Kiertely Ecuadorissa

matkallle

Carl ja Verde taidatte olla "asiantuntijoita" Tästä maasta. Olen menossa ensi kuussa ja lennämme Quitoon ja sitten on tarkoitus mennä Galapagos saarille. Onko hyviä vihjeitä minne Galapagoksen jälkeen kannattaa mennä. Suuntamme on Peru ja MP siellä ja lento Limasta kotiin sitten toukokuussa.
Oletteko olleet Galapagoksella? Kannattaako varata lentolippu sinne jo kotona vai odottaa kun olemme Quitossa? Jos on hyviä vihjeitä niin kiitti vastauksesta

7

2014

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Carl

      Hei!

      Kuules sinä tai te kyselette Ecuadorista, no jaa en mä mikään expertti ole vaikka vaimo onkin sieltä ja juuri Quitosta. Onhan siellä tullut käytyä ja seuraava käynti tulee olemaan ensi kesänä, jos Jumala suo (??). Ecuadorissa on valtavasti nähtävää ja koettavaa, en edes yritäkkään kertoa mitä löytyy mutta liitän tähän muutaman hyvän linkin josta voitte etsiä "infoa".

      Ymmärrän kyllä oikein hyvin kiinostuks

      • Carl

        Hei uudelleen !!!

        Jostain syystä tää koneeni lähetti ton viestini ennen aikojaan, niin että jäi kesken mut ei hätää jatketaas tässä ja nyt. Mihis mä oikein jäin ???

        Joo tähän ,Ymmärrän kyllä oikein hyvin kiinostuksenne Galapagos saaria kohtaan mutta, mutta siellä käynti on ainakin mulle vielä haavetta.
        Katsokaas siellä kun systeemi on sellainen, että Ecuadorilaiset voivat käydä niillä saarilla hyvin halvalla mutta me turistit maksamme itsemme kipeeksi. Alle 1000$ en usko, että retkeä sinne saat Quitosta.

        Toiseksi kuten varmasti hyvin tiedätte alue on ainutlaatuinen koko ma


      • Carl
        Carl kirjoitti:

        Hei uudelleen !!!

        Jostain syystä tää koneeni lähetti ton viestini ennen aikojaan, niin että jäi kesken mut ei hätää jatketaas tässä ja nyt. Mihis mä oikein jäin ???

        Joo tähän ,Ymmärrän kyllä oikein hyvin kiinostuksenne Galapagos saaria kohtaan mutta, mutta siellä käynti on ainakin mulle vielä haavetta.
        Katsokaas siellä kun systeemi on sellainen, että Ecuadorilaiset voivat käydä niillä saarilla hyvin halvalla mutta me turistit maksamme itsemme kipeeksi. Alle 1000$ en usko, että retkeä sinne saat Quitosta.

        Toiseksi kuten varmasti hyvin tiedätte alue on ainutlaatuinen koko ma

        Vikaa on jossain ???

        Peijakkaan kone kun lähettä kaiken ennen aikojaan !!!

        Toiseksi kuten varmasti hyvin tiedätte alue on ainutlaatuinen koko maailmassa joten turistien määrä on rajoitettu.
        Jos ehdottomasti haluatte siellä käydä niin varatkaa ihmeessä matka sinne jo kotoa.
        Tottakai niitä retkiä myydään myös Quitossa mutta ei se ole ollenkaan varmaa, että saatte paikan.
        Siellä kun on monta muuta turistia !!

        Ok. mä liitän tähän muutaman linkin josta voitte lukea lisää, monessa sivut ovat myös Englanniksi.

        http://www.enjoyecuador.net/espanol/guiadestinos/galapagos/intro_es.shtml

        http://www.vivecuador.com/

        http://www.welcomeecuador.com/

        http://www.galapaguide.com/islas_galapagos_index.html

        http://www.ecuaventura.com/

        http://www.amazontravelec.com/playas.html

        No joo, eiköhän tuolta löydy jo jonkin verran tietoa.

        Bueno, jos on jotain kysyttävää, niin vastaan miellelläni.

        Nyt ei muuta kuin, Muy, muy buen viaje.

