Lentokenttäkujetuksesta?

Auttakee.

Millä tavalla pääsee turvallisesti Berliinin lentokentältä keskustaan naisihminen yksikseen?

8

1941

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • äiti ja tyttö

Muistelin, että täältä olin lukenut hyviä ohjeita, mutten nyt haulla löytänyt. Ollaan kans tytön kanssa kesällä menossa ja nyt räntäsateen aikaan on hyvä perehtyä aiheeseen. Tegelin kentältä pääsee joko taksilla (ei kauhean pitkä matka) tai bussilla puolessa tunnissa keskustaan. Ostin Berliinin kaupunkioppaan, joka kertoi että reittibusseja menee keskustaan Tegelistä, ja TXL-linja, joka on muita pikkuisen kalliimpi, se menee Unter den Lindenin asemalle. Vaikuttaa todella helpolta ,niin olen ymmärtänyt myös eri palstojen keskusteluista. Että taksia ei välttämättä tarvii ottaa. Ja Tegelissä on vaan yksi terminaali, joten sen oven ulkopuolelta kyydit lähtee. Ja sieltä asemalta voi myös ostaa useamman päivän lippuja, jos meinaa julkisilla suurkaupunkia katsella. Hauskaa matkaa!

• 2005

bussilla vaan, ne lähtee tegelin edestä ja menevät näppärästi keskustaan. metrot ja bussit on helppo ja kätevä tapa liikkua...voit ostaa useamman päivän kortteja tai berliinikortin- riippuen siitä aiotko käydä museoissa urakalla. kortteja voit ostaa ainakin turistitoimistoista ja muistaakseni automaateista esim. metroasemilta (tsekkaa netistä berliinisivuilta). turvallinen ja edelleen hiukan bizarrikaupunki, mutta muuri on murtunut ja kaupallisuus valtaa alaa (rakennustyömaat) pikkuhiljaa myös itä-berliinissä.

• 2005

hyviä nettisivuja esim.berlin.de, josta löytyy myös englanninkieliset sivut

• Auttakee

Kiitos näistä vinkeistä. Kyllä sieltä varmasti siis keskustaan löydän. Juuri äsken varasin sitten matkan ja perua ei enää siis voi. Se on menoa sitten toukokuussa! Jeee, varmaan 7 vuotta kun oon viimeks ulkomailla käynyt, huippua.

• Nainen*

Berliiniin. Se on ihana kaupunki. Toukokuu on oikein hyvä ajankohta matkailla siellä. Lentokentältä pääsee helposti busseilla keskustaan.

• äijä
        Nainen* kirjoitti:

Berliiniin. Se on ihana kaupunki. Toukokuu on oikein hyvä ajankohta matkailla siellä. Lentokentältä pääsee helposti busseilla keskustaan.

Olen lähdössä 8. toukokuuta viikon matkalle Berliiniin. Viime vuonna olin samaan aikaan. Koen että ajankohta on hyvä. Monipuolisuudessaan Berliini antaa matkailijalle paljon.

Bussilippuja myydään kojussa, joka sijaitsee bussien lähtöpaikan ovensuussa. Bussilla pääsee esim. Zoo-rautatieasemalle, josta on hyvät yhteydet joka puolelle.

Jos joku kaipaa juttuseuraa Berliinissä toukokuussa. Voidaan kierrellä kaupunkia.

• 123

Hei,
      Tegeliltä menevät bussit 109 ja X9, molemmat päätyvät Bahnhof Zoolle ( Zoologhishce garten), mutta X9 on eräänlainen pikalinja ja mene "ylempää". Myös TXL menee kentältä, jos olet menossa itäosiin kaupunkia. Tegelin kenttä on sekava korjaustöiden vuoksi, mutta ulosmenon vierestä löydät BVG:n infopisteen ja voit ostaa tarvittavat liput ja saat hyvän julkisen liikenteen kartan. Päivälippu ABC- vyöhykkeille on 5,20, Welcome Card samalle reviirille 24€ ja AB 21€. Täm yleensä riittää, ja samalla saat nuo alennuskupongit esim. museoihin.
      Julkinen liikenne on selvää ja opastavaa: joka pysäkillä kuulet ja usein näetkin liikennevälineen infotaulusta, mihin voi vaihtaa ja mikä on pysäkin nimi. Taxi maksaa euron/kilometri, kävelymatkat on pitkiä, mutta niillä näkee kaupunkia. Samoin näkee S-bahnin junista hyvin.
      Osta kotimaasta kartta ja opaskirja, mm. Mondon kirja on hyvä. Berliinin liikenevälineet ovat turvallisia.
      Hyvää ja turvallista matkaa, minä tulin eilen pois.

• Auttakee

Kiitos kaikille hyvistä ohjeista, matka on nyt tehty, ja ohjeet olivat todellakin oikeita ja toimivia. Kiitän ja kumarran. Berliinissä oli lämmintä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Näitä venäjä-faneja tuntuu edelleen vaan riittävän - kummallista

ja lähinnä siis ihan suomalaisia. Mitä hienoa ja hyvää he näkevät maassa joka on diktatuuri, maassa jossa ei ole sananv
      Maailman menoa
      418
      3423
    2. On ilmiselvää, että väärä maahanmuutto on Suomea pilannut jo paljon

Väärä maahanmuutto tarkoittaa siis tulijoita Lähi-Idän ja Afrikan islamilaisista maista, eli muslimeita. He ovat kiistat
      Maailman menoa
      116
      2568
    3. Sanna on pakottaja, domina

Pakotti sadistisessti työttömät hakemaan töitä, josta seurasi hirmuinen työttömyys. Näin on asia, jos uskomme Hesarin k
      Maailman menoa
      106
      2553
    4. Ulkoistin makuaistini Yleisradiolle

Nyt voimme luottaa siihen, että Virallinen Totuus tekee maistelutyön puolestamme. Me persulandiassa arvostamme priimaa,
      Maailman menoa
      1
      2379
    5. Skodan hankintaan painostaminen toi potkut

Kylläpä on kovat keinot käytössä, kun on yritetty pakottaa hankkimaan Skoda painostuskeinoilla. Kyllä valinnan pitää oll
      Skoda
      33
      2125
    6. Niinistö neliraajajarrutteli Natoon liittymistä vielä sodan alettua

Myöntää nyt itsekin, mikä jo aikaisemmin tiedettiin. Marin vei Suomen ja Ruotsin Natoon. "”Myönnän auliisti jarruttelle
      Maailman menoa
      189
      1576
    7. Kokoomus on Suomen kommunistisin puolue

"Hallituksessa on erimielisyyttä siitä, kuinka suuri osa veronkiristyksestä hyvitetään datakeskuksille uudella erillisel
      Maailman menoa
      49
      1475
    8. Sukupuolen merkitys elämässäsi?

Jäin tuossa toista ketjua lukiessani miettimään seuraavaa ... Kuinka paljon koet sukupuolesi vaikuttavan/vaikuttaneen el
      Sinkut
      202
      1220
    9. Kyllä minua hävettää nainen tämä tilanne

niin kuin se teki silloin aiemminkin. Monellakin tasolla ei minulta sopivaa. Herätät minussa vain niin vahvoja tunteita,
      Ikävä
      45
      1216
    10. Nainen rakas

Mulle on alkanut tulla sellainen olo että meistä tulee ehkä pariskunta vielä 😌
      Ikävä
      94
      1135
    Aihe