suorituskyvystä??

ja80

Mikä mahtaa olla vikana kun suoritin käy silloin tällöin 100% kun esim. ajaa 3d markkia läpi ja koneesta kuuluu piippaus ääntä? olisiko muistia liian vähän...? nyt tällä hetkellä 512 ja käyttis on xp

6

366

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ,,,,,,

      Oliskos niin että joku tuuletin on hajoamassa?

      Kun prossu 100% niin silloin se lämpeää nopeasti jolloin tuuletin joutuu lisäämään kierroksia joka saattaa aiheuttaa ääntä, samaten näytönohjaimenkin tuuletin myös.

      Tosin riippuu millaista piippaus ääntä?
      Samanlaista kuin koneen käynistäessä?
      Jos niin vika ei ole silloin tuulettimissa vaan jossain muual.

    • ,,,,,,

      Vielä tuosta muistista, kyl WinXP toimii moitteetta tuolla muistimäärällä itselläni saman verran, vaikka muisti ei riittäisi niin silloin ne tiedot kirjoitetaan tilapäisesti levylle joka on paljon hitaampaa. Kai kiintolevylläsi on tilaa?

      Painappas altgr ctrl delete saman aikasesti niin näät muistinkulutuksen jne... tietoa.

      Ja toimiikos koneesi normaalisti noitten piippausten jälkeen vai joudutkos sammuttamaan?
      Ehkä toinen muistikampa rikki?

      Aika vaikea näillä tiedoil on tuohon ongelmaasi vastata kun vika voi olla vaik mis ja kun ei edes tiedä mimmoista piippaust.

      • ja80

        ääni on tyyliin piip piip semmoista jatkuvaa kunnes suorittimen teho laskee normaaliksi.levyllä on tilaa kyllä yli 80g. kone toimii kyllä muuten ihan normaalisti. ja lämmötkin on ihan hyvät. mikä se noista on se muistin kulutus? kiitos avusta


      • ja80
        ja80 kirjoitti:

        ääni on tyyliin piip piip semmoista jatkuvaa kunnes suorittimen teho laskee normaaliksi.levyllä on tilaa kyllä yli 80g. kone toimii kyllä muuten ihan normaalisti. ja lämmötkin on ihan hyvät. mikä se noista on se muistin kulutus? kiitos avusta

        taitaa olla niitä henkimaailman juttuja nämä...


      • ja80 kirjoitti:

        taitaa olla niitä henkimaailman juttuja nämä...

        BIOS asetuksissa prosessorin lämpöjen hälyraja liian alhaalla jos kerran lämmöt hyvät.Mitähän ne lämmöt on?Itselläni piippaa BIOS 60C, olisiko oletus?Core temp on jo silloin 70C mikä on vielä siedettävä tälle prosessorille.Enempää ei nouse kuin 70C ja sekin pelkästään ohjelmalla joka on tehty juuri tuota varten.Pelikäytössä vähän yli 60C

        3D mark CPU testissä suoritinkäyttö on kyllä lähellä 100%:a.
        Muistin käyttö itselläni 350Mt.
        CPU core temp 60C


    • frage

      c-aseman muisti,pitäis olla vähintään 1giga jotta pyörii kunnolla,tehtävien hallinnasta näet mikä siellä kuluttaa muistia

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      179
      1756
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      108
      987
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      94
      874
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      19
      683
    5. 51
      655
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      41
      567
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      164
      523
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      518
    9. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      24
      475
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      193
      466
    Aihe