Yksinhuoltajaisät

profiiliin

Jos olet yksinhuoltajaisä, kerro se profiilissasi tai ainakin heti alkuun kun viestittelet jonkun kanssa. Säästyy paljolta. Itse en halua yksinhuoltajaisiä tapailla, olisi rehellistä kertoa että kotona odottaa useampi mukula heti alkuun. En ole lapsivihaaja, mutta en ala kenenkään mukuloita tapailemaan, puhumattakaan siitä, että rupeaisin kenenkään taloudenhoitajaksi ja lastenhoitajaksi...

Joo, tiedän, itsekästä. So what?

72

9619

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mies40

Itse en taas halua yh-äitiä, joka myös näkyy minun profiilissani.

Se mikä ihmetyttää on kuinka miesten kanssa tästä on tullut ongelma sinulle. Yh-isiä on kuitenkin todella vähän yh-äiteihin verrattuna.

• aika paljonkin

Ikäluokassa 40 - 50 näkyy olevan paljonkin yh-isiä, itsellenikin oli yllätys kuinka paljon niitä on. Hakevat täältä seuraa, mutta eivät ilmoittele että ovat yh-isiä vasta kuin tapaamisvaiheessa suurin piirtein. Omassa profiilissani kerron etten halua yh-isiä, miksi he sitten ottavat yhteyttä? Tuleehan se ennemmin tai myöhemmin kuitenkin ilmi. Usea on kertonut, että naisseuraa on vaikea saada kun on yh-isä, ei se asia vaan siitä parane, että asia piilotellaan viimeiseen asti...

• tapauksissa

luulisi nykyään olevan yhteishuoltajuus. Joku ne yh-äitienkin lapset lienee siittänyt!

• v4p44n4
        tapauksissa kirjoitti:

luulisi nykyään olevan yhteishuoltajuus. Joku ne yh-äitienkin lapset lienee siittänyt!

Yksinhuoltaja on puhekielessä vakiintunut termi, joka tarkoittaa sitä vanhempaa, jonka luona lapset pääsääntöisesti asuvat, vaikka on yhteishuoltajuus. Yh on nk. lähivanhempi ja se "tapaajavanhempi" taas etävanhempi. Kuka lie näitä sanahirviöitä keksii, mutta toivottavasti minäkin kahden lapsen siittäneenä tuon lisävalaistusta asiaan. Vituttaa kaikenmoinen viisastelu tällaisella asialla, mutta eipä kai sitä parempaakaan tekemistä joillain ole. Elämä on kiva asia, kun sen on hankkinut tai jopa itse rakentanut.

• se on itsekästä jopa
        v4p44n4 kirjoitti:

Yksinhuoltaja on puhekielessä vakiintunut termi, joka tarkoittaa sitä vanhempaa, jonka luona lapset pääsääntöisesti asuvat, vaikka on yhteishuoltajuus. Yh on nk. lähivanhempi ja se "tapaajavanhempi" taas etävanhempi. Kuka lie näitä sanahirviöitä keksii, mutta toivottavasti minäkin kahden lapsen siittäneenä tuon lisävalaistusta asiaan. Vituttaa kaikenmoinen viisastelu tällaisella asialla, mutta eipä kai sitä parempaakaan tekemistä joillain ole. Elämä on kiva asia, kun sen on hankkinut tai jopa itse rakentanut.

Erossa luovuttaisin lapset isälle, tai vähintään huoltajuus ositetuksi.En halusisi kokonaan lasten huoltajuutta itselleni.Olen aika varma,että hylkäisin omat lapseni,koska minua ei siinä vaiheessa enää koko mies/muut miehetkään kiinnostaisi.
        Lapsi ei ole paha,mutta en minäkään.Ei ole omia voimia näkkärinroudaamiseen.
        Omat lapset,ex-mies ja uusi,lapsiystävällinen nainen - parempi niin.Katoaisin taatusti maisemista.Lapsille mun puhelinnumero!

• Eronnut äiti
        se on itsekästä jopa kirjoitti:

Erossa luovuttaisin lapset isälle, tai vähintään huoltajuus ositetuksi.En halusisi kokonaan lasten huoltajuutta itselleni.Olen aika varma,että hylkäisin omat lapseni,koska minua ei siinä vaiheessa enää koko mies/muut miehetkään kiinnostaisi.
        Lapsi ei ole paha,mutta en minäkään.Ei ole omia voimia näkkärinroudaamiseen.
        Omat lapset,ex-mies ja uusi,lapsiystävällinen nainen - parempi niin.Katoaisin taatusti maisemista.Lapsille mun puhelinnumero!

Et takuulla jättäisi rakkaudesta lapsiasi,höpö höpö!Lapset ei tajuaisi "rakkaudenosoitustasi" vaan kaipaisivat sinua ja syyttäisivät itseään sinun katoamisesta.Kun meille tuli ero,ex kertoi miettineensä samansuuntaista,mutta tajunneensa sitten,ettei ikinä voisi lapsilleen noin tehdä.Onneksi ei kadonnut lasten elämästä,vaan on enemmän läsnä kuin koskaan liittomme aikana.Harmi,kun piti niin kova hinta maksaa heräämisestä,mutta parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
        Voihan muksut asua isällään ja sinä olet sitten se vknloppuvanhempi.Älä kosta lapsillesi omaa kyllästymistäsi.Lapsistasi et voi pestä käsiäsi vaikka ukkoihin et enää koskis koskaan.Tsemppiä sinulle!

• haluun

yksinhuoltajaiskän, kun omat lapset jäi tekemättä.

• mulle kans...

Minulle kumppanin lapset olivat rikkaus, eikä riesa, seurustellessani yh-isän kanssa... elämänmakuista eloa josta lapsetonkin nautti!
        Valitettavasti suhde ei jatkunut muista syistä... mutta oikean miehen tullessa vastaan, lähtisin uudelleen vastaavaan tilanteeseen ja mielelläni.

• v4p44n4

Voihan sen asian noinkin ajatella ja hyvä, että joku ylipäätään ajattelee jotain, käy tsiigaamassa profiilini treffit -sivuilta, kuten muut samoin ajattelevat.

• mistä sut löydän
        mulle kans... kirjoitti:

Minulle kumppanin lapset olivat rikkaus, eikä riesa, seurustellessani yh-isän kanssa... elämänmakuista eloa josta lapsetonkin nautti!
        Valitettavasti suhde ei jatkunut muista syistä... mutta oikean miehen tullessa vastaan, lähtisin uudelleen vastaavaan tilanteeseen ja mielelläni.

mies 38v ja yhden lapsen kiva yh-isä etsii sua uudeltamaalta..
        ps..kirjoita tähän niin vastaan sinulle.
        olen 171/68 ihan siisti ja tavallinen työssäkäyvä mies.

• sinne

deittiin,olet aarre

• ...ovat...
        mulle kans... kirjoitti:

...todellakin riesa ja avain perhehelvettiin. Ota seurustelukumppani, jolla on pieniä lapsia ja heitä onnellinen elämä roskakoriin - ei kiitos. Sitäpaitsi lapset ovat yleensäkin meluisia, räkäisiä, likaisia ja vaativat kaiken aikasi. Lyhyesti sanottuna lapset IMEVÄT ELÄMÄSI POIS.

