3d kortit

kortteilija

kävin täällä Jkl:n eräässä käsityökaupassa ja törmäsin 3d kortteihin, jotka oli hinnaltaan 6 euroa/kpl !!!! eikö ole jo törkeä hinta. Mitä hintoja olette nähneet ja paljonko on oikea hinta niistä pyytää? Olen itse niitä tehnyt ja materiaalit maksaa n.1 euron kortille ja laitan ääriviiva tarroja sekä hileliimaa ja teen tosi tarkasti ja siististi, kirjekuori on aina värillinen ja sävyltään korttipohjan värinen. Tuossa käsityöliikkeen korteissa ei ollut hileliimaa ja halvin mahdollinen valkoinen kirjekuori mukana.

20

7715

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eräs tunnettu mieshenkilö

Okea hinta jolla eläisikin jos saa kaupan käymään..

• Lunitari85

No huh huh...

Melko kallista! :D

Itse olen nähnyt maks. 5e 3D-kortteja...

Omani myyn 2,5-3,5e/kpl, siis ihan
      tavalliset 2-os kortit. Ja kirjekuori
      on aina mukana, kortin sävyihin sopiva!

Toki suruvalittelut, ym isommat kortit
      ovat sitten vähän kalliimpia, yleensä 5e.

• prinsessamenninkäinen

onhan se ihan selvää että kun jollakin on jokin yritys tai liike jossa sitten myy käsityö juttuja, että kaikki on kalliimpaa. toden näköisesti tuollaisen liikkeen pitäjä ei kaikkia tuotteita ehdi ja osaa tehdä itse, joten hän ostaa ja hankkii niitä muilta. ja noille tekijöille pitää tietysti maksaa tuotteista jotain ja sitten pitää itse jäädä voitolle jolla rahoittaa omaa toimintaa ja elämää.
        itsekin teen paljon kaikkea käsilläni ja tykkään katsella kun ihmiset myyvät omia tekeleitään. käsityöt kun ovat kalliita, niillä on kuitenkin ihmeen paljon kysyntää. itse aina koitan keksiä miten jonkin voisi tehdä itse, ettei tarvitsisi maksaa tuhotonta hintaa asiasta jonka joku toinenkin on osannut itse omin käsin tehdä. ;) mutta onhan se hyvä että on ihmisiä jotka osaa tehdä, niin saavat sitten persoonallisia asioita nekin jotka eivät osaa. ja ne jotka näitä ostavat, eivät pidä kuutta euroa välttämättä niin kalliina, koska eivät itse osaa tehdä. nykyään toiset maksavat mielellään siitä että joku osaa tehdä jotain kaunista.

tää oli tämmönen erilainen näkökulma. ;)

• ym*
        prinsessamenninkäinen kirjoitti:

onhan se ihan selvää että kun jollakin on jokin yritys tai liike jossa sitten myy käsityö juttuja, että kaikki on kalliimpaa. toden näköisesti tuollaisen liikkeen pitäjä ei kaikkia tuotteita ehdi ja osaa tehdä itse, joten hän ostaa ja hankkii niitä muilta. ja noille tekijöille pitää tietysti maksaa tuotteista jotain ja sitten pitää itse jäädä voitolle jolla rahoittaa omaa toimintaa ja elämää.
        itsekin teen paljon kaikkea käsilläni ja tykkään katsella kun ihmiset myyvät omia tekeleitään. käsityöt kun ovat kalliita, niillä on kuitenkin ihmeen paljon kysyntää. itse aina koitan keksiä miten jonkin voisi tehdä itse, ettei tarvitsisi maksaa tuhotonta hintaa asiasta jonka joku toinenkin on osannut itse omin käsin tehdä. ;) mutta onhan se hyvä että on ihmisiä jotka osaa tehdä, niin saavat sitten persoonallisia asioita nekin jotka eivät osaa. ja ne jotka näitä ostavat, eivät pidä kuutta euroa välttämättä niin kalliina, koska eivät itse osaa tehdä. nykyään toiset maksavat mielellään siitä että joku osaa tehdä jotain kaunista.

tää oli tämmönen erilainen näkökulma. ;)

Yleensä myynnissä olevat 3 D kortit maksavat 5;-, ei siitä kummoisille tuntipalkoille pääse kun vähentää kaikki kulut ja verot. Kulut eivät ole pelkästään materiaalit. Tästä on ollut aikaisemminkin juttua. 3 D kortteja on niin monen tasoisia, itselläni on hyvät laadukkaat korttipohjat ja kuoret samoin erilaisia käsin tehtyjä kohokuvia, rusetteja ym. eikä materiaaliksi riitä euro. Täytyy myös laskea mitä työkaluja on joutunut ostamaan että pystyy tekemään haluamansa näköisiä kortteja.

