Kun kissa hyökkää ihmisen kimppuun..

Säikähtänyt

Onko tietoa mistä voisi johtua kun kissa käy tosissaan ihmisen kimppuun?
Itselleni kävi niin että kaverini naaraskissa (sisäkissa, 4,5 v.) hyökkäsi tosissaan kimppuun.
Se tuli suoraan naamalle kun istuin kaverini huoneessa tietokoneella..
Kumpikaan meistä mitenkään häirinnyt kissaa, emme edes huomanneet sitä ennenkuin se juoksi huoneeseen ja hyökkäsi suoraan päälleni!
Se ei sähissyt tai murissut eikä mitenkään varoittanut aikeistaan, hyökkäsi vain suoraan naamaani kiinni.

Itse en edes kunnolla muista mitä tilanteessa tapahtui kun se hyökkäsi, onneksi kaverini isä tuli väliin ja sai kissan minusta irti.
Kaverini kertoi jälkikäteen että kissalla oli ollut häntä aivan kohtisuoraan pystyssä ja ihan pörröllään ja silmien pupillit tosi isoina juuri kun se juoksi huoneeseen.

Osa naarmuista on todella syviä ja puremien takia jouduin menemään lääkäriin ja sain lääkkeitä niihin.
Itse en ole koskaan kuullutkaan että kissa olisi käynyt tällätavalla ihmisen kimppuun, ja vielä ilman syytä.
Tai kai siihen jokin syy selviää, mutta ilman näkyvää syytä..
nyt pelkään todella paljon kissoja, en pysty olemaan niiden kanssa edes samassa asunnossa.

Kokemuksia?

66

20836

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • duski

      onko mahdollista että haisit esimerkiksi toiselle kissalle tai koiralle? lisäksi sairailla eläimillä kipu aiheuttaa tuollaista hullua kimppuun hyökkäämistä. Aivokasvainkin voi oireilla tuolla tavalla.

    • metsämyrmeli

      Leikkasimme tätini pentukissan kynsiä ja katti oli tätini sylissä tukevassa otteessa ja äänteli hätäisesti. Ehdin silmäkulmastani nähdä kuinka oma jo aikuinen narttukissani syöksähti oviaukkoon, tarkisti missä pennulla on hätä ja syöksyi puremaan tätini nilkkaa. Täti tietysti säikähti, vaikka housut olivatkin jalassa ja mekin katsoimme monttu auki kattiamme. Sittemmin opin, että kattimme puri jopa minua jos vain koki että kiusaan "hänen pentuaan" siis omaa poikaani. Mutta tuota sinun kertomaasi en kyllä voi selittää mitenkään.

    • nyt kertomassa

      sellaista asiaa joka ei kyllä todellisuudessa pidä paikkaansa.

      • Säikähtänyt

        Juu tottakai keksin ihan omasta päästä tuollaisen tarinan - ihan vaan pelotellakseni ihmisiä.
        Asiallisia kommentteja/vastauksia kaipailin, täältä niitä on näköjään turha hakea.


      • mikään
        Säikähtänyt kirjoitti:

        Juu tottakai keksin ihan omasta päästä tuollaisen tarinan - ihan vaan pelotellakseni ihmisiä.
        Asiallisia kommentteja/vastauksia kaipailin, täältä niitä on näköjään turha hakea.

        vastauksista kelvannut sinulle vai?
        mikäs noissa aiemmissa oli epäasiallista??
        ja mikäs olisi se oikea vastaus sitten?


      • viimeeksi
        Säikähtänyt kirjoitti:

        Juu tottakai keksin ihan omasta päästä tuollaisen tarinan - ihan vaan pelotellakseni ihmisiä.
        Asiallisia kommentteja/vastauksia kaipailin, täältä niitä on näköjään turha hakea.

        Jos kissaa ei ole madotettu pitkiin aikoihin, se voi aiheuttaa kiukkuista käyttäytymistä.


      • näin oon kuullu
        mikään kirjoitti:

        vastauksista kelvannut sinulle vai?
        mikäs noissa aiemmissa oli epäasiallista??
        ja mikäs olisi se oikea vastaus sitten?

        sun vastauksilla ei ole loppua eikä alkua tyhmä!
        Oikeesti kissalla voi olla joku kipu paikka ja uhoilee noin käytöksellään, jotta hänet huomataan.
        Kisuillakin voi olla vaikka mitä kummallisimpia vaivoja.


    • SS66

      Minulla oli ihana kissa joka aivan yllättäen hyökkäsi ystäväni päähän hänen istuessa lattialla.Vain silmälasit pelastivat silmät.Kyllä oli tappamisen meininki.Irroitettuamme kissan ystävästäni oli eläipolo tosi nolona ja puski ystävääni anteeksipyydellen..Ystäväni oli myös kissalle tuttu henkilö.Haetiin lääkitys ja jäykkäkouristusrokoitus ystävälleni ja kissani lähti samantien nukutettavaksi.Oli jouluaaton aatto ja kamala fiilis.Mietin kuitenkin että jos lattialla olisi ollut pikkulapsi eikä aikuinen ihminen....En vieläkään tiedä mitä tapahtui missä oli vika,mutta uskon ettei rakas kissani ollut terve.Pahoittelen,mutta neuvoni on,että piikille vaan...seuraavaa kertaa ei ehkä tule,mutta jos tulee niin seuraukset voivat olla tuhoisat.

