Sitä vaan että olen miettinyt Rahtareihin littymistä mutta mitä siitä hyötyy, muuta ku ale kahvin? En löytäny rahtareiden sivulta vastausta tähän siksi kysyn täältä..
Mitä hyötyä
42
8429
Vastaukset
Ruuasta alennusta rahtirasteilla ja jäsenlehden jossa mielenkiintoisia artikkeleita.. Jos syöt ja pari kertaa päivässä juot kahvit rahtirasteilla, ni alle kuukaudessa jäsenmaksu kuitattu alennuksilla
- 110
Rahtareitten kautta saat uicr jäsennyyden (lisä maksu), muuten homma on lähinnä Kimmo Puntin elintason nostoa.
- rahtigangsta
110 kirjoitti:
Rahtareitten kautta saat uicr jäsennyyden (lisä maksu), muuten homma on lähinnä Kimmo Puntin elintason nostoa.
No aatteleppa että jos käyt joka työpäivän aikana juomassa pari-kolme kuppia kahveeta ja jokaisesta saat alennusta about 50cent, lämmin ruoka per päivä reissuhommissa siihen lisäks niin äkkiä maksaa ittensä takas tuo Rahtikortti.
Itse ainaki ku asustelen abc:n tuntumassa niin tulee vapaallaki käytyä yöruokaa syömässä, rahtialennus ja s-etukortilla bonukset vielä nii mun mielestä etu on aika merkittävä vuositasolla.
- kahvi alennus
Edes tuo kahvi alennus ei ole missään sidoksiissa Rahtarien jäsenyyteen, vaikka Rahtarit Ry niin informoi.
Rahtarit ry vetää vain välistä rahaa kun yrittäjät myyvät halutuille vaki asiakkailleen hieman halvemmalla.
Itse Olen periaatteesta jäänyt pois Rahtarien jäsenyydestä koska koen tuon MARKKINOINTITAVAN eräänlaisena petoksena, miksi maksaisin kolmannelle osapuolelle siitä että syön ja käyn kahvilla.
Jos Myyjä haluaa tietää oletko oikeasti vakiasiasiakkaaksi haluttu autonkuljettaja, voit sen todistaa myös AKT tai SKAL jäsen kortilla, auton D-kortilla tai muulla vastaavalla.
Rahtarit toki lähettelee kirjeitä Että "Heidän alennustaan" ei saa myöntää muille, n. kerran kahdessa vuodessa tulee vastaan myyjä joka on langennut tähän.
Toivottavasti pääsemme joskus tälläisistä välistävetäjä yhdistyksitä eroon.- vamma...
Olipa matalaotsaisin ja asiantuntemattomin kirjoitus aikoihin...
- maksat
vamma... kirjoitti:
Olipa matalaotsaisin ja asiantuntemattomin kirjoitus aikoihin...
Miksi sinä maksat Rahtarit RY:n toimihenkilöiden kuluja siitä että ovat "omineet oikeuden" määrätä kelle alennuksia annetaan, eli yrittävät estää alennusten myöntämisen niille jotka eivät siitä halua Rahtarit RY:lle maksaa.
Nuo samat alennukset on luvattu lähes kaikille jotka kysyneet, Paikasta riippuen esim. Autoliitto, karavaanarit, SKAl, Kaupungin työtekijät, eri Ammattiliitot jne. jne.
Kyllä rahtarien toiminta on alhaisinta rahastamista mitä olen kohdannut. - mielelläni!
maksat kirjoitti:
Miksi sinä maksat Rahtarit RY:n toimihenkilöiden kuluja siitä että ovat "omineet oikeuden" määrätä kelle alennuksia annetaan, eli yrittävät estää alennusten myöntämisen niille jotka eivät siitä halua Rahtarit RY:lle maksaa.
Nuo samat alennukset on luvattu lähes kaikille jotka kysyneet, Paikasta riippuen esim. Autoliitto, karavaanarit, SKAl, Kaupungin työtekijät, eri Ammattiliitot jne. jne.
Kyllä rahtarien toiminta on alhaisinta rahastamista mitä olen kohdannut.Ei se nyt noin kauheata ole. Rahtarien jäsenmaksu on pieni ja sillä saa paljon! Tilintarkastajat ovat aina hyväksyneet Rahtarit ry:n toiminnan. Tutustupa muidenkin yhdistysten maksuliikenteeseen.