• kortin tekijä myöskin

Varmaankin tuo kortin hinta on noussut siitä syystä, että välikäsi myy.

Monet kortin tekijät myyvät korttejaan hintaan 5 euroa. Nyt on kyse siis ihmisistä, jotka maksavat myös verot noista tuotteistaan.

En todellakaan usko, että ihminen, joka myy korttejaan 2,50 euron hintaan maksaa veroja. Vai maksaako? Meinaan sillä ei kyllä saa enää mitään voittoa työlleen, jos tarvikkeet maksavat euron/kortti.

• Korttifani

Tänään ostin semmoisen kortin. 2 euroa makso

• satunnainen korttien tekijä

Aineet maksaa yllättävän paljon, korteissa käytetään monenlaisia koristeita. Joka ainoa paperin/kartongin pala yleensä maksaa.
      Yhden kortinkin tekemiseen menee aikaa, riippuen tietenkin tekijästä ja mitä korttiinsa laittaa. Teen kortteja silloin tällöin ja haluan myös työlleni saada jotain palkkaa. Mutta onneksi ei tarvi itseään elättää korttien tai muiden käsitöiden teolla. Se olisi kovaa työtä, se!

• itselle

3D-kortin kustannuksia:
        korttipohja 0,3 eur
        kuva-arkki 1,0 (2 kuvaa)
        kirjekuori 0,5
        kulmatarrat 1,5 ( 10 6-8 korttiin)
        ääriviivatarrat 1,5 (6-8 korttiin)
        korttipussit 0,5
        2-puoleinen teippi
        liima
        sakset
        Jos noille sekalaisille laskee 0,5 eur
        yhteensä 2,7 eur.

Kortti maksaa 6 eur, kauppa ottaa 2 eur, tekijälle jää 4 eur, josta verot noin 2 eur, jos ei ole toiminimeä vaan menee palkan päälle.

Tekijälle siis 2 eur ja tekijän kulut 2,7 eur.

Kaikki tuntemani kortintekijät maksavat verot myymistään korteista.

pinsetit
        matkat kauppaan
        hinta-tarrat

• kortteilija
        itselle kirjoitti:

3D-kortin kustannuksia:
        korttipohja 0,3 eur
        kuva-arkki 1,0 (2 kuvaa)
        kirjekuori 0,5
        kulmatarrat 1,5 ( 10 6-8 korttiin)
        ääriviivatarrat 1,5 (6-8 korttiin)
        korttipussit 0,5
        2-puoleinen teippi
        liima
        sakset
        Jos noille sekalaisille laskee 0,5 eur
        yhteensä 2,7 eur.

Kortti maksaa 6 eur, kauppa ottaa 2 eur, tekijälle jää 4 eur, josta verot noin 2 eur, jos ei ole toiminimeä vaan menee palkan päälle.

Tekijälle siis 2 eur ja tekijän kulut 2,7 eur.

Kaikki tuntemani kortintekijät maksavat verot myymistään korteista.

pinsetit
        matkat kauppaan
        hinta-tarrat

hei. tämä henkilö tekee itse korttinsa myymälään ja saa varmasti tukkuhinnalla kaikki materiaalit. Olen ottanut selvää näistä tukkuhinnoista.....Itse tilaan ulkomailta uusio materiaalista tehtyjä korttipohjia.Vapaa-valinnasta kirjekuoret 1e/20kpl, tarjouksista tarrat, huutonetistä sellofaanit ja kuvaarkit, joten korttini eivät tule maksamaan kuin 1euron kpl.Laitan toki rusetteja ja ääriviivatarraa..Olen saanut noita tarroja kirppareilta 3kpl/1 euroa ja ostin ison kasan....

