Selityksiä kiitos

J.J.P

Haluaisin kovasti tietää syyn seuraavaan käytökseen.
Itse ajan puoliperävaunullista yhdistelmää moottoritiellä TASAISTA vauhtia n 83-84 km /h.. Tuntuu että 80 % yhdistelmistä menee kiitettävää vauhtia minusta ohi. Miksi ?

Minun ajokissa mittari näyttää oikein, siitä ei löydy syytä.
Haluan vaan tietää että minkä takia suurin osa ajaa rajoitinta vasten ??

Polttoainetta kuluu uskomattoman paljon enemmän, aikasäästö on vain muutama minuutti, ylinopeus on vielä vastoin lakia.

Perustelkaa minulle jotenkin tuo rajoitinta vasten ajaminen .
Kiitos

41

5672

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • k.k.k.

      Taitaa olla ylinopeutta sullakin. Mikäs onkaan suurin sallittu nopeus kuorma-autoille?

    • TTTTTTTTTTTTTTTTTTTT

      Eihän ne älypäät voita minuuttiakaan kun ajaa rajoitinta vastaan silkkaa tyhmyyttä sanon mä.

      • konkari2

        niin siellä hiekkalaatikolla etkö sä vieläkään tajua pysyä pois täältä scniarulez pentu!?!


    • kuraläppä

      Jos ajat 84km/h ja tasella nopeus nousee vaikka siihen 89km/h miten tämä ero kuluttaa uskomattomat määrät polttoainetta?
      Kaiken kaikkiaan koko aloitus oli tarkoitettu nujakointiin kuumasta rekkakuskit-on-paskoja-aiheeseen.

      • kuluttaa

        Jep,ero on monta litraa satasella eli vuodessa uskomattomat määrät.


      • J.J.P

        Kulutus nousee jopa pari litraa per 100 km jos nostat nopeuden 88 km /h.. ero johtuu suurimmaksi osaksi auton ilmanvastuksen kasvamisesta.
        Kysy viisaammilta jos et usko tai kokeile itse.


      • Mene kouluun...
        J.J.P kirjoitti:

        Kulutus nousee jopa pari litraa per 100 km jos nostat nopeuden 88 km /h.. ero johtuu suurimmaksi osaksi auton ilmanvastuksen kasvamisesta.
        Kysy viisaammilta jos et usko tai kokeile itse.

        Taas joku rekkakuski nolas koko ammattikunnan. Oletkos sama, joka ei tiennyt moottoritiellä olevan kahta kaistaa suuntaansa? Kyllä se polttoaineen kulutuksen kasvu johtuu suurimmalta osalta kierrosluvun kasvamisesta!!!!


      • Mene kouluun... kirjoitti:

        Taas joku rekkakuski nolas koko ammattikunnan. Oletkos sama, joka ei tiennyt moottoritiellä olevan kahta kaistaa suuntaansa? Kyllä se polttoaineen kulutuksen kasvu johtuu suurimmalta osalta kierrosluvun kasvamisesta!!!!

        kulutuksen kasvu tuossa 80km/h ---> 89km/h ei johdu moottorin kierrosten noususta pelkästään, vaan siitä että ilmanvastus kasvaa ja sen voittaminen vaatii lisää tehoa moottorilta ja teho ei tule ilmaiseksi... Vai meinaatko että rekassa on ilmanvastuskerroin urheiluauton luokkaa?


      • Koulutus vois tehdä hyvää.
        Rahtari-73 kirjoitti:

        kulutuksen kasvu tuossa 80km/h ---> 89km/h ei johdu moottorin kierrosten noususta pelkästään, vaan siitä että ilmanvastus kasvaa ja sen voittaminen vaatii lisää tehoa moottorilta ja teho ei tule ilmaiseksi... Vai meinaatko että rekassa on ilmanvastuskerroin urheiluauton luokkaa?

        No sitte sä kai väität, että rekat ajaa vain myötä tuuleen??? Eihän kukaan voi oikeesti olla noin tyhmä. Siis se kulutuksen kasvun SUURIN tekijä on edelleenkin se kierrosluvun nousu! Vai miten sä saat kierrokset nouseen ilman polttoainetta??? Voi perr.... että oot pimee.


