MATKASÄÄSTÖ

YKSINÄINEN MATKAILIJA

OLIN AURINKOSÄÄSTÄJÄ. EI MITÄÄN HYÖTYÄ. OTIN "ALENNUSMATKAN" OLOSUHTEIDEN PAKOSTA SYKSYLLÄ 2006. MATKA KOHDISTUI TURKKIIN. JOUDUIN YKSINMATKUSTAJANA MAKSAMAAN HINNAN JOKA OLI HUOMATTAVAST YLI LISTAHINNAN. MINUT SIJOITETTIIN HOTELLIIN JOSSA EI OLLUT HISSIÄ. NELJÄNTEEN KERROKSEEN. NÄKÖALA SUORAAN TAKAPIHALLE TAVERNAN YLÄPUOLELLE. JATKUVIEN SÄHKÖKATKOSTEN JOHDOSTA VARAVOIMALAN KÄYNNISTYMINEN ESTI PARVEKKEEN KÄYTTÄMISEN ÄÄNEN JA KATKUN VUOKSI. LISÄKSI PAKKOMATKA OLI HUOMATTAVASTI ALENNUKSINEEN JA LISÄHINTOINEEN KALLIIMPI KUIN TOISEN MATKATOIMISTON MATKAT SAMAAN AIKAAN. KORKOJA EI SÄÄSTÄMISESTÄ TULLUT LAINKAAN. AVASIN TILIN PANKKIIN JA SÄÄSTÄN MATKARAHANI SINNE.

9

2346

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kokemus on ollut

      sinulla. Mutta "olosuhteiden pakosta" ei kyllä kerro koko totuutta. Me olemme säästäneet kaikki matkat aurinkosäästöinä. Alussa tuotto oli alennuksena matkasta 10%. Myöhemmin se pudotettiin 6%:iin, mutta ei mistään pankista tuollaisia saa! Suosittelen.

    • mutta

      oliko pakko ottaa? Kyllähän matkan syystä tai toisesta peruuntuessa, sieltä saa rahat takaisin. Joku kohta tuossa ei sitten varmaan täyttynyt, jos et saanut mitään? Teitkö valituksen?

      • womaninblack

        Oli pakko, koska seteli oli jo kädessä ja siksi suuri, että riitti tähän kahdenviikon "kalliiksi" tulleeseen matkaan. Luotan vastaisuudessa pankkini tavoitetiliin. on myös mahdollisuus valita mikä matkatoimisto tahansa ja edullisimmat lähdöt. lähtövalmius yleensä n 3-4 vuorokautta. Kiitos vastauksestasi.


      • että etkö
        womaninblack kirjoitti:

        Oli pakko, koska seteli oli jo kädessä ja siksi suuri, että riitti tähän kahdenviikon "kalliiksi" tulleeseen matkaan. Luotan vastaisuudessa pankkini tavoitetiliin. on myös mahdollisuus valita mikä matkatoimisto tahansa ja edullisimmat lähdöt. lähtövalmius yleensä n 3-4 vuorokautta. Kiitos vastauksestasi.

        todella saanut alennusta, sitä säästämisen mukanaan tuomaa 6%:a? Sehän lasketaan matkan hinnasta, mistä on otettu pois ennakkovaraus ja muut alennukset. Korkoahan sieltä ei saa, se tulee alennuksena matkan hinnassa. Se joutuuko matkan ottamaan olosuhteiden pakosta, ei pitäisi vaikuttaa. Jos on oman osansa tehnyt, eli säästänyt sen tarvittavan ajan ja summan, on oikeutettu alennukseen. Se, onko matka kallis vai halpa, onkin eri juttu. Yksin matkassa olevat joutuvat aina maksamaan hiukan extraa, koska tavallaan vievät hotellista kuitenkin kahden tilan. Kuten myös se onnistuuko hotellin valinta vai ei. Oliko tuo ns nopea matka? Niissähän ei koskaan tiedä esim majoituksen tasoa. Mutta niissäkin voi aina valittaa ja vaihtaa hotellia. Nopeat matkat vaatii aina seikkailuhenkeä. Niistä kuulee aika hurjiakin juttuja välillä. Toki suurin osa niistäkin varmaan onnistuu, huonot vaan kerrotaan ja muistetaan.
        Valititko?


      • womaninblack
        että etkö kirjoitti:

        todella saanut alennusta, sitä säästämisen mukanaan tuomaa 6%:a? Sehän lasketaan matkan hinnasta, mistä on otettu pois ennakkovaraus ja muut alennukset. Korkoahan sieltä ei saa, se tulee alennuksena matkan hinnassa. Se joutuuko matkan ottamaan olosuhteiden pakosta, ei pitäisi vaikuttaa. Jos on oman osansa tehnyt, eli säästänyt sen tarvittavan ajan ja summan, on oikeutettu alennukseen. Se, onko matka kallis vai halpa, onkin eri juttu. Yksin matkassa olevat joutuvat aina maksamaan hiukan extraa, koska tavallaan vievät hotellista kuitenkin kahden tilan. Kuten myös se onnistuuko hotellin valinta vai ei. Oliko tuo ns nopea matka? Niissähän ei koskaan tiedä esim majoituksen tasoa. Mutta niissäkin voi aina valittaa ja vaihtaa hotellia. Nopeat matkat vaatii aina seikkailuhenkeä. Niistä kuulee aika hurjiakin juttuja välillä. Toki suurin osa niistäkin varmaan onnistuu, huonot vaan kerrotaan ja muistetaan.
        Valititko?