• 4 lapsen yh-äiti
        mistä sut löydän kirjoitti:

Löytyikö kesän aikana sopivaa seuraa?

Itse olen 4 lapsen yh-äiti ja tuntuu, että moni karttaa tai vierastaa koko asiaa.
        Yksillä treffeillä kävin ja soiteltiin paljon ja kun piti toisen kerran piti tavata, niin
        seuralainen teki oharit, tosin kyllä itkien pyysi anteeksi omaa mokaansa.
        Jokin miehessä mättäsi ja itse halusi lopettaa ja kyllä mies oli tietoinen, että olen
        yh-äiti ja ei treffeille heti siltä istumalta pääse ja onhan hän myös itsekkin eronnut ja tapailee säännöllisesti lapsiaan.

• piilossa_
        mistä sut löydän kirjoitti:

Täältä :-)))
        Täällä mä olen ;-)
        Samanikäinen ja samalta paikkakunnalta.
        Olen myös yh-äiti.

• doris day

Sama juttu. Etsiköön ne yksin-tai yhteishuoltaja isät vaan niitä yh-äitejä. Yh-isän mukana tulee tavallisesti se v-mäinen ex-vaimo ja tietysti lapset.Vaikka "lapselliset" isät tapaavatkin näitä lapsiaan vaan joka toinen viikonloppu tms. on siinäkin ihan liikaa...ja jotain vikaahan näissä isukeissa on, kun ne on jo lempattu kertaalleen...Kunnioitan kyllä suuresti näitä äitejä, jotka huolehtivat näiden isukkien jälkeläisistä...

• Kunnioitettavaa

Kun lukee teidän kirjoituksia niin ei voi kun ihmetellä millä oikein ajattelette.
        Mitä jos se yh-isä on pakosta joutunut yh-isäksi? Vaimo on voinut kuolla sairauteen tai onnettomuudessa tai ei vaan ole sopiva äidiksi, voi olla mielenterveysongelmia tai alkoholismi jne.
        Ei asiat aina niin yksinkertaisia ja mustavalkoisia ole, kuten varmaan yh-isät tietävät. Itse olen yh-äiti ja minä todellakin kunnioitan yh-isät, koska heidän joukostaan löytyy niitä jotka ovat joutuneet oppimaan kantapään kautta miten koti ja lapset hoidetaan.
        Aina ei voi olla helppoa yrittää yhdistää palkallinen työ, kotityöt ja sitten vielä yrittää löytää itselleen joskus sen oman vapaa-ajan että joskus saisi rentoutuakin.
        Niin että olkaa ylpeitä te yh-iskät jotka jaksatte hoitaa kaiken. Vaikka omat lapset ovat kaikki kaikessa, niin he vievät kyllä voimiakin välillä.
        Tsemppiä teille yh-iskät:)

• 3 lapsen yh-isä

Ihmettelen kirjoitustasi.
        Yh-isällä on v-mäinen ex-vaimo. Ja jos lapset ovat jääneet äidille on isässä muuten vaan vikaa kun on lempattu... Ainoa kunnon mieskö on sitten edelleen aviomies?
        Kunnioitat suuresti "näitä (yh-)äitejä" mutta ilmeisesti halveksut ex-miehiä (joko yh tai lapset äidillä)...

Et kai vaan muutenkin ole jokin tasa-arvon "puolestapuhuja"...?

Kyllä meitä on moneksi. Biologinen fakta vaan on se, että pikkuvauvaa yleensä hoitaa äiti (kun rinnoista tulee maitoa ja on lapsen synnyttänytkin) ja vaikka isä muuten osallistuukin tasavertaisesti lapsen hoitoon, on mies eron tullessa heikommassa asemassa lapsiin nähden, etenkin jos lapset ovat eron hetkellä vielä hyvin pieniä.

Mutta ei se oikeuta tuollaisiin syrjiviin näkemyksiin meitä miehiä kohtaan...

• 3-lapsen yh.
        3 lapsen yh-isä kirjoitti:

Ihmettelen kirjoitustasi.
        Yh-isällä on v-mäinen ex-vaimo. Ja jos lapset ovat jääneet äidille on isässä muuten vaan vikaa kun on lempattu... Ainoa kunnon mieskö on sitten edelleen aviomies?
        Kunnioitat suuresti "näitä (yh-)äitejä" mutta ilmeisesti halveksut ex-miehiä (joko yh tai lapset äidillä)...

Et kai vaan muutenkin ole jokin tasa-arvon "puolestapuhuja"...?

Kyllä meitä on moneksi. Biologinen fakta vaan on se, että pikkuvauvaa yleensä hoitaa äiti (kun rinnoista tulee maitoa ja on lapsen synnyttänytkin) ja vaikka isä muuten osallistuukin tasavertaisesti lapsen hoitoon, on mies eron tullessa heikommassa asemassa lapsiin nähden, etenkin jos lapset ovat eron hetkellä vielä hyvin pieniä.

Mutta ei se oikeuta tuollaisiin syrjiviin näkemyksiin meitä miehiä kohtaan...

Jos olisit lukenut kunnolla mitä kirjoitin niin olisit nähnyt että siinä luki "kunnioitan yh-iskät", eikä äidit tässä tapauksessa kuten sinä sen luit. Lukutaidolla pääsee pidemmälle eikä tulee väärinymmärryksiä.

• 3 lapsen yh-isä
        3-lapsen yh. kirjoitti:

Jos olisit lukenut kunnolla mitä kirjoitin niin olisit nähnyt että siinä luki "kunnioitan yh-iskät", eikä äidit tässä tapauksessa kuten sinä sen luit. Lukutaidolla pääsee pidemmälle eikä tulee väärinymmärryksiä.

Osaan kyllä lukea. "doris day" (jonka viestiin vastasin) kirjoittaa:

> ...Vaikka "lapselliset" isät tapaavatkin näitä lapsiaan
        > vaan joka toinen viikonloppu tms. on siinäkin
        > ihan liikaa...ja jotain vikaahan näissä isukeissa on,
        > kun ne on jo lempattu kertaalleen...Kunnioitan kyllä
        > suuresti näitä äitejä, jotka huolehtivat näiden isukkien
        > jälkeläisistä...

Itse en edes rivien välistä löydä "kunnioitan yh-iskät" kohtaa tästä...

• 5 lapsen yh_iskä
        Kunnioitettavaa kirjoitti:

Kun lukee teidän kirjoituksia niin ei voi kun ihmetellä millä oikein ajattelette.
        Mitä jos se yh-isä on pakosta joutunut yh-isäksi? Vaimo on voinut kuolla sairauteen tai onnettomuudessa tai ei vaan ole sopiva äidiksi, voi olla mielenterveysongelmia tai alkoholismi jne.
        Ei asiat aina niin yksinkertaisia ja mustavalkoisia ole, kuten varmaan yh-isät tietävät. Itse olen yh-äiti ja minä todellakin kunnioitan yh-isät, koska heidän joukostaan löytyy niitä jotka ovat joutuneet oppimaan kantapään kautta miten koti ja lapset hoidetaan.
        Aina ei voi olla helppoa yrittää yhdistää palkallinen työ, kotityöt ja sitten vielä yrittää löytää itselleen joskus sen oman vapaa-ajan että joskus saisi rentoutuakin.
        Niin että olkaa ylpeitä te yh-iskät jotka jaksatte hoitaa kaiken. Vaikka omat lapset ovat kaikki kaikessa, niin he vievät kyllä voimiakin välillä.
        Tsemppiä teille yh-iskät:)

Kiitos,sulle asiallinen kirjoitus ja totta.Itse jäin yh:si vaimon kuoltua äkillisesti.

