Rintatulehdus..

apua=(..

Mikähän tähän mahtais auttaa? kefexiniä olen syöny torstaista asti ja eikun pahenee vaan. puolikkaan kananmunan kokoinen patti joka aivan punainen puoliks nännipihalla (joka vaikeuttaa pumppaamista ehkä tulee sellainen kantti pumpusta)..kaalinlehtiä olen kokeillut ja muuta kylmää sekä kuumaa ja lypsänyt ei vaan oikein tahdo maitokaan ulos tulla todennäköisesti kun sattuu niin kovasti=(..

8

6429

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • potilaana ollut

se on vaihdettava toiseen.

• apua=(..

leikattava rinta kun onkin rintapaise eikä tulehdus..juuri kotia tulin todella ikävästä toimenpiteestä..ihania noi terveyskeskuksen lekurit kun eivät tiedä mitä hoitaa=(..ois kuulemma pitäny leikata jo viikko sitten nyt märkää oli 2-3dl vasemmassa rinnassa et se siitä tulehduksesta...

• luulisin
        apua=(.. kirjoitti:

leikattava rinta kun onkin rintapaise eikä tulehdus..juuri kotia tulin todella ikävästä toimenpiteestä..ihania noi terveyskeskuksen lekurit kun eivät tiedä mitä hoitaa=(..ois kuulemma pitäny leikata jo viikko sitten nyt märkää oli 2-3dl vasemmassa rinnassa et se siitä tulehduksesta...

minulla on ollut rinta-paise.se nostaa kovan kuumeen.elä sitä maitoa ainakaan vauvalle juota,siinä on pöpöjä.mene heti terveys-polille.tai soita ensin neuvolaan,ja selitä tilanne.minulla ei avattu rintaa,vaan kätilö kävi joka päivä kotona tyhjentämässä rinnan mädästä,ja sain benisiliiniä pistoksena kuurin.se oli 40 vuotta sitten.nykyisin ei kotikäyntejä enää tehdä,luulisin.hyvin paranin.rintatulehdus tulee herkästi jos kylmettää rinnat,on pidettävä rinnat kuivina,ja lämpiminä.minultä muuten loppui imetys siihen,sen lapsen osalta.

• todettiin rintapaise
        apua=(.. kirjoitti:

Millainen tuo kirjoittamasi ikävä toimenpide oli?

Itse sain lähetteen kirurgiselle polikliniikalle ja nyt vain odottelen kutsua. Rintapaise todettiin ultraäänellä ja en tajunnut kysyä lääkäriltä tarkemmin kuinka se hoidetaan (olin kai niin iloinen ettei ole syöpä).

Neitiseni on 6 viikkoinen ja täysimetyksessä. En haluaisi lopettaa tai keskeyttää imetystä. Kuulisin mielelläni kokemuksesi... Kiitos jo etukäteen!

• apua=(...
        todettiin rintapaise kirjoitti:

Millainen tuo kirjoittamasi ikävä toimenpide oli?

Itse sain lähetteen kirurgiselle polikliniikalle ja nyt vain odottelen kutsua. Rintapaise todettiin ultraäänellä ja en tajunnut kysyä lääkäriltä tarkemmin kuinka se hoidetaan (olin kai niin iloinen ettei ole syöpä).

Neitiseni on 6 viikkoinen ja täysimetyksessä. En haluaisi lopettaa tai keskeyttää imetystä. Kuulisin mielelläni kokemuksesi... Kiitos jo etukäteen!

elikkä laittoivat paikallispuudutuksen(joka kuulemma ei kuitenkaan auta muuta kun että iho puutuu)..ja leikkasivat 3-4cm pitkän haavan nännistä poispäin. ja rutisti sen mädän pois sattui aivan hemmetisti=/..edelleen haava auki nyt kumminkin huomattavasti pienentynyt onkalo et voiton puolella olen..huonosti tästä aiheesta mistään tietoa löytyy kyl..mä en voinu edes kuvitella jatkavani imetystä mut jos sitä tahtoo jatkaa niin tottakai yritettävä on:)..jos viel jotain voit kirjottaa suoraan [email protected]

• Meku59
        apua=(... kirjoitti:

elikkä laittoivat paikallispuudutuksen(joka kuulemma ei kuitenkaan auta muuta kun että iho puutuu)..ja leikkasivat 3-4cm pitkän haavan nännistä poispäin. ja rutisti sen mädän pois sattui aivan hemmetisti=/..edelleen haava auki nyt kumminkin huomattavasti pienentynyt onkalo et voiton puolella olen..huonosti tästä aiheesta mistään tietoa löytyy kyl..mä en voinu edes kuvitella jatkavani imetystä mut jos sitä tahtoo jatkaa niin tottakai yritettävä on:)..jos viel jotain voit kirjottaa suoraan [email protected]