      • maailmapelastuuihminenei

        Hankkikaa vain lisää näitä ihmisen kieroonkasvattamia luontokappaleita. Marketeista kyllä hullun lehmän geenimanipuloitua rehua niille löytyy, ja sikakalliilla." Lemmikkien" rodunjalostus on jo lähtenyt lapasesta koirien osalta, mutta kollit tulee perässä. Mielenvikaisiahan niistä väkisin tulee "idiootti-ihmisten" jalostaessa niskankanlämmittäjiä. Pian tulee aika, jolloin kotielätitkin joutuvat nälkäisten teflonille.

        Mutta kaikki "kissakuiskaajat" olkaa huoleti; kun maapallo jo on elinkelvoton itse ihmiselle, teidän elättienne suku voi hyvin ja pulskistuu. Tosiasiahan on, että mitä kehittymättömämpi olio, sitä vahvemmat eloonjäämismahdollisuudet. Ja rottiahan noille teidän puudeleillenne tulee riittämään.


    • syynä on

      aivokasvain :( . jokus oli seiskassa juttua kissasta joka hyökkäsi perheenjäsenen kimppuun ihan noin vain juoksi oikein perässäkin... kissalla todettiin aivokasvain. veisin kyllä kissan kiireesti tutkimuksiin ell.

      • Säikähtänyt

        Kissa vietiin eläinlääkärille lopetettavaksi tapahtuneen jälkeen seuraavana iltana.
        Ell oli sanonut että järkevintä on lopettaa kissa. Se ei ollut rauhoittunut ennalleen tapauksen jälkeen vaan sähisi ja mourusi kaikille ja oli purrut kaverini äitiäkin kun he yrittivät laittaa sitä kuljetuskoppaan..
        Nyt se tutkitaan ja toivottavasti käytökselle selviää jokin syy.
        Aivokasvainta kaikki epäilevät, se jää nyt nähtäväksi..
        Surettaa, koska kissa ei ollut aiemmin koskaan ollenkaan ilkeä eikä olisi uskonut että näin voi tapahtua..


      • ...
        Säikähtänyt kirjoitti:

        Kissa vietiin eläinlääkärille lopetettavaksi tapahtuneen jälkeen seuraavana iltana.
        Ell oli sanonut että järkevintä on lopettaa kissa. Se ei ollut rauhoittunut ennalleen tapauksen jälkeen vaan sähisi ja mourusi kaikille ja oli purrut kaverini äitiäkin kun he yrittivät laittaa sitä kuljetuskoppaan..
        Nyt se tutkitaan ja toivottavasti käytökselle selviää jokin syy.
        Aivokasvainta kaikki epäilevät, se jää nyt nähtäväksi..
        Surettaa, koska kissa ei ollut aiemmin koskaan ollenkaan ilkeä eikä olisi uskonut että näin voi tapahtua..

        kertomassa, mikä on ruumiinavauksen tulos.
        vaikka uudella otsikolla. tämä viestiketju kun katoaa pian niin kauas, että unohtuu..


      • jupsss

        ei välttämättä aivokasvain, vika voi olla selkärangas, nivelissä. tietty menee läkyriin ja paras vastaus tulee as.tuntijalta.


      • tiedolla?
        ... kirjoitti:

        kertomassa, mikä on ruumiinavauksen tulos.
        vaikka uudella otsikolla. tämä viestiketju kun katoaa pian niin kauas, että unohtuu..

        paljonko rikastut


    • ...

      myös mun naamalle on kissa hyökännyt.. eli et sä varmaankaan päästäsi keksinyt tuota juttua..

      me otettiin meidän kissalle kaveriksi löytökissa. koska se ei tietenkään heti tullut juttuun miedän kissan kanssa piti se laittaa suljettuun huoneeseen yöski ettei mitään sattunut ja se oli myös tottunut olemaan ulkona ja me ei viitsitty heti laskea sitä ulos koska olisihan se lähtenyt heit menemään.

      kissa oli aivan ihana! heitti selälleen lattialle ja antoi rapsuttaa vatsasta puski ja kehräs ja oli tosi ihana!

      aamulla sitten kun laskin oman kissamme ulos ja päästin uuden kissan taas katselemaan ympärilleen, menin itse siivoamaan kissojen hiekkalaatikkoa. Olin siinä maassa kyykyssä kun tämä uusikissa tuli siihen puskemaan ja kehräämään ja aivan kuin yöstä se kävi poskeeni kiinni hampaillaan!! en muista tilanteesta oikein mitään muuta kuin että tuntui kuin kissan hampaan olisi pureituneet luuhun asti ja kuin ihmeen kaupalla sain kissan naamastani irti.. nyt on sitten ikuiset arvet naamassa..

      juttu tuntuu ihan uskomattomalta.. mutta totta se on.. tämä kissa lähti takaisin sinne mistä tulikin ja on nyt saanut jostain uuden kodin missä saa olla pihalla ja viihtyy siellä kuulemma hyvin.. omakissamme tottakai jäi meille ja nyt juuri otettii sille kaveriks ihan pieni pentu..

      omia kissojani en pelkää, mutta myönnän kun menen vieraaseen paikkaan missä on kissa niin kyllä pelottaa, ja tosi varauksella menen kissojen lähelle..

      kissat on tosi ihania, mutta näköjään tosi arvaamattomia..

      • Soolo

        nm....
        MMMinulla on 7,8 vuotis kis ja 4.6 vuotas koira jne ovat parhaita ystäviä ikirjoitus toi mieleeni myös aivokasvaimen.
        Kissani Soolo ei ikimaailmasa käyttäydy noin.