• v4p44n4

Oletko ikinä tullut miettineeksi, että niissä olemassaolevien lasten äideissä voisi olla jotain vikaa? Maailma ei ole ihan noin mustavalkoinen, tai ehkä sinun on. Älä silti levittele kapeakatseisia mielipiteitäsi minään Suurina totuuksina. Jos esim. lasten äiti on alkoholisti tai narkkari, joka ei pysty lapsistaan huolehtimaan, vastuullinen toinen vanhempi - isä alkaa yh:ksi. Meneekö yli hilseen? Niin ajattelinkin. *Vikaa,vikaa*

• ..minusta kirjoituksesi alkoi mennä aika asiattomaksi.

Asiat eivät aina ole noin kuten kuvailit.
        Totta, olen tavannut tällaista miestä, joka oli ns.viikonloppu-isä vaikkei ollut aikoihin lastaan nähnyt syystä ja toisesta.
        Tämä tapaus oli lapsellinen omalla tapaansa.

Toisaalta oli treffaillut miehiä, joka ovat olleet fiksuja, hyvänäköisiä(makujahan on siis monia) ja viikonloppu-isiä.

Itse olen toki miettinyt varsinkin ikäeroa ja tätä lasta, kun on tapailut olleet vakituisempia. Olenhan itse ollut nuori (20-25-vuotias) ja todennut että jos monella itseä nuoremmalla on lapsia/ kumppanilla lapsia jo sekä jos itsellä kemiat toimii miehen kanssa ja saan aikaa sopeutua lapsen kohteemiseen niin mikäs siinä.

Vaikka doris dayn kirjoituksen ei tarkoitus ollut olla loukkaava(??) niin mieti hetki kun kirjoitat yleistyksenä asioita.
        Asiat& ihmiset ku eivät ole mustavalkoisia vaan harmaita

• sinne silloin
        5 lapsen yh_iskä kirjoitti:

Kiitos,sulle asiallinen kirjoitus ja totta.Itse jäin yh:si vaimon kuoltua äkillisesti.

kirjoiteta "leski"? Mikä tuossakin on niin vaikeasti tajuttavaa?

• Yh-äiti

Itse olen yh-äiti, mutta en tosiaankaan omasta tahdosta. Mieheni kuoli 3 vuotta sitten.
      Muutama kuukausi sitten tein itse profiilin tänne treffeille, sillä ajattelin, että tämä olisi helpompi tapa alkaa tutustuun ihmisiin kuin joku muu.
      Tiedän, että moni karttaa yh-äitejä, koska kuvittelevat, että kaikki on samanlaisia... muutama kun on yh-äitien maineen pilannut.
      Itse en kuitenkaan karta yh-isiä vaan mielummin juuri sellaisen ottaisin.
      Tsemppiä vaan kaikille yh-isukeille... teette todella arvokasta työtä =)

• Koira

niin kerro heti jotta tiedän vastata nimenomaan sinulle..Yh-isistä tietää ainakin että he osaavat ottaa vastuuta asioista. Minä taas halusin tietää miksi ihmeessä miehet jotka eivät halua lapsia ottavat minuun yhteyttä??? Miksi he eivät seurustele näitten yllä olevien naisten kanssa?

• eräsN1

No minun mielestä on ihan sama asia, kun laitan, että etsin seuraa tositarkoituksella. Niin ihmetyttää, kun sellaiset miehet lähettävät viestejä. Joilla lukee profiilissa, että avio-/avoliitossa ja (selitän myöhemmin)??!??

Mieluusti haluaisin tavata vapaan mukavan miehen, jonka kanssa lähdettäisi liikkeelle siitä, että mies on vapaa. Yksinhuoltajuus ei ole este. Mutta vaimon ei tarvitse nukkua välissämme.

• yhiskä*

Tuo on just ajan henki, pinnallisuus kukoistaa.Täytyy olla trendikäs ja haluttava ja maailman nainen. Kun nelikymppiset naiset puhuu , että lähtee tyttökaverin kanssa baariin,niin se on normaalia Jos mä kerron, että menen poikakaverin kanssa, niin mähän olen ilmiselvästi homo!!Tää tästä tasa-arvosta. ja ei kannata kertoa heti, kun naisen tapaa, että on yh-isä,,,kertoo vähän myöhemmin ja katsoo miten käy..: ))Suomi24:n elämä on just tällasta pinnallista..kyllä' täältä pildeä saa,,muttei mitään oikeaa elämänkumppania löydä....!

• muutakuin

pildeä

• Reino

erikoinen kannanotto ??!!

yh-isät ovat niitä kunnon miehiä, joita näiltä treffipalstoilta löytyy!!!!

• ne yh-isät

ei aina ole niitä tosimiehiä. Itselle on sattunut eteen muutama, jotka ovat ihan selvästi hakemassa pelkkää kodinhoitajaa ja lastenlikkaa kun eivät itse jaksa sitä hommaa. Yhden kanssa seurustelin pitkään, suhde loppui siihen ettei ukko ollut koskaan kotona ja minulle jäi lasten ja kodin hoito. Siihen vielä ukon hoitaminen ja kitinän kuunteleminen, elämä kun oli kohdellut häntä niin kaltoin... eli minun olisi pitänyt uhrautua heille täysin.

• XXXY
        ne yh-isät kirjoitti:

ei aina ole niitä tosimiehiä. Itselle on sattunut eteen muutama, jotka ovat ihan selvästi hakemassa pelkkää kodinhoitajaa ja lastenlikkaa kun eivät itse jaksa sitä hommaa. Yhden kanssa seurustelin pitkään, suhde loppui siihen ettei ukko ollut koskaan kotona ja minulle jäi lasten ja kodin hoito. Siihen vielä ukon hoitaminen ja kitinän kuunteleminen, elämä kun oli kohdellut häntä niin kaltoin... eli minun olisi pitänyt uhrautua heille täysin.

Yh-isien on helppo pyörittää useampia naisia samaan aikaan kun aina voi väittää varsinkin alussa että lapset ovat mun luona.Silti ne ovat äidillä ja mies tapailee useampaa naista!

• &&&&!
        ne yh-isät kirjoitti:

Yh-isien on helppo pyörittää useampia naisia samaan aikaan kun aina voi väittää varsinkin alussa että lapset ovat mun luona.Silti ne ovat äidillä ja mies tapailee useampaa naista!

• Totta tosiaan!
        &&&&! kirjoitti:

Minäkin tällaiseen kusettajaan menin reilu vuosi sitten rakastumaan ja hänen luokseen muuttamaan. Todellisuudessa siinä kävikin sitten niin että minusta tuli HÄNEN lapsilleen lapsenvahti kun itse juoksi ympäri suomea näitä täältä löydettyjä treffejään hoitamassa.

Näyttää tällä ketulla olevan taas ilmoitus treffeissä.

