Lähinnä lämpötilan vaihdoksissa, kuten takan lämmittämisen yhteydessä kun lämmintä ilmaa nousee ylös, kattopaneloinnista kuuluu ajoittain paukauksia. Onko tuo ohimenevää vai napsuuko aina? Ei sinällään häiritse mutta kiinnostaa kuitenkin.
Kattopaneelit paukkuu
10
11329
Vastaukset
- M.D.
Itse maalasimme vanhat mäntypaneelikatot valkoisiksi Tikkurilan Tixomatilla, jota tulee siis hyvin peittääkseen aikamoinen kerros. Nyt aina pakkasten lauhtuessa (?) paukkuu oikein tosissaan... Itse asiassa saumat ovat haljenneet joka 3. - 5. paneelin välein ja raoista paistaa rumasti mänty. Parissa katossa paneeli on jopa mennyt halki keskeltä ennenmmin kuin antanut saumasta periksi. Eipä se varmaan jatkossa enää pauku kun katto on itselleen tehnyt liikkumasaumat... Kesällä luulisi taas turpoavan ja saumojen menevät umpeen tai ainakin kaventuvan.
- valkolakattua
Paneelit olivat valmiiksi lakattuja ennen asennusta. Ilmeisesti liian tiukat nuo ponttiliitokset kun tuolla tavalla panttaa. Näyttääpä olevan pari paneelia halki myös meillä. No natiskoon paneelit aikansa, eikai niille mitään voi tehdäkään.
- niitä paukuttelee
Ne paukkuu, kun kosteana laittaa kattoon ja pahimmassa tapauksessa jopa halkeavatkin.
Raot ei mene enää umpeen, vaikka ilmankosteus kasvaisikin.
Kattopaneelit pitää purkaa muovipaketeista ja antaa niiden kuivua ennen asennusta lämpimässä ja kuivassa sisätilassa vähintään viikko, mieluummin kaksi.- on tapana
"elää"! paukkuu se meilläkin...
- siinä on
on tapana kirjoitti:
"elää"! paukkuu se meilläkin...
Ei sen paukkua pidä. Pantu märkänä kattoon ja sitten maalilla tartutettu toisiinsa niin tiukkaan ettei pääse elämään ilman halkeamista.
- ehkä ei
siinä on kirjoitti:
Ei sen paukkua pidä. Pantu märkänä kattoon ja sitten maalilla tartutettu toisiinsa niin tiukkaan ettei pääse elämään ilman halkeamista.
Ei märkänä laittaminen kattoa paukuta. Paukkuminen tulee siitä kun se maali liimaa laudat toisiinsa ja kutistuminen repii ne auki. Laudat pitää lakata tai maalata asennuksen jälkeen kun ne on asettuneet tai sitten ostaa hyvin kuivatettua puuta.
- sdfgsfg
Paketteja ei saa purkaa kosteuden tasaantumisen ajaksi, koska silloin laudat kuivuu propelleiksi.
- paukkuminen
loppua ennen, kuin vaihtaa kattomateriaalin. Itse nitinästä kärsinyt jo 8 vuotta. Oli muuten ensimmäinen ja viimeinen puukatto meikäläisen rakennuksissa. Tosin luulen, että katon piilonaulauksella pontista saattaa olla asian kanssa jotain tekemistä.
- ei pauku
Valkolakattu kuusipaneeli katossa eikä pauku eikä nitise. Epäilen minäkin, että paksu käsittelykerros rakentamisen jälkeen, voi paukkeen aiheuttaa panelien kuivuessa ja liikkuessa hiukan. Jos uuten paneelipakettia pitää kuivassa avattuna viikon, pari, on kaikki mutkilla kuin propellit, elleivät ole olleet lujan painon alla. Pari päivää sisätiloissa puoliksi aukaistuna paketti on ok.
- ole ei
Mitään ongelmaa ei puukatossa ole ollut 20vuoden aikana mitä olen puukattoisessa talossa asunut. Tosin onkin lautakatto eikä ole maalattu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik123760MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar761980Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5421608Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin831267Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja671077Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s331018Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt214898Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60873- 171844
Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3788