Mitä mieltä otsikon nimistä? Sopiiko niin vauvalle, finninaamaiselle teinille kuin 5-kymppiselle vaarillekin? Tuleeko Janus-nimestä mieleen anus? Mitä muita kivoja, vähän erikoisempia nimiä tiedät?
Janus, Jasu, Joose vai Hiski?
10
1356
Vastaukset
- Täti
Joose ja Hiski ovat mielestäni näistä parhaimmat,
ja sopii niin tuttisuulle, finninaamaiselle kuin kurttuihoisellekin ;)
Ei tuossa Januksessa, eikä Jasussakaan mitään vikaa ole; ne eivät vaan ole oikein minun mieleisiäni.
Laitan nyt sitten vielä muutaman vielä pohdittavaksesi:
Jaime, Jose,
Jirko, Jetro,
Jermu, Eeli,
Eeti, Eetvi,
Okke, Viima,
Vinski, Aati,
Eeka, Ooke,
Nemo, Tami,
Lyly, Tihvo,
Oki, Pietu,
Peetu, Reeti,
Nisse, Nikke,
Vikke, Pessi... - Rachealö
Ihastuin vastikään Janus-nimeen, olen aina pitänyt esim. Justuksesta ja Juliuksesta, mutta kun ne ovat niin yleisiä niin iskin silmäni heti tuohon Janukseen.
Tuo anus-juttu on minustakin ikävä, ei se ITSELLENI tullut mieleen ollenkaan, mutta jollakulla muulla voi tulla.
Lausutaanko janus "jaanus" ? En ole törmännyt nimeen kenelläkään ihmisellä tosielämässä, niin olen vähän pihalla.
jos nimi lausuttaisiin "jaanus" ei mitään -anus mielikuvia syntyisi.- Hanski*
Laulaja Annan Hanskin veli on Janus. Anus sanotaan usein myöskin aanus. Kieltämättä mielleyhtymä anukseen on voimakas. Ala-astella siitä ei osata kiusata, mutta yläasteella nimi olisi aika paha. Peräreiäksi ei soisi ketään haukuttavan.
- *voi pahoin*
Janus = anus
Jasu= koira
Joose= Jooseppi
Hiski= piski
Karmeita nimiä, ei sovi kenellekään. - sinihelmikki
nimeä, niin kaikki käy, pojalle vain Joose. Januksesta tulee mieleen se minkä mainitsit. On olemassa esim. Rikke, Mikke, Jakke, Valle, Jalle, Jero, Jaafet, Eikka, Eppu, Anttu
- Ei voi mitään...
Januksesta tulee mieleen anus ja nopeasti sanottuna se jopa kuulostaa anukselta. Lastasi kiusataan ihan varmasti nimensä takia, jos hän on Janus.
- Omppu
Joose sopii kaiken ikäiselle ja toiseksi kivoin on Jasu.. Janus on myös ihan ok, eikä mulla ainakaan tullut mitään ikäviä mielleyhtymiä :D
Hiskistä en niinkään pidä.. Hiski-papalle sopii! - Jalmarin äiti
Hiskistä nyt jostain syystä tulee mieleen se Walt Disneyn Tasmanian tuholainen vai mikä oli... :)
Itse tykkään nimestä Sisu. Meilläkin on pojalla semmoinen nimi, että on ainoastaan yksi aikaisemmin suomessa kastettu sillä nimellä, mutta käytämme hällä vain nimeä Jalmari. Kuitenkin Ihan supisuomalainen on hänen nimensä... :) - BabyBeat
Kivoja persoonallisia nimiä, niitä tässä itsekin yritän metsästää.
Joosea lähellä olevaa nimeä Joosaa olen itse miettinyt. - pyllykarva
jasu on paras nimi koska se on mun nimi xd
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht2735112- 514117
Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii933609- 502709
Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua461863- 191847
- 1051697
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘981491- 711085
PS uusimman gallupin rakettimainen nousija
https://yle.fi/a/74-20170641 Aivan ylivoimaisesti suurin kannatuksen nousu PS:lle. Nousu on alkanut ja jatkuu 2 vuoden1461063