• jiooijo

keskenkasvuinen aivoistas
        et voi yleistáä jotain kunnonihmiseks

• lapsistatykkäävä

voi,voi...eikös niin että me "lapselliset" tiedämme jo etukäteen sen, että ihannekumppani on sellainen jolla on myös lapsia.Ei riitä että pitää tai on "kokemusta" lapsista.Pitää olla elänyt lasten kanssa arkea jotta tietäisi.Siksi ei kannata huolestua,meitä on miehiä ja naisia joille käy hyvin yh-isi tai yh-äiti:)...ja mehän tiedämme....lapset ovat rikkaus...ei taakka;)

• v4p44n4

Niinpä, onpa hyvä, että älysin itse omaan proffaan mainita yksinhuoltajuuteni, lapseni ja myös sen, etten hae sisäkköä tms. Pärjään helvetin hyvin ilman uusavuttomia itsekeskeisiä narttuja. Vaatii aika paljon, antaa aika paljon. Ja muksuillehan sitä seuraa jokainen yh-isä hakee! Yh-isä on (ainakin minä olen) epäitsekäs. Ja juuri todennäköisesti olet niitä, joiden takia joku isä on yh. Sinä voit mun puolesta tukehtua omaan itsekkyyteesi, joko yskittää? So? Köhköh...

• profiiliin sekin

Jos olet itsekäs lapsivihaaja, kerro se profiilissasi tai ainakin heti alkuun kun viestittelet jonkun kanssa. Säästyy paljolta. Itse en halua itsekkäitä lapsivihaajia tapailla, olisi rehellistä kertoa... blah blah blah

Joo, tiedän, itsekästä. So what?

• 44v leidi

Hei vaan !

Kunnoitan mielipidettäsi enkä rupea väittämään mitään.

Mulle kuitenkaan ei ole taakka jos kohtaisisin yh-isän, koska itse olen ollut yh-äiti ja kasvattanut lapset aikuisiksi.
      Otan kuitenkin huomioon minkä ikäisiä lapsia miehellä on, koska en enää haluaisi pieniä lapsia hoitaa, ainoastaan lapsenlapsia silloin tällöin, koska olen nauttinut "vapaudesta". Isot lapset menee jo, koska he yleensä osaavat jo solmia kengännauhansa.

Jokaisella siis on mielipiteensä eikä sitä pitäisi ottaa itseensä.

• nainen_48 v

Mulle kyllä kelpais yh-isä, jonka lapset on jo toisella kymmenellä. Mutta paljon on niitä 5-kymppisiä miehiä, joilla on pieniä, alle kouluikäisiä lapsia. Mua ei vaan kiinnosta mikään pikkulapsirumba enää, kun omat on jo melkein aikuisia. Mikä ihmeen pakko niitä tenavia on tehdä vielä keski-iässä, monen eri naisen kanssa?

• - -----

Minulle ei kelpaisi typerästi yleistävä 48-vuotias nainen koskaan.

• Omat aikuisia

Ei miestä huonommaksi tee vaikka hänellä lapset hoidettava. Päin vastoin, mies joka jaksaa arjen pyörityksen pienten lasten kanssa osoittaa juuri sen mitä naisen kannattaa ihailla. Löytyy naisia jotka haluavat yh.isän vaikka oliskin pienet lapset. Parempi naisen joka ei kestä ajatusta kodin hoitamisesta ja lapsista pysyä sinkkuna.

• Vanha ja ruma

Tässä keskustelussa karattiin taas alkuaiheesta eli siitä, että te yh-isät laittakaa profiiliinne suoraan, että teillä on lapsia. Teille vastaa vain ne jotka haluavat miehen ja lapset. Muistakaa myös se, että mikäli ette ole liikkeellä tositarkoituksella ilmoittakaa sekin. Sanokaa suoraan jos haette vain ystävää yhdessä leikkimään lapsenne kanssa. Naiset ei välttämättä kaikki halua tuhlata aikaa miehiin jotka eivät edes halua tositarkoituksella liikkua. Teitäkin nimittäin on paljon tuolla treffipalstoilla.
        Täällä kyseltiin myös miksi keski ikäisillä miehillä on pieniä lapsia? No, kun tulee 50 villitys, pitää etsiä nuori ja seksikäs jonka kanssa tehdään lapsi. Sitten tämä nuori ja nätti huomaakin että "tuohan onkin jo vanha äijä" ja lemppaa tämän sivuun, kun on saanut mitä haluaa.

• Mummi 44

En ole aloittaja !

Otappa huomioon, että jotku naiset haluavat vain omia lapsia hoitaa ym.
        Se siis ei tarkoita sitä, että jos ei halua toisten lapsia hoitaa, niin ei halua omiakaan.

En minäkään halua hotaa toisten pikkulapsia, ainoastaan joskus lapsenlapsiani.
        Hoitamiset ja kasvattamiset on onneksi ohi ja nyt nautin olostani.

• tyyrpuur
        Mummi 44 kirjoitti:

En ole aloittaja !

Se siis ei tarkoita sitä, että jos ei halua toisten lapsia hoitaa, niin ei halua omiakaan.

mutta jos sattumoisin tutustut ja rakastut mieheen, jolla on pienet lapset, niin jätätkö lapsien takia kuitenkin jatkamatta parisuhdetta?
        Jos mies, silloin kun lapset on muualla, tarjoaa ja antaa sinulle taivaat ja paratiisin, niin haluatko kaikesta huolimatta jäädä vaille noita onnenhetkiä sen takia, ettei hetkiä ole luvassa 24h/vrk.

On tietysti jokaisen oma asia, mitä pitää tärkeänä, ei sitä voi kiistää. Jos joku neljäkymppinen nainen arvostaa enempi omaa yksinelämistään, kuin onnenmurusia jonkun yksinhuoltajaisän kanssa, niin näinhän se sitten on. Hyvä, jos tuntuu, että on varaa jättää nauttimatta vähemmästä, kun kuvittelee saavansa enemmän.

Totuus, ettei välttämättä saa yhtään mitään, voi olla karvas, mutta onneksi saattaa mennä vielä vuosia, ennen kuin hahmottaa sen, että ois ehkä pitänyt valita vähän toisin.

Mun rakkaallani on pienet lapset, jotka vie aikaa ja voimia. En ole heistä kasvatusvastuussa, mutta toki he vaikuttavat minunkin elämään, ihan arkipäivän tasolla. Rakastan miestäni kuitenkin niin paljon, etten voi kuvitella eläväni omaa elämääni ilman häntä. Jotain muuta pitää väliin tulla kuin syntymäänsä syyttömät sikiöt, jotka tuli pukattua edellisessä liitossa, ennen kuin edes harkitsisin suhteesta luopumista.

Mutta, kuka katsoo mitenkin, ja kuka arvostaa mitäkin seikkaa kuvitellussa kumppanissa.

• Vastaa..
        tyyrpuur kirjoitti:

mutta jos sattumoisin tutustut ja rakastut mieheen, jolla on pienet lapset, niin jätätkö lapsien takia kuitenkin jatkamatta parisuhdetta?
        Jos mies, silloin kun lapset on muualla, tarjoaa ja antaa sinulle taivaat ja paratiisin, niin haluatko kaikesta huolimatta jäädä vaille noita onnenhetkiä sen takia, ettei hetkiä ole luvassa 24h/vrk.