      • Koulutus vois tehdä hyvää. kirjoitti:

        No sitte sä kai väität, että rekat ajaa vain myötä tuuleen??? Eihän kukaan voi oikeesti olla noin tyhmä. Siis se kulutuksen kasvun SUURIN tekijä on edelleenkin se kierrosluvun nousu! Vai miten sä saat kierrokset nouseen ilman polttoainetta??? Voi perr.... että oot pimee.

        sinun käydä hieman koulua, että älyät tuon ilmanvastuksen vaikutuksen.. Sillä rekat ei todellakaan aja jatkuvasti kovaan myötätuuleen/tyhjiössä... Oot tainnu käydä vaan kiertokoulua, sitäki väärinpäin ja vielä eksynyt matkalla


      • ETKÖ SÄ TAJUA!!!!
        Rahtari-73 kirjoitti:

        sinun käydä hieman koulua, että älyät tuon ilmanvastuksen vaikutuksen.. Sillä rekat ei todellakaan aja jatkuvasti kovaan myötätuuleen/tyhjiössä... Oot tainnu käydä vaan kiertokoulua, sitäki väärinpäin ja vielä eksynyt matkalla

        Onko siis ihan oikeesti sulla noin vaikeeta tajuta, miten diesel moottori toimii???? Yksinkertaistettuna: Mitä enemmän polttoaine-ilma seosta saadaan palotilaan (sylinterissä), niin sitä nopeammin kampiakseli pyörii ja akselien ja nivelien kautta pyörimisliike välittyy renkaisiin, jolloin nopeus nousee. Ei se ilmanvastus tee siinä kuin murto-osan vaikutuksen.


      • ETKÖ SÄ TAJUA!!!! kirjoitti:

        Onko siis ihan oikeesti sulla noin vaikeeta tajuta, miten diesel moottori toimii???? Yksinkertaistettuna: Mitä enemmän polttoaine-ilma seosta saadaan palotilaan (sylinterissä), niin sitä nopeammin kampiakseli pyörii ja akselien ja nivelien kautta pyörimisliike välittyy renkaisiin, jolloin nopeus nousee. Ei se ilmanvastus tee siinä kuin murto-osan vaikutuksen.

        kampiakseli pyörii vieläkin nopeammin ja auto kulkee 0-kulutuksella :)



    • rekan jäljet .....

      olen vakuuttunut että polttoainetta kuluu enemmän kun ajetaan rajoitinta vasten kuin jos ajetaan rajoituksen mukaan.se näkyy kuljetusliikkeen lopputuloksessa.Polttoaine lasku on noin 20% suurempi.

      • rane

        Minä ohitan tilaisuuden tulle kaikki kiinni saamani yhdistelmät, koska oman autoni teho (420 hv) riittää pitämään nopeuden vakkarilla ylämäestä riippumatta tuossa 85 km/h .


      • 2 L/100km

        Meillä kulutus laski n 2 l/100km kun alettiin ajaan n 80 vauhtia pääsääntöisesti ja opetettiin kuljettajia ajamaan taloudellisesti.
        Ennen vaihti oli 85-88km/h.

        Autoja on kaksi, ajomäärä n 260 000km/vuosi, säästöä tuli noin 4500€/auto/vuosi...

        Kulutus nousi noin 5 prosenttia korkeammalla vauhdilla.


      • tällasta täällä.
        rane kirjoitti:

        Minä ohitan tilaisuuden tulle kaikki kiinni saamani yhdistelmät, koska oman autoni teho (420 hv) riittää pitämään nopeuden vakkarilla ylämäestä riippumatta tuossa 85 km/h .

        Noin se tuli taas esille asennevamma rekkakuskien pääkopassa.