Rahtareissa ei sinun tietenkään ole mikään pakko olla jäsenenä. - täyttä asiaa
tuossa oli täyttä asiaa! itse erosin vuoden vaihteessa niin rahtareista kuin akt:kin!
- tyhmä saa olla
täyttä asiaa kirjoitti:
tuossa oli täyttä asiaa! itse erosin vuoden vaihteessa niin rahtareista kuin akt:kin!
mutta en kehtais kaikille tunnustaa olevani niin tyhmä että eroan AKT.stä,jos vielä on alalla..Tai liekkö kirjoittaja ollukkaan..
- Rivendell
Tai minä en hyödy ainakaan. Lopetin jäsenyyden yhden vuoden jälkeen, koska en viitsi maksaa turhasta.
- kohdasta
jäsenyys
Jos itsellä on aktiivisuutta osallistua paikallisosasto toimintaan rahtarit ry:llä on paljonkin annettavaa. Näkyvin toiminnan muoto sattuu vain olemaan tämä alennus taukopaikoilla. Otappa yhteyttä oman alueesi osastoon ja kysäise sieltä mitä kaikkea "kivaa" on tarjolla sinullekin..
- nauttia enemmän
Yhdistyksen aktiivit tietävät parempaa käyttöä rahoillesi, siis yleishyödyllinen järjestö.
- h y ö t y ä
- Ahkerasti käyttämällä jo pelkästään Rahtari-alennuksista syntyy vuositasolla etelänmatkan hinta!
- Jäsenlehti on mielenkiintoinen ja siinä on tärkeää ja hyödyllistä tietoa, jota ei muualta kätevästi saa.
- Paikallisyhdistyksissä on mukavaa toimintaa; omasta aktiivisuudestasi riippuen.
- Jäsenyys on ihan vapaaehtoinen, oma valinta.- vapaaehtoista
MAKSAKOOT KEN haluaa RAHASTETTAVAKSI, maksamaan niiden "aktiivien" kulut !!!
- stycke
vapaaehtoista kirjoitti:
MAKSAKOOT KEN haluaa RAHASTETTAVAKSI, maksamaan niiden "aktiivien" kulut !!!
Maksan sen mielestäni varsin kohtuullisen summan erityisen iloisena tietäen, että se vituttaa sinua NOIN PALJON :oD
- Maksan
stycke kirjoitti:
Maksan sen mielestäni varsin kohtuullisen summan erityisen iloisena tietäen, että se vituttaa sinua NOIN PALJON :oD
Maksan ihan mielelläni sen jäsenmaksun, ihan kivasti saan alennuksia. Ei mulla oo mitään Skal:n, Autoliiton tai muiden kortteja. Ja onhan siinä lehdessäkin ihan kivasti luettavaa, jopa hyödyllistä tietoakin.
- motiivisi outo
stycke kirjoitti:
Ihmisillä on valinnan vapaus, minua vaan ihan oikeasti harmittaa erilaiset huijaus keräykset, ylikalliit alennuskortit, muka hyvää tekevät rahankeräykset ym. vastaava toiminta, jolla laajoilta porukoilta kerätään rahaa pienen porukan tai jopa yhden henkilön käyttöön.
Lähes järjestään niissä on paljastunut erilaisia väärinkäytöksiä.
Riski että rahat käytetään johonkin muualle kun tarkoitettu on todella suuri.
Rahtarien erityis piirre on, että on niin härski että yrittää estää muiden yhdistysten etujen hankintaa jäsenilleen.
- mielelläni
kyl se säästö ruuissa ja kaffeissa on sen verta paljon vuodessa.
se on aivan sama mihin maksaa ainahan joku ne maksetut rahat käyttää eikö.
ei rahtarit ole ainoa järjestö joka käyttää jäsenmaksuilla keräämiä rahoja ainakaan tietääkseni.
vai onko suomessa joku järjestö joka kerää jäsenmaksua ja laittaa kaikki korkeakorkoiselle korkoa kasvamaan. - vastaukset
Näyttäisi että hyötyä ei ole, kyseessä aatteellinen yhdistys jonka jäsenmaksu maksetaan huvikseen.
- Totuus tuli nyt
Mitä tästä opimme?
Kannattaako olla rahtari-jäsenyyden ulkopuolella?
Vai mukana siinä?
