteluuhin ja -valakiantekohon pitääs joutua ja "pesäki?" laitta ainakin joirenki.
HUOSUUTTAMINEN= poika pyytää saatolle, tyttö lupaa ja poika lähtee karkuun - jotta sillä tavalla.
Monehenkohan kertahan mä oon sanonu olovani hyvin kotona takan ääres viihtyvä köriläs, joka ei turhan tähäre suuta pruukaa ja tykkää sellaasesta naisenpuolesta, jonka puheet on asiaa humoorilla höystettynä. Pahin vika on, jos se sattuu olemahan "kylänluuta" ja juoksoo krannin ja toiskan väliä ja hokoo ku Vaasan Jaakkoo jotta: "OOTTAKO KUULLU." Sellaasen hamesväen mä tykkään kiertää kauaatte. Mä oon havaannu Sus oleva vähä vikurin vikaa, ilimankos Sä sen "koppalakkisen" jostakkki koppasit kainalohos. Pirä hyvänäs.
Kattotahan sitte ku Sä tuut reisuusta - jos tuut ja seki on Sun oma asias koska tuut vai tuukko ? - Häjypoika
señora lyyli kirjoitti:
nyt ei tarvii ostaa seiska lehtee täl viikolla, nyt skantaalit löytyy täält meiän omalta palstalta.
vai varattu mies tuo häjypoika olikin. niin kauniisti ja suvavast ko hää ossaa lirkutella tytöille, niin ei se mikkää ihme jos täs alko vanhemmankin syömes hetkeks sykkii.
sie oot topakka muija lilli ja kommeekin tunnut olevan.
mie ko oon ollu minun uuven tuttavuuen amerikan meerin kanssa kaupungilla. hää on oikee iso rehevä nainen ja hänel on sellanen hauska tapa, et ko hää sannoo jottain, niin sitte nauraa ain päälle ilkikurisesti, et sitä ei ain tiiä onko hää tosissaa vai ei.
ravintolas ko oltii, kyllä hää sai ihailevia silmäyksii miehiltä,kun kulki pöytien välitse vessaa ,niin miehet ei meinannu saaha silmiää irti,ko hänen levveet lanteet niin kauniisti keikkui puolelta toiselle.mie ihan punehtuneena katselin sivus, et oikees oot miehet tykkää rehevistä naisista.
kyl häjypoika varmaa palaa sinun kainaloon, siehä oot niin mukavan tuntunen nainen, mist hää tuommosta muualta saisi,joka lähtis viel lumeskin kieriskellee. täällähän ei mittää vaaraa ennää oo, ko sie paljastit asian laian,eihä nykyajan nainen halua toisen ommaa, hää haluaa pittää kaiken itellää.jote sie voit huoleti antaa hänen tääl meiän kans rupatella.
voi lilli hyvä, sie sait minnuu naurutaudin,enkä meinaa saaha millää loppumaa:)))))
millonkahan viimeks oon naurannu näin makkeesti.
terveisiä häjypojalle on sinnuu onnistannu.;)Ajattelin, että ei ole Sinun puutarhasi vcoittanutta matkaehdotusta tullut, että kutsutan käskemättä itseni Sinun puutarhaasi jahka ilmat lämpiää ja jos Sinulle sopii. Tohkeissani pyysin tuon Frederiikan esiliinaksi jottei tulisi sopimattomia puheita, Sinuun ja ystävääsi Lilliin ja muihin olisi soma tutustua vain jo teille passaa.
Paikka voisi olla vaikka mikä ONNELLISTEN IHMISTEN SAARI. - Lilli
Häjypoika kirjoitti:
Oon täss ollu vähä hiliaasta ku oon orottanu tuon Frederiikan" kielinerona suomentelevan taitamatoonta kielenkäyttyäni. Kiirus tuntuu oleva ku pääsiäästrullitteluuhin ja -valakiantekohon pitääs joutua ja "pesäki?" laitta ainakin joirenki.
HUOSUUTTAMINEN= poika pyytää saatolle, tyttö lupaa ja poika lähtee karkuun - jotta sillä tavalla.
Monehenkohan kertahan mä oon sanonu olovani hyvin kotona takan ääres viihtyvä köriläs, joka ei turhan tähäre suuta pruukaa ja tykkää sellaasesta naisenpuolesta, jonka puheet on asiaa humoorilla höystettynä. Pahin vika on, jos se sattuu olemahan "kylänluuta" ja juoksoo krannin ja toiskan väliä ja hokoo ku Vaasan Jaakkoo jotta: "OOTTAKO KUULLU." Sellaasen hamesväen mä tykkään kiertää kauaatte. Mä oon havaannu Sus oleva vähä vikurin vikaa, ilimankos Sä sen "koppalakkisen" jostakkki koppasit kainalohos. Pirä hyvänäs.
Kattotahan sitte ku Sä tuut reisuusta - jos tuut ja seki on Sun oma asias koska tuut vai tuukko ?rupes ottammaan piähä tuo siun kyläluuaks nimittely. Kotona oon pysynnä mitä sinnuu ikävöiessä oun täkäläisellä raitilla käynny kiäntymässä. Ymmärrähä mie sinnuu ,kun matammii on tarjolla niin pulskemmasta piästä puotat pois.Eihän yks ukko kehtoo montoo seuralaista pittee ja kalliiks tulloo .Siekö meinasit männä puutarhuriksi jollekin jos kutsu käy ja toista esliinaks. Kylläpä nyt ujjoo leikit mokoma kuin oisit eilisen teerenpoika. Eikö sinnuukin oo kohtalo nykinnä hihasta sinne tänne ja samalla tullu sitä ujouven poisto liäkettä. Mahoton oot se pittää sannoo!!!Minnuu niin syvämmee käv tuo siun houkuttelu Välimerellisiin maisemmii. Otat sie houkutuksen vastaa vai meinootko jiähä Ison -Antin maisemmii.Elä sie mosi miun väliaikais ratkassuu. Ei semikkää koppalakki oo se lentäjä vuan ihan charmantti gentlemanni.Sie kun miut puotit pois nii sain kahta paremman sijalle .En muuten meinnoo tautia hankkia ,koska housut pyssyy jalassa ja Jumala mielessä.Enkä mää minnekään hyönteispaikkoihin missä vois sääsket pistee ja tulis sarts kuume. Lentäjä tietää missä on turvallista olla . Ihanko meinasit ettei tule sulle kaipuuta yhtää kovin herkesit tunteettomaksi ukoksi.En meinoo kokkeilla siellä kyllä kenenkään ympärysmittoo omalla kehruujennyllä. Miulle suattaa vähäsen haiku olevan jos sie oot noi tyly,mutta sittenkin kaikella rakkauvella Lilli
- Häjypoika
Lilli kirjoitti:
rupes ottammaan piähä tuo siun kyläluuaks nimittely. Kotona oon pysynnä mitä sinnuu ikävöiessä oun täkäläisellä raitilla käynny kiäntymässä. Ymmärrähä mie sinnuu ,kun matammii on tarjolla niin pulskemmasta piästä puotat pois.Eihän yks ukko kehtoo montoo seuralaista pittee ja kalliiks tulloo .Siekö meinasit männä puutarhuriksi jollekin jos kutsu käy ja toista esliinaks. Kylläpä nyt ujjoo leikit mokoma kuin oisit eilisen teerenpoika. Eikö sinnuukin oo kohtalo nykinnä hihasta sinne tänne ja samalla tullu sitä ujouven poisto liäkettä. Mahoton oot se pittää sannoo!!!Minnuu niin syvämmee käv tuo siun houkuttelu Välimerellisiin maisemmii. Otat sie houkutuksen vastaa vai meinootko jiähä Ison -Antin maisemmii.Elä sie mosi miun väliaikais ratkassuu. Ei semikkää koppalakki oo se lentäjä vuan ihan charmantti gentlemanni.Sie kun miut puotit pois nii sain kahta paremman sijalle .En muuten meinnoo tautia hankkia ,koska housut pyssyy jalassa ja Jumala mielessä.Enkä mää minnekään hyönteispaikkoihin missä vois sääsket pistee ja tulis sarts kuume. Lentäjä tietää missä on turvallista olla . Ihanko meinasit ettei tule sulle kaipuuta yhtää kovin herkesit tunteettomaksi ukoksi.En meinoo kokkeilla siellä kyllä kenenkään ympärysmittoo omalla kehruujennyllä. Miulle suattaa vähäsen haiku olevan jos sie oot noi tyly,mutta sittenkin kaikella rakkauvella Lilli
"Korvanappiratio" soittaa aiva ku ilikeyksissään
vanhaa viisymmenluvun iskelmääa: "Oi saavu jälleen Roomaan.." Sitte päälle toimitetahan jotta mee mitä tietä taharot niin lopulta löyrät ittes Roomasta joka on ikuunen kaupunki.
Ei tienny ketä susiemo ruokkii ku orvat Romulukset ja Remulukset otti hoivihinsa. Häjyjä (pahoja) poikia olivat ku tappelun nujakas Romulus tietysti voitti ja kukkuloollen muorostuu oikeen kaupunki.
Tairan mennä kattohon ja paiskaamahan kolome kolikkua lähtehesehen ja sitte Pietarinkirkkohon Paavin pakeelle. Siltä on kuulemma suuremmakki syntiset saanu armahruksen. Sitte me Lilli Rakas voimma alaata uuren eämän puhtahalta pöyrältä. Joka sitte vanhoja muisteloo niin sitä tikulla silimähän. - Lilli
Häjypoika kirjoitti:
"Korvanappiratio" soittaa aiva ku ilikeyksissään
vanhaa viisymmenluvun iskelmääa: "Oi saavu jälleen Roomaan.." Sitte päälle toimitetahan jotta mee mitä tietä taharot niin lopulta löyrät ittes Roomasta joka on ikuunen kaupunki.
Ei tienny ketä susiemo ruokkii ku orvat Romulukset ja Remulukset otti hoivihinsa. Häjyjä (pahoja) poikia olivat ku tappelun nujakas Romulus tietysti voitti ja kukkuloollen muorostuu oikeen kaupunki.
Tairan mennä kattohon ja paiskaamahan kolome kolikkua lähtehesehen ja sitte Pietarinkirkkohon Paavin pakeelle. Siltä on kuulemma suuremmakki syntiset saanu armahruksen. Sitte me Lilli Rakas voimma alaata uuren eämän puhtahalta pöyrältä. Joka sitte vanhoja muisteloo niin sitä tikulla silimähän.Häjypoika?Muistakkii sie se ,ettei ne syntien anteeksi saamiset oo mittää automaattista jojoliikettä vuan siun pittää tehä parannus ja pyytee niitä Jeesuksen nimissä anteeksi annetuiksi ja armahetuiksi . Muistatha sie tämän rakkaani?
Minä ihan ilostuin ku sinnäi rupesit perrääntymmää ja kirjotit ,että aletaan puhtaalta pöyvältä Rooman matkan jälkeen.Kuulehha sie, mie oun käynnä Roomassa se on ihana kaupunki ja lukuisat sillat ja siellä rintoo alakaa korventoo rakkauven sointi.Ihan tulloo tippa silimää ku muistelen Roomaa ja sen ihania öitä..Mutta on siellä yks assii ,mikä rissoo ja se on ne lukemattomat taskuvarkaat. Miunnii ystävättäreltä vietiin kävellessä laukku. Onneksi siellä ei ollu kui muutama liira ja naisen tarvitsemia asioita kerran kuukauvessa.Kuten huomoot oun käynnä ennen euroja siellä.Mene silti; Rooma on ikuinen ja ihana .
Housuttiko sinnuu nuo muut naisset kun minä tulin sulle armaammaksi? Oun pelekästään hyvin iloinen tästä asiasta,ku ilimakkii on ku morsian ja kevät tulloo ja kaikki. Rutistaisin sinnuu jos oisit tuossa vierelläin. Iloisella mieleellä ja kaikella rakkauvella Lilli - Odysseus
Häjypoika kirjoitti:
"Korvanappiratio" soittaa aiva ku ilikeyksissään
vanhaa viisymmenluvun iskelmääa: "Oi saavu jälleen Roomaan.." Sitte päälle toimitetahan jotta mee mitä tietä taharot niin lopulta löyrät ittes Roomasta joka on ikuunen kaupunki.
Ei tienny ketä susiemo ruokkii ku orvat Romulukset ja Remulukset otti hoivihinsa. Häjyjä (pahoja) poikia olivat ku tappelun nujakas Romulus tietysti voitti ja kukkuloollen muorostuu oikeen kaupunki.
Tairan mennä kattohon ja paiskaamahan kolome kolikkua lähtehesehen ja sitte Pietarinkirkkohon Paavin pakeelle. Siltä on kuulemma suuremmakki syntiset saanu armahruksen. Sitte me Lilli Rakas voimma alaata uuren eämän puhtahalta pöyrältä. Joka sitte vanhoja muisteloo niin sitä tikulla silimähän.Seireenien laulua kuuluu vielä nykyaikanakinOdysseukselle kutsu kuului "E tu digi Io parto addio !" "Tääll´ on lemmen ääni suloisin. Älä jätä mua ! Sua rukoilen ma pyydän....."
E. de Curtis sanoitti Amerikkaan muuttaneena säveltäjänä rakastamlleni laulajalle Benjamino Giglille. Napolinlahti on todella kaunis ja niin on Sorrento ja sen Tyttäret. Palaisinkohan ? - Häjypoika
Hili(ma)kka kirjoitti:
Taijan olla tällä hetkellä kotitanhuvillas siitä piätellen, että puhhuuvat tiällä kuntokeskuksessa sammaan tappaan kun Sinä kirjotat.
Neljäs päevä on mänössä, eipä ou häjyjä näkynnä. Outko mahollisesti viimenen elossa oleva häjyjiänne? Arvelen näen ihan ystävällisessä hengessä, myö savolaeset kun ollaan ylleensä suvaehtivaesia ja kilttejä. Kuten varmaan tiijätkin.
Tuleppas torstaeiltana tänne kuntokeskukseen karraottelemmaan kurkkuas karaokessa! Ei kaet näellä maen niin hirveen monta kuntokeskusta liene, että eksysit.Uni ei tullut silmään kun tuskailin Si8nun Hili(ma)kan eheroottamia treffejä. Torstaina taisin olla Laihialla nuukuutta oppimas.
Olitkos Sinä siellä "Naarasluoman" rannoolla päin alttoilemassa(vai metsosopraanokohan olit ?) ääninäyte kun jäi antamatta.
Minä arvelin jäärä pois ku minkit ja ketut ovat juuri penikointipuuhissa - olisi tullu iät aijat kestävä käräjöintikierre kun mun "kaliabassoni" takia olis tullu suuri vahinko tarhuriille.
Kun tuut kotimaisemihin niin annappa kuulua vaikka "housunpultulla". Hyv yötä vain ! - Hili(ma)kka
Häjypoika kirjoitti:
Uni ei tullut silmään kun tuskailin Si8nun Hili(ma)kan eheroottamia treffejä. Torstaina taisin olla Laihialla nuukuutta oppimas.
Olitkos Sinä siellä "Naarasluoman" rannoolla päin alttoilemassa(vai metsosopraanokohan olit ?) ääninäyte kun jäi antamatta.
Minä arvelin jäärä pois ku minkit ja ketut ovat juuri penikointipuuhissa - olisi tullu iät aijat kestävä käräjöintikierre kun mun "kaliabassoni" takia olis tullu suuri vahinko tarhuriille.
Kun tuut kotimaisemihin niin annappa kuulua vaikka "housunpultulla". Hyv yötä vain !Viikon vietin hyvässä täöshoejossa Härmän kuntokeskuksessa. Olihan siellä Lea Laven, Jari Sillanpää ja hieno muotinäötöskin, mutta et Sinä vuan ilimaantunu. Mitenkäs oesit ehtinnäkkää, kun iso akkalaoma piirittää Sinua joka puolells, Sinullahan hyvät olot on.
Oekeen tunnen toellista yksinäesyyttä, kun kukkaan ei kaepoo minua. Ounhan minä kuitennii melekosen säpäkkä tuhti täti, jonka seorassa kyllä viihtyis raavas rohkee mehtienmieskin. En motkota, rettelöe, en kehu toesia paremmiks, en valehtele enkä vähättele, vierhoeto oes sielulle mannoo. Riittäköön tämä, jospa joku uskalias Urho rohkenis ottoo yhteyttä, ei tiijä, mittee mukavoo suatas yhessä aekaan. Toevossa on hyvä ellee - muunniin kun lapamavon. Outtelen yhteyvenottoja väräjävin syvämmin. - Häjypoika
Hili(ma)kka kirjoitti:
Viikon vietin hyvässä täöshoejossa Härmän kuntokeskuksessa. Olihan siellä Lea Laven, Jari Sillanpää ja hieno muotinäötöskin, mutta et Sinä vuan ilimaantunu. Mitenkäs oesit ehtinnäkkää, kun iso akkalaoma piirittää Sinua joka puolells, Sinullahan hyvät olot on.
Oekeen tunnen toellista yksinäesyyttä, kun kukkaan ei kaepoo minua. Ounhan minä kuitennii melekosen säpäkkä tuhti täti, jonka seorassa kyllä viihtyis raavas rohkee mehtienmieskin. En motkota, rettelöe, en kehu toesia paremmiks, en valehtele enkä vähättele, vierhoeto oes sielulle mannoo. Riittäköön tämä, jospa joku uskalias Urho rohkenis ottoo yhteyttä, ei tiijä, mittee mukavoo suatas yhessä aekaan. Toevossa on hyvä ellee - muunniin kun lapamavon. Outtelen yhteyvenottoja väräjävin syvämmin.Etpähän kertonut etkä antanut ääninäytettä muista tuntomerkeistä puhumattakaan. "Naarasluoman" pitäjän kuntsarilla ainakin "mantamyrskyssä" on ollut sellainen menomaanantaiehtoosin jotta oksat pois ja pala larvaa - eikö vaan.
Naisen pituus, läntinen leveys, horoskooppi, pankkikirjan paksuus eikä ikäkään ole Häjyllepoijalle merkittäviä asioita. Luonnetta kyllä kysytään ja pitkä fieteri on iso plussa jos yhtä matkaa aikoo tepastella kanssani.
"Punaisen neilikan" kun olisit syntisen mustan mekkos rintapielehen laittanut niin enköhän olisi osannut juttusille tulla.
Nyt vain viimeksi on eilen "aprillattu" ja Portugalin huhtikuu tuntuis mukavalta, vielä kun "Seireenin nätti sopraano vai alttoko" soisi ihan korvan juuressa.
Eikö "Isontalon Antti" tai "Pukkilan Jaska" ja muut Häjynpojan kaverin yhtää "hialle" pyrkiny ? - Pukkilan Jaska
Häjypoika kirjoitti:
Etpähän kertonut etkä antanut ääninäytettä muista tuntomerkeistä puhumattakaan. "Naarasluoman" pitäjän kuntsarilla ainakin "mantamyrskyssä" on ollut sellainen menomaanantaiehtoosin jotta oksat pois ja pala larvaa - eikö vaan.
Naisen pituus, läntinen leveys, horoskooppi, pankkikirjan paksuus eikä ikäkään ole Häjyllepoijalle merkittäviä asioita. Luonnetta kyllä kysytään ja pitkä fieteri on iso plussa jos yhtä matkaa aikoo tepastella kanssani.
"Punaisen neilikan" kun olisit syntisen mustan mekkos rintapielehen laittanut niin enköhän olisi osannut juttusille tulla.
Nyt vain viimeksi on eilen "aprillattu" ja Portugalin huhtikuu tuntuis mukavalta, vielä kun "Seireenin nätti sopraano vai alttoko" soisi ihan korvan juuressa.
Eikö "Isontalon Antti" tai "Pukkilan Jaska" ja muut Häjynpojan kaverin yhtää "hialle" pyrkiny ?Olin mä siälä pikkulauvantaiehtoolla. Seilä se Sillanpään kloppi yritti hurmata niitä keskenkasvuusia flikkoja, mutta akakki oli "piippuhyllyllä" jotta aiva ekstaasis.
Tangua se lauloo, mutta tuli sieltä Espanjan muistoja mielehen ku flamenkoki meni jotta oikeen.
Tupa täynnä väkiä - olis sinne vielä muutama sopinu, mutta eihän sielä tanssimisesta tungokses mitää tullu. Merkillinen tuuri olis käyny, jos sieltä jonku Hilimakan olis rookannu.
Paremmalla aikaa voiis onnistua ku tekis treffit sinne yläkerran kaffetpaikkahan vaikka ?
Espanjaa rupes kyllä Jaska funteeraamahan, mutta ku kylyvöaika pakkaa päälle - syksyllä "siantappoaian jäläken".Passaasko ? - Hili(ma)kka
Häjypoika kirjoitti:
Etpähän kertonut etkä antanut ääninäytettä muista tuntomerkeistä puhumattakaan. "Naarasluoman" pitäjän kuntsarilla ainakin "mantamyrskyssä" on ollut sellainen menomaanantaiehtoosin jotta oksat pois ja pala larvaa - eikö vaan.
Naisen pituus, läntinen leveys, horoskooppi, pankkikirjan paksuus eikä ikäkään ole Häjyllepoijalle merkittäviä asioita. Luonnetta kyllä kysytään ja pitkä fieteri on iso plussa jos yhtä matkaa aikoo tepastella kanssani.
"Punaisen neilikan" kun olisit syntisen mustan mekkos rintapielehen laittanut niin enköhän olisi osannut juttusille tulla.
Nyt vain viimeksi on eilen "aprillattu" ja Portugalin huhtikuu tuntuis mukavalta, vielä kun "Seireenin nätti sopraano vai alttoko" soisi ihan korvan juuressa.
