Vuoden vanhan corollan ilmastointi haisee tosi pahalle (1,6SOL). Olen kuullut FORTE-käsittelystä, jolla hajun saa pois (Forte Air Conditioner Treatment).
Saako tuota ainetta ostettua jostakin, vai onko aine pelkästään korjaamokäytössä?
Onko muuta keinoa?
Ilmastointi haisee
10
6420
Vastaukset
- noita konsteja
On niitä useampiakin kennoston puhdistusaineita. Motonet myy olikohan se CRC-merkkistä tavaraa, ei pahan hintainen ja helppo käyttää, ei tarvitse viedä korjaamolle.
Hajua aiheuttavan bakteerikasvuston muodostumista voi välttää sammuttamalla ilmastoinnin muutamaa kilometriä ennen määränpäätä, silloin kenno ehtii kuivua.- himpuraa
Paljonkohan toi CRC tai Forte ilmastoinnin puhdistusaine maksaa?
Kaikkien myrkkyjen käyttö on vaan tilapäinen ratkaisu ongelmaan. Noita käsittelyaineita saa varaosaliikkeistä.
Kun käyttää mahdollisimman runsaasti ilmastointia (tai sitten ei ollenkaan), niin hajuhaitat minimoituu.
Itse sammutan usein ilmastoinnin, ja "huudatan" puhallinta täysillä (ilmastoinnin kenno ehtii kuivua ulkopinnoiltaan) pari kilometria ennen pitempiaikaista päämäärää (siis koti, työpaikka...).
Ainakaan itselläni ei ilmastointi kovin pahalle lemunnut, kun tänä keväänä ensimmäisen kerran päälle tökkäsin (Corolla -02).
Eli oikeastaan turhaan käsittelet kennon aineilla, runsasta käyttöä vaan, niin hajut lähtee. Odotellen tietysti riittävää lämpötilaa ( 5C), että ilmastointi lähtee päälle.- mihin laitetaan
Motonetista saa kuulemma ostettua CRC-puhdistusvaahtoa. Sitä pitäis suihkuttaa ohjeen mukaan ilmastoinnin tuloilmakanavaan, siis minne?
Raitisilmasuodatin pitää ohjeen mukaan poistaa (hansikaslokeron alla). Voisko sen vaahdon saada kennolle sieltä kautta parhaiten?Minun käsittääkseni aineet ovat sellaisia, että laitetaan sisäkierto päälle ja purkki suhisemaan repsikan jalkatilaan...
Mutta edelleen näen turhana aineiden käytön, jos käyttää ilmastointia niin, kuin edellisessä viestissä kerroin.
Kyllä se ilmastoinnin katku katoaa käytön myötä.
- JKLL
Moi, omassa 1.6Sol corollassa vm -2004 ilmastointi haisee aina talven jäljiltä muutamalla ekalla käyttökerralla. Mutta, haju lähtee pois itsekseen nopeasti ilman mitään käsittelyä. Oletko muistanut käyttää ilmastointia talvella? Vaikuttaa asiaan.
- lemu
Haju ei niinkään haittaa vaan keuhko-oireet. Mulla on astma jonka kanssa pärjään muuten, paitsi tuo ilmastointi pahentaa sitä.
Onko muilla astmaatikoilla kokemuksia ilmastoinnista? Tämä on mulla ensimmäinen auto jossa on ilmastointi, harmittaa jos en voi käyttää sitä...
- kle
Moi! Mun Corollaan joka on 1.6 Sol 2004. Tehtiin marraskuussa 2006 takuukorjaus, kun valitin ilmastoinnin hajusta..
Maahantuoja tietää siihen korjaus sarjan, kunhan kysyy..
Tulipahan samalla ilmastoinnin huolto. - katso ja kokeile
voi tuo sisäilma suodatin olla likainen, ja kun kostuu niin siitä tulee hajuhaittaa.
Kokeile poistaa sisäilmasuodatin ja katso mitä tapahtuu. - dhmjgf
Tuo Forte kustantaa n. 30EURoa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 894240
Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä
Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?372425Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä1032403Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell982156Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian281917- 321915
Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni91587- 291568
Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei1881560- 761341