Vieläkö porvoolaisessa lasten kodissa istutetaan tuhmat lapset pimeään saunaan jäähylle ja ovi kiinni?
lastenkoti
14
3082
Vastaukset
- ?????
Mitä toi tarkoittaa??????????
- sitä...
mitä kirjoitinkin. En nyt viitsi nimeä kuitenkaan mainita...
- Tarkoitit?
sitä... kirjoitti:
mitä kirjoitinkin. En nyt viitsi nimeä kuitenkaan mainita...
...
- tietää totuuden...
Tarkoitit? kirjoitti:
...
:) joku toinenkin tietää....
- vaari'
Saksanniemen lastenkodissa mitään arestirangaistuksia tunnettu. Remmiä tuli kyllä pahemmissa tapauksissa.
- Henrik Poltorp
Tämä viesti ei pelaa piruullakaan. Kun olen saanut sen valmiiksi se häipyy maailam tuuliin . Asia koskee saksannniemen lastekotia
- Henrik Poltorp
Voi että! Miksi näin myöhään näitä Saksanniemen lastekodin
asioita. 30-luvun lapset ovat tuskin enää elossa. Ja kaikki tieto on julkisuuslain alaista. Tai hävitetty. Minä olin Saksanniemen lastenkodissa 36-41, eikä minusta ole mainittu juuri sanallakaan. Sellaista oli se suomalainen virantoiminta siihen aikaan. Me olimme kovan onnen lapsia. Kaikissa muissa pohjoismaiisa ovat nämä asiat nostettu esille mutta ei Suomessa
Minua harmittaavieläkin kun lastenkodin
henkilökunta söivät minun alku-karamellini ja muutenkin
napistelivat lasten annoksista.- veljenpojka
Tätini oli myös Saksanniemen lastenkodissa 1939-> voisitteko nimimerkit, Henrik Poltorp ja vaari' ottaa yhteyttä minuun lujapipo(at)gmail.com
- veljenpojka
veljenpojka kirjoitti:
Tätini oli myös Saksanniemen lastenkodissa 1939-> voisitteko nimimerkit, Henrik Poltorp ja vaari' ottaa yhteyttä minuun lujapipo(at)gmail.com
Vielä tarkennukseksi, että papereissa lukee: Asui Saksanniemen lastenkodissa. Tuohon aikaan hän oli n.22v olisiko ollut töissä siellä? Etunimi Dora.
- Anonyymi
Hei, onko vielä henkilöitä jotka olivat Saksanniemen lastenkodissa. Minua kiinnostaa!
- Anonyymi
Hei. Olin tuolla pikkupoikana -60 luvun alkupuolella
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hei. Olin tuolla pikkupoikana -60 luvun alkupuolella
Onko näin
- Anonyymi
Lestadiolaisilla oli aikoinaan, ja varmaan vieläkin, semmoinen häpeärangaistus lapselle että isi laittoi sormen pyllyyn. Varsinkin tyttöjä se nolotti kovasti.
- Anonyymi
Itsellä tulee mieleen porvoolainen kuurojen ruotsinkielisten lasten "hoivakoti". Ystäväperheestä kaksi lasta vietti 60-luvulla siellä jo varhaislapsuudesta osan lapsuuttaan, ainoastaan lomilla pääsivät käymään kotonaan. Eivät hyvällä niitä aikoja muistele.
Muuttivat 70-luvulla Ruotsiin, jossa oli paremmat mahdollisuudet elää.
Hyvä tiedostaa näin kansainvälisenä YK:n julistamana vammaisten päivänä. Onneksi ajat ovat muuttuneet myönteisemmiksi. Asenteissa kuitenkin on parantamisen varaa itsekullakin. Toivottavasti kouluissakin on huomioitu tämä tärkeä aihe tänään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sanna niin nättinä Amsterdamin Business Foorumilla
Upeasti edustaa taas Suomea ulkomailla meidän kansainvälinen superstaramme. Miksei persuilla ole ketään siedettävän näk17310049Stubb jo paljon tunnetumpi kuin kaikki persut yhteensä
Nyt on aika ottaa mittaa tunnettavuudesta, herrat ja narrit! Joku tuolla toisessa ketjussa väitti, että "persujen rivimi89572Työeläkkeiden maksaminen on lopetettava
Suomen talous on palkansaajien vuosikausia heikentyneen ostovoiman vuoksi niin kuralla, että palkkasumman jakamisessa ta1548111Sofia Virran pahoinpitelyä puolustetaan netissä
HS soitti Virran pahoinpitelyä puolustaneille https://www.hs.fi/politiikka/art-2000011516353.html2667606Purra tekee hyvää työtä, me suomalaiset haluamme että hän jatkaa myös
seuraavan hallituksen valtiovarainministerinä. Kovina aikoina pitää olla kova.1526286Koska Minja Koskela ja Sofia Virta kääntyy islamiin?
Sekä vihreät että vasurit selvästi pitävät islamista ja muslimeista, varsinkin naiset, joten voidaan olettaaa että nuo k876007Persu Keskisarja on politiikan Uuno Turhapuro
Asiantuntija luonnehtii Keskisarjaa Trumpin ajan Turhapuroksi, joka ärsyttää kokoomusta. – Keskisarjan känni-imago j625836Stubb jo paljon tunnetumpi ja arvostetumpi maailmalla, kuin Marin koskaan
Stubb tekee sitä työtä mitä pitää, hän ei koreile vaatteilla eikä ole baareissa räkäposkella kuten Marin. Marininhan pit964893Oikeistohallitusten aikaan saannokset.
Holkerin touhujen seurauksena lama. Aho jatkoi tuhoa osaamattomuudellaan. Katainen ja alkoi talouden alamäki. Sipilä ja163975Pelle Miljoona, 70, saa harvinaista taiteilijaeläkettä - Tämän suuruinen eläke on kuussa!
Pelle Miljoona on kyllä symppis! Peace! Suomen punk-konkari Pelle Miljoona on yksi syksyn Vain elämää -kauden artisteist581613