Eikö "Isontalon Antti" tai "Pukkilan Jaska" ja muut Häjynpojan kaverin yhtää "hialle" pyrkiny ?Kylläpä annoet myönteistä (?) viestiä, kiitos.
Mänen kohta Ellinpoksille, 45 , kerron siellä enemmän.
Terveisin Hili(ma)kka. - Hili(ma)kka
Pukkilan Jaska kirjoitti:
Olin mä siälä pikkulauvantaiehtoolla. Seilä se Sillanpään kloppi yritti hurmata niitä keskenkasvuusia flikkoja, mutta akakki oli "piippuhyllyllä" jotta aiva ekstaasis.
Tangua se lauloo, mutta tuli sieltä Espanjan muistoja mielehen ku flamenkoki meni jotta oikeen.
Tupa täynnä väkiä - olis sinne vielä muutama sopinu, mutta eihän sielä tanssimisesta tungokses mitää tullu. Merkillinen tuuri olis käyny, jos sieltä jonku Hilimakan olis rookannu.
Paremmalla aikaa voiis onnistua ku tekis treffit sinne yläkerran kaffetpaikkahan vaikka ?
Espanjaa rupes kyllä Jaska funteeraamahan, mutta ku kylyvöaika pakkaa päälle - syksyllä "siantappoaian jäläken".Passaasko ?Kiitos viestistä!
Oliko Jari Sillinpään konsertin jälkeen tanssit??
Lähden tästä 45 - Ellinpoksille, kerron reissuistani, kertoisin Sinullekin. Terveisin Hi - Hili(ma)kka
Hili(ma)kka kirjoitti:
Kiitos viestistä!
Oliko Jari Sillinpään konsertin jälkeen tanssit??
Lähden tästä 45 - Ellinpoksille, kerron reissuistani, kertoisin Sinullekin. Terveisin HiOutkohan Sinä oekeesti Pukkilan Jaska?
Minä olin Anssin Jussin areenalla Jari Sillinpään konsertissa, olikohan se keskiviikkoiltana, siitä vierähin Kuntokeskukseen.
Olin paikalla myös naistentanssi-iltana. Istuin yksin, yksinäisenä salin perällä, katselin muitten ilonpitoa. En tuntenut ketään, tuntui surkealta. Yksinäisyys tuntui silloin hirveimmältä.Voi hitsi kun olisit ollut tuttu!
Nyt olen kotitantereella eli tiällä Mlin kaopungissa. Yksin oun tiälläkin, mutta pärjeen!
Olisipa ilo, jos ottaisit yhteyttä!
PS. Petyin Jari Sillinpään konserttiin encore-vaiheessa: yleisön kosiskelu oli mielestäni mautonta, suorastaan ala-arvoista.
En ole käynyt iskelmätähtien konserteissa. Samanhintaisella lipulla pääsee kuitenkin esim. Mikkelissä kuuntelemaan musiikkia Martti Talvela-salissa, jossa on erinomainen akustiikka ja hyvät pehmustetut tuolit. Näissä mietteissä Hilkka Mikkelistä. - Pukkilan Jaska
Hili(ma)kka kirjoitti:
Outkohan Sinä oekeesti Pukkilan Jaska?
Minä olin Anssin Jussin areenalla Jari Sillinpään konsertissa, olikohan se keskiviikkoiltana, siitä vierähin Kuntokeskukseen.
Olin paikalla myös naistentanssi-iltana. Istuin yksin, yksinäisenä salin perällä, katselin muitten ilonpitoa. En tuntenut ketään, tuntui surkealta. Yksinäisyys tuntui silloin hirveimmältä.Voi hitsi kun olisit ollut tuttu!
Nyt olen kotitantereella eli tiällä Mlin kaopungissa. Yksin oun tiälläkin, mutta pärjeen!
Olisipa ilo, jos ottaisit yhteyttä!
PS. Petyin Jari Sillinpään konserttiin encore-vaiheessa: yleisön kosiskelu oli mielestäni mautonta, suorastaan ala-arvoista.
En ole käynyt iskelmätähtien konserteissa. Samanhintaisella lipulla pääsee kuitenkin esim. Mikkelissä kuuntelemaan musiikkia Martti Talvela-salissa, jossa on erinomainen akustiikka ja hyvät pehmustetut tuolit. Näissä mietteissä Hilkka Mikkelistä.Olinhan minä sielä vaikken ma siitä "Klopista" perusta, mutta lähärin ku tierän jtta naisia sielä sitte on ja niillä on vähä paremmat kretongit päällä, joittei askaresverhalla sentähän.
Mun puolesta olis kiva toimitella muullostikki. Mä käyn vain niin harvoon mihinää.
Työ Häjypoika joka ilikes muuttaa nimensäkki Ameriikan mallihin on ollu mun hyvä kaverini. Tierä sitte nyt ku rupes konhottohon - vähä sillä tuntuu olova - näin meirän kesken - uus akka kiikaris. Vanha ku katteli vissihin nuoremman
aroniksen. Kylällä puhutahan - en mä vannomahan mee... Reisuhun pitääs päästä. Häjypoika innostuu, mutta heti tuli rukkaset ! - Pukkilan Jaska
Hili(ma)kka kirjoitti:
Kylläpä annoet myönteistä (?) viestiä, kiitos.
Mänen kohta Ellinpoksille, 45 , kerron siellä enemmän.
Terveisin Hili(ma)kka."Akkaan ja raitiovaunujen perähän ei kannata lähtiä juoksemahan. Viiren minuutin päästä tuloo uusi". Näin nuorta maalaapoikaa opastettihin ku tuli viiskymmenluvun lopulla Helesinkihin opiskelehtimahan.
"Peruna-Mattiki" sanoo "kuntsarilla" aina, jotta "katto ruokahas." Tarkoottaa, jottei pirä vilikuulla kaikellasten seireenien syntisen färisiä ja paliastavia kretonkeja - siitä ei hyvää seuraa. - hajupoika
Hili(ma)kka kirjoitti:
Viikon vietin hyvässä täöshoejossa Härmän kuntokeskuksessa. Olihan siellä Lea Laven, Jari Sillanpää ja hieno muotinäötöskin, mutta et Sinä vuan ilimaantunu. Mitenkäs oesit ehtinnäkkää, kun iso akkalaoma piirittää Sinua joka puolells, Sinullahan hyvät olot on.
Oekeen tunnen toellista yksinäesyyttä, kun kukkaan ei kaepoo minua. Ounhan minä kuitennii melekosen säpäkkä tuhti täti, jonka seorassa kyllä viihtyis raavas rohkee mehtienmieskin. En motkota, rettelöe, en kehu toesia paremmiks, en valehtele enkä vähättele, vierhoeto oes sielulle mannoo. Riittäköön tämä, jospa joku uskalias Urho rohkenis ottoo yhteyttä, ei tiijä, mittee mukavoo suatas yhessä aekaan. Toevossa on hyvä ellee - muunniin kun lapamavon. Outtelen yhteyvenottoja väräjävin syvämmin.Havaattin vasta ny ku luin Sun preivis ottaen "kakkulat" nenälleni, jotta mitä Sä oikeen toimitat. Oli oikiastansa hyvä näin. Mä havaatin notta Sä tairakki olla vähä filunki flikka. Heti ku selekänsä kääntää niin jo hypit ku kolomas talavi varsa. Mikää aita ei Sua pirättele. Et taharo kattua eres mistä aita olis matalin. Siitä yli ku joku orisvarsa vähä hirnahtaa krannin laituumella.
Mä en oo oppinu juoksohon eres vasikkaan peräs saati sitte akkaan. Mutta ku vikittelit mun parahan kaverin, tuon Pukkilan Jaskan, joka oli "kolomantena pyöränä" Isoontaloon ja Rannanjärven sakiski. En mä Jaskaa moiti ei sen puolehen. Varmahan reiru ja sanansa mittannen, mutta ilikiän tempun Sä kyllä mullen teit.
Täälä Odusseus varootteli "seireeniistä" mutta enhän mä hoksannu jota Sää olosit sellaanen flikka - ? ? - Hili(ma)kka
Pukkilan Jaska kirjoitti:
Olinhan minä sielä vaikken ma siitä "Klopista" perusta, mutta lähärin ku tierän jtta naisia sielä sitte on ja niillä on vähä paremmat kretongit päällä, joittei askaresverhalla sentähän.
Mun puolesta olis kiva toimitella muullostikki. Mä käyn vain niin harvoon mihinää.
Työ Häjypoika joka ilikes muuttaa nimensäkki Ameriikan mallihin on ollu mun hyvä kaverini. Tierä sitte nyt ku rupes konhottohon - vähä sillä tuntuu olova - näin meirän kesken - uus akka kiikaris. Vanha ku katteli vissihin nuoremman
aroniksen. Kylällä puhutahan - en mä vannomahan mee... Reisuhun pitääs päästä. Häjypoika innostuu, mutta heti tuli rukkaset !Tervehys vielä näen jäläkeenkinpäen Pukkilan Jaska!
Minä vuan vieläkiin arvuuttelen pienessä mielessäen, että outko Sinä ja Hajupoeka yks ja sama henkilö eli persona populara grata in Finlandia? Vastoo hyvä immeinen turhilta arveluilta välttyäksein!
Kertoesitko myös, mittee se "toimitella muullostikki" tarkottaa, kuullostaa kiintoesalta.
Nyt minua jiä jännityttämmään, että huomootko ies tätä kirjotusta.
Tarkkaelen innolla palstoo ja mahollista huomioemista.
Hyvän Piäsiäesen toevotuksin ja lämpimin terveisin Hilikka Mikkelistä.
Viesti olisi mieluisa ja hyvin tervetullut yksin elävälle ja yksinäiselle - nyyh nyyh! - Pukkilan Jaska
Hili(ma)kka kirjoitti:
Tervehys vielä näen jäläkeenkinpäen Pukkilan Jaska!
Minä vuan vieläkiin arvuuttelen pienessä mielessäen, että outko Sinä ja Hajupoeka yks ja sama henkilö eli persona populara grata in Finlandia? Vastoo hyvä immeinen turhilta arveluilta välttyäksein!
Kertoesitko myös, mittee se "toimitella muullostikki" tarkottaa, kuullostaa kiintoesalta.
Nyt minua jiä jännityttämmään, että huomootko ies tätä kirjotusta.
Tarkkaelen innolla palstoo ja mahollista huomioemista.
Hyvän Piäsiäesen toevotuksin ja lämpimin terveisin Hilikka Mikkelistä.
Viesti olisi mieluisa ja hyvin tervetullut yksin elävälle ja yksinäiselle - nyyh nyyh!Yritin Sulle vastata, mutta mihin karkas koko kirije ? "Jokahinen vastaa omat huutonsa", sanotahan täälä Naarasluoman pitäjehes. Mun asiani ei oo puuttua toisten tekemisihin, enkä mä piittaa, jotta mun asioohini puututahan.
Silloon sielä "Kuntsarilla" oli niin kova meno päällä, jotta hyvä ku ittensä talles piti.
Mä en oo tottunu sellaasehen riehkinähän.
Olis se mukava vaan kotosalla mukavan flikan kans ja joskus lhtiä kiertämähän maailmaa. Taitaa mun kohorallani mennä riihiaijan jäläkehen. Mutta nyt pitääs saara ensi jyvät piilohon. Kattotahan sitte syksymmällä - toimitella ja funteerata toki voirahan. Tierä vaikka kuinka mukava paikka löyretähän; lämmintä ja aurinkua sais olla ja joku hyväkaveri ja hupulaanen.
Mä en muuten tierä Sustakaa flikka muuta kun sanot olovas yksinäänen ja Mikkelistä - tierä sitä sitte ?
Mun kohoralla on vähä samalla lailla. Ku tähän ikähän on pääsny niin ei sitä enää hypi - kypsä, mukava naisihiminen. Sopivan luontoonen, rauhallinen ja kotona viihtyvä. Itäänen pituus ja läntinen leveys eikä horoskooppimerkki merkitte mulle oikiastaan mitää.
"Ei auta suru markinoolla, eikä itku akan otos."
Kiriootellahan funteeratahan - ei sitä koskaa tierä ...? - hajupoika
Pukkilan Jaska kirjoitti:
Olinhan minä sielä vaikken ma siitä "Klopista" perusta, mutta lähärin ku tierän jtta naisia sielä sitte on ja niillä on vähä paremmat kretongit päällä, joittei askaresverhalla sentähän.
Mun puolesta olis kiva toimitella muullostikki. Mä käyn vain niin harvoon mihinää.
Työ Häjypoika joka ilikes muuttaa nimensäkki Ameriikan mallihin on ollu mun hyvä kaverini. Tierä sitte nyt ku rupes konhottohon - vähä sillä tuntuu olova - näin meirän kesken - uus akka kiikaris. Vanha ku katteli vissihin nuoremman
aroniksen. Kylällä puhutahan - en mä vannomahan mee... Reisuhun pitääs päästä. Häjypoika innostuu, mutta heti tuli rukkaset !"Kaksipa poikaa kurikasta..." lauloo "Kärrymiehet" ja Piirroon Eero. Niistä ei oo ku muistot jäliellä. Kurikan Salamoni veti hyvin myllärin osan johona muisteltihin "tomukylää" ja muuta mukavaa. Seki alakoo Roinilan isännä renkipoikana 1950-luvun lopuulla. Kakkurin myllys käytihin varmahan vielä pitkähän.
Kärrymiehet kuluki Kylymäjyrän kappelista aina Naarasluomalle asti ja eremmäs.
Ajattelin kysyä, josko Pukkilan Jaska huolii joukkohon, jos lähäretääs kosimahan ? - Hili(ma)kka
Pukkilan Jaska kirjoitti:
Yritin Sulle vastata, mutta mihin karkas koko kirije ? "Jokahinen vastaa omat huutonsa", sanotahan täälä Naarasluoman pitäjehes. Mun asiani ei oo puuttua toisten tekemisihin, enkä mä piittaa, jotta mun asioohini puututahan.
Silloon sielä "Kuntsarilla" oli niin kova meno päällä, jotta hyvä ku ittensä talles piti.
Mä en oo tottunu sellaasehen riehkinähän.
Olis se mukava vaan kotosalla mukavan flikan kans ja joskus lhtiä kiertämähän maailmaa. Taitaa mun kohorallani mennä riihiaijan jäläkehen. Mutta nyt pitääs saara ensi jyvät piilohon. Kattotahan sitte syksymmällä - toimitella ja funteerata toki voirahan. Tierä vaikka kuinka mukava paikka löyretähän; lämmintä ja aurinkua sais olla ja joku hyväkaveri ja hupulaanen.
Mä en muuten tierä Sustakaa flikka muuta kun sanot olovas yksinäänen ja Mikkelistä - tierä sitä sitte ?
Mun kohoralla on vähä samalla lailla. Ku tähän ikähän on pääsny niin ei sitä enää hypi - kypsä, mukava naisihiminen. Sopivan luontoonen, rauhallinen ja kotona viihtyvä. Itäänen pituus ja läntinen leveys eikä horoskooppimerkki merkitte mulle oikiastaan mitää.
"Ei auta suru markinoolla, eikä itku akan otos."
Kiriootellahan funteeratahan - ei sitä koskaa tierä ...?Joko piilotit siemenet, oliko muaperä otollinen?
En minäkään perrään lähe! Vuan oes se mukavoo, jos joku muistaes.
Nyt mänen Ellinpoksille, sieltäpä minut tavottaa tarvitessa. - Pukkilan Jaska
Hili(ma)kka kirjoitti:
Joko piilotit siemenet, oliko muaperä otollinen?
En minäkään perrään lähe! Vuan oes se mukavoo, jos joku muistaes.
Nyt mänen Ellinpoksille, sieltäpä minut tavottaa tarvitessa."Siiementen piiloottamisehenkohan Sinä mua halajat. Perähän et lupaa lähtiä enkä mäkää oo naisten peräs pruukannu juoksennella. Opettivat jo nuorena Helesingis, jotta "naisten ja raitiovaunujen peräs...."
Senköhän takia täs saa aiva rauhas nnautiskella kevään tulosta. "Kivenlieruki" on tullu, västäräkki jopa pääskyysiäki joku on havaannu.
Eikö sitä olsi kumminki jotaki mieles Sullaki - sanoosit suorahan mitä teköö mieli - yritetääs yhyres teherä asialle jotaki.
Pellolle päästähän kohta Valaporilta, eikä siinä kauaa nokka tuhajja ku nuo "siemenet" on piilootettu - olis se mukava kattua, jos vaikka olsivat itoosiaki ?
Eihän ne hukkahan mee vaikki niin itävähän maaperähän osuusikkaa ? Touhuaminen se on parasta ? - Odysseus
Lilli kirjoitti:
että myö kaikki matamit siun matkaa uhallaki lähettäs niin sultaha loppus yty pojasta.Oot sie aikamoinen ton hujanni ku näin julukisesti oot mankumassa piirakkoo uuvella täätteelä. Joko rupes entine tikulle olemaan.Mista hitosta sie ne psoriläntit sait vai onko sekkii kummajainen keenilöissä,kuten moni muukin siussa.Sen sie kyllä saisit tehä,että miut poimut rasvata Espanjassa ihan pitemmän kuavan mukkaa. Etkö sie ennee muista etten sua tai piäse kaikkia poimuja lähestymmää, muut emännät voisivat toisiaan öljyllä hulväillä.Mie sitten kyllä ottasin etuoikeuven siun viereen ,koska niin pitkäaika on porttien aukasusta ja muustahhii pelehtimisestä . Siun on se peli vuan kärsittävä loppuun asti ,ei auta luuranko naisset eikä muut matamit. Muistaki että kaiken takana on vuan naine ja minnoon sinnuu hoivaillu ja ruokkoo on tehny ja kuivalihhooki oot suanna ihan niin paljo ku sielu on sietännä.Tarjous on olluna voimassa ainnaa. Tule vuan kottii kuivaliha uottaa ja ne salaperäiset poimukujat. Rakkauvella Lilli
Tämä keskustelu näillä palstoilla on joskus inhottavaa. Joku voi takertua vielä aikojen päästä Sinun viestisi sisältöön ja poimia sieltä jonkun kohdan ja käyttää Sinua vastaan.
Katselin hieman kun aikaa oli, mitä on tullut kirjoitettua ja kuka miten mihinkin vastannut.
Tässä jäi hieman mietityttämään Häjypojalle vai Odysseukselleko vastasit. Sekoiletko vai sekoilenko minä "nuoteissani" vaiko vallan väärää virttä veisaan ?
Oikea karttalehti olisi ainakin hyvä olla ja kun siihen merkinnet hieman koordinaatteja niin josko jotain syntyisi ? Tabula rasa ei oikein riitä ?
- Frederiikka
"Kovin on vastookset vierestä menny..."
Ei sitä koskaan tiedä, mistä juttuu lähtee kulkemaan: aidasta aidan seipäisiin ja puista metsiin.
Minäkin eksyin kirjahyllystäni Isoisää etsimään. Muistui mieleeni Arto Paasilinnan kirja "Isoisää etsimässä". Ensimmäisen kerran luin sen 1970-luvulla ja sen jälkeen olen sen lukenut useammankin kerran. Nyt kirjaa etsimään minut vei Häjypojan ja Lillin herkullinen kirjeenvaihto - joka kyllä ainakin minut hetkittäin saa miettimään "hyvän maun rajoja" kirjoittamisessa ja huumorissa"...:) Mutta mitäpä makuasioista kiistelemään - toinen tykkää äidistä ja toinen tyttärestä!
Tuosta haikailusta muuttaa etelän aurinkoon talveksi Oloneuvos Häjypoika haaveili. Ihan asiallisen kysymyksenkin johdannoksi heitti: "Miten lie Espanjaan, Kanarialle, Portugaliin vai uskaltautuisikohan Turkkiin vielä? Kiva löytää paikka, jossa suomalaisia olisi muitakin..."
Hmm...
Cum laude improbatur ( = kiittäen hylätään ) sain kerran arvosanaksi ainekirjoituksestani koulussa, kun innostuin kirjoittamaan kaunokirjallista hengen tuotetta aiheesta "Vesipisaroiden kertomaa". Lehtimiehenä toiminut opettajani ei ollut alkuunkaan samalla aaltopituudella hengen tuotokseni kanssa. Vieläkin kismittää! oli se niin hyvä kaunokirjallinen - etten sanoisi runollinen kuvaus vesipisaroista, vaikka odotetiinkin aiheesta biologis-ekologista pohdintaa.
No niin, mihinkäs minä jäinkään? Isoisäähän minun piti etsimään lähteä Arto Paasilinnan saattelemana.
Taitaa hyvä Häjypoika olla niin, ettet Sinä oikeasti mihinkään Espanjaan haluakaan. Vapauden kaipuuhan Sinulla tässä takana on, niin kuin oli mielikirjani Isoisällä, nahkatehtailija Verneri Väisäselläkin. Lillin tavoin Isoäiti Letitia Väisänenkin Verneriään perään kuulutti. Mutta Verneripä karkasi. Oli jättänyt vain olohuoneen tupakkapöydälle pienen kirjelipun, jossa luki:
"Hei, Letitia rakas! Minä tästä taidankin lähetä vähäksi aikaa matkoille. Täytyy kierrellä vähän Pohjanmaan minkkitarhoja, ja ehkäpä käyn myös Tanskassa turkishuutokaupoissa syksymmällä tai talvella. Voi olla että pitää käydä myös Alaskassa tai sitten Siperiassa, nykyisin on kova pula luonnonturkiksista , kun karhukin on Suomessa rauhoitettu. Minä pistän aina väliin kortin tulemaan, jos asiaa ilmenee...
