Elikkäs, haaveilemme kaverini kanssa ulkomaan matkasta Euroopassa, mutta kumpikaan meistä ei ole matkannut aikaisemmin ulkomaille. olemme siis aivan pihalla siitä, mitä meidän tulisi tehdä, että edes pääsisimme perille hotelliin! ;) Kannattaa varmaan marssia matkatoimistoon ja sieltä kysellä, mutta matkan varaaminen netin kautta on varmaan halvempaa..? Eikös yleensä lipun hintaan sisälly niin lennot että hotelli? Vai? Pakettimatka taitaa olla ainoa vaihtoehto tällaisille urveloille ;) Entä mitä muuta? Kaikki tiedot tervetulleita, ihan A:sta lähtien!
Kiitos =)
Miten pääsen matkalle? APUA
2
1301
Vastaukset
- tätöskä
...siis matkatoimistoon aluksi.
Ei ne ns. ryhmämatkat mitenkään huonoja ole; ei nykyisin perillä tarvitse viettää aikaansa toisen matkalaisten kanssa eikä laulaa suomalaisia lauluja possujuhlissa!
On helpointa ensikertalaiselle, kun on valmiit liput ja proopuskat ja opas/matkanjohtaja käytettävissä.
Siinä ohessa voi tarkkailla oppaan toimia kullakin luukulla yms. ja sitten seuraavaksi uskaltautua itsenäiselle reissulle.
Ellei sitten ole mukavuudenhaluinen ja pysy järjestetyillä matkoilla, jossa on mm. lentokenttäkuljetukset ja laukkujen kanto sekä mahdollisuus aina kysellä asioista oppaalta hotellilla.
Hintoja on nykyään niiiin monia, äkkilähdöt jne. tarjoukset ja ennakkovarausedut, joten ei valmismatka aina ole kalliimpikaan.
Jos itse nyt lähtisin Eurooppaan, ostaisin halvan valmismatkan viikoksi vähintään ja paikasta riippuen tekisin sitten mahd. pieniä omatoimiretkiä lähiympäristöön, esim junalla tai bussilla. Tietenkin isoissa metropoleissa itsessään on tarpeeksi ohjelmaa.
Esim. Prahassa turistivilinään kyllästyttyäni ajelin metrolla johonkin pääteasemalle ja guljailin päivän uudessa laitakaupunginosassa -ei tullut turisteja vastaan!
Samaten toisella viikolla matkattiin paikallisjunalla muutama asema ja löydettiin ihana pikkukylä, jossa kukaan ei puhunut muuta kuin tsekkiä...
Tavallisella maalaisjärjellä ja avoimella mielellä kyllä pärjää maailmalla!
Uskaltakaa kysyä, vaikkei kielitaito olisi kovin hyvä!
Pieniin epämukavuuksiin voi varautua, niitä sattuu missä tahansa, mutta ottakaa vaan rennosti valmiissa maailmassa!
Jos kerrotte tarkempia toiveitanne, millaiselle matkalle toivotte, niin varmaa ohjeita tulee pilvin pimein...
Terv. valmismatkoja harrastava mutta omia polkuja kulkeva - hmmklll
Matkatoimistojen valmismatkoihin sisältyy aina lento, hotelli, ainakin hotelliaamiainen sekä oppaan palvelut lentokentältä hotelliin - vievät bussilla. Jos olette kielitaidottomia urveloita, suosittelen tällaista eka ulkomaanmatkaksi. Kohteita on moniin paikkoihin Skandinaviasta ja Venäjästä aina Thaimaan kaltaisiin kaukomaihin saakka.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin
Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni821319Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."
Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä651105Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja
Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S2021098Asunnottomuus lisääntyy
Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ1631033Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais121019Sulle on tullut
Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä103973Minä pyydän,
jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi68886Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍119801Ihmeelliseltä pikkunaiselta....
Jatkakaa vaikka tässä jos on jotain mitä joku haluaa että mä näen... En jaksa, eikä mua kiinnosta sitä jätti ketjua t121744- 77735