Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

MJA?

Missä olet

Yksi palstan (entisistä?) aktiivisista kirjoittajista ja kommentoijista, oletko vaihtanut autoa?
Toivottavasti olet edelleen Scenusi omistaja ja mukana palstalla.
Välillä menee usko koko internetin keskustelupalstoihin, kun siellä joillain on tarkoitus vain provoilla ja häiriköidä tai muuten vaan purkaa huonoa päiväänsä. Miten saisimme eroteltua tunteemme ja ilkikurisen tai lapsellisen mielemme asiallisista kysymyksistä, joihin joku todella haluaisi kommentin?
Olisiko syytä saada moderaattori (sensuuri) palstoille vai eiko ihmisen mieleen voi luottaa?
MJA edustat asiallista ja palvelualtista ihmistyypiä, joiden toivoisin lisäävän osuuttaan näillä sähköisillä keskustelukanavilla. Muutoin menee usko koko välineeseen ja sen mahdollisuuksiin. Jotenkin toivoisi tilannekäyttäytymiseen myös internetissä jonkinlaista itsekuria ja - hillintää. Olenko pessimisti sen suhteen, en tiedä itsekään. Välillä kieltämättä menee usko, kun lukee (joillekin) palstoille heitettyjä viestejä.

4

1847

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mja

      Olen vähentänyt turhaa kirjoittelua, varsinkin jos kysyjä on saanut vastauksen muutenkin. On tullut myös pyyhkeitä, on syytetty mu-tusta (aiheetta, tieto löytyy papereista), joten ehkä se vaan ärsyttää joitain, kun sama nikki on koko ajan äänessä?

      Ihmettelen myös, miksi juuri Renault-palstalle eksyy näitä "ranskanperuna-häiriköitä". Kun katselee vaikkapa saksalaismerkkien palstoja, niin samanlaisista ongelmista niissäkin kysellään. Enpä silti ole huomannut että joku vastaa esim. Opel-palstalle kehumalla omaa Toyotaansa tai haukkuakseen saksalaiset autot ylipäätään maan rakoon. Tiedän kyllä että ranskalainen auto sinänsä ärsyttää joitain ihmisiä. Hyvä kaverinikin on sellainen, mutta muuten ihan fiksu. Vaimolla on ollut jo 7 vuotta Clio, ilman suurempia ongelmia. Minusta Renaultin suurin ongelma on sen huolto-organisaatio ja tuskin tilanne ainakaan paranee nyt kun Renault ottaa maahantuonnin haltuunsa.

      Scenic on minulla edelleen, joskaan en usko enää vaihtavani Renaultiin. Postissa tuli Mazda 3 mainos otsikolla "vaihda kovempaan kärryyn". Kun luin sen speksejä, niin löysempihän se on kuin 2 litranen Scenic. En vaihda.

      • menneistä vuosista

        Niiden vuosien aikana, mitä olen tätä palstaa lukenut, parasta antia ovat olleet mja:n jutut.

        Häneltä olen saanut monta hyvää vinkkiä ja hän on ollut viitseliäs ja asiantunteva.

        Olen itsekin vuosien varrella kirjoitellut paljon, näemmä liki parisataa viestiä samalla nimimerkillä. Olen nyt deletoinut kaikki mitä pystyn. Syy selviää jäljempänä.

        Olen saanut paljon hyvää palautetta, mutta sitten on ollut tuota ranskanpullaosastoa sen verran paljon että alkaa tympiä, mja:n tapaan.

        Viimeiset niitit olivat "autoliikkeet ja auton ostaminen" palstalla kirjoittamaani autonostoa käsittelevään artikkeliin saamani palaute. Kirjoitin sitä pitkään ja takana oli ihan oikeasti kokemusta ja hyviä perusteluja. Kovasti sitä kiiteltiin ja sitten alkoi tulla asiattomuuksia. Kohtuuttomuuksia. Poistin kaiken mitä nimimerkkini takana oli.

        Viimeisestä Pariisin reissusta kirjoittelin pitkästi ja sama tulos. Epäiltiin näinkö koko matkaa tehtiin... Olen sentään tilanteessa jossa matkustaminen on - sanotaanko helppoa. Lentopäiväkirjani mukaan olen näemmä käynyt 18 maassa. Pariisissakin kuudesti.