Hei,terv.Vernerisi!"
Isoäiti Letitia Väisänen luki tätä kirjelappua silmät leimuten. Hän muistutti Ella Erosta, joka lausuu kohtalokasta runoa. Mutta ei siitä mihinkään päässyt: Isoisä Verneri Väisänen oli kuin olikin karannut vaimonsa Letitian valvonnasta. Eikä tämä ollut ensimmäinen kerta...
Ihastuneena Isoisä Verneriin lähden minäkin nyt matkalle - en Espanjaan, en Portugaliin, en Kanarialle - vaan Isoisä oppaanani hulvattomalle unelmamatkalle, nimeltä ELÄKÖÖN VAPAUS!
Muistahan pistää kortti aina välillä Lillille ja meille muillekin ( pssst.... ei me kerrota Lillille... siitä voisi nousta ihan skandaali )
Ai niin, mistäs me jutelkiinkaan alkujaan....:)
Ystävällisin terveisin
Frederiikka- Häjypoika
"Se koira älähtää johon kalikka kalahtaa", sanottiin ennen ja siksi Frederiikan ja Ruuneperin nimeltä mainitsin.
Yhdyn opettajaasi Frederiikka, "kiittäen hylkään".
Eipä tullut pohjalaisen tekstin suomennosta eikä oikein matkakohdekaan selvinnyt, joten siitä huomautus:"Sisältö ei täysin vastaa otsikkoa".
Muuten mahtavaa luettavaa tämä Frederiikan kertoma, niin paljon asiaa ja perää, että tutkintolautakunta voi päätyä palkitsemaan ja antaa arvostelijalle huomautuksen - varoitus tai viraltapano olisi härmälääsen luonnolle aivan liian kova pala nieltäväksi.
Jatkammehan keskustelua ASIASSA. - Joker
Häjypoika kirjoitti:
"Se koira älähtää johon kalikka kalahtaa", sanottiin ennen ja siksi Frederiikan ja Ruuneperin nimeltä mainitsin.
Yhdyn opettajaasi Frederiikka, "kiittäen hylkään".
Eipä tullut pohjalaisen tekstin suomennosta eikä oikein matkakohdekaan selvinnyt, joten siitä huomautus:"Sisältö ei täysin vastaa otsikkoa".
Muuten mahtavaa luettavaa tämä Frederiikan kertoma, niin paljon asiaa ja perää, että tutkintolautakunta voi päätyä palkitsemaan ja antaa arvostelijalle huomautuksen - varoitus tai viraltapano olisi härmälääsen luonnolle aivan liian kova pala nieltäväksi.
Jatkammehan keskustelua ASIASSA.Oletko sukua Ruuneperille?
Oletko Ruuneperi Häjypoikana? - Häjypoika
Joker kirjoitti:
Oletko sukua Ruuneperille?
Oletko Ruuneperi Häjypoikana?"Asiat riitelöö - ei miehet". Jokerilta tuloo vähä tekstiä ja senki olis saanu jättää sanomata.
Mun mielestäni asian ratkaasoo asia ja sen eri puolet eikä se mitä sukua sanoja on ja onko se KANTAKIRIAS palakittu ensi palakinnoolla.
Miehenä toivoosin sun puhuvan ku mies - ei akakkaa on tuollaasehen sortunu..
Toivon, ettei ihimisoikeuksihin aiva ensimmääsen olovaan ihimisten vapaasehen sanan-, kirioottamisen-, kokoontumisen- ym. vapautehen kajotaasi.
Siis Jokeri asiassa sana on Sinullekin vapaa - Joker
Häjypoika kirjoitti:
"Asiat riitelöö - ei miehet". Jokerilta tuloo vähä tekstiä ja senki olis saanu jättää sanomata.
Mun mielestäni asian ratkaasoo asia ja sen eri puolet eikä se mitä sukua sanoja on ja onko se KANTAKIRIAS palakittu ensi palakinnoolla.
Miehenä toivoosin sun puhuvan ku mies - ei akakkaa on tuollaasehen sortunu..
Toivon, ettei ihimisoikeuksihin aiva ensimmääsen olovaan ihimisten vapaasehen sanan-, kirioottamisen-, kokoontumisen- ym. vapautehen kajotaasi.
Siis Jokeri asiassa sana on Sinullekin vapaasensuroida selvän kysymykseni. Sen ei pitäisi loukata ketään. Paitsi jos paljastin nikkeilysi, se tietysti sapettaa.
Sanot itse että, sana on vapaa joten myös rehti kysymykseni oli sitä, vastaa tai ole vastaamatta.
Ole minun puolesta Ruuneperi tai Häjypoika, kunhan muistat, että nämä ei ole kotisivujasi. - Häjypoika
Joker kirjoitti:
sensuroida selvän kysymykseni. Sen ei pitäisi loukata ketään. Paitsi jos paljastin nikkeilysi, se tietysti sapettaa.
Sanot itse että, sana on vapaa joten myös rehti kysymykseni oli sitä, vastaa tai ole vastaamatta.
Ole minun puolesta Ruuneperi tai Häjypoika, kunhan muistat, että nämä ei ole kotisivujasi.Keskustelen mielelläni otsikon aiheesta Sinun ja kaikkien muiden halukkaiden kanssa ikään, sukupuoleen ja säätyyn katsomatta. Muut asiat toisilla foorumeilla - sopiihan ?
- Frederiikka
Häjypoika kirjoitti:
"Se koira älähtää johon kalikka kalahtaa", sanottiin ennen ja siksi Frederiikan ja Ruuneperin nimeltä mainitsin.
Yhdyn opettajaasi Frederiikka, "kiittäen hylkään".
Eipä tullut pohjalaisen tekstin suomennosta eikä oikein matkakohdekaan selvinnyt, joten siitä huomautus:"Sisältö ei täysin vastaa otsikkoa".
Muuten mahtavaa luettavaa tämä Frederiikan kertoma, niin paljon asiaa ja perää, että tutkintolautakunta voi päätyä palkitsemaan ja antaa arvostelijalle huomautuksen - varoitus tai viraltapano olisi härmälääsen luonnolle aivan liian kova pala nieltäväksi.
Jatkammehan keskustelua ASIASSA.matkailustahan oli kysymys kohteena ELÄKÖÖN VAPAUS.
Olen nyt edennyt matkallani Isoisä Verneri Väisäsen jäljittämisessä Ruotsiin Kölivuoristossa sijaitsevaan metsästysmajaan. Täällä käydään mielenkiintoista keskustelua Eversti Anderssonin ja Isoisä Vernerin välillä naisista.
Tässä muistiinpanoja keskustelusta: pitää kyllä hieman sensuroida, kun keskustelu Ruotsin prinsessoista ja kuninkaan puolison valinnasta ei oikein tunnu sopivalta 65 palstan hienostuneeseen ilmapiiriin...
***
Eversti Andersson/Isoisä Verneri Väisänen
(Arto Paasilinna: Isoisää etsimässä)
- Kuule Verneri... minulla on sitten hirvittävän typerä vaimo. Hedvig on niin tyhmä, ettei sitä monikaan usko, en uskonut minäkään alussa. Kolmekymmentä vuotta minä olen ollut sen naisen kanssa naimisissa, ja vuosi vuodelta siitä vaan
tulee tyhmempi...
- Ei Letitiakaan mikään nero ole, mutta ei siitä ole ollut haittaa. Siihen tottuu.
- En minä totu koskaan. Minulla on niin tyhmä vaimo, ettei se itse edes sitä huomaa...
- Miksikäs otit niin tyhmän vaimon?
- Hedvig oli ja on vieläkin kaunis. Eikä sotilaselämässä vaimo toisaalta kovin järkevä saa ollakaan, ei ainakaan siinä vaiheessa, kun mies on vielä luutnantti, kapteeni tai majuri. Mutta majurista ylöspäin aletaan vaatia vaimoltakin jotakin, eikä Hedvigillä ole antaa muuta kuin tyhmyyttä, loputtomiin. Et usko, miten raskasta on elää tällaisen ihmisen kanssa. Koko talo meillä haisee pelkälle tyhmyydelle, sängyt, matot, seinät ja nurkat, siivouskaapit, takkahuone, koira ja kaikki, eivätkä lapset ole sen parempia. Hedvigin tyhmyys on tarttunut kaikkeen. Jos tuon töistä joitakin asiapapereita salkussa kotiin, niin niitten tekstitkin tulevat yhdessä yössä niin tyhmiksi, ettei niitä voi lähettää edelleen...
- Onhan minullakin vaimo. Hänen nimensä on Letitia. Letitia on hyvin hallitseva nainen. Minä olen aina häntä rakastanut parhaan taitoni mukaan, mutta joskus juolahtaa mieleen, että pitäisi päästä vähän tuulettumaan. Niin minä
sitten lähden.Letitia kyllä tietää missä minä kuljeksin, nahkakauppoja pääasiassa teen ja vähän lomailen, ja minä lähettelen aina kortteja hänelle kotiin, ettei turhaan huolehdi. Mutta nyt vanhempana Letitia tahtoo, että nämä reissut saavat jäädä, ei tahdo enää päästää liikkeelle. Kotosalla Letitia määräilee kaikista asioista ja minä hoitelen vain nahkatehdasta. Nyt kun minä olen poissa, niin Letitiaa suututtaa ettei ole ketä määräillä. Toisaalta sen kyllä ymmärtää, kun on johonkin tottunut, niin siitä pitää kiinni. Mutta minulle kotiolot tulevat joskus vähän liian raskaiksi, ja lisäksi kun Letitia istuu aina keittiössä ja haisee... se on semmoinen ihvinen haju, niinkuin vuonan taljassa ennen parkitsemista, ja joka on jätetty tuulikuivaksi.
Eversti unohti omat murheensa. Hän kuunteli tarkkaavaisena...
- En minä Letitiaa syytä... nainen on yleensäkin semmoinen minkälaiseksi syntyy, ei nainen muutu koskaan, ei se itse mahda tavoilleen mitään. Miehet muuttuvat, naiset ovat aina samanlaisia.
- Kyllä. Jos naisessa on joku ominaisuus, siis jo alussa, niin kyllä se naisessa pysyy loppuun asti. Otetaan esimerkiksi tämä Hedvigin tyhmyys: nuorena sitä ei juuri huomannut, se oli piilevää, mutta vanhemmiten se ikäänkuin puhkesi... ja alkoi lisääntyä, nyt se täyttää kaiken, koko elämän. Sinun vaimosi tiukkuus on sekin vain lisääntynyt.
- Vaan jos nainen on syntyjään järkevä, niin vanhana ämmänä se on vielä järkevämpi. Tai jos nuorena on hyväluontoinen, niin vanhana kahta hyvempiluontoinen...
Eversti jatkoi puhetta avioliitosta:
- Nyt jo vanhempana miehenä olisi kokemusta naisista niin paljon, että kykenisi valitsemaan itselleen sopivan aviopuolison. Monilta pettymyksiltä säästyttäisiin jos nuorille miehille valittaisiin vaimot jonkinlaisen raadin päätöksellä. Ei annettaisi nuorukaisten itsensä sotkea asioita. Erityisiä lautakuntia, jotka valitsisivat vaimoja, pitäisi perustaa oppilaitosten yhteyteen, suuriin kaupunkeihin, kaupunginosiin omansa... pieniin kyliinkin. Niiden jäseniksi kutsuttaisiin vain kokeneita miehiä, elämän koulitsemia... nämä
lautakunnat voisivat isommilla paikkakunnilla kokoontua päivittäin, harvaanasutuilla seuduilla riittäisi viikottainen kokouskin...
Isoisä Verneri Väisänen kaatoi konjakkia laseihin.
- Olisi se ainakin kansantaloudellisesti järkevää.
- Olen varma ettei mikään lautakunta olisi suositellut Hedvigiä minullle vaimoksi. En usko että sellaiseen tekoon voisi syyllistyä vähänkään järkevä raati, ellei kyse olisi kostosta...
***
Hmmm.... matkailu taitaa todellakin avartaa!
Jatkan itse ASIASSA Isoisä Vernerin matkassa nyt Tanskaan. Kiirusta pitää, on niin vikkelä liikkeissän.
Ystävällisin terveisin
Frederiikka - Häjypoika
Frederiikka kirjoitti:
matkailustahan oli kysymys kohteena ELÄKÖÖN VAPAUS.
Olen nyt edennyt matkallani Isoisä Verneri Väisäsen jäljittämisessä Ruotsiin Kölivuoristossa sijaitsevaan metsästysmajaan. Täällä käydään mielenkiintoista keskustelua Eversti Anderssonin ja Isoisä Vernerin välillä naisista.
Tässä muistiinpanoja keskustelusta: pitää kyllä hieman sensuroida, kun keskustelu Ruotsin prinsessoista ja kuninkaan puolison valinnasta ei oikein tunnu sopivalta 65 palstan hienostuneeseen ilmapiiriin...
***
Eversti Andersson/Isoisä Verneri Väisänen
(Arto Paasilinna: Isoisää etsimässä)
- Kuule Verneri... minulla on sitten hirvittävän typerä vaimo. Hedvig on niin tyhmä, ettei sitä monikaan usko, en uskonut minäkään alussa. Kolmekymmentä vuotta minä olen ollut sen naisen kanssa naimisissa, ja vuosi vuodelta siitä vaan
tulee tyhmempi...
- Ei Letitiakaan mikään nero ole, mutta ei siitä ole ollut haittaa. Siihen tottuu.
- En minä totu koskaan. Minulla on niin tyhmä vaimo, ettei se itse edes sitä huomaa...
- Miksikäs otit niin tyhmän vaimon?
- Hedvig oli ja on vieläkin kaunis. Eikä sotilaselämässä vaimo toisaalta kovin järkevä saa ollakaan, ei ainakaan siinä vaiheessa, kun mies on vielä luutnantti, kapteeni tai majuri. Mutta majurista ylöspäin aletaan vaatia vaimoltakin jotakin, eikä Hedvigillä ole antaa muuta kuin tyhmyyttä, loputtomiin. Et usko, miten raskasta on elää tällaisen ihmisen kanssa. Koko talo meillä haisee pelkälle tyhmyydelle, sängyt, matot, seinät ja nurkat, siivouskaapit, takkahuone, koira ja kaikki, eivätkä lapset ole sen parempia. Hedvigin tyhmyys on tarttunut kaikkeen. Jos tuon töistä joitakin asiapapereita salkussa kotiin, niin niitten tekstitkin tulevat yhdessä yössä niin tyhmiksi, ettei niitä voi lähettää edelleen...
- Onhan minullakin vaimo. Hänen nimensä on Letitia. Letitia on hyvin hallitseva nainen. Minä olen aina häntä rakastanut parhaan taitoni mukaan, mutta joskus juolahtaa mieleen, että pitäisi päästä vähän tuulettumaan. Niin minä
sitten lähden.Letitia kyllä tietää missä minä kuljeksin, nahkakauppoja pääasiassa teen ja vähän lomailen, ja minä lähettelen aina kortteja hänelle kotiin, ettei turhaan huolehdi. Mutta nyt vanhempana Letitia tahtoo, että nämä reissut saavat jäädä, ei tahdo enää päästää liikkeelle. Kotosalla Letitia määräilee kaikista asioista ja minä hoitelen vain nahkatehdasta. Nyt kun minä olen poissa, niin Letitiaa suututtaa ettei ole ketä määräillä. Toisaalta sen kyllä ymmärtää, kun on johonkin tottunut, niin siitä pitää kiinni. Mutta minulle kotiolot tulevat joskus vähän liian raskaiksi, ja lisäksi kun Letitia istuu aina keittiössä ja haisee... se on semmoinen ihvinen haju, niinkuin vuonan taljassa ennen parkitsemista, ja joka on jätetty tuulikuivaksi.
Eversti unohti omat murheensa. Hän kuunteli tarkkaavaisena...
- En minä Letitiaa syytä... nainen on yleensäkin semmoinen minkälaiseksi syntyy, ei nainen muutu koskaan, ei se itse mahda tavoilleen mitään. Miehet muuttuvat, naiset ovat aina samanlaisia.
- Kyllä. Jos naisessa on joku ominaisuus, siis jo alussa, niin kyllä se naisessa pysyy loppuun asti. Otetaan esimerkiksi tämä Hedvigin tyhmyys: nuorena sitä ei juuri huomannut, se oli piilevää, mutta vanhemmiten se ikäänkuin puhkesi... ja alkoi lisääntyä, nyt se täyttää kaiken, koko elämän. Sinun vaimosi tiukkuus on sekin vain lisääntynyt.
- Vaan jos nainen on syntyjään järkevä, niin vanhana ämmänä se on vielä järkevämpi. Tai jos nuorena on hyväluontoinen, niin vanhana kahta hyvempiluontoinen...
Eversti jatkoi puhetta avioliitosta:
- Nyt jo vanhempana miehenä olisi kokemusta naisista niin paljon, että kykenisi valitsemaan itselleen sopivan aviopuolison. Monilta pettymyksiltä säästyttäisiin jos nuorille miehille valittaisiin vaimot jonkinlaisen raadin päätöksellä. Ei annettaisi nuorukaisten itsensä sotkea asioita. Erityisiä lautakuntia, jotka valitsisivat vaimoja, pitäisi perustaa oppilaitosten yhteyteen, suuriin kaupunkeihin, kaupunginosiin omansa... pieniin kyliinkin. Niiden jäseniksi kutsuttaisiin vain kokeneita miehiä, elämän koulitsemia... nämä
lautakunnat voisivat isommilla paikkakunnilla kokoontua päivittäin, harvaanasutuilla seuduilla riittäisi viikottainen kokouskin...
Isoisä Verneri Väisänen kaatoi konjakkia laseihin.
- Olisi se ainakin kansantaloudellisesti järkevää.
- Olen varma ettei mikään lautakunta olisi suositellut Hedvigiä minullle vaimoksi. En usko että sellaiseen tekoon voisi syyllistyä vähänkään järkevä raati, ellei kyse olisi kostosta...
***
Hmmm.... matkailu taitaa todellakin avartaa!
Jatkan itse ASIASSA Isoisä Vernerin matkassa nyt Tanskaan. Kiirusta pitää, on niin vikkelä liikkeissän.
Ystävällisin terveisin
FrederiikkaLaajaa asiantuntijatietoasi niin näissä kieli- kuin matkailuasioissa olisin tarvinnut. Hamletista lie; "Tanskanmaalla on jotain mätää."
tai "ollako vai eikö olla." Vaikeata, ylen vaikeata on ratkaista matkailuasiaa näin keskustellen - nokattainko "räkänokan" kanssa ? - Frederiikka
Häjypoika kirjoitti:
Laajaa asiantuntijatietoasi niin näissä kieli- kuin matkailuasioissa olisin tarvinnut. Hamletista lie; "Tanskanmaalla on jotain mätää."
tai "ollako vai eikö olla." Vaikeata, ylen vaikeata on ratkaista matkailuasiaa näin keskustellen - nokattainko "räkänokan" kanssa ?minne mielen tuuli sitä itse kullakin kuljettaa...:)
Hyvinhän Sinä Häjypoika tunnut pärjäävän, niin kieli- kuin matkailuasioissakin.
Jatketaan vain hyväntuulista kirjoittelua omana itsenämme - niin kauan kuin hyvältä tuntuu - vaikka vähän asian vierestäkin.
Löytäähän sieltä syrjäpolulta aina välillä takaisin valtatiellekin.
Kirjoitellaan! - Häjypoika
Frederiikka kirjoitti:
minne mielen tuuli sitä itse kullakin kuljettaa...:)
Hyvinhän Sinä Häjypoika tunnut pärjäävän, niin kieli- kuin matkailuasioissakin.
Jatketaan vain hyväntuulista kirjoittelua omana itsenämme - niin kauan kuin hyvältä tuntuu - vaikka vähän asian vierestäkin.
Löytäähän sieltä syrjäpolulta aina välillä takaisin valtatiellekin.
Kirjoitellaan!Alkaa tuntua siltä että tekisi mieli tehdä matka senora Lyylin puutarhalle kun ilmat lämpiää - siellä voisi olla jos ei onnen maa niin saisi viettää muutaman onnenhetken valoisan senoran seurassa. Tulisiko Frederiikka "esiliinaksi" jottei synny ikäviä puheita siten kun ja jos kutsu kuuluu ?
- Frederiikka
Joker kirjoitti:
sensuroida selvän kysymykseni. Sen ei pitäisi loukata ketään. Paitsi jos paljastin nikkeilysi, se tietysti sapettaa.
Sanot itse että, sana on vapaa joten myös rehti kysymykseni oli sitä, vastaa tai ole vastaamatta.
Ole minun puolesta Ruuneperi tai Häjypoika, kunhan muistat, että nämä ei ole kotisivujasi.mutta tarkennukseksi haluaisin tietää, mitä mahdat tarkoittaa kotisivuilla? (vrt.edellä "Ole minun puolestani Ruuneperi tai Häjypoika, kunhan muistat, että nämä ei ole kotisivujasi")
Ruuneperin kirjoittelua pitempään seuranneena voin vakuuttaa, ettei Ruuneperi ole = Häjypoika eikä Häjypoika ole = Ruuneperi. Jokerista en voi sanoa mitään, koska nikkinä se on minulle uusi tuttavuus.
Tervetuloa! Hauska tutustua!
Mukavia juttuhetkiä toivon meille kaikille - näillä itselleni ainakin "kotoisiksi" käyneillä sivuilla".
) - Joker
Häjypoika kirjoitti:
Keskustelen mielelläni otsikon aiheesta Sinun ja kaikkien muiden halukkaiden kanssa ikään, sukupuoleen ja säätyyn katsomatta. Muut asiat toisilla foorumeilla - sopiihan ?
