Janus, Jasu, Joose vai Hiski?

Heitä kommenttia!

Mitä mieltä otsikon nimistä? Sopiiko niin vauvalle, finninaamaiselle teinille kuin 5-kymppiselle vaarillekin? Tuleeko Janus-nimestä mieleen anus? Mitä muita kivoja, vähän erikoisempia nimiä tiedät?

10

1463

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Täti

Joose ja Hiski ovat mielestäni näistä parhaimmat,
      ja sopii niin tuttisuulle, finninaamaiselle kuin kurttuihoisellekin ;)

Ei tuossa Januksessa, eikä Jasussakaan mitään vikaa ole; ne eivät vaan ole oikein minun mieleisiäni.

Laitan nyt sitten vielä muutaman vielä pohdittavaksesi:

Jaime, Jose,
      Jirko, Jetro,
      Jermu, Eeli,
      Eeti, Eetvi,
      Okke, Viima,
      Vinski, Aati,
      Eeka, Ooke,
      Nemo, Tami,
      Lyly, Tihvo,
      Oki, Pietu,
      Peetu, Reeti,
      Nisse, Nikke,
      Vikke, Pessi...

• Rachealö

Ihastuin vastikään Janus-nimeen, olen aina pitänyt esim. Justuksesta ja Juliuksesta, mutta kun ne ovat niin yleisiä niin iskin silmäni heti tuohon Janukseen.

Tuo anus-juttu on minustakin ikävä, ei se ITSELLENI tullut mieleen ollenkaan, mutta jollakulla muulla voi tulla.

Lausutaanko janus "jaanus" ? En ole törmännyt nimeen kenelläkään ihmisellä tosielämässä, niin olen vähän pihalla.

jos nimi lausuttaisiin "jaanus" ei mitään -anus mielikuvia syntyisi.

• Hanski*

Laulaja Annan Hanskin veli on Janus. Anus sanotaan usein myöskin aanus. Kieltämättä mielleyhtymä anukseen on voimakas. Ala-astella siitä ei osata kiusata, mutta yläasteella nimi olisi aika paha. Peräreiäksi ei soisi ketään haukuttavan.

• *voi pahoin*

Janus = anus
      Jasu= koira
      Joose= Jooseppi
      Hiski= piski

Karmeita nimiä, ei sovi kenellekään.

• sinihelmikki

nimeä, niin kaikki käy, pojalle vain Joose. Januksesta tulee mieleen se minkä mainitsit. On olemassa esim. Rikke, Mikke, Jakke, Valle, Jalle, Jero, Jaafet, Eikka, Eppu, Anttu

• Ei voi mitään...

Januksesta tulee mieleen anus ja nopeasti sanottuna se jopa kuulostaa anukselta. Lastasi kiusataan ihan varmasti nimensä takia, jos hän on Janus.

• Omppu

Joose sopii kaiken ikäiselle ja toiseksi kivoin on Jasu.. Janus on myös ihan ok, eikä mulla ainakaan tullut mitään ikäviä mielleyhtymiä :D
      Hiskistä en niinkään pidä.. Hiski-papalle sopii!

• Jalmarin äiti

Hiskistä nyt jostain syystä tulee mieleen se Walt Disneyn Tasmanian tuholainen vai mikä oli... :)

Itse tykkään nimestä Sisu. Meilläkin on pojalla semmoinen nimi, että on ainoastaan yksi aikaisemmin suomessa kastettu sillä nimellä, mutta käytämme hällä vain nimeä Jalmari. Kuitenkin Ihan supisuomalainen on hänen nimensä... :)

• BabyBeat

Kivoja persoonallisia nimiä, niitä tässä itsekin yritän metsästää.

Joosea lähellä olevaa nimeä Joosaa olen itse miettinyt.

• pyllykarva

jasu on paras nimi koska se on mun nimi xd

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Purra hyökkää nyt suomalaisen duunarin kimppuun teettämällä mamuilla palkatonta työtä

Niinpä niin. Persut duunaripuolue, HAH. Joko alkaa kovapäisinkin persu älyämään, että persut ovat Suomen kansan vastain
      Maailman menoa
      329
      12076
    2. Mitä hyvää rikkaiden hyysääminen Suomelle tuonut?

Minäpä vastaan: ei yhtikäs mitään, vaan pelkkää vahinkoa. Demareiden ansiosta Suomen valtio oli käytännössä vielä 1980-
      Maailman menoa
      157
      11164
    3. Tytti Tuppurainen häpäisi Suomen epäisänmaallisella lausunnollaan USA:n ulkoministerille Rubiolle.

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011816267.html Miksi Tytti Tuppurainen päästetään antamaan typeriä lausuntoja noin
      Maailman menoa
      277
      6516
    4. Purra ehdottaa vaan Tanskan mallia, joka on erittäin hyvä malli

Purra ehdotti helmikuussa Suomeen Tanskan mallia, jossa maahanmuuttajilta vaaditaan työntekoa sosiaalitukien saamiseksi.
      Maailman menoa
      250
      5311
    5. Kokoomusnuoret: Sosiaalitukien työvelvoitteen tulisi koskea kaikkia

Riikka Purra on esittänyt, että maahanmuuttajilta tulisi edellyttää palkatonta työtä sosiaalitukien vastineeksi. Kokoom
      Maailman menoa
      182
      3768
    6. Pystyisitkö olla

Kanssani kaiken sotkun jälkeen? Ainakaan tunteet ei ole loppuneet
      Ikävä
      174
      3588
    7. L/OVER ikuisesti minun

Aivan järkyttävä sarja. Ei voi olla katsomatta, mutta tuo omat muistot mieleen. Näyttelijät näyttelevät turhankin hyvin
      Ikävä
      60
      2631
    8. Purra vaatii: Työvelvoite maahanmuuttajille ja kantasuomalaisille pitkäaikaistyöttömille

Jos Perussuomalaiset ja Kokoomus ovat seuraavan hallituksen kaksi johtavaa puoluetta, on suomalaisille pitkäaikaistyöttö
      Perussuomalaiset
      117
      2089
    9. Mitä voisit miehenä tehdä?

Suojellaksesi kaikkia naisia ja että heillä olisi juuri sinun käytöksen takia edes vähän turvallisempaa. Mitä miehenä
      Ikävä
      329
      2010
    10. Jyrki Linnankivi, Jyrki 69 - Goottirokkarista kirkonmieheksi Lappiin!

Jyrki Linnankivi eli Jyrki 69 on The 69 Eyes -rockyhtyeen vokalisti. Lauluhommien lisäksi hän sanoittaa, säveltää ja sov
      Työ ja opiskelu
      13
      1884
    Aihe