Vinkkejä sormuksen hankintaan

kiitos :)

Kihlasormukset ja myöhemmin vihkisormukset olisivat hankinnassa. Kummatkin haluamme keltakultaa. Mitä kaikkea kannattaisi ottaa huomioon sormuksen ostamisessa? Mietin vaan onko myyjillä tapana hieman puijata esim. sormuksen painossa, laadussa, hinnoissa jne... Välttämättä ei itse hoksaa eikä osaa kysyä kaikkea. Mitään halpoja pilipali-sormuksia emme halua.
Ei ole kokemusta aikaisemmista kihlautumista, joten kaikki pienet ja isommat vinkit otamme ilomielin vastaan. :D Ja kokemuksia onnistuneista tai epäonnistuneista sormushankinnoista. Kiitos.

5

5821

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • veitikka1

Jos ostatte Tillanderin (Tillandereitakin on kahta eri tekijää, molempien pitäisi kuitenki olla luotettavia ja varmoja), Kalevala Korun, J. Ailion tai Sandbergin valmistaman sormuksen, on laatu taattu. Kohinoorin nimeen myös jotkut vannovat (Kohinoor ja Kalevala Koru taitavatkin olla kytköksissä toisiinsa...). Eli näiden tekijöiden mallistosta jos sormus löytyy, niin sormuksen pitäisi olla hyvä. Niin ja Lahden mallisto on myös luotettava.

• Aune

Käypä kultasepän puheilla. Saatte juuri sellaiset sormukset kuin haluatte. Hinta: teko kullan paino.
      Itsellä sormus, 10g kultaa teko 100€= 300€.
      Edullisempi kun vastaavat tehdastekoiset...

Suomessa myyjillä EI´OLE tapana "puijata" asiakkaita, se on bisneksen loppu!

• Kaaso

Kun hankit kihlasormuksen, hanki sellainen, joka sopii myös tulevan vihkisormuksen kanssa. Lähinnä tyylien ja värien samankaltaisuutta kannattaa tarkastella sormusten kesken. Toivottavasti pointti tuli esille :)

• tämä nyt varmaankin tuli liian myöhään, mutta edullisesti olisi voinut teetättää jossakin käsi ja taideteollisuuden tai muun vastaavan opinahjon kolmannen vuoden oppilaan päättötyönä.

itse harrastan korujen tekoa, niin tein ekoihin kihloihin itse sormukset hopeasta, kultaa kun en pysty pitämään.
      varmaankin tuleviinkin kihloihin, jos enää tulee, sekä vihkisormukset, haluaisin tehdä itse, ellei se toinen ehdi mennä ensin häsläämään selän takana jossain liikkeessä jotain muuta:)

• Ren59

Mitä tukevampi sen vahvempi. Kannattaa tietää mitä grammahintaa sormuksestaan on maksamassa. Sormuksen painonhan saa kysyttyä helposti, sillä jokaisessa kultasepänliikkeessä tulee olla vaaka, pelkästään romukullan vastaanottamista varten. Alle 30€/gr on edullinen puolipyöreäksi sormukseksikin.

Varo kaksi yhden hinnalla tarjouksia. Olen kerran kysynyt mihin hintaan se yksi myytäisiin, niin vastaus oli 70% kahden hinnasta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      72
      2698
    2. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      23
      2672
    3. Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän

Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi
      Maailman menoa
      107
      2322
    4. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      34
      1619
    5. Hajoaako persut kuten 2017?

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen
      Maailman menoa
      239
      1553
    6. Mihin se sysipska hävisi?

Katso Frida Kahlo elämäkerta ja opi.
      Ikävä
      32
      1537
    7. Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle

IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt
      Kankaanpää
      40
      1475
    8. Mitä haluat oikeasti

Mun ymmärtävän? Sitäkö ettet rakasta ja ole valmis mihinkään?
      Ikävä
      28
      1270
    9. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      20
      1216
    10. Mitä uskot sinun

Ja kaivattusi välillä tulevan tapahtumaan lähiaikoina
      Ikävä
      95
      1181
    Aihe