En viitsi vielä ainakaan käydä puhumassa kenenkään kanssa livenä... joten kysyn täältä.
Mulla on muutaman kerran nyt vähän alle vuoden aikana kutissut alapäätä aika inhottavasti, ja kestänyt aina n. viikon... Nyt ei ole vähään aikaan ollut mitään tuollaista, mutta tuntuu että yhdynnän jälkeen se alkaisi... ei aina, mutta joskus (yritän tässä analysoida ja muistella mitenköhän asia on..) okei, ollaan yritetty rakastella poikaystävän muutaman kerran mutta ei ole kunnolla pystynyt koska ei mun alapää oikein kostu ja ei ole oikein haluja, mut haluaisin kumminkin tehdä sitä, ja kun sitä tehdään niin silloin rupeaa kirvelemään sieltä reiän takaa, kuin se repeäisi, eli kuin olisi turvonnut niin että sinne ei mahdu mitään... Käytän Mercilon- e-pillereitä.
huomasin tuossa pari päivää sitten että emättimeni on turvonnut ainakin sisältä, eikä sormi mahdu :D pelottaa vain että onko nuo vakavia juttuja...
Olen käyttänyt pillereitä n. puolitoista vuotta nyt, alussa kaikki oli ihan täydellisesti kun alettiin hommailemaan.
Saattaa olla sekava selitys, mutta kirjoitin nyt suoraan mitä tuli mieleen tuosta...
Toinen kysymys, kuulin että e-pillerit lihottaa, mut oli jotain toisia ehkäisyjuttuja jotka laihduttaa, mitäköhän ne on...? Jos niitä nyt on...
Mulla on muutaman kerran nyt vähän alle vuoden aikana kutissut alapäätä aika inhottavasti, ja kestänyt aina n. viikon... Nyt ei ole vähään aikaan ollut mitään tuollaista, mutta tuntuu että yhdynnän jälkeen se alkaisi... ei aina, mutta joskus (yritän tässä analysoida ja muistella mitenköhän asia on..) okei, ollaan yritetty rakastella poikaystävän muutaman kerran mutta ei ole kunnolla pystynyt koska ei mun alapää oikein kostu ja ei ole oikein haluja, mut haluaisin kumminkin tehdä sitä, ja kun sitä tehdään niin silloin rupeaa kirvelemään sieltä reiän takaa, kuin se repeäisi, eli kuin olisi turvonnut niin että sinne ei mahdu mitään... Käytän Mercilon- e-pillereitä.
huomasin tuossa pari päivää sitten että emättimeni on turvonnut ainakin sisältä, eikä sormi mahdu :D pelottaa vain että onko nuo vakavia juttuja...
Olen käyttänyt pillereitä n. puolitoista vuotta nyt, alussa kaikki oli ihan täydellisesti kun alettiin hommailemaan.
Saattaa olla sekava selitys, mutta kirjoitin nyt suoraan mitä tuli mieleen tuosta...
Toinen kysymys, kuulin että e-pillerit lihottaa, mut oli jotain toisia ehkäisyjuttuja jotka laihduttaa, mitäköhän ne on...? Jos niitä nyt on...
Vastaukset 4
Vanhimmat
hiivaa? voisiko olla. laihduttavista e-pillereistä en ole kyllä kuullut, mut hei jos sellasii on ja joku tietää niistä, niin kertomaan vaan!!
Kannattaa harkita e-pillereiden vaihtoa, ne kuivattavat usein limakalvoja.
Luultavasti vaivasi johtuvat hyvin suurella todennäköisyydellä e-pillereistäsi. Selkeästikään ne eivät toimi nyt, kuten olisi tarkoitus - kun ehkäisy tekee seksistä vaikeaa ja vie halut, se on epäonnistunut raskaimmin. Vaihda vähintään merkkiä tai luovu pillereistä kokonaan.
Täällä on tullut jo pariin otteeseen, että pillereiden vaihtaminen auttaa, niin kyllä minulle gynekologi sanoi samaa. Olen syönyt nyt 3 vuotta samoja pillereitä ja nyt on aika vaihtaa merkkiä.
Gynekologi kertoi, että joskus emättimen limakalvoista tulee "ohuemmat", jolloin yhdyntä sattuu ja hiiva voi iskeä helposti. Itselläni on todella paljon kokemusta hiivasta ja mainitsemat oireesi viittaavat hiivaan.
Gynekologini antoi erään voiteen kokeiltavaksi, nimeltään Ovestin. Vaikka se onkin tarkoitettu vaihdevuosien oireisiin, sitä voi käyttää kuka tahansa. Ovestin sisältää naisen mietoa estrioli-hormonia ja se vahvistaa emättimen ja alempien virtsateiden limakalvoja sekä lieventää kutinaa. Apteekissa myynnissä ilman reseptiä. :)