        Hasta luego .. ..


    • "Verde"

      Galapagos-retki on aivan mahdollista ostaa vasta Quitossa. Tuskin sitä kuitenkaan ihan seuraavalle päivälle kuitenkaan saa. Itse en ole käynyt, mutta olen kyllä tavannut Ecuadorissa turisteja jotka ovat matkan ostaneet Quitosta. Galapagokselle lähtöä odotellessaan ovat sitten kierrelleet Ecuadorissa. Hinnat ovat vaihtelevia, eräs chileläispariskunta kertoi maksaneensa matkasta muistaakseni yhteensä, olikohan se 1600 dollaria. Eli alle tuhannenkin/nenä kyllä löytyy se perus- muutaman päivän retki, mutta on paljon kalliimpiakin. Toisaalta "omatoimimatka" Galapagokselle ei kannata, siinä ei säästä juuri mitään, ja voi jäädä paljon näkemättä.
      Ecuadorista minulla on oikeastaan kokemusta vain vuoristoalueilta, siellähän löytyy niin rannikkoa kuin viidakkoakin. Mikään rantalomamaa se ei kuitenkaan ole. Otavalon ympäristössä on kauniita maisemia, Otavalo on sellainen turistirysä, vauras pikkukaupunki. Retkiä viidakkoon, Cotopaxille ja muille vuorille voi hyvin ostaa Quitosta, Mariscalin alueella ei ole pulaa matkanjärjestäjistä. Quilotoan kraatterijärvi on näkemisen arvoinen. Etelässä Lojan lähettyvillä Vilcabamban pikkukaupunki on nätti, joskin turistien vaivaama.
      Aiotteko mennä Peruun lentäen vai maata pitkin? Jos maata pitkin, lyhin reitti menee varmaan Lojasta bussilla Piuraan, ellette siis ole eksyneet Guayaquiliin Ecuadorin rannikolle. Matka maitse Cuscoon on kyllä pitkä, mutta Perussa on muutakin näkemistä kuin MP, riippuu käytettävissä olevasta ajasta.

      • vastauksesta

        Kiva kun vastasitte. Galapagokselta olisi ilmeisesti tarkoitus lentää Guayaquihin ja siitä Peruun. Maitse on tarkoitus mennä, näkee enemmän. Mulla on kyllä LonelyPlanet, mutta ei ole ollut kamalasti aikaa lukea. Pitää nyt taas katsoa karttaa ja LP:tä, mitä noista mainitsemistasi paikoista kerrotaan. Kait sitä vähitellen pitäisi saada jonkinlainen alustava matkasuunnitelma tehdyksi. Tietty paikanpäällä tulee improvisoitua, sehän tämän omatoimimatkailun idea on.Kyselen lisää jos jotain mieleen tulee. Olemme tietoisia, että Galapagos ei ole halpa, mutta se kuuluu sarjaan "Once in a lifetime". Kuten myös MP.


      • nähtävyyksistä
        vastauksesta kirjoitti:

        Kiva kun vastasitte. Galapagokselta olisi ilmeisesti tarkoitus lentää Guayaquihin ja siitä Peruun. Maitse on tarkoitus mennä, näkee enemmän. Mulla on kyllä LonelyPlanet, mutta ei ole ollut kamalasti aikaa lukea. Pitää nyt taas katsoa karttaa ja LP:tä, mitä noista mainitsemistasi paikoista kerrotaan. Kait sitä vähitellen pitäisi saada jonkinlainen alustava matkasuunnitelma tehdyksi. Tietty paikanpäällä tulee improvisoitua, sehän tämän omatoimimatkailun idea on.Kyselen lisää jos jotain mieleen tulee. Olemme tietoisia, että Galapagos ei ole halpa, mutta se kuuluu sarjaan "Once in a lifetime". Kuten myös MP.

