Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Armas sõber Eesti, mul on kahju

K750cc

Olen asunut ja työskennellyt Virossa toistakymmentä vuotta yhtämittaan. Minulla on täällä paljon ystäviä ja vielä enemmän tuttavia, sekä kaupunkilaisia, että maaseudun asukkaita. Tällä palstalla kirjoitetaan talousihmeestä, ja Viron loistavasta tulevaisuudesta, mutta tavallisen virolaisen elämä on ikään kuin unohdettu.
Kapungeissa näyttä silmämääräisesti siltä, että ihmisillä menee hyvin ja elintaso on kohdallaan. Tämä kaikki ulkoinen upeus on suurelta osin minusta on pelkkää harhaa, perheet ovat rajusti ylivelkaantuneet asunntolainoista, autoluotoista ja monista erilaisista kulutusluotoista, tuntuu, että säästäminen on täysin unohdettu. Nk ammattilaiset ovat pilanneet todellisten ammattilaisen maineen työmarkkinoilla sekä ulkomailla, että kotimaassa.
Tuloerot ovat Virossa hirvittävät
Avioerot ovat Euroopan kärkeä, esimerkiksi neljästä solmitusta avioliitosta kolme päättyy eroon. Väkivalta on todella yleistä ja siihen syylistyy miehet, myöskin naiset ja useimmiten teräaseet näyttelevät suurta osaa näissä näytelmissä.
Narkomania ja siihen liittyvät HIV tartunnat ovat
väkilukuun suhteutettuna maailman huippuluokkaa.
Kaupunkien öiset kadut eivät houkkuttele ketään täysijärkistä virolaista näyteikkunaostoksille iltaisin, turvattomuus on käsin kosketeltavissa.

Mennään maaseudulle, kolhoosien ja sovhoosien ympärille rakennettuihin vanhoihin kyliin. Neuvostoaikana näissä kylissä oli toimintaa, lämpökeskukset jakoivat lämpöä taloihin, ihmisillä oli työtä ja ruokaa, ainoastaan demokratia puuttui.
Tänäpäivänä on vapaus, mutta ei työtä, myös leipäkin on tiukoilla, nyt näissä kylissä elää alkoholisoituneet syrjäytyneet vanhenevat ihmiset, vailla tulevaisuutta, kylmässä väristen, koska lämpökeskukset eivät toimi.
Paikalliset asukkaat maaseudulla sanovat, että demokratia ja vapaus on muuten hyvä asia, mutta sillä ei perheitä ruokita.

32

2872

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tulge

      Kust selline arulage veel välja kargas?
      Või pole eestis tööd..seal on tööd nii et tapab ja igayks kes tahab pääseb tööle.
      Mina ei tunne yhtegi soomlast kellel poleks laenu.Autod,kodutehnika,paadid jne ostetakse pea alati laenuga ja pered on kõrini võlgades.Ja ega selles pole midagi imeliku sest kust tavaline surelik neid kõiki ahvatlusi omale ikka saab. Nii et laenudes elab terve lääneliku kultuuriga maailm.
      Ja mis tuleb narkomaaniasse siis 80% nendest on venelased nii et ei tasu eestlaste kaela ajada.

      • K 750 cc

        Kas sa ei tea, kui palju on maaakohtades töötuid inimesi, kes ei taha peresid ja kodusid jätta ja minna linna või välismaale tööle minna.
        Iga poe taga on istumas oma seltskond, kes arutlevad, kust homme saaks raha et osta leiba ja turbodiiselit. On eri asi rääkida linnainimestest või rääkida maainimestest, kõik on ikkagi eestlased.
        Sa ütled et ei tunne ühtegi soomlast kellel poleks laene, aga mina olen üks kellel pole ühtegi laenu, mul on korter Soomes, suvila soomes, korter Tallinnas ja talumaja Saaremaal jne.
        vabandan kui sa said valesti aru, et eestlaste kaela narkomaaniat ajasin, mõtlesin sellega eesti riiki.