On tietysti jokaisen oma asia, mitä pitää tärkeänä, ei sitä voi kiistää. Jos joku neljäkymppinen nainen arvostaa enempi omaa yksinelämistään, kuin onnenmurusia jonkun yksinhuoltajaisän kanssa, niin näinhän se sitten on. Hyvä, jos tuntuu, että on varaa jättää nauttimatta vähemmästä, kun kuvittelee saavansa enemmän.

Totuus, ettei välttämättä saa yhtään mitään, voi olla karvas, mutta onneksi saattaa mennä vielä vuosia, ennen kuin hahmottaa sen, että ois ehkä pitänyt valita vähän toisin.

Mun rakkaallani on pienet lapset, jotka vie aikaa ja voimia. En ole heistä kasvatusvastuussa, mutta toki he vaikuttavat minunkin elämään, ihan arkipäivän tasolla. Rakastan miestäni kuitenkin niin paljon, etten voi kuvitella eläväni omaa elämääni ilman häntä. Jotain muuta pitää väliin tulla kuin syntymäänsä syyttömät sikiöt, jotka tuli pukattua edellisessä liitossa, ennen kuin edes harkitsisin suhteesta luopumista.

Mutta, kuka katsoo mitenkin, ja kuka arvostaa mitäkin seikkaa kuvitellussa kumppanissa.

"mutta jos sattumoisin tutustut ja rakastut mieheen, jolla on pienet lapset, niin jätätkö lapsien takia kuitenkin jatkamatta parisuhdetta?"

En rakastu mieheen, jolla on lapsi/a, en anna siihen edes tilaisuutta. Miksi antaisin, jos tiedän etten kyseiseen kuvioon sovellu. On jokaisen oma mielipide millaisen kumppanin tahtoo ja omalla kohdalla suurin pudotuskriteeri on lapsi/et.

Täälläkin palstalla asiaa on väännetty ja käännetty lapsellisten sekä lapsettomien kesken, mutta ei se muutu toisten mielipiteiden painostuksesta vaan jokaisella on oma mielipide tästä asiasta ja minunkin on se, että kaarran kaukaa miehet jolla on lapsi/a ja sen olen kokemuksen kautta huomannut.

Minä en tahdo/ole valmis hyppäämään täysin valmiiseen perhe-elämään, ja miksi minun pitäisikään, kun maailma on lapsettomia miehiä täynnä eikä muutamat lapsia omaavat henkilöt sitä kaada. Ehdoton ei miehille, jolla on lapsia...

• Mummi 44
        Vastaa.. kirjoitti:

"mutta jos sattumoisin tutustut ja rakastut mieheen, jolla on pienet lapset, niin jätätkö lapsien takia kuitenkin jatkamatta parisuhdetta?"

En rakastu mieheen, jolla on lapsi/a, en anna siihen edes tilaisuutta. Miksi antaisin, jos tiedän etten kyseiseen kuvioon sovellu. On jokaisen oma mielipide millaisen kumppanin tahtoo ja omalla kohdalla suurin pudotuskriteeri on lapsi/et.

Täälläkin palstalla asiaa on väännetty ja käännetty lapsellisten sekä lapsettomien kesken, mutta ei se muutu toisten mielipiteiden painostuksesta vaan jokaisella on oma mielipide tästä asiasta ja minunkin on se, että kaarran kaukaa miehet jolla on lapsi/a ja sen olen kokemuksen kautta huomannut.

Minä en tahdo/ole valmis hyppäämään täysin valmiiseen perhe-elämään, ja miksi minun pitäisikään, kun maailma on lapsettomia miehiä täynnä eikä muutamat lapsia omaavat henkilöt sitä kaada. Ehdoton ei miehille, jolla on lapsia...

En anna sen tapahtua ja miksi pitäisikään, koska nyt nautin olostani ja nautin lapsenlapsestani, jota näen silloin tällöin. :)

En vihaa yh-isiä vaan kunnioitan heitä kuten yh-äitejä.

Itse olen ollut yh ja nyt on aika nauttia itsestäni. ;)

• vieraan kakarat
        Mummi 44 kirjoitti:

En ole aloittaja !

Tuo vanha suomalainen sananlasku ei ole ollenkaan vanhanaikainen vaan täysin pätevä myös vuonna 2009 ja ensi vuonnakin.Ihminen on edelleen biologinen olento ja reviirieläin.

• Mummi 44
        vieraan kakarat kirjoitti:

Tuo vanha suomalainen sananlasku ei ole ollenkaan vanhanaikainen vaan täysin pätevä myös vuonna 2009 ja ensi vuonnakin.Ihminen on edelleen biologinen olento ja reviirieläin.

Voisitko tarkentaa.

• täynnänsä

näitä ja monenmuunlaisia. Ihan turhaa alkaa väittelemään täällä. Jos joku tuntee, että rakkaus ja rakastaminen on jollain tapaa ehdollista, niin sitä se sitten hänelle on. Se vaan pitää kestää, jos joku ilmoittaa, ettei yksinhuoltajia kiitos. Ei sitten, ei se vänkäämällä siitä muuksi muutu. Eikä se tarkoita sitäkään, että mun pitäisi käyttää aikaa ja vaivaa todistaakseni että tuollainen rajaaminen on tyhmää. Jokainen päättelee omat rahkeensa ja toimii sen mukaisesti.

En minäkään kaikkia huoli. Minä vedän rajat vaan muihin seikkoihin kuin siihen, onko aikuisella ihmisellä valmiiksi lapsia vai ei. Minun ehdottomia rajoja on esimerkiksi se, että mahdollisella kumppanillani on ehjät ja puhtaat hampaat. Ettei hän pureksi kynsiään, eikä viihdy likaisissa vaatteissa, eikä elä kotonaan sotkun keskellä. Näitä vaan ei ihan suoraan voi profiiliin laittaa, mutta asioitten arvostus tulee kyllä kiistattomasti esille, kun aikansa mahdollisen ehdokkaan kanssa keskustelee. Voisinhan minäkin laittaa aloituksen, että on varmaan itsekästä, kun lemppaan miehen, joka ei täytä minun puhtaus- ja siisteysvaatimuksia. Oli itsekästä tai ei, en silti muuta käsitystäni. Ihan sama sillä ken kokee miehen yksinhuoltajuuden/ lapset jo alkuun niin suurena miinuksena, että rajaa ko. ehdokkaat pois, ei sille kukaan voi mitään, ei pahinkaan osoittelu ja syyttely saa naista toisin ajattelemaan.

Koko kuvio ratkaisee. Jos mies tuntuu mielenkiintoiselta ja tuntuu vastaavan toiveitani, se, onko lapsia, miten suuria tai pieniä ei ole oleellisin tekijä. Kuitenkin kun suurin osa meistä aikuisiksi ehtineistä on jo ainakin kertaalleen eronnut, ja tietää tasan tarkkaan, kuinka vaikea on enää toisella ja kolmannella kierroksella löytää täydellisen virheetöntä kumppaniehdokasta. Meissä jokaisessa tuppaa olemaan joku vika. Jos mitään ei hyväksy, vaan vetää jyrkkiä rajoja siihen, keneen kärsii edes tutustua, niin kummaltakohan se on pois, siltä kuka jää rajan väärälle puolelle, vai siltä, kuka rajoja vetää?

• En vihaa lapsia

Se että vaatii mieheltä rehellisyyttä heti alusta asti on täysin eri asia että vihaako lapsia vai ei.

