HDMI ei toimi

Nimetön

Asensin tänään sekä uuden TV:n (LG 32LB2R) että uuden digiboksin (Topfield TF5100PVRc). Sain homman toimimaan SCARTilla ihan ok.

Kummassakin laitteessa on HDMI valmius josta olin innoissani. En saa kuitenkaan laitteita toimimaan käyttämällä HDMI:ta. Onko asennukseni ok? : digiboksiin tulee antennipiuha, boksissa myös lyhyt antennipiuha 1 ja 2 virittimen välillä. HDMI-kaapeli liitetty TV:hen. Eli TV:hen ei tule muita piuhoja kuin HDMI. Kuva tai ääni ei siis toimi. Missähän vika?

Toinen kysymys koskee Music TV:tä. Ennen kanava näkyi analogisesti kaapelissa, mutta nyt digiboksin kautta MTV näyttäisi olevan maksu-kanava. Onko näin?

Kiitos.

22

5141

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • katsonut

      laitteiden valikoista onko jossain ei mikä pitäisi olla kyllä? Piuhat luultavasti ok. (minulla ei hdmi kokemusta)

    • Jospa näin

      HDMI toimii eri tavalla kuin scart. Scart kaapeli osaa lähettää tv:lle signaalin, kun laite aktivoituu, jolloin tv kytkeytyy automaattisesti oikealle tulokanavalle. HDMI:n kanssa pitää tv:stä erikseen valita HDMI -tulo. Näin ainakin Panasonicin plasmassa

      Tietenkin HDMI -kaapeli voi olla viallinenkin

      • tähtähtäh

        kirjoitan tähän vaikka on näköjään kaameen vanha ketju

        "HDMI:n kanssa pitää tv:stä erikseen valita HDMI -tulo. Näin ainakin Panasonicin plasmassa "

        väärin !
        Minulla Panasonicin telkku, ja kyllä tuon HDMI-tulon voi asentaa valikosta ihan mieleisekseen.

        ja alkuperäinen kysymys on varmaan hänelle ratkennutkin vuosien myötä ;=)
        Mutta: kun hän kirjoitti että telkan ja digiboxin välillä ei ole muuta kun HDMI, niin en yhtään ihmettele että kanavat ei näyl.

        antennipiuhan pitää vetää boxin ja telkan välille.
        sitten boxista antennipiuha seinään.

        sitten boxin ja telkan välille tuo HDMI tai scart.

        ja joku vielä väitti että piuhat luultavasti ok...
        voi yhden kerran, tule ja purista !


      • Rautaperse
        tähtähtäh kirjoitti:

        kirjoitan tähän vaikka on näköjään kaameen vanha ketju

        "HDMI:n kanssa pitää tv:stä erikseen valita HDMI -tulo. Näin ainakin Panasonicin plasmassa "

        väärin !
        Minulla Panasonicin telkku, ja kyllä tuon HDMI-tulon voi asentaa valikosta ihan mieleisekseen.

        ja alkuperäinen kysymys on varmaan hänelle ratkennutkin vuosien myötä ;=)
        Mutta: kun hän kirjoitti että telkan ja digiboxin välillä ei ole muuta kun HDMI, niin en yhtään ihmettele että kanavat ei näyl.

        antennipiuhan pitää vetää boxin ja telkan välille.
        sitten boxista antennipiuha seinään.

        sitten boxin ja telkan välille tuo HDMI tai scart.

        ja joku vielä väitti että piuhat luultavasti ok...
        voi yhden kerran, tule ja purista !

        Höpöhöpö sun antennipiuhojes kanssa. Ehkä noin joutuu tekemään jossain Pohjoiskoreassa. Pitäisi toimia ihan vaan niin, että laitat HDMI:n digiboksista telkkariin. Ei tarvii mitään muuta siihen välille. Näin ainakin Panasonicin ja Topfieldin välillä. Telkasta voit vaihtaa vielä sisääntulon HDMI:lle.


    • operaattorit

      eivät näytä digipuolella Music TV:tä ilmaispuolella.

      • täällä

        Kun hankkii kaapelikortin mtv tulee kaupan päälle. Kaapelikortin vuosimaksu Treella 20e.


      • kaapelissa
        täällä kirjoitti:

        Kun hankkii kaapelikortin mtv tulee kaupan päälle. Kaapelikortin vuosimaksu Treella 20e.

        näkyy vakiona Music TV. Kaapelikortin, jolla Eurosport mm. näkyy sai ilmaiseksi tälle vuodelle, muuten 20e/vuosi. Näin Oulussa.