    • se sinua

      haittaa jos joku ajaa kovempaa kuin sinä?Ei se ole sinun pussista pois jos ko. ohittaja ei ole sinun auto.Itselläni on täysperä tga man ja ajan aina n.87-88,olen kokeillut ajaa n.80 ja ero 87-88 verrattuna ei ollut kovin merkittävä,mäkisessä maastossa 80 ajamalla vei enemmän.Ajokissani on kierroksia 80 vauhdissa 1200rpm,se on varmaan suurin syy miksi tasan 80 ajaminen on mäkisessä maastossa helvetin rasittavaa.Ajelen pääasiassa itä-ja pohjoissuomessa,en koneteitä pitkin etelässä.Pitää hinnoitella ajonsa niin että ei tarvitse pihistellä joka asiassa,itse teen niin.Jos ei löydy järkevänhintaista ajoa,niin auto seisoo pihassa.Turhaahan sitä on lähteä kannattavuusrajalla ajelemaan,kalusto vain kuluu suotta ja jos huonolla keikalla esim. rengas puhkeaa tai joku muu häiriö tulee niin miinuksella ollaan välittömästi.Itselläni on kyllä riittänyt ajoa n.140000-150000 km vuodessa ja ihan hyvin olen pärjännyt,saman verran jää käteen kuin palkkakuskilla.

      • J.J.P

        Oli puhe moottoriteistä ja tasaisista nopeuksista. Tietysti minäkin menen ohi jos edessä oleva hyytyy mäkiin.

        Eikä kyse ole siitä että PITÄÄ säästää. Mutta jos voin saada omaan pussiin vuodessa ILMAISTA rahaa jopa 2000 - 3000 € niin kyllä se kelpaa. Ei siinä ole kyse että olis huonon hintaista ajoa.


      • kovin hyvin mene

        ei sinulla kyllä hyvin mene jos saat yrittäjänä sama kunpalkka kuski.


      • tarkoitin
        kovin hyvin mene kirjoitti:

        ei sinulla kyllä hyvin mene jos saat yrittäjänä sama kunpalkka kuski.

        että teen saman verran töitä kuin palkkakuski ja pystyn nostamaan itselleni n.2500-3000e netto palkkaa,kirjanpidon hoitaa tilitoimisto itse maksan vain laskut.


      • Exä..
        tarkoitin kirjoitti:

        että teen saman verran töitä kuin palkkakuski ja pystyn nostamaan itselleni n.2500-3000e netto palkkaa,kirjanpidon hoitaa tilitoimisto itse maksan vain laskut.

        Haanpäällä tuli n.1400e käteen per kaks viikkoa,mitä ihmeellistä tuossa on,muutama pyhätunti niin se on siinä! Eikä ylitöillä juhlittu! (eikä ollut EUROAKAAN kiinni)!


      • tarvi sun palveluksia.

        Jos paskahousu on tolla asenteella liikenteessä, niin älä ainakaan meille tule ruinaan kuljetuskeikkoja. Niin no kyllähän tuo näkyyki sun kilometreissäs. Etkö sä ressukka tajuu edes, että sä rikot lakia ja vaarannat muut tiellä liikkujat. Jos osaat, niin mieti edes jarrutusmatkoja miten ne pitenee sun ääliön ansiosta. Toivottavasti rekkas ruostuu pihaan tai edes katkaset jalkas niin et pääse tielle.


      • mulla
        tarvi sun palveluksia. kirjoitti:

        Jos paskahousu on tolla asenteella liikenteessä, niin älä ainakaan meille tule ruinaan kuljetuskeikkoja. Niin no kyllähän tuo näkyyki sun kilometreissäs. Etkö sä ressukka tajuu edes, että sä rikot lakia ja vaarannat muut tiellä liikkujat. Jos osaat, niin mieti edes jarrutusmatkoja miten ne pitenee sun ääliön ansiosta. Toivottavasti rekkas ruostuu pihaan tai edes katkaset jalkas niin et pääse tielle.

        ole tarvetta kysellä kuormia sinunlaisiltasi,on tarpeeksi tyytyväisiä asiakkaita.Ja en tiedä oletko tietoinen että jos riittävän tuoton saa vähemmillä kilometreillä niin miksi helvetissä pitäisi ajaa 250000km vuodessa?


      • sullaki oikeus...
        mulla kirjoitti:

        ole tarvetta kysellä kuormia sinunlaisiltasi,on tarpeeksi tyytyväisiä asiakkaita.Ja en tiedä oletko tietoinen että jos riittävän tuoton saa vähemmillä kilometreillä niin miksi helvetissä pitäisi ajaa 250000km vuodessa?