• jos halvalla
        kortteilija kirjoitti:

hei. tämä henkilö tekee itse korttinsa myymälään ja saa varmasti tukkuhinnalla kaikki materiaalit. Olen ottanut selvää näistä tukkuhinnoista.....Itse tilaan ulkomailta uusio materiaalista tehtyjä korttipohjia.Vapaa-valinnasta kirjekuoret 1e/20kpl, tarjouksista tarrat, huutonetistä sellofaanit ja kuvaarkit, joten korttini eivät tule maksamaan kuin 1euron kpl.Laitan toki rusetteja ja ääriviivatarraa..Olen saanut noita tarroja kirppareilta 3kpl/1 euroa ja ostin ison kasan....

Sen etu joka halvalla onnistuu saamaan eikä laske työlle mitään. Jos lähtee 200 kilometrin pääsät hakemaan kirjekuoria niin hintaa tulee. Huutonetistä olen ostanut mutta saanut huonoa tavaraa postimaksuineen tulee kalliiksi.
        kyllä minäkin myyn halvalla nuhruiset, rypistyneet ja epäonnistuneet kortit.

• kortteilija1
        jos halvalla kirjoitti:

Sen etu joka halvalla onnistuu saamaan eikä laske työlle mitään. Jos lähtee 200 kilometrin pääsät hakemaan kirjekuoria niin hintaa tulee. Huutonetistä olen ostanut mutta saanut huonoa tavaraa postimaksuineen tulee kalliiksi.
        kyllä minäkin myyn halvalla nuhruiset, rypistyneet ja epäonnistuneet kortit.

menen treen suuntaan kyläilemään ja asioille muutenkin, kirjekuorien osto on sivuseikka.

• kortin tekijä
        kortteilija kirjoitti:

Vaikkakin saisi tukkuhinnalla tarvikkeet niin jos yhtä korttia tekee noin 40 minuuttia ja kortista pyytää 5 euroa niin ei siinä kyllä tuntipalkoille pääse.

Itse teen kortteja, joissa tukkuhinnallakin on korttipohjalla ja kirjekuorella yhteishintaa 50 senttiä (= hyvälaatuiset). Niin kyllä siinä hintaa tulee äkkiä se euro korttia kohden.
        Jos jää 4 euroa jaettavaksi verottajan kanssa niin ei todellakaan ole kadehdittava summa.

• paljon työtä ja aikaa
        kortteilija kirjoitti:

Korttien teko vie paljon aikaa ja työtä (ja rahaakin). Miksiköhän en ole löytänyt huuto.netistä juurikaan edullisia tarvikkeita, usein ne hinnat menee ihan samoihin kuin liikkeissäkin ja postimaksut tekee äkkiä melkoisen paljon. ja siks toisekseen siellä on pilvinpimein myynnissä kaikenmaailman sälää, enkä jaksa kahlata niitä kaikkia läpikään.
        Mutta tuskin kukaan kortteja tekemällä rikastuu, vaikka myisi vielä kalliimmallakin! En minä ainakaan jaksa kadehtia, kun tiedän sen homman. Mutta onhan korteissa ja korteissa eroa hyvinkin paljon. Joidenkin tekeleet on hyvin yksinkertaisia, ja joissain on nähty paljon vaivaa ja käytetty monenlaisia materiaaleja. Näkyy olevan sellaisiakin kortteja myynnissä, etten huolisi ilmaiseksikaan niitä.

• mitä vaan

Kyllä musta voi pyytää kortista 6€, jos sen joku maksaa.
      Ja on aivan eri asia tehdä ja myydä kortteja saadakseen sillä elantonsa kuin tehdä huvikseen. Aika laiha leipä olis, jos vain korteilla pitäis elää, vaikka ne maksais 6€/kpl.
      Myymälässähän hintaan tulee myös vuokrat, alv, sähkö, telineet tarvikkeiden päälle. Jos hommaat kaiken kerralla, niin kallista on ja elääkin pitää.
      Mä olen myynyt korttini 4,5-5e/kpl, mutta mulla ei ole kiinteitä kustannuksia tiloista.
      Tukkuhinnoista vielä, että se on etu, joka yrittäjille suodaan. Ei meit turhaan sanota yrittäjiksi, valmiina ei kukaan saa mitään, vaan pitää yrittää itse.