    • TV...

      Onko TV:stä otettu käyttöön HDMI input (ettei ole AV1,AV2, tms)?

      Onko HDMI tilassa DTV? Ainakin minulla LG:n LCD:ssä on vaihtoehdot HDMI PC ja HDMI DTV.

      • juuri tämä

        HDMI-input tai vastaava on syynä ongelmaan. Koska TV on uusi menee vähän aikaa, ennenkuin sen menuista pääsee ohjenkirjan avulla selville.


      • myös tämäkin!
        juuri tämä kirjoitti:

        HDMI-input tai vastaava on syynä ongelmaan. Koska TV on uusi menee vähän aikaa, ennenkuin sen menuista pääsee ohjenkirjan avulla selville.

        Intomielisesti sännätään ostamaan hienoja vehkeitä, kytketään jonkinlaiset kaapelit jotenkin ja kun ei kuvaa heti näy tai ääntä kuulu, aletaan kysellä täältä.

        Kaikissa veihkeissä pitäisi olla jonkinlainen ohjekirja. Sen voisi vaikkapa selailla läpi ja katsoa edes kuvat ennen kuin painaa sitä vehkeen virtakytkintä ensimmäisen kerran.

        Sen verran kehtaan itseäni kehua, että olen saanut joka ikisen vehkeen toimimaan ihan sen ohjekirjan avulla tai eri vaihtoehtoja kokeilemalla. Laiskuus lukea ohjekirjaa on näköjään eräs uusavuttomuuden muoto - tai sitten ei vain ymmärretä, mitä on luettu.


      • vaan huomaan
        myös tämäkin! kirjoitti:

        Intomielisesti sännätään ostamaan hienoja vehkeitä, kytketään jonkinlaiset kaapelit jotenkin ja kun ei kuvaa heti näy tai ääntä kuulu, aletaan kysellä täältä.

        Kaikissa veihkeissä pitäisi olla jonkinlainen ohjekirja. Sen voisi vaikkapa selailla läpi ja katsoa edes kuvat ennen kuin painaa sitä vehkeen virtakytkintä ensimmäisen kerran.

        Sen verran kehtaan itseäni kehua, että olen saanut joka ikisen vehkeen toimimaan ihan sen ohjekirjan avulla tai eri vaihtoehtoja kokeilemalla. Laiskuus lukea ohjekirjaa on näköjään eräs uusavuttomuuden muoto - tai sitten ei vain ymmärretä, mitä on luettu.

        Hui! Oletpa vihainen ja pelottava. Noh, poliisia tarvitaan täälläkin.


      • JiiiHooo
        myös tämäkin! kirjoitti:

        Intomielisesti sännätään ostamaan hienoja vehkeitä, kytketään jonkinlaiset kaapelit jotenkin ja kun ei kuvaa heti näy tai ääntä kuulu, aletaan kysellä täältä.

        Kaikissa veihkeissä pitäisi olla jonkinlainen ohjekirja. Sen voisi vaikkapa selailla läpi ja katsoa edes kuvat ennen kuin painaa sitä vehkeen virtakytkintä ensimmäisen kerran.

        Sen verran kehtaan itseäni kehua, että olen saanut joka ikisen vehkeen toimimaan ihan sen ohjekirjan avulla tai eri vaihtoehtoja kokeilemalla. Laiskuus lukea ohjekirjaa on näköjään eräs uusavuttomuuden muoto - tai sitten ei vain ymmärretä, mitä on luettu.

        Minulla on sama ongelma Sony Bravia/Topfield TF5100 kanssa. Luulisi, että uusi tekniikka (HDMI) on vähintään yhtä fiksu kuin vanha (Scart) mutta ei. Itselleni ei tietty ole ongelma valita TV:stä se oikea AV-kanava, mutta varmasti on niitä joille se on ylivoimaista. TV:n pitäisi toimia yhtä yksinkertaisesti kuin vanhaan analogia-aikaan. Eri asia on, tarvitseeko normaalitöllöttäjä mitään HDMI:tä...


      • hdfjjkhfg
        myös tämäkin! kirjoitti:

        Intomielisesti sännätään ostamaan hienoja vehkeitä, kytketään jonkinlaiset kaapelit jotenkin ja kun ei kuvaa heti näy tai ääntä kuulu, aletaan kysellä täältä.

        Kaikissa veihkeissä pitäisi olla jonkinlainen ohjekirja. Sen voisi vaikkapa selailla läpi ja katsoa edes kuvat ennen kuin painaa sitä vehkeen virtakytkintä ensimmäisen kerran.

