Onko kellään havaintoa kuinka saan xp 3000 prossun toimimaan normaaliteholla kyseisellä lankulla? Mistä emolevyn kertoimen voi muuttaa?
Nykyisellään olen säätänyt fsb:n jumppereilla 166:n mutta kerroin on jostain syystä surkea 10,5 tai vastaavaa. Konetta käynnistäessä fsb näyttääkin sitten jotain ihan ihme lukua tyyliin 170 *10,5.
Eikös tolle prossulle pitäis olla arvot fsb166 * 13?
AsRock ja xp 3000+
4
460
Vastaukset
- Testailija
k7s8x
- Testailija
Tää prossu onkin 200fsb ja sen kerroin se 10,5. Mutta miksei kone käynnisty tolla fsb:llä, käytti sitten jumppereita, tai vaikka manuaalista biosin fsb asetusta?
Pitäiskö heittää emo menemään ja ostaa uusi, kun tossa häviää biosin asetuksetkin jos katkaisee virrat virtalähteestä?
Emo on kolmisen vuotta vanha- d0ndsgsdg
Osta emoosi uusi cmos patteri norppa :D
Emo ei tue virallisesti prossuja FSB200MHz.
http://www.asrock.com/mb/cpu.asp?Model=K7S8X&s=462
Toinen rajoittava tekijä tuolla emolla on muistit.Vaikka emo vielä saattaisi väylää ottaa muistit ei.Katso manuaali.400MHz:n muistia hyväksyy vain yhden kamman.Jos sinulla on kaksi tai enemmän muisti toimii vain 333MHz.Yhdellä 400MHz:n muistikammalla voisi toimia normaalisti.
Vaikka CPU support sivulla on ettei tue prosesoreita FSB 400MHz manuaalissa on taas toisin.Ota nyt tuosta sitten selvää?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1642042
Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu141952- 1191375
- 981352
Evoluutioteoria on varmuudella väärin - monet tutkijat irtisaunoutuvat siitä
Tutkimuksissa on löytynyt paljon näyttöä siitä, ettei evoluutioteoria ole totta. Monet tutkijat kuitenkin vielä kannatta4401212- 65945
- 49861
- 50856
En enää koskaan äänestä vasemmistopuolueita
Olen lähes aina äänestänyt SDP:tä ja pari kertaa Vasemmistoliittoa, sillä olen aina uskonut, että vasemmisto on se, mikä221751Syntymän ja kuoleman aallot
Seuraavassa tekstissä kerrotaan, mitä välittömästi kuoleman jälkeen tapahtuu. Syntymän ja kuoleman aallot Seuraavassa338724