      • xx2km
        K 750 cc kirjoitti:

        Kas sa ei tea, kui palju on maaakohtades töötuid inimesi, kes ei taha peresid ja kodusid jätta ja minna linna või välismaale tööle minna.
        Iga poe taga on istumas oma seltskond, kes arutlevad, kust homme saaks raha et osta leiba ja turbodiiselit. On eri asi rääkida linnainimestest või rääkida maainimestest, kõik on ikkagi eestlased.
        Sa ütled et ei tunne ühtegi soomlast kellel poleks laene, aga mina olen üks kellel pole ühtegi laenu, mul on korter Soomes, suvila soomes, korter Tallinnas ja talumaja Saaremaal jne.
        vabandan kui sa said valesti aru, et eestlaste kaela narkomaaniat ajasin, mõtlesin sellega eesti riiki.

        Kõigepealt ei saa ma aru, miks peab üks heal järjel olev soome kodanik nii palju muret tundma Eesti arengu pärast. Ja mis imelik, Eestis viibides olete märganud vaid halba.
        Küllap see nii on, et meie sotsiaalhoolekanne ei ole jõudnud teie omale järele. Aga tundes seda teemat pean nentima, et mitte kõik ei ole soome riigis nii hiilgav, kui paistab. Meie inimesed saavad HIV-viiruse, aga teie omad masenduse ja vähemalt neljandik 50-55 aastastest lähevad enneaegselt pensionile masenduse(alkoholi liigtarbimise tõttu).
        Samamoodi kui meil lokkab ka teie väikeses maakohas liigjoomine ja kahjuks ka liigsöömine.
        Laenudest ei ole mõtet rääkidagi-minu meelest siin suurt erinevust ei ole.
        Kokkuvõtteks-siia eesti foorumisse on kogunenud hulk vinguvaid ja virisevaid soome vanamehi, kellel heaoluühiskonnas midagi muud teha ei ole kui väiksema ja vaesema naabri kallal iriseda.


      • ole alati
        K 750 cc kirjoitti:

        Kas sa ei tea, kui palju on maaakohtades töötuid inimesi, kes ei taha peresid ja kodusid jätta ja minna linna või välismaale tööle minna.
        Iga poe taga on istumas oma seltskond, kes arutlevad, kust homme saaks raha et osta leiba ja turbodiiselit. On eri asi rääkida linnainimestest või rääkida maainimestest, kõik on ikkagi eestlased.
        Sa ütled et ei tunne ühtegi soomlast kellel poleks laene, aga mina olen üks kellel pole ühtegi laenu, mul on korter Soomes, suvila soomes, korter Tallinnas ja talumaja Saaremaal jne.
        vabandan kui sa said valesti aru, et eestlaste kaela narkomaaniat ajasin, mõtlesin sellega eesti riiki.

        aga väidan siiski et suurem osa soome kodanikest on hambuni võlgades. Eks eestiski ole selliseid kes tööd ei viitsigi teha.Ja see et nad kogunevad poe taha istuma ja klaasikest tõstma on igati normaalne.Nii on meil olnud aastakümneid ja nii meil inimesed saavad üksteisega läbi ja on parem rasketest aegadest üle saada.Soomlane läheb depressioonis oma korrusmaja tagumisse nurka üksi enestappu hauduma sest siin inimesed omavahel läbi ei käi nii nagu meil kombeks.
        Ja kui sinul on niipalju kortereid ja suvilaid siis sinuasemel mina siin netis ei istuks vaid naudiks elust selle varanduse otsas mida ole kokku ajanud.


    • jyrki01

      Ma imestan ühte. Sa oled elanud ja töötanud Eestis üle kümne aasta, aga pole selgeks saanud eesti keelt, kuna kirjutad siin oma emakeeles.

      Aga see selleks. Imestama paneb su mõttekäik, mis on isegi tüüpiline inimestele, kes ei taha aru saada teiste rahvaste ajaloost ja sellest tulenevast kultuurist, mentaliteedist jne. Ei ole ju midagi uut siin päikese all. See, mis toimub praegu Eestis on kunagi ka mujal olnud. Meile õpetati seda koolis. Sama on kirjutatud ka Soome ajalooõpikutes (Maailmanhistoria, 8. luokka). Sa lihtsalt ei ole viitsinud koolis kunagi õppida. Aga need, kes ei tea/oska, need armastavad õpetada. Eks ju?