        Sen verran kehtaan itseäni kehua, että olen saanut joka ikisen vehkeen toimimaan ihan sen ohjekirjan avulla tai eri vaihtoehtoja kokeilemalla. Laiskuus lukea ohjekirjaa on näköjään eräs uusavuttomuuden muoto - tai sitten ei vain ymmärretä, mitä on luettu.

        "Luulenpa, että
        Intomielisesti sännätään ostamaan hienoja vehkeitä, kytketään jonkinlaiset kaapelit jotenkin ja kun ei kuvaa heti näy tai ääntä kuulu, aletaan kysellä täältä.

        Kaikissa veihkeissä pitäisi olla jonkinlainen ohjekirja. Sen voisi vaikkapa selailla läpi ja katsoa edes kuvat ennen kuin painaa sitä vehkeen virtakytkintä ensimmäisen kerran.

        Sen verran kehtaan itseäni kehua, että olen saanut joka ikisen vehkeen toimimaan ihan sen ohjekirjan avulla tai eri vaihtoehtoja kokeilemalla. Laiskuus lukea ohjekirjaa on näköjään eräs uusavuttomuuden muoto - tai sitten ei vain ymmärretä, mitä on luettu. "

        kylläpä paljon auttoikin alkuperästä kysyjää tämä kommentti.
        sinäkään ressukka et huomannut, että yksi antennipiuha puuttui virityksestä.
        Minä myös olen saanut laitteet kun laitteet toimimaan käyttöohjeisiin perehtymällä,
        mutta silti ei tarvitse olla niin itseään täynnä, että ei voisi asiallisesti vastata, jos tietää auttaa,
        mutta näköjään sinäkään et osannut lukea mistä t ässä oli alunperin kysymys.

        alkuperäinen kirjoittaja kirjoitti että "Eli TV:hen ei tule muita piuhoja kuin HDMI"

        siis ei antennipiuhaa telkkarin ja boxin välissä. huomasin sen heti.


      • Teräsnyrkki
        myös tämäkin! kirjoitti:

        Intomielisesti sännätään ostamaan hienoja vehkeitä, kytketään jonkinlaiset kaapelit jotenkin ja kun ei kuvaa heti näy tai ääntä kuulu, aletaan kysellä täältä.

        Kaikissa veihkeissä pitäisi olla jonkinlainen ohjekirja. Sen voisi vaikkapa selailla läpi ja katsoa edes kuvat ennen kuin painaa sitä vehkeen virtakytkintä ensimmäisen kerran.

        Sen verran kehtaan itseäni kehua, että olen saanut joka ikisen vehkeen toimimaan ihan sen ohjekirjan avulla tai eri vaihtoehtoja kokeilemalla. Laiskuus lukea ohjekirjaa on näköjään eräs uusavuttomuuden muoto - tai sitten ei vain ymmärretä, mitä on luettu.

        Oi mikä saarnamies !


      • Anonyymi
        myös tämäkin! kirjoitti:

        Intomielisesti sännätään ostamaan hienoja vehkeitä, kytketään jonkinlaiset kaapelit jotenkin ja kun ei kuvaa heti näy tai ääntä kuulu, aletaan kysellä täältä.

        Kaikissa veihkeissä pitäisi olla jonkinlainen ohjekirja. Sen voisi vaikkapa selailla läpi ja katsoa edes kuvat ennen kuin painaa sitä vehkeen virtakytkintä ensimmäisen kerran.

        Sen verran kehtaan itseäni kehua, että olen saanut joka ikisen vehkeen toimimaan ihan sen ohjekirjan avulla tai eri vaihtoehtoja kokeilemalla. Laiskuus lukea ohjekirjaa on näköjään eräs uusavuttomuuden muoto - tai sitten ei vain ymmärretä, mitä on luettu.

        Minulla on myös uusi Smart-TV ja digiboksi. Ei siinä TV:n ohjeessa sanota sanaakaan aloittajan kysymykseen vastauksena. Täytyy ihan muulla tavoin löytää ratkaisu.