        Niin, toiset vaan tyytyy vähempään, eikä mulla mitään sitä vastaan olekkaan. Ainoo vaan, että ne tyytyy siihen vähempään ja samalla vaarantaa muiden terveyttä, jolloin se on sairasta.


    • kylmä jalka

      No yks syy on se jos meet firmaan vaiks 15 minsaa myöhemmi joku ehtinyt eteen niin vetuttaa ja ajattel mitä maksaa vuodenmittaan jos niin käy monia kertoja,ajattel mitkä on myös palkkakustannukset jos pitää odottaa tunni joka päivä ylimäärästä lastauksen lisäksi 11.57 x 1,8 =20,82 Auton kulut.

      • minäkö?

        Kesäkuumalla rengasmenoilla näyttävä osuus,eikä siellä laiturissa voi kaikki nopeat olla samaan aikaan? Monesti kävi niin,että kun kävit rauhassa kahvilla ennen purkua,se NOPEA auto oli purkanut ja sait itse ilman odotuksia ruveta purkaan.


    • syy asialle

      Muistatko vitsin kun pietari jne.: kohdalle tuli mies jonka äo. 50 kysyi suoraan ajatko puolikasta vai täysperää.
      Seikka jonka itse olen huomannut:
      Mitä huono taksaisemmassa työssä auto on sitä todennäköisemmin ajaa rajoitinta vasten.
      Eli kyllä silloin niin isännän kun kuskinkin älykkyydessä vikaa, mutta onhan kauppalehdessä jatkuvast maksuhäiriöisiä kuljetus liikkeitä vaikka kaikille töitä enemmän kun pystyy ottamaan vastaan, kyllä silloin pitäisi osata myös pyytää hintaa tekemisistään.

      • jos ilmaiseksi ajat.

        Tuntuu vain jotta kuljetuksia tarjoavat laskevat jotta kuskiin menee noin paljon ja naftaa noinpaljon ei ne muuta tartte.Eihän auton velkojen maksuun,huoltokuluihin eikä muuhun tarvitse rahaa:=)
        Ja ei kuljetustaksoja voida niin vain korottaa,kun ei kaikki tule mukaan ja jos tulee niin EU antaa sakot kartellista se kun on laitonta.


    • ulkomaa

      Laivaan kiire.

      • kertaa ok

        Kun tuo kohdalle sattuu sen ymmärtää, mutta kuulemma Suomalaiset tukkurit ostaa viimeisenä Kukkien ja Hedelmien jäännös erät, koska Suomalaiset kuskit suostuu ottaan riskin ja lähtee vasta viime tingassa painaan laivaa kohti, kun muut autot lähteneet jo aikaa sitten, vaikka eivät mihinkään laivalle tms. menossa.
        ja jos Laivasta myöhästytään suostuvat jatkaan nukkumatta Ruotsin kautta.


      • hi-ha
        kertaa ok kirjoitti:

        Kun tuo kohdalle sattuu sen ymmärtää, mutta kuulemma Suomalaiset tukkurit ostaa viimeisenä Kukkien ja Hedelmien jäännös erät, koska Suomalaiset kuskit suostuu ottaan riskin ja lähtee vasta viime tingassa painaan laivaa kohti, kun muut autot lähteneet jo aikaa sitten, vaikka eivät mihinkään laivalle tms. menossa.
        ja jos Laivasta myöhästytään suostuvat jatkaan nukkumatta Ruotsin kautta.

        Sain vastaukseen tosta sun kommentista. Niin mäkin olan ihmettellut,että miksi tuolla puolella on ainaa näin kiire!
        Suomalaisesta tukkurista tää on kiinni...onko tosiaan noin?


      • tasan väärin
        hi-ha kirjoitti:

        Sain vastaukseen tosta sun kommentista. Niin mäkin olan ihmettellut,että miksi tuolla puolella on ainaa näin kiire!
        Suomalaisesta tukkurista tää on kiinni...onko tosiaan noin?

