Huonekalumyyjä - palkka?

Huonekalumyyjäksi?

Paljonko voi laittaa hakemukseen palkkatoiveeksi, kun palkka on muodossa: Kiinteä pohja provisio TES:n mukaiset lisät? Kyseessä siis huonekalumyyjän työ.. Kiitos vastauksista!

19

23715

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • taitavat

      ansaita keskimäärin 1700-1800€ kuussa jos siis työskentelee kokopäiväisesti. Pohja voi olla jotain 800-1000€ riippuen tietysti siitä mikä on provisio myynnistä. Kai voit laittaa hakemukseen mitä keskimäärin odottaisit hankkivasi kokonaisuudessaan ja neuvotella palkasta lisää jos pääset haastatteluun! En itse ole huonekalumyyjä joten tietoni eivät välttämättä pidä paikkaansa...

    • myyjä.

      jeps.. huonekalumyyjän pohja on n:500-1000 ja provisio on yleensä joku osuun tehdystä tuloksesta !
      pääosin palkka on noin 1700-3200€ bonukset yritys kohtaisia... palkka on omasta taidosta ja aktiivisuudesta kiinni!! :) ei kun kokeilemaan

    • Sohvakauppias, ehkä?!

      Olet vissiin hakemassa Suomi-Soffalle töihin? No itse ajattelin hakea myöskin "erääseen" huonekalukauppaan töihin. Oman palkkatoivomuksen heitin reiluun pariin tonniin. Eli siis toivoisin, että palkkani olisi keskimäärin kaikkine bonuksineen vähintään sen paritonnia kk. Joskus enemmän, joskus vähemmän. Ja pohjapalkka pitäis kyllä olla vähintään sen 1000 euroa.

      • tuo pohjat?

        ja paljonko myyntejä piätä tehdä että nousee minkäkin verran


    • kalustaja

      Kyllä on palkat kovia mitä jengi mainostaa (yli3000e). Totuus toinen mutta jos siltä tuntuu niin ei ku siitä vaan. Itse tein hommaa useita vuosia ja välillä tuli hyvin rahaa ja välillä vähän vähemmän. Valitse ketju ja myyntipiste oikein mihin olet menossa töihin jos menet väärään voi lopputulos olla vähemmän mielyttävä. Ketjujen henkilöstöpolitiikassa on myös todella,todella suuria eroja.Hyvä palkka toive jos myyntikokemusta 2000e kk.

    • fd

      Eri firmat maksaa eri tavalla, Mutta itse olin 4 vuotta myymässä huonekaluja, ja palkka näyttäisi asettuvan johonkin 37 000 - 39 000€/V, Tosin kokemuksella ja yleiskorotuksella pohja noussut 600€-->1200€. Itse vaihdoin juuri firmaa, joka pystyy tarjoamaan töitä arkisin, ettei tarvitse olla viikonloppuja töissä. Mutta Kun tuosta palkasta lasket pohjat niin huomaat että provision osuus on suuri! Työ ei sovi tosiaankaan kaikille, pitää olla se henkilö joka sen kaupan päättää, ei mikään myyntiesittelijä. Työ ei todellakaan ole mitään helppoa ja kivaa, kuten moni nainen kuvittelee sen oleva hakiessaan töihin, vaan rakaa ala,jossa hyvät pärjää. Tiedän eräänkin joka tienaa sen 6-7000€/kk mutta tämäkin on koko firman tasolla ainoa normi myyjä joka siihen pääsee. Uskon että keskim. myyjä tienaa sen 2200-2500€/kk.

      • 14

        kaveri on suuressa firmassa ja vuosiansiot siinä 33k€, eli ihan ok palkat kunhan myy tuolia ja luottoja.


      • kjhgh44
        14 kirjoitti:

        kaveri on suuressa firmassa ja vuosiansiot siinä 33k€, eli ihan ok palkat kunhan myy tuolia ja luottoja.

        Huonekalumyyjän työ ei todellakaan ole mitäänn helppoa. Monenlaista yrittäjää on nähty ja vain harva jaksaa useampaa vuotta putkeen.

        Itselläni pienellä paikkakunnalla palkka n.27-30t vuosi. Raha ei ole tullut helpolla.


      • huhuja kuullut.
        kjhgh44 kirjoitti:

        Huonekalumyyjän työ ei todellakaan ole mitäänn helppoa. Monenlaista yrittäjää on nähty ja vain harva jaksaa useampaa vuotta putkeen.