Unohda nyt määräysvaltasi, sitä ei ole! Sinä et päätä keskusteluista, ne voivat vapaasti velloa sinne tänne. Voimme keskustella aiheestasi ja mitäpä tuo haitannee jos välillä lipsahtaa asian viereenkin. Yritä nyt vaan sopeutua joukkoon, ei täällä kukaan muukaan yritä olla pomona.
Olisit riidattomana miehenä jättänyt vastaamatta kysymykseeni tai vastannut siihen asiallisesti, niin se olisi ollut siinä. Juuri tuosta "pomo aseenteesta" sinut tunnistinkin.
Se siitä, aihe on puolestani käsitelty. - Häjypoika
Joker kirjoitti:
Unohda nyt määräysvaltasi, sitä ei ole! Sinä et päätä keskusteluista, ne voivat vapaasti velloa sinne tänne. Voimme keskustella aiheestasi ja mitäpä tuo haitannee jos välillä lipsahtaa asian viereenkin. Yritä nyt vaan sopeutua joukkoon, ei täällä kukaan muukaan yritä olla pomona.
Olisit riidattomana miehenä jättänyt vastaamatta kysymykseeni tai vastannut siihen asiallisesti, niin se olisi ollut siinä. Juuri tuosta "pomo aseenteesta" sinut tunnistinkin.
Se siitä, aihe on puolestani käsitelty.Toivotonta on:"Kun täytetty lintu hautoo tyhjennettyjä munia". Kertokaapa häjypoijalle kun epäilen sen olevan kaksinkertaisesti toivotonta. Joker Sinä saat kirjoittaa minun puolestani aivan mitä lystäät ja me saamme lukea tai olla lukematta toisetemme sepustuksia. Niihin ei tarvitse edes vastata.
Itse olen todella vain yllättynyt tästä keskustelusta, joka syntyi kun ajattelin matkaa ja keskusteluissa ystävienkin kanssa syntyy monenlaista yleensä rakentavaa sanailua ja sitä hain keskustelua avatessani. Se puheenvuoro niinkuin muutkin ovat kaikkien nähtävillä ketä kiinnostaa kuka pomoilee. Pomologia on hedelmäoppia ja olen huomannut kurikkalaisten sekahedelmäkeiton - "paskanmariat on kurikkalaasten
sekaherelmäsoppa" - maistuvan muillekin.
Kuka se sanoikaan:"Muuten olen sitä mieltä, että Garthago on hävitettävä". Kaksoisvirtain maahankaan ei ole asiaa joten Onnellisten ihmisten saaret pitäisi löytää... - Häjypoika
Frederiikka kirjoitti:
mutta tarkennukseksi haluaisin tietää, mitä mahdat tarkoittaa kotisivuilla? (vrt.edellä "Ole minun puolestani Ruuneperi tai Häjypoika, kunhan muistat, että nämä ei ole kotisivujasi")
Ruuneperin kirjoittelua pitempään seuranneena voin vakuuttaa, ettei Ruuneperi ole = Häjypoika eikä Häjypoika ole = Ruuneperi. Jokerista en voi sanoa mitään, koska nikkinä se on minulle uusi tuttavuus.
Tervetuloa! Hauska tutustua!
Mukavia juttuhetkiä toivon meille kaikille - näillä itselleni ainakin "kotoisiksi" käyneillä sivuilla".
)Keskustelussa on tuotu monenlaisia kohteita ja näkökantoja esille. Minua itseäni miellyttää eniten senora Lyylin puutarha, joka mielestäni on ehdottomasti mielenkiintoisin. Sinne matkoja ei järjestetä. Vain kutsuttuna sinne voi tulla. Ajattelin näin julkisesti ehdottaa että jos Sinulle sopii, tulisit esiliinaksi ja Senora Lyyli voi halutessaan kutsua silloin myös muita ystäviään. Mutta Hän päättää kutsumisesta, Sinä haluaisitko mahdollisesti tulla mukaan kun en ennalta asiasta ole kanssasi keskustellut.
- Joker
Frederiikka kirjoitti:
mutta tarkennukseksi haluaisin tietää, mitä mahdat tarkoittaa kotisivuilla? (vrt.edellä "Ole minun puolestani Ruuneperi tai Häjypoika, kunhan muistat, että nämä ei ole kotisivujasi")
Ruuneperin kirjoittelua pitempään seuranneena voin vakuuttaa, ettei Ruuneperi ole = Häjypoika eikä Häjypoika ole = Ruuneperi. Jokerista en voi sanoa mitään, koska nikkinä se on minulle uusi tuttavuus.
Tervetuloa! Hauska tutustua!
Mukavia juttuhetkiä toivon meille kaikille - näillä itselleni ainakin "kotoisiksi" käyneillä sivuilla".
)Kaikella kunnioituksella mielipidettänne kohtaan, mutta minä olen 101% varma Ruuneperi alias Häjypojasta. Luen palstaa kirjoitan harvemmin, käytän paria nikkiä, joista tämä sopi mielestäni tämän asian julki tuomiseen. Kotisivuilla tarkoitin, ettei hän voi tehdä näitä sivuja mieleisikseen, vaan tämä on yleinen foorumi.
Älkää vakuutelko niin kovasti, ettei tule pettymystä. Nyt hän jo epätoivoisena etsii uutta nikkiä, vanhat ovat tahraantuneet.
Mukavat jatkot teille myös.
Asia päättyy kohdallani tähän. - Häjypoika
Joker kirjoitti:
Kaikella kunnioituksella mielipidettänne kohtaan, mutta minä olen 101% varma Ruuneperi alias Häjypojasta. Luen palstaa kirjoitan harvemmin, käytän paria nikkiä, joista tämä sopi mielestäni tämän asian julki tuomiseen. Kotisivuilla tarkoitin, ettei hän voi tehdä näitä sivuja mieleisikseen, vaan tämä on yleinen foorumi.
Älkää vakuutelko niin kovasti, ettei tule pettymystä. Nyt hän jo epätoivoisena etsii uutta nikkiä, vanhat ovat tahraantuneet.
Mukavat jatkot teille myös.
Asia päättyy kohdallani tähän.Suomalainen Suomi/KANAVA 2/2003 ss. 222-224 ilmaisee jälkisanoissaan (Timo Vihavainen) myös minun käsitykseni kielen ja kulttuurin käsitteistä.
Uskon tämänkin palstan lukijoille ja kirjoittajille olevan kovin hyödyllistä joskus tutustua muidenkin mielipiteisiin ja käsityksiin asioista. Se voi olla sielulle yhtä avartavaa kuin matkailu silmälle, korvalle, istuma- ja liikkumalihaksillekin.
Jokainen käyttäessään kieltään tunkeutuu kulttuurin syvemmälle ja kantaa myös historiallista perintöä mukanaan. Kieli murteineen on aivan eri kuin matematiikka jossa 1 1=2. Kielessä löytyy uskomaton määrä vivahteita. Kirjoitettuna se menettää puheen vivahteet.
Nabokovin länsimaihin tuoma käsitePoslost= ulkonaisesti kiiltävää,koreaa, mutta sisäisesti tyhjää ja pilaantunutta asia. Käsite on hyvin laaja joten tutustukaamme artikkeliin. - Frederiikka
Häjypoika kirjoitti:
Alkaa tuntua siltä että tekisi mieli tehdä matka senora Lyylin puutarhalle kun ilmat lämpiää - siellä voisi olla jos ei onnen maa niin saisi viettää muutaman onnenhetken valoisan senoran seurassa. Tulisiko Frederiikka "esiliinaksi" jottei synny ikäviä puheita siten kun ja jos kutsu kuuluu ?
mun essuni roikkuu köökin oven pielessä ja sen puen päälleni ite. Toisen essuksi en kyllä rupee... *hymy*
Mutta samaa mieltä kyllä olen ihastuttavan ja valoisan Senora Lyylin puutarhasta. Siihen puutarhaan olisi kyllä tunkua tämän palstan lukijoista ja kirjoittajista, jos kutsu kävisi. Niin läheiseksi tämä Kultainen Karjalan Käkönen on meille kaikille tullut elämänmyönteisine kirjoituksineen ja ajatuksineen.
Mutta eiköhän ole kaikille parasta, että Lyylin Puutarha säilyy meille Salaisena Onnen Puutarhana tällä palstalla.
Näin uskoisin...
Hymyilee
Frederiikka - Frederiikka
Häjypoika kirjoitti:
Keskustelussa on tuotu monenlaisia kohteita ja näkökantoja esille. Minua itseäni miellyttää eniten senora Lyylin puutarha, joka mielestäni on ehdottomasti mielenkiintoisin. Sinne matkoja ei järjestetä. Vain kutsuttuna sinne voi tulla. Ajattelin näin julkisesti ehdottaa että jos Sinulle sopii, tulisit esiliinaksi ja Senora Lyyli voi halutessaan kutsua silloin myös muita ystäviään. Mutta Hän päättää kutsumisesta, Sinä haluaisitko mahdollisesti tulla mukaan kun en ennalta asiasta ole kanssasi keskustellut.
ja kipitän apteekkiin hakemaan Valeriaanaa!
Täällä on niin kova meno päällä, ettei mun fysiikkani tällaiseen ole tottunut.
Hei, vaan! - Häjypoika
Frederiikka kirjoitti:
ja kipitän apteekkiin hakemaan Valeriaanaa!
Täällä on niin kova meno päällä, ettei mun fysiikkani tällaiseen ole tottunut.
Hei, vaan!En minä Sinua enkä ketää muutakaa hätyytä yhtää mihinkää toimitellahan vain vaikka juhannuksehen asti ja jatketahan heti mittumaarin jäläkehen.Ku tuos joku Harkmo-fani rupes väittämän jotta mä oon ominu tämän käälyn tai haan niin ajattelin keskustelun aloottajana vaan en puheenjohtajana omalta kohoraltani teherä jonkinlaasta päätinkiä ja tämä oli vain nöyrä esitys jonka jokahinen päättää sitte itte kohorallansa.
Saturnus nukkuu ny yön yli ja vaikka pirempähän. Mä ymmärrin sen jonkullaaseksi vinkiksi - tierä minkälaasilla leppäluokilla täs itte kuki ajeloo.
Kyllähän täs iäs pitää jotaki tikkoja syräntä vahavistavaa olla varalla. Mä en oo ymmärtäny tätä niin vakavaksi ollenkaa.
Tämähän on oikiaa leikkiä verrattuna Bushin harrastamahan "koninleikkihin". - Häjypoika
Frederiikka kirjoitti:
mun essuni roikkuu köökin oven pielessä ja sen puen päälleni ite. Toisen essuksi en kyllä rupee... *hymy*
Mutta samaa mieltä kyllä olen ihastuttavan ja valoisan Senora Lyylin puutarhasta. Siihen puutarhaan olisi kyllä tunkua tämän palstan lukijoista ja kirjoittajista, jos kutsu kävisi. Niin läheiseksi tämä Kultainen Karjalan Käkönen on meille kaikille tullut elämänmyönteisine kirjoituksineen ja ajatuksineen.
Mutta eiköhän ole kaikille parasta, että Lyylin Puutarha säilyy meille Salaisena Onnen Puutarhana tällä palstalla.
Näin uskoisin...
Hymyilee
FrederiikkaTämä oli selevästi sanottu. Sanokaa senora Lyylille jottei Häjypoika oo ainakaa heti änkeemäs eikä kukaa muukaan vaikka hiliaa sipisten "kyllä mieli kovin tekis kun valikooma on ku kaluttu luu. Ainut pieni oli "Väimeren liplatus" mutta Odysseus jo varootti niistä seireeniistä ja mun mielestäni sillä niinku Ibsenin Peerilläkin on näyttyä niistä asioosta.
Hyvä, että suusi on hymyssä Frederiikka päällekiriootus oli vähä "Monalisa_mallinen arvoituksellinen ? ? - Muori
Joker kirjoitti:
Kaikella kunnioituksella mielipidettänne kohtaan, mutta minä olen 101% varma Ruuneperi alias Häjypojasta. Luen palstaa kirjoitan harvemmin, käytän paria nikkiä, joista tämä sopi mielestäni tämän asian julki tuomiseen. Kotisivuilla tarkoitin, ettei hän voi tehdä näitä sivuja mieleisikseen, vaan tämä on yleinen foorumi.
Älkää vakuutelko niin kovasti, ettei tule pettymystä. Nyt hän jo epätoivoisena etsii uutta nikkiä, vanhat ovat tahraantuneet.
Mukavat jatkot teille myös.
Asia päättyy kohdallani tähän.Joker, sillä Ruuneperi on Turusta ja tällähetkellä Benalmadenassa.
Hän ei millään pystyisi kirjoittamaan Häijypojan murretta niin vakuutavasti kuin mitä se kirjoitettu.
- Saturnus
Mites tytöt Lilli,Freteriikka toisetkin suun panette jos laitan paremmaksi ja kutsun Häjypojan tänne vierailulle.Kokemusta on jo 14 vuoden asumisesta täällä.Välimeri melkein huuhtelee rappuset ja aurinko paistaa aina.Jos todeutan ajatukseni niin älkää pelästykö postia kyllä saatte edelleen.
- Häjypoika
Entä js kurikkalaasta häjyä poikaa housuuttaa.
Kyllä siinä paitapiiskaa sivalleltaisiin Kylymäjyrän kappelis ja kretonki loppuus heti alakuhunsa - se kun on tapana veirä sanansa syövälle "tanttukangas" eli hamekangas ja se on pahin nöyryytys joka raavas mies voi kokia - voi sitä häpiää. Jaakko Ilkka sanoo "Paremp´orjan elämää, on kuolo hirsipuussa".
Saturnus nyt vain miettii rauhassa ainakin yhyren yön yli ennenku laittaa mun oven ja saranan välihin. - Häjypoika
Tehtyään "väyryset" ja nukuttuaan peräti kolomen yön yli tuli Häjypoika siihen tuloksen jotta jos kutsu käy niin....
- Odysseus
Häjypoika kirjoitti:
Tehtyään "väyryset" ja nukuttuaan peräti kolomen yön yli tuli Häjypoika siihen tuloksen jotta jos kutsu käy niin....
Olin onnellinen Troian sodan päätyttyä ja matkalla rakkaan Penelopen ja poikani Telematkoksen luo Ithakaan, joista olin ollut erossa jo kymmenen vuotta. Toiset kymmenen vuotta ajelehdin rannikolta toiselle. "Leskelläni" riitti kosioita, mutta hän odotti uskollisesti kutoen päivät kangasta ja purkaen yöt. Hän lupasi kosioille valita kun kangas on valmis.
Onko Saturnus, Lilli Muori tai Frederiikka "seireeni" siihen en halua ottaa kantaa. Matkailu avartaa meitä tietenkin aina. Harkitse. - Lilli
Odysseus kirjoitti:
Olin onnellinen Troian sodan päätyttyä ja matkalla rakkaan Penelopen ja poikani Telematkoksen luo Ithakaan, joista olin ollut erossa jo kymmenen vuotta. Toiset kymmenen vuotta ajelehdin rannikolta toiselle. "Leskelläni" riitti kosioita, mutta hän odotti uskollisesti kutoen päivät kangasta ja purkaen yöt. Hän lupasi kosioille valita kun kangas on valmis.
Onko Saturnus, Lilli Muori tai Frederiikka "seireeni" siihen en halua ottaa kantaa. Matkailu avartaa meitä tietenkin aina. Harkitse.miulta ku mänet neuvojas Häjypojalle tyrkyttämmää. Myö kun alettiin saamaan jo säkeistöt uomilleen jo sie oot yrkkimässä ja houkuttelemas sopimattomiin. Voi sinnuu Odysseus pelloisit kotipesäs pelit loppuu ja vasta sen jäläkeen olisit neuvojas tuputtamas.Omasta kohastain voin sannoo en seireeni ,mutta en ou kyllä mikkää muorikkaa vuan oun naine kaikilla mausteilla . Häjypoika on ja pyssyy kot Suomessa ; ainakkii toistaseksi,joten elä kehtoo sitä houkuteella vai onko sulla ketunhäntä kainalossa tuas kerran , syvämmistyny Lilli
- Odysseus
Lilli kirjoitti:
miulta ku mänet neuvojas Häjypojalle tyrkyttämmää. Myö kun alettiin saamaan jo säkeistöt uomilleen jo sie oot yrkkimässä ja houkuttelemas sopimattomiin. Voi sinnuu Odysseus pelloisit kotipesäs pelit loppuu ja vasta sen jäläkeen olisit neuvojas tuputtamas.Omasta kohastain voin sannoo en seireeni ,mutta en ou kyllä mikkää muorikkaa vuan oun naine kaikilla mausteilla . Häjypoika on ja pyssyy kot Suomessa ; ainakkii toistaseksi,joten elä kehtoo sitä houkuteella vai onko sulla ketunhäntä kainalossa tuas kerran , syvämmistyny Lilli
Historia opettaa - myös minua. Hädässä ystävä tunnetaan ja katsoin tuon "tissiklopin" joutuneen vaaraan ehken seireenien taholta. Sodassa ja rakkaudessa ovat kaikki keinot sallittuja - enkä kiellä Sinua käyttämään naisellisia luojan antamia avuja, hyväähän haluat itsellesi ja kenties tuolle keskenkasvuiselle. Päässeekö äidin tissistä milloinkaan, mutta pohjimmiltaan hän on hyvä.
Matkoillani ja harharetkilläni olen myös kouliutunut ja siksi haluan toimia opastajana. Rakkaani Penelope ymmärtää tämän.
Kuusissakymmenissä oleva "Häjypoika" suunnittelee elämänsä ensimmäistä ulkomaanmatkaansa. Tokko hän rikas on - tuskin älyäkään enempää kuin Sven Tuuvalla - mutta sydän paikallaan. Siksi apuni. - Häjypoika
Odysseus kirjoitti:
Historia opettaa - myös minua. Hädässä ystävä tunnetaan ja katsoin tuon "tissiklopin" joutuneen vaaraan ehken seireenien taholta. Sodassa ja rakkaudessa ovat kaikki keinot sallittuja - enkä kiellä Sinua käyttämään naisellisia luojan antamia avuja, hyväähän haluat itsellesi ja kenties tuolle keskenkasvuiselle. Päässeekö äidin tissistä milloinkaan, mutta pohjimmiltaan hän on hyvä.
Matkoillani ja harharetkilläni olen myös kouliutunut ja siksi haluan toimia opastajana. Rakkaani Penelope ymmärtää tämän.
Kuusissakymmenissä oleva "Häjypoika" suunnittelee elämänsä ensimmäistä ulkomaanmatkaansa. Tokko hän rikas on - tuskin älyäkään enempää kuin Sven Tuuvalla - mutta sydän paikallaan. Siksi apuni."Kyllä minä on meillä se joka portahilta kusen".
Mikä tuo "Harhaanjohtaja" kuvitteloo oikeen olovansa. Heti ku kissa on pois niin hiirewt hyppii pöyrälle. Mihinä lie luuhannu pari vuosikymmentä ja äitee joutuu yksin kasvattamahan poikansa ja siinä sivus häätämähän kaikenmaailman onnenonkijat - hyi olokon, ettes häpee.
Mä meen enkä meinaa. Meen kenenkä kans taharon ja mihinkä taharon ja koska taharon. Se ei kuulu sulle eikä kellekkää yhtää mitää.
Ny pitää kattua mukava reisu ku kaikki on akkaan hamehen helemoos ku ei tohori mihinkää lähtiä - ny myirähän hyviä matkoja alle torihintaan.
Pariksi viikoksi Onnen saarelle hinnalla jolla joku "Pääskynpesän" portsari ei sano sulle eres hyvää päivää saati aukaase ovia ja kanna kapsäkkiä Lipposen sviittihin. - Seireeni
Odysseus kirjoitti:
Historia opettaa - myös minua. Hädässä ystävä tunnetaan ja katsoin tuon "tissiklopin" joutuneen vaaraan ehken seireenien taholta. Sodassa ja rakkaudessa ovat kaikki keinot sallittuja - enkä kiellä Sinua käyttämään naisellisia luojan antamia avuja, hyväähän haluat itsellesi ja kenties tuolle keskenkasvuiselle. Päässeekö äidin tissistä milloinkaan, mutta pohjimmiltaan hän on hyvä.
Matkoillani ja harharetkilläni olen myös kouliutunut ja siksi haluan toimia opastajana. Rakkaani Penelope ymmärtää tämän.
Kuusissakymmenissä oleva "Häjypoika" suunnittelee elämänsä ensimmäistä ulkomaanmatkaansa. Tokko hän rikas on - tuskin älyäkään enempää kuin Sven Tuuvalla - mutta sydän paikallaan. Siksi apuni.Onko Suomalaisille tyypillistä kateutta ?Odusseus kun toppuuttelet ja varoittelet Häjypoikaa meistä Seireeneistä.Älä välitä tulkaa yhdessä hommaan sinullekin ihan oman Seireenin.Tämän parempaa tarjousta ei tule.Tässä pyytämäsi perustelut.
- Häjypoika
Seireeni kirjoitti:
Onko Suomalaisille tyypillistä kateutta ?Odusseus kun toppuuttelet ja varoittelet Häjypoikaa meistä Seireeneistä.Älä välitä tulkaa yhdessä hommaan sinullekin ihan oman Seireenin.Tämän parempaa tarjousta ei tule.Tässä pyytämäsi perustelut.
Menköhön mokoma viisastelija vaikka ykssilimäästen kans tappelohon ne kun onkaikkia jumalia voimakkaampia. Häjypoikaki voiis sanua samoon ku kyklooppi"Ellen itse halua, en säästä sinua enkä tovereitasi."
