lastenkoti

Vieläkö porvoolaisessa lasten kodissa istutetaan tuhmat lapset pimeään saunaan jäähylle ja ovi kiinni?

15

3137

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ?????

Mitä toi tarkoittaa??????????

• sitä...

mitä kirjoitinkin. En nyt viitsi nimeä kuitenkaan mainita...

• Tarkoitit?
        sitä... kirjoitti:

mitä kirjoitinkin. En nyt viitsi nimeä kuitenkaan mainita...

...

• tietää totuuden...
        Tarkoitit? kirjoitti:

...

:) joku toinenkin tietää....

• vaari'

Saksanniemen lastenkodissa mitään arestirangaistuksia tunnettu. Remmiä tuli kyllä pahemmissa tapauksissa.

• Henrik Poltorp

Tämä viesti ei pelaa piruullakaan. Kun olen saanut sen valmiiksi se häipyy maailam tuuliin . Asia koskee saksannniemen lastekotia

• Henrik Poltorp

Voi että! Miksi näin myöhään näitä Saksanniemen lastekodin
      asioita. 30-luvun lapset ovat tuskin enää elossa. Ja kaikki tieto on julkisuuslain alaista. Tai hävitetty. Minä olin Saksanniemen lastenkodissa 36-41, eikä minusta ole mainittu juuri sanallakaan. Sellaista oli se suomalainen virantoiminta siihen aikaan. Me olimme kovan onnen lapsia. Kaikissa muissa pohjoismaiisa ovat nämä asiat nostettu esille mutta ei Suomessa
      Minua harmittaavieläkin kun lastenkodin
      henkilökunta söivät minun alku-karamellini ja muutenkin
      napistelivat lasten annoksista.

• veljenpojka

Tätini oli myös Saksanniemen lastenkodissa 1939-> voisitteko nimimerkit, Henrik Poltorp ja vaari' ottaa yhteyttä minuun lujapipo(at)gmail.com

• veljenpojka
        veljenpojka kirjoitti:

Tätini oli myös Saksanniemen lastenkodissa 1939-> voisitteko nimimerkit, Henrik Poltorp ja vaari' ottaa yhteyttä minuun lujapipo(at)gmail.com

Vielä tarkennukseksi, että papereissa lukee: Asui Saksanniemen lastenkodissa. Tuohon aikaan hän oli n.22v olisiko ollut töissä siellä? Etunimi Dora.

• Anonyymi

Hei, onko vielä henkilöitä jotka olivat Saksanniemen lastenkodissa. Minua kiinnostaa!

• Anonyymi

Hei. Olin tuolla pikkupoikana -60 luvun alkupuolella

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hei. Olin tuolla pikkupoikana -60 luvun alkupuolella

Onko näin

• Anonyymi

Itse olin tuolla -60 luvun alussa

• Anonyymi

Lestadiolaisilla oli aikoinaan, ja varmaan vieläkin, semmoinen häpeärangaistus lapselle että isi laittoi sormen pyllyyn. Varsinkin tyttöjä se nolotti kovasti.

• Anonyymi

Itsellä tulee mieleen porvoolainen kuurojen ruotsinkielisten lasten "hoivakoti". Ystäväperheestä kaksi lasta vietti 60-luvulla siellä jo varhaislapsuudesta osan lapsuuttaan, ainoastaan lomilla pääsivät käymään kotonaan. Eivät hyvällä niitä aikoja muistele.
      Muuttivat 70-luvulla Ruotsiin, jossa oli paremmat mahdollisuudet elää.
      Hyvä tiedostaa näin kansainvälisenä YK:n julistamana vammaisten päivänä. Onneksi ajat ovat muuttuneet myönteisemmiksi. Asenteissa kuitenkin on parantamisen varaa itsekullakin. Toivottavasti kouluissakin on huomioitu tämä tärkeä aihe tänään.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Päivän Sanna: Nvidia sijoittaa miljardi dollaria Nokian osakkeisiin

Nvidia merkitsee osakkeet 6,01 Yhdysvaltain dollarin osakekohtaisella merkintähinnalla tavanomaisten toteutumisehtojen t
      Maailman menoa
      66
      5852
    2. Sanna Marin teki sen, mihin muut eivät pystyneet - sote kerralla maaliin

Yli 15 vuotta Suomessa vatvottu sote-uudistus meni lopulta läpi Sanna Marinin hallituksen aikana. Edeltävät hallitukset
      Maailman menoa
      39
      4831
    3. Palkansaajilta kupattiin 27,5 mrd euroa työeläkkeisiin

Jo pelkän himmelin toimintakulut olivat 400 miljoonaa euroa, jolla olisi mukavasti tuottanut myös sote-palveluja hyvinvo
      Maailman menoa
      124
      3760
    4. Enää viisi yötä Sannan kirjaan

Ihan täpinöissään tässä odotellaan. Vaikea pysytellä aloillaan, kun koko ajan tekisi mieli jo kirjakauppaan rynnätä, mut
      Maailman menoa
      16
      3617
    5. Suomessa Pohjoismaiden tyhmimmät demarit......aijaijai..

Lasse Lehtinen sanoo suoraan, että Ruotsissa on fiksummat demarit kuin Suomessa. Ja Tampereella fiksummat demut kuin Hel
      Maailman menoa
      63
      3540
    6. Marinin hallitus hyväksyi soten (105-77) vuonna 2021

vastaan äänesti Kok, persut, KD, Liike Nyt. Nyt on sitten käynyt niin kuin on käynyt. Pääkirjoitus: Sanna Marin jätti
      Maailman menoa
      69
      3423
    7. Lehtinen: "Oli demareidenkin onni, että valkoiset voittivat sodan 1918"

Lasse Lehtisen mukaan vasemmalla on radiohiljaisuus hänen uutuuskirjastaan, "Läheltä piti. Kansakunnan hurjat hetket" L
      Maailman menoa
      100
      2784
    8. SDP:n valtuutettu valehtelee koulutuksensa

SDP:n helsinkiläinen kaupunginvaltuutettu Mahad Ahmed käyttää maisterin titteliä suoritettuaan 60 opintopisteen epäviral
      Maailman menoa
      86
      2660
    9. IL - 100 000 potentiaalista sotilasta pakeni Ukrainasta!

"Ukrainasta nuorten miesten joukkopako Liki 100 000 asevelvollisuusikäistä miestä on poistunut Ukrainasta parin viime k
      Maailman menoa
      28
      2597
    10. Nepotismi jytkyttää porvaristossa

Taas uutisoidaan, että useampi perussuomalainen kansanedustaja on palkannut oman perheenjäsenensä eduskunta-avustajaksi
      Maailman menoa
      89
      2020
    Aihe