        Tulevana kesänä tulee kuluneeksi kuusi vuotta siitä kun ensimmäisen Renaultin ostin. Olin alkuun ennakkoluuloinen, mutta epäilykset osoittautuivat perusteettomiksi. Ei ole Rellussa sen enempää vikaa kuin aiemmin omistamissani saksalaismerkeissäkään.

        Nyt perheessä on kaksi ekakoppaista Meganea ja mittarini on täynnä omani suhteen. Ei niin että autossa olisi mitään ihmmeempiä vikoja polttimoiden vaihdon lisäksi ollut, mutta... Tekee vaan mieli vaihtelua, vähän isompaa... Paha perustella, kun todellisia syitä ei ole.

        Lagunaa olen mielinyt seuraavaksi. Ehkä V6-moottorista jopa? Huono maine vaan pistää hyvin hyvin mietteliääksi. TUV-listauksessa Laguna on vuodesta toiseen aivan häntäpäässä, ja samaten Top Gearin kymmenen huonoimman joukossa oli kahdeksan ranskalaista (ja kaksi Mersua).

        Edes pariisilainen taksikuski ei näemmä luota Lagunaan. 20 vastaan tulleesta taksista 15 oli muunmaalaisia kuin ranskalaisia.

        Toisaalta taas, on siinä Lagunassa pakko olla jotain sellaista mitä muissa ei ole. Tiedän perheen jossa oli kaksi Lagunaa jotka olivat koko ajan rikki. Ostivat tilalle Audi A4:n - joka ei kuitenkaan tuntunut omalta. Arvaa vaan millä he nyt ajavat? Lagunalla.

        Nykykoppainen Megane ei myöskään ole vaihtoehto. Ei miellytä silmää, sorry vaan.

        Nyt olen löytänyt merkin ja mallin jonka seuraavaksi ostan. Vielä ei aika ole aivan kypsä, mutta pian on...

        Samalla vaihdan nimimerkkiä ja "sipajallis" vaipuu unholaan.

        Renault antoi hyvät kyydit ja niihin liittyy paljon hyviä muistoja.

        Toivotan kaikille Renault-kuskeille hyvää jatkoa ja erityisesti mja:lle toivotan hyvää kevättä!

        sipajallis


    • palstalle

      Olen esiintynyt täällä nimimerkillä "Perheellinen" vaikkain muualla ihan muilla nimillä.

      Ja aluksi kiitokset vastauksista joita olen saanut, ennen auton hankintaa ja myös sen jälkeen kun on tullut mutkia matkaan.

      Meillä siis kaksi Ranskalaista 307SW (2.0 bens automaatti 2005) ja GS (1.6 bens 2004). Molemmat ovat toimineet kohtuullisen hyvin (renussa vaihdettu raidetangon päitä ja kutsuhuollot, pösössä ei takavalot kestä mitään ja automaattia on "päivitetty") ilman isompia murheita. Enemmän mielyttävä on GS - varmaankin lähinnä käyttökelpoisempien tilojen suhteen.

      Nyt edessä autojen vaihdot, pösö on vaimon työsuhde - joten vaihto menee sitä kautta (joskaan seuraava ei ole pösö) ja itsellä GS:N päivittäminen paremmin nykyarkea vastaavaksi. Ja luultavasti tuleva peli ei ole renault- koska mallistosta ei oikein tunnu löytyvän sopivaa.. Tarkoituksena on tutustella seuraavaan autoon ennakoluulottomasti (mukaanlukien KIA / Ceed) - kuten relluunkin tutustuessani.

      Itse keskustelupalstasta....
      olen ylläpitänyt muutamaa palstaa harrastuksena ja tuntuu että "harrastajapohjalta pidetty palsta toimii paremmin - asiattomuuksia on vähemmän ja jopa nimetön kirjoittelu pysyy yleensä asiallisena..

      Eli voisin kyllä laittaa sivuston pystyyn kokeilumielessä, josko käyttäjää löytyisi :)

      Mutta kiitokset neuvoista -joskus myös MUTU / VATU tiedosta voi olla hyötyä (kunhan tiedon antaja kertoo että kyseessä ei ole ihan faktahomma;)

      • eka rellu

        Kommenttia ja vertailua tännekin siitä uudesta merkistä.
        Koskee myös tuota mja:ta.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      93
      2474
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2173
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      82
      1818
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1611
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1586
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1555
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      34
      1508
    8. 54
      1370
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      89
      1319
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1244
    Aihe