Kun kuvaan ko. kameralla ulkona esim. urheilutapahtumaa, kuva herkästi pikselöityy. Mistähän tämä voisi johtua? Pikselöitymisen huomaa editointivaiheessa ja silloin ei taida enää olla mitään tehtävissä, vai onko?
NV-GS250 ja videokuvan pikselöityminen
4
1050
Vastaukset
- Digiootti
Kokeile puhdistuskasettia.
- MR.Kuvaaja
ensin suoralla toistolla televisioon. Jos kuvassa ei näy häikkiä, niin oire on tietokoneen puolella. Puhdistaa se tosin kannattaa aina. Niin, ja käytä laadukasta nauhaa. 3-5€ nauhoilla ei yleensä tee mitään.
- yksi kysymys
Kiitos vinkeistä. Tarkistin videokuvaukseni katsomalla vielä ne suoraan TV:n kautta. Kuva on hyvin terävä, värit ovat kohdallaan ja pikselöitymistä ei tapahdu siinä ollenkaan. Ongelma on tietokoneen puolella. Tietokoneeni on uudehko, mutta olen siirtänyt kuvatun materiaalin avi-tiedostona tietokoneen ulkoiselle kovalevylle. Huomasin, että siirtonopeus jää siinä huomattavasti alle Pinnaclen 9 manuaalissa mainittujen ohjearvojen, voisiko tämä selittää kuvan pikselöitymisen? Siirtonopeus on kohdallaan, jos siirrän materiaalin tietokoneen omalle kovalevylle, mutta ulkoinen palvelisi tätä tarkoitusta paremmin. Siirtovaiheessa olen sulkenut muut ohjelmat ja kovalevyllä on hyvin tilaa.
- dsada
Siirrätkö videon firewire kaapelilla koneelle?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Minulla heräsi huoli sinusta ajatteluni kohteesta!
Toivottavasti sinulla on siellä jossain kaikki hyvin. Välitän sinusta edelleen vaikka olet varattu, etkä tykkää minusta.865407- 1643612
- 533189
Missä Sanna nyt suvaitsevaisuus?
Tekijä on nyt kuitenkin jotain muuta kuin suomalainen niin eikös nyt pitäisi suvaita kulttuuri eroja ja rakastaa tekijä2032116- 351931
- 331864
- 461823
- 571714
- 191673
- 191627