Kun kuvaan ko. kameralla ulkona esim. urheilutapahtumaa, kuva herkästi pikselöityy. Mistähän tämä voisi johtua? Pikselöitymisen huomaa editointivaiheessa ja silloin ei taida enää olla mitään tehtävissä, vai onko?
NV-GS250 ja videokuvan pikselöityminen
4
1070
Vastaukset
- Digiootti
Kokeile puhdistuskasettia.
- MR.Kuvaaja
ensin suoralla toistolla televisioon. Jos kuvassa ei näy häikkiä, niin oire on tietokoneen puolella. Puhdistaa se tosin kannattaa aina. Niin, ja käytä laadukasta nauhaa. 3-5€ nauhoilla ei yleensä tee mitään.
- yksi kysymys
Kiitos vinkeistä. Tarkistin videokuvaukseni katsomalla vielä ne suoraan TV:n kautta. Kuva on hyvin terävä, värit ovat kohdallaan ja pikselöitymistä ei tapahdu siinä ollenkaan. Ongelma on tietokoneen puolella. Tietokoneeni on uudehko, mutta olen siirtänyt kuvatun materiaalin avi-tiedostona tietokoneen ulkoiselle kovalevylle. Huomasin, että siirtonopeus jää siinä huomattavasti alle Pinnaclen 9 manuaalissa mainittujen ohjearvojen, voisiko tämä selittää kuvan pikselöitymisen? Siirtonopeus on kohdallaan, jos siirrän materiaalin tietokoneen omalle kovalevylle, mutta ulkoinen palvelisi tätä tarkoitusta paremmin. Siirtovaiheessa olen sulkenut muut ohjelmat ja kovalevyllä on hyvin tilaa.
- dsada
Siirrätkö videon firewire kaapelilla koneelle?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va1343060- 71630
Mies pyysi rahaa
Jälkikäteen kun tarjosi kyydin yhteisestä harrastuksesta kotiini. Mitä vi**... Ei ihastunut mies noin toimi?2221354Jos tapaisimme uudelleen?
niin luuletko että mikään muuttuisi vai toistuuko meidän historia? Ehkä vähän eri tavalla mutta samoin tuloksin J701191- 441171
- 371041
Mites nyt suu pannaan
Kitkiöjoki ja Järvinen solmivat Attendon/Terveystalon kanssa sopimuksen, jonka mukaan sopimuksen irtisanomisoikeus on va381022Taas Lieksassa tyritty
Suomalaisten kansallismaisemaa juntit pilaamassa. Nuori tyttö kaupunginjohtajana ei ole sen viisaampi. *S-ryhmän hanke133987- 47954
Nähdäänkö ensi viikolla
paikassa joka alkaa samalla kirjaimella kuin etunimesi? Ikävä on sinua. Fyysistä läsnäoloasi.36897