    • SuloinenRaatelija

      Sain tyttäreltäni 5v uroskissan joka hyökkää. Korottaessani ääneni tai juostessani vauhdilla, hyökkää se takaa päin jalkoihini ja roikkuu kiinni kunnes putoaa ja maassa vielä sähisee pelottavalla tavallla kunnes rauhoitan sen äänelläni ja tilanne ohi. Kynnen ja hampaan jäljet syvät ja mustelmat.
      Todennäköisesti kissan käyttäytyminen johtuu puolustus- tai suojelumekanismista?

      • farkku

        ilman näkyvää syytä, on syytä hakeutua eläinlääkäriin. Lopettaminen ei ole hyvä idea, vaan ell selvittämään asiat! Totta kai kissa hyökkää, jos sitä on pahoinpidelty tai se suojelee pentujaan.


      • Riepulaiset

        En haukkuisi täällä muita kakaroiksi tai kehottaisi hankkiutumaan hoitoon jos itse olisin opettanut kissalleni että ihmisen raapiminen tai pureminen on leikkiä tai muutenkaan hyväksyttyä :D
        Jokaiselle kissalle pitäisi pennusta asti opettaa että käsiä (tai mitään muutakaan osaa ihmisessä) ei purra (yksinkertaisesti sillä ettei leikitä kissaa paljaalla kädellään) ja että huomiota ei saa häiriökäyttäytymisellä..

        Tässä puhuttiin kissoista, jotka ovat alkaneet yhtäkkiä hyökkäillä ihmisen kimppuun,
        ei niistä jotka on siihen opetettu. Ne taas ovat kaksi AIVAN eri asiaa!


      • kookosta
        Riepulaiset kirjoitti:

        En haukkuisi täällä muita kakaroiksi tai kehottaisi hankkiutumaan hoitoon jos itse olisin opettanut kissalleni että ihmisen raapiminen tai pureminen on leikkiä tai muutenkaan hyväksyttyä :D
        Jokaiselle kissalle pitäisi pennusta asti opettaa että käsiä (tai mitään muutakaan osaa ihmisessä) ei purra (yksinkertaisesti sillä ettei leikitä kissaa paljaalla kädellään) ja että huomiota ei saa häiriökäyttäytymisellä..

        Tässä puhuttiin kissoista, jotka ovat alkaneet yhtäkkiä hyökkäillä ihmisen kimppuun,
        ei niistä jotka on siihen opetettu. Ne taas ovat kaksi AIVAN eri asiaa!

        Hyvin sanottu!


      • kusi pää oot

        ja niin syvälle


    • Merjaila

      Nuorempana ensimmäinen kissani oli ilmeisesti jonkun käytöshäiriön omaava. Ilman mitään syytä hyökkäili jalkoihin jne ja ihan tosissaan. Välillä oli tosi pelottavaa, kun väijyttiin kissan kanssa toisiamme kun se oli "sillä tuulella", silmät kiilu ja oli valmis hyökkäämään. Joutu aina ottaa niskaotteen, alistaa maahan ja pitää siinä niin kauan että rauhottuu. Muu ei kertakaikkiaan auttanu. Koskaan ei kyllä tullu mieleenkään lopettaminen ainakaan kovin heppoisin perustein. Itse oon sitä mieltä, että ennen lopettamista kokeillaan kaikki muut keinot.

      Meille kissa oli niin rakas, että päätettiin kattoa mihin päin käytös menee ja pikkuhiljaa kissa vanhemmiten rupesikin rauhoittumaan, siitä tuli suorastaan sylikissa. :)

      Ei kissoja kannata ruveta pelkäämään tuollaisen takia, vaan katsoa keinot millä saa kissan rauhoittumaan ja olla valmis käyttämään niitä. En tosiaan sano että tuollainen käyttäytyminen on normaalia, mutta onneksi meillä ei tilanne niin räjähdysaltis ollu kuitenkaan.

      • Potaatti

        Enpä tiedä onko se nyt niin hirveän epänormaaliakaan. Jokainen kissa on yksilönsä, toiset villimpi luonteisia, toiset rauhallisempia. Oma kissani myös pentuna ja nuorena hyppi jaloissa ja alkoi yllättäen raapimaan ja puremaan käsiä, mutta en missään vaiheessa ajatellut, että kissani olisi jotenkin mielenvikainen. Eikä se sitä olekkaan. Nyt jo kohta kuusi vuotias, ja mitä rauhallisin ja ihanin kisu. Jotkut kissat vaan ovat villimpiä, mutta kyllä käytös yleensä ajan myötä rauhoittuu.
        Muihin viesteihin en sen enempää ota kantaa, kuin että kannattaa viedä kissa eläinlääkärin tarkastukseen, jos alkaa aikuinen, normaalioloissa rauhallinen kissa yhtäkkiä hyökkäilemään ja tarkkailla hieman myös omaa käytöstä, josko siinä on jotain mikä aiheuttaa käytöksen. Tai jos sattuu käyttämään vahvoja hajusteita.


      • 6+4

        ikuiset arvet poskeen niin en hevin luottaisi kissoihin.
        Arvet ovat joka hetki muistuttamassa mitä tapahtui.
        Jos kissa on luonnevikainen tai sairastunut niin lääkärille vain.
        Itse teettäisin eutanasian, en voisi luottaa siihen että asia ei toistu.


      • farkku
        6+4 kirjoitti:

        ikuiset arvet poskeen niin en hevin luottaisi kissoihin.
        Arvet ovat joka hetki muistuttamassa mitä tapahtui.
        Jos kissa on luonnevikainen tai sairastunut niin lääkärille vain.
        Itse teettäisin eutanasian, en voisi luottaa siihen että asia ei toistu.

        mihinkään eläimeen ei voi luottaa 100%.

