Kuka Turun paras ortopedi

Kenkkuntunut

Olkapääspesialistia etsin.
Yksi jo tehdä tolskasi jotakin mutta huonoksi meni ja kuntoon pitäisi saada.
Kiertäjäkalvosin ilmeisesti hiukan rikki, jänne rispaantunut ja no labrumista en tiedä kaatuiltukin on ;)
Mehiläinen vai Pulssi yksityisistä?
tyksiin ei taida päästä täältä maaseudulta.

38

33185

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • olen kuullut

      En tiedä, kuinka hyvin tämä ortopedi olkapääitä operoi, mutta kautta suomen on tunnettu ainakin polven operoijana henkilö, joka kantaa nimeä Jouni Heikkilä, Mehiläinen Turku. Minulle henk.koht on toinen lääkäri sanonut, että jos hänelle täytyisi operoida polveen uusi eturistiside, niin sitä ei kukaan muu tekisi kuin kyseinen henkilö.
      Hoitaa paljon urheiluvammoja, joten varmasti osaa asiansa. Kysele mehiläisestä operoiko hän olkapäitä. Heikkilä käy muuallakin päin suomea leikkaamassa, joten suosittu on, jonotetaan hänen aikojaan pidempäänkin.

      • sigora

        Olin ko. lääkärin vastaanotolla ja päädyimme olkapäänileikkaukseen.
        Mutta hänen en antanut leikata. Syy ei ole taidonpuutteesta. Hyvä varmaan on mutta muuten se käytös - erittäin epämiellyttävä persoona.
        Minun leikkasi toinen ja en kadu. Olkapääni on oikein hyvä nyt. Leikkauksen jälkeen n. pari viikkoa jouduin popsimaan särkypillereitä. Sen jälkeen en ainuttakaan. Leikkauksesta ainaa 1,5 vuotta.


      • epämiellyttävyys
        sigora kirjoitti:

        Olin ko. lääkärin vastaanotolla ja päädyimme olkapäänileikkaukseen.
        Mutta hänen en antanut leikata. Syy ei ole taidonpuutteesta. Hyvä varmaan on mutta muuten se käytös - erittäin epämiellyttävä persoona.
        Minun leikkasi toinen ja en kadu. Olkapääni on oikein hyvä nyt. Leikkauksen jälkeen n. pari viikkoa jouduin popsimaan särkypillereitä. Sen jälkeen en ainuttakaan. Leikkauksesta ainaa 1,5 vuotta.

        on toisen oma mielipide vastapuolesta, eli siitä, jonka kanssa tekemisissä.

        Tämä henkilö (ortopedi) voi olla aivan jotain muuta tuolle alkuperäiselle kirjoittajalle, kuin sinulle.

        Mistä sitä koskaan tietää kuinka hyvin juttuun tulee ja pääasiahan tässä on se, että olkapään korjaa sellainen ortopedi, joka osaa asiansa vaikkei välttämättä olisikaan kaikkien mieleen.

        En minä ainakaan lähtisi lääkäriä mistään ulkomailta asti hakemaan, jos joku täällä haukkuu erittäin päteväksi kehuttua ortopedia epämiellyttäväksi.

        Tuo on muuten semmoinen asia, että lähtisin kyselemään hyvää ortopedia muilta lääkäreiltä, sillä heidän keskuudessaan tuo tunnettuvuus ja ammattitaito on varmasti tiedossa ja uskoisin heitä enemmän, kuin näitä epämiellyttäviksi haukkuvia huonon päivän kohdalle osuneita potilaita. Tästähän tässäkin tapauksessa on vain voinut olla kyse, eli sekä potilaalla, että lääkärillä hieman huono päivä, eikä kemiat sovi, niin that´s it.

