menopur

"takaako"

kuinka hyvät mahdollisuudet menopurin käytössä olisi saada kaksoset?
lääkken pakkausselosteessa sanotaan että lääkettä käytetään ennen ivf:ää mutta itse olen inssiin menossa. Ihmetyttää.

7

959

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jkfld

Menopur "kehittää" munasolun. Joskus niitä voi kehittyä useampikin, mutta minun lääkärini mukaan se, että useampi irtoaa yhtäaikaa on harvinaista. Ja vaikka useampi irtoaisikin yhtäaikaa, monisikiöisen raskauden todennäköisyys on promillen verran eli todella epätodennäköistä. Minäkin ole käyttänyt menopuria ennen inssiä, lähinnä sen takia kun ovis olisi osunut viikonlopulle, eli on siirretty ovista viikolle.

• minäminäminä***

etkö ole keskustellut läälärisi kanssa asiasta?
      Menopur on mielestäni miedompi hormonipistoslääke kuin Puregon, itse olen käyttänyt molempia.

Kun issiä kaavaillaan, sulla on polilla seuranta tietyin väliajoin.
      Inssiin tarkoituksena ois saada kasvamaan korkeintaan kaksi munarakkulaa, mutta aina se ei onnistu, voi olla että niitä kasvaa enemmän jolloin tehdään ivf.
      Oma lääkärini ei olisi ottanut riskiä inssiä tehdessään jos ois ollu enemmän ku yksi munarakkula.
      Tietenkin aina on mahdollista, mutta täytyy varautua seikkaan että munarakkuloissa ei aina edes ole solua.

Eli, pistoshormoneja käytetään sekä inssiin että ivf:ään, merkillä ja annoksella on eroa.
      Toivottavasti helpotti:)

• juttua....

eli lääkärin puheista käsitin että inssiin menen. kertoi kyllä tuosta moniraskaudesta, sehän vaan innosti mua.

äsken aloin tökkimään tuota menopuria, osa ruiskahti pöydälle ja onnistuin nestettä saamaan pari tippaa jopa kädelle.
        pistoskohdassa puristin mahamakkaraa niin tiukasti että sieltäkin tuli pisara pois.
        KUINKAHAN ENEMMÄN PEFFALLEEN TÄN HOMMAN OIS VOINUT TEHDÄ! VÄHÄN TYMPII!!! VOI HERRANJESTAS TÄTÄ MUN SÖHLÄYSTÄ.
        ONNEKSI 3 pvää jäljellä.

• maahinen*
        juttua.... kirjoitti:

eli lääkärin puheista käsitin että inssiin menen. kertoi kyllä tuosta moniraskaudesta, sehän vaan innosti mua.

äsken aloin tökkimään tuota menopuria, osa ruiskahti pöydälle ja onnistuin nestettä saamaan pari tippaa jopa kädelle.
        pistoskohdassa puristin mahamakkaraa niin tiukasti että sieltäkin tuli pisara pois.
        KUINKAHAN ENEMMÄN PEFFALLEEN TÄN HOMMAN OIS VOINUT TEHDÄ! VÄHÄN TYMPII!!! VOI HERRANJESTAS TÄTÄ MUN SÖHLÄYSTÄ.
        ONNEKSI 3 pvää jäljellä.

älä huoli, minä myös käytin menopuria insseissä. ultrallahan sitä kontrolloidaan ettei tule liian monta rakkulaa. huomenna pistosksenpistäminen ja sekoittaminen menee varmasti paremmin, älä hätäile pienistä tipoista.

• kiitoskiitos
        maahinen* kirjoitti:

älä huoli, minä myös käytin menopuria insseissä. ultrallahan sitä kontrolloidaan ettei tule liian monta rakkulaa. huomenna pistosksenpistäminen ja sekoittaminen menee varmasti paremmin, älä hätäile pienistä tipoista.

kannustavista sanoista. =) jos sitä huomenna sais aineet mahan sisään. =)

• typytsy
        kiitoskiitos kirjoitti:

kannustavista sanoista. =) jos sitä huomenna sais aineet mahan sisään. =)

Heip mulla menopurista hyvät kokemukset. Vuosi terolutteja ja yritystä. Sit clomeja puolisen vuotta. Viimeisessä kierrossa clomi 100mg, menopur 75iu ja pregnyl piikki kun ultrassa todettiin 2 tarpeeksi isoa rakkulaa. Nyt rv22 menossa!!:-) ja yksi vauva masussa:-)

• mulla on huomenna kp 12
        typytsy kirjoitti:

Heip mulla menopurista hyvät kokemukset. Vuosi terolutteja ja yritystä. Sit clomeja puolisen vuotta. Viimeisessä kierrossa clomi 100mg, menopur 75iu ja pregnyl piikki kun ultrassa todettiin 2 tarpeeksi isoa rakkulaa. Nyt rv22 menossa!!:-) ja yksi vauva masussa:-)

eli olen syöntyt 5 pv clomeja 100 mg ja pistänyt menopuria 4 pv, huomenna ultra kierron 12 pv.
        Edellisessä kierrossa oli ovis 16-17-18 pv, mitenkähän nyt, ehtiikö ne tekemään inssin jo loppuviikolla vai siirretäänkö se pregnylin avulla ensiviikkoon?

Oon ihan paineessa kun mietin ja plärään nettiä läpi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra leikkasi alimmalta tulodesiililtä 15 %

Muistaako kukaan Riikka Purran kovaäänisen vaalilupauksen ennen eduskuntavaaleja? https://yle.fi/a/74-20221152 "THL o
      Maailman menoa
      348
      6399
    2. Muistele nainen niitä meidän yhteisiä hetkiä

Miltä ne tuntui? Enkö aina huokunut välittämistä, kiintymystä. Eikö sinulla aina ollut hyvä olo kanssani? Minulla ainaki
      Ikävä
      48
      3806
    3. Olisitko tältä

seisomalta valmis seksuaaliseen kanssakäymiseen hänen kanssaan?
      Ikävä
      97
      1005
    4. Yllätä mut ja laita viestiä

Whatsapissa. Uskallatko vielä?
      Ikävä
      52
      880
    5. Huomasin kyllä

Mitä tästä pitäisi ajatella?
      Ikävä
      56
      846
    6. Miellyttääkö eniten

Kaivattusi persoona vai ulkonäkö?
      Ikävä
      41
      830
    7. Naiset ei halua kilttejä miehiä

Näin se vaan on..jos olet ilman tatskoja, et rähjää, sinulla ei ole rikosrekisteriä, olet liian kiltti, et sano pahasti,
      Ikävä
      137
      823
    8. Tämä kikka tekee lihapullista entistä maukkaampia - Tämä "ihmeaine" löytyy keittiön kaapista

Lihapullat ja ruskea kastike on arkiruokien kunkku! Paistatko itse lihapullat pannulla vai uunissa? Näin saat ruoasta v
      Ruoanlaitto
      8
      813
    9. Haluatko sitten

Rakastella miten paljon?
      Ikävä
      68
      810
    10. Seiska: Helmi Loukasmäki paljastaa - Näin Danny ja Helmi tapasivat

Helmi Loukasmäki, 25, ja Ilkka Danny Lipsanen, 83, ovat seurattuja julkkiksia. Mutta tiesitkö, miten he tapasivat? Lue
      Viihde ja kulttuuri
      14
      761
    Aihe