Onko kenelläkään tietoa/kokemusta? Voiko eh:n koulutusohjelmaopinnot suorittaa oppisopimuksella? Siis että on jo lh-tutkinto, mutta suorittaisi toisen koulutusohjelman. Ei varmaan sakussa, mutta kenties päivystyspolilla tms...?
ensihoidon suuntaavat(lähihoitaja)
4
1056
Vastaukset
- Shoitajaaa
Älä käytä nimikettä ensihoitaja,se on korekeakoulututkinto.Jos tarkoitat,että olet käynnyt lähihoitajan koulusuohjelman ja olet suuntatunut esim.lapsin ja nuoriin ja nyt haluat vaihtaa sen ensihoitoon niin voit,eihän se ole kuin muutama hassu opintoviikko.Mutta jos tarkotat enshoitaja AMK tutkintoa niin se kestää 4vuotta,eikä lähihoitajat saa siihen mitään hyvityksiä.Sitä ei voi oppisopimuksella suorittaa.
- kyllästyttää...
aloittaja ei ensinnäkään käyttänyt nimikettä ensihoitaja vaan ihan teidänlaisten pilkunviilajien varalta käytti oikeaa termiä, puhuen ensihoidon koulutusohjelmasta ja vielä suluissa lähihoitaja.luulisi sairaanhoitajan ymmärtävän...
sitten vastaukseen...koska olet jo lähihoitaja, kyseessä on lisäkoulutus mikäli haluat käydä toisenkin koulutusohjelman. ja kyllä se onnistuu oppisopimuksella. tosin koulutus kestää sen vuoden (noin). itse samaa asiaa selvittäneenä sain koulusta ja oppisopimuskeskuksesta vastauksen että koulut eivät välttämättä pysty aina ottamaan oppisopimusopiskelijoita päiväkoululaisten joukkoon, vaan itse joudun odottamaan hieman kun lähikaupungissa alkaa oma ryhmä oppisopimusopiskelijoille. mutta asiaa voit tiedustella oppisopimuskeskuksesta. - Joku vain
Missä vaiheessa aloittaja puhui ensihoitajasta? Hän puhui koko ajan eh:n koulutusohjelmasta mikä tarkoittanee ensihoidon koulutusohjelmaa, ei ensihoitajaa. Ja lähihoitajana olen ylpeä omasta ammastanista, vaikka kuinka joku sh yrittää päteä, en anna sille sitä iloa. :) Tärkeää työtä teemme molemmat, toinen on vain opiskellut pitempään. Piste. Ei tarvitse kilpailla.
- Ensihoito
Ensihoitaja nimeä voivat käyttää vielä oikeastaan kuka vaan. Ei ole ammattinimike tai nimike suojattu ammatti. Sairaanhoitajaliitto yrittää saada sitä amk sh ensihoidon puolelta tutkintonimikkeeksi, mutta sitä enne kuka vaan voi käyttää sitä; vaikka vanha läkintä-vaksi!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sä et pääse yli, mä en pääse yli
Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V1281488- 371401
- 671215
Hei sinä nainen
Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa541149- 69994
Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?
Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi254954Kelan perkeleellinen käytäntö
Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei193934- 73911
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää16830Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta
Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps106818