Kuinka käytän Pioneerin direct sub drivea?

Juupajaa

En saa toimimaan Pioneerin soittimessani Direct sub driveä. Malli on DEH-P5800MP. Yritän kytkeä takakaiuutimien lähtöihin subwooferia, manuaalin mukaan tämän pitäisi olla mahdollista. Mutta subwoofer toistaa vain koko taajuusaluetta.

Eli ongelmani on etten löydä soittimesta asetusta jolla vaihdetaan takakaiuttimien tila normaalista sellaiseksi jolla ohjataan subia.

Yritän etsiä asetusta juuri kuten manuaalissa neuvotaan mutta ei vain löydy.

Täällä varmaan joku osais auttaa ennenkuin menee hermot?

Eikä sitten mitään neuvoja, että vaihda soitin, tai osta vahvistin. Kiitos.

6

2471

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • virittelijä..

      Jos ymmärsin oikein niin olet koittanut kytkeä subin suoraan soittimen kaiutinlähtöihin ? Veikkaan että ohjekirjan mukaan voit kytkeä subin takakanavien linjalähtöön tai takakanavien kaiutinlähdöistä erillisellä vahvistimella EIKÄ suoraan kaiutinlähtöihin. Monessa vahvistimessa on mahdollista ottaa singaali kaiutintasoisena. Ihan perustietona että subille tulee AINA olla oma vahvistimensa sillä soittimen teho ei yksinkertaisesti riitä subille. Kytkennällä et ainakaan saa subia soimaan hyvin ja pahimmassa tapauksessa hajotat vaan soittimen. Eli subille oma vahvistin niin rupee homma toimimaan, niissä on lisäksi säädöt ylä ja alasuotimille joilla saa leikattua ylimääräiset äänet pois.

      • toimii kylläkin

        Pioneerissa voi kylläkin laittaa suoraan kaiutinlähtöön subbarin jos on DSD. Soitin siltaa vasemman ja oikean takakanavan. Tehoa lähtee varmaan 30w rms ja se riittää normaali kuuntelussa. Soittimessa on ali- ja ylipäästösuotimet. Deh-p5900mp:ssä saa kytkettyä subbarin ku painaa virtanäppäintä pitkään ja sieltä valikosta vaihdetaan subbarilähtö päälle. Sit ei tietty enää takakajareita voi käyttää. Kyllähän se erillisellä vahvistimella kuuluu paremmin mut soittimesta saa kaikki samat säädöt tehtyä. Subbarille löytyy taso, korostus ja jakotaajuuden säätö suoraan soittimesta.


      • MikäHemmetinSubi

        Se on supi, eli supikoira.
        Eikä sillä tee autossa mitään, paskoo vaan penkeille.


    • Noseless

      Pitäis onnata ihan ohjeiden mukaan:

      Subwooferin kytkeminen päälle/pois

      Tässä laitteessa on subwoofer-ulostulo, jonka voi kytkeä päälle tai pois.

      1. Paina AUDIO-painiketta ja valitse SUB, W.
      Paina AUDIO-painiketta, kunnes näytölle tulee SUB, W. Voit myös valita subwoofer asetusvalikon painamalla painiketta SW laitteessa. Jos subwoofer-säätimen asetus on vain P/O:FUL, et voi vaihtaa SUB, W-tilaan.

      2. Kytke subwoofer-ulostulo päälle painamalla painiketta 8. Sub W.:NOR ilmestyy näytölle. Subwoofer-ulostulo on nyt käytössä. Jos subwooferin ulostulovaihe on asetettu käänteiseksi, Sub, W:REV näkyy
      näytöllä.• Kytke subwoofer-ulostulo pois päältä painamalla painiketta 2.

      3. Paina 4 tai 6 painiketta valitaksesi subwoofer-ulostulovaiheen. Paina 4, jos haluat valita käänteisen vaiheen, jolloin näytölle tulee Rev. Paina painiketta 6, jos haluat valita normaalin vaiheen, jolloin näytölle tulee Normal.


      Tosin tämä pätee ilmeisesti vain RCA-lähtöön, eikä itse kaiutinlähtöihin, vaikka ohjeessa mainitaan:

      Kaiuttimen johdot

      Vihreä: Vasen taka tai Subwoofer
      Vihreä/musta: Vasen taka - tai Subwoofer -
      Violetti: Oikea taka tai Subwoofer
      Violetti/musta: Oikea taka - tai Subwoofer -

    • reliant

      Omassa soittimessani (deh-p6800mp) tuohon takakaiuttimien valintaan (rear sp:full / rear sp: subw ) pääsee käsiksi siten että sammuttaa laitteen, tämän jälkeen pitää "func" näppäintä jonkin aikaa pohjassa jolloin soitin avautuu säätövalikkoon. Täällä on kyseinen valinta, josta pitää valita tuo rear sp: subw). Tällöin takakaiuttimien lähtö on asetettu subwoofer lähdöksi.

    • rcanoob

      Terve,
      tiedän että ketju on vanha, mutta aihe on sama, eli minulla on Pioneer DEH-2700ui jossa Pioneerin sivujen mukaan on tämä Direct Sub Drive, eli,
      mitenkähän minä nyt olen tässä jo vuoden päivät elänyt, kun näitä kun täällä luen, niin ymmärrän, että jos RCA piuhoilla vetää subwoofer kiinni, niin takakaiuttimet eivät enää toimi.
      Olenko ymmärtänyt väärin?
      Koska minulla siis on ollut näin, että on edessä kaiuttimet ja takana, sekä RCA lla subwoofer kiinni, ja kyllä minulla on ne kaikki soinut.
      Vai liittyykö se etten ymmärrä niin siihen, että subwoofer on aktiivinen eikä passiivinen.
      Hohhoijaa kun ei eläkeukko näitä tajua.
      Asia tuli aktiiviseksi nyt, kun subwoofer jotenkin hajosi ja aloin katselemaan uutta käytettyä pikku subbaria tilalle, niin en enää edes tajua miten minulla on nämä voineet alkuunkaan soida, siis etu ja taka sekä subwoofer.
      Siis voinko kytkeä kuten aiemmin, RCA:lla se subwoofer vaan taa?
      Ja pitääkö sen olla tuollainen aktiivinen vai antaako tuo laite tehoja taakse niillä RCA johdoilla jos ostan tuolta Torilta jonkun pienen subbarin?
      Tajusikohan kukaan, koska itse en enää tajua miten nuo on soineet, ja ihan hyvin on soineetkin, riittävästi.
      Kiitos avusta jos joku jaksaa näitä palikka juttuja selittää.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      147
      10682
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      56
      3033
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      206
      2849
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2137
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1888
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      17
      1709
    7. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      14
      1656
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      18
      1597
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1543
    10. 82
      1478
    Aihe