Kahvit ja ateriat on halpoja abc- ym. vastaavissa paikoissa.
Ilman jäsenkorttiakin. - Rekkahenkilö
Totuus tuli nyt kirjoitti:
Mitä tästä opimme?
Vai mukana siinä?
Ilman jäsenkorttiakin.Hetkonen!
Kyllä mun mielestäni ABC:n eväät ovaat niin kalliita, että ilolla maksan Rahtarien jäsenmaksun ja saan edes 10 prossaa alennusta.
Aamupala on kiskurihintainen ja lounaskin yli 7 ekua alennuksen kanssa. Se tekee jo viikkotasolla melkoisen summan! Ja itse saa siihen hintaan roudata likaiset astiat pois, kaapia ruuantähteet ja lajitella astiat.
No niin kait se on nykyään maan tapa ja kai safka olisi vielä kalliinpaa jos ei itse jälkiämme siivottais.
Kyllä jäsenyys kannattaa muutenkin, menee parikolmekymppiä taatusti turhempaankin. Mitä jäsenyydestä saa, se on paljolti omasta aktiivisuudesta kiinni.
Ja kyllä melkein jokainen käyttää huoltsikoiden saunoja ja taukotiloja, kai niidenkin olemassa oloon on jokin vaikuttanut.
Ja oon kuullu huhuja, että etelään on tulossa järjestön ylläpitämä rekkaparkki. - stycke
Rekkahenkilö kirjoitti:
Hetkonen!
Kyllä mun mielestäni ABC:n eväät ovaat niin kalliita, että ilolla maksan Rahtarien jäsenmaksun ja saan edes 10 prossaa alennusta.
Aamupala on kiskurihintainen ja lounaskin yli 7 ekua alennuksen kanssa. Se tekee jo viikkotasolla melkoisen summan! Ja itse saa siihen hintaan roudata likaiset astiat pois, kaapia ruuantähteet ja lajitella astiat.
No niin kait se on nykyään maan tapa ja kai safka olisi vielä kalliinpaa jos ei itse jälkiämme siivottais.
Kyllä jäsenyys kannattaa muutenkin, menee parikolmekymppiä taatusti turhempaankin. Mitä jäsenyydestä saa, se on paljolti omasta aktiivisuudesta kiinni.
Ja kyllä melkein jokainen käyttää huoltsikoiden saunoja ja taukotiloja, kai niidenkin olemassa oloon on jokin vaikuttanut.
Ja oon kuullu huhuja, että etelään on tulossa järjestön ylläpitämä rekkaparkki.Pääkaupunkiseudulle on tosiaan tulossa Rahtarit ry:n ylläpitämä parkkialue, olikohan se Ilola se paikan nimi. Toivottavasti se on sitten vain jäsenille :-)
- Aina ABC
Totuus tuli nyt kirjoitti:
Mitä tästä opimme?
Vai mukana siinä?
Ilman jäsenkorttiakin.Hommaa S-ryhmässä työskentelevän emännän niinkuin minäkin,henkilökunta-alennus tulee rinnakkaiskortilla kaupanpäälle!! Iso säästö pitkän päälle!
- sopii
stycke kirjoitti:
Pääkaupunkiseudulle on tosiaan tulossa Rahtarit ry:n ylläpitämä parkkialue, olikohan se Ilola se paikan nimi. Toivottavasti se on sitten vain jäsenille :-)
Ajatuksesi sopii täydellisesti rahtari henkeen.
- stycke
sopii kirjoitti:
Ajatuksesi sopii täydellisesti rahtari henkeen.
Aivan. Monella muullakin yhdistyksellä on tiloja yms. joita saavat käyttää vain ko. yhdistyksen jäsenet. Itse olen jäsen eräässä urheiluseurassa, jonka välineistöä saavat kaikki vuokrata, mutta seuran jäsenet saavat käyttää välineistöä pääosin ilmaiseksi, koska he maksavat jäsenmaksun - joka tässäkin tapauksessa on hyvin nopeasti säästetty. Ei siinä pitäisi olla mitään ihmeellistä.
- Nimetön
stycke kirjoitti:
Aivan. Monella muullakin yhdistyksellä on tiloja yms. joita saavat käyttää vain ko. yhdistyksen jäsenet. Itse olen jäsen eräässä urheiluseurassa, jonka välineistöä saavat kaikki vuokrata, mutta seuran jäsenet saavat käyttää välineistöä pääosin ilmaiseksi, koska he maksavat jäsenmaksun - joka tässäkin tapauksessa on hyvin nopeasti säästetty. Ei siinä pitäisi olla mitään ihmeellistä.