        Minä en ole eläissäni vielä tavannut yhtäkään epämiellyttävää lääkäriä, mutta kyse onkin ehkä suhteutumisestani niitä kohtaan. Vaikka lääkäri olisi minua jollain tavalla mahdollisesti loukannutkin sanoillaan, niin täytyy ajatella, että minussa on ollut syytä siihen, ei se silti lääkäriä epämiellyttäväksi tee. Kyllä huonoakin kritiikkiä täytyy ihmisen kestää.


      • sigora
        epämiellyttävyys kirjoitti:

        on toisen oma mielipide vastapuolesta, eli siitä, jonka kanssa tekemisissä.

        Tämä henkilö (ortopedi) voi olla aivan jotain muuta tuolle alkuperäiselle kirjoittajalle, kuin sinulle.

        Mistä sitä koskaan tietää kuinka hyvin juttuun tulee ja pääasiahan tässä on se, että olkapään korjaa sellainen ortopedi, joka osaa asiansa vaikkei välttämättä olisikaan kaikkien mieleen.

        En minä ainakaan lähtisi lääkäriä mistään ulkomailta asti hakemaan, jos joku täällä haukkuu erittäin päteväksi kehuttua ortopedia epämiellyttäväksi.

        Tuo on muuten semmoinen asia, että lähtisin kyselemään hyvää ortopedia muilta lääkäreiltä, sillä heidän keskuudessaan tuo tunnettuvuus ja ammattitaito on varmasti tiedossa ja uskoisin heitä enemmän, kuin näitä epämiellyttäviksi haukkuvia huonon päivän kohdalle osuneita potilaita. Tästähän tässäkin tapauksessa on vain voinut olla kyse, eli sekä potilaalla, että lääkärillä hieman huono päivä, eikä kemiat sovi, niin that´s it.

        Minä en ole eläissäni vielä tavannut yhtäkään epämiellyttävää lääkäriä, mutta kyse onkin ehkä suhteutumisestani niitä kohtaan. Vaikka lääkäri olisi minua jollain tavalla mahdollisesti loukannutkin sanoillaan, niin täytyy ajatella, että minussa on ollut syytä siihen, ei se silti lääkäriä epämiellyttäväksi tee. Kyllä huonoakin kritiikkiä täytyy ihmisen kestää.

        Anteeksi kovasti, että vastasin tähän ketjuun.
        Sanoin vain oman mielipiteeni ja kerroin oman tarinani.
        Anteeksi vielä kerran, että mielipiteeni oli erilainen kuin sinun.


      • Seppo

        hyvä on joo, mut ku tekee virheen, niinku mun polven kans kävi, on sen jälkeen täysin ankerias ja vierittää syyn muualle ´kaikin mahdollisin keinoin.


      • Anonyymi
        epämiellyttävyys kirjoitti:

        on toisen oma mielipide vastapuolesta, eli siitä, jonka kanssa tekemisissä.

        Tämä henkilö (ortopedi) voi olla aivan jotain muuta tuolle alkuperäiselle kirjoittajalle, kuin sinulle.

        Mistä sitä koskaan tietää kuinka hyvin juttuun tulee ja pääasiahan tässä on se, että olkapään korjaa sellainen ortopedi, joka osaa asiansa vaikkei välttämättä olisikaan kaikkien mieleen.

        En minä ainakaan lähtisi lääkäriä mistään ulkomailta asti hakemaan, jos joku täällä haukkuu erittäin päteväksi kehuttua ortopedia epämiellyttäväksi.

        Tuo on muuten semmoinen asia, että lähtisin kyselemään hyvää ortopedia muilta lääkäreiltä, sillä heidän keskuudessaan tuo tunnettuvuus ja ammattitaito on varmasti tiedossa ja uskoisin heitä enemmän, kuin näitä epämiellyttäviksi haukkuvia huonon päivän kohdalle osuneita potilaita. Tästähän tässäkin tapauksessa on vain voinut olla kyse, eli sekä potilaalla, että lääkärillä hieman huono päivä, eikä kemiat sovi, niin that´s it.

