Janus, Jasu, Joose vai Hiski?

Heitä kommenttia!

Mitä mieltä otsikon nimistä? Sopiiko niin vauvalle, finninaamaiselle teinille kuin 5-kymppiselle vaarillekin? Tuleeko Janus-nimestä mieleen anus? Mitä muita kivoja, vähän erikoisempia nimiä tiedät?

10

1408

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Täti

Joose ja Hiski ovat mielestäni näistä parhaimmat,
      ja sopii niin tuttisuulle, finninaamaiselle kuin kurttuihoisellekin ;)

Ei tuossa Januksessa, eikä Jasussakaan mitään vikaa ole; ne eivät vaan ole oikein minun mieleisiäni.

Laitan nyt sitten vielä muutaman vielä pohdittavaksesi:

Jaime, Jose,
      Jirko, Jetro,
      Jermu, Eeli,
      Eeti, Eetvi,
      Okke, Viima,
      Vinski, Aati,
      Eeka, Ooke,
      Nemo, Tami,
      Lyly, Tihvo,
      Oki, Pietu,
      Peetu, Reeti,
      Nisse, Nikke,
      Vikke, Pessi...

• Rachealö

Ihastuin vastikään Janus-nimeen, olen aina pitänyt esim. Justuksesta ja Juliuksesta, mutta kun ne ovat niin yleisiä niin iskin silmäni heti tuohon Janukseen.

Tuo anus-juttu on minustakin ikävä, ei se ITSELLENI tullut mieleen ollenkaan, mutta jollakulla muulla voi tulla.

Lausutaanko janus "jaanus" ? En ole törmännyt nimeen kenelläkään ihmisellä tosielämässä, niin olen vähän pihalla.

jos nimi lausuttaisiin "jaanus" ei mitään -anus mielikuvia syntyisi.

• Hanski*

Laulaja Annan Hanskin veli on Janus. Anus sanotaan usein myöskin aanus. Kieltämättä mielleyhtymä anukseen on voimakas. Ala-astella siitä ei osata kiusata, mutta yläasteella nimi olisi aika paha. Peräreiäksi ei soisi ketään haukuttavan.

• *voi pahoin*

Janus = anus
      Jasu= koira
      Joose= Jooseppi
      Hiski= piski

Karmeita nimiä, ei sovi kenellekään.

• sinihelmikki

nimeä, niin kaikki käy, pojalle vain Joose. Januksesta tulee mieleen se minkä mainitsit. On olemassa esim. Rikke, Mikke, Jakke, Valle, Jalle, Jero, Jaafet, Eikka, Eppu, Anttu

• Ei voi mitään...

Januksesta tulee mieleen anus ja nopeasti sanottuna se jopa kuulostaa anukselta. Lastasi kiusataan ihan varmasti nimensä takia, jos hän on Janus.

• Omppu

Joose sopii kaiken ikäiselle ja toiseksi kivoin on Jasu.. Janus on myös ihan ok, eikä mulla ainakaan tullut mitään ikäviä mielleyhtymiä :D
      Hiskistä en niinkään pidä.. Hiski-papalle sopii!

• Jalmarin äiti

Hiskistä nyt jostain syystä tulee mieleen se Walt Disneyn Tasmanian tuholainen vai mikä oli... :)

Itse tykkään nimestä Sisu. Meilläkin on pojalla semmoinen nimi, että on ainoastaan yksi aikaisemmin suomessa kastettu sillä nimellä, mutta käytämme hällä vain nimeä Jalmari. Kuitenkin Ihan supisuomalainen on hänen nimensä... :)

• BabyBeat

Kivoja persoonallisia nimiä, niitä tässä itsekin yritän metsästää.

Joosea lähellä olevaa nimeä Joosaa olen itse miettinyt.

• pyllykarva

jasu on paras nimi koska se on mun nimi xd

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Heh, Riikka runnoi Suomen BKT:n miinukselle

Suomi on Riikan irvistysten ansiosta ainoa negatiivisen talouskasvun maa EU:ssa. Ei tästä ainakaan EU:ta voi syyttää, ku
      Maailman menoa
      30
      5053
    2. Sanna vaihteeksi Australian "60 minuuttia" ohjelmassa

Kansanvälinen superstaramme esiintyi tällä kertaa toisella puolen maapalloa esitettävässä ohjelmassa. Kiinnostus on kova
      Maailman menoa
      67
      1930
    3. HihhuIi-Päivi täpinöissään Viktorin tapaamisesta

Eiköhän nyt kaikille ole vihdoin selvää kenen joukoissa tämäkin putinisti seisoo. https://www.iltalehti.fi/politiikka/a
      Maailman menoa
      113
      1817
    4. Erään T miehen viimeinen aloitus tänne

Moi Olen kirjoittanut täällä säännöllisesti yli 5 vuotta. Kaivannut kuten kuuluukiin, mutta myös unohdellut ja selvitel
      Ikävä
      29
      1694
    5. Minkä lempinimen olet

antanut kaivatullesi?
      Ikävä
      111
      1690
    6. Björn Wahlroos ykkösaamussa nautittavaa kuunneltavaa

Ehdottomasti viisaimpia ja tietävämpiä ihmisiä mitä Suomesta koskaan tullut. Naureskeli viherpiipertäjille jotka ihan p
      Maailman menoa
      232
      966
    7. Kumpi teki aloitteen?

🤗🤗🤗🤗
      Ikävä
      71
      911
    8. Yritän saada sinut pois mielestäni ja ajatuksistani nainen

Turhaan. Mitä enemmän yritän, sitä enemmän haluan sinut ja sinua. Miten voitkaan olla niin ihana ja tuntua niin hyvältä.
      Ikävä
      44
      887
    9. Leikitään tavuleikkiä

Millaiset nimitavut muodostuvat jos yhdistät oman etunimesi ensimmäisen tavun ja kaipaamasi ihmisen etunimen ensimmäisen
      Ikävä
      54
      833
    10. Mitkä on ne piirteet

Mitkä kaivatussasi vetoaa tai mihin ihmiset kiinnittävät huomiota
      Ikävä
      53
      792
    Aihe