On täysin asiallinen ajatus että jos Ry-kustantaa levähdys alueen se on vain jäsenille, mutta aika epärealistista että se sellaiseen pystyisivät.
Jos taas yhteiskunta kustantaa ja joku yhdistys vaan ajaa asiaa ei yhdistys voi omia aluetta.
Tämä Rahtarit RY on täysin ylimääräinen ja vapaaehtoinen kustannus alalla toimijoille, muilla aloilla vastaavat edut saa esim. ammattiliiton jäsenyydellä. - stycke
Nimetön kirjoitti:
On täysin asiallinen ajatus että jos Ry-kustantaa levähdys alueen se on vain jäsenille, mutta aika epärealistista että se sellaiseen pystyisivät.
Jos taas yhteiskunta kustantaa ja joku yhdistys vaan ajaa asiaa ei yhdistys voi omia aluetta.
Tämä Rahtarit RY on täysin ylimääräinen ja vapaaehtoinen kustannus alalla toimijoille, muilla aloilla vastaavat edut saa esim. ammattiliiton jäsenyydellä.Entä jos se ammattiliitto on kalliimpi ja vaikka sitten yhtä saamaton? Asian ajamisella ja ylläpidollakin lienee jotain eroa.
- kalliimpi
stycke kirjoitti:
Entä jos se ammattiliitto on kalliimpi ja vaikka sitten yhtä saamaton? Asian ajamisella ja ylläpidollakin lienee jotain eroa.
Luonnollisesti Ammattiliiton tai yrittäjä edunvalvonta järjestön maksu on monin kertainen.
Ne kuitenkin aivan eri tason ja tarkoituksen järjestöjä, eikä kukaan niihin liity pelkän kahvi alennuksen vuoksi.
Negatiivinen puoli Rahtareissa on sen epäasialliset markkinointitavat, joilla se eräänlainen ylimääräinen jäsenmaksujen kerääjä alalla. - stycke
kalliimpi kirjoitti:
Luonnollisesti Ammattiliiton tai yrittäjä edunvalvonta järjestön maksu on monin kertainen.
Ne kuitenkin aivan eri tason ja tarkoituksen järjestöjä, eikä kukaan niihin liity pelkän kahvi alennuksen vuoksi.
Negatiivinen puoli Rahtareissa on sen epäasialliset markkinointitavat, joilla se eräänlainen ylimääräinen jäsenmaksujen kerääjä alalla.Viitsitkö kertoa tarkemmin näistä epäasiallisista markkinointitavoista? Aika vähän Rahtarit itseään lopulta markkinoi, messuilla ovat läsnä ja joskus käyvät huoltiksia kiertelemässä.
Edelleen muistutan tästä ylimääräisyydestä, että se on myös yhtä paljon vapaaehtoinen. Siihen ei tarvitse kenenkään liittyä, varsinkaan jos kerran saa samat edut muutakin kautta. Samalla tavalla tupakanpoltto on vapaaehtoista, jos tykkää laittaa siihen rahaa saadakseen hyvän olon se on aivan ok, toinen investoi hyviin lenkkareihin ja juoksee itselleen hyvän olon; jälkimmäinen vain tulee halvemmaksi.
Jokaisella olkoon oma mielipiteensä Rahtareista, ei kukaan pakota liittymään ellei halua. Itse koen sen jäsenmaksun olevan sen verran kohtuullinen, että katson saavani sille kyllä vastinetta tavalla tai toisella. Jos jonkun muun mielestä se on tuhlausta, niin ei kannata tuhlata rahojaan siihen, käyttää johonkin minkä kokee järkevämmäksi!
Palaan vielä tähän mainitsemaani urheiluseuraan. Olen hankkinut omat lajin harrastusvälineet, joten sen vuoksi en välttämättä tarvitsisi seuran jäsenyyttä. Sitä kautta on kuitenkin paljon muuta aiheeseen liittyvää toimintaa sekä mahdollisuus käyttää toisenlaisia saman lajin välineitä kuin mitä itselläni on, joten muutaman kympin jäsenmaksu ei mielestäni ole tuhlausta. Valinta on vapaa. - kirjeitä baareihin
stycke kirjoitti:
Viitsitkö kertoa tarkemmin näistä epäasiallisista markkinointitavoista? Aika vähän Rahtarit itseään lopulta markkinoi, messuilla ovat läsnä ja joskus käyvät huoltiksia kiertelemässä.