Jos se "sankari" on kuulolla niin kyllä minä oon sotahan valamis.
Meirän puoles on tapana sanua jotta;"Soras ja rakkaures on kaikki konstit sallittuja". Olis se kiva Häjynpoijanki kaveriille toimittaa jotta mä oon ollu oikian "seireenin" kans. Vois kaverien silimät purota kroopiistansa.
Ilimoota vain aika ja meririaanit mullen vaikka "housunpultulla".
Siitä Odysseuksesta en tohori mennä takuusehen. Se voii olla yhtä hyvin jonku Kirke-velhon, Tuulen jumalan työnä tai sitte hyvinki jo MANALAS, josta ei oo tavalllisella ihimisellä paluuta. Tohtiiko seireeni kurkistaa oven raosta sinne ? - Hajupoika
Housuihin ei ole tuullut kummemmin, mutta kutsuakaan ei ole kuulunut. Tuleeko siitä matkasta mitään - kysyit. Unohtanutko lienet ?
Tässä aletaan jo kesävaatteita laittamaan täällä kotimaassakin, joten hamaan tulevaisuuteen siirtyy matkanteko. Pellot jo kutsuvat kylväjää ?
- Häjypoika
Täs alakaa olla niinku entinen poika "noloon ja ahtahan välis". Eli taas suomeksi sanottuna "puun ja kuoren välis". Kaikenlaasia lirkutuksia tuos kuuloo mennen tullen ja palates. Käyy ku harakalle jotta ku nokka nousoo niin pursto tarttuu, eli ei tuu tanttua tilikuusta. Oppiikohan se hiirikää ku oli kissalla räätärinä - suupalaksi joutuu pieni hiirulaanen.
"Enhän mä muutoon pelekää muuta ku sitä jotta äitee kotona pelekää jotta mät täälä pelekään."
Mä en oo oppinu naisten kans tällä lailla toimittelemahan. Ennen nuorena poikana mä menin usiaasti matkustajakotihin yöksi jotta äitee luulis jotta poika on pääsny friioohin.
Koneski täs lämpiää ja ittellä tuskanhiki aiva kun ennen kulukukauppiahalla jotta mä lopetan ja siirrän puheenvooron toisille - muutoonki jokku on lopen kyllästyny mun höpinööhin. "Vanha ukko ja KAKUTTAA.- Odysseus
Häjypoika voisi etsiä vaikka Kapypson saaren. Siellä tapasin erittäin kauniin ja suloisen "Nymfin", joka asui saaren luolassa. Hän oli todella upea ja kaunis oli saaren luontokin kukkineen ja linnunlauluineen. Tämä Nainen ei ollut viekas ja petollinen niinkuin muut, vaan auttoi minut takaisin matkalle kotiin Ithakaan. Jos Odysseus saisi valita niin ilman empimättä lähtisin oitis Kalypsoon. Voisin ehken opastaa hieman Sinua - jos haluat. Et pety jos lähdet.
- April
Odysseus kirjoitti:
Häjypoika voisi etsiä vaikka Kapypson saaren. Siellä tapasin erittäin kauniin ja suloisen "Nymfin", joka asui saaren luolassa. Hän oli todella upea ja kaunis oli saaren luontokin kukkineen ja linnunlauluineen. Tämä Nainen ei ollut viekas ja petollinen niinkuin muut, vaan auttoi minut takaisin matkalle kotiin Ithakaan. Jos Odysseus saisi valita niin ilman empimättä lähtisin oitis Kalypsoon. Voisin ehken opastaa hieman Sinua - jos haluat. Et pety jos lähdet.
Nyt aprillin ja huhtikuun 1. päivänä tuntuisi Portugalin huhtikuu kaikkein kiinnostavimmalta.
Muoriko on siellä käynyt ? Toki varmaan muitakin.
Olisiko laulun sävelessä ja sanoissa vinha perä ? - April
Odysseus kirjoitti:
Häjypoika voisi etsiä vaikka Kapypson saaren. Siellä tapasin erittäin kauniin ja suloisen "Nymfin", joka asui saaren luolassa. Hän oli todella upea ja kaunis oli saaren luontokin kukkineen ja linnunlauluineen. Tämä Nainen ei ollut viekas ja petollinen niinkuin muut, vaan auttoi minut takaisin matkalle kotiin Ithakaan. Jos Odysseus saisi valita niin ilman empimättä lähtisin oitis Kalypsoon. Voisin ehken opastaa hieman Sinua - jos haluat. Et pety jos lähdet.
Nyt aprillin ja huhtikuun 1. päivänä tuntuisi Portugalin huhtikuu kaikkein kiinnostavimmalta.
Muoriko on siellä käynyt ? Toki varmaan muitakin.
Olisiko laulun sävelessä ja sanoissa vinha perä ? - ...
Odysseus kirjoitti:
Häjypoika voisi etsiä vaikka Kapypson saaren. Siellä tapasin erittäin kauniin ja suloisen "Nymfin", joka asui saaren luolassa. Hän oli todella upea ja kaunis oli saaren luontokin kukkineen ja linnunlauluineen. Tämä Nainen ei ollut viekas ja petollinen niinkuin muut, vaan auttoi minut takaisin matkalle kotiin Ithakaan. Jos Odysseus saisi valita niin ilman empimättä lähtisin oitis Kalypsoon. Voisin ehken opastaa hieman Sinua - jos haluat. Et pety jos lähdet.
...
- Häjypoika
... kirjoitti:
...
Aprillipilatkin on jo juostu ja matka olis murehena. Pitääskö uskua tätä tai tuota vai ittiänsä. Ei se peukaloota pyörittämällä maailma muutu miksikää.
Hamesväki on ollut paremminki "seireenien" asialla. Miehet - mihinähän laron nurkas mahtavat maata - neuvoja ei oo tullu niin minkäällaasia ? - Odysseus
Häjypoika kirjoitti:
Aprillipilatkin on jo juostu ja matka olis murehena. Pitääskö uskua tätä tai tuota vai ittiänsä. Ei se peukaloota pyörittämällä maailma muutu miksikää.
Hamesväki on ollut paremminki "seireenien" asialla. Miehet - mihinähän laron nurkas mahtavat maata - neuvoja ei oo tullu niin minkäällaasia ?Olen huomannut noita naisia kiinnostavan antiikin mytologian. Kerääpä Häjypoika itsellesi vaikka "haaremi" ja lähde tutkimusmatkalle - aina se kotiolot voittaa !
- Muori
Odysseus kirjoitti:
Olen huomannut noita naisia kiinnostavan antiikin mytologian. Kerääpä Häjypoika itsellesi vaikka "haaremi" ja lähde tutkimusmatkalle - aina se kotiolot voittaa !
ihan sinne mikä mielenkiintoisemmalta näyttää. Jokainen kehuu omaa "kantamaatansa" mutta ei sen silti välttämättä tarvitse Sinua kiinnostaa.
Odysseus on aivan oikeassa siinä, että Kreikka on eräs varteenotettava maa juuri sen historian takia. Jos itse suunnittelisin matkaa niin ehdottomasti sinne - Kreikkaan. - Häjypoika
Muori kirjoitti:
ihan sinne mikä mielenkiintoisemmalta näyttää. Jokainen kehuu omaa "kantamaatansa" mutta ei sen silti välttämättä tarvitse Sinua kiinnostaa.
Odysseus on aivan oikeassa siinä, että Kreikka on eräs varteenotettava maa juuri sen historian takia. Jos itse suunnittelisin matkaa niin ehdottomasti sinne - Kreikkaan."Ota vuoteesi ja käy", sanoi Suuri Opettaja aikanaan. Kun aloitin keskustelun toiveeni oli saada kokemusperäistä tietoa paljon matkustaneilta ihmisiltä. Siinä suhteessa kirjoitusten paljous ja saadun tiedon suhde on lievä pettymys. Varjelevatko matkustavaiset niinkuin kalamies apajiaan. "Mikkää ei oo niin katellinen ko kalamies."
- Muori
Häjypoika kirjoitti:
"Ota vuoteesi ja käy", sanoi Suuri Opettaja aikanaan. Kun aloitin keskustelun toiveeni oli saada kokemusperäistä tietoa paljon matkustaneilta ihmisiltä. Siinä suhteessa kirjoitusten paljous ja saadun tiedon suhde on lievä pettymys. Varjelevatko matkustavaiset niinkuin kalamies apajiaan. "Mikkää ei oo niin katellinen ko kalamies."
pitääkö nyt Sinua Häjypoika lähteä kädestä taluttamaan maailmalle.
Mikä maa Sinua KIINNOSTAA, niin sinne lähdet.
Joka maassa ja paikassa on oma viehätyksensä.
Mene ja tutustu - vertaile. - Häjypoika
Muori kirjoitti:
pitääkö nyt Sinua Häjypoika lähteä kädestä taluttamaan maailmalle.
Mikä maa Sinua KIINNOSTAA, niin sinne lähdet.
Joka maassa ja paikassa on oma viehätyksensä.
Mene ja tutustu - vertaile.2. käsky: Älä käytä väärin Herran, Jumalasi nimeä.
Selityksessä sanotan mm. "....Kun Jumalan nimissä tai häneen vedoten ajamme omia etujamme tai alistamme toisia, käytämme hänen nimeään väärin. Jumalan nimen pilkkaaminen merkitsee Jumalan halveksimista ja tietoista kääntymistä pois hänestä." Katekismus (Edita - 2000)
Rakas muori kun kirjoitat niin olisi hyvä puhua asiasta. Olen muuta tietä saanut kovasti palautetta, mutta tämän palstan tärkeintä antia näyttää olevan kuka on kenenkin ystävä kuin itse asia. - Fredriikka
Odysseus kirjoitti:
Olen huomannut noita naisia kiinnostavan antiikin mytologian. Kerääpä Häjypoika itsellesi vaikka "haaremi" ja lähde tutkimusmatkalle - aina se kotiolot voittaa !
Kreikan pinta-alasta on saaria viidennes ja niiden virallinen lukumääräkin on peräti 1425! Asuttuja saarista on vain alle kaksisataa.
Olen nuorempana ihastunut juuri Kreikan saaristoon ja niitä myös kierrellyt omin päin kesälomallani. Viimeisen kymmenen vuoden aikana en ole Kreikassa käynyt.
Kreikassa antiikin historia Olymposvuoren jumalista kertovine taruineen elää myös saarilla. Historian ohella minua ovat kiinnostaneet saarten luonto, ihmiset ja ruoka. Myös ilmasto on minua miellyttänyt: erityisesti touko-kesäkuu ja syys-lokakuu ovat olleet miellyttäviä matkustaa.
Khioksen (Chios) saarta sanotaan yhdeksi Kreikan ihastuttavimmista saarista. Siellä väitetään Homeroksen syntyneen ja kirjoittaneen eepoksensa Odysseuksen ihmeellisistä harharetkistä ja paluusta Troijan sodasta kotiinsa Ithakaan Penelopensa luokse. Minulta tämä saari on vielä näkemättä.
Sinnehän sitä pitäisi Häjypojankin suunnistaa Homeroksen ja Odysseuksen maisemiin.
Itse olen kierrellyt Kreikan saaria Rhodokselta, Kosilta ja Ateenasta käsin. Korfulla olen myös käynyt. Sitä itse pidän kauneimpana näkemistäni Kreikan saarista.
Lomakohteena Kreikan saaristo on minulle mieluinen. Eläkeläisen talvenvietto siellä ei houkuta: kosteaa ja kylmää on riittämiin täällä Suomessakin! - Frederiikka
Fredriikka kirjoitti:
Kreikan pinta-alasta on saaria viidennes ja niiden virallinen lukumääräkin on peräti 1425! Asuttuja saarista on vain alle kaksisataa.
Olen nuorempana ihastunut juuri Kreikan saaristoon ja niitä myös kierrellyt omin päin kesälomallani. Viimeisen kymmenen vuoden aikana en ole Kreikassa käynyt.
Kreikassa antiikin historia Olymposvuoren jumalista kertovine taruineen elää myös saarilla. Historian ohella minua ovat kiinnostaneet saarten luonto, ihmiset ja ruoka. Myös ilmasto on minua miellyttänyt: erityisesti touko-kesäkuu ja syys-lokakuu ovat olleet miellyttäviä matkustaa.
Khioksen (Chios) saarta sanotaan yhdeksi Kreikan ihastuttavimmista saarista. Siellä väitetään Homeroksen syntyneen ja kirjoittaneen eepoksensa Odysseuksen ihmeellisistä harharetkistä ja paluusta Troijan sodasta kotiinsa Ithakaan Penelopensa luokse. Minulta tämä saari on vielä näkemättä.
Sinnehän sitä pitäisi Häjypojankin suunnistaa Homeroksen ja Odysseuksen maisemiin.
Itse olen kierrellyt Kreikan saaria Rhodokselta, Kosilta ja Ateenasta käsin. Korfulla olen myös käynyt. Sitä itse pidän kauneimpana näkemistäni Kreikan saarista.
Lomakohteena Kreikan saaristo on minulle mieluinen. Eläkeläisen talvenvietto siellä ei houkuta: kosteaa ja kylmää on riittämiin täällä Suomessakin!Selvyyden vuoksi: kirjoitin nikkini väärin...:)Anteeksi!
- Häjypoika
Fredriikka kirjoitti:
Kreikan pinta-alasta on saaria viidennes ja niiden virallinen lukumääräkin on peräti 1425! Asuttuja saarista on vain alle kaksisataa.
Olen nuorempana ihastunut juuri Kreikan saaristoon ja niitä myös kierrellyt omin päin kesälomallani. Viimeisen kymmenen vuoden aikana en ole Kreikassa käynyt.
Kreikassa antiikin historia Olymposvuoren jumalista kertovine taruineen elää myös saarilla. Historian ohella minua ovat kiinnostaneet saarten luonto, ihmiset ja ruoka. Myös ilmasto on minua miellyttänyt: erityisesti touko-kesäkuu ja syys-lokakuu ovat olleet miellyttäviä matkustaa.
Khioksen (Chios) saarta sanotaan yhdeksi Kreikan ihastuttavimmista saarista. Siellä väitetään Homeroksen syntyneen ja kirjoittaneen eepoksensa Odysseuksen ihmeellisistä harharetkistä ja paluusta Troijan sodasta kotiinsa Ithakaan Penelopensa luokse. Minulta tämä saari on vielä näkemättä.
Sinnehän sitä pitäisi Häjypojankin suunnistaa Homeroksen ja Odysseuksen maisemiin.
Itse olen kierrellyt Kreikan saaria Rhodokselta, Kosilta ja Ateenasta käsin. Korfulla olen myös käynyt. Sitä itse pidän kauneimpana näkemistäni Kreikan saarista.
Lomakohteena Kreikan saaristo on minulle mieluinen. Eläkeläisen talvenvietto siellä ei houkuta: kosteaa ja kylmää on riittämiin täällä Suomessakin!100 keskustelukirjoitusta ennenkuin päästiin itse asiaan. RUUSUPUSKAN SINULLE LÄHETÄN ! Tällaista minä olen odottanut ja nyt on Häjypoika aivan mykkänä. Kosia matkaoppaaksi pitäisi oitis, mutta - "Olen ujo häpeemähän."
- Häjypoika
Frederiikka kirjoitti:
Selvyyden vuoksi: kirjoitin nikkini väärin...:)Anteeksi!
Mihin ruusupuska lähetetään. Anna kukkakaupan nimi niin lähetän kauppaan tiedon Frederiikallle !
- Frederiikka
Häjypoika kirjoitti:
Mihin ruusupuska lähetetään. Anna kukkakaupan nimi niin lähetän kauppaan tiedon Frederiikallle !
Osoitteeni on:
Suomi24.fi
Cafe 65
Yli kuusvitosten oma palsta
Terveisin...:)
Frederiikka - Frederiikka
Häjypoika kirjoitti:
100 keskustelukirjoitusta ennenkuin päästiin itse asiaan. RUUSUPUSKAN SINULLE LÄHETÄN ! Tällaista minä olen odottanut ja nyt on Häjypoika aivan mykkänä. Kosia matkaoppaaksi pitäisi oitis, mutta - "Olen ujo häpeemähän."
Toppuuttelehan vähän! Mitähän se Lillikin nyt sanoo... vai olikos se Hili(ma)kka... vai Penelope... vai Seireeni... vai???
Katsohan, minulla tuo muistikin jo pätkii. Ei ole oppaaksi Frederiikasta, ei...:) - Muori
Häjypoika kirjoitti:
2. käsky: Älä käytä väärin Herran, Jumalasi nimeä.
Selityksessä sanotan mm. "....Kun Jumalan nimissä tai häneen vedoten ajamme omia etujamme tai alistamme toisia, käytämme hänen nimeään väärin. Jumalan nimen pilkkaaminen merkitsee Jumalan halveksimista ja tietoista kääntymistä pois hänestä." Katekismus (Edita - 2000)
Rakas muori kun kirjoitat niin olisi hyvä puhua asiasta. Olen muuta tietä saanut kovasti palautetta, mutta tämän palstan tärkeintä antia näyttää olevan kuka on kenenkin ystävä kuin itse asia.en muistanut että kuulut varmaan näihin körttiläisiin. Minulle sanonta on ihan arkipäiväinen eikä merkitse muuta kuin jestas sentään.
- Häjypoika
Frederiikka kirjoitti:
Osoitteeni on:
Suomi24.fi
Cafe 65
Yli kuusvitosten oma palsta
Terveisin...:)
Frederiikka"Ei tuu tanttua tilikuusta." "Se on saatu mikä on tarittu." "Täs on jo puoli liikaa", sanoo laihialaanen vaikkei ollu vielä saanukkaa.
- Häjypoika
Frederiikka kirjoitti:
Toppuuttelehan vähän! Mitähän se Lillikin nyt sanoo... vai olikos se Hili(ma)kka... vai Penelope... vai Seireeni... vai???
Katsohan, minulla tuo muistikin jo pätkii. Ei ole oppaaksi Frederiikasta, ei...:)Rukkaset voisit eres lähärättää, niillä olis hyvinki vielä tarvesta. Häjypoika ei Sua sitte enää tästä puolihin häiritte. Jos tuut toisihin ajatuksin niin ota yhteyttä tai lähetä ne "rasat" eres ja pikapostis. Hyvästi !
- hajupoika
Frederiikka kirjoitti:
Toppuuttelehan vähän! Mitähän se Lillikin nyt sanoo... vai olikos se Hili(ma)kka... vai Penelope... vai Seireeni... vai???
Katsohan, minulla tuo muistikin jo pätkii. Ei ole oppaaksi Frederiikasta, ei...:)Unohrin aiva sanua, jotta mun oma osootteheni on tietysti:
[email protected]
Täten nimimerkkiniki on tästälähtien "hajupoika" kun en taharo sekoottaa yksinkertaasten muutoonki yksinkertaasia ajatuksia yksinkertaasen pääs, johonka ei yksinkertasesti maharu ku yksi ajatus tai asia kerrallansa.
Sanoonkohan liika vaikiasti ? - Odysseus
Häjypoika kirjoitti:
Rukkaset voisit eres lähärättää, niillä olis hyvinki vielä tarvesta. Häjypoika ei Sua sitte enää tästä puolihin häiritte. Jos tuut toisihin ajatuksin niin ota yhteyttä tai lähetä ne "rasat" eres ja pikapostis. Hyvästi !
"Älä välitä, anna Villen välittää" sanottiin jo muinoin. Muistatkos Häjypoika /anteeksi muutit nimesi, jotta voimme ulkomaillakin tulla ymmärretyksi ja tämä sähköpostiliikenne tietysti vaatii sitä ja oikein huomattu se sointuu kielellännekin/ minä varoitin kokeneena noista seireeneistä. Uskonasioissakin se teidän kirjanne raamattu Suuren Opettajan suulla varoittaa erityisesti niistä "seireeneistä" jotka tekeytyvät uskovaisiksi. "Hedelmistään puu tunnetaan". Olit kokemattomuuttasi liian innokas ja lankesit ensimmäiseen seireeniin.
Minun opastustarjoukseni on Sinulle voimassa enkä koskaan ole pettänyt ystävääni. - Frederiikka
hajupoika kirjoitti:
Unohrin aiva sanua, jotta mun oma osootteheni on tietysti:
[email protected]
Täten nimimerkkiniki on tästälähtien "hajupoika" kun en taharo sekoottaa yksinkertaasten muutoonki yksinkertaasia ajatuksia yksinkertaasen pääs, johonka ei yksinkertasesti maharu ku yksi ajatus tai asia kerrallansa.
Sanoonkohan liika vaikiasti ?"Yksinkertaanen Frederiikka yrittää yksinkertaasesti pitää yksinkertaasen ajatuksen yksinkertaases pääs, kun se on muutoonki vielä niin yksinkertaasesti sanottu ...:)"
- Frederiikka
Häjypoika kirjoitti:
Rukkaset voisit eres lähärättää, niillä olis hyvinki vielä tarvesta. Häjypoika ei Sua sitte enää tästä puolihin häiritte. Jos tuut toisihin ajatuksin niin ota yhteyttä tai lähetä ne "rasat" eres ja pikapostis. Hyvästi !
Lämpimät kiitokset "huumorinkukkasista"! Ne ovatkin mielikukkiani.
Rukkasia en nyt valitettavasti ennätä edes pikapostissa lähettämään, kun on niin kiirusta noiden "hamekankaiden" kanssa.
Matkalla - ja varsinkin etelän lämmössä - hamosia näet tarvitaan...:)
Näkemiin! - Hajupoika
Frederiikka kirjoitti:
"Yksinkertaanen Frederiikka yrittää yksinkertaasesti pitää yksinkertaasen ajatuksen yksinkertaases pääs, kun se on muutoonki vielä niin yksinkertaasesti sanottu ...:)"
Odysseus teki tepposet. Puhumata pukahtamata, otti ja kokos kimpsunsa ja kampsunsa. Moikkas toki. Sanoo lähiessään,jotta "pirä huoli ittestäs, äläkä anna naisten narrata." Se oli saanu jonku peruutuspaikan, mikä on lähties ku on lompsa kunnos, eikä akka ja kersat itkemäs perähän.
Kirioottas ny kumminki, joutuuko eres "sontakuorman päälle" ja kuinka käyrähän. Sanoo vain, jottei oo hätää ku kiertää pyyrykset kaukaa. Olisin pianki lähteny joukkohon, mutta passiki pääsi vanhaksi, rokotukset ei oo kunnos, kielitaito on....ei eres savolaasta taharo ymmärtäää - saati jotaki Frederiikkaa vaikkei sillä niin kummosia ajatuksia - tairan olla siinäki asias väärässä. Hyvä jos oma pää on oma pää. Sanoohan se Jorma Etto Suomalainen-runossaanki aika mojovasti meistä... - hajupoika
Fredriikka kirjoitti:
Kreikan pinta-alasta on saaria viidennes ja niiden virallinen lukumääräkin on peräti 1425! Asuttuja saarista on vain alle kaksisataa.
Olen nuorempana ihastunut juuri Kreikan saaristoon ja niitä myös kierrellyt omin päin kesälomallani. Viimeisen kymmenen vuoden aikana en ole Kreikassa käynyt.
Kreikassa antiikin historia Olymposvuoren jumalista kertovine taruineen elää myös saarilla. Historian ohella minua ovat kiinnostaneet saarten luonto, ihmiset ja ruoka. Myös ilmasto on minua miellyttänyt: erityisesti touko-kesäkuu ja syys-lokakuu ovat olleet miellyttäviä matkustaa.
Khioksen (Chios) saarta sanotaan yhdeksi Kreikan ihastuttavimmista saarista. Siellä väitetään Homeroksen syntyneen ja kirjoittaneen eepoksensa Odysseuksen ihmeellisistä harharetkistä ja paluusta Troijan sodasta kotiinsa Ithakaan Penelopensa luokse. Minulta tämä saari on vielä näkemättä.
Sinnehän sitä pitäisi Häjypojankin suunnistaa Homeroksen ja Odysseuksen maisemiin.
Itse olen kierrellyt Kreikan saaria Rhodokselta, Kosilta ja Ateenasta käsin. Korfulla olen myös käynyt. Sitä itse pidän kauneimpana näkemistäni Kreikan saarista.
Lomakohteena Kreikan saaristo on minulle mieluinen. Eläkeläisen talvenvietto siellä ei houkuta: kosteaa ja kylmää on riittämiin täällä Suomessakin!Joillaki sivustoolla kerrotahan palioki näistä saarista ja Kreikan kulttuurista, mutta omakohtaasesti koettu on näillä sivustoolla kumminkin parasta antia. Hajupoika toivooki vain rohkiasti esittämähän omia mielipiteetä. Uskon teillä oleva koppakaupalla - munki matkatekoni siirtyy hamahan tulevaasuutehen.
Tuo Zorpan tanssi jäi kyllä kummasti kutittamahan varpahis, jotta ei sitä koskaa tierä ...? - hajupoika
Frederiikka kirjoitti:
Lämpimät kiitokset "huumorinkukkasista"! Ne ovatkin mielikukkiani.
Rukkasia en nyt valitettavasti ennätä edes pikapostissa lähettämään, kun on niin kiirusta noiden "hamekankaiden" kanssa.
Matkalla - ja varsinkin etelän lämmössä - hamosia näet tarvitaan...:)
Näkemiin!Kyllä mä trkootin oikeeta "lapuan likkoja" Hantulan Matin kehittelemiä lähärättää. Jos oot ulukomaille lähärös tai tulos nii voisin tietysti ilimoottaa sinne kentän kukkakioskihin tai Rautatieaseman kioskis ainaki tuntoovat ruusun - mutta pitääs aiioos tilata varsinki näin juhula-aikana niitä kyselöö muukki.
Lähärätä ny sitte eres kuvakortti sieltä "Timbuktusta" vai mihinkä oot menos ? - Frederiikka
hajupoika kirjoitti:
Kyllä mä trkootin oikeeta "lapuan likkoja" Hantulan Matin kehittelemiä lähärättää. Jos oot ulukomaille lähärös tai tulos nii voisin tietysti ilimoottaa sinne kentän kukkakioskihin tai Rautatieaseman kioskis ainaki tuntoovat ruusun - mutta pitääs aiioos tilata varsinki näin juhula-aikana niitä kyselöö muukki.
Lähärätä ny sitte eres kuvakortti sieltä "Timbuktusta" vai mihinkä oot menos ?tuli ikävä. Siellä voisi ajella mukavasti polkupyörällä tai vespalla ihan omin päin. Kävellä Vanhassa Kaupungissa ja ihailla Hippokrateen plataaniipuuta. Sitten syödä vaikka kreikkalaista salaattia sen katveessa olevassa tavernassa.
Voisinhan sieltä toki kortinkin lähettää. Lupaan kyllä ilmoittaa ajoissa lähdöstä: matka on vasta suunnitteilla ja ajankohtakin on avoin.
Mutta nyt täytyy mennä jatkamaan "hamekankaiden" kanssa. Muuten kesä tulee ja menee...:) - hajupoika
Frederiikka kirjoitti:
tuli ikävä. Siellä voisi ajella mukavasti polkupyörällä tai vespalla ihan omin päin. Kävellä Vanhassa Kaupungissa ja ihailla Hippokrateen plataaniipuuta. Sitten syödä vaikka kreikkalaista salaattia sen katveessa olevassa tavernassa.
Voisinhan sieltä toki kortinkin lähettää. Lupaan kyllä ilmoittaa ajoissa lähdöstä: matka on vasta suunnitteilla ja ajankohtakin on avoin.
Mutta nyt täytyy mennä jatkamaan "hamekankaiden" kanssa. Muuten kesä tulee ja menee...:)Nyt kiireesti kertomaan Odysseukselle. Olisikohan tuo Frederiikka oikeastaan Penelope ? ? Ainakin kertoi jotain kangasta kutovansa vai ostavansa vai ompelevansa.
Ota tuosta nyt selvä ? Kotopuolessa hame-, tai tanttu-, tai verhakangasta annettiin miehille, jotka.... ei hemmetti.
Selevittäkääs nyt tämä vyhti, mulla on nyt pasmat niin takus jotten mä saa näistä selevää ?
Kosille - tarkoottiko se sittekki sitä jotta Kosille KOSIMAHAN ? - hajupoika
Muori kirjoitti:
en muistanut että kuulut varmaan näihin körttiläisiin. Minulle sanonta on ihan arkipäiväinen eikä merkitse muuta kuin jestas sentään.
Älä ota mua niin tosisnas. Mä oon vain sinä aamuna nousnu "väärällä jalaalla sängystä ylähä".
"Kiroosin jonsen olisi körttiläänen", jotta olit Sä muori vähä träillä asioosta - vaikka kyllä mun "suruttomihin" luetahan.
"Totinen ku Lapuan tapuli" sanottihin ukoosta jokka kuluki 1 1 1 perseenpäällä. Ukot ku käytti "västiä" johona oli kolome haarua takin takapuoles ja siihen ei kuulunu kravattia eli solomiota ollenkaa ja kauluksetoon flanellipaita.
Toivon torella jottet Sä Muori loukkantunu aiva syränjuuria myöre muhun.
Halsualaanen pyytääs "törkiän kolokosti anteeksi".
Mutta me jatkamme matkaa muori - MINNE ? - älä naurata
hajupoika kirjoitti:
Nyt kiireesti kertomaan Odysseukselle. Olisikohan tuo Frederiikka oikeastaan Penelope ? ? Ainakin kertoi jotain kangasta kutovansa vai ostavansa vai ompelevansa.
Ota tuosta nyt selvä ? Kotopuolessa hame-, tai tanttu-, tai verhakangasta annettiin miehille, jotka.... ei hemmetti.
Selevittäkääs nyt tämä vyhti, mulla on nyt pasmat niin takus jotten mä saa näistä selevää ?
Kosille - tarkoottiko se sittekki sitä jotta Kosille KOSIMAHAN ?epäiletkö, että Frederiikka olisi...?
- hajupoika
älä naurata kirjoitti:
epäiletkö, että Frederiikka olisi...?
"Tohtori David Livingstone - otaksun ?" oli englantilainen tohtori, tutkimusmatkailija, lääkäri, lähetyssaarnaaja. Pitkillä matkoillaan Afrikassa vuosikausia. Kun kotimaassa ei tiedetty hänestä mitään lähdettiin viimein etsimään.
Hän oli kierrellyt eri puolilla Afrikkaa ja löysi mm. Viktorian putoukset. Eräs sanomalehtimies viimein löysi kadonneen ja esitti otsikkonakin olevan retorisen kysymyksen.
Jälleen mahdollisia lukijoita ajatellen en kertaa tietoja, jotka saatte "hakemistoista" nappia painamalla ja tietoa etsivälle kyllä löytyy.
Livingstonen elämä on varmasti koko ihmiskunnan kiehtovimpia. Kannattaa tutustua ja jos kukkarossa on paineita, lähteä seuraamaan hänen jalanjälkiään......
"Miksi Saara nauroi?" kysyttiin jo vuosituhansia sitten Mesopotamiasta lähteneen Abrahamin vaimolta. "Olin tuntevinani palaneen käryä ?"
- Odysseus
Katselin näitä keskusteluja. Kovasti on luettu ja viestejä tullut. Anti on kuitenkin kovin laiha ?
Onko Häjypojalle (hajupoika) kirkastunut yhtään tässä keskustelussa matkan päämäärä ?- hajupoika
Meen mihinkä taharon ja akat ei voi estää - mä tierän ja Sä tierät eikä se sitte kuulu kellekkää muulle. Onko selevä ?
- Sfinski
Kun pakkaat ja lentokoneeseen astut, voit samalla rahalla lentää hieman pidemmälle ja tutustua varhaiseen kulttuuriin. Egypti on todellinen aarreaitta kulttuurista kiinnostuneelle.
Vanhaan voi tutustua pyramideista ja sfinskeistä Abu Shimmelin temppeliin, joka siirrettiin tosin vesimassojen tieltä.
Pyramideihinhan liittyy paljon "henkimaailman asioitakin. Mittasuhteet ovat korkeata matematiikkaa, mutta ei mennä asiain edelle. Tutkimme ennen matkaan lähtöä ja siellä käyneet kertonevat kokemuksistaan - Jookos ? - Odysseus
Sfinski kirjoitti:
Kun pakkaat ja lentokoneeseen astut, voit samalla rahalla lentää hieman pidemmälle ja tutustua varhaiseen kulttuuriin. Egypti on todellinen aarreaitta kulttuurista kiinnostuneelle.
Vanhaan voi tutustua pyramideista ja sfinskeistä Abu Shimmelin temppeliin, joka siirrettiin tosin vesimassojen tieltä.
Pyramideihinhan liittyy paljon "henkimaailman asioitakin. Mittasuhteet ovat korkeata matematiikkaa, mutta ei mennä asiain edelle. Tutkimme ennen matkaan lähtöä ja siellä käyneet kertonevat kokemuksistaan - Jookos ?Kulttuurin lähteille matkustaminen avartaa henkisen tietoisuutemme tasoa. Kun malttaa ottaa aikaa kiireettömälle matkalle ja mennä ihmisten luo saattaa löytää suuria elämyksiä.
Egyptiin voinee matkustaa aivan rauhassa ja kokea monenlaistapaitsi rakennuksista myöskin kansan parissa liikkuminen on siellä mahdollista.
Niilin todella pitkän joen rantamia seuraillessa saattaa pohjolan ihminen kokea pienuutensa. Assuanin pato - viisas tekokohan ?
Kairon suuruus ja sulatusuunina toimiminen häkellyttää... - Jees!!
Odysseus kirjoitti:
Kulttuurin lähteille matkustaminen avartaa henkisen tietoisuutemme tasoa. Kun malttaa ottaa aikaa kiireettömälle matkalle ja mennä ihmisten luo saattaa löytää suuria elämyksiä.
Egyptiin voinee matkustaa aivan rauhassa ja kokea monenlaistapaitsi rakennuksista myöskin kansan parissa liikkuminen on siellä mahdollista.
Niilin todella pitkän joen rantamia seuraillessa saattaa pohjolan ihminen kokea pienuutensa. Assuanin pato - viisas tekokohan ?
Kairon suuruus ja sulatusuunina toimiminen häkellyttää...Hyvä, näillä vanhemmilla sivuilla voitkin rauhassa keskustella sivupersooniesi kanssa.
Reiluna jätkänä pitäisit nämä tunnetuimmat nikkisi, silloin emme erehtyisi lukemaan tai vastaamaan kirjoituksiisi, me jotka emme tyylistäsi pidä. Saisit pitää omat historian tuntisi, vai kutistuisiko lukija määrä liian pieneksi. Älä vaivaudu vastaamaan. - Odysseus
Jees!! kirjoitti:
Hyvä, näillä vanhemmilla sivuilla voitkin rauhassa keskustella sivupersooniesi kanssa.
Reiluna jätkänä pitäisit nämä tunnetuimmat nikkisi, silloin emme erehtyisi lukemaan tai vastaamaan kirjoituksiisi, me jotka emme tyylistäsi pidä. Saisit pitää omat historian tuntisi, vai kutistuisiko lukija määrä liian pieneksi. Älä vaivaudu vastaamaan.Merkillistä tämä keskustelu. Onko todella niin kuin olen väittänyt. että näille sivustoille "pesiytyy" muutamat henkilöt, joille tämä on keskinäisen kehumisen kerho, mutta kukaan ei viitsi lukea edes omia "sepustuksiaan", mutta mielihaluja tyydyttääkseen kurkkii "uusia" ja arvuuttelee esim. minua Odysseusta milloin häjypojaksi, ruuneperiksi ja kaiketi nyt olen saanut Sfinskin muodonkin ?
Ellei Sinulla ole muuta kirjoitettavaa, älä ihmeessä tuota "vatsanpuruja" ja päänsärkyä itsellesi lukemalla sepustuksiani. Hölmöintä on vastata koska olen oppinut, että kirjeisiin on syytä vastata ja mielellään ensi tilassa.
Tähän Espanjanmatka-asiaan kiinnostuneita on ollut peräti ñ. 3500 lukijaa ja kirjoittajiakin on enemmän kuin mihinkään muuhun - Odysseus on peräänkuuluttanut asiallista keskustelua moneen kertaan. - hajupoika
Jees!! kirjoitti:
Hyvä, näillä vanhemmilla sivuilla voitkin rauhassa keskustella sivupersooniesi kanssa.
Reiluna jätkänä pitäisit nämä tunnetuimmat nikkisi, silloin emme erehtyisi lukemaan tai vastaamaan kirjoituksiisi, me jotka emme tyylistäsi pidä. Saisit pitää omat historian tuntisi, vai kutistuisiko lukija määrä liian pieneksi. Älä vaivaudu vastaamaan.Jees !
Jos Sinulla on keskustelun aloittajalle jotain niin voisit tehdä sen ilmoittmillani yhteystiedoilla. Olen tiettävästi ainoa näillä keskustelusivuilla, jolla tässä suhteessa on "puhtaat paperi", että säästettäisiin sivullisia ottanet yhteyttä suoraan - jos olet mies - mitä minulla on tietysti kirjoittelusi perusteella syytä epäillä.
Aloitusotsikon ja kirjoituksen perusteella haen kokeneitten kertovan matkoistaan - ei mitään muuta tarvitse arvailla ! - Sfinski
Sfinski kirjoitti:
Kun pakkaat ja lentokoneeseen astut, voit samalla rahalla lentää hieman pidemmälle ja tutustua varhaiseen kulttuuriin. Egypti on todellinen aarreaitta kulttuurista kiinnostuneelle.
Vanhaan voi tutustua pyramideista ja sfinskeistä Abu Shimmelin temppeliin, joka siirrettiin tosin vesimassojen tieltä.
Pyramideihinhan liittyy paljon "henkimaailman asioitakin. Mittasuhteet ovat korkeata matematiikkaa, mutta ei mennä asiain edelle. Tutkimme ennen matkaan lähtöä ja siellä käyneet kertonevat kokemuksistaan - Jookos ?Keksi-Amerikkaan kun menette niin tutustukaapa niihin pyramideihin. Yhtäläisyyksiäkin löytyy egyptiläisiin ja maantitettllisesti ovat avaruusmatkailijoille erinomaisia maamerkkejä.Nykyään ne ovat suurelta osalta kasvillisuuden peittämiä ja kaikkia ei ole edes löydetty, mutt siellä ne ovat.
Uteliaalle ja tiedonhluisella omia polkujaan tallaavalle se on paljon mielekkäämpikin kuin Egypti, jonka turistit ovat pilanneet.
Vaikka kiusoittelin toivotan teille hyvää matkaa vaikka "kaksitaan".
- Hili(ma)kka
Eikö ou liian aekasta yrittöö piilottoo siemeniä, kun mua on rouvassa?
Ite en ou piilottanna muuta kun aekanaan potaattia vakkoon kotpellolla. Pieniähän ne meijän kylän pellot olvat, ne ol niitä kylymiä rintamamiestiloja, parin hehtaarin tilikkuja. Siellä ei isänniltä männy pitkee aekoo siemenijjään viskoessa.
Nyt lähen polokasemmaan kaopungille asioelle. On tuas niin kylymä, että pittää ehtiä talavikamppeet.
Kirjottelehan Jaska kun kerkijät, vastoon mielelläen Sinulle. Nyt en kyllä tiijä, mihin kohtaan tämä viesti ilimaantuu, on tarkotettu Pukkilan Jaskalle.- Jaska
Häjypoika ei kyllä tykkää ollenkaan tästä pelehtimisestä. Minä oon tullu vähä niinku "kuokkimahan" tänne sen manttaaliille.
Jos tästä tuloo jotaki enemmän ja vaikka häät piretääs niin silloon on paras ilimoottaa Kauhavan vallesmannille, jotta panoo "sinivuokot" keräämähän kaikki kättä piremmät kaikilta kuttutuulta ja kuttumattomilta vierahilta pois.
En mä oo ajatellu Sun manttaalias enkä pankkikirian paksuutta, jos muutoon oot mukava ja kotona viihtyvää soorttia.
Ruvetahan vain panohon miettien, josko mittumaarina - kattotahan ny ensi ku lämpiää jotta tohtii olla vaikka pairata.
Tuliskohan siitä reisusta "kihilamatka" samalla ?
Espanjahan Välimeren äärelle on kuttuttu - veisin Sun "näytille ? - Jaska Pukkilan taloosta
Jaska kirjoitti:
Häjypoika ei kyllä tykkää ollenkaan tästä pelehtimisestä. Minä oon tullu vähä niinku "kuokkimahan" tänne sen manttaaliille.
Jos tästä tuloo jotaki enemmän ja vaikka häät piretääs niin silloon on paras ilimoottaa Kauhavan vallesmannille, jotta panoo "sinivuokot" keräämähän kaikki kättä piremmät kaikilta kuttutuulta ja kuttumattomilta vierahilta pois.
En mä oo ajatellu Sun manttaalias enkä pankkikirian paksuutta, jos muutoon oot mukava ja kotona viihtyvää soorttia.
Ruvetahan vain panohon miettien, josko mittumaarina - kattotahan ny ensi ku lämpiää jotta tohtii olla vaikka pairata.
Tuliskohan siitä reisusta "kihilamatka" samalla ?
Espanjahan Välimeren äärelle on kuttuttu - veisin Sun "näytille ?Mä oon Sun kiriootuksistas aiva sekaasin. Sä toimitit ollehes kuntoutukses tuola Hoitolas.
Sielä väki tykkääs jos häät piretääs sielä. Tupa tulis varmasti täytehen ja trahteeri on sielä aiva maankuulua.
Se vain pitääs sopia aioos ku se on aina täytehen puukattu.
Kirioota pian, jotta saarahan asia vireelle ja päätinkihin. Mä vähä pelekään tuota Häjyä poikaa, tämä käyy kyllä sen luonnon päälle.
Isoon Tallon Antti ja Rannanjärvi on mun mielestä sopivia vaikka maine on paha.
Freden Matilda maaherran tytärki ihasuu poskettomasti Anttihin. Olis sielä muutoon kylästi ainaki viikon reisulla. - hajupoika
"Jassoo jaaha, täälä vain nairahan ja verot on vielä maksamata" sanoo ulosottomies ku tuli taloohin ja ovet oli auki sänkykamarihin asti. Vouti yllätti isännän ja emännä itte teosta.
Täs käyy ny vähä samalla lailla. Seiraani rupes vokottelemahan tuota Jaskaa ja kala meni koukkuhun.
Turha sun on Jaska enää pyristellä ku p..t on jo housuus.
Lykkyä tykö vain. Kyllä me tuumma häihin, jos ei tuu kutsua niin tuumma kuokkimahan. Lupaamma häjyyllä vain mallliksi eli jätämmä' perintöpiirongin ehiäksi ja vai raapaasemma "kauhavalaasella" jotta jää meistä teille muisto jotta saatta kehua "tämän teki Antti ja tuon häjypoika!" siinä toimittamista vielä lapsenlapsillekki !
Me voimma teherä sitte kauhavalaasten Foriiran matkan eli ostamme vain menolipun. On sitte kruunun asia hakooko meirät sieltäpois niinku ne muut konnat Frykmannia myöre. - Odysseus
hajupoika kirjoitti:
"Jassoo jaaha, täälä vain nairahan ja verot on vielä maksamata" sanoo ulosottomies ku tuli taloohin ja ovet oli auki sänkykamarihin asti. Vouti yllätti isännän ja emännä itte teosta.
Täs käyy ny vähä samalla lailla. Seiraani rupes vokottelemahan tuota Jaskaa ja kala meni koukkuhun.
Turha sun on Jaska enää pyristellä ku p..t on jo housuus.
Lykkyä tykö vain. Kyllä me tuumma häihin, jos ei tuu kutsua niin tuumma kuokkimahan. Lupaamma häjyyllä vain mallliksi eli jätämmä' perintöpiirongin ehiäksi ja vai raapaasemma "kauhavalaasella" jotta jää meistä teille muisto jotta saatta kehua "tämän teki Antti ja tuon häjypoika!" siinä toimittamista vielä lapsenlapsillekki !
Me voimma teherä sitte kauhavalaasten Foriiran matkan eli ostamme vain menolipun. On sitte kruunun asia hakooko meirät sieltäpois niinku ne muut konnat Frykmannia myöre.Hajupojan on turha riemastua ainakaan Odysseukselle. Maailmaa matkanneena ja eri "kalavesillä" pyytäneenä tiedän vanhan sanonnan:"Kateus vie kaalatkin vedestä" pitävän paikkansa.
Rakkaus ei ole mikään oikeudenmukaisuusasia. Se tulee ja menee usein meidän omasta halusta ja ponnistuksista riippumatta. Se on vähän niinkuin uskokin - LAHJA. Nauttikoon se kellä usko ja rakkaus ovat niin kauan kuin ovat.
Mies voi rakastua moneen muuhunkin kuin NAISEEN !
Nainen voi olla mustasukkainen miehen harrastukselle - autolle ja luoja ties mille kun "Häjylle päälle sattuu !"
Rakastua voi vaikka Espanjaan tai Härmään - eikö vain ? - Hili(ma)kka
Jaska Pukkilan taloosta kirjoitti:
Mä oon Sun kiriootuksistas aiva sekaasin. Sä toimitit ollehes kuntoutukses tuola Hoitolas.
Sielä väki tykkääs jos häät piretääs sielä. Tupa tulis varmasti täytehen ja trahteeri on sielä aiva maankuulua.
Se vain pitääs sopia aioos ku se on aina täytehen puukattu.
Kirioota pian, jotta saarahan asia vireelle ja päätinkihin. Mä vähä pelekään tuota Häjyä poikaa, tämä käyy kyllä sen luonnon päälle.
Isoon Tallon Antti ja Rannanjärvi on mun mielestä sopivia vaikka maine on paha.
Freden Matilda maaherran tytärki ihasuu poskettomasti Anttihin. Olis sielä muutoon kylästi ainaki viikon reisulla.Meillä päen on kevvään tulo ylen sitkeetä tänä vuonna. Vappu ol kylymä ja satteinen, kyhjötin kotona koko ajan vällyn alla.
Muistelen, että lapsena ol aena vappuna lämmintä: kesämekko, tennarit, sima ja munkit kesäretkellä kuuluvat asiaan.
Teillähän on kummallista säpinätä keskenänne. En vuan oekeen ymmärrä, onko teitä yks vae usseempia. Taejatte vuan naoroo partaanne ja narrata tämmöstä kilttiä sinisilimästä savolaesta naesimmeistä. No, eipähän oes ensimmäenen kerta. Mutta jospa Jaska kuitennii heittäsit meilillä? - Jaska vaan
Hili(ma)kka kirjoitti:
Meillä päen on kevvään tulo ylen sitkeetä tänä vuonna. Vappu ol kylymä ja satteinen, kyhjötin kotona koko ajan vällyn alla.
Muistelen, että lapsena ol aena vappuna lämmintä: kesämekko, tennarit, sima ja munkit kesäretkellä kuuluvat asiaan.
Teillähän on kummallista säpinätä keskenänne. En vuan oekeen ymmärrä, onko teitä yks vae usseempia. Taejatte vuan naoroo partaanne ja narrata tämmöstä kilttiä sinisilimästä savolaesta naesimmeistä. No, eipähän oes ensimmäenen kerta. Mutta jospa Jaska kuitennii heittäsit meilillä?Tuntemattomasta laihnattu päällekiriootus sanoo mullen hyvin palio. Kakarana pyöräälin paisuntaan aikana Lapionevalla johona tie oli pitkältä poikki. Sitte Anturamerelle ja sielä näin kirijakaupan klasis plakaatin jotta tamperelaanen Linnan Väinö on kirioottanu sorasta oikeen kirian - ei ollu poijan plakkaris kirian hintaa - siihen olis menny pian päivän palakka v. 1954.
Kylyvöölle ruvetahan sitte ku on kylyvön aiat. Monelle hätähousulle käyy ensimmäänen halla ku menöö sotkemahan kylymähän ja märkähän maahan.
Naima-asiooski viisahat sanoo jotta;"hätäälemällä ei tuu ku kusipääkersoja". Tierä häntä ? - hajupoika
Hili(ma)kka kirjoitti:
Meillä päen on kevvään tulo ylen sitkeetä tänä vuonna. Vappu ol kylymä ja satteinen, kyhjötin kotona koko ajan vällyn alla.
Muistelen, että lapsena ol aena vappuna lämmintä: kesämekko, tennarit, sima ja munkit kesäretkellä kuuluvat asiaan.
Teillähän on kummallista säpinätä keskenänne. En vuan oekeen ymmärrä, onko teitä yks vae usseempia. Taejatte vuan naoroo partaanne ja narrata tämmöstä kilttiä sinisilimästä savolaesta naesimmeistä. No, eipähän oes ensimmäenen kerta. Mutta jospa Jaska kuitennii heittäsit meilillä?Muistan alakansakoulussa jo historian tunniilla luetun joistaki, jokka vihijaalemalla sai hyvät ystävät riitahan keskenänsä. Näitä "juoruakkoja"
tuntuu olova näillä palstoolla pilivin pimeen - Taitaavat jokku ukokki jonku "eevanko" vikittelemänä sortua näihin "navan alle" tai selekähän puukoottamisihin, joita piretähän täälä "lakeuksien lukkojen" mailla kaikkeen rumimpina tekoona.
Raamatustaki tuloo monta tapausta muistohon. Jooseffi joutuu kateellisten vlien kynsihin ja sittemmisin faaraon hovis Potivarin viekas Frouva teki nyhtyristä ja viisahasta miehestä kelevottoman. Onneksi älliä löytyy seliittöhön faaraon unet ja pääsi päläkähästä.
Mikähän hajupoijas on sellaasta joka risoo monia omasta mielestänsä "asiallisia" alakuperääsiä kirioottajia hyökkäämähän näin rumasti ?
Koko tämän asian päällekiriootukses kyselin neuvoja etelänmatkahan enkä näe siinä mitää väärää - -lukijoota on ja asiallisiaki kiriootuksia on väsätty. Niistä suuret kiitokset kuin myös niistä muutamasta ystävästä, jokka hajupoika on täälä treffannu - Nöyrä kiitos ! - Hili(ma)kka
hajupoika kirjoitti:
Muistan alakansakoulussa jo historian tunniilla luetun joistaki, jokka vihijaalemalla sai hyvät ystävät riitahan keskenänsä. Näitä "juoruakkoja"
tuntuu olova näillä palstoolla pilivin pimeen - Taitaavat jokku ukokki jonku "eevanko" vikittelemänä sortua näihin "navan alle" tai selekähän puukoottamisihin, joita piretähän täälä "lakeuksien lukkojen" mailla kaikkeen rumimpina tekoona.
Raamatustaki tuloo monta tapausta muistohon. Jooseffi joutuu kateellisten vlien kynsihin ja sittemmisin faaraon hovis Potivarin viekas Frouva teki nyhtyristä ja viisahasta miehestä kelevottoman. Onneksi älliä löytyy seliittöhön faaraon unet ja pääsi päläkähästä.
Mikähän hajupoijas on sellaasta joka risoo monia omasta mielestänsä "asiallisia" alakuperääsiä kirioottajia hyökkäämähän näin rumasti ?
Koko tämän asian päällekiriootukses kyselin neuvoja etelänmatkahan enkä näe siinä mitää väärää - -lukijoota on ja asiallisiaki kiriootuksia on väsätty. Niistä suuret kiitokset kuin myös niistä muutamasta ystävästä, jokka hajupoika on täälä treffannu - Nöyrä kiitos !Minäpä vastoon viimeks esittämmääs kysymykseen näen: Tiällä meillä päen tosikkonaesimmeiset ylleesä kissaeloovat sanallisesti keskenään. Miehet eivät vaevaannu semmoseen eivätkä kyllä älykkäät eokotkaan.
Onkohan nyt oletettava niin, että teijän perän miehet ovat tavallista herkkähipijäesempiä? Vastatkee tae olokee vastoomatta. Keljuillakkii sua, jos siltä tuntuu. Huumor ja ystävällismielisyys kantaavat kuitennii pitemmälle.
Nyt en lähe Tampereelle vuan Ellinpoksille, tiijän, että siellä suan naoroo syvämmen pohjasta. - hajupoika
Hili(ma)kka kirjoitti:
Minäpä vastoon viimeks esittämmääs kysymykseen näen: Tiällä meillä päen tosikkonaesimmeiset ylleesä kissaeloovat sanallisesti keskenään. Miehet eivät vaevaannu semmoseen eivätkä kyllä älykkäät eokotkaan.
Onkohan nyt oletettava niin, että teijän perän miehet ovat tavallista herkkähipijäesempiä? Vastatkee tae olokee vastoomatta. Keljuillakkii sua, jos siltä tuntuu. Huumor ja ystävällismielisyys kantaavat kuitennii pitemmälle.
Nyt en lähe Tampereelle vuan Ellinpoksille, tiijän, että siellä suan naoroo syvämmen pohjasta.Kissa ja hiirileikit oli ennen mukulana oikeen mukavia ja naurunrematusta riitti. Ei sen puolehen - kyllä oon saanu nauraa ja on moni muuki nauranu jollaki jutuulla..
Mietiskelin tuos tuon Jaskan asiaa. Se on aiva asialtaanen miehen iäs oleva miehenjurrikka.
Käytökses ei oo moitteen sijaa ja manttaaliista me ei oo puhunu halaastua sanaa. Vapaa mies se on tekemähän mitä itte tykkää.
Hajupoika ei viitti ittiänsä tämän paremmin ruveta kisahan tyrkkimähän en kehumahan.
Asiahan on niin jotta ulukomaanreisusta oli alakaapäälle puhet. Paikka lämpöönen ja päriääs tällä paremmalla kotimaisella kohtuurella.
Kampraatin jos sattuus mukavan saamahan - en mäkää hanttihin paa. Tyrkyllä on monta, mutta, mutta...
Tärkeen asia on mulla jotta pitääs joskus osata silittää myötäkarvahan - kyllä nuota etikalta, tupakilta ja vanhalta viinalta haisevia piisaa...
Mukavasti toimitteleva, omas rauhallises elämäs ja kotona viihtyvä sopuusa naisihiminen niin ei sitä koskaa tierä...
Sellaanen jonka pitää olla aina liesus joa jotaki konhottamas äläköhön vaivautuko.
Meirän pitääs tykätä toinen toisestamme, eikä aina luurata johonki muualle ja hyppiä ku vasikka keväällä ens kertaa laituumella. Ne aiat on jo ohi.
Toinen toisestamma nauttiminen on tärkeen asia - jos meet "Ellin poksihin" tai muolle niin teet hyvän palaveluksen jättämällä meirät kunnon miehet rauhahan. Saat sanua nämä terveiset niille muilleki jotta johonaki pitää joku asia ottaa tosisnansa.
Tämä alakoo tosimielellä - akat sotki touhun !
- hajupoika
Hajupoika kiittää vilkkaasta keskustelusta matkailun merkeissä. Jatkanemme sitä uusilla keskuteluilla. Toivon, että tämä on voinut olla joillekin rakennukseksi. Ainakin hajupoika sai paljon uutta kokemusta "noviisina" näillä palstoilla.
Ylilyöntejä sattui hajupojalle - kenties joku muukin kokee samoin, mutta hauskaa pitää olla - "flirttailusta" keskutelujen ylläpitäjä mainitsee erityisesti - ei pidä kenenkään pahastua ! Hyvää kesää toivottaen "Hajupoika"- Lilli
sie lähet kun meijät kaikki hyvästelit?Lähetkö sähköttömmään mökkiin kesäksi ,joten nettailu ei ole mahollista?Elähän nyt meitä heitä , jäi nimittäin flirtit puolitiehen.Rakkauvella ja kaipauksella Lilli
- ODYSSEUS
Lilli kirjoitti:
sie lähet kun meijät kaikki hyvästelit?Lähetkö sähköttömmään mökkiin kesäksi ,joten nettailu ei ole mahollista?Elähän nyt meitä heitä , jäi nimittäin flirtit puolitiehen.Rakkauvella ja kaipauksella Lilli
Ehkäpä Häjypoika kyllästyi juuri tähän "älylliseen epärehellisyyteen ?"
Itse olen hiljaa ihmetellyt kuinka kauan aiot olla itse kuin aasi kahden heinätukon välillä. Aasi kuoli nälkään kun ei tiennyt kumpaa maistaisi ensin. Pohjalaisena hänellä oli käsittääkseni myös oma vakaumus. Suoraselkäisyydestä puhutaan.
Onhan Sinulla Pukkilan Jaska - katso vaan ettei jää luu valittijan kourahan ? - Odysseus
Omaa napaansa tuijottamalla ihmisestä tulee "tilasokea". Ero kenties rakkaiksi käyneistä on tietysti vaikeata, mutta pitkät jäähyväiset eivät tekisi sitä ainakaan helpommaksi. Kunnioitan ratkaisuasi - ystävyys säilyy.
Omilla "harharetkilläni" huomasin usein haikeutta jättäessäni ne joiden kanssa oli juuri ystävystynyt ja saanut paljon ystävyyttä ja vieraanvaraisuudesta nauttia.
Merillä purjehtiessaan esii aina uusia haasteita. Näin pitäisi olla täällä 65 pastallakin.
Niin "hunajaisia" kuin keskinäiset kehumiset ovatkin, ne saattavat olla uudistumisen esteenä.
Ihminen ei ole koskaan liian vanha oppiakseen uutta. Vanhuudesta sanotaan, että tulee "lapseksi jälleen". Sitä lapseutta Odysseus näille palstoille toivoo - uusia näköaloja.
Matkailu avartaa. Koskaan ei ole myöhäistä lähteä tutkimusmatkalle. Aloitapa se vaikka omasta kumppanistasi, läheisestä voit löytää riemastuttavia asioita ! ? - Kai de Puu
Odysseus kirjoitti:
Omaa napaansa tuijottamalla ihmisestä tulee "tilasokea". Ero kenties rakkaiksi käyneistä on tietysti vaikeata, mutta pitkät jäähyväiset eivät tekisi sitä ainakaan helpommaksi. Kunnioitan ratkaisuasi - ystävyys säilyy.
Omilla "harharetkilläni" huomasin usein haikeutta jättäessäni ne joiden kanssa oli juuri ystävystynyt ja saanut paljon ystävyyttä ja vieraanvaraisuudesta nauttia.
Merillä purjehtiessaan esii aina uusia haasteita. Näin pitäisi olla täällä 65 pastallakin.
Niin "hunajaisia" kuin keskinäiset kehumiset ovatkin, ne saattavat olla uudistumisen esteenä.
Ihminen ei ole koskaan liian vanha oppiakseen uutta. Vanhuudesta sanotaan, että tulee "lapseksi jälleen". Sitä lapseutta Odysseus näille palstoille toivoo - uusia näköaloja.
Matkailu avartaa. Koskaan ei ole myöhäistä lähteä tutkimusmatkalle. Aloitapa se vaikka omasta kumppanistasi, läheisestä voit löytää riemastuttavia asioita ! ?"On hauskaa olla odotettu ja jäädä tulematta."
- Lilli
Odysseus kirjoitti:
Omaa napaansa tuijottamalla ihmisestä tulee "tilasokea". Ero kenties rakkaiksi käyneistä on tietysti vaikeata, mutta pitkät jäähyväiset eivät tekisi sitä ainakaan helpommaksi. Kunnioitan ratkaisuasi - ystävyys säilyy.
Omilla "harharetkilläni" huomasin usein haikeutta jättäessäni ne joiden kanssa oli juuri ystävystynyt ja saanut paljon ystävyyttä ja vieraanvaraisuudesta nauttia.
Merillä purjehtiessaan esii aina uusia haasteita. Näin pitäisi olla täällä 65 pastallakin.
Niin "hunajaisia" kuin keskinäiset kehumiset ovatkin, ne saattavat olla uudistumisen esteenä.
Ihminen ei ole koskaan liian vanha oppiakseen uutta. Vanhuudesta sanotaan, että tulee "lapseksi jälleen". Sitä lapseutta Odysseus näille palstoille toivoo - uusia näköaloja.
Matkailu avartaa. Koskaan ei ole myöhäistä lähteä tutkimusmatkalle. Aloitapa se vaikka omasta kumppanistasi, läheisestä voit löytää riemastuttavia asioita ! ?taitaa puuttua taito ottaa vastaan myöteistä palautetta ,kun alat kaikenmaailman heinätuppoja ja muita eriskummallisuuksia esittelemään. Sinä olet varmaankin tilasokea. Ystävyyskö säilyy vaikka mykäksi herkiät ,onpa kummallinen luulo.Aloittaisin omasta kumppanista ,jos sellainen olisi,mutta tuli annettua hälle kalossinkuva takamukseen männä kesänä.Kyllä olen löytänyt myös riemastuttavaa,mutta sekin teki jotain niin mahdotonta ,että vieläkin riemu rinnan täyttää.Etkö ole tarpeeksesi matkaillut vai jäikö se Penelope väärälle saarelle?
- Kai de Puu
Lilli kirjoitti:
taitaa puuttua taito ottaa vastaan myöteistä palautetta ,kun alat kaikenmaailman heinätuppoja ja muita eriskummallisuuksia esittelemään. Sinä olet varmaankin tilasokea. Ystävyyskö säilyy vaikka mykäksi herkiät ,onpa kummallinen luulo.Aloittaisin omasta kumppanista ,jos sellainen olisi,mutta tuli annettua hälle kalossinkuva takamukseen männä kesänä.Kyllä olen löytänyt myös riemastuttavaa,mutta sekin teki jotain niin mahdotonta ,että vieläkin riemu rinnan täyttää.Etkö ole tarpeeksesi matkaillut vai jäikö se Penelope väärälle saarelle?
Kuomat katosivat ja samaa ovea osoitellaan minullekin, vaikka kuultuani tällaisesta "vireästä" palstasta päätin tuttujen yllyttäessä kurkistaa.
Luule etten kolmea kuukautta jaksaisi, ellei täällä ala jotain keskustelua syntyä. Katselin noita vanhoja ja huomasin tämänkin palstan pääasiana olevan, olenko minä minä vai joku muu tai toiskan krannin naapurin isännän kummin kaima.
Joskus on kiva leikkiä, mutta minulle tarjottiin tutustumista ANero Vipuseen eli Karilaan kirjaan nuoruusvuosilta. Taidanpa pyyhkiä pölyjä kirjahyllystä ja otta sen sieltä iltalukemiseksi. Siellä on kaikenlaisia sorminäppäryyttäkin kehittäviä vinkkejä.
Se taisi olla ainoa varteenotettava neuvo ja asiallinen kirjoitus näillä palstoilla.
Mummot tekivät "pohjanoteerauksen" ruvetessaan Raision margariinimainostajiksi.
Etelään, jos en Espanjaan lähden minäkin kohtsiltään.
Telepatian ja muin keinoin voi keskustella kun on samalla aaltopituudella - ja linjoihin ei tule katkoja eikä tule häirinneksi muitten asiallisia keskusteluja. Eiköhän tämäkin palsta rauhoitu kun "pojat" lähtivät toisille metsästysmaille.
Thaimaa on kuulemma mainio myös sukeltelulle - vedessä ja veteen uimataitoisen seurassa ? - Lilli
Kai de Puu kirjoitti:
Kuomat katosivat ja samaa ovea osoitellaan minullekin, vaikka kuultuani tällaisesta "vireästä" palstasta päätin tuttujen yllyttäessä kurkistaa.
Luule etten kolmea kuukautta jaksaisi, ellei täällä ala jotain keskustelua syntyä. Katselin noita vanhoja ja huomasin tämänkin palstan pääasiana olevan, olenko minä minä vai joku muu tai toiskan krannin naapurin isännän kummin kaima.
Joskus on kiva leikkiä, mutta minulle tarjottiin tutustumista ANero Vipuseen eli Karilaan kirjaan nuoruusvuosilta. Taidanpa pyyhkiä pölyjä kirjahyllystä ja otta sen sieltä iltalukemiseksi. Siellä on kaikenlaisia sorminäppäryyttäkin kehittäviä vinkkejä.
Se taisi olla ainoa varteenotettava neuvo ja asiallinen kirjoitus näillä palstoilla.
Mummot tekivät "pohjanoteerauksen" ruvetessaan Raision margariinimainostajiksi.
Etelään, jos en Espanjaan lähden minäkin kohtsiltään.
Telepatian ja muin keinoin voi keskustella kun on samalla aaltopituudella - ja linjoihin ei tule katkoja eikä tule häirinneksi muitten asiallisia keskusteluja. Eiköhän tämäkin palsta rauhoitu kun "pojat" lähtivät toisille metsästysmaille.
