Saako taulukossa A1:H10 olevat luvut jotenkin suuruusjärjestykseen niin, että aloitetaan A1:stä alaspäin ja jatketaan sitten B-sarakkeesta jne. Eli suurin A1:ssä ja pienin H10:ssä. Yksi sarake tai rivi on tietysti helposti järjestetty, mutta entä tällainen taulukko.
Taulukko järjestykseen
2
314
Vastaukset
moduuliin...
Sub LajitteleSarakkeittain(Taulukko As String, Alue As String)
Dim Sarakkeet As Integer
Dim Rivit As Integer
Dim Solujenlkm As Integer
Dim s As Integer
Dim r As Integer
Dim laskuri As Integer
On Error Resume Next
Application.ScreenUpdating = False
Application.DisplayAlerts = False
Sheets("Huuhaa").Delete
Worksheets.Add().Name = "Huuhaa"
Worksheets("Huuhaa").Activate
range("A1") = "luvut"
For Each solu In range(Taulukko & "!" & Alue)
range("A65536").End(xlUp).Offset(1, 0) = solu.Value
Next solu
range("A1", range("A1").End(xlDown)).Sort Key1:=range("A2"), _
Order1:=xlAscending, Header:=xlGuess, _
OrderCustom:=1, MatchCase:=False, Orientation:=xlTopToBottom
Sheets(Taulukko).Activate
range(Alue).Cells(1, 1).Activate
Sarakkeet = range(Alue).Columns.Count
Rivit = range(Alue).Rows.Count
Solujenlkm = range(Alue).Cells.Count
laskuri = 2
For s = 1 To Sarakkeet
For r = 1 To Rivit
range(ActiveCell.Address).Offset(r - 1, s - 1).Value = _
range("Huuhaa!A" & laskuri).Value
laskuri = laskuri 1
Next r
Next s
Sheets("Huuhaa").Delete
Application.ScreenUpdating = True
Application.DisplayAlerts = True
End Sub
Sub koe()
LajitteleSarakkeittain "Taul1", "A1:H10"
End Sub- Jösse
Kiitos kunde. Toimii hyvin. Pieniä muutoksia jouduin tekemään, että sopi oman taulukon raameihin (oli hieman eri mitä kyselyssä). Kokeilemalla se kuitenkin onnistui. Hienoa kun löytyy apua tarvittaessa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 937728
- 403712
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘1021876- 241130
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html321013Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,28963Rakastuminenhan on psykoosi
Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk53827Olisinko mä voinut käsittää sut väärin
Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt31772Tähän vaivaan ei auta kuin kaksi asiaa
1. Tapaaminen uudestaan tai 2. Dementia Anteeksi kun olen olemassa🙄60739TÄSTÄ TAITAA TULLA SUOMEN HISTORIAN SUURIN USKONNONVAPAUDEN OIKEUDENKÄYNTI.
Sinun täytyy hyväksyä se että jos sinä vetoat uskonnonvapauteen, silloin sinun tulee antaa myös muille vastaava vapaus o268703