        Suomalainen tukkuri vaan käyttää hyväkseen suomalaisten kuljetusliikkeiden ja kuljettajien suomaa mahdollisuutta ostaa vielä myöhemmin ja halvemmalla kun mitä asiallinen kuljetus aikataulu edellyttäisi.
        Eiköhän se asia silloin ole kuskeista eikä tukkureista kiinni.
        Tietenkin tämä asia koskee Hollantilaisista tukku huuto kaupoista lähtevää liikennettä.
        Siis ei koske enään Suomenalueella tapahtuvaa liikennettä.
        Tuliko nyt tarpeeksi monella tavalla sama asia.


      • hi-ha
        tasan väärin kirjoitti:

        Suomalainen tukkuri vaan käyttää hyväkseen suomalaisten kuljetusliikkeiden ja kuljettajien suomaa mahdollisuutta ostaa vielä myöhemmin ja halvemmalla kun mitä asiallinen kuljetus aikataulu edellyttäisi.
        Eiköhän se asia silloin ole kuskeista eikä tukkureista kiinni.
        Tietenkin tämä asia koskee Hollantilaisista tukku huuto kaupoista lähtevää liikennettä.
        Siis ei koske enään Suomenalueella tapahtuvaa liikennettä.
        Tuliko nyt tarpeeksi monella tavalla sama asia.

        kyllä ma oikein ymmärrsin.Olet ihan oikeassa.
        Mutta ei asiaa muuttu miksikään,jos tästä puhuutaan kovaäänisestä vain DRAIVERS-messissä,1.40-stä oluttölkkiä nuolemassa!..;-)))


    • 110

      Yhä edelleen moni ajaa km palkalla (nössö akt ei ole saanut mitään aikaiseksi, jäsenet ovat johtoa varten vaan liitto ei jäseniä varten).
      Km palkalla ajetaan niin paljon kuin pystytään.

      • päätellen

        Ei ihan tuoreella kalustollakaan.


      • jee jee
        päätellen kirjoitti:

        Ei ihan tuoreella kalustollakaan.

        toi oli tosi hyvä.........


      • heh heh
        päätellen kirjoitti:

        Ei ihan tuoreella kalustollakaan.

        toi oli tosi hyvä.........


      • Nimetön
        heh heh kirjoitti:

        toi oli tosi hyvä.........

        Meillä säädettiin joka auto (4 kpl) kulkee sen 93-95 niin ei tarvi ajaa rajoitinta vasten... Ja joskus se ihan oikeesti on minuuttipeliä se laivaan tulo ;)


      • stycke
        Nimetön kirjoitti:

        Meillä säädettiin joka auto (4 kpl) kulkee sen 93-95 niin ei tarvi ajaa rajoitinta vasten... Ja joskus se ihan oikeesti on minuuttipeliä se laivaan tulo ;)

        Melkein arvaan kenellä ajat ;-)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta ikuisesti

      Olet niin mukava ja ihana ihminen rakas. ❤️
      Ikävä
      43
      8038
    2. Jouluinen bonus VB:ltä 250 ilmaiskierrosta 0x kierrätys min 20e talletuksella

      No nyt pätkähti! Ainutlaatuinen tarjous VB:ltä. 250 ilmaiskierrosta peliin Blue Fortune, 0x kierrätys ja minimitalletus
      Kasinopelit
      1
      4730
    3. Minä häviän tämän taistelun

      Ikä tekee tehtävänsä. En enää miellytä silmääsi.
      Ikävä
      68
      4493
    4. Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi

      En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon
      Ikävä
      36
      3253
    5. Kirjoita yhdellä sanalla

      Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      248
      3126
    6. Onko muita oman polkunsa kulkijoita

      Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella
      Iisalmi
      47
      2808
    7. Sydän karrella

      Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme
      Ihastuminen
      26
      2765
    8. Jos jokin ihme

      Tapahtuisi huomenna niin mikä se olisi sinun elämässäsi?
      Ikävä
      37
      2523
    9. Miksi halusit

      Tällaisen suhteen?
      Ikävä
      41
      2076
    10. Olet hyvin erilainen

      Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      73
      1807
    Aihe