        Minä en ole eläissäni vielä tavannut yhtäkään epämiellyttävää lääkäriä, mutta kyse onkin ehkä suhteutumisestani niitä kohtaan. Vaikka lääkäri olisi minua jollain tavalla mahdollisesti loukannutkin sanoillaan, niin täytyy ajatella, että minussa on ollut syytä siihen, ei se silti lääkäriä epämiellyttäväksi tee. Kyllä huonoakin kritiikkiä täytyy ihmisen kestää.

        Jos lääkäri on epämiellyttävä ja epäasiallinen niinkuin Kalle Rahi niin se on.


    • paras?

      Mistä senkään tietää... Yksi keino on tietenkin soittaa joko pulssiin tai mehiläiseen ja kysyä. Oman olkapääni leikkasi Mehiläisen/TYKSin Juha Ranne, hän on myös (ollut) TPSsän joukkuelääkäri joten on varmaan nähnyt yhtä jos toistakin. Olkapääni toimii lähes yhtä hyvin kuin ennenkin, liikeradat ovat täydet vaikka leikkaus oli tavallista isompi.

      • juupelis juu

        ainakin sopiva sukunimi "Ranne" ja sukunimistä vielä siellä pulssissa tekee rintaleikkauksia Rintamäki aika osuva nimi sekin


    • naikkonen xx
      • Kenkkuuntunut

        Pulssissa sitä yritetty on...;(

        No katsellaan, jos ei suomesta niin ulkomailta.


      • labrum x2
        Kenkkuuntunut kirjoitti:

        Pulssissa sitä yritetty on...;(

        No katsellaan, jos ei suomesta niin ulkomailta.

        Olen menossa 5.4 ke tyksiin olkapääleikkaukseen...pari repeämää edessä ja takana, ja solisluuta jyrsitään...ortopedinä Juha Ranne
        Nukutusleikkaus.... olen odotellut leikkaukseen pääsyä viime elokuusta lähtien...ja nyt vasta pääsen...kun soittelin sinne jonohoitajalle ja patistelin :) ...en olisi päässyt varmaan vieläkään ellen olisi soitellut..olen soittanut ennenkin


      • työkuntoinen ainakin

        Ihan hyvä ja pätevä ortopedi, leikkasi minulta ahtaan olkapään ja revenneen ojentajajänteen marraskuussa 2008. Diagnossi oli oikea, leikkaus meni erittäin hyvin, melko kivuton jo 1 vko leikkauksesta.
        Olkapää jäätyi osittain n. 1 kk leikkauksen jälkeen, mutta se "suli" kesäkuuhun mennessä. Maaliskuussa käsi ei tuntunut vielä metsätyökuntoiselta, mutta huuhtikuussa kaadoin varovaisesti halk. 20 cm harvennuspuita.
        Nykyään olkapää on ~95 % ok, kovasta toistuvasta työnnöstä se kipeytyy , esim. yli 30 min kestävä treeni Cross-Trainerissa. Varsin tyytyväinen olen tulokseen, maksoin itse koko lystin, ei näistä uusia koskaan tule :D


    • ortopediklinikka
    • Viikko leikkauksesta

      Jouni Heikkilä on ehdottomasti paras, asiantuntevin ja luotettavin. Matkustin mielelläni Turkuun, koska leikkaus oli valtava ja hän onnistuikin siinä loistavasti.

      • Tomppa-70

        leikkaajista mulla kokemusta sekä Heikkilästä että JP Vuoresta. En voi suositella JP:tä kenellekään. Leikkasi ekan kerran, ja huh huh. vammaa ei edes löytänyt vaan teki tilaa????? vaihdoin Heikkilään, 5min vastaanotolla ja totesi että hänen mielestään selvä jännevamma, ok, ja eikun leikkuriin. pitkänpään jänne melkein poikki ja operoitiin. mutta... 8 viikon kuntoutuksen jälkeen saapuivat aivan käsittämättömät säryt! Nyt lääkityksenä Oxycontin 20mg X 2 /päivässä Oxynorm 5mg X 2-6 /päivässä.(joten aika sekain ollaan) Tapaturma sattunut 07/07 töissä. Muuttunut vakuutusyhtiössä ei työ tapaturmaksi 10/08. Nyt ollut kunnallisella puolella 11kk hoidettavana ja nyt 30.9.2009 vihdoin pääsen Pulssiin Suomisen Mikalle. Odotan tätä päivää kuin pikkupoika joulupukkia. =)