        En todellakaan saanut mitään hyvitystä. Olin säästänyt 8 kk. Aurinkomatkojen seteli kädessä. Oli pakko käyttää se.Matka oli viimehetken matkoja n. 1.5 vko.Jos olisi ollut rahat tavoitetilillä olisin voinut ottaa halvemman matkan samaan kohteeseen toisesta matkatoimistosta. Vertailin matkoja netissä. Haluaisin nais- tai miespaikkamatkat takaisin.
        minusta matkatoimistot rahastavat yksinäisillä matkustajilla jotka tyytyisivät vaatimattomaan majoitukseen ilman lisämaksuja.


      • neljä matkaajaa
        womaninblack kirjoitti:

        En todellakaan saanut mitään hyvitystä. Olin säästänyt 8 kk. Aurinkomatkojen seteli kädessä. Oli pakko käyttää se.Matka oli viimehetken matkoja n. 1.5 vko.Jos olisi ollut rahat tavoitetilillä olisin voinut ottaa halvemman matkan samaan kohteeseen toisesta matkatoimistosta. Vertailin matkoja netissä. Haluaisin nais- tai miespaikkamatkat takaisin.
        minusta matkatoimistot rahastavat yksinäisillä matkustajilla jotka tyytyisivät vaatimattomaan majoitukseen ilman lisämaksuja.

        Moikka!
        Sitä seteliä ei olisi ollut pakko käyttää vaan olisit voinut saada rahat takaisin -9euroa. Olin säästänyt 12 hengen porukalle mutta emme sitten saaneetkaan am:n matkaa joten otin rahat ja ostin matkan toiselta järjestäjältä. Olen ollut am:n säästäjä jo vuodesta 86 ja jatkan aina vaan. Kaksi kertaa olen ottanut rahat ja mennyt muun matkatston kautta. Olen muiden kirjoittajien kanssa samaa mieltä ettei pankista saa mitään korkoa mutta am:n säästöstä saa paitsi jos joutuu vaihtamaan toiselle matkanjärjestäjälle. Muistakaa sitten matkaa varatessa verrata myös kuuluuko koneessa ruokailu vai ei ym. Joskus mietin kun reissussa kuuntelen ihmisiä miten kallista on se tai tämä...matkailu ei ole pakko vaan oma valinta säästi miten vaan. En ole am_llä töissä vaan entinen pankkilainen josta olen onneksi päässyt eläkeläiseksi.


      • yksinnainen
        womaninblack kirjoitti:

        En todellakaan saanut mitään hyvitystä. Olin säästänyt 8 kk. Aurinkomatkojen seteli kädessä. Oli pakko käyttää se.Matka oli viimehetken matkoja n. 1.5 vko.Jos olisi ollut rahat tavoitetilillä olisin voinut ottaa halvemman matkan samaan kohteeseen toisesta matkatoimistosta. Vertailin matkoja netissä. Haluaisin nais- tai miespaikkamatkat takaisin.
        minusta matkatoimistot rahastavat yksinäisillä matkustajilla jotka tyytyisivät vaatimattomaan majoitukseen ilman lisämaksuja.

        En ota kantaa matkan rahoitukseen, mutta totta on, että yksinmatkustava maksaa yksinmatkustavan lisän, on hän sitten mies tai nainen. Minä olen matkustanut yksin usein ja aina olen saanut hyvän huoneen, itseasiassa viimeksi parhaan mahdollisen, paremman kuin kaksinmatkustavat. Minulla oli yksin käytössä kingsize-parivuode, nukuin poikittain ja nautin olostani suuressa huoneessa. Olen käyttänyt kaikkia matkanjärjestäjiä ja aina on valinta onnistunut. Koen asian niin, että koska maksan enemmän, myös palvelu on parempaa. Sen sijaan kohdemaissa on ollut joskus selittämistä, miksi keski-ikäinen nainen matkustaa ilman miestä. Huvittavia tilanteitakin se aiheuttaa, mutta iloisella mielellä, uteliaisuudella, kohteliaisuudella ja hymyllä selviää sekä auttavalla englannilla. ps. olen saanut mallin matkustamiseen äidiltäni, joka reissasi eteläafrikkaa myöten yksin jo seitkytluvulla. Niin muuten, huonon huoneen saa aina vaihtaa, ei tarvi muuta kun pyytää respasta ja perustella vaihdon syy, paremman saa aina tilalle. Onhan hotellin etu pitää asiakas tyytyväisenä, sinähän heidät elätät. Yleensä suomalaiset eivät uskalla avata suutaan silloin kun on sanomisen aika, mutta jälkeenpäin sitten haukutaan. Jos matkalla koet saavasi huonoa palvelua, hoida asia oppaan kanssa tai muulla tavoin, Itse Sinä olet vastuussa lomasi onnistumisesta eivät muut.


    • lp70

      Sinun ei ole pakko ottaa Aurinkomatkojen kautta matkaa, vaikka olet aurinkosäästäjä. Saat säästämäsi rahasi vaivattomasti takaisin tilillesi, milloin vain haluat. Olen itse viime vuonna tehnyt samoin, koska finnmatkoille tuli kohde, jonne halusimme. Eikä ollut ongelma saada omia rahoja takaisin. Puhelimet ja palvelunumerot ovat kaikkien käytettävissä ja samoin maalaisjärki!

      • MATKUSTELLUT

        ONPA HYVÄ TIETÄÄ. ASIOIN TRE:N MATKATOIMISTOSSA JA SIELLÄ EI NEUVOTTU MITÄÄN TÄLLAISTA.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      96
      1852
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      176
      1377
    3. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      16
      1228
    4. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1157
    5. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      63
      1112
    6. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      87
      976
    7. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      81
      974
    8. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      72
      959
    9. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      793
    10. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      768
    Aihe