lastenkoti

Vieläkö porvoolaisessa lasten kodissa istutetaan tuhmat lapset pimeään saunaan jäähylle ja ovi kiinni?

16

3360

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ?????

Mitä toi tarkoittaa??????????

• sitä...

mitä kirjoitinkin. En nyt viitsi nimeä kuitenkaan mainita...

• Tarkoitit?
        sitä... kirjoitti:

mitä kirjoitinkin. En nyt viitsi nimeä kuitenkaan mainita...

...

• tietää totuuden...
        Tarkoitit? kirjoitti:

...

:) joku toinenkin tietää....

• vaari'

Saksanniemen lastenkodissa mitään arestirangaistuksia tunnettu. Remmiä tuli kyllä pahemmissa tapauksissa.

• Henrik Poltorp

Tämä viesti ei pelaa piruullakaan. Kun olen saanut sen valmiiksi se häipyy maailam tuuliin . Asia koskee saksannniemen lastekotia

• Henrik Poltorp

Voi että! Miksi näin myöhään näitä Saksanniemen lastekodin
      asioita. 30-luvun lapset ovat tuskin enää elossa. Ja kaikki tieto on julkisuuslain alaista. Tai hävitetty. Minä olin Saksanniemen lastenkodissa 36-41, eikä minusta ole mainittu juuri sanallakaan. Sellaista oli se suomalainen virantoiminta siihen aikaan. Me olimme kovan onnen lapsia. Kaikissa muissa pohjoismaiisa ovat nämä asiat nostettu esille mutta ei Suomessa
      Minua harmittaavieläkin kun lastenkodin
      henkilökunta söivät minun alku-karamellini ja muutenkin
      napistelivat lasten annoksista.

• veljenpojka

Tätini oli myös Saksanniemen lastenkodissa 1939-> voisitteko nimimerkit, Henrik Poltorp ja vaari' ottaa yhteyttä minuun lujapipo(at)gmail.com

• veljenpojka
        veljenpojka kirjoitti:

Tätini oli myös Saksanniemen lastenkodissa 1939-> voisitteko nimimerkit, Henrik Poltorp ja vaari' ottaa yhteyttä minuun lujapipo(at)gmail.com

Vielä tarkennukseksi, että papereissa lukee: Asui Saksanniemen lastenkodissa. Tuohon aikaan hän oli n.22v olisiko ollut töissä siellä? Etunimi Dora.

• Anonyymi

Hei, onko vielä henkilöitä jotka olivat Saksanniemen lastenkodissa. Minua kiinnostaa!

• Anonyymi

Hei. Olin tuolla pikkupoikana -60 luvun alkupuolella

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hei. Olin tuolla pikkupoikana -60 luvun alkupuolella

Onko näin

• Anonyymi

Itse olin tuolla -60 luvun alussa

• Anonyymi00016
        Anonyymi kirjoitti:

Onko näin

Kyllä vain. Kahteen eri otteeseen, eli haettiin välillä pois, mutta melko pian taas uudelleen sinne.

• Anonyymi

Lestadiolaisilla oli aikoinaan, ja varmaan vieläkin, semmoinen häpeärangaistus lapselle että isi laittoi sormen pyllyyn. Varsinkin tyttöjä se nolotti kovasti.

• Anonyymi

Itsellä tulee mieleen porvoolainen kuurojen ruotsinkielisten lasten "hoivakoti". Ystäväperheestä kaksi lasta vietti 60-luvulla siellä jo varhaislapsuudesta osan lapsuuttaan, ainoastaan lomilla pääsivät käymään kotonaan. Eivät hyvällä niitä aikoja muistele.
      Muuttivat 70-luvulla Ruotsiin, jossa oli paremmat mahdollisuudet elää.
      Hyvä tiedostaa näin kansainvälisenä YK:n julistamana vammaisten päivänä. Onneksi ajat ovat muuttuneet myönteisemmiksi. Asenteissa kuitenkin on parantamisen varaa itsekullakin. Toivottavasti kouluissakin on huomioitu tämä tärkeä aihe tänään.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Petteri Orpo on satusetä

Väittää että työllisyys on Suomessa samalla tasolla kuin hallituksen aloittaessa kesällä 2023. Fakta on, että työllisi
      Maailman menoa
      66
      3286
    2. Kauppalehti - Törkeä skandaali paljastui: Espanja käytti EU-rahoja ihan muuhun kuin piti

Espanja on käyttänyt miljardeja euroja EU:n elpymisavustuksia eläkkeisiin ja sosiaalimenoihin – ja pyytää lisää. Espanj
      Maailman menoa
      90
      3066
    3. SDP pelastaa uppoavan Suomen

2027 kun SDP voittaa ylivoimaisesti vaalit alkaa Suomen uusi raju syöksy kohti täystyöllisyyttä ja turvallisempaa yhteis
      Maailman menoa
      177
      3018
    4. Minkä ikäinen

on kaipaamasi ihminen? Minä vuonna syntynyt?
      Ikävä
      137
      2396
    5. Orpo ja Purra, käykää hakemassa oppia Espanjasta

Espanja on näyttänyt kuinka kova työttömyys nujerretaan ja saadaan maan talous palautettua nousu-uralle. Ei ole häpeä kä
      Maailman menoa
      41
      2376
    6. Jopa Espanjassa talous kasvaa, Purra vain irvistelee

Huomaa kuinka Purra on Suomen historian huonoin miniseteri, joka ei ole saanut aikaiseksi kuin tuhoa, Siis jopa vasemmis
      Maailman menoa
      205
      2211
    7. Tsemii Pete ja Linda! Tässä tärkeät kellonajat Euroviisut-viikon ohjelmista tv:ssä!

Euroviisut järjestetään Wienissä Itävallassa 12.-16. toukokuuta. Tsemii Pete ja Linda kisaan! Vetäkää Suomelle voitto Li
      Euroviisut
      36
      1724
    8. Raiskaukset loppumaan?

Onko kenelläkään tiedossaan tuloksellisia keinoja saada väkisinmakaaminen loppumaan tai edes vähenemään? Lainsäädännön
      Sinkut
      401
      1689
    9. Jääkiekon MM:t pitää siirtää MTV:ltä Ylelle

Persuille ikäviä uutisia taas. . Valtioneuvoston asetuksen mukaan MM-kisat kuuluvat kansallisesti merkittäviin tapahtumi
      Maailman menoa
      52
      1688
    10. Ruotsi laskee jälleen bensaveroa, Riikka irvailee tumput suorana

Euron bensa oli persujen vaalilupaus, mutta kohta alkaa olla kolmosella alkavia litrahintoja. Meanwhile in Sverige: "
      Maailman menoa
      2
      1361
    Aihe