        Itselläni pienellä paikkakunnalla palkka n.27-30t vuosi. Raha ei ole tullut helpolla.

        Huonekalumyyjän työ on suoraan sanottuna aivan perseestä.

        Työajat ovat pitkiä ja palkka on todella kusinen.

        Maskussa teet 4 arkipäivää 10 tuntisia päiviä ja yks vapaa. Useimmiten kannattaa olla myös se viikonloppu töissä. Silloin tehdään myynnit. Arjet on aika pirun hiljasii. Pohja vaihtelee 500-750e välillä ja siihen päälle saat provision katteesta. Veikkaan noin 5 % Eli jos sulla on kate 20000 euroa niin sun palkka on
        500e pohja prov 1000= 1500euroa/kk

        Iskussa homma on niin että 4 arkipäivää ja yks arki vapaa. työaika 10-18.00 aika v-mäinen työaika lapsi-ihmisen kannalta.
        Viikonloppuja ei kannata pitää vapaana. pohja 750-1000 provisio. En tiedä tarkkaa provikan määrää. Mutta veikkasin samaa luokkaa kun maskussa.
        Huonekalut on saatanan kalliita ja todella vähän niitä nykyään menee.

        Huonekalu myyjän palkka on siis keskimäärin noin 1500-1900 euroa.
        Työajat on v-mäiset ja kaikki ei todellakaan osta :) Kaiken tuon lisäksi sun pitää myydä paljon huonekaluja rahoituksen kautta. Siitäkin saa kuulemma provisioo. Eli velaks vaan :)
        Itse en ole ikinä ollu näissä töissä mutta kaverit on. joten huhupuhetta siis kirjoitan. Jos kuitenkin halutttaa mennä töihin, niin siitä vaan yhteyttä ottamaan. Töitä kuitenkin pitää tehdä.


      • ölakjdsg
        huhuja kuullut. kirjoitti:

        Huonekalumyyjän työ on suoraan sanottuna aivan perseestä.

        Työajat ovat pitkiä ja palkka on todella kusinen.

        Maskussa teet 4 arkipäivää 10 tuntisia päiviä ja yks vapaa. Useimmiten kannattaa olla myös se viikonloppu töissä. Silloin tehdään myynnit. Arjet on aika pirun hiljasii. Pohja vaihtelee 500-750e välillä ja siihen päälle saat provision katteesta. Veikkaan noin 5 % Eli jos sulla on kate 20000 euroa niin sun palkka on
        500e pohja prov 1000= 1500euroa/kk

        Iskussa homma on niin että 4 arkipäivää ja yks arki vapaa. työaika 10-18.00 aika v-mäinen työaika lapsi-ihmisen kannalta.
        Viikonloppuja ei kannata pitää vapaana. pohja 750-1000 provisio. En tiedä tarkkaa provikan määrää. Mutta veikkasin samaa luokkaa kun maskussa.
        Huonekalut on saatanan kalliita ja todella vähän niitä nykyään menee.

        Huonekalu myyjän palkka on siis keskimäärin noin 1500-1900 euroa.
        Työajat on v-mäiset ja kaikki ei todellakaan osta :) Kaiken tuon lisäksi sun pitää myydä paljon huonekaluja rahoituksen kautta. Siitäkin saa kuulemma provisioo. Eli velaks vaan :)
        Itse en ole ikinä ollu näissä töissä mutta kaverit on. joten huhupuhetta siis kirjoitan. Jos kuitenkin halutttaa mennä töihin, niin siitä vaan yhteyttä ottamaan. Töitä kuitenkin pitää tehdä.

        Voi. voi.

        En ole tehnyt yhtään alle 2850€/kk myydessäni huonekaluja. Jos palkka on 1500 - 1900€/kk on kyllä sama siirtyä vaikka R-kioskin kassalle.

        Myyjän käsite on vaan aika laaja. On myyjiä K-kaupassa ja on varaosamyyjää ja sitten vaikka huonekalumyyjä (sisustusmyyjä).

        SIsustusmyyjänä pitää vaan osata myydä.


