Nöffin hankinta harkinnassa

Nöfnöffi

Hei! Serkuillani oli nöffi kun olin nuori, en vain juuri muista tästä paljoakaan, mieleen jäi vain mahtava luonne

2

1218

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nöffelit

tossa alhaalla on yks viesti käyppä lukemassa se ,siellä on aikas hyviä ohjeita.

1- Narttu on jonkin verran pienempi urosta.
      Meillä narttu painaa noin 70kg,mutta se on jätti-tyttö,toinen ei paina kuin 45-50kg

2-Turkissa on kova hoitaminen,harjaus ja pohjavillan poisto tietty siistiminen(pesu)

3-Ei asunnossa ole mitään vikaa

4-Lenkkeily on ihan hyvä,nöffi ei ole mikään himo lenkkeilijä,ainakaan meillä.Tykkää kyllä kävellä kun sille päälle sattuu:)
      Meillä tykätään uida ja uidaan kesällä jäihin tuloon asti monta kertaa päivässä.

5-Koulutus ei hankalaa,itsepäiisä ainakin meillä,ei voi sakemanniin verrata koulutuksessa:)

Käy myös nöffi sivuilla siellä on tietoo paljon ja kirjasto on yks kanssa hyvä.

• sämpylä,.,

1.Kuinka suuri nöffi voi olla suurimmillaan? Onko urokset suurempia?
      - meillä ja veljelläni oli aikanaan myös liki satakiloiset urokset. Korkeutta on on koon mukaan eli hyvinkin 70cm on isolla uroksella mahdollinen jopa yli. Eri kasvattajilla on hieman eri mallisia ja sitten vielä pennusta voi tull ajotain ihan muuta kasvaessaan. Meillä tuo koira ei ole edes kamalan ison näköinen vaan sopusuhtainen ja tukeva jässikkä. Koirissa uros on aina suurempi keskivertona, mutta edelleen voi olla että joku uros on paljon pienempi kuin toinen narttu..

2.Turkki on kuulemma kova hoitoinen, miten kesällä? Pystyykö nöffiä käyttämään kunnon pitkillä lenkeillä kesäisin kun turkki on niin paksu? :o Eikö se kärsi kuumuudesta?
      Millaisia hoitotoimia turkinhoitoon kuuluu?
      - ensinnäkin lenkkikoiraksi nöffi ei ole ollenkaan paras vaihtoehto. Vaikka koira kuin koira kaipaa liikuntaa niin suurille rosuille ei suositella lenkittämistä välttämättä edes vasta kuin kaksi vuotiaana. Tällöin luusto alka aolla kehittynyt ja kovettunut ja rasitusta kestävä. Turkki suojaa niin kuumalta kuin kylmältä, mutta onhan selvää, että musta paksu turkki on kuuma kun aletaan liikkua ja raahata sitä mukana. Helteellä on taas aika mennä koiran ehdoilla.

Turkkejakin on erilaisia. meillä on esim karhea ja pitkä kuin mikä eli kaikki lehdet, roskat sun muut jää kiinni ja irtoava vila ei irtoa vaan takkuuntuu karvojen latvoihin paakuiksi, takuiksi ja levyiksi. Sakset j akarsta on meillä vakio turkinhoitovälineitä tai vaihtoehtona on harjata melkein joka päivä. Osa turjkeista on kiiltävää ja sileää josta poistua villa tippuu itsellään ja sitä villaakin on vähän. Aina kuitenkin turkki vaatii hoitoa säännöllisesti kaikilla pitkäkarvaisilla koirilla. Meillä leikataan lisäksi tassuista karvaa talvella kun se ei kulu ja korvia on pakko siistiä jatkuvasti.

3.Sitten ehkä tärkein, pystynkö edes ottamaan nöffiä vai onko taloni liian pieni. Asun paritalossa, talo kaksi kerroksinen, piha melko pieni, mutta itse talo kuitenkin 90 neliöä..
      - nöffi vie lattialla maatessaan tilaa reilun neliön, ylikin asennosta riippuen. Portaissa koira ei ole parhaimmillaan joten se voi pysytellä alakerrassa koko ajan. Tuon kokoisessa kämpässä meillä oli kyllä aika tiivis tunnelma jossain vaiheessa, mutta kalustus sun muu ratkaise kompasteletteko toisiinne. Sisällähän nöffi ei kuitenkaan mahdu juuri leikkimään ja liikkumaan kuitenkaan.

4. Liikkuisimme keskimäärin: 3 pitkää lenkkiä päivässä, viikolla pari kertaa koirapuistossa ja haluaisin osallistua myös nöffitapaamisiin. Niin ja lähellä myös metsä, siellä kävisimme juoksemassa, ja tottakai mikä ihaninta ootan niin että pääsisin käyttämään nöffiä uimassa

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi

Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit
      Maailman menoa
      89
      6052
    2. KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!

STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
      Maailman menoa
      334
      5309
    3. Huono päivä

Tänään on ollut tosi raskas päivä töissä. Tekis mieli itkeä ja huutaa. En jaksa just nyt mitään. Minä niin haluaisin ja
      Ikävä
      21
      2686
    4. Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?

On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei
      Maailman menoa
      51
      2615
    5. Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta

Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-2000011780852
      Maailman menoa
      84
      1875
    6. Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti

Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT
      Maailman menoa
      105
      1697
    7. Onko kaivattusi

liian vetovoimainen seksuaalisesti?
      Ikävä
      114
      1571
    8. Puolen vuoden koeaika

Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro
      Ikävä
      18
      1533
    9. seurakunnan talouspäällikön valinta meni perseelleen

Nyt on ihan pakko kyseenalaistaa tuo Kemijärven seurakunnan päätös talouspäälliköstä. Valitulla ei ole talouspuolen osaa
      Kemijärvi
      124
      1454
    10. Olen ihmetellyt yhtä asiaa

Eli miksi naiset ovat niin pelokkaan tai vaitonaisen oloisia minun seurassani. Se sai minut ajattelemaan, että olen epäm
      Ikävä
      135
      1413
    Aihe