      • Jane45
        Tomppa-70 kirjoitti:

        leikkaajista mulla kokemusta sekä Heikkilästä että JP Vuoresta. En voi suositella JP:tä kenellekään. Leikkasi ekan kerran, ja huh huh. vammaa ei edes löytänyt vaan teki tilaa????? vaihdoin Heikkilään, 5min vastaanotolla ja totesi että hänen mielestään selvä jännevamma, ok, ja eikun leikkuriin. pitkänpään jänne melkein poikki ja operoitiin. mutta... 8 viikon kuntoutuksen jälkeen saapuivat aivan käsittämättömät säryt! Nyt lääkityksenä Oxycontin 20mg X 2 /päivässä Oxynorm 5mg X 2-6 /päivässä.(joten aika sekain ollaan) Tapaturma sattunut 07/07 töissä. Muuttunut vakuutusyhtiössä ei työ tapaturmaksi 10/08. Nyt ollut kunnallisella puolella 11kk hoidettavana ja nyt 30.9.2009 vihdoin pääsen Pulssiin Suomisen Mikalle. Odotan tätä päivää kuin pikkupoika joulupukkia. =)

        Jari Mokka on olkapääspesialisti. Hän on ainoa TYKS:in ortopedi, joka laittaa olkapään tekoniveliä. Mokalla on nykyään yksityisvastaanotto Turun Terveystalossa, joten sinne kipin kapin. Ja ihmisenäkin hän on miellyttävä ammattitaidosta puhumattakaan.


      • Turussa osaajia riit
        Jane45 kirjoitti:

        Jari Mokka on olkapääspesialisti. Hän on ainoa TYKS:in ortopedi, joka laittaa olkapään tekoniveliä. Mokalla on nykyään yksityisvastaanotto Turun Terveystalossa, joten sinne kipin kapin. Ja ihmisenäkin hän on miellyttävä ammattitaidosta puhumattakaan.

        on todella monia jotka laittavat tekoniveliä olkapäähän. Muuten Jouni Heikkilä oli avustamassa tätä futispelaaja Bechamia..kun Sakari Orava teki päätyön ja hoiti median.


      • koulutusta tarvitaan
        Turussa osaajia riit kirjoitti:

        on todella monia jotka laittavat tekoniveliä olkapäähän. Muuten Jouni Heikkilä oli avustamassa tätä futispelaaja Bechamia..kun Sakari Orava teki päätyön ja hoiti median.

        Monet ortopedit ilmoittavat mielenkiintonsa eri niveliin. Suosin sellaisia joilla myös virka esim. opetussairaalassa , mieluimmin dosenttitasoa vähintäin. Pienissä yksiköissä vähän leikataan , joten näppituntuma jää väkisinkin pieneksi. Samoin jatkuva koulutus on tärkeää jokaiselle ammattiryhmälle eritoten lääkäreille. Jokaiselle sattuu myös mokia , silloin on turvana potilasvahinkolaki. Onnea ei kannata toivotella leikkauksiin eikä ensi-iltoihin, jokainen suoritus on ainutkertainen ja paras mahdollinen.