    • Ehkä saat

      Suositellaan, että kokoaikatyöstä maksettaisiin ainakin niin paljon, että työttömyysturvalain työssäoloehdon mukainen päivärahaoikeus täyttyy. Palkan tulee tämän mukaan olla vähintään 1052 euroa kuukausipalkkana, 48,93 euroa päiväpalkkana tai 6,12 euroa tuntipalkkana.

    • huippumyyjä

      Kyllä se loppupalkka tulee juuri siitä miten teet kauppaa. Jos istut kahvihuoneessa tai juttelet kavereiden kanssa, niin palkka on alle 2 tonnia. Mutta jos olet sellaisessa firmassa missä on asianmukaiset tuotteet ja olet aktiivinen, niin kattoa ei ole. Hyvä myyjä pystyy myymään 70 - 100 000 kk:ssa. Jos pääset sataan tuhanteen, niin palkkasi on n. 3-4 000, nykyään myös rahoitusyhtiöt antavat "proviisioita" ja ne ovat lähes samat kuin provikat.
      Mutta totuus on se, että myyntihenkinen, aktiivinen ja tuloksiin haluava pärjää ja saa erittäin hyvää liksaa. Huonekalualalla jos on 10 myyjää, niistä 2-3 ovat niitä jotka ovat kovia!

    • NLP for the win! xD

      Kyllä noita mööpeleitä myymällä leivän pöytään saa. Täytyy saada vaan paljon kauppaa sopivalla katteella, sekä mieluiten aina rahoituksella. Oma tavoite on aina palvella asiakas niin että lähtee paikalta hymyillen, mutta palkka maksetaan kuitenkin myynnistä, ei palvelusta. On siis oma taitonsa myydä, eikä vaan toivoa haluaisko joku vahingos ostaa jotain.

      Alasta kiinnostuneen kannattaa mm. käyttää vaikka vähän vapaa-aikaa myynnin edistämiseen opiskelemalla, eikä kannata ottaa nokkiinsa jos joku ei osta. Jokainen päivä lähtee melkein nollapalkasta ja se on myyjä itse joka siihen voi vaikuttaa. Tänään tuli palkkaa melkein 700€, eikä oo ees paras päiväkohtainen tili tältä kuulta mut edessä on myös paljon hiljaisempiakin päiviä. Jahka myynnit toteutuu, tiliä tulee tältä kuulta noin ehkä 3900-4600€, riippuen loppukuusta.

      Ei oo sellanen homma mikä kaikille sopii, mut jos on motivaatiota ja halua oppia, voi sillä tienata. Ite olin ennen vartija ja tienasin kai joku about 1400-1800€ kuussa, riippuen työmäärästä. Ei taida mennä vartijakortti uusintaan ku tuosta vanhenee, vaikka hyviä muistoja sieltäki oli. Securitas voi kuitenkin vetää ittensä vessanpöntöstä alas sisäsiittoisine wannabe skappariluusereineen, jotka raiskaa keltanokkia jotka ei osaa pitää puoliaan. =)

    • ent. huo.ka.kauppias

      Älkää ryhtykö huonekalukauppiaksi ilman kunnollista pohjapalkkaa, etenkin jos kyseessä on teille uusi paikka!!

      Minua kusetettiin niin, että jouduin raatamaan noin 40 tuntista viikkoa, työ ajat olivat juurikin aamukympistä ilta kasiin. Viikonloppukorvauksia ei tietenkään ole! Lauantaina ja sunnuntaina tulee parhaat myynnit, mutta ottaen huomioon, että muista työpaikoista saisi sunnuntailisää jne, niin ei kannata!!

      Myöskään mitään iltalisiä ei ole. Pahimmillaan tienaat sen 1500-2000e kuukaudessa, mikä on työaikoihin suhteutettuna erittäin huono palkka. S-marketin kassallakin teet paremmat rahat eri lisien avulla ja pienemmällä stressitasolla.

      Ei ole yllätys, että mol etsii päivittäin uusia kauppiaita? vaihtelevuus on niin suurta sillä uudet työntekijät pettyvät.

      Töissä ollessani oli erittäin vaikeaa saada edes yhtä viikonloppua vapaaksi kokonaan!

      • savonvili

        "Älkää ryhtykö huonekalukauppiaksi ilman kunnollista pohjapalkkaa, etenkin jos kyseessä on teille uusi paikka!!"