        Et voi olettaa että koirasi ei hyökkäisi minkään koiran kimppuun, vaikkei se olisi sitä ennen tehnyt. Jos koirasi juoksee vapaana, et voi olla varma, että se tulee heti luoksekutsun kuullessaan luokse. Et voi olettaa, että koirasi tekee juuri niinkuin sinä toivot sen tekevän.

        Kissassa pätee sama. Pitää oppia lukemaan kissaa ja sen mielialoja. Tiedän kyllä milloin kissani ilme on "painu vittuun" ja silloin ei parane mennä koskemaan tai tulee hammasta ja tassua. Kissani on raapinut kädet ja jalat verille nuorempana (nyt 5v) monet kerrat, on jopa purrut hampaat melkein ihosta läpi, vielä n. 3 cm päästä silmästä. Silti en ole luopunut kissastani, vaan olen opetellut tulkitsemaan sitä. Tiedostan aina itselleni, että en voi koskaan tietää mitä kissani keksii seuraavaksi (mm. tiputti joulukuusen kynttilöineen päivineen lattialle kun olin poissa, on repinyt kastike-ruokapussit lattioille jne). Ehkä kissani ei ole maailman kiltein, parhain tai lutuisin, mutta sen asian kanssa on vain opeteltava elämään. Nyt kissa on hieman rauhoittunut ja pystyn elämään sen kanssa ilman, että se hyökkii päälleni.


      • triple6mafia
        farkku kirjoitti:

        mihinkään eläimeen ei voi luottaa 100%.

        Et voi olettaa että koirasi ei hyökkäisi minkään koiran kimppuun, vaikkei se olisi sitä ennen tehnyt. Jos koirasi juoksee vapaana, et voi olla varma, että se tulee heti luoksekutsun kuullessaan luokse. Et voi olettaa, että koirasi tekee juuri niinkuin sinä toivot sen tekevän.

        Kissassa pätee sama. Pitää oppia lukemaan kissaa ja sen mielialoja. Tiedän kyllä milloin kissani ilme on "painu vittuun" ja silloin ei parane mennä koskemaan tai tulee hammasta ja tassua. Kissani on raapinut kädet ja jalat verille nuorempana (nyt 5v) monet kerrat, on jopa purrut hampaat melkein ihosta läpi, vielä n. 3 cm päästä silmästä. Silti en ole luopunut kissastani, vaan olen opetellut tulkitsemaan sitä. Tiedostan aina itselleni, että en voi koskaan tietää mitä kissani keksii seuraavaksi (mm. tiputti joulukuusen kynttilöineen päivineen lattialle kun olin poissa, on repinyt kastike-ruokapussit lattioille jne). Ehkä kissani ei ole maailman kiltein, parhain tai lutuisin, mutta sen asian kanssa on vain opeteltava elämään. Nyt kissa on hieman rauhoittunut ja pystyn elämään sen kanssa ilman, että se hyökkii päälleni.

        juu, mulla vähän samat mutta koira (rotikka)... välillä joskus lenkillä hyökkää lasten kimppuun mutta yritän silti tulkita heti kotona että voiko nyt viedä ulos vai ei.


        huomaa sarkasmi, vitun pelle


    • kissan omistaja

      se että kissa käyttäytyy noin voi johtua myöskin siitä että sillä saattaa olla aivoissa kasvain tai vastaavaa joka painaa tiettyihin alueisiin aivoissa ja saa kissan käyttäytymään noin..

      muksuna muistan ko perhetuttujen kissa hyökkäsi ilman mitään syytä päälleni raapien kasvoihini ikävät vekit ennenko äitini ehti väliin tulemaan, niin kissalla todettiin tapahtuneen jälkeen kasvain päässä joka teki siitä arvaamattoman...

      suosittelen ystävääsi käyttämään kissan välittömästi lekurilla tutkimuksissa ja lekurille kannattaa mainita tuosta käytöksestä..

      • 38

        Aloittajan Viesti on 3 vuotta vanha ;3


    • nipsinapsi

      Aikanani pelkäsin kissoja todella paljon ja tässä syyt.

      Kävin ruokkimassa tuttavaperheen kissoja lomamatkan aikana. Yhtenä päivänä silitin toista kissaa ja se kehräsi tyytyväisenä ja puski kättäni vasten. Yhtäkkiä aivan varoittamatta kehräys loppui ja kissa iski hampaansa nopeasti kolmesti ranteeseeni. Ranne turposikin sitten pian tennispallon kokoiseksi. Onneksi oli rokotukset kunnossa ja sain lisäksi antibioottikuurin. Kissalle ei tehty mitään. Omistajat vain sanoivat että se ei varmaankaan pitänyt siitä, että haisin tupakalle.

      Olin kaverini luona yökylässä ja herttainen kissaneiti tuli yöllä tassuttelemaan vatsalleni. Se ryömi kehräten rintani päälle ja työnsi kuononsa kaulaani vasten. Hetken oltuaan ja haisteltuaan se iski hampaansa kaulaani. Verta ei onneksi tullut kovinkaan paljoa mutta tapaus kuitenkin laskettiin minun syykseni. Olinhan nukkumassa sohvalla kissan paikalla.

      Monet kissan omistajat eivät tunnusta kissojensa kummallisia hyökkäyksiä varpaiden jahtausta kummemmaksi.

      Nykyään en enää juurikaan pelkää kissoja, onhan itselläni niitä kaksi mutta jos ne käyttäytyisivät noinkin ikävästi vieraitani kohtaan, voisin olla valmis hankkiutumaan niistä eroon.

