meillä väännetään itkua ja koitetaan saada sillä oma tahto läpi. Ei kyllä onnistu enää.
itkeekö teidän 8v lapsi paljon(pojat)
19
3869
Vastaukset
- Nappi
ei ole 8-vuotiasta lasta.
- muija
mulla on 8-vuotias poika ja kyllä itkee ja kiukuttelee vielä halutessaan tahtonsa läpi
tai jos on tehnyt jotain tyhmää ja rangaistaan esim pelikiellolla niin itkua vääntää eikä suostu millään ymmärtämään että itsessään oli vika..... - joo
Semmoisia ne itkupillipojat on. Ja kavereiden keskellä ovat niin koviksia, että..
- lällynlällyn
ajattelisin,että tuon ikäinen ei enää viitsi turhia itkeskellä.Tottakai surua,ikävää,kipua yms,mutta kiukku ja turha naukuminen voisi jäädä pikkuhiljaa pois.Tulee kyllä pari tuttua tapausta mieleen,jotka ovat pienestä pitäen saaneet itkulla ja vonkumisella tahtonsa läpi.Miten selität ja saat lapsesi ymmärtämään,että vinkumisella sait tahtosi läpi vielä vähän aikaa sitten,mutta kuule nyt se ei enää onnistukkaan...???Pikku vinkkinä,ota huumori avuksi,jos olette hjyymorimiehiä.
- koettua
Lapseni ei juuri itke, mutta itse olin lapsena itkupilli, joten kerronpa puolestani, miltä se lapsen kannalta tuntui. En saanut itkulla tahtoani läpi enkä sitä yrittänytkään, koska tiesin että itkusta vain rangaistiin.
Vaikka tiesin, että itkusta ei hyvä seuraa, itku tuli aina pienestäkin syystä, ja olisikohan tuo herkkyys johtunutkin juuri siitä että pelkäsin rupeavani itkemään. Nyt aikuisena näen selvästi yhtenä syynä omaan itkuisuuteeni kovin ankarat vanhemmat.
En siis voinut estää itkua, mutta en myöskään sitä tahdonalaisesti tehdä. Tuntui siis todella kamalalta ja epäoikeudenmukaiselta, että minuun sen takia suhtauduttiin kielteisesti ja luultiin että se olisi minulla joku yritys saada tahtoni läpi. Niin väärin voivat vanhemmat tulkita lapsensa reaktiot.
Joten mieti tätä: älkää ensimmäisenä ajatelko että hän itkee ilkeyttään tai kierouttaan, se voi ollakin surua ja pahaa oloa. Onko lapsella kenties joku syy olla niin ahdistunut, että itku on herkässä?- Anonyymi
Minä en saanut itkeä pienenä, ja kun tulin aikuiseksi niin en osannut itkeä, vaan paha olo tuli ulos paniikki häiriönä, joten antakaa lasten itkeä, kyllä se aikanaan loppuu lapsen kehittyessä.
Itkuhan on herkällä ihmisellä syy että tuntee pahaa mieltä , siis yksi vaihe kehityksessä.
Tunsin erään pikkupojan joka itki usein, hänestä tuli miehekäs mies ja hyvä perheen isä .
Että jos kieltää toisen tunteet ja niiden ilmaisun voi aiheuttaa lapselle vahinkoa ja henkisen vamman joka esiintyy myöhemmin muulla lailla.
- elli
Niin on itkua ja on itkua.Tahtomisitku eli turhanpäiväinen volina ja kitinä on äänekästä ja loppuu kuin naulan kantaan, kun esim tahto saadaan läpi tai kun kukaan ei huomaa. Oikea pahanmielenitku on usein hiljaista, tulee kyyneleitä vuolaasti ja sitä ei tahdo saada loppumaan. olipa itku kumpaa tahansa, ei sillä kannata lapselle periksi antaa. Miksi pitäisikään? Aina ei voi kaikkea saada. Mutta pettynyttä lastakin voi lohduttaa sanallisesti tai fyysisesti, ei tavaralla.
itselläni on itkuherkkä 7 v. poika. Päiväkoti koki hankalaksi sen, kun lapsi komennettaessa itki. Se vain oli/on hänen tapansa reagoida nolostumiseen ja pahaan mieleen. Sama poika ei ikinä ole itkemällä yrittänyt saada tavaroita tai edes välttää mahdollista rangaistusta hölmönhommistaan, joihin kaikki pikkupojat välttämättä joskus joutuvat !!- Anonyymi
Annoin aikananani poikani itkeä ihan rauhassa , silloin kun hän ei saanut tahtoaan lävitse , usein oli tahto saada joku tavara mikä muilla lapsilla oli, mutta kun selitin ettei meillä ole varaa kaikkiin hänen toivomuksensa niin itkua riitti. Joten kyllä ne aikanaan lopettaa senkin vaiheen
Kunhan kasvavat ja kehittyvät .
- MINNI
En nyt ole ihan varma liittyykö tämä suoranaisesti mutta olin 16v sitten 8 ja tuli semmonen juttu mieleen että kun jos lauseen aloittaa "sinä odotat täälä autossa kun MINÄ käyn kaupassa, ja tänään ei osteta karkkia" niin lopputulos on varmasti jotain sanaharkkaa ja käsyämistä. Mutta kun lapset ei ole tyhmiä. Kieltäminen aiheuttaa sen että sitä haluaa vielä enemmän. Miten olisi jos ensi kerralla näin: "lähden kauppaan, tarvitsetko sinä mitään?"
