Mikä säätö on Dual 1237:n äänivarren takaosassa ennen vastapainopunttia. Säätö on tavallaan sormiruuvi, joka kiristää jotakin pientä muoviosaa äänivarren ympärille?
Osaan säätää neulapainon ja antiskaten, näistä ei tässä säädössä ole kyse.Mikä on tämä mystinen ruuvi?
Levarin kolmas säätö
2
1140
Vastaukset
- varma!
En tunne kyseistä soitinta, mutta ensimmäisen vinyylisoittimeni sain vuonna 1958, joten kohtalaisesti niistä on kokemusta karttunut. Mainitsemiesi säätöjen lisäksi ei vinyylisoittimessa ole muita säätöjä, joten voisiko kyseinen ruuvi olla tarkoitettu vain äänivarren kiristämiseen paikalleen kuljetuksen ajaksi?
Tällainen ruuvi on omassanikin Dualissa, tosin se kiristää koko koneiston liikkumattomaksi, ei ainoastaan äänivartta. - Hondo
Epäilen sen olevan jonkinlainen karkeasäätö tuolle vastapainolle (vastapainon kierretapin lukitsin, tms)ja hienosäätö on itse puntin kiertäminen kierretapissa.En ole sitä kummemmin kokeillut, koska säädin punttia kiertämällä varren tasapainoon neulapainon arvolla 0. Tämän jälkeen sädin neulapainorullasta arvoksi 1,8g. Viimeksi myös antiskaten arvoon 1,8g ja hyvin pelittää, olen vain miettinyt mikä tuo äänivarren kyljessä jököttävä pieni sormirihlattu ruuvi on. Ennestään mulla on ollut myös Dualeita, esim 1225 ja niissä ei tuota ole?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin
Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http2254117Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi
se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?1112603Miten löydän sinut
Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit382325Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla
Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?811416Vaikea tilanne
Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te981327- 481159
- 751047
- 59923
- 45906
Emme koskaan keskustelleet kasvotusten syistä välirikollemme
Enkä voisi kertoa perimmäistä rehellistä syytä. Kerroin sinulle pintapuolisen ”paketin” ja otin tavallaan omalle vastuu58901