• Tuunaaja67

Eihän tuo ole edes kallis!Käsityö maksaa ja käsin tehdystä varmasti ilomielin sellainen joka sitä arvostaa maksaa vaikka ton 6e jos ei enemmänkin! Oletkos ajatellut että 3D-arkit maksaa paikasta riippuen 1-3€/arkki, korttipohja,mahdolliset taustapaperit, koristukset, ääriviivatarrat, sellofaanipussi jossa kortti on suojassa, kirjekuori maksaa yhteensä enemmän kuin tuon 3e.Eli eipä paljoa jää tekopalkkaa jos tarvikkeet korttiin maksaa sen 6e.Jokainen varmasti haluaa omansa pois vai mitä?? Ja ne tarratyynyt jolla kuva kohotetaan nekin maksaa...Oletkos ajatellut sitä??Itse olen saanut cd-levykorteista jopa 10e/kpl!!!

• Hinnoistaan kiinni pitävä

Itse olen 3 vuotta tehnyt, aina olen 5 eurolla myynyt. Kaupaksi on mennyt, ne ketkä ei raaski, jättävät ostamatta. Jotkut tosi lyhyellä varoitusajalla tilaavat, jotka haluavat tiettyjä asioita kortteihinsa, maksavat jopa 10€ yhdestä kortista! Ja ehei, en ole sitä ehdottanut, olen sanonut että hinta on sama, 5€. Itse en todellakaan saa materiaalikuluihin menemään vain 1€, ajatellen että käytän myös esim. kuultopaperia ja kankaisia nauhoja. Tuntipalkka on nytkin niin olematon, että en todellakaan ala hintoja laskemaan. Jos kauppa lakkaa joskus käymästä, mitä en usko, saan nimittäin yhä tilauksia tiuhaan tahtiin, niin sitten teen vain omaan käyttöön, mutta "ilmaiseksi" en korteista luovu. Lisäksi valmiita kortteja katselevat ostavat usein varastoon 5-10 korttia, jolloin saa sopivasti rahaa ostaa uusia tarvikkeita.

Otetaan myös huomioon, että joskus pitää tehdä kalliimpia "investointeja" kuten itse ostin muun muassa paperileikkurin, jolloin pohjia helpompi leikata. Monet kuvioleikkurit ovat 15€ luokkaa, jos sellaisiakin haluaa ostaa, niin kyllä niihin rahaa menee.

• Elämä on

Itse olen pyytänyt ja saanut 4-5 euroo 3D-korteista, cd-levykortit menee 10 eur/kpl. Toiminimellä teen ei siitä kauheesti itelle loppujen lopuksi jää.

• tijr

Niin, mutta pitäähän se ajatella siltäkin kantilta, että meneehän siinä kuitenkin jonkin verran aikaa kun sellaisen 3D-kortin siististi ja huolellisesti näpertää.... Aika maksaa...

• huolellinen tekijä

viestissä tuli tärkeä kommentti, "huolellisesti näpertää". Minua hävettää välillä katsella millaisia kortteja on myynnissä. Erityisesti 3d kortit täytyy tehdä tarkasti, mm. Heinolan kyläpirtillä näkee mitkä kortit ovat suunnilleen tehtyjä ja mitkä kauniita ja siistejä. Ehkäpä liikkeenharjoittajat/yrittäjät tässä vetävät pidemmän korren!

• Kertma61

Ostin 3-4 vuotta sitten 3-D kortteja Oulusta. Maksoin niistä 5€ kappale. Olivat mielestäni hintansa väärtejä, mutta koko joulukortti arsenaalia (n. 30.kpl) en raskinut ostaa, viisi vain.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis

Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu
      Maailman menoa
      356
      3045
    2. Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä

Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä
      Jälleensyntyminen
      301
      1473
    3. En kadu sitä, että kohtasin hänet

mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n
      Ikävä
      84
      1302
    4. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      108
      1301
    5. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1285
    6. Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..

...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n
      Ikävä
      59
      1245
    7. Lapuan sanomissa käy rytinä

Pistivät sitten päätoimittajan pihalle
      Lapua
      48
      1135
    8. Helena Koivu : Ja kohta mennään taas

Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      79
      1045
    9. Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."

Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa
      Tv-sarjat
      24
      941
    10. Oot ihana

Toivottavasti nähdään sattumalta jonain kesäpäivänä♥️🥺🫂
      Ikävä
      33
      847
    Aihe