      • Labrum
        koulutusta tarvitaan kirjoitti:

        Monet ortopedit ilmoittavat mielenkiintonsa eri niveliin. Suosin sellaisia joilla myös virka esim. opetussairaalassa , mieluimmin dosenttitasoa vähintäin. Pienissä yksiköissä vähän leikataan , joten näppituntuma jää väkisinkin pieneksi. Samoin jatkuva koulutus on tärkeää jokaiselle ammattiryhmälle eritoten lääkäreille. Jokaiselle sattuu myös mokia , silloin on turvana potilasvahinkolaki. Onnea ei kannata toivotella leikkauksiin eikä ensi-iltoihin, jokainen suoritus on ainutkertainen ja paras mahdollinen.

        kävin Heikkilän vastaanotolla ja täytyy sanoa, että kyllä oli pätevän oloinen kaveri. Olkani leikkauksen suorittaa kuitenkin aikatauluista johtuen Ranne.


      • Anonyymi
        Tomppa-70 kirjoitti:

        leikkaajista mulla kokemusta sekä Heikkilästä että JP Vuoresta. En voi suositella JP:tä kenellekään. Leikkasi ekan kerran, ja huh huh. vammaa ei edes löytänyt vaan teki tilaa????? vaihdoin Heikkilään, 5min vastaanotolla ja totesi että hänen mielestään selvä jännevamma, ok, ja eikun leikkuriin. pitkänpään jänne melkein poikki ja operoitiin. mutta... 8 viikon kuntoutuksen jälkeen saapuivat aivan käsittämättömät säryt! Nyt lääkityksenä Oxycontin 20mg X 2 /päivässä Oxynorm 5mg X 2-6 /päivässä.(joten aika sekain ollaan) Tapaturma sattunut 07/07 töissä. Muuttunut vakuutusyhtiössä ei työ tapaturmaksi 10/08. Nyt ollut kunnallisella puolella 11kk hoidettavana ja nyt 30.9.2009 vihdoin pääsen Pulssiin Suomisen Mikalle. Odotan tätä päivää kuin pikkupoika joulupukkia. =)

        eli kyse täysin hoitavan lääkärin virheestä! Vakutuusyhtiöhän sinua ei ole leikannut, vaan hoitolaitoksen lääkäri ja hoitolaitos maksaa hänelle palkan. Hoitolaitos ja lääkäri vain vastuuseen. Turha syytellä vakuutusyhtiötä, joka tekee päätökset täysin hoitavan lääkärin kirjoittaman lausunnon perusteella.


    • Monella käynyt

      Kaikki ortopedit on kokemusten mukaan enemmän tai vähemmän vaikeita tapauksia. Herra kirurgi tai jokin niillä mättää. Olisko putkiaivot? Tylystä ja tympeyttä on tullut. Minuutteja tuijoteltu tietokoneen ruutuja puhumatta sanaakaan ja minä en tiedä miten olisi. Erikoistuvista on ollut yliopistosairaaloissa ihan jees kokemukset, ehkä niillä ei ole vielä naksahtanut päässä tai ovat vain nuorempaa sukupolvea niin se auttaa.

    • Miika72ver2

      Mika Suominen on outo hyypiö. Kommunikointi ala-arvoista ja rehvakkaan oloinen persereikä. Tuijottaa ruutua eikä vastaa asiakkaan kysymyksiin mitenkään.

      • Julki_Terhikki_Valvira

        Onko tämä se sama ortopedi Mika Suominen, jolta otettiin pari vuotta sitten vähäks aikaa lääkärioikeudet pois?


      • Anonyymi
        Julki_Terhikki_Valvira kirjoitti:

        Onko tämä se sama ortopedi Mika Suominen, jolta otettiin pari vuotta sitten vähäks aikaa lääkärioikeudet pois?

        Voi olla että Siinä kohtaa minun takiani🤔


    • eikinä

      Ai kamala, ikinä en voisi suositella Mehiläisestä Jouni Heikkilää. Ei ottanut vastaanotolla tosissaan ja kyseenalaisti vaivaani. Nyt kuitenkin jo toisen ortopedin määräämänä yhteensä 5viikkoa sairaslomaa. Todella epämiellyttävä vastaanotto Heikkilällä ja teki omia olettamuksia, jonka vuoksi piti heti perään mennä toiselle lääkärille. Tein valituksen.