        Höpö,höpö! Tämä on huonon myyjän puhetta, nimittäin itseensä uskova ja asiansa osaava myyjä ei pelkää provision määräysvaltaa palkassa. Ja sitäpaitsi jostain se on aloitettava, aluksi pieni pohja. Näytät kyntesi ja pohjakin kasvaa.

        Sen sijaan kannattaa neuvotella parille ekalle kk:lle takuupalkka, sillä huonekalu-alalla proviikat tuleevat "jälkijunassa" toimitusten mukaisesti.

        "Minua kusetettiin niin, että jouduin raatamaan noin 40 tuntista viikkoa, työ ajat olivat juurikin aamukympistä ilta kasiin. Viikonloppukorvauksia ei tietenkään ole! Lauantaina ja sunnuntaina tulee parhaat myynnit, mutta ottaen huomioon, että muista työpaikoista saisi sunnuntailisää jne, niin ei kannata!!"

        Sinua kusetettiin, koska sinä annoit kusettaa itseäsi. Itse olin täysin samassa tilanteessa, kunnes alkoi myynnit olemaan kunnossa ja aloin vaatimaan KAIKKI minulle kuuluvat lisät. Ja nehän tuli. Työajat ovat mitä ovat, vaan on se kiva vietellä sitten arkivapaitakin.

        "Pahimmillaan tienaat sen 1500-2000e kuukaudessa, mikä on työaikoihin suhteutettuna erittäin huono palkka. S-marketin kassallakin teet paremmat rahat eri lisien avulla ja pienemmällä stressitasolla."

        Jos huonekalualalla palkkasi jää 1,5k tienoille, olet väärällä alalla. Tottakai alussa se on mitä on, mutta kun vauhtiin pääsee ja kaupat alkaa toteutumaan niin normaalimyyjän pitää pystyä 2500e/kk-vauhtiin. Itsellä se pyöri 2500-3000 € hujakoilla jatkuvasti.

        "Ei ole yllätys, että mol etsii päivittäin uusia kauppiaita? vaihtelevuus on niin suurta sillä uudet työntekijät pettyvät."

        Pettyvät siihen ettei ala olekaan ruusuilla tanssimista ja tuote-esittelyä? Juuri näin. Huonekalualalla pärjää vain hyvät myyjät.

        Alalle aikovat tai juuri aloittaneet: LUOKAA HETKI! Miksi juuri nyt on se oikea hetki ostaa?


    • huonekalumyyjä

      jep jep itse olin vuoden huonekalu myyjänä masku nimisessä firmassa pohja oli 600e loppu tuli myynnistä katteesta provikkaa 6% ja rahoituksesta koko summasta sai 2% sai myydä sellanen 50 000e - 70 000e kuussa et sai tonnin provikkaa rahoitusta tehdä vähintään sellanen 30 000e....

    • kysyn567

      Paljonkohan se provikkaosuus on nykyään myyntikatteesta alalla? Ja paljonkohan ylipäänsä noin myyjä myy kuukauden aikana?

      • Jeps2222

        5,5% taitaa olla yleisin. Rahareista sitten päälle (joka firma ei maksa niistä).

        Perus hyvä myyjä myy sen 70.000-80.000eur / kk ja siihen kun tekee hyvin rahoituksia (ja eräpäivänsiirtoja) niin sillä tekee sellaisen 3000-3500eur bruttotilin. Sitten ne oikeasti hyvät jotka myy sen 100.000eur ja tekee sen raharin/eräpäivänsiirron lähes joka kauppaan on oma lukunsa. Sillä pääseekin sitten jo sinne 5000e bruttoon.


      • Anonyymi
        Jeps2222 kirjoitti:

        5,5% taitaa olla yleisin. Rahareista sitten päälle (joka firma ei maksa niistä).

        Perus hyvä myyjä myy sen 70.000-80.000eur / kk ja siihen kun tekee hyvin rahoituksia (ja eräpäivänsiirtoja) niin sillä tekee sellaisen 3000-3500eur bruttotilin. Sitten ne oikeasti hyvät jotka myy sen 100.000eur ja tekee sen raharin/eräpäivänsiirron lähes joka kauppaan on oma lukunsa. Sillä pääseekin sitten jo sinne 5000e bruttoon.

        3800 pohja 2,5 rahoituksesta joka on noin 25000e vuodessa. Laske siitä


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4633
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2259
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1784
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1518
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      28
      1448
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1318
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1237
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1146
    9. 23
      1092
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe