Commodore tuli!

c-64

13

2041

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Duke..

      No mitäs odotit? Omaa käyttistä? Omaa laitekantaa? Mitä?

      • c-64

        Odotin jotain Wiin kaltaista innovaatiota joka mullistaisi pelaamisen. Esimerkiksi kuusnepan kaltaista pöytäkonetta vaikka esiasennetulla Linuxilla jossa olisi ollut esiasennettuja pelejä sekä toimivat ympäristöt pelienkehitykseen ilman, että pitäisi maksaa rojaltteja sellaisista laitevalmistajille.

        Kelpaako tämä?


      • Duke..
        c-64 kirjoitti:

        Odotin jotain Wiin kaltaista innovaatiota joka mullistaisi pelaamisen. Esimerkiksi kuusnepan kaltaista pöytäkonetta vaikka esiasennetulla Linuxilla jossa olisi ollut esiasennettuja pelejä sekä toimivat ympäristöt pelienkehitykseen ilman, että pitäisi maksaa rojaltteja sellaisista laitevalmistajille.

        Kelpaako tämä?

        Vaikka Linuxilla toki saadaan Windowssin DX pelejä pyörimään emulaattorien avulla (ja toki OpenGL pelit pyörii suoraan Linux versioina) ei mielestäni Linux ole siltikään pelikoneen alustana kelpo nykypäivänä, kun niitä pelejä pitäs saada HETI, Windows on ainut alusta.

        Tietysti halpoja rupu (ja C64) pelejä saadaan Linuxillakin pyörimään, mutta en usko että busines-mielessä olis kovin kannattavaa rakentaa PC-konetta tämmöisiä varten, kun ne toimivat myös Windowssilla ne rupu (C64 pelit) nykyiset huippupelit.

        "jossa olisi ollut esiasennettuja pelejä sekä toimivat ympäristöt pelienkehitykseen ilman, että pitäisi maksaa rojaltteja sellaisista laitevalmistajille."

        Tämähän on toki mahdollista millä tahansa linuxilla, sen kun rupeet vääntämää koodia.


    • mitään poikkeavaa

      kehityslinjaa panna pystyyn, kun ei siihen pystynyt isotkaan firmat kuten Apple eikä IBM...

      • IBM ja Apple

        Kuule, IBM:llä oli oma kehityslinja, IBM toi ensimmäisen pc:n jota muut alkoivat heti kopioimaan. Se että IBM myi pc-tuotantonsa Lenovolle on sääli mutta minkäs teet...

        Apple on myös luonut oman kehityslinjansa ja se mennä porskuttaa edelleen, mikäs Applen tappaisi ja hyvä niin!

        Ja jos kerran on olemassa erilaisia pelikonekonsolifirmoja niin miksi ei Commodore voisi olla yksi niistä, miksi Commodoren pitäisi olla pelkkä pc-firma muiden joukossa? Minäkin olisin odottanut jotain kuusnepan tai amigan kaltaista omaperäistä systeemiä mutta tulikin vain pelkkä pc ja vielä surkealla Mikkiksen käyttiksellä. :(

        Ei sillä, kyllähän minä PC:tä käytän ja aion siirtyä linuxiin mutta olisi kiva olla rinnalla joku muu, ihan oma systeeminsä. Mac kiinnostaa kyllä mutta olen innostunut myös vanhoista koneista kuten Amiga, C64 ja Atari.


      • Sony PSX voitti taistelun
        IBM ja Apple kirjoitti:

        Kuule, IBM:llä oli oma kehityslinja, IBM toi ensimmäisen pc:n jota muut alkoivat heti kopioimaan. Se että IBM myi pc-tuotantonsa Lenovolle on sääli mutta minkäs teet...

        Apple on myös luonut oman kehityslinjansa ja se mennä porskuttaa edelleen, mikäs Applen tappaisi ja hyvä niin!

        Ja jos kerran on olemassa erilaisia pelikonekonsolifirmoja niin miksi ei Commodore voisi olla yksi niistä, miksi Commodoren pitäisi olla pelkkä pc-firma muiden joukossa? Minäkin olisin odottanut jotain kuusnepan tai amigan kaltaista omaperäistä systeemiä mutta tulikin vain pelkkä pc ja vielä surkealla Mikkiksen käyttiksellä. :(

        Ei sillä, kyllähän minä PC:tä käytän ja aion siirtyä linuxiin mutta olisi kiva olla rinnalla joku muu, ihan oma systeeminsä. Mac kiinnostaa kyllä mutta olen innostunut myös vanhoista koneista kuten Amiga, C64 ja Atari.

        täytyy tunnustaa että vaikka mulla oli ja on edelleen Amiga 500:n niin menin ostamaan Sony Playstationin ja AmigaCD32 jäi hankkimatta...


      • haluaisin ne
        Sony PSX voitti taistelun kirjoitti:

        täytyy tunnustaa että vaikka mulla oli ja on edelleen Amiga 500:n niin menin ostamaan Sony Playstationin ja AmigaCD32 jäi hankkimatta...

        monien pc:deni rinnalle, eli nämä haluaisin: Macbook, Amiga 500, C64 ja C128 sekä Atari 520 (toivottavasti muistin Atarin mallinumeron oikein)


      • Sony PSX...
        haluaisin ne kirjoitti:

        monien pc:deni rinnalle, eli nämä haluaisin: Macbook, Amiga 500, C64 ja C128 sekä Atari 520 (toivottavasti muistin Atarin mallinumeron oikein)

        Atari ST:n numero muistaakseni oli 520 ja myöhemmin 1040 ja se kamppaili Amiga 500:n kanssa kotikäyttäjien sieluista. Aiemmat 8-bit Atarit oli toisen numeroisia ja ne kisasivat tietysti C-64:ää vastaan. Atari ST:ssä oli valttina midi-liitäntä mistä oli etua muusikoille.

        Minulla oli silloin aikanaan uutena ostettu C-64 mutta tuli vaihdettua se Amiga 500:n. Nyttemmin olen harkinnut että ostaisinko kuusnelosen jostain kirpparilta mutta ei se tunnu samalta kuin jos olisi se alkuperäinen oma 64 vielä tallessa. Onneksi aikanaan uutena ostamani Amiga 500 on tuli säilytettyä, sillä on mukava muistella vanhoja aikoja käyttämällä sitä aina silloin tällöin :)
        Kirppis 64:t näyttää sitäpaitsi olevan yleensä aika surkeassa kunnossa, näppäimiä puutttuu jne.


      • edellinen kirjoittaja
        Sony PSX... kirjoitti:

        Atari ST:n numero muistaakseni oli 520 ja myöhemmin 1040 ja se kamppaili Amiga 500:n kanssa kotikäyttäjien sieluista. Aiemmat 8-bit Atarit oli toisen numeroisia ja ne kisasivat tietysti C-64:ää vastaan. Atari ST:ssä oli valttina midi-liitäntä mistä oli etua muusikoille.

        Minulla oli silloin aikanaan uutena ostettu C-64 mutta tuli vaihdettua se Amiga 500:n. Nyttemmin olen harkinnut että ostaisinko kuusnelosen jostain kirpparilta mutta ei se tunnu samalta kuin jos olisi se alkuperäinen oma 64 vielä tallessa. Onneksi aikanaan uutena ostamani Amiga 500 on tuli säilytettyä, sillä on mukava muistella vanhoja aikoja käyttämällä sitä aina silloin tällöin :)
        Kirppis 64:t näyttää sitäpaitsi olevan yleensä aika surkeassa kunnossa, näppäimiä puutttuu jne.

        Juurikin ST 520 kuten mainitsin, sellanen olisi mukava peli omistaa. Ja sehän oli juuri tuon midi-ominaisuuden vuoksi jopa vähintäänkin puoliammattilaismuusikoiden suosikkipeli.


      • Duke.
        Sony PSX... kirjoitti:

        Atari ST:n numero muistaakseni oli 520 ja myöhemmin 1040 ja se kamppaili Amiga 500:n kanssa kotikäyttäjien sieluista. Aiemmat 8-bit Atarit oli toisen numeroisia ja ne kisasivat tietysti C-64:ää vastaan. Atari ST:ssä oli valttina midi-liitäntä mistä oli etua muusikoille.

        Minulla oli silloin aikanaan uutena ostettu C-64 mutta tuli vaihdettua se Amiga 500:n. Nyttemmin olen harkinnut että ostaisinko kuusnelosen jostain kirpparilta mutta ei se tunnu samalta kuin jos olisi se alkuperäinen oma 64 vielä tallessa. Onneksi aikanaan uutena ostamani Amiga 500 on tuli säilytettyä, sillä on mukava muistella vanhoja aikoja käyttämällä sitä aina silloin tällöin :)
        Kirppis 64:t näyttää sitäpaitsi olevan yleensä aika surkeassa kunnossa, näppäimiä puutttuu jne.

        Oli eka tietokoneeni, Atari 520 STfm. Ekaksi taisi tulla 1040 ST malli ja kuten Commodorellakin Amiga 500, oli 520 se kevennetty malli 1040 ST:stä (muistin osalta)

        Hupaisinta oli, että toivoin märissä unissa aina Amiga 500:sta ja kun isäukko soitti ostaneensa nyt sen tietokoneen, kotiin tultua se toikin Atari ST:n :D heheh. Sanoi, että tämähän on 520, parempi kuin se "Amiga". Aluksi olin pettynyt, mutta sittemmin olin tosi tyytyväinen koneeseen :)


    • Myös pettynyt

      Tuskinpa pelkästä pc-klonista voi mitään kuusnepan kaltaista menestystä tulla. Pelkkää tutulla nimellä ratsastamista ja kaiken kaikkiaan heppoinen rahastusyritys.

    • Pelkkää huijausta

      Eihän tuo mikään oikea Commodore ole. Tuo on jotakin ihan muuta millä ei mitään tee.

    • TDJ

      juu aika heikolta näyttää sama ku laittaisin oman koneen kylkeen c tarrat!!

      ja modaisin sen tuollaiseksi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      260
      2501
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      187
      1599
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      58
      1406
    4. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      79
      1136
    5. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      3
      1129
    6. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      219
      993
    7. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      78
      990
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      45
      885
    9. Kärsämäki rosvojen ja tuhopolttajien kylä?

      Poliisi ampui uhkaava miestä Kärsämäellä. Ja vasta joku poltti rivitalon. Mikä riivaa Kärsämäkisiä? Joko tuulimyllyjen
      Kärsämäki
      15
      710
    10. Kohta me ei enää nähdä :(

      En pääse enää uppoutumaan silmiisi enkä kuunnella ihanaa ääntäsi. Elämä on pstä.
      Ikävä
      39
      709
    Aihe