Thaimaa on kuulemma mainio myös sukeltelulle - vedessä ja veteen uimataitoisen seurassa ?Et kai sinä ole niin herkkähipiäinen ,että toisten kirjoittelujen takia lähdet?Minä en sotkeennu noihin arvausleikkeihin tai lapsellisiin "ootko mun kaa" juttuihin ,koska ne ovat uteliaisuutta..Mutta älä meitä kaikkia naisia mummoiksi nimittele,koska jotkut nuoremmat voivat ottaa nokkiinsa. Mummi on minusta maailman kaunein sana.Mutta silti tunnen itseni sielultani nuoreksi tytöksi ,vaikka peili toista kertookin.
Espanja on liian lähellä ja Thaimaassa on liian paljon kosteita suonsilmäkkeitä,joihin sukeltaessa voi hukkua?? Minä olen varannut matkan kauas ,kauas..Jos oikein muistan ,niin sinulle tulee linjavikoja silloin kun kiiinostus lakkaa ja ääntä päästämättä häivyt .... - Kai de Puu
Lilli kirjoitti:
Et kai sinä ole niin herkkähipiäinen ,että toisten kirjoittelujen takia lähdet?Minä en sotkeennu noihin arvausleikkeihin tai lapsellisiin "ootko mun kaa" juttuihin ,koska ne ovat uteliaisuutta..Mutta älä meitä kaikkia naisia mummoiksi nimittele,koska jotkut nuoremmat voivat ottaa nokkiinsa. Mummi on minusta maailman kaunein sana.Mutta silti tunnen itseni sielultani nuoreksi tytöksi ,vaikka peili toista kertookin.
Espanja on liian lähellä ja Thaimaassa on liian paljon kosteita suonsilmäkkeitä,joihin sukeltaessa voi hukkua?? Minä olen varannut matkan kauas ,kauas..Jos oikein muistan ,niin sinulle tulee linjavikoja silloin kun kiiinostus lakkaa ja ääntä päästämättä häivyt ....Minä en oikein ymmärrä ajatuksenjuoksua. Olen ollut täällä vasta viikon verran ja jo aiheuttanut "sydämentytytyksiä" ja vaikka mitä - kukahan täässä luulottelee. Harmittelen, jos joku on kyllästynyt.
Minulle tuli eilen "linjavikoja" kun yhteys oli huono, mutta kun lopulta otin täältä' yhteyden niin aivanm kuin naapuriin olisin soittanut - linja toimii tuhansien kilometrien päähän.
Odotan vain saavani yhteyden nettipuhelimella - jolloin voi "lirkutella" kuin pääskynen puhelinlangalla aikanaan.
Sinun kanssasi en ole - kuten en kenenkään muunkaan kanssa täällä niin pitkälle.
Kuinkahan somaa se mahtaisi olla - kumpi löisi luurin korvaan. Vakavia suunnitelmia on matkailla pidempään. Viime talvena olis erinäisiä esteitä lähdölle. Nyt voisi todellakin harkita syksyllä lähtöä vaikka kurkien tai joutsenten mukana ja tulle niiden siiven alla keväällä.
Olisikohan siinä ideaa ? - Lilli
Kai de Puu kirjoitti:
Minä en oikein ymmärrä ajatuksenjuoksua. Olen ollut täällä vasta viikon verran ja jo aiheuttanut "sydämentytytyksiä" ja vaikka mitä - kukahan täässä luulottelee. Harmittelen, jos joku on kyllästynyt.
Minulle tuli eilen "linjavikoja" kun yhteys oli huono, mutta kun lopulta otin täältä' yhteyden niin aivanm kuin naapuriin olisin soittanut - linja toimii tuhansien kilometrien päähän.
Odotan vain saavani yhteyden nettipuhelimella - jolloin voi "lirkutella" kuin pääskynen puhelinlangalla aikanaan.
Sinun kanssasi en ole - kuten en kenenkään muunkaan kanssa täällä niin pitkälle.
Kuinkahan somaa se mahtaisi olla - kumpi löisi luurin korvaan. Vakavia suunnitelmia on matkailla pidempään. Viime talvena olis erinäisiä esteitä lähdölle. Nyt voisi todellakin harkita syksyllä lähtöä vaikka kurkien tai joutsenten mukana ja tulle niiden siiven alla keväällä.
Olisikohan siinä ideaa ?sinä luulet,kun ei ole kukaan sinuun kyllästynyt,mutta ehkä niitä ihania sydämentykytyksiä on tullut...
Aiotko alkaa muuttolinnuksi?Voi,talvi on niin ihana ,etten halua kuin loskan ajaksi lähteä kauaksi ,kauaksi,mutten sarsin saastuttamaan Thaimaahan,vaan vielä kauemmaksi ja toiseen suuntaan.
Voihan siinä ideaa olla ,kun lähtee vaan ,jos ei ole peräänhuutelijoita,niin mikä ettei.Mukava ja turvallistahan se on matkata sinivalkoisin joutsenten siivin,vai mitä?
En halua kenellekään lyödä luuria korvaan ,jos minua tarkoitit, vaan kuunnella ihanaa ääntäsi.Mutaa siihenhän on vielä aikaa,vai mitä? - Kai de Puu
Lilli kirjoitti:
sinä luulet,kun ei ole kukaan sinuun kyllästynyt,mutta ehkä niitä ihania sydämentykytyksiä on tullut...
Aiotko alkaa muuttolinnuksi?Voi,talvi on niin ihana ,etten halua kuin loskan ajaksi lähteä kauaksi ,kauaksi,mutten sarsin saastuttamaan Thaimaahan,vaan vielä kauemmaksi ja toiseen suuntaan.
Voihan siinä ideaa olla ,kun lähtee vaan ,jos ei ole peräänhuutelijoita,niin mikä ettei.Mukava ja turvallistahan se on matkata sinivalkoisin joutsenten siivin,vai mitä?
En halua kenellekään lyödä luuria korvaan ,jos minua tarkoitit, vaan kuunnella ihanaa ääntäsi.Mutaa siihenhän on vielä aikaa,vai mitä?Jaskan kanssa sinulla oli jo aika hyvällä mallillla ne "vispiläkaupa". Jaska vaan rupesi jo äestelemään ja hieman nisuviljaa on pellossa. Ruis talvehti huonosti, joten ainakin Vakka-Suomessa jää sato pieneksi - ei saa kotoista ruisleipää syksyllä riittävästi.
Huoleton hevoseton poika. Hevostytötkin itkevät kun vanhat tammat viedään Italiaan teruastettavaksi kun suomalaiset eivät laita sitä edes "meetfurstiin" ? Toisaalla tuota tuotemainontaa, josta Ilmari Turja sai aikoinaan lopulta "nenilleen" kertoessaan "mirrkullasta" margariinien raaka-aineena. Olen hyvilläni ettei sheriffi puuttunut mummojen kirjoitteluun - minäkin saan kirjoittaa mitä lystään eikä näistä säännöistä tarvitse piitata "hevon kakkaa."
Saan Lillin kanssa kuherrella mielin määrin, kehuskella matkanjärjestäjiä ja mainostaa espanjalaisia viinejä ja ravintoloita hintatietoineen aivan estottomasti.
Eiköhän olisi jo aika panna tuulemaan - tee Sinä aloite, mä jatkan Porvoon mitalla ! Ei luuria korvaan - paitti kun Sinä kattot jääkiekkomatsia ja minä Mozartin Yömusiikkia ! Onneksi on korvakuulokkeet ? - Lilli
Kai de Puu kirjoitti:
Jaskan kanssa sinulla oli jo aika hyvällä mallillla ne "vispiläkaupa". Jaska vaan rupesi jo äestelemään ja hieman nisuviljaa on pellossa. Ruis talvehti huonosti, joten ainakin Vakka-Suomessa jää sato pieneksi - ei saa kotoista ruisleipää syksyllä riittävästi.
Huoleton hevoseton poika. Hevostytötkin itkevät kun vanhat tammat viedään Italiaan teruastettavaksi kun suomalaiset eivät laita sitä edes "meetfurstiin" ? Toisaalla tuota tuotemainontaa, josta Ilmari Turja sai aikoinaan lopulta "nenilleen" kertoessaan "mirrkullasta" margariinien raaka-aineena. Olen hyvilläni ettei sheriffi puuttunut mummojen kirjoitteluun - minäkin saan kirjoittaa mitä lystään eikä näistä säännöistä tarvitse piitata "hevon kakkaa."
Saan Lillin kanssa kuherrella mielin määrin, kehuskella matkanjärjestäjiä ja mainostaa espanjalaisia viinejä ja ravintoloita hintatietoineen aivan estottomasti.
Eiköhän olisi jo aika panna tuulemaan - tee Sinä aloite, mä jatkan Porvoon mitalla ! Ei luuria korvaan - paitti kun Sinä kattot jääkiekkomatsia ja minä Mozartin Yömusiikkia ! Onneksi on korvakuulokkeet ?niitä ja näitä.Jaska on Jaska ja antaa äestellä ihan mielin määrin ,vaikka loppuikänsä.Ruisleipä on hyvää kun sen oikein osaa tehdä.
Vai huoleton olet ,minnekä se Mirja rinnaltas hävis ,entä kaunis Anna?Tietenkin vapaana on tosi huoleton ja kelloton.Kuulehan sinä ukki,kertoilehan vaan matkasjärjestäjistä niin tieto on kakille avoin.
Lilli on kuhertelulle altis, mutta rajoja etsien ,mites on sun laitas,perillekkö polskutat?
Musiikkia minä mieluummin ,kun Krisukaan ei enää pelaa.Mikään ei voita viinilasillista ihanan musiikin ja ..... kera. Vai mitä? Nyt lähden polskuttamaan uimahallille ja uimaan . - Kai de Puu
Lilli kirjoitti:
niitä ja näitä.Jaska on Jaska ja antaa äestellä ihan mielin määrin ,vaikka loppuikänsä.Ruisleipä on hyvää kun sen oikein osaa tehdä.
Vai huoleton olet ,minnekä se Mirja rinnaltas hävis ,entä kaunis Anna?Tietenkin vapaana on tosi huoleton ja kelloton.Kuulehan sinä ukki,kertoilehan vaan matkasjärjestäjistä niin tieto on kakille avoin.
Lilli on kuhertelulle altis, mutta rajoja etsien ,mites on sun laitas,perillekkö polskutat?
Musiikkia minä mieluummin ,kun Krisukaan ei enää pelaa.Mikään ei voita viinilasillista ihanan musiikin ja ..... kera. Vai mitä? Nyt lähden polskuttamaan uimahallille ja uimaan .Hyvää viiniä sain Alkostakin ja valmistusmaa oli jonku Pinosetin tai Avosetin hallitsema muinoin.
Intiaanikulttuurikin niillä main kukoisti muinoin vaikka perun Perun Inkat ja monet muut - siellähän olisi kiva vaikka yksi talvikausi viettää. Rytmikästä löytyy "kauniin ilman ja kahvimaan" festivaaleilla. Piazzola sykähdyttää, Villa Lobos Bachiana Brasil.... Paljon uutta sykettä kunhan "lyövät samaan tahtiin" ?
Uinti on hieman jäänyt - joku vuosi sitten olin kampanjassa jopa 2. maan tilastossa parinkymmenentuhannen joukossa ...
"Oma kehu haisee" sanottiin ennen ja pitänee edelleen paikkansa.
"Sanasta miestä, sarvesta härkää". - Odysseus
Kai de Puu kirjoitti:
Hyvää viiniä sain Alkostakin ja valmistusmaa oli jonku Pinosetin tai Avosetin hallitsema muinoin.
Intiaanikulttuurikin niillä main kukoisti muinoin vaikka perun Perun Inkat ja monet muut - siellähän olisi kiva vaikka yksi talvikausi viettää. Rytmikästä löytyy "kauniin ilman ja kahvimaan" festivaaleilla. Piazzola sykähdyttää, Villa Lobos Bachiana Brasil.... Paljon uutta sykettä kunhan "lyövät samaan tahtiin" ?
Uinti on hieman jäänyt - joku vuosi sitten olin kampanjassa jopa 2. maan tilastossa parinkymmenentuhannen joukossa ...
"Oma kehu haisee" sanottiin ennen ja pitänee edelleen paikkansa.
"Sanasta miestä, sarvesta härkää"."Kun kissa on poissa..." on jo kovin kulunut sanonta, mutta aina nämä seireenit tuntuvat olevan aloittelijoiden houkuttajina.
Lilli-hyvä mihinkäs ja ketäs olet nyt houkuttelemassa.
Entäpä kun Pukkilaanen saa siemenet lämpimään multaa ja huomaa...
Hakeeko kauhavalaasen Järvenpään Iisakin tehtaalta vai Rannanjärvelääsen "Keskikunnalta" ?
Kummaskin on tekijäpolvi vaihtunut, mutta taito ei ruostu lakeuksilla.
Kai de Puu; "Kaksistaanko ? " Enpä olisi uskonut - viikossa villiydyit hamehelmojen viettelyksiin ! - Vasco da Cama
Odysseus kirjoitti:
Omaa napaansa tuijottamalla ihmisestä tulee "tilasokea". Ero kenties rakkaiksi käyneistä on tietysti vaikeata, mutta pitkät jäähyväiset eivät tekisi sitä ainakaan helpommaksi. Kunnioitan ratkaisuasi - ystävyys säilyy.
Omilla "harharetkilläni" huomasin usein haikeutta jättäessäni ne joiden kanssa oli juuri ystävystynyt ja saanut paljon ystävyyttä ja vieraanvaraisuudesta nauttia.
Merillä purjehtiessaan esii aina uusia haasteita. Näin pitäisi olla täällä 65 pastallakin.
Niin "hunajaisia" kuin keskinäiset kehumiset ovatkin, ne saattavat olla uudistumisen esteenä.
Ihminen ei ole koskaan liian vanha oppiakseen uutta. Vanhuudesta sanotaan, että tulee "lapseksi jälleen". Sitä lapseutta Odysseus näille palstoille toivoo - uusia näköaloja.
Matkailu avartaa. Koskaan ei ole myöhäistä lähteä tutkimusmatkalle. Aloitapa se vaikka omasta kumppanistasi, läheisestä voit löytää riemastuttavia asioita ! ?Kartta on napaa tärkeämpi matkailijalle. Jos alat vanhoilla päivilläsi tuijottamaan omaa napaasi niin jätä matkailuhaaveet sikseen. "Oman napansa tuijottajista" ei milloinkaan saa mieluisaa matkaseuraa.
Katselin tässä juuri karttaa Ptolemaioksen Geographia, joka on Johann Ruyschin täydentämä ja painettu Roomassa 1507 - jotta jos uuteen maailmaan lähdet purjehtimaan niin tuossa olisi mielenkiintoinen osviitta. - Kai de Puu
Vasco da Cama kirjoitti:
Kartta on napaa tärkeämpi matkailijalle. Jos alat vanhoilla päivilläsi tuijottamaan omaa napaasi niin jätä matkailuhaaveet sikseen. "Oman napansa tuijottajista" ei milloinkaan saa mieluisaa matkaseuraa.
Katselin tässä juuri karttaa Ptolemaioksen Geographia, joka on Johann Ruyschin täydentämä ja painettu Roomassa 1507 - jotta jos uuteen maailmaan lähdet purjehtimaan niin tuossa olisi mielenkiintoinen osviitta.Kartasta viis ! Odysseus on tehnyt tempauksen. Etsintäkuulutus. Palkkiona löytäjälle komea pellavainen paita !
- tacitus
Vasco da Cama kirjoitti:
Kartta on napaa tärkeämpi matkailijalle. Jos alat vanhoilla päivilläsi tuijottamaan omaa napaasi niin jätä matkailuhaaveet sikseen. "Oman napansa tuijottajista" ei milloinkaan saa mieluisaa matkaseuraa.
Katselin tässä juuri karttaa Ptolemaioksen Geographia, joka on Johann Ruyschin täydentämä ja painettu Roomassa 1507 - jotta jos uuteen maailmaan lähdet purjehtimaan niin tuossa olisi mielenkiintoinen osviitta.4-H kerholaiset tuntevat Harkinta, Harjaannus, Hyvyys, Hyvinvointi. Ei olisi matkaanlähtijän pahitteeksi harkita edes kahdesti ennen kuin purtensa ulapalle suuntaa. Ensi kiihkon laannuttua voi näistä kansaivälisen nuorijojärjöstön aatteista olla hyötyä jopa Odysseukselle ?
- Odysseus
tacitus kirjoitti:
4-H kerholaiset tuntevat Harkinta, Harjaannus, Hyvyys, Hyvinvointi. Ei olisi matkaanlähtijän pahitteeksi harkita edes kahdesti ennen kuin purtensa ulapalle suuntaa. Ensi kiihkon laannuttua voi näistä kansaivälisen nuorijojärjöstön aatteista olla hyötyä jopa Odysseukselle ?
Harjaannus, harjoitus, Hyvyys, Hyvinvointi. Olivatkohan siinä järjestyksessä ?
Hyvinvointi tulee noitten kolmen muun jälkeen jos on tullakseen ?
Matkailun harjoittelu on kyllä jäänyt näillä palstoilla kovin vähäiseksi.
Lähtiköhän aloittaja Häjypoika tykkänään - vai olevinaan matkoille ? - Pasteur
Vasco da Cama kirjoitti:
Kartta on napaa tärkeämpi matkailijalle. Jos alat vanhoilla päivilläsi tuijottamaan omaa napaasi niin jätä matkailuhaaveet sikseen. "Oman napansa tuijottajista" ei milloinkaan saa mieluisaa matkaseuraa.
Katselin tässä juuri karttaa Ptolemaioksen Geographia, joka on Johann Ruyschin täydentämä ja painettu Roomassa 1507 - jotta jos uuteen maailmaan lähdet purjehtimaan niin tuossa olisi mielenkiintoinen osviitta.Papua-Uusi-Ginea ei taida enää kuulua "Onnelisten saariin". AIDS leviää huimaa vahtia jopa puolet
aikuisväestöstä taudinkantajia ? Pelkäämämme Sars ei vielä ole saanut kuin pelkoa - määrä on pelkoa pienempi, mutta tietysti sairaus pelättävä.
Tutkaillessanne matkustelua on ainakin rokotukset laitettava kuntoon hyvissä ajoin ! - Odysseus
Vasco da Cama kirjoitti:
Kartta on napaa tärkeämpi matkailijalle. Jos alat vanhoilla päivilläsi tuijottamaan omaa napaasi niin jätä matkailuhaaveet sikseen. "Oman napansa tuijottajista" ei milloinkaan saa mieluisaa matkaseuraa.
Katselin tässä juuri karttaa Ptolemaioksen Geographia, joka on Johann Ruyschin täydentämä ja painettu Roomassa 1507 - jotta jos uuteen maailmaan lähdet purjehtimaan niin tuossa olisi mielenkiintoinen osviitta.Matkailuidemamme ovat olleet kovin kaukohakuisia.
Mielenkiintoista tutkittavaa ja elämyksiä voi löytää aivan lähipiiristä. On mielenkiintoista kiivetä lapssudessa käymällemme kukkulalle, huomata sen muuttuminen, käsityksemme muuttuminen suuresta ja tuntemattomasta.
Kun seuraavan kerran lähdette "mummolaan" niin jospa ette ajaisikaan suorinta tuttua reittiä vaan poikkeaisitte sivuteille ja siellä jonkin levähdyspaikan luona nauttimaan eväitä, juttelemaan tuntemattomien matkailijain kanssa.
Kolumpus lähti purjehtimaan ja kaikki uskoivat hänen putoavan maailman laidalla - johonkin ?
Matkailussa ei pitäisi koskaan sanoa; "Olen nähnyt jo kaiken, en piittaa mitä tämän minun horisonttini ulkopuolella on".
"Lootin vaimon tapaan kivettyneeksi suolapatsaaksi" joku sanoi Odysseusta. Luutuneet ja kivettyneet ovat ilmeisesti jossain muualla.
Suolapatsas ei ole näitäkään rivejä kyennyt lukemaan, koska - suolapatsas ei tiettävästi osaa lukea ? - hajupoika
Palasinpas. Kiinnostuin tätä katseltuani, olisiko keskustelusta saanut joku itselleen joitain rakennuspuita ?
Olen todella yllättynyt lukijoiden ja kirjoittajien määrästä. Siksi esittämäni kysymys.
Jos joku kokee saaneensa tästä muutakin kuin "harmaita hiuksia ja "sydämentykytystä" niin kertokaa aloittajalle opiksi ja ojennukseksi - opinkohan ja kasvankohan koskaan aikuiseksi ?
Muuten, tuskinpa tälle sivulle enää kukaan eksyykään ?
- hajupoika
Tästähän tämä alkoi 19.3. ja kuvitelmat olivat suuret ? Ihmisellä pitää olla haaveita ?
Olisihan se ollut mukava päästä sine Espanjaan. Jos joku kutsun esittää niin mikäpä ettei ensi syksynä. Eli lokakuussako ? Olisiko hajupojalla toivoa jonkinlaisesta matkaoppaasta ja "peräänkatsojasta ? " - takalaiton
Kuka häiriköi tässä keskustelussa. Joku voisi tunnistaa itsensä ja luettuaan löytää häiriön aiheuttajat yllättävältä taholta ?
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 62905
- 119704
J-mies, miten voit olla niin varma siitä
että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp79680- 39630
Jani Wickholm on kuollut
Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm36621- 86547
Alan pikkuhiljaa olemaan sinut
sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante110535- 41481
- 37475
- 70446