Edelleen muistutan tästä ylimääräisyydestä, että se on myös yhtä paljon vapaaehtoinen. Siihen ei tarvitse kenenkään liittyä, varsinkaan jos kerran saa samat edut muutakin kautta. Samalla tavalla tupakanpoltto on vapaaehtoista, jos tykkää laittaa siihen rahaa saadakseen hyvän olon se on aivan ok, toinen investoi hyviin lenkkareihin ja juoksee itselleen hyvän olon; jälkimmäinen vain tulee halvemmaksi.
Jokaisella olkoon oma mielipiteensä Rahtareista, ei kukaan pakota liittymään ellei halua. Itse koen sen jäsenmaksun olevan sen verran kohtuullinen, että katson saavani sille kyllä vastinetta tavalla tai toisella. Jos jonkun muun mielestä se on tuhlausta, niin ei kannata tuhlata rahojaan siihen, käyttää johonkin minkä kokee järkevämmäksi!
Palaan vielä tähän mainitsemaani urheiluseuraan. Olen hankkinut omat lajin harrastusvälineet, joten sen vuoksi en välttämättä tarvitsisi seuran jäsenyyttä. Sitä kautta on kuitenkin paljon muuta aiheeseen liittyvää toimintaa sekä mahdollisuus käyttää toisenlaisia saman lajin välineitä kuin mitä itselläni on, joten muutaman kympin jäsenmaksu ei mielestäni ole tuhlausta. Valinta on vapaa.Lähettelee kirjeitä baareihin, että "heidän alennustaan" ei saa myöntää muille, siinä sitten monet myyjäparat ihmettelee.
Yleensä samat alennukset on myönnetty kaikille järjestöille ja organisaatioille, Jotka kysyneet esim. SKAL ja öljyhtiö dieselkortilla jne.
Eli pyrkii estämään muiden yhdistysten toimintaa omimalla asian jota harrastavat kaikki yhdistykset.
Erittäin epäasillinen tapa painostaa alan ihmisiä maksamaan yhdistykselle, joka lähes yhden henkilön Busines.
ps.
eiköhän tämä nyt ole kerrottu tarpeeksi moneen kertaan. - vai ilola
stycke kirjoitti:
Pääkaupunkiseudulle on tosiaan tulossa Rahtarit ry:n ylläpitämä parkkialue, olikohan se Ilola se paikan nimi. Toivottavasti se on sitten vain jäsenille :-)
toivottavasti sinne järjestetään jotain iltojen iloja kans....
- makee
Kirsti Paakkanen suunnitellut ja katu-uskottavuus lisääntyy
- tykkää
.......
- pyttyautoilija
Kahvista ale on yleensä 15-20c per/kupponen. Tosin poikkeuksiakin löytyy.
Hyvin monessa paikassa ei kysellä kortin perään. Niin ja tosiaan täällä mainitut muut kortit, niillä saa saman alen. Tosin on se aika pieni vuosimaksu, ja saa sille jotain vastinetta. Lehti tulee muutaman kerran vuoteen, siinä on tosiaan juttuja puntin perheestä ym. Onhan myös paikallisyhdistyksiä parikymmentä, niissä voit vierailla. Se on sitä martta kerhoa. Ja, jos tuntuu omalta, niin voit alkaa kehittää sitä. Tosin puntti on esteenä. Toivon, että onnistuu,,, sillä se kalkkiintunut lafka tarvii uusia kasvoja. - ---
Seuravalla huoltoasemalla saa myös kahvikupin 20 sentia halvemalla.Mitä järkeä on maksaa jonkun "ry"-n ylläpitoa?
- stycke
Älä maksa, ellet koe sitä järkeväksi. Aja sinne seuraavalle huoltoasemalle! Toiset pistävät Rahtarit ry:n jäsenmaksun suuruisen summan savuna ilmaan viikossa, tupakoimalla. Siitä taitaa olla vielä vähemmän hyötyä kuin Rahtarit ry:stä?