      Mida Eesti kaitseks kirjutada? Siis enne kõike seda, et igaühel on vabadus tegutseda (või mitte tegutseda) vastavalt oma oskustele, teadmistele, kogemustele, suhetele, jne. See on turumajanduse põhialuseid. Sul on vabadus toita oma peret (mis tähendab vahest ka töötamist mujal), või ka mitte toita. Sul on vabadus juua õlut maapoe taga, kuid samas vabadus ka mitte juua. Ühiskonda viib edasi ettevõtlikkus. Ka palgatöö on teatud mõttes ettevõtlikkus. Need, kes ei suuda ise toime tulla (lapsed, vanurid, invaliidid), siis neid peab aitama riik.

    • HÄBI, HÄBI !!!

      KAS SUL HÄBI EI OLE TULLA SIIA ÕIENDAMA?

      TEAN,ET OLED "TUGEVALT ÜLE KESKEA,YH-ISA JA ORTODOKSI"!!! (GALERIIST, LUGESIN SINU SÕNUMID)
      JA ILMSELT KA VENELANE, SEST EESTLASED JU EI OLE ORTODOKSID !!!

      KAS SIIS SINA EI KUULA Kristuksen opetusta: "Älkää tuomitko. ettei teitä tuomittaisi, sillä millä mitalla teille mitataan sillä teille mitataan."

      • K 750 cc

        Sukuni on Karjalasta, entisestä Suomesta, minkä venäläiset ryöstivät ja raiskasivat, kuten he tekivät Virolle. Virolaiset saivat maansa takaisin, mutta me karjalaiset saimme ainoastaan tyhjän käden.
        Eestin ortodoksinen kirkko mihin kuulun, ei ole Moskovan patriarkaatin alainen, vaan Konstantinapolin.
        Mitä minä olen tuominnut. Kirjoitin ainoastaan asioista, mitkä ovat tulleet esille virolaisten ystänieni kanssa käymissä monissa keskusteluissa.


    • mannianni

      No helpottiko nyt että sait sanottua! Älä näyttele ystävää tutuille eestiläisille, käärme!

      • K 750 cc

        Sinä et näytä ymmärtävän sitä, että minkä kirjoitin, siihen yhtyy moni virolainen, koska asia on niin.
        Elänhän minä itse myös Virossa ja tulen ilmeisesti loppuelämäni elämään. Keväällä panen pillit pussin Tallinnassa ja muutan Saarenmaan talooni ja alan kasvattaa siellä poneja, sekä nauttimaan muutenkin elämästä.


      • saarenmaalta
        K 750 cc kirjoitti:

        Sinä et näytä ymmärtävän sitä, että minkä kirjoitin, siihen yhtyy moni virolainen, koska asia on niin.
        Elänhän minä itse myös Virossa ja tulen ilmeisesti loppuelämäni elämään. Keväällä panen pillit pussin Tallinnassa ja muutan Saarenmaan talooni ja alan kasvattaa siellä poneja, sekä nauttimaan muutenkin elämästä.

        tänne tuppautuu. nälkäiset paleltunut eläkeläiset kolhoosikeskukseista tappavat sun ponit ja keittävat niistä makkaraa ja pontikkaa ja sitten jaksetaan taas tartuttaa toinentoisiamme HIV-lla ja ryypätä tyhjien kyläkauppojen takapihalla, koska töitä meillä ei ole ja me ollaan niin saakelin kateellisia teille isoveljille suomesta, kun teillä on kaikki ne talot ja ponit ja autot ja kauniit naiset joten pysy pois, jumal auta että joku jaksaa jauhaa semmoista paskaa päivästä toiseen.


      • mannianni
        K 750 cc kirjoitti:

        Sinä et näytä ymmärtävän sitä, että minkä kirjoitin, siihen yhtyy moni virolainen, koska asia on niin.
        Elänhän minä itse myös Virossa ja tulen ilmeisesti loppuelämäni elämään. Keväällä panen pillit pussin Tallinnassa ja muutan Saarenmaan talooni ja alan kasvattaa siellä poneja, sekä nauttimaan muutenkin elämästä.

        Miksi tulet tänne eestiläisten palstalle kertomaan " totuuksia" Eestistä? Me kyllä tiedetään eestiläisinä hyvin omasta kotimaastamme niin että tarkoituksesi oli vaan arsyttää ja tulet kuitenkin josks saamaan rankaistuksen siitä - pistin sun päälle kirouksen! Tuntuuko jo...perusta oma nettipäiväkirja tänne ja kuvailee meille kaikille miten kuihtuut pikkuhiljaa pois...