      • eikinä

        Anteeksi erittäin vanhan ketjun nosto, mutta tähän ei vaan voinut olla vastaamatta.


      • tolkuntolkku

        Hiton hyvä, että teit valituksen.
        Tehkää muutkin, jos joskus saataisiin tolkkua näihin lääkäreihin, jotka ei oikein jaksa hoitaa työtänsä. Kaikki kunnia heillle, jotka osaavat ja jaksavat.


      • Leikkattu

        Ortopedi Juha Ranne kaikinpuolin fiksu, asiallinen, inhimillinen. Potilaana jäi luottavainen ja turvallinen olo että hyvissä käsissä ollaan.


      • Minkki
        Leikkattu kirjoitti:

        Ortopedi Juha Ranne kaikinpuolin fiksu, asiallinen, inhimillinen. Potilaana jäi luottavainen ja turvallinen olo että hyvissä käsissä ollaan.

        Solisluu napsahti poikki 6 vkoa sitten. Ei ole luutunut. Ranne leikkaa parin viikon sisällä. Olisin kiinnostunut kuulemaan lisää kokemuksestasi.


      • Anonyymi

        Turun Mehiläisessä kaikki muutkin lääkärit täysin epäpäteviä! Osaavat sairauslomaa kirjoittaa, eivät muuta.


    • Pena15

      Heikkilän ammattitaidosta lääkärinä en osaa sanoa, mutta persoonana todella kummallinen ja tuntuu todella välinpitämättömältä. En itse suosittelisi

    • Anonyymi

      Kävin tuolla Pohjola Sairaalassa jossa oli oikein mukana ortopedi nimeltään Kalle Rahi. Oli todella mukava ja otti kipuni tosissaan!

      • Anonyymi

        Yksi ja ainoa olkapää spesialisti Suomessa, eli joka leikkaa ainoastaan ja vain olkapäitä, ylilääkäri, olkakirurgi Harri Heliö. Molemmat tapaturmissa pahasti rikkotuneet olkapääni leikattu hänen toimestaan. Toiseen asennettiin tähystysleikkauksessa biologinen jännesiirre kahden vetäytyneen jänteen massiivirepeämän korjaamiseksi, ja tämä neljä vuotta tapaturman jälkeen! Leikkauksen jälkeen käden toimintakyky palautui täydellisesti noin vuodessa! Aivan suvereeni lääkäri olkapäiden kanssa!


    • Anonyymi

      Kalle Rahi on vakuutus lääkäri, Turussa vakuutus lääkärit toimii lähes jokaisella terveys asemalla. Pulssi, Pohjola sairaala ym. Varoitus, jos sinulle sattuu tapaturma, vältä mm edellä mainitutta lääkäriä, jos sinulla on vakuutus.

      • Anonyymi

        Höpö höpö, vakuutusyhtiöllä ei ole mitään tekemistä lääkärin ammattitaidon kanssa. Joko sitä on tai ei ole. Ja jos kyse on turkulaisesta lääkäristä, ammattitaitoa luultavasti ei ole


    • Anonyymi

      Turussa on Suomen huonoimmat lääkärit. Eivät saa ketään kuntoon

    • Anonyymi

      Turussa on Suomen huonoimmat lääkärit! Se on ihmeellistä, miten Turun seudulla tapaturmasta johtuvat sairauslomat aina pitkittyvät. Lääkärit eivät saa ketään kuntoon. Sitten vakuutusyhtiöt joutuvat maksumiehiksi lääkäreiden osaamattomuuden vuoksi. Lääkäreiden tulisi itse maksaa omasta pussistaan, jos sairauslomat alkavat pitkittymään. Luulisi sitten, että Turussakin alkaisi työnteko nopeammin maistua. t:entinen vakuutusyhtiön työntekijä

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      69
      6826
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      28
      4430
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      272
      2863
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      27
      2111
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1673
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      99
      1465
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1161
    8. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1144
    9. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      306
      1143
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1101
    Aihe