        Jos on aikaa Perussa eikä Ecuadorissa vielä ole nähnyt vuoristoa tarpeeksi hyvä pikku retki olisi esim. Santa Cruzin vaellus Ancashissa. Sen, siis oppaan, aasit, ym., voi vuokrata vaikka Huarazissa tai Carazissa, josta itse lähdin patikoimaan Pony's Express -toimiston kautta (se Pony on ilmeisesti se toimiston rouva). Se on 4 päivän retki ihan mukavissa maisemissa, 3.5 - 4.7 kilometrin korkeudessa. Myös pitempiä ja rankempia retkiä järjestyy. Vai aiotteko tehdä Inka Trailin MP:lle?

        Arequipan kaupunkia suosittelen, se on tosi nätti, ainakin plaza de armas, ei siellä itse kaupungissa muuten niin ihmeellistä ole, mutta minä olen siellä viihtynyt ihan muuten vaan. Colca-kanjoni on kyllä ihan hieno.

        Viidakko Perussa on myös...elämys voi olla vaikka jokilaivamatka Tarapotosta (tai oikeastaan Yurimaguasista) Iquitosiin. Hyvässä seurassa mukavaa, vaikka ei siinä oikeastaan viidakkoa tietenkään näe, laivassa...


      • onneksi
        nähtävyyksistä kirjoitti:

        Jos on aikaa Perussa eikä Ecuadorissa vielä ole nähnyt vuoristoa tarpeeksi hyvä pikku retki olisi esim. Santa Cruzin vaellus Ancashissa. Sen, siis oppaan, aasit, ym., voi vuokrata vaikka Huarazissa tai Carazissa, josta itse lähdin patikoimaan Pony's Express -toimiston kautta (se Pony on ilmeisesti se toimiston rouva). Se on 4 päivän retki ihan mukavissa maisemissa, 3.5 - 4.7 kilometrin korkeudessa. Myös pitempiä ja rankempia retkiä järjestyy. Vai aiotteko tehdä Inka Trailin MP:lle?

        Arequipan kaupunkia suosittelen, se on tosi nätti, ainakin plaza de armas, ei siellä itse kaupungissa muuten niin ihmeellistä ole, mutta minä olen siellä viihtynyt ihan muuten vaan. Colca-kanjoni on kyllä ihan hieno.

        Viidakko Perussa on myös...elämys voi olla vaikka jokilaivamatka Tarapotosta (tai oikeastaan Yurimaguasista) Iquitosiin. Hyvässä seurassa mukavaa, vaikka ei siinä oikeastaan viidakkoa tietenkään näe, laivassa...

        Kiva kun saa asiallisia vastauksia täällä. Tarkoitus olisi kyllä mennä Inka Trail, riippuu vähän matkaseurastani, jonka kanssa ei olla ehditty kunnolla keskustella. normaalisti matkustan yksin joten nyt on tehtävä kompromisseja. Ihan rupeaa tuntumaan, että 4 viikkoa ei tähän matkaan taida riittää, joten jotain on karsittava. Noteeraan kyllä kaikki ehdotuksen ja sitten katson miten sopivat reittiin ja aikarajaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      332
      2858
    2. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      105
      2140
    3. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      120
      1620
    4. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      73
      1154
    5. Hetkeäänkään miettimättä ottaisin sinut

      Mutta mitä mieltä miehesi siitä olisi?
      Ikävä
      71
      1032
    6. Olisi kiva tietää miksi pidät minusta?

      Miehelle kysymys :)
      Ikävä
      61
      993
    7. Voi nainen...

      Kun luovutit meistä liian aikaisin, just kun aloin oppimaan sinua. Jos oisin alussa jo lukenut aiheesta oisin voinut toi
      Ikävä
      41
      950
    8. Venäjä aikoo yksipuolisesti muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa

      Venäjä aikoo muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa Venäjän saarten eteläpuolella. Ylen jutussa kerrotaan mm.
      Maailman menoa
      148
      924
    9. Suomi lähettää tarkkailijoita merialueelle

      Venäjä on ilmoittanut aikovansa ylittää Suomen merialueen rajat kysymättä lupaa kertomalla että Suomen merialueen raj
      Maailman menoa
      290
      842
    10. Naiselle kysymys

      Mitä oikein näet minussa?
      Ikävä
      40
      754
    Aihe