Valon katkasin?

,,,,

Onnistuukohan semmoinen että on kaksi katkasinta joista molemmista sammuu ja menee valopäälle riippumatta toisen katkamisen asennosta?

11

9447

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kerran on onnistunut jo 50-luvulla, niin miksei sitten nykyisinkin...

    • sekin
      • ,,,,

        Kiitoksia katselin noita ja tajusin idean, ilmeisesti tuo ei vain onnistu ihan norm katkasimella missä on vain on/off?

        Vai saiskohan jotenkin kikkailtu norm katkamiseen tuommoisen?


      • juttu joo o
        ,,,, kirjoitti:

        Kiitoksia katselin noita ja tajusin idean, ilmeisesti tuo ei vain onnistu ihan norm katkasimella missä on vain on/off?

        Vai saiskohan jotenkin kikkailtu norm katkamiseen tuommoisen?

        Valitse 6-kytkin eli ns. porraskytkin.
        Monessa paikkaa myyvät vain 6 kytkintä, eikä 1-kytkintä enää ollenkaan.

        Kytkentäkin on simppeli (omalla vastuullasi):
        Toisen kytkimen yhteiseen napaan "P" tuot kiinteän vaiheen, toisista navoista kytket johdot toisen kytkimen vastaaviin koskettimen napoihin ja toisen kytkimen yhteisestä navasta "P" lampulle sekä tietysti nolla suoraan ja maadoitus tarvittaessa.
        Mikäli tarvitset kolmea kytkintä, niin silloin tulee näihin kytkimeltä kytkimelle menevien kahden johdon väliin ristikytkin eli 7-kytkin.


    • Sins

      Tavallinen käytäväkytkin no 6 (numero on siellä kytkimen takana). Usein numero on 1/6, eli samaa vehjettä voidaan käyttää sekä tavallisena 1-napaisena, että myös vaihto-sellaisena. Suomalaiset eivät viitsi tehdä pientä erilaisuutta mutta esim. saksalaiset ovat sääntöihin sitoutuneita ja tekevät molempia versioita, maksoi mitä maksoi.

    • on tavallinen

      palautuva kytkin, jolla ohjataan aikarelettä ja rele sytyttää valaisimen ja säädetyn ajan kuluttua sammuttaa.

      • Sähköllä se käy

        Ei niin toimiva jos haluaa sammumisen koska tahansa,eikä aikaan sidotuksi.
        Toinen järkevämpi olisi ollut on-ei rele(esmi).kun painaa nappia muuttaa rele olotilansa päälle-pois asentoon joka napin painalluksella.
        Nappeja voi olla rinnakkain vaikka enemmänkin, tarpeen mukaan.


      • kutsuttu
        Sähköllä se käy kirjoitti:

        Ei niin toimiva jos haluaa sammumisen koska tahansa,eikä aikaan sidotuksi.
        Toinen järkevämpi olisi ollut on-ei rele(esmi).kun painaa nappia muuttaa rele olotilansa päälle-pois asentoon joka napin painalluksella.
        Nappeja voi olla rinnakkain vaikka enemmänkin, tarpeen mukaan.

        Sitä kutsutaan sykäysreleeksi.


      • kielitoimisto
        kutsuttu kirjoitti:

        Sitä kutsutaan sykäysreleeksi.

        pääsinpäs taas näsäilemään.


      • sellaisen itse

      • Mutuilija
        kutsuttu kirjoitti:

        Sitä kutsutaan sykäysreleeksi.

        Se on porrasvaloautomaatti joka osaa katkaista säädetyn ajan päästä. Sysäri vaatii uuden pulssin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      125
      1238
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      904
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      90
      845
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      21
      786
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      93
      717
    6. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      282
      712
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      636
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      32
      603
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      543
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      117
      530
    Aihe