lastenkoti

Vieläkö porvoolaisessa lasten kodissa istutetaan tuhmat lapset pimeään saunaan jäähylle ja ovi kiinni?

14

3013

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ?????

Mitä toi tarkoittaa??????????

• sitä...

mitä kirjoitinkin. En nyt viitsi nimeä kuitenkaan mainita...

• Tarkoitit?
        sitä... kirjoitti:

mitä kirjoitinkin. En nyt viitsi nimeä kuitenkaan mainita...

...

• tietää totuuden...
        Tarkoitit? kirjoitti:

...

:) joku toinenkin tietää....

• vaari'

Saksanniemen lastenkodissa mitään arestirangaistuksia tunnettu. Remmiä tuli kyllä pahemmissa tapauksissa.

• Henrik Poltorp

Tämä viesti ei pelaa piruullakaan. Kun olen saanut sen valmiiksi se häipyy maailam tuuliin . Asia koskee saksannniemen lastekotia

• Henrik Poltorp

Voi että! Miksi näin myöhään näitä Saksanniemen lastekodin
      asioita. 30-luvun lapset ovat tuskin enää elossa. Ja kaikki tieto on julkisuuslain alaista. Tai hävitetty. Minä olin Saksanniemen lastenkodissa 36-41, eikä minusta ole mainittu juuri sanallakaan. Sellaista oli se suomalainen virantoiminta siihen aikaan. Me olimme kovan onnen lapsia. Kaikissa muissa pohjoismaiisa ovat nämä asiat nostettu esille mutta ei Suomessa
      Minua harmittaavieläkin kun lastenkodin
      henkilökunta söivät minun alku-karamellini ja muutenkin
      napistelivat lasten annoksista.

• veljenpojka

Tätini oli myös Saksanniemen lastenkodissa 1939-> voisitteko nimimerkit, Henrik Poltorp ja vaari' ottaa yhteyttä minuun lujapipo(at)gmail.com

• veljenpojka
        veljenpojka kirjoitti:

Tätini oli myös Saksanniemen lastenkodissa 1939-> voisitteko nimimerkit, Henrik Poltorp ja vaari' ottaa yhteyttä minuun lujapipo(at)gmail.com

Vielä tarkennukseksi, että papereissa lukee: Asui Saksanniemen lastenkodissa. Tuohon aikaan hän oli n.22v olisiko ollut töissä siellä? Etunimi Dora.

• Anonyymi

Hei, onko vielä henkilöitä jotka olivat Saksanniemen lastenkodissa. Minua kiinnostaa!

• Anonyymi

Hei. Olin tuolla pikkupoikana -60 luvun alkupuolella

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hei. Olin tuolla pikkupoikana -60 luvun alkupuolella

Onko näin

• Anonyymi

Lestadiolaisilla oli aikoinaan, ja varmaan vieläkin, semmoinen häpeärangaistus lapselle että isi laittoi sormen pyllyyn. Varsinkin tyttöjä se nolotti kovasti.

• Anonyymi

Itsellä tulee mieleen porvoolainen kuurojen ruotsinkielisten lasten "hoivakoti". Ystäväperheestä kaksi lasta vietti 60-luvulla siellä jo varhaislapsuudesta osan lapsuuttaan, ainoastaan lomilla pääsivät käymään kotonaan. Eivät hyvällä niitä aikoja muistele.
      Muuttivat 70-luvulla Ruotsiin, jossa oli paremmat mahdollisuudet elää.
      Hyvä tiedostaa näin kansainvälisenä YK:n julistamana vammaisten päivänä. Onneksi ajat ovat muuttuneet myönteisemmiksi. Asenteissa kuitenkin on parantamisen varaa itsekullakin. Toivottavasti kouluissakin on huomioitu tämä tärkeä aihe tänään.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      187
      11448
    2. Pieni häivähdys sinusta

Olet niin totinen
      Ikävä
      58
      5459
    3. Taas ryssittiin oikein kunnolla

r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html
      NATO
      46
      2717
    4. Missä olet ollut tänään kaivattuni?

Ikävä sai yliotteen ❤️ En nähnyt sua tänään söpö mies
      Ikävä
      40
      2365
    5. Vanha Suola janottaa Iivarilla

Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia
      Kemijärvi
      13
      1851
    6. Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin

Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,
      Nurmes
      44
      1815
    7. Otavassa tapahtuu!

Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut
      Mikkeli
      29
      1584
    8. Tiedän kuka sinä noista olet

Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      41
      1460
    9. Tulemmeko hyvin

Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      6
      1406
    10. Känniläiset veneessä?

Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v
      Nurmes
      37
      1379
    Aihe