      • nipsinapsi

        kissat hyökkäilee välillä jalkoihin kiinni, ne saalistaa liikkuvia varpaita ja sormia, saattavat iskeä kyntensä kivuliaasti heiluviin korvakoruihin ja kaulakoruihin ja se on täysin normaalia. Mä olen täynnä kaikenlaisia pieniä raapimisjälkiä sillä esim. leikin tiimellyksessä kynnet viuhuu kun saalistetaan liikkuvaa kengännauhaa. Semmonen ei haittaa. Molemmat kissat on pennusta lähtien totutettu vieraisiin ihmisiin ja ympäristöihin sillä minulle on ollut tärkeää että lemmikkini eivät pidä vierasta uhkana.


      • suvi1984
        nipsinapsi kirjoitti:

        kissat hyökkäilee välillä jalkoihin kiinni, ne saalistaa liikkuvia varpaita ja sormia, saattavat iskeä kyntensä kivuliaasti heiluviin korvakoruihin ja kaulakoruihin ja se on täysin normaalia. Mä olen täynnä kaikenlaisia pieniä raapimisjälkiä sillä esim. leikin tiimellyksessä kynnet viuhuu kun saalistetaan liikkuvaa kengännauhaa. Semmonen ei haittaa. Molemmat kissat on pennusta lähtien totutettu vieraisiin ihmisiin ja ympäristöihin sillä minulle on ollut tärkeää että lemmikkini eivät pidä vierasta uhkana.

        Onko kenelläkään tämmöisestä asiasta kokemusta. Sisäkissani näkee ikkunasta kissan ja raivostuu siitä niin paljon että tosissaan hyökkää kimppuuni, murisee ja sähisee ihan apinan raivolla. Joudun juoksemaan vessaan piiloon ja se vahtii ja murisee ja mouruaa oven takana. rauhottuu sitten muutaman tunnin sisällä. Todella pelottavaa!


      • ????
        suvi1984 kirjoitti:

        Onko kenelläkään tämmöisestä asiasta kokemusta. Sisäkissani näkee ikkunasta kissan ja raivostuu siitä niin paljon että tosissaan hyökkää kimppuuni, murisee ja sähisee ihan apinan raivolla. Joudun juoksemaan vessaan piiloon ja se vahtii ja murisee ja mouruaa oven takana. rauhottuu sitten muutaman tunnin sisällä. Todella pelottavaa!

        kuulostaa aika tragikoomiselta :D Eipä siinä sit mitään...Oletko oikeasti kaksi tuntia vessassa piilossa? :O


      • Soolo
        nipsinapsi kirjoitti:

        kissat hyökkäilee välillä jalkoihin kiinni, ne saalistaa liikkuvia varpaita ja sormia, saattavat iskeä kyntensä kivuliaasti heiluviin korvakoruihin ja kaulakoruihin ja se on täysin normaalia. Mä olen täynnä kaikenlaisia pieniä raapimisjälkiä sillä esim. leikin tiimellyksessä kynnet viuhuu kun saalistetaan liikkuvaa kengännauhaa. Semmonen ei haittaa. Molemmat kissat on pennusta lähtien totutettu vieraisiin ihmisiin ja ympäristöihin sillä minulle on ollut tärkeää että lemmikkini eivät pidä vierasta uhkana.

        Onpa ikävää luettavaa. MILLÄÄN OLISI USKONUT, ITSELLÄNI ON YLI 7 VUOTIAS KISSA, JOKA TOIVOT AA KAIKKI TERVULLIKSI. Minulla on myös ollyt 5 koiraa, 61 vuottaa, joten lasken tunyevani eläinten käytöstä.
        Älkää nyt kissaihmiset loukkaantuko, mutta koiraa ja kissaa ei voi verrata toisiinsa.
        En voi koskaan pitää niin paljjob
        k issasta, kuin koiristani.
        Pidän myös hyvin PALJON
        KISSASTANI, MUTTA SE ON ERILAISTA KIINTYMISTÄ, KUIN KISSAAN.,


    • LOPETETTAVA HETI !!!

      Kai lääkäri ilmoitti asian eteenpäin niin että kissa lopetettiin heti ??

      Jos ei niin tee HETI ilmoitus jotta kissa lopetetaan. Tuollaisia häiriintyneitä yksilöitä ei pidä katsella hetkeäkään.

      • Misantrooppi

        Ihmisille sama pliis. Kerran ku lyö toista niin mirri vaan pois. Kiitos. Nam.


    • 4+7

      Kun naaraskissa tulee sukukypsäksi, siitä voi tulla levoton ja olla hyökkäävä. Kastroiminen rauhoittaa yleensä kissan.

      Kissa voi myös muuttua hyökkääväksi, jos se saa liian vähän huomiota. Silloin se saattaa olla hankala ja hyökätä leikkimishaluisena ihmisen kimppuun. Yleensä kuitenkin jalkoihin tai käsiin.

      Kun kissa pörhistää karvat pystyyn, se haluaa näyttää isommalta. Aggressiivisena se juurikin tekee niin. Luultavasti kissa piti sinua uhkaavana, pelottavana tai jopa vaarallisena, jonka takia se hyökkäsi. Harvinaista tuo käytös.

      Mielestäni mitään eläintä ei saa lopettaa ilman, että on sitä käynyt tutkituttamassa eläinlääkärillä. Sillä saattaa olla esimerkiksi joku sairaus, tauti tai joku muu, jonka voi hoitaa. Lopetus on vasta vaihtoehto, kun mitään ei ole tehtävissä.

