Janus, Jasu, Joose vai Hiski?

Heitä kommenttia!

Mitä mieltä otsikon nimistä? Sopiiko niin vauvalle, finninaamaiselle teinille kuin 5-kymppiselle vaarillekin? Tuleeko Janus-nimestä mieleen anus? Mitä muita kivoja, vähän erikoisempia nimiä tiedät?

10

1206

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Täti

      Joose ja Hiski ovat mielestäni näistä parhaimmat,
      ja sopii niin tuttisuulle, finninaamaiselle kuin kurttuihoisellekin ;)

      Ei tuossa Januksessa, eikä Jasussakaan mitään vikaa ole; ne eivät vaan ole oikein minun mieleisiäni.

      Laitan nyt sitten vielä muutaman vielä pohdittavaksesi:

      Jaime, Jose,
      Jirko, Jetro,
      Jermu, Eeli,
      Eeti, Eetvi,
      Okke, Viima,
      Vinski, Aati,
      Eeka, Ooke,
      Nemo, Tami,
      Lyly, Tihvo,
      Oki, Pietu,
      Peetu, Reeti,
      Nisse, Nikke,
      Vikke, Pessi...

    • Rachealö

      Ihastuin vastikään Janus-nimeen, olen aina pitänyt esim. Justuksesta ja Juliuksesta, mutta kun ne ovat niin yleisiä niin iskin silmäni heti tuohon Janukseen.

      Tuo anus-juttu on minustakin ikävä, ei se ITSELLENI tullut mieleen ollenkaan, mutta jollakulla muulla voi tulla.

      Lausutaanko janus "jaanus" ? En ole törmännyt nimeen kenelläkään ihmisellä tosielämässä, niin olen vähän pihalla.

      jos nimi lausuttaisiin "jaanus" ei mitään -anus mielikuvia syntyisi.

      • Hanski*

        Laulaja Annan Hanskin veli on Janus. Anus sanotaan usein myöskin aanus. Kieltämättä mielleyhtymä anukseen on voimakas. Ala-astella siitä ei osata kiusata, mutta yläasteella nimi olisi aika paha. Peräreiäksi ei soisi ketään haukuttavan.


    • *voi pahoin*

      Janus = anus
      Jasu= koira
      Joose= Jooseppi
      Hiski= piski

      Karmeita nimiä, ei sovi kenellekään.

    • sinihelmikki

      nimeä, niin kaikki käy, pojalle vain Joose. Januksesta tulee mieleen se minkä mainitsit. On olemassa esim. Rikke, Mikke, Jakke, Valle, Jalle, Jero, Jaafet, Eikka, Eppu, Anttu

    • Ei voi mitään...

      Januksesta tulee mieleen anus ja nopeasti sanottuna se jopa kuulostaa anukselta. Lastasi kiusataan ihan varmasti nimensä takia, jos hän on Janus.

    • Omppu

      Joose sopii kaiken ikäiselle ja toiseksi kivoin on Jasu.. Janus on myös ihan ok, eikä mulla ainakaan tullut mitään ikäviä mielleyhtymiä :D
      Hiskistä en niinkään pidä.. Hiski-papalle sopii!

    • Jalmarin äiti

      Hiskistä nyt jostain syystä tulee mieleen se Walt Disneyn Tasmanian tuholainen vai mikä oli... :)

      Itse tykkään nimestä Sisu. Meilläkin on pojalla semmoinen nimi, että on ainoastaan yksi aikaisemmin suomessa kastettu sillä nimellä, mutta käytämme hällä vain nimeä Jalmari. Kuitenkin Ihan supisuomalainen on hänen nimensä... :)

    • BabyBeat

      Kivoja persoonallisia nimiä, niitä tässä itsekin yritän metsästää.

      Joosea lähellä olevaa nimeä Joosaa olen itse miettinyt.

    • pyllykarva

      jasu on paras nimi koska se on mun nimi xd

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 195
      2709
    2. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      236
      2607
    3. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      64
      2349
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      195
      1829
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1354
    6. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      12
      1318
    7. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1297
    8. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      21
      1259
    9. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1234
    10. Venäjän sissit lakkojohtajat

      Odottavat 'lisätä lakkoja' Toverit käskyttää. Eikä ensimmäinen kerta.
      Suomen Keskusta
      3
      1128
    Aihe