      • sinäkin
        saarenmaalta kirjoitti:

        tänne tuppautuu. nälkäiset paleltunut eläkeläiset kolhoosikeskukseista tappavat sun ponit ja keittävat niistä makkaraa ja pontikkaa ja sitten jaksetaan taas tartuttaa toinentoisiamme HIV-lla ja ryypätä tyhjien kyläkauppojen takapihalla, koska töitä meillä ei ole ja me ollaan niin saakelin kateellisia teille isoveljille suomesta, kun teillä on kaikki ne talot ja ponit ja autot ja kauniit naiset joten pysy pois, jumal auta että joku jaksaa jauhaa semmoista paskaa päivästä toiseen.

        parhaillaan jauhat. Loll!


    • Sõbrakäsi.

      No mida kuradit sa ennast nii koledasse kohta nagu Eesti sisse seadnud oled?
      Tule Soome tagasi! Siin ju kõigis, pisimateski syrjäkülades elu keeb, lapsed ja lapselapsed hoolivad oma vanematest, ei viska neid vanadekodudesse, jäädes ise pärandust (et see maha müüa) ootama.
      Soomes puudub alkoholism ja kõigi inimeste palganumber on sama!
      Soomes ei ole tööpuudust, sinna ostetakse välismaalt töölisi sisse!
      Soomes kasvavad palmid, on alati soe ja piimajõed voolavad pudrumägede vahel!
      Inimesed on lahked ja sõbralikud kõigi, ka välismaalaste vastu. (Loe nt. sedasama, eestlastele määratud foorumit - nii palju kauneid ja ilusaid sõnu Eesti ja eestlaste kohta, südameheadust ja head tahet soomlaste poolt, suisa pisar tuleb silma!)
      Soome aitab Eesti majandust vodkaturistidega, muidu valitseks Eestis krahh!
      Soomes ei ole suguhaigusi, puudub kuritegevus (kui seda on, siis see on eestlaste töö), puudub ka koduvägivald.
      Soomes kestavad kõik abielud, mis seal sõlmitud! Ei ole vabaliite ja abieluväliseid lapsi!
      Mine koju! Ära ela Eestis! Kodumaa ootab sind, kadunud poeg!

      • öeldud

        14 a staaziga soomes olen täielikult samal arvamusel. Mina pean isegi sõbrad siia tooma laevaga sest olen vist liiga vähe siin elanud et neid siit leida :) .Elan 6 korrusel ja alati kui naaber tuleb samal ajal minuga toast välja keerab näö vastu maad ja läheb jalgsi trepidest alla.On ikka kuradi seltsiv ja jutukas rahvas siin ;))


      • köik

        on öeltu! Anuksen kaudu!


      • taha
        öeldud kirjoitti:

        14 a staaziga soomes olen täielikult samal arvamusel. Mina pean isegi sõbrad siia tooma laevaga sest olen vist liiga vähe siin elanud et neid siit leida :) .Elan 6 korrusel ja alati kui naaber tuleb samal ajal minuga toast välja keerab näö vastu maad ja läheb jalgsi trepidest alla.On ikka kuradi seltsiv ja jutukas rahvas siin ;))

        tylidata Sind! Pane tähele!


      • viitsiks
        öeldud kirjoitti:

        14 a staaziga soomes olen täielikult samal arvamusel. Mina pean isegi sõbrad siia tooma laevaga sest olen vist liiga vähe siin elanud et neid siit leida :) .Elan 6 korrusel ja alati kui naaber tuleb samal ajal minuga toast välja keerab näö vastu maad ja läheb jalgsi trepidest alla.On ikka kuradi seltsiv ja jutukas rahvas siin ;))

        saastaga suhelda. Saa aru, eestlane on rott soomlase jaoks.


      • rotitüdruk
        viitsiks kirjoitti:

        saastaga suhelda. Saa aru, eestlane on rott soomlase jaoks.

        Mitte ainult eestlane, vaid ka kõik teiste rahvuste esindajad on rotid soomlaste jaoks. Ja seda näeb ka enam Soome väiksemas maapaigas paremini. Kuna on kiivalt hoitud oma rahvus-ja rassipuhtust, siis liigub ringi hulgaliselt halva kehaehitusega, arengupeetusega, liigrasvunuid ja lihtsalt inetuid inimesi. Siin on inimesed aastakümnete jooksul paaritunud samast piirkonnast oleva vastassugupoolega. See on löpuks "suomalaisuus"e säilimise hind.