Sitäpaitsi, kuka oikeasti vihaa lapsia? Se, ettei halua niitä voi olla jopa suurempaa rakkautta kuin sen, joka hankkii niitä itsekkäisiin tarpeisiin ja jättää ne oman onnensa nojaan kun tajuaa ettei ne palvelekaan juuri hänen omia tarpeitaan.

Itsestäni ei ole äidiksi, koska minulla ei ole tervettä roolimallia. Minusta on suurta rakkautta lapsia kohtaan, etten ole heidän kanssaan tekemisissä, olen jo sen huomannut että käytöstä on vanhemmalla iällä vaikea muuttaa. Säästän lapset traumoilta ja ikävältä vanhemmalta.

REHELLISYYTTÄ täällä penättiin, ja jos mies ei ole alussa rehellinen niin lemput tulee, oli millainen ihannemies tahansa.

• elämää...

Minäkin mielelläni tapaisin yh-isän. Itselläni pari lasta ja lisälapset olisivat aivan tervetulleita...paitsi silloin pitäisi jo isompaan muuttaa jos yhdessä asuisi :). Sitä itse ihmettelen, että kun toinen lapsistani on ihan pieni ja sellaisessa iässä, että tapaamani mies voisi tulla hänellä hyvinkin rakkaaksi, omaksi isäksi (eihän lapsi tiedä, että ne on ne geenit jotka miehistä isiä tekee vaan lapsi kokee isäksi sen miehen, joka häntä hoitaa), niin miehet eivät halua minuun edes tutustua. Helpompihan miehen olisi tulla perheeseen, jossa aivan pieni lapsi, kuin perheeseen, jossa lapset jo lähestyvät murkkuikää :). Suhteen rakentaminen lapseen on taatusti helpompaa, mitä nuoremmasta lapsesta on kyse.

• Varsinkin nuoria

Varmaankin miehiä, erityisesti tunnollisia jännittää tilanne, jossa lapsi on pieni ja kiintyy. Kukapa haluaisi satuttaa viatonta lasta?
        Jos tunteet kuitenkin ovat kohdallaan, niin kyllä mies ottaa riskin, jos äitikin on sen valmis ottamaan.
        Sitten on tietty näitä miehiä, jotka ahdistuvat jo ajatuksesta, eikä heistä ainakaan siinä vaiheessa elämää olisikaan kantamaan vastuuta pienen lapsen tunteista ja niiden herkkyydestä. Silloin kannattaa olla vain iloinen, ettei mies turhaan lähtenyt hommaan mukaan ja satuttanut niin itseäsi kuin lapsiasikin.
        Ainahan tämä on monimutkainen tilanne!

p.s sellaisiakin miehiä siis on, jotka ovat jopa nuorena valmiita lähtemään mukaan lapsiperheen elämään. Itse olen 21-vuotias KAHDEN lapsen äiti, lapset ovat isällään puolet ajasta (tulemme hienosti toimeen) ja poikaystäväni on kuin onkin myös 21-vuotias, eikä hänellä ole mitään lapsiani tai niihin kiintymistä vastaan. Päinvastoin.

Pääasia on antaa asoiden mennä omalla painollaan.. olla painostamatta miestä.

• juuri yh-isiä mulle!

Joo, olen samaa mieltä, kertokaa miehet ihmeessä että olette yh-isiä! Tosin tiedonhaluni on juuri päinvastainen kuin aloittajalla!
      Yleensä miehet sen kertookin profiilissaan, ja olen muutamia tavannut, voin sanoa että tutustumisen arvoisia miehiä kaikki. Pari on jäänyt mulle hyviksi ystäviksi. Itselleni taas on kynnys tehdä tuttavuutta viiskymppisen lapsettoman miehen kanssa.
      Lasten kanssa eläminen opettaa ihmistä monessa asiassa ja minä en halua olla itsekkäiden ihmisten kanssa tekemisissä jos ei ole pakko.

• ompi

olen kanssa vkl-isukki ja olen huomannut ajan saatossa et on parempi lapsien olla äidin kanssa. tehtyä ei saa tekemättömäksi ja sillä hyvä. ei musta ole siihen ja on vaatinut aika paljon aikaa se itselle myöntää. en ole ihanneisä millään tavalla mielestäni ja he eivät tällaista ansaitse katsella liikaa. se rajallinen rakkaus mitä on niin näin se parhaiten toteutuu. en halua parempaa edes yrittää koska se vie ne vähätkin voimat ja sen jälkeen kaikki on taas huonommin. tietysti rahallisesti yritän olla tukena minkä voin. ja hyvät ihmiset älkää tuomitko ihmisiä tuolla tavalla mustavalkoisesti koska ei kaikki sitä ole. vois sanoa et kuka pystyy se voi sen tehdä.
        eipä se munkaan isämalli niin kovin kummallinen ole ollut. en ole siitä sen kummemmin katkera koska se on jo tapahtunut ja pitää katsella vaan eteenpäin. syyllisyyden taakka voi olla sietämätön myös eikä sillä pitkälle pötkitä ei. se voi musertaa ihmisen ja siitä selviäminen voi kestää todella kauan. ehkä liiankin kauan. ei sen ruokkimisessa paljoa apua tarvita.

• seli seli seli seli
        ompi kirjoitti:

olen kanssa vkl-isukki ja olen huomannut ajan saatossa et on parempi lapsien olla äidin kanssa. tehtyä ei saa tekemättömäksi ja sillä hyvä. ei musta ole siihen ja on vaatinut aika paljon aikaa se itselle myöntää. en ole ihanneisä millään tavalla mielestäni ja he eivät tällaista ansaitse katsella liikaa. se rajallinen rakkaus mitä on niin näin se parhaiten toteutuu. en halua parempaa edes yrittää koska se vie ne vähätkin voimat ja sen jälkeen kaikki on taas huonommin. tietysti rahallisesti yritän olla tukena minkä voin. ja hyvät ihmiset älkää tuomitko ihmisiä tuolla tavalla mustavalkoisesti koska ei kaikki sitä ole. vois sanoa et kuka pystyy se voi sen tehdä.
        eipä se munkaan isämalli niin kovin kummallinen ole ollut. en ole siitä sen kummemmin katkera koska se on jo tapahtunut ja pitää katsella vaan eteenpäin. syyllisyyden taakka voi olla sietämätön myös eikä sillä pitkälle pötkitä ei. se voi musertaa ihmisen ja siitä selviäminen voi kestää todella kauan. ehkä liiankin kauan. ei sen ruokkimisessa paljoa apua tarvita.

Jaa, paljon tuosta lurituksesta ei saanut selvää, mutta ilmeisesti yrität selittää olevasi huono isä koska oma isäsi oli myös huono.

Tuolla tavalla nykyään miehet toimivat, tekevät lapsia ja sitten toteavat että "paska olen enkä muuta voi, hoida akka lapsi kun mä en millää jaksa-osaa-pysty-kykene"
        Eikä edes syyllisyys saisi painaa....

."se rajallinen rakkaus mitä on niin näin se parhaiten toteutuu. en halua parempaa edes yrittää koska se vie ne vähätkin voimat ja sen jälkeen kaikki on taas huonommin"
        Mihin mahtaisi lapset joutua jos naisetkin näin ajattelisivat? Uskaltaako kukaan nainen enää lapsia tehdä kun miehiltä puuttuu kunniantunto?

