Lentokenttäkujetuksesta?

Auttakee.

Millä tavalla pääsee turvallisesti Berliinin lentokentältä keskustaan naisihminen yksikseen?

8

1927

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • äiti ja tyttö

Muistelin, että täältä olin lukenut hyviä ohjeita, mutten nyt haulla löytänyt. Ollaan kans tytön kanssa kesällä menossa ja nyt räntäsateen aikaan on hyvä perehtyä aiheeseen. Tegelin kentältä pääsee joko taksilla (ei kauhean pitkä matka) tai bussilla puolessa tunnissa keskustaan. Ostin Berliinin kaupunkioppaan, joka kertoi että reittibusseja menee keskustaan Tegelistä, ja TXL-linja, joka on muita pikkuisen kalliimpi, se menee Unter den Lindenin asemalle. Vaikuttaa todella helpolta ,niin olen ymmärtänyt myös eri palstojen keskusteluista. Että taksia ei välttämättä tarvii ottaa. Ja Tegelissä on vaan yksi terminaali, joten sen oven ulkopuolelta kyydit lähtee. Ja sieltä asemalta voi myös ostaa useamman päivän lippuja, jos meinaa julkisilla suurkaupunkia katsella. Hauskaa matkaa!

• 2005

bussilla vaan, ne lähtee tegelin edestä ja menevät näppärästi keskustaan. metrot ja bussit on helppo ja kätevä tapa liikkua...voit ostaa useamman päivän kortteja tai berliinikortin- riippuen siitä aiotko käydä museoissa urakalla. kortteja voit ostaa ainakin turistitoimistoista ja muistaakseni automaateista esim. metroasemilta (tsekkaa netistä berliinisivuilta). turvallinen ja edelleen hiukan bizarrikaupunki, mutta muuri on murtunut ja kaupallisuus valtaa alaa (rakennustyömaat) pikkuhiljaa myös itä-berliinissä.

• 2005

hyviä nettisivuja esim.berlin.de, josta löytyy myös englanninkieliset sivut

• Auttakee

Kiitos näistä vinkeistä. Kyllä sieltä varmasti siis keskustaan löydän. Juuri äsken varasin sitten matkan ja perua ei enää siis voi. Se on menoa sitten toukokuussa! Jeee, varmaan 7 vuotta kun oon viimeks ulkomailla käynyt, huippua.

• Nainen*

Berliiniin. Se on ihana kaupunki. Toukokuu on oikein hyvä ajankohta matkailla siellä. Lentokentältä pääsee helposti busseilla keskustaan.

• äijä
        Nainen* kirjoitti:

Berliiniin. Se on ihana kaupunki. Toukokuu on oikein hyvä ajankohta matkailla siellä. Lentokentältä pääsee helposti busseilla keskustaan.

Olen lähdössä 8. toukokuuta viikon matkalle Berliiniin. Viime vuonna olin samaan aikaan. Koen että ajankohta on hyvä. Monipuolisuudessaan Berliini antaa matkailijalle paljon.

Bussilippuja myydään kojussa, joka sijaitsee bussien lähtöpaikan ovensuussa. Bussilla pääsee esim. Zoo-rautatieasemalle, josta on hyvät yhteydet joka puolelle.

Jos joku kaipaa juttuseuraa Berliinissä toukokuussa. Voidaan kierrellä kaupunkia.

• 123

Hei,
      Tegeliltä menevät bussit 109 ja X9, molemmat päätyvät Bahnhof Zoolle ( Zoologhishce garten), mutta X9 on eräänlainen pikalinja ja mene "ylempää". Myös TXL menee kentältä, jos olet menossa itäosiin kaupunkia. Tegelin kenttä on sekava korjaustöiden vuoksi, mutta ulosmenon vierestä löydät BVG:n infopisteen ja voit ostaa tarvittavat liput ja saat hyvän julkisen liikenteen kartan. Päivälippu ABC- vyöhykkeille on 5,20, Welcome Card samalle reviirille 24€ ja AB 21€. Täm yleensä riittää, ja samalla saat nuo alennuskupongit esim. museoihin.
      Julkinen liikenne on selvää ja opastavaa: joka pysäkillä kuulet ja usein näetkin liikennevälineen infotaulusta, mihin voi vaihtaa ja mikä on pysäkin nimi. Taxi maksaa euron/kilometri, kävelymatkat on pitkiä, mutta niillä näkee kaupunkia. Samoin näkee S-bahnin junista hyvin.
      Osta kotimaasta kartta ja opaskirja, mm. Mondon kirja on hyvä. Berliinin liikenevälineet ovat turvallisia.
      Hyvää ja turvallista matkaa, minä tulin eilen pois.

• Auttakee

Kiitos kaikille hyvistä ohjeista, matka on nyt tehty, ja ohjeet olivat todellakin oikeita ja toimivia. Kiitän ja kumarran. Berliinissä oli lämmintä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet minua

vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va
      Ikävä
      132
      3013
    2. Ruumis ojassa

Kukahan lie ollu, mistä lie löydetty. No ikävä tataus.
      Oulainen
      7
      1467
    3. Mies pyysi rahaa

Jälkikäteen kun tarjosi kyydin yhteisestä harrastuksesta kotiini. Mitä vi**... Ei ihastunut mies noin toimi?
      Ikävä
      220
      1326
    4. Jos tapaisimme uudelleen?

niin luuletko että mikään muuttuisi vai toistuuko meidän historia? Ehkä vähän eri tavalla mutta samoin tuloksin J
      Ikävä
      70
      1191
    5. Mitä piirteitä rakastat

Eniten kaivatussasi?
      Ikävä
      44
      1151
    6. 37
      1021
    7. Mites nyt suu pannaan

Kitkiöjoki ja Järvinen solmivat Attendon/Terveystalon kanssa sopimuksen, jonka mukaan sopimuksen irtisanomisoikeus on va
      Sysmä
      38
      1012
    8. Taas Lieksassa tyritty

Suomalaisten kansallismaisemaa juntit pilaamassa. Nuori tyttö kaupunginjohtajana ei ole sen viisaampi. *S-ryhmän hanke
      Lieksa
      133
      957
    9. Hän on niin

Hyvännäköinen. Vaikea vastustaa
      Ikävä
      47
      954
    10. Nähdäänkö ensi viikolla

paikassa joka alkaa samalla kirjaimella kuin etunimesi? Ikävä on sinua. Fyysistä läsnäoloasi.
      Ikävä
      36
      877
    Aihe