      • ----
        rotitüdruk kirjoitti:

        Mitte ainult eestlane, vaid ka kõik teiste rahvuste esindajad on rotid soomlaste jaoks. Ja seda näeb ka enam Soome väiksemas maapaigas paremini. Kuna on kiivalt hoitud oma rahvus-ja rassipuhtust, siis liigub ringi hulgaliselt halva kehaehitusega, arengupeetusega, liigrasvunuid ja lihtsalt inetuid inimesi. Siin on inimesed aastakümnete jooksul paaritunud samast piirkonnast oleva vastassugupoolega. See on löpuks "suomalaisuus"e säilimise hind.

        See on täitsa t6si,et soomlase jaoks on k6ik teised rahvused rotid.Soome on ju maailma naba...nii nad ise vähemalt arvavad????
        Rahvus on t6esti hästi säilinud.Näeb seda tänavapildiski,kui igasugu väärakaid tuleb vastu,kes on "oluthumalassa" valmis tehtud!
        Kui see rahvus juba nii rahvuslik on,miks siis on vaja n.ö. "perussuomalaisel" käia Hiinamaal ja Taimaal toomas endale naisi? M6ned isegi tellivad neid "postiennakolla" lennujaama!Tää on tosi hauskaa "suomalaisuutta"??? Lapsukesed valge nahaga ja pilusilmsed....Hi-hi-ha!
        P.S. Tunnen kyll soomlastele rohkem kaasa selles asjas,kui eestlastele!


      • Eneseväärikustunne kôrgel
        ---- kirjoitti:

        See on täitsa t6si,et soomlase jaoks on k6ik teised rahvused rotid.Soome on ju maailma naba...nii nad ise vähemalt arvavad????
        Rahvus on t6esti hästi säilinud.Näeb seda tänavapildiski,kui igasugu väärakaid tuleb vastu,kes on "oluthumalassa" valmis tehtud!
        Kui see rahvus juba nii rahvuslik on,miks siis on vaja n.ö. "perussuomalaisel" käia Hiinamaal ja Taimaal toomas endale naisi? M6ned isegi tellivad neid "postiennakolla" lennujaama!Tää on tosi hauskaa "suomalaisuutta"??? Lapsukesed valge nahaga ja pilusilmsed....Hi-hi-ha!
        P.S. Tunnen kyll soomlastele rohkem kaasa selles asjas,kui eestlastele!

        Olen elanud Soomes 15 aastat. Eestlasena olen tihti môelnud, vôibolla me saime nôukogude ajast kaasa mingisuguse alaväärtuskompleksi. Me oleme arvamusel, et muud suhtuvad meisse halvustavasti. Aga kui ainult jaksame môelda, et oleme nagu kôik muudki inimeset, naeratada ja olla söbralikut, nii juhtub kummaline asi. Meile vastatan sôbralikusega. Tuleb meelde se vanasôna "Kuidas metsa hôikad, nii mets vastab". Kirjutasin siia, kuna siin on nii palju vaenulikke arvamusi. Ilusat kevadet kôigile!


    • Ei tea eesti elust õieti tuhkagi. Olen ise linnainimene, aga sugulased maal ja nädalalõputi käin aina maal nende juures vaheldust otsimas, samas ka aitamas nende kodu- ja maatöödel. Endal on korter linnas, aga aeg-ajalt tunnen kadedust nende suhtes seal maal, et neil külaelu õitseb, on igasugused isetegevusringid, rahvatantsud ja igaühele midagi. Need, kes poe taga õlut jms. libistavad, on ühed "laisad loomad" ja eluheidikud, selliseid leidub ka Soomeski.

