varmaan joutuu hankkimaan,ku loppuu toi talvi kesken. onko kellään suosituksia,tai muuta huomautuksia niiden hankintaan,varmaan niissäkin on niin et halvalla ei saa hyvää...putjetti olis 200-300e riittääköhän?
rullasukset
5
2226
Vastaukset
- ski-oo
Rullasuksien markkinat taitavat olla sen verran pienet että vielä niitä ei saa biltemasta eli ihan halpiksia ei markkinoilla taida edes olla. Vaihtoehtona on nordic-rullaluistimet. Rullasuksien etuina on helpompi huolto (ei tarvitse kierrättää renkaita vaan riittää kun vaihtaa sukset välillä jalasta toiseen) ja takuuvarma lajinomaisuus, mutta myös rullaluitimissa on kuulemma hyviä malleja. Rullasuksien haittoja on mm. se että joskus ne saattavat puoltaa, ja jarruttomuuden joutuu korvaamaan ennakoimalla eli keskustan kävelykadulle ei ole asiaa. Jarruttomuudessa auttaa kun hommaa heti riittävän hitaat renkaat eikä niisät jarruista ole paljon apu jos luottaa niihin liikaa tilannenopeus on tilanteeseen liian suuri. Kannattaa myös huomioida että pertsan rullilla ei suositella vuorohiihtoa, koska potku ei ole lajinomainen.
- jts
siinä on kaksi vaihtoehtoa joista valita!
oon hiihtäny rullasuksilla aika mahottoman määrän 30-vuoden aikana..ja oon siirtyny nordic-systeemiin pari vuotta sitte!
sopii mulle kuin nenä päähän..on mustat hitaat pyörät..ja joutuu tosissaan tekemään ylämäissä töitä..ja sitte nautiskelu-pyörät ja lopuksi kisakumit!
ja oon testannu rehellisesti näitä keskenään..nordicit vie voiton 10-7..varsinkin nousuissa!ja en ole ainut joka on tehny samoin..
moni joka väittää kivenkovaan ett nordiceilla ei saa hyötyä..niin sillo ei ole kunnon kokemusta ollenkaan!
en minä niitä käyttäisi ollenkaan jos ne ois todettu huonoksi!tää on vaa esimerkki mitä minä tiedän ja ajattelen näistä vehkeistä!jollekin se ei sovi ja sillä siisti!
kannataa vertailla ja jos pääsee testaamaan kumpi sopii paremmin..silloha siitä saa parhaan hyödyn itellee!
ja vielä noista mustista kumeista..tasatyönnössä on vastus sitä luokkaa ett ojentajat on kuin ilmapallot!
- kilipahiihättelijä
osta vapaan tyylin rullasukset vaikkapa tuolta: http://www.hyvinkaankumi.fi/sf/marwe_rsukset.shtml
Ovat taatusti toimivia ja suht edullisia suksia. Vaparin suksilla työntelet hyvin myös tasatyöntöä mikä on hiihtäjän kenties tärkein kesäharjoitusmuoto. rullasuksilla hiihto vaatii opettelua ja ennakointia ja kypärä on pakollinen varuste. sauvoihin kovametallipiikit. ja parhaita monoja en ottaisi kesäkäyttöön, koska kuitenkin aina tulee jonkunverran kävelyä asfaltilla ja monojen muovipohjat ja etenkin kärki kuluu äkkiä. - Hiihtäjä
Kyllä parilla satasella saa hyvät.Luistelu sukset on paremmat niillä voi mennä tasatyötyäkin,pertsan suksissa on luonnottoman hyvä pito.Sukset on huomattavasti paremmat kuin luistimet,luistimet aivan liian nopiat ja liian kevyttä menua.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka1053143GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad?
GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad? Tänään jännittävä finaalilähetys431167- 831142
Tämä on kyllä heittämällä erikoisin ihmissuhde mitä on koskaan ollut
Hulluinta on se että ei edes ole varsinaista suhdetta minkäänlaista, mutta tuntuu kuin olisit elämässäni mukana koko aja521065Helikopteri pörrää ja POLIISIT on eristettynä pururadan vieressä!
Suojatehtävä pitää kiireisenä. Kulut ovat kovat!321007- 67868
- 53857
Tunnustan
Vaikka peitän sen erittäin hyvin niin tunnustan että pidän sinusta erittäin paljon, mieheltä naiselle39852- 44832
Autolla puuhun
Halapahallin kohilla auto puuhun, lujaa on tultu ja ei oo pysyny hallinnassa. Taisipa olla lundin pojan auto, eipä tainn24811