    • 392193

      Tollaset vaan piikille tai hauli ottaa

    • kissimirr

      ..Kotini on paikka, jossa kissani antaa minun itseni käyttää jokaikistä tuolia tarvitessani, sänkyänikin.
      Mutta kun joku vieras, olkoon vaikka aikuinen omaiseni istahtaa/lepää/ylipäätään on tietyillä huonekaluilla- kissa tuijottaa lähellä vähän aikaa. ellei tuijotus tepsi, se hyökkää, ihan tosissaan ajaen pois tätä "reviirinjuttujen" loukkaajaa.
      Kerron vieraille jos ehdin aina, mihin tuoleihin tms. ei parane itseään pykätä. Jotkut ei ole uskoneet, ja kerrasta ovat kisulta itseltään oppineet.
      Aloittajan tap. voisi olla...
      -vieras haju.
      -jokin ääni (ulkoinen) mitä kissa on kuullut ja seonnut siitä.
      - kissan ylivirittynyt reviirinhallinta- kuten minun kissallani, omani ei ole ehtinyt pahoja vammoja tehdä kellekään.
      -mikäli kisun käytös suuntautuu omaankin väkeen, on toistuvaa, sairaus.

    • TV-5 on lähettänyt viimeaikoina muutaman hyvän ohjelman kissakuiskaajan työstä. Hyvää asiaa ja tietoa kissojen käyttäytymisestä ja syistä,

    • Evilcatevil

      Mun exän kissa on muutaman päivän ollut outo . Ensin huomion kipeä ja sit muuttuu agressiiviseks käynyt koiran kimppuun ja tänään näin kun oli käymässä mun lapsen päälle !!! Lapseni ei tehnyt kissalle mitään vaan leikki koiran kanssa.Kerkesin onneksi ajoissa väliin ja siirsin lapsen kauemmaks ja kissa kävikin minun päälleni kun käänsin sille selkäni! Kissa roikkui kynsillä PERSEESSÄNI (ihan oikeasti )kynsin ja hampain piti kiinni ! Tapahtuman jälkeen katsoi mua hullun kiilto silmissä paikallaan. Mulla meni sukkahousut rikki ja reidet ja perse täynnä reikiä...ja kyllä kirvelee!


      On aikasemmin hyökkinyt minun ja koirani kimppuun kun sillä oli pennut. Nyt ei pikku pentuja enään ole eikä ole raskaanakaan (sisäkissa)

      Kissa muuten kiltti .tykkää rapsutuksista ja nukkuu usein mun vierellä joka ilta. Alko pelottaa lapsen puolesta,kissaa en halua lopettaa ennen kun oon varmistanut löytyykö muitakeinoja.kissa ei edes minun ole mutta exästäni ei ole kissan omistajaksi ja hän laittaa taatusti rahat mielummin päihteisiin kun tähän.

      • Mörkööö

        Soita/vie eläinlääkärille. Saattaa olla kissalla kipuja.


    • Ruohonjuuritasolla

      Tänään kissamme hyökkäsi veljeni ja äidin kimppuun vaikka on normaalisti todella kiltti johtuuko lie kun on pentuja mutta luulenpa että joutuu piikille ja pian

    • Mitätehdä66

      Myös tuttavani kissa on hyökännyt jo kolme kertaa kimppuuni. Kissa saattaa tulla vastaan ja puskea, mutta kun menen alakertaan, kissa saattaa juosta portaat alas hirveällä vauhdilla ja hyökätä jalkoihin. Viimeksi kissa suorastaan kiljui ja yhden hyökkäyksen jälkeen, se jäi noin metrin päähän ja oli hyökkäysvalmiudessa. Ei tämä leikiltä vaikuttunut. Näitä hyökkäyksiä on tapahtunut suurin piirtein samassa paikkaa alakerrassa, ihan kuin se olisi kissan reviiriä ja sinne ei saa mennä. Kissa vaani minua oven takana sen jälkeen kun pakenin yhteen huoneeseen, eikä olisi halunnut siirtyä oven edestä pois. Tämän jälkeen saan hätisteltyä pois sen jollain pitkällä esinellä esimerkiksi harjalla, muuten se vaanii ja seuraa minua.

      Kun kissa on hyökkäämässä, miten hyökkäyksen voi estää? Voiko sitä lyödä esimerkiksi harjan varrella vai provosoiko se kissaa lisää? Voiko äänellä tehdä mitään?

    • Suihkepullo

      Ystäväni kissa hyökkäsi kimppuuni ja piti minua saaliina. Raateli niin pahoin, että useaan paikkaan ompeleet ja antibioottikuuri. Sama toistui toisenkin kerran ja taas ommeltiin ja peräti 3 antibioottikuuria jouduin syömään. Kysymyksessä oli leikattu kolli, joka ensimmäiset 4 vuotta sai kulkea vapaasti ulkona ja kissa oli poissa monta päivää reissuillaan, tuolloin kissa oli aivan normaali eikä osoittanut minkäänlaista hyökkäävyyttä. Kun ystäväni muutti rivitalosta kerrostaloon ja kissan vapaus loppui eli joutui sisäkissaksi, alkoi tämä aggressiivisuus. Kävi valjaissa ulkona ja sielläkin oli yrittänyt käydä muutaman ulkoilemassa olevan koiran kimppuun. Mennessäni ystäväni luo oli kissa aivan normaali ja kävi puskemassa naamaan. Muutaman tunnin kuluttua aina huomasin, kuinka se tuijotti jostain sen näköisenä, että kohta hyökkää, piti minua saaliina.
      Ainoa millä kissan hyökkäykset saattoi estää oli vettä sisältävä suihkepullo ja sillä suihkuttaa kissaa.
      Lopetin kylläkin vierailut ystäväni luona, koska pelkäsin kissaa niin ylettömästi. Itselläni on 2 kissaa eikä näillä ole aggressiivisuutta.
      Eläinlääkärin kanssa siis päädyttiin siihen, että kissa turhautui ja suorastaan "vittuuntui" kun ei enää päässyt vapaasti ulos saalistusretkilleen ja arveli, että tuossa hyvä saalis.