      • K 750 cc

        Kyllä minä tunnen Viron maata ja elämää varsin laajasti ja olen vaikka et uskoisi Viron ystävä.
        Minä toivon kaikesta sydämmestäni, että Viro olisi kaikille virolaisille toiveitten maa elää, missä kaikki virolaiset saisivat ihmisarvolle sopivan toimeentulon ja jokaista kansalaista arvostettaisiin
        tasa-arvoisena virolaisena. Laulava vallankumous, ihmisketjut, itsenäisyyden alkuaika oli jotain ihmeellistä, kaikki ihmiset pohalsivat yhteen hiileen, yhteenkuuluvaisuus oli käsin kosketeltavissa. Mitä tälle kaikelle on tapahtunut?
        Kasvottomat kullisit ovat liikuttaneet Viron suuntaan, mitkä puolustuvat näitten harvojen etuja, joitakin murusia pudotetaan pöydältä kansalle ja kaikki ovat "onnellisia".

        Eläkkeiden nousu rahoitetaan veroista, kuitenkin
        verot laskevat, minkä kombensoi palkkojen nousu.
        Mistä firmat repivät rahat näihin asioihin, sillä eihän yksikään firma elä hyväntekeväisyydellä, vaan kaikki tahtovat kohtuutuoton sijoittamalleen pääomalle. Tästä seuraa vielä yksi ikävä piirre
        Jos Viron vientitellisuus joutuu nostamaan hintansa yli markkinahintojen on edessä kruunun ulkoisen arvon pudottaminen, devalvaatio ja niin alkaa vienti vetämään.
        Viron sisäisessä elämässa tämä kuitenkin tarkoittaa sitä, että eläkkeiden ja palkkojen nousut menettävät merkityksensä tuonituotteiden hinnankorotuksen myötä.
        Täytyy muistaa, että koko Viron itsenäisyyden ajan
        Viron ulkomaan kauppa on ollut reilusti tuontivoittoista.


      • K 750 cc kirjoitti:

        Kyllä minä tunnen Viron maata ja elämää varsin laajasti ja olen vaikka et uskoisi Viron ystävä.
        Minä toivon kaikesta sydämmestäni, että Viro olisi kaikille virolaisille toiveitten maa elää, missä kaikki virolaiset saisivat ihmisarvolle sopivan toimeentulon ja jokaista kansalaista arvostettaisiin
        tasa-arvoisena virolaisena. Laulava vallankumous, ihmisketjut, itsenäisyyden alkuaika oli jotain ihmeellistä, kaikki ihmiset pohalsivat yhteen hiileen, yhteenkuuluvaisuus oli käsin kosketeltavissa. Mitä tälle kaikelle on tapahtunut?
        Kasvottomat kullisit ovat liikuttaneet Viron suuntaan, mitkä puolustuvat näitten harvojen etuja, joitakin murusia pudotetaan pöydältä kansalle ja kaikki ovat "onnellisia".

        Eläkkeiden nousu rahoitetaan veroista, kuitenkin
        verot laskevat, minkä kombensoi palkkojen nousu.
        Mistä firmat repivät rahat näihin asioihin, sillä eihän yksikään firma elä hyväntekeväisyydellä, vaan kaikki tahtovat kohtuutuoton sijoittamalleen pääomalle. Tästä seuraa vielä yksi ikävä piirre
        Jos Viron vientitellisuus joutuu nostamaan hintansa yli markkinahintojen on edessä kruunun ulkoisen arvon pudottaminen, devalvaatio ja niin alkaa vienti vetämään.
        Viron sisäisessä elämässa tämä kuitenkin tarkoittaa sitä, että eläkkeiden ja palkkojen nousut menettävät merkityksensä tuonituotteiden hinnankorotuksen myötä.
        Täytyy muistaa, että koko Viron itsenäisyyden ajan
        Viron ulkomaan kauppa on ollut reilusti tuontivoittoista.

        .. ma ei tea, kes on Su ystävät ja tuttavapiiri Virossa, kuid mulle tundub, et need inimesed, kellega Sina suhtled, on kas mingid pessimistid või paadunud virisejad? Ükski õige eestlane ei mõtle nii nagu Sinu mõttekäik siin! Jah enam ei ole laulvat revolutsiooni ja seda balti ketti vms. aga see ei tähenda veel seda, et ei oleks ühtekuuluvustunnet! Kui juhtuks midagi tõsist (annaks Jumal, et mitte!) küll siis jälle seotaks käed! Aga inimesed praegu siin üritavad oma eluga toime tulla ja ehitada seda väikest riiki oma vere hinnaga nii palju, kui võimalik, et minu põlvkond sellist heaoluriiki nagu Soome enam ehk ei näe, aga üritame nii palju, et vähemalt me lapsed! Seda ju ka Soome rahvas soovis ja töötas peale sõda.. Mina ja paljud paljud sugulased ja tuttavad oleme ainult optimistid ja üritame oman parasta ja kui olemegi Soomes raha teenimas, siis ikka selleks, et kunagi oma armsasse, väiksesse Eestisse KOJU taas naaseda! Võta seda teadmiseks, kulla sõber!


