Lentokenttäkujetuksesta?

Auttakee.

Millä tavalla pääsee turvallisesti Berliinin lentokentältä keskustaan naisihminen yksikseen?

8

1893

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • äiti ja tyttö

      Muistelin, että täältä olin lukenut hyviä ohjeita, mutten nyt haulla löytänyt. Ollaan kans tytön kanssa kesällä menossa ja nyt räntäsateen aikaan on hyvä perehtyä aiheeseen. Tegelin kentältä pääsee joko taksilla (ei kauhean pitkä matka) tai bussilla puolessa tunnissa keskustaan. Ostin Berliinin kaupunkioppaan, joka kertoi että reittibusseja menee keskustaan Tegelistä, ja TXL-linja, joka on muita pikkuisen kalliimpi, se menee Unter den Lindenin asemalle. Vaikuttaa todella helpolta ,niin olen ymmärtänyt myös eri palstojen keskusteluista. Että taksia ei välttämättä tarvii ottaa. Ja Tegelissä on vaan yksi terminaali, joten sen oven ulkopuolelta kyydit lähtee. Ja sieltä asemalta voi myös ostaa useamman päivän lippuja, jos meinaa julkisilla suurkaupunkia katsella. Hauskaa matkaa!

    • 2005

      bussilla vaan, ne lähtee tegelin edestä ja menevät näppärästi keskustaan. metrot ja bussit on helppo ja kätevä tapa liikkua...voit ostaa useamman päivän kortteja tai berliinikortin- riippuen siitä aiotko käydä museoissa urakalla. kortteja voit ostaa ainakin turistitoimistoista ja muistaakseni automaateista esim. metroasemilta (tsekkaa netistä berliinisivuilta). turvallinen ja edelleen hiukan bizarrikaupunki, mutta muuri on murtunut ja kaupallisuus valtaa alaa (rakennustyömaat) pikkuhiljaa myös itä-berliinissä.

    • 2005

      hyviä nettisivuja esim.berlin.de, josta löytyy myös englanninkieliset sivut

    • Auttakee

      Kiitos näistä vinkeistä. Kyllä sieltä varmasti siis keskustaan löydän. Juuri äsken varasin sitten matkan ja perua ei enää siis voi. Se on menoa sitten toukokuussa! Jeee, varmaan 7 vuotta kun oon viimeks ulkomailla käynyt, huippua.

      • Nainen*

        Berliiniin. Se on ihana kaupunki. Toukokuu on oikein hyvä ajankohta matkailla siellä. Lentokentältä pääsee helposti busseilla keskustaan.


      • äijä
        Nainen* kirjoitti:

        Berliiniin. Se on ihana kaupunki. Toukokuu on oikein hyvä ajankohta matkailla siellä. Lentokentältä pääsee helposti busseilla keskustaan.

        Olen lähdössä 8. toukokuuta viikon matkalle Berliiniin. Viime vuonna olin samaan aikaan. Koen että ajankohta on hyvä. Monipuolisuudessaan Berliini antaa matkailijalle paljon.

        Bussilippuja myydään kojussa, joka sijaitsee bussien lähtöpaikan ovensuussa. Bussilla pääsee esim. Zoo-rautatieasemalle, josta on hyvät yhteydet joka puolelle.

        Jos joku kaipaa juttuseuraa Berliinissä toukokuussa. Voidaan kierrellä kaupunkia.


    • 123

      Hei,
      Tegeliltä menevät bussit 109 ja X9, molemmat päätyvät Bahnhof Zoolle ( Zoologhishce garten), mutta X9 on eräänlainen pikalinja ja mene "ylempää". Myös TXL menee kentältä, jos olet menossa itäosiin kaupunkia. Tegelin kenttä on sekava korjaustöiden vuoksi, mutta ulosmenon vierestä löydät BVG:n infopisteen ja voit ostaa tarvittavat liput ja saat hyvän julkisen liikenteen kartan. Päivälippu ABC- vyöhykkeille on 5,20, Welcome Card samalle reviirille 24€ ja AB 21€. Täm yleensä riittää, ja samalla saat nuo alennuskupongit esim. museoihin.
      Julkinen liikenne on selvää ja opastavaa: joka pysäkillä kuulet ja usein näetkin liikennevälineen infotaulusta, mihin voi vaihtaa ja mikä on pysäkin nimi. Taxi maksaa euron/kilometri, kävelymatkat on pitkiä, mutta niillä näkee kaupunkia. Samoin näkee S-bahnin junista hyvin.
      Osta kotimaasta kartta ja opaskirja, mm. Mondon kirja on hyvä. Berliinin liikenevälineet ovat turvallisia.
      Hyvää ja turvallista matkaa, minä tulin eilen pois.

    • Auttakee

      Kiitos kaikille hyvistä ohjeista, matka on nyt tehty, ja ohjeet olivat todellakin oikeita ja toimivia. Kiitän ja kumarran. Berliinissä oli lämmintä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      86
      6183
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      24
      2576
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      28
      2083
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      63
      1827
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1631
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1428
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1337
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1331
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1269
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1223
    Aihe