      • valehtelet

        Ei eläinlääkäri ole mitään tuollaista sanonut.


    • neuvoksi

      Tästä ketjusta jos mistä paistaa ihmisten tietämättömyys. Kissalla on reviirinsä ja ihmisensä, joihin se on leimautunut. Jos mennään kaverin kotiin, jossa on kissa, seuraukset ovat ihan samat kuin jos sillä kaverilla olisi koira. Eli kissa ei toivota vieraita tervetulleeksi, vaan alkaa puolustaa reviiriään. Sitäkin suuremmalla syyllä, jos kysessä on tyttö- tai poikaystävän lemmikki, joka tuntee itsensä mustasukkaiseksi, kun pelkää uuden ihmisen syrjäyttävän itsensä omistajansa elämässä.

    • animalDr

      Varsinkin jos joidenkin naishenkilöiden ns."paras tawara" on alkanut haista kesäytyneelle silakalle, niin tunnettuahan on kissan persous veden antimille, mistä johtuu joskus sen hieman tunkeilevalta tuntuva käytös.

    • voietonmukavaa

      voi!mun kissi pyytää mut leikkiin jokailta näykkäsemällä pohkeesta ja "lyömällä hännällä"ja sit alkaa hurja kissini lempilelun kanssa sählypeli.PARASTA MITÄ TIEDÄMME!!katsos se on mun kaveri ja mä sen.

    • kurnau

      kissat ei ihmisiä vastaan revireitään puolusta!animadr on itse jotenkinsa epämiellyttävä,mut ketäpä tuo nyt liikuttaa,kun häntä ihteesä.on varmaa kiusaaja???polonen.

    • onpaoutoo

      en kyllä tiedä,mut luottamuksen puolelle kallistuu.???ollut 55v kissoja eikä mitään tämmöstä,enkä ees kuullu.yhteys nyt jotenkin vaan pätkinyt,säännöt.ne nimittäin on OLTAVA,niinku meil ihmisilläkin.ja hellyys.

    • Älähuudakissalle

      Minun kissani on pari kertaa hyökännyt kunnolla kimppuuni. Syytä sille ei kyllä koskaan keksitty. Ensimmäisellä kerralla olin niin järkyttynyt etten pystynyt olemaan kissan kanssa viikon loppuun mennessä ja isä hankki minulle omaksi turvallisuuden tunteeksi suihkepullon johon pystyin vettä laittamaan. Se kyllä auttoi ja kissakin rauhoittui. Se johtui siitä, kun olin koiraa hoitanut omistajansa puolesta ja oli tullut mustasukkaiseks. Toinen kerta tuli aivan yllättäen oikeastaan kissa oli hyökkäämässä pikkusiskoni kimppuun mutta minä niin fiksuna papanana menin siihen väliin ja kissa oli naamassa kiinni. Iskä tuli sitten pelastamaan ja kissa oli yön kylppärissä. Aamulla oli jotenkuten rauhoittunut, mutta kissaa en ole enään omaan huoneeseeni päästänyt tuon jälkeen. Kissani ”hermostuu” jotenkin. Jos huutaa tai paukuttelee ovia = kissa flippaa. Mikä taas teki minusta rauhallisemman ihmisen jopa murrosiän aikana. Nykyään kissa on rauhallinen ja odottaa aina aamusin oven takana että heräisin. Olen iloinen etten vienyt kissaa lopetettavaksi, sillä se on todella rakastava ja minustakin on tullut taitavampi, rauhallisempi ja kunnioittavampi eläimiä kohtaan

    • catfree

      On ihan ymmärrettävää, että kissa jota pidetään vankeudessa, voi hyökätä omistajansa kimppuun. Sisäkissan pitäminen on eläinrääkkäystä ja kovia kokenut kissaparka toisinaan hyökkää kiduttajansa kimppuun.

    • jätäottamatta

      Huutakaa vaan ja sulkekaa lemmikkejä vessaan, näin saatte pelokkaan ja aran kaverin!Miksi ihmeessä otatte niitä, jos ette osaa niitä hoitaa ja pitää tasavertaisena perheenjäsenenä? Lemmikeissä on aina työtä, haittaa ja harmiakin, mutta ne on selvitettävä eläintä rääkkäämättä! Ne eivät ole lasten leluja! Huutamalla, suihkuttamalla ja sulkemalla johonkin, ei koskaan tule rauhallista, luottavaista ja onnellista lemmikkiä!

    • ihanvalhetta

      ihan pas...puhetta.kissa ei hyökkää ihmisen kimppuun.NYT on ihan ???provo.KOIRAT hyökkää kyllä.kissa on arkaeläin ei hyökkäävä.oon ollu kissojen koko elämäni koht70 v.enkä moisesta kuullutkaan.höpöhöpö.oot nyt väärällä palstalla.