      • öeltu

        ..ja veel need lyhikesed kommentaarid kirjutas yks Soomlanen kes on pea aegu 40 aastat Eesti elust olnud huviline ja reisinud ka.


      • odottaa.
        agnes3 kirjoitti:

        .. ma ei tea, kes on Su ystävät ja tuttavapiiri Virossa, kuid mulle tundub, et need inimesed, kellega Sina suhtled, on kas mingid pessimistid või paadunud virisejad? Ükski õige eestlane ei mõtle nii nagu Sinu mõttekäik siin! Jah enam ei ole laulvat revolutsiooni ja seda balti ketti vms. aga see ei tähenda veel seda, et ei oleks ühtekuuluvustunnet! Kui juhtuks midagi tõsist (annaks Jumal, et mitte!) küll siis jälle seotaks käed! Aga inimesed praegu siin üritavad oma eluga toime tulla ja ehitada seda väikest riiki oma vere hinnaga nii palju, kui võimalik, et minu põlvkond sellist heaoluriiki nagu Soome enam ehk ei näe, aga üritame nii palju, et vähemalt me lapsed! Seda ju ka Soome rahvas soovis ja töötas peale sõda.. Mina ja paljud paljud sugulased ja tuttavad oleme ainult optimistid ja üritame oman parasta ja kui olemegi Soomes raha teenimas, siis ikka selleks, et kunagi oma armsasse, väiksesse Eestisse KOJU taas naaseda! Võta seda teadmiseks, kulla sõber!

        http://www.epl.ee/uudised/379439


      • eestitar
        odottaa. kirjoitti:

        http://www.epl.ee/uudised/379439

        ..suurem rõõm! Kodu jääb ikka koduks, tulgu taevast või pussnuge! Eesti on hullemaidki aegu üle elanud, mis see kriisikenegi. Ise seda aga ei usu, mida üks rootsi panga asjapulk arvab. Eks Rootsi ja Soome seda tahavadki, et Baltikumil liiga hästi ei hakkaks minema. Tegelegu parem oma asjadega!


      • K 750 cc
        eestitar kirjoitti:

        ..suurem rõõm! Kodu jääb ikka koduks, tulgu taevast või pussnuge! Eesti on hullemaidki aegu üle elanud, mis see kriisikenegi. Ise seda aga ei usu, mida üks rootsi panga asjapulk arvab. Eks Rootsi ja Soome seda tahavadki, et Baltikumil liiga hästi ei hakkaks minema. Tegelegu parem oma asjadega!

        pienin vahigoin tulevasta talouskriisistä, jos sellainen on tulossa.
        Minusta nämä Ruotsin pankit voisivat toimia paljon vastuullisemmin, mutta pankit ovat pankkeja.
        Itse toivon Virolle hyvää tulevaisuutta, itse pidän Viroa osana pohjoismaita.
        Suomalaiset ostosmatkailijat voisivat enemmän ostaa virolaisten omaa tuotantoa tuliaisiksi Suomeen ja näin omalta osaltaan auttaa virolaista tuotantoporrasta.
        Kateus vie kalatkin merestä:-)


      • naksukene
        K 750 cc kirjoitti:

        pienin vahigoin tulevasta talouskriisistä, jos sellainen on tulossa.
        Minusta nämä Ruotsin pankit voisivat toimia paljon vastuullisemmin, mutta pankit ovat pankkeja.
        Itse toivon Virolle hyvää tulevaisuutta, itse pidän Viroa osana pohjoismaita.
        Suomalaiset ostosmatkailijat voisivat enemmän ostaa virolaisten omaa tuotantoa tuliaisiksi Suomeen ja näin omalta osaltaan auttaa virolaista tuotantoporrasta.
        Kateus vie kalatkin merestä:-)

        ja kohe kindlasti selgineb. olen peaaegu 16.a. siin Soomes elanud ja kogu see aeg on siin hirmus kriis olnud. Aga kõik on ellu jäänud.