• Angel!

Olen totaaliyhäri ja toivon, että joskus löydän miehen, jolla on lapsia (lähi-isä tai etä-isä, joka huolehtii lapsistaan). Lapsettomat miehet tuskin ymmärtäisivät naista, jolle lapset ovat kaikki kaikessa. "Lapset ovat elämän suola ja sokeri". Olen itsestäni fyysisesti ja henkisesti huoltapitävä, absolutisti ja työssäkäyvä nainen. Yh-isät ja yh-äidit tekevät arvokasta työtä. Tsemppiä kaikille, "lapselliselle" ja lapsettomille!

• lapsistaan

ylpeä yh-äiti. Lapsilla on etä-isä, joka tapaa lapsiaan säännöllisesti ja nykyään nauttiikin heidän seurastaan. Minä toivoisin löytäväni ensisijaisesti miehen, jolla on jo lapsia, sillä en halua enää itse lisää ja toivoisin kumppanini ymmärtävän lapset rikkautena, omansa ja minun.

En ymmärrä tätä ajattelua, että lapset olisivat "tiellä".

• Ymmärtää..
        lapsistaan kirjoitti:

ylpeä yh-äiti. Lapsilla on etä-isä, joka tapaa lapsiaan säännöllisesti ja nykyään nauttiikin heidän seurastaan. Minä toivoisin löytäväni ensisijaisesti miehen, jolla on jo lapsia, sillä en halua enää itse lisää ja toivoisin kumppanini ymmärtävän lapset rikkautena, omansa ja minun.

En ymmärrä tätä ajattelua, että lapset olisivat "tiellä".

Koska sinulla on lapsi/a, niillä joilla lapsia ei ole ajattelevat suurin osa näin, että toisen lapset ovat tiellä. Se on se elämäntilanne, mikä sanelee tämän, ei kukaan voi olettaa/vaatia lapsettoman henkilön pystyvän hyppäämään täyteen perhe-elämään kun tähän asti on ollut ilman niitä.

Asia eri, kun lapsi syntyy perheeseen, siinä opetellaan olemaan vanhempia eikä syöksytä suoraan olemassa olevaan perhe-elämään ulkopuolisena..

Mutta, kuten olen todennut tämän asian NIIN MONTA kertaa, että lapsia omaavat henkilöt eivät ymmärrä tai tahdo ymmärtää tätä asiaa....

• 3 + 2
        Ymmärtää.. kirjoitti:

Koska sinulla on lapsi/a, niillä joilla lapsia ei ole ajattelevat suurin osa näin, että toisen lapset ovat tiellä. Se on se elämäntilanne, mikä sanelee tämän, ei kukaan voi olettaa/vaatia lapsettoman henkilön pystyvän hyppäämään täyteen perhe-elämään kun tähän asti on ollut ilman niitä.

Asia eri, kun lapsi syntyy perheeseen, siinä opetellaan olemaan vanhempia eikä syöksytä suoraan olemassa olevaan perhe-elämään ulkopuolisena..

Mutta, kuten olen todennut tämän asian NIIN MONTA kertaa, että lapsia omaavat henkilöt eivät ymmärrä tai tahdo ymmärtää tätä asiaa....

Tämä on juuri se pointti, mitä lapsia omaaville seuranhakijoille joutuu turhaan selittämään. Kuitenkaan eivät usein itse halua muuttaa mitään omassa elämässä, vaan uuden ihmisen pitäisi tulla osaksi valmista perhekuviota. Varsinkin jos lapsilla on toinenkin oma vanhempi jonka luona viettävät aikaa, niin äiti- tai isäpuolella on hyvin rajalliset mahdollisuudet vaikuttaa mihinkään asiaan. Aikataulut, tavat, kasvatustyyli, kaikki on valmiiksi määrätty, ja ne pitää vain ottaa vastaan sellaisenaan. Hyvin erilaista kuin jos itsellä olisi omia tai vaikka adoptiolapsia.

Jotkut yh:t jopa itse eivät huoli yh:ta, kun siinä pitäisi itsen ja omien lapsien joustaa ja laittaa omat kuviot uusiksi. Vaikeaahan se varmaan onkin lapsille, kun joutuu sopeutumaan ensin vanhempien eroon ja sitten taas uusperheeseen. Minulla henkilökohtaisesti ei ole mitään halua sen paremmin sotkea vieraiden lasten vakiintuneita kuvioita kuin myöskään uhrata omaa elämääni vaihtaen sen jonkun toisen perheen valmiiseen elämäntapaan. Sitten jos olisin itse yh ja jos toisella yh:lla olisi suunnilleen sama tapa elää ja kasvattaa lapsiaan, niin sitten voisin mennä kimppaan. Toki myös sitten, jos joku lapsiperhe eläisi aika samalla tavoin kuin minä elän sinkkuna, mutta en tiedä onko sellaisia olemassa.

Olen yrittänyt selittää tätä asiaa sinnikkäästi inttäville "lapsellisille" mm. kertomalla mitä teen kesälomallani ja kysymällä, haluavatko he lapsineen tulla mukaan ja tehdä samaa. Eivät tietenkään. Heillä on oma lapsiperheohjelma koko kesälomalle ja ajatuksena on, että otetaan siihen joku ylimääräinen ihminen mukaan hengailemaan seuraksi ja avuksi. Itse haen sellaista ihmistä, joka jo valmiiksi tahtoo käyttää aikansa samoin kuin minä, ja sellaista ihmistä mielestäni kannattaisi "lapsellistenkin" etsiä. Jos taas minulla olisi omia lapsia, niin he olisivat luultavasti pienestä pitäen touhunneet samoja juttuja kuin minä ja olisimme vähitellen kehittäneet jonkun ihan oman tavan olla lapsiperhe.

On varmaan sellaisia ihmisiä, jotka oikeasti haluavat totaalisen elämäntavan muutoksen kertarysäyksellä. Minä en halua.

• olen 24v neitonen ja tapasin täältä suomi24 treffipalstan kautta yh-isän jonka kanssa olen nyt asunut kuukauden yhdessä ja reilu kuukauden ollut kihloissa menemme naimisiin syyskuussa 2009 tiesin jo ilmoituksia lukiessani että mies jonka ilmoitukseen vastasin on yh-isä eikä se asia mua haitannut. olen lastenhoitaja koulutukseltani ja rakastan lapsia olen tullut erittäin hyvin toimeen avomieheni 3,5v tytön kanssa joten ainakaan meidän suhteessa lapsi ei ollut suhteen esteenä

• dah...

Voi voi.. kun siinä kaupassa tulisikin vain lapsi mutta kun kauppaan sisältyy kärttyinen exä, niin sellaista ei erkkikään kestä....

Ja jossain vaiheessa miehen lapsi/et alkavat ärsyttää ja vain hyvin hyvin harva pystyy rakastamaan toisen lasta kuin omaa.

• lasten kanssa
        dah... kirjoitti:

Voi voi.. kun siinä kaupassa tulisikin vain lapsi mutta kun kauppaan sisältyy kärttyinen exä, niin sellaista ei erkkikään kestä....

