Rakennustekniikka amk

...

kuinka paljon rakennustekniikan amk linjoilla on yleensä tyttöjä?

9

1785

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ???

      ja kuinka suuri vaikutus sisäänpääsyyn jos on?

      • ????

        mistähän vois saada lisätietoja?


      • Nimetön

        Ei meillä ainakaan ollut haastatteluja.


    • RI-opiskelija

      kyllä meitä naisiakin on rakennualalla! Itse opiskelen rakennustekniikkaa toista vuotta. Luokallani on noin 20 opiskelijaa joista 5 on tyttöjä. Eli loppujen lopuksi ihan hyvä prosenttisossus. Muillakin vuosikursseilla on suunnilleen sama määrä tyttöjä.
      Eli rohkeasti vaan hakemaan kouluun. Naiset pärjäävät alalla hyvin ja tuovat erilaisia näkökantoja rakentamiseen :)

      • rakennusinssiksi?

        Mitä linjoja on rakennusinssin koulutusohjelmassa? Mitä linja itse käyt jne.? Kerro kaikkea mahdollista, olen ehkä hakemassa nyt keväällä!


      • RI-opiskelija
        rakennusinssiksi? kirjoitti:

        Mitä linjoja on rakennusinssin koulutusohjelmassa? Mitä linja itse käyt jne.? Kerro kaikkea mahdollista, olen ehkä hakemassa nyt keväällä!

        vaihtoehdot riippuvat hyvin pitkälti siitä että minne päinä suomea olet ajatellut lähteä opiskelemaan.. itse opiskelen jyväskylässä ja täällä suuntautumis vaihtoehdot ovat tuotanto ja rakennesuunnittelu. Itse ajattelin käydä molemmat puolet koska en vielä ole varman että kumpaa halusin sitten tulevaisuudessa tehdä. tämä molempien puolien suorittaminen käy helposti eikä vaadi ylimääräisia opintopisteitä. Tehtävänimikkeitäkin rakennusinseille on monia ja erilaisia toimenkuvia valtava määrä.
        Muita suuntautumisvaihtoehtoja ovat mm. rakennussuunnittelu, yhdyskuntatuotanto jne.. (kuopio)
        Jos ala kiinnostaa niin kannattaa ihmeessä hakea, koska töitä kyllä riittää. Kysy vaan mitä mieleen tulee, en tiedä mitä kaikkea tässä kertoisin. sen vaan sanon, että mielenkiintoista on ja odotan innolla valmistumista jossa pääseen luomaan uraani rakennusalalla :)


      • tyttönen..
        RI-opiskelija kirjoitti:

        vaihtoehdot riippuvat hyvin pitkälti siitä että minne päinä suomea olet ajatellut lähteä opiskelemaan.. itse opiskelen jyväskylässä ja täällä suuntautumis vaihtoehdot ovat tuotanto ja rakennesuunnittelu. Itse ajattelin käydä molemmat puolet koska en vielä ole varman että kumpaa halusin sitten tulevaisuudessa tehdä. tämä molempien puolien suorittaminen käy helposti eikä vaadi ylimääräisia opintopisteitä. Tehtävänimikkeitäkin rakennusinseille on monia ja erilaisia toimenkuvia valtava määrä.
        Muita suuntautumisvaihtoehtoja ovat mm. rakennussuunnittelu, yhdyskuntatuotanto jne.. (kuopio)
        Jos ala kiinnostaa niin kannattaa ihmeessä hakea, koska töitä kyllä riittää. Kysy vaan mitä mieleen tulee, en tiedä mitä kaikkea tässä kertoisin. sen vaan sanon, että mielenkiintoista on ja odotan innolla valmistumista jossa pääseen luomaan uraani rakennusalalla :)

        Hei,

        olen miettinyt hakea myös rakennusalalle amk.hon. Sellaista mietin, että minkälaisia työharjoittelupaikkoja opiskelijoille tarjotaan? Olen aika pieni, eikä voimaa olisi varmaan raksalla tehdä fyysisesti raskaita töitä.
        Miten paljon opiskelussa on kemiaa/fysiikkaa? Entä pääsykokeessa? Minkälainen oli?

        Kiitos


      • RI-opiskelija
        tyttönen.. kirjoitti:

        Hei,

        olen miettinyt hakea myös rakennusalalle amk.hon. Sellaista mietin, että minkälaisia työharjoittelupaikkoja opiskelijoille tarjotaan? Olen aika pieni, eikä voimaa olisi varmaan raksalla tehdä fyysisesti raskaita töitä.
        Miten paljon opiskelussa on kemiaa/fysiikkaa? Entä pääsykokeessa? Minkälainen oli?

        Kiitos

        Harjoittelupaikkoja on jos jonkin moista, toimistotyöstä haalarihommiin. Itse oon nyt harjoittelussa saneerauskohteessa, siis ihan raksahommissa. Olisin hyvin voinut mennä harjoitteluun myös siistiin sisätyöhön, mutta halusin kokea myös ihan raksalla työskentelyn molemmat puolet. Olen ihan normaalivartaloinen hoikka tyttönen. Tottakai mestari antaa minulle sellaisia työtehtäviä jotka eivät ole sieltä raskaimmasta päästä. Enimmäkseen olen siivoillut ja toiminut sellaisena "aputyttönä". Ideahan on että näkisin sitä työmaatoimintaa käytännössä. Jos jotain painavaa nostettavaa on tullut niin olen reilusti pyytänyt apua ja pojat ovat tulleet auttamaan. Hyvin minuun on myös suhtauduttu työmaalla.

        Mutta tosiaan, ei sitä harjoittelua ole edes pakko suorittaa raksahommissa, voi mennä esimerkiksi johonkin suunnittelutoimistoon. Sen vain sanon että suunnittelu on huomattavasti helpompaa kun on ensin nähny käytännössä miten asioita hoidetaan.

        Pääsykokeessa testattiin loogista päättelykykyä, matikkaa, fysiikkaa ja kemiaa. ja sitten oli sellainen teksti luettavana. Pääsykoe on sama kaikille tekniikan- ja liikenteenaloille pyrkiville, en erityisemmin edes valmistunut siihen ja kemian ja fysiikan osioista ei minulle tainnut montaa pistettä tullakaan.

        Meillä kemiaa on ollut yksi kurssi ja fysiikkaa 2 kurssia. Matikkaa 4 kurssia. pitkästä matikasta on paljon hyötyä ja apua kurssien suorittamiseen, mutta itse olen näistä "koitoksista" selvinnyt ihan lyhyellä matikalla.

        Ja lopuksi, insinööri tekee pääasiassa sellaista ajattelutyötä, joten fyysisellä koolla ja voimalla ei ole merkitystä. Naiset ovat muutenkin kokoajan lisääntyneet rakennusalalla :) Tsemppiä!


    • Anonyymi

      Suvaitaanko homoja rakennusalalla?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      94
      2545
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2213
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      84
      1907
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1651
    5. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1635
    6. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1606
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      34
      1568
    8. 75
      1479
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      111
      1396
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1264
    Aihe