Vieläkö porvoolaisessa lasten kodissa istutetaan tuhmat lapset pimeään saunaan jäähylle ja ovi kiinni?
lastenkoti
14
2912
Vastaukset
- ?????
Mitä toi tarkoittaa??????????
- sitä...
mitä kirjoitinkin. En nyt viitsi nimeä kuitenkaan mainita...
- Tarkoitit?
sitä... kirjoitti:
mitä kirjoitinkin. En nyt viitsi nimeä kuitenkaan mainita...
...
- tietää totuuden...
Tarkoitit? kirjoitti:
...
:) joku toinenkin tietää....
- vaari'
Saksanniemen lastenkodissa mitään arestirangaistuksia tunnettu. Remmiä tuli kyllä pahemmissa tapauksissa.
- Henrik Poltorp
Tämä viesti ei pelaa piruullakaan. Kun olen saanut sen valmiiksi se häipyy maailam tuuliin . Asia koskee saksannniemen lastekotia
- Henrik Poltorp
Voi että! Miksi näin myöhään näitä Saksanniemen lastekodin
asioita. 30-luvun lapset ovat tuskin enää elossa. Ja kaikki tieto on julkisuuslain alaista. Tai hävitetty. Minä olin Saksanniemen lastenkodissa 36-41, eikä minusta ole mainittu juuri sanallakaan. Sellaista oli se suomalainen virantoiminta siihen aikaan. Me olimme kovan onnen lapsia. Kaikissa muissa pohjoismaiisa ovat nämä asiat nostettu esille mutta ei Suomessa
Minua harmittaavieläkin kun lastenkodin
henkilökunta söivät minun alku-karamellini ja muutenkin
napistelivat lasten annoksista.- veljenpojka
Tätini oli myös Saksanniemen lastenkodissa 1939-> voisitteko nimimerkit, Henrik Poltorp ja vaari' ottaa yhteyttä minuun lujapipo(at)gmail.com
- veljenpojka
veljenpojka kirjoitti:
Tätini oli myös Saksanniemen lastenkodissa 1939-> voisitteko nimimerkit, Henrik Poltorp ja vaari' ottaa yhteyttä minuun lujapipo(at)gmail.com
Vielä tarkennukseksi, että papereissa lukee: Asui Saksanniemen lastenkodissa. Tuohon aikaan hän oli n.22v olisiko ollut töissä siellä? Etunimi Dora.
- Anonyymi
Hei, onko vielä henkilöitä jotka olivat Saksanniemen lastenkodissa. Minua kiinnostaa!
- Anonyymi
Hei. Olin tuolla pikkupoikana -60 luvun alkupuolella
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hei. Olin tuolla pikkupoikana -60 luvun alkupuolella
Onko näin
- Anonyymi
Lestadiolaisilla oli aikoinaan, ja varmaan vieläkin, semmoinen häpeärangaistus lapselle että isi laittoi sormen pyllyyn. Varsinkin tyttöjä se nolotti kovasti.
- Anonyymi
Itsellä tulee mieleen porvoolainen kuurojen ruotsinkielisten lasten "hoivakoti". Ystäväperheestä kaksi lasta vietti 60-luvulla siellä jo varhaislapsuudesta osan lapsuuttaan, ainoastaan lomilla pääsivät käymään kotonaan. Eivät hyvällä niitä aikoja muistele.
Muuttivat 70-luvulla Ruotsiin, jossa oli paremmat mahdollisuudet elää.
Hyvä tiedostaa näin kansainvälisenä YK:n julistamana vammaisten päivänä. Onneksi ajat ovat muuttuneet myönteisemmiksi. Asenteissa kuitenkin on parantamisen varaa itsekullakin. Toivottavasti kouluissakin on huomioitu tämä tärkeä aihe tänään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2184529
Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.283220Tekisi niin mieli laittaa sulle viestiä
En vaan ole varma ollaanko siihen vielä valmiita, vaikka halua löytyykin täältä suunnalta, ja ikävää, ja kaikkea muuta m1082413Miksi ihmeessä?
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek342014- 1861728
Erika Vikman diskattiin, tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek https://www.rumba.fi/uut341695Kuinka kauan
Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?1131403Kukka ampu taas Kokkolassa?
T. olisi hetkeä aiemmin lähtenyt johonkin. Naapuri kai tekijä J.K., ei paljasjalkainen Kokkolalainen, vaan n. 100km pääs61309Pitääkö penkeillä hypätä Martina?
Eivätkö puistonpenkit ole istumista varten.Ei niitä kannata liata hyppäämällä koskaa likaantuvat eikä siellä kukaan niit2211276- 421262