      • sanktiotkehiin

        Kyllähän noita tapauksia on.Luonnevikaiset hyökkääjät kannattaa lopettaa,suomessa on ihan liikaa kissoja muutenkin.Luonnosta ja muiden nurkista kerätään 10-20 000 kissaa joka vuosi.Se kertoo vastuuttomasta kissanpidosta,ja liiallisesta kissamäärästä.
        Kissoille pitäs asettaa sirutuspakko,talteenottopalkkio ja sakotus omistajalle heitteillejätöstä.Jopas loppuis kissojen huono pito.


      • vaarallinenon

    • Miupylly

      Jos kissalle pukee haarniskan, se lähtee kylälle mesoamaan

      • eiuntaeiterveyttä

        Auttaako autotiellä?

        Miten viitsit valvoa yöt täällä?


    • Utuutut

      Kissojen jalostaminen on tehnyt niistä entisestään luonnevikaisempia. Kun kissojen ystävätkin ovat jokseenkin luonnevikaisia, kertautuu sekopäisyys kissakannassa.

    • katsepeiliin

      Liian levoton ja äänekäs asunto, kissan kiusaaminen, jatkuva häiritseminen, kovakourainen käsittely, eristäminen, virikkeitten puute, nälkä jne. Siinäpä tavallisempia syitä kissan hyökkäilyyn. Myös jatkuva kiusaaminen tekee kissasta vihaisen eli pelokkaan! Syy miltei aina omistajassa!

      • kissatsekoilee

        On myös ulkona vapaana kulkevia kissoja,jotka seuraa koiran taluttajia,sihisten ja sylkien.Näin kun yks mies teki kaikkensa,ettei hänen sakemannimiks syö kissaa,joka ei tajunmut vaaraa.Koira ja kissa oli valmiita yhteenottoon,mut mies huutaen raahas koiraa toiselle puolen tietä kunnes kissa lopetti seuraamisen XD
        Ja osa kisuilsta ulkona hakeutuu luo,mut sekoaa jos meet koskemaan.Sylkee ja yrittää purra.Omistajista ei tietoa,mut ilmeisesti asiat tosi huonosti kissalla kun vihanen on .Semmonen kissa tässä liki oli, mut ei oo enää aikoihin näkyny.


    • Anonyymi

      Tää nyt on aika vanha aloitus,mutta kerronpa silti oman kokemuksen.Meidän kissaa kun leikitin lapsena juoksemalla ympäri kämppää kissa perässä tapahtui myös näin yhden ainoan kerran.Kissa jahtasi minua ja aina välillä pysähtyi , sitten taas lähdettiin hippasille, se oli tuttu leikki, mutta yksi kerta katseemme kohtasi ennen juoksemaan lähtöä jotenkin saalis ja saalistaja tyylisesti, jolloin kissa sekosi ja yritti käydä silmilleni. Juoksin karkuun ja kissa perässä. Pomppasin sängyn päälle ja otin peiton valmiiksi käteen, kissa ryntäsi ja pomppasi suoraa vartalooni ja rupesi kiipeämään hurjana silmilleni, jolloin kaappasin sen ja painoin peiton avulla sängylle ja pidin niin kauan kun rauhoittui ja varovasti rupesin sitten silittämään.Kävi tosiaan vain kerran.säikähdin.

    • Anonyymi

      Reviirin huoltotyöhän tuo on ollut. Kissa siis ajoi vierasta/vieraalta, ehkä toiselta kissalta/koiralta tms tuoksuvaa vihulaista pois territorionsa alueelta.
      Faktaa: kissa on yhä lähes villieläin, reaktioidensa kanssa, eikä eläintä voi syyttää tapahtuneesta- se oli ihminen, joka ei huomioinut että kissa valvoo ja huoltaa kyllä reviiriänsä. Jopa tehokkaasti.
      Se koki sinut yksinkertaisesti tunkeilijaksi.
      Eläimen omistaja taas on vastuussa eläimen tekemistä vahingoista, että aikki kulut voit laskuttaa kissanomistajalta.
      Eläimet tulisi pitää siten, ettei yllätyksiä reviirille tullessa pääsisi sattumaan. Eläin kuin eläin on aina arvaamaton- ei voi luottaa että jossain ulkona sinua puskenut kissa olisi sinulle ystävällinen keskusreviirillään eli kotonaan.
      Tuossa on todennäköisin selitys asialle.
      Mikäli kissa on perheenjäsenillekin aggressiivinen, sillä on kipuja tai aivoissa sairaus.

    • Anonyymi

      Meidän 2v kissa hyökkäsi ihan yhtäkkiä siskoni kimppuun ja ei ollut päästämässä irti. Selkään ja käsiin jäi jumalattomat raapimis haavat ja sen kissan selästä irrotettua se meni murisemaan sohvan alle. Ei ikinä ole raapinut tai oikeastaan purrutkaan ennen.

    • Anonyymi

      Reviiriasia. Eli häätötoimia kissa teki. Ensin se on ilmeillään ja asennollaan kertonut- et huomannut. Sitten se kertakaikkiaan kilahti. että tuohan lähtee kyllä, tai lähtee.
      Kissan omistajan tulisi ainakin huolehtia, ettei kissa pääse hyökkäämään ajamaan reviiriltä ihmistä pois.
      Oliko sinulla tuoksuja vaatteissa, koirista tai kissasta? Tai muista eläimistä.

    • Anonyymi

      Jos kissanpennun vieroittaa liian pienenä emostaan, sille voi tulla käytöshäiriöitä.

    Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      374
      4764
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      86
      1914
    3. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      67
      1641
    4. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      44
      1566
    5. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      241
      1486
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      29
      1420
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      60
      1396
    8. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      54
      1377
    9. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      11
      1254
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1245
    Aihe