Hei!
Mietin Corollaa seuraavaksi autoksi.
Mitä vikoja Corollassa on ollut?
Corollan viat?
29
8269
Vastaukset
- meikäp
Minulla on ollut kohta 4 vuotta -94 corolla eikä mitään vikaa ole ollut! Suosittelen. Huollossa on tietty vaihdettu öljyt ja jarrunesteet sun muut mutta mitään varsinaista vikaa ei ikinä ole ilmennyt. Varaosathan noihin ovat tosi edullisia muutenkin.
- vai?
Minulla on ollut reilut kaksi vuotta facelift. Vain huollot tehty, ei nitise eikä natise. Pelannut täydellisesti.
- tojottaja
pari vikaa on ilmennyt kun muijani corollalla tuli 300000 täyteen, on vm-93, ja nyt on mennyt bensapumppu ja lambda anturi, mut muuten ei mitään,,
- vian vikaa
Minulla ollut parinkymmenen vuoden aikana 6 Corolla uutena tosin ostettuja. Yhdessäkään ei ole ollut ainuttakaan vikaa.
Tätä on näiden eurooppalaisilla merkeillä ajavilla vaikea käsittää, mutta totta se on.
Takuu varmasti kohta joku Provo saa herneen nenäänsä, oma kun on yhtenään jostain hajoomassa.- niin.
Mitä katsot ainottakaan vikaa,
muutomille korjataan huollossa myös vikoja,
muutomat eivät niitä sitten enää muista.
Toiseksi, jos ajat vain 150 tkm, ei monessakaan autossa ole mitään vikoja.
Ei minullakaan ole ollut yhtään vikaa, ei Tojotoissa, ei vw, ei opeleissa ensimmäisen 3 v aikana
sillä olen ne kaikki aivan alusta saakka huoltanut, ja pelkällä öljyn ja suodattinvaihdolla on mennyt aina hyvin.
Ensimmäiset viat olli aikaisemmin pakoputki,
nekään ei ole enää mennete kuin 8 vuoden jälkeen,
vain akku on sellainen 5 v kestotavara.
- muutama remontti
-Helmapellit ja pyöränkaaret haperot
-kaamea öljynkulutus ja savutus
-täristävä kytkin
-pakkasella kytkin jäätyi
-vetonivel kolkattaa
-maali hilseilee konepellissä
-takakontin avausvaijeri poikki
-ratin pehmustus irti
-öljyvuotoa stefasta
-takaiskarit löysät
-jarrut vinkuvat
-vaihdekepin haitarikumi ei pysy paikallaan
-istuinverhoilut räjähtäneet
-takakontin pohjakovalevy kuopalla
Auto on vuosimallia 1989- Kysyn vaan
Tuo vikalista löytyy kaikista romuttamon autoista, et kai ole ostanut sitä sieltä?
- romuttamosta,
Kysyn vaan kirjoitti:
Tuo vikalista löytyy kaikista romuttamon autoista, et kai ole ostanut sitä sieltä?
mutta on kyllä sinne menossa.
- :D::D:D
LOL
- Vai kuinka?
Nuo kuullostavat paljon ajetun auton vioilta...
- o!o
romuttamosta, kirjoitti:
mutta on kyllä sinne menossa.
kaipaa se auto joskus huoltaakin..ja pitää kunnossa..en tarkoita remonttia!!
- hahhahhah
näköjään aika montaa merkkiä
Mitähän vuosimallia ajattelit?
Vanhoissa voi tietysti esiintyä vaikka mitä, mutta jos kiikarissa -02 tai uudempi, niin voin pistää oman tarkan päiväkirjani omista kokemuksistani.- viimeksi -03
1,6 corola sedan. takuu korjauksissa vietti aikaa rittämiin. eli on aivan turhaa sanoa ettei mitään vikaa. kaverillani oli samaan aikaan subaru alla. hänellä ei auto kertaakaan takuu korjauksissa.olisikohan syy siinä, että subarua ei tuda markinoille ennenkuin testit on lopuun suoritettu. itsellänikin on tällä hetkellä vuoden verran ollut subaru. mikä on toiminut moiteitta. ei ole tarvinnut hinauttaa autoa kertaakaan korjaamolle. eikä ole ollut mitään vikaa autossa. corollani jouduttiin kolme kertaa hinauttamaan korjaamolle. joka ainut kertta jouduin hommaamaan toisen auton alleni siksi aikaan kun toyota oli korjaamolle eikä sitä lystiä korvannut ketään.harkitse vielä kerran enenkuin toyotaan sorrut. itselläni oli toyota alla 15v. eli kokemuksestta voin kerttoa. auto ruostuu todella herkästti ja ylimääräisiä korjaamo käyntejä on edessä.
- Autoilija73
Terve!
Corolla on aika varma nakki hankintana. Tekniikka on aika pitkälti testattua ja toimivaa.
Tosin konehuoneen puolella on ei-japanilaisissa jo aika paljon samoja osia kuin muissakin euroissa.
Omassamme on ollut vikojakin. Ei ole ollut mikään vikapesä, mutta siinä missä muissakin.
Ajettu nyt 60tkm.
Jarrut ovat näissä ehkä se yleisin ja "vakavin" vika. Jumittaa ja syö