Minä kävin viikko sitten kirurgilla omasta paiseestani, ja hänpä kertoi että se minulla johtuu TUPAKOINNISTA! Tupakan on todettu aiheuttavan paiseita, siitä on kuulemma oikein tutkimustuloksiakin.....olin tosissaan ymmälläni.... nuori lääkäri piti kohta 50 luennon tupakan vaarallisuudesta! Minulla näitä paiseita on ollu vaihtelevasti lasteni syntymien jälkeen ja molemmissa rinnoissa vuorotellen...Kefexiiniä söin juuri parikuuria peräkkäin... ja taas päästään muutama kuukausi eteenpäin.....leikatakkaan minua ei kannata kun TUPAKOIN! että näin.....:-)

• kirsi1974
        Meku59 kirjoitti:

Minä kävin viikko sitten kirurgilla omasta paiseestani, ja hänpä kertoi että se minulla johtuu TUPAKOINNISTA! Tupakan on todettu aiheuttavan paiseita, siitä on kuulemma oikein tutkimustuloksiakin.....olin tosissaan ymmälläni.... nuori lääkäri piti kohta 50 luennon tupakan vaarallisuudesta! Minulla näitä paiseita on ollu vaihtelevasti lasteni syntymien jälkeen ja molemmissa rinnoissa vuorotellen...Kefexiiniä söin juuri parikuuria peräkkäin... ja taas päästään muutama kuukausi eteenpäin.....leikatakkaan minua ei kannata kun TUPAKOIN! että näin.....:-)

kannattas varmaan mennä toiselle lääkärille=/..
        mäkin tupakoin ja tämä oli kolmas lapsi ei paiseita sitä ennen ole ollut..
        eikä kukaan lääkäreistä käyny tupakointia syyttämään..
        se kyllä aika yleistä kaikkien muiden "vikojen" kanssa kuten päänsärky(mulla on migreeniä sekä jännityspäänsärkyä) yks venäläinen lääkäri kävi siitä syyttää tupakointia että jos lopetan niin siihenhän loppuu päänsärytkin=/..
        ihme tyyppejä jotkun lekurit kun jotenkin väheksyy tupakoivien oireita ja syyttää siitä kaikkea=(.. pitäis kai aina vaan valehella et ei tupakoi että sais oikeanlaista hoitoa..

• kokeile:

Mä oon imettäny 4 lasta ja jokaisen kohdalla ollu rintatulehdus.
      Se patti/patit pitää painaa pieneksi sormenpäillä.Se sattuu mutta maito valuu siitä patista pois.Helpoin se on saunassa.Pumppaamalla se ei lähde.Aiheuttaa vaan kuumetta eikä sitä kuume-maitoa kannattaisi vauvalle syöttää koska elimistön tulehdus-arvot nousee kuumeessa joka maitoonkin erittyy.
      Sauna on muutenki hyvä,sillon alkaa maito valumaan,ja rentoutuminen,paras yhdistelmä on saunan lauteilla makoilu :D
      Netistä pitäs löytyä ohje rinta-siteiden sitomiseen (synnärillä käytetään,ainaki meilläpäin),laittaa vaikka lakanasta moisen (ja jos joku löytää sitomis-ohjeen,linkkiä kiitos =) En itse jaksa alkaa etsimään).Sauanan ja patin painamisen jälkeen laita kaalin lehtiä liivien sisään yöksi.
      Tovottavasti sulle on näistä apua,mulle ainakin on ollut.En luota länsimaiseen lääketieteeseen joten onneksi mulla on auttanut nämä konstit.
      Ja hyvää kevään jatkoa =)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. R.I.P Marko lämsä

Luin just netistä suru uutisen että tangokuningas Marko Lämsä On menehtynyt viikonloppuna Tampereella. Niin nuorikin vi
      Tampere
      62
      4282
    2. Vappu terveiset kaivatullesi

otetaan vappu terveisiä vastaan tähän ketjuun kaivatullesi !!! 🍾🥂🎉🌻🔥🧡🧡
      Ikävä
      154
      1812
    3. Tangokuningas Marko Lämsä, 47, on kuollut

Taas yksi melko nuori artisti lopetti lauleskelut lopullisesti. https://www.is.fi/viihde/art-2000011200979.html
      Maailman menoa
      14
      1513
    4. Puskaradio huutaa

Nuori tyttö oli laittanut päivityksen että pitämällä joku itsensäpaljastaja. Kuka tämä on? Varoittakaa lapsia !
      Suomussalmi
      35
      1278
    5. Miksi aina vain seksiä?

Kertokaas nyt mulle, että onko tämä joku normojen ihan oma juttu, että seksiä pitää pohtia joka välissä, siitä pitää jau
      Sinkut
      168
      1063
    6. Kerro kiva muisto

Kaivatustasi
      Ikävä
      56
      914
    7. Vieläkin jaksaa

naurattaa. 😆 🐽🐷🤣 M - N
      Ikävä
      78
      904
    8. Martinalta vakava ulostulo

Seiska: Martinalta vakava ulostulo. Olipa raflaava otsikko mustalla pohjalla.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      167
      829
    9. Hei rakas A,

olinko silloin julma sinua kohtaan? Jos, niin anna anteeksi, yritin vain toimia oikein. Olen pahoillani, edelleenkin, en
      Ikävä
      54
      811
    10. Kyllä sitä on tyhmä

Ettei aikoinaan sua ottanut. Huomenta❤️
      Ikävä
      39
      781
    Aihe