Ja jossain vaiheessa miehen lapsi/et alkavat ärsyttää ja vain hyvin hyvin harva pystyy rakastamaan toisen lasta kuin omaa.

silti voi toimeen tulla.
        Lapset ovat tärkeitä, ja ainakin itse ajattelen niin että jos
        ne ovat este, niin olkoon niin.

• dah... kirjoitti:

tässä kaupassa ei tullut kärttyistä exää vaan tulen erittäin hyvin toimeen mieheni exän kanssa ja rakastan mieheni tytärtä kuin omaani ja mieheni exällä on jo uusi mies ja sen miehen kanssa yhteinen lapsi joten meillä on kaikki hyvin

• et mitä siinä

Itkette

• The End

Mitenkä vaan, mutta kyllä se lopuilta selkeää on...ne lapset...sen takia se vaan ero tulee...kasvatusperiaatteet, rahankäyttö/sen kotoa saaminen, kotityöt,ym...ym..
      ja lopulta se on vaan ym...ym...!!!!! THE END

• lapset0n

Näin pitäisi tehdä. Ja toinen juttu: ei kannata yksinhuoltajaisien eikä yhteishuoltajien pahastua, kun vierailevat profiilissa, jossa selvästi sanotaan, ettei nainen etsi 'lapsellista' miestä. Hyväksykää se, etsikää muualta. Moni nainen taas vartavasten toivoo miehelläkin olevan lapsia (tai ainakin kuvittelisin, että itse haluaisin, jos omia pikkulapsia olisi). Jokaiselle löytyy varmaan joku sopiva. Annetaan kaikkien kukkien kukkia, jookosta?

• endoftherainbow

Vanhaa ketjua nosteltu mutta kommentoipa silti tähän.

Itse olen 'yh-iskä' eli lähivanhempi. Kummasti tuntuu naisilla olevan käsitys, että minut olisi jätetty. Koskaan ei tule mieleen, että isä voisi olla se joka ottaa eron turvatakseen lapsen terveen kasvuympäristön. Myöskään miehet eivät automaattisesti 'roiku exässä' loppuelämäänsä.
      Eräs asia mihin myös törmään usein on käsitys, että jos yh-iskä etsii kumppania niin etsitään heti kodinhengetärtä tai äitihahmoa lapselle/itselle.
      Varmasti meissä miehissä löytyy myös näitä molempia ei siinä mitään.
      Onhan se varmaan harvinaisuus reilu 30nen pienen lapsen yh iskä joka on kuitenkin täyspäinen ja yrittää vain kantaa vastuun itsestään ja lapsestaan uskoen kuitenkin, että elämään mahtuisi vielä kumppanikin.

Olen samaa mieltä ap:n kanssa siinä, että lapsista tulee ilmoittaa profiilissa molempien sukupuolten. Kuten myös ehdottomasti toiveissa millaista kumppania hakee. En odota todellakaan, että kaikki haluavat lapsellista kumppania mutta kertoo sen rehdisti profiilissa ja säästää kaikkien aikaa. Ei ole mukavaa turhaan kirjoitella ja sitten tyrmätään lapsen takia vaikka siitä ei ole mitään mainintaa profiilissa.

• "Eräs asia mihin myös törmään usein on käsitys, että jos yh-iskä etsii kumppania niin etsitään heti kodinhengetärtä tai äitihahmoa lapselle/itselle."

kuin myös erittäin yleinen käsitys, että jos yh-äiti etsii itselleen kumppania, niin etsitään heti elättäjää...

Ei tule mieleen monillekaan se, että useimmiten ihan oikeasti etsitään itselleen sitä elämänkumppania, eikä sitä elättäjää.
        Mua ei ikinä ole miehen lompakko kiinnostanut, mä elätän sujuvasti itse itseni ja lapseni, en mä siihen miestä tarvitse.

• Hmm... mä olen yh ja mielelläni ottaisin puolisokseni miehen jolla on omia lapsia. Oli mies sitten yh taikka viikonloppuisä.
      Jokseenkin olen oman lapsilukuni jo täyttänyt, mutta en yhtään pistäisi pahitteeksi uusioperhettä missä lapsia olis sitten yhteensä vaikka viisi taikka kuusikin ...

• Nounou32

Itselleni ei huoltajuusmuoto ole oleellinen vaan se, onko herralla ylipäänsä lapsia. Se kun on nähty, mitä elämä äitipuolena on: alituista ex-vaimon pillin mukaan hyppimistä, sekä iskän ja lapsien symbioosia, johon ei toista aikuista mahdu. Pahimpia ovat joka toinen viikonloppu -iskät, joiden mielestä lasten tulee saada elää kuin sirkuksessa, koska "niin harvoin tavataan."

• ajattelemattomuutta

Sellaiset ihmiset jotka eivät omista lapsia, niin eivät tajua siitä asiasta mitään. Lapset ovat elämän suola ilo. Vaikka on lapsia, niin ei se ole este välillä irroitteluun tai oman ajan ottamiseen.

Monet luulee, että elämä valuu hukkaan, kun on lapsia, mutta asia ei ole niin jos itse vähääkään osaa organisoida elämäänsä.

• 12 + 9

Ota vaikka joku puolituttu lapsiperhe teille asumaan, niin siinähän saat tuplana ne ilot ja suolat.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Diesel-ammattilainen kehuu Sanna Marinia

"Sanna Marinin (sd) hallitus loi neljä vuotta sitten väliaikaisen polttoaine­tuki­järjestelmän, kun energianhinnat nousi
      Maailman menoa
      36
      2769
    2. Pitkänperjantain kunniaksi tekoälyn analyysi Riikka Purran kirjoituksesta

🧠 Mitä se kertoo "riikka"-nimimerkin lähijunassa tapahtuneesta? 1. Asenteellinen ja epäasiallinen sävy: Kirjoitus purs
      Maailman menoa
      12
      2559
    3. 100 prosentin perintövero korjaisi myös Hitas-ongelman

Moni ei uskalla kieltäytyä perinnöstä maineen menettämisen uhalla, joten sitten tulee näitä tilanteita, joissa joutuu es
      Maailman menoa
      43
      2278
    4. Riikan antisakset leikkaavat bensan hintaa ylöspäin

Sannan aikoina bensaa sai 1,3 euron litrahinnalla ja Riikka leikkasi sen euron ylemmäksi reiluun 2 euroon. Joko on saks
      Maailman menoa
      20
      1871
    5. Iso poliisioperaatio Lapualla

Paikalla oli silminnäkijän mukaan myös kolme ambulanssia. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011924650.html Onko virpo
      Lapua
      38
      1572
    6. Olen aika varma

että meidän tiemme risteäminen oli ainutkertainen tapahtuma elämässäni. En tule koskaan kohtaamaan ketään muuta, joka sa
      Ikävä
      51
      1555
    7. Oletko nähnyt hänet ilman...

Vaatteita!?
      Ikävä
      38
      1473
    8. Sukupuolineutraalit liikennemerkit yksi persujen älynväläys

Samassa rytäkässä kaikki syrjäseutujen bussipysäkkien liikennemerkitkin vaihdettiin, vaikkei bussia ole liikennöinyt enä
      Maailman menoa
      25
      1363
    9. Oon niin surullinen

Ettei meistä tullut sitä mitä toivoin
      Ikävä
      28
      1194
    10. Mitä sitten odotat

Jos seurailet vain tekemisiäni
      Ikävä
      26