Janus, Jasu, Joose vai Hiski?

Heitä kommenttia!

Mitä mieltä otsikon nimistä? Sopiiko niin vauvalle, finninaamaiselle teinille kuin 5-kymppiselle vaarillekin? Tuleeko Janus-nimestä mieleen anus? Mitä muita kivoja, vähän erikoisempia nimiä tiedät?

10

1261

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Täti

Joose ja Hiski ovat mielestäni näistä parhaimmat,
      ja sopii niin tuttisuulle, finninaamaiselle kuin kurttuihoisellekin ;)

Ei tuossa Januksessa, eikä Jasussakaan mitään vikaa ole; ne eivät vaan ole oikein minun mieleisiäni.

Laitan nyt sitten vielä muutaman vielä pohdittavaksesi:

Jaime, Jose,
      Jirko, Jetro,
      Jermu, Eeli,
      Eeti, Eetvi,
      Okke, Viima,
      Vinski, Aati,
      Eeka, Ooke,
      Nemo, Tami,
      Lyly, Tihvo,
      Oki, Pietu,
      Peetu, Reeti,
      Nisse, Nikke,
      Vikke, Pessi...

• Rachealö

Ihastuin vastikään Janus-nimeen, olen aina pitänyt esim. Justuksesta ja Juliuksesta, mutta kun ne ovat niin yleisiä niin iskin silmäni heti tuohon Janukseen.

Tuo anus-juttu on minustakin ikävä, ei se ITSELLENI tullut mieleen ollenkaan, mutta jollakulla muulla voi tulla.

Lausutaanko janus "jaanus" ? En ole törmännyt nimeen kenelläkään ihmisellä tosielämässä, niin olen vähän pihalla.

jos nimi lausuttaisiin "jaanus" ei mitään -anus mielikuvia syntyisi.

• Hanski*

Laulaja Annan Hanskin veli on Janus. Anus sanotaan usein myöskin aanus. Kieltämättä mielleyhtymä anukseen on voimakas. Ala-astella siitä ei osata kiusata, mutta yläasteella nimi olisi aika paha. Peräreiäksi ei soisi ketään haukuttavan.

• *voi pahoin*

Janus = anus
      Jasu= koira
      Joose= Jooseppi
      Hiski= piski

Karmeita nimiä, ei sovi kenellekään.

• sinihelmikki

nimeä, niin kaikki käy, pojalle vain Joose. Januksesta tulee mieleen se minkä mainitsit. On olemassa esim. Rikke, Mikke, Jakke, Valle, Jalle, Jero, Jaafet, Eikka, Eppu, Anttu

• Ei voi mitään...

Januksesta tulee mieleen anus ja nopeasti sanottuna se jopa kuulostaa anukselta. Lastasi kiusataan ihan varmasti nimensä takia, jos hän on Janus.

• Omppu

Joose sopii kaiken ikäiselle ja toiseksi kivoin on Jasu.. Janus on myös ihan ok, eikä mulla ainakaan tullut mitään ikäviä mielleyhtymiä :D
      Hiskistä en niinkään pidä.. Hiski-papalle sopii!

• Jalmarin äiti

Hiskistä nyt jostain syystä tulee mieleen se Walt Disneyn Tasmanian tuholainen vai mikä oli... :)

Itse tykkään nimestä Sisu. Meilläkin on pojalla semmoinen nimi, että on ainoastaan yksi aikaisemmin suomessa kastettu sillä nimellä, mutta käytämme hällä vain nimeä Jalmari. Kuitenkin Ihan supisuomalainen on hänen nimensä... :)

• BabyBeat

Kivoja persoonallisia nimiä, niitä tässä itsekin yritän metsästää.

Joosea lähellä olevaa nimeä Joosaa olen itse miettinyt.

• pyllykarva

jasu on paras nimi koska se on mun nimi xd

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"

Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde
      Ensitreffit alttarilla
      26
      2778
    2. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      29
      2312
    3. 148
      2264
    4. Hullu liikenteessä?

Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.
      Kiuruvesi
      53
      2190
    5. Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"

Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti
      Suomalaiset julkkikset
      21
      1802
    6. Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?

Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks
      NATO
      389
      1662
    7. Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta

Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään
      Maailman menoa
      98
      1597
    8. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      298
      1485
    9. Varokaa! Lunta voi sataa kohta!

Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm
      Maailman menoa
      13
      1419
    10. Kunta ostaa kivitipun

Kunnanjohtajan tuleva uusi ostokohde
      Lappajärvi
      133
      1418
    Aihe