(tietysti pitää huomioida lapsen ikä) jos asiasta ei tehdä numeroa eikä mitään salaista ja kiellettyä toimenpidettä, lapsi menettää kiinnostuksensa. Ja samalla mahdollisesti kävisi niin että lapsi oppisi huomaamaan milloin todella tarvii jotain. Itse näin tämän ihan luonnossa toimimassa kun istuin silloin noin saman ikäisenä ystävieni auton takapenkillä ja vanhemmat kysyivat samanikäisiltä ystäviltäni että "odotatteko autossa ? Tarvitsetteko te mitään kaupasta?" Vastaus: Ei me mitään tarvita kiitos!
Muistan sen koska olin itse niin äimänä. En siitä että kaverini eivät tajunneet tilata läjäpäin karkkia vaan että vanhemmat ottivat lapsensa niin kauniisti huomioon että tuli sitten itsellekkin hyvä olo!- kiinnostunut
kiitos vastauksista. Lapsi on mieheni edellisestä suhteesta ja on meillä joka toinen viikonloppu..
- isä
Hyvä Minni! Tuossa on ideaa.
- Anonyymi
kiinnostunut kirjoitti:
kiitos vastauksista. Lapsi on mieheni edellisestä suhteesta ja on meillä joka toinen viikonloppu..
Ajattelinkin että ei voi olla oma lapsi , ja hyvä että sanoit että hän on edellisestä suhteesta.
Yritä olla ymmärtäväinen lasta kohtaan , ei ole hänen vikansa että on joutunut tilanteeseen jossa uusi ihminen on tullut hänen elämäänsä , kun usein lasta ei edes oteta huomioon näissä lastiikka vanhempien suhteissa, ja niin helppo nähdä viat toisen lapsessa .
Lapsuus ei kestä kauaa ja lapsi muistaa aikuisena kaikki ikävät tapahtumat , joten ymmärtämystä tarvitaan
- iines
ja myöhemminkin heti kun vähän ääntä korotettiin tai oltiin hiukka ilkeitä.
Olisin voinut antaa toisen jalkani tai käteni tai mitä vaan saadakseni oman parkumiseni loppumaan.
Nykyisin itken heti kun suutun eikä sekään niin mieltäylentävää ole. - Anonyymi
Olihan munki pikkuvelipuoli itkupilli pienestä pitäen. Mun teiniaikoina Kimi on itkenyt melkein kaikesta eli isän mustangista, herkuista ja mun synttäristä. Ja sit vielä 7-vuotiaana itki kaikesta. Ja 8-vuotiaana itki siskopuolen autosta ja melkein kaikesta asioista. Eli se oli koko elämänsä kauhee itkupilli.
Parikymppisenä hän seurustelee miehen kans eli on homo.
Ei ihme et oli pienenä noin vitun herkkä ja itkuinen.
Koko mun teiniajan hän on itkenyt tahdon läpi. Ja kasvanut homoseksuaalisena xD- Anonyymi
Se oli muuten elämäni kamalin painajainen ja mä tein siitä sketsin nimeltä "the Nightmare - pikku painajainen perheessä".
Sillä onnistuin poistaa mun pahimman trauman ja ahdistuksen. Siitä syystä koska puolipikkuveli pilasi mun teinielämän itkun vääntämisellään.
Plus mun tärykalvot meni paskaks ku rääkkyi kovaa mun kuullen tahallaan ärsyttääkseen mua.
Oli todella paha kokemus mulle. Todella paha kokemus. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se oli muuten elämäni kamalin painajainen ja mä tein siitä sketsin nimeltä "the Nightmare - pikku painajainen perheessä".
Sillä onnistuin poistaa mun pahimman trauman ja ahdistuksen. Siitä syystä koska puolipikkuveli pilasi mun teinielämän itkun vääntämisellään.
Plus mun tärykalvot meni paskaks ku rääkkyi kovaa mun kuullen tahallaan ärsyttääkseen mua.
Oli todella paha kokemus mulle. Todella paha kokemus.Ai nii unohtu kertoo et miks iskälle piti syntyy uus lapsi pilaamaan mun elämän.
Mä en tajuu.
Mun teinielämä on pilalla ja se on äitipuolen syytä ku halusi meille pikkusisaren isän kans.
Miks mulle piti syntyy sisarpuoli saatana! Se pilasi mun elämän!
Mä en oo koskaan halunnut pikkuveljee! Totta vitussa! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oli todella paha kokemus mulle. Todella paha kokemus.Mä vihaan lapsia ja oon aina vihannut niitä. Vihaan edelleenkin.
Se pilas mun teinielämän.
Se teki musta erakon ja diivan 😈 - Anonyymi
Ja mitäs vikaa siinä sitten on jos on homoseksuaali, ei sille mitään voi, eikä tarvitsekaan voida .
- Anonyymi
Olis voinu olla meijän suvussa vain kotieläimii ei mitään rääkkyviä kakaroita 😡
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.62473- 1161658
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361396Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1621236- 1431199
- 521135
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1081095- 571081
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.1161076Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46959