- Rekkahenkilö
stycke kirjoitti:
Älä maksa, ellet koe sitä järkeväksi. Aja sinne seuraavalle huoltoasemalle! Toiset pistävät Rahtarit ry:n jäsenmaksun suuruisen summan savuna ilmaan viikossa, tupakoimalla. Siitä taitaa olla vielä vähemmän hyötyä kuin Rahtarit ry:stä?
Rahtarit ry on tuonnut paljon hyvääkin, vaikka epäpoliittisena järjestönä se ei kaikkeen voi eikä ehkä edes halua puuttua.
On ajotaitokilpailuja, tapahtumia, lehti, alennuksia, kampanjoita kuten Tonneittain vastuuta, painonhallintakampanjat, heijastintempauksia pikkuriiviöille jne...
Ja mitä mainittuun järjestön Punttikeskeisyyteen tulee, tottakai hän perheineen touhuaa paljon, koska koko järjestö on käsittääkseni suurelta osin hänen perustamansa. Eli ainakin itse ymmärrän asian niin, että jos ei olisi Punttia, ei olisi Rahtarit ry:täkään. Joten kai häntä mieluummin pitäisi kiittää hyvästä työstä ja järjestöstä.
Olen kuullut, että uusien aktiivijäsenten puute on pienoinen ongelma joissakin osastoissa. Jäseniä, etenkin nuoria, on vaikeaa saada mukaan aktiivitoimintaan. Eli paljolti meidän omasta aktiivisuudestamme on kiinni, mitä toimintaa tai etuja Rahtareitten nimissä järjestetään ja saadaan. Ja kantsii muistaa, että aina ei kaikkea voi saada valmiina vaan asioita muuttaakseen pitää olla valmis panemaan myös itsensä likoon ja näkemään vaivaa - ja muistaa, että järjestötyötähän tehdään paljolti palkatta talkoohengessä.
- ----
ihan paskapuhettaa!...ihan samaa kuin Plussa-kortti,S-kortti...jne!
Pitäs suorittaa MILJOONA-ostoksija,että sain jotain hyötöjä?...Ajatellka pojat aivoillaa!!!
En juokse kyllä pikkurahojen pärässä...jos noin ajatelles,sit sais kyllä puhelinliitymänki vaihtaa vaikka joka kuukausi!...HI-HI-HI! - ja maksaa siitä
Sitten liityt ja mouruat paareissa ja huoltiksilla, että olet "sen jäbän nuolukaveri" ja pitää saada euron kuppi 90 senttiin tai tulee kauhea byyyäääääähhh!
- verotkin vapaa ehtoisia
mä maksaisin vaan sen osan mikä mulle sopis. :)
Toivottavasti et käytä pesupaikkoja,mitä rahtarit on vuosien varrella saanu meille tuonne teiden varsille.Voit istuskella rauhassa
,siinä seuraavassa kuppilassa kahvias juomassa,kun me RAHTARIT juomme ylpeinä sitä alennus kahvia.
Kai ne sun korttis alennuksiin kelpaa,jos kerran ne järjestöt on niin asiansa hoitaneet.
Olet sinä melkoinen vitisijä!
- Lady-Rahtari
Kyllä totta on, että jäsenyys maksaa itsensä takaisin hyvin pian kun tien päällä elää. Eriasia tietysti ne jotka tekevät päivätyötä. Jos on pari, kolme päivää reissussa, viikosta puhumattakaan, on se sapuska jostain saatava ja minun mielestäni huoltoasemien eväät vähän turhan kalliita. Siksi otan siitä kaikki mahdolliset alennukset jotka vain saan! Suihku- ja saunatilat huoltoasemilla on ilmoitettu olevan Rahtarit ry:n JÄSENTEN käytössä mutta minulta jäsenkorttia on kysytty yhden ainoan kerran suihkuun mennessä. Rahtarit ry kustantaa pientä Rahti-Rasti- vihkoa josta käy ilmi kaikki Rastit ja niiden palvelut, onko saunaa, suihkua, käykö Electron, mahtuuko isolla autolla jne, ja jos kysyttävää vielä jää, on siellä jokaisen Rastin puhelinnumero. Erittäin hyödyllinen vihko, ainakin minulla se on aina reissussa mukana kun joskus vieläkin sattuu sellaiselle seudulle josta ei Rasteja tunne.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k273613- 412459
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut362294Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s72057Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta431572- 381519
- 131309
- 1271302
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.2661275Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t451265