    • Anonyymi

      Vanha aloitus, mutta kommentoin kun osui omalle kohdalle. Minulla on iso äly- tv ja siihen oli yhdistettynä digiboxi, Thunder 6500 ( n 7v vanha) Toimi moitteettomasti , kunnes yks kaks ääni lakkasi kuulumasta digiboxin kautta katsoessa. Tallennus onnistuu, katsominen onnistuu, mutta ei tule ääntä. Tehdasasetukset sain palautettua ja tietenkin nykytelkkareissa ei ole edes scart liitäntämahdollisuutta, vaan laite on yhdistetty HDMI: n kautta.
      Portin vaihto ei auta ääntä myös. Kaikki mahdolliset mitä olen keksinyt on käyty läpi, eikä ääntä. Digiboxi testattiin muualla ja toimii scart liitännän kautta, mutta ongelma on näköjään HDMI portti ja sen käyttö. Mutta kun ei telkussa ole scarttia.
      Googlailin ongelmaa ja sama ongelma on ollut useilla, mutta ei toimivaa ohjetta. Mitä on tehtävissä?
      Harmittaa paljon, kun on tottunut tallentamaan " mainoskanavien" ohjelmia, jotta vois katsoa ne nopeimmin digiboxista. Puhumattakaan yöllä näytettävät, joita ei voi katsoa näin ikääntyneenä, jos ei ole tallennetta.
      Todella outo ongelma, johon toivoisi toimivaa neuvoa miten ratkaista. Uskaltaako hankkia uutta digiboxia jos sama ongelma pysyy vaan?

      • Anonyymi

        Luulisi olevan vika kaapelissa tai asetuksissa, monet hdmi-jakajat ei myöskään toimi. Voit hankkia myös scart-hdmi adapterin, ne ei maksa paljon tai jos on ääniliitäntä erikseen, yleensä on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luulisi olevan vika kaapelissa tai asetuksissa, monet hdmi-jakajat ei myöskään toimi. Voit hankkia myös scart-hdmi adapterin, ne ei maksa paljon tai jos on ääniliitäntä erikseen, yleensä on.

        Kiitos vinkistä. Pitää hankkia neuvomasi adapteri.


      • Anonyymi

        Auttaisko tuohon että tekee itse televisiolle "IVO"-buutin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Auttaisko tuohon että tekee itse televisiolle "IVO"-buutin?

        Kiitos, on tehty, mutta ei ole auttanut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos, on tehty, mutta ei ole auttanut.

        Ongelma ratkesi sillä, että siirsin makkarin pienemmän television yhteyteen digiboxini scart - liitännällä. Ja toimii. Kaikki toimii. Äly- tv : ssä kokelin adapterilla yhdistämistä jossa scart liitännät, mutta ei mitään apua. Sain välineet liikkeestä palautusoikeudella ja palautin toimettomana liikkeeseen.
        Jäi mysteeriksi miksi ääni ei tullut isoon älytv:n. Vielä kokeilin usean kerran ja odotin ihmettä, että jostain syystä alkaisi pelittämään. Luovutin ja siirsin makkariin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ongelma ratkesi sillä, että siirsin makkarin pienemmän television yhteyteen digiboxini scart - liitännällä. Ja toimii. Kaikki toimii. Äly- tv : ssä kokelin adapterilla yhdistämistä jossa scart liitännät, mutta ei mitään apua. Sain välineet liikkeestä palautusoikeudella ja palautin toimettomana liikkeeseen.
        Jäi mysteeriksi miksi ääni ei tullut isoon älytv:n. Vielä kokeilin usean kerran ja odotin ihmettä, että jostain syystä alkaisi pelittämään. Luovutin ja siirsin makkariin.

        Jossain asetuksissa luulisi olleen vika jommassa kummassa laitteessa, vähän oikukkaat asetukset omassa TV:ssäkin. Jos on erillinen ääniliitäntä niin sillä pitäisi ainakin toimia.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nykynuoret puhuu nolosti englantia suomen sekaan, hävetkää!

      Kamalan kuuloista touhua. Oltiin ravintolassa ja viereen tuli 4 semmosta 20-25v lasta. Kaikki puhui samaan tyyliin. Nolo
      Maailman menoa
      195
      4564
    2. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      255
      2582
    3. 133
      1687
    4. Luovutetaanko nainen?

      En taida olla sinulle edes hyvän päivän tuttu. Nauratkin pilkallisesti jo selän takana.
      Ikävä
      67
      1381
    5. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      202
      1273
    6. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      84
      1126
    7. Miten olette lähestyneet kiinnostuksen kohdettanne?

      Keskusteluita seuranneena tilanne tuntuu usein olevan sellainen, että palstan anonyymit kaipaajat eivät ole koskaan suor
      Ikävä
      64
      1104
    8. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1047
    9. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      74
      1047
    10. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      76
      1041
    Aihe