      • ----
        K 750 cc kirjoitti:

        pienin vahigoin tulevasta talouskriisistä, jos sellainen on tulossa.
        Minusta nämä Ruotsin pankit voisivat toimia paljon vastuullisemmin, mutta pankit ovat pankkeja.
        Itse toivon Virolle hyvää tulevaisuutta, itse pidän Viroa osana pohjoismaita.
        Suomalaiset ostosmatkailijat voisivat enemmän ostaa virolaisten omaa tuotantoa tuliaisiksi Suomeen ja näin omalta osaltaan auttaa virolaista tuotantoporrasta.
        Kateus vie kalatkin merestä:-)

        V6ta nyyd kaart ette...kuidas see Eesti nii väga pohjoismaa on?
        Pohjoismaat on Skandinaavia!..Nii on meile koolis 6petatud.Isegi kevad tuleb Eestis 2-4 nädalat varem kui L6una-Soomes.
        See,et me kuulume Soomega yhte keelkonda,ei tee Eestist veel pohjoismaad!


      • K 750 cc
        ---- kirjoitti:

        V6ta nyyd kaart ette...kuidas see Eesti nii väga pohjoismaa on?
        Pohjoismaat on Skandinaavia!..Nii on meile koolis 6petatud.Isegi kevad tuleb Eestis 2-4 nädalat varem kui L6una-Soomes.
        See,et me kuulume Soomega yhte keelkonda,ei tee Eestist veel pohjoismaad!

        NL:n aikana Ruotsi, Suomi, Norja Tanska ja Islanti.
        Nyt Viro on itsenäinen, joten ota itse kartta käteen
        ja tutki. Viron itäisin osa on sijainniltaan Suomen Joensuun kanssa samalla tasolla. Viron eteläisin osa on sijainniltaan Ruotsin Visbyn kanssa samalla tasolla. Muu osa Virosta sijoittautuu pohjosmaitten sisälle, joten omasta ja monien virolaisten mielestä Viro on osa pohjoismaita.


      • eestitar
        K 750 cc kirjoitti:

        NL:n aikana Ruotsi, Suomi, Norja Tanska ja Islanti.
        Nyt Viro on itsenäinen, joten ota itse kartta käteen
        ja tutki. Viron itäisin osa on sijainniltaan Suomen Joensuun kanssa samalla tasolla. Viron eteläisin osa on sijainniltaan Ruotsin Visbyn kanssa samalla tasolla. Muu osa Virosta sijoittautuu pohjosmaitten sisälle, joten omasta ja monien virolaisten mielestä Viro on osa pohjoismaita.

        .. oon itsekin ihmetellyt, miksi olemme suomalaisten ja muun Eurooppan ajattelu-tavan kanssa kuin Itäblokki, samalla kuin Ruotsin etelä osa on melkein jo keski Eurooppa ja meidän iso naapuri Venäjä on myös Eurooppa, mutta oikea Itä! Siinä on vain ajattelutavasta kysymys, virolaiset ovat aina pitänyt itsensä pohjoiskansaksi ja -maaksi, mutta Pohjoismaat eivät tunnusta meitä.


      • K 750 cc
        eestitar kirjoitti:

        .. oon itsekin ihmetellyt, miksi olemme suomalaisten ja muun Eurooppan ajattelu-tavan kanssa kuin Itäblokki, samalla kuin Ruotsin etelä osa on melkein jo keski Eurooppa ja meidän iso naapuri Venäjä on myös Eurooppa, mutta oikea Itä! Siinä on vain ajattelutavasta kysymys, virolaiset ovat aina pitänyt itsensä pohjoiskansaksi ja -maaksi, mutta Pohjoismaat eivät tunnusta meitä.

        ...yhtenä osana pohjoismaita. Itse muistan yhden Tarja Halosen haastattelun Hesarissa, missä hän mainitsi Viron olevan osa pohjoismaita, jo sijaintinsa perusteella.
        Itäblokki ja rautaesirippu on jo historiaa, osa Euroopan ikävää menneisyyttä, mikä toivottavasti ei koskaan palaa.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      88
      2313
    2. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      52
      2019
    3. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      88
      1853
    4. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1848
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      10
      1638
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1562
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      26
      1437
    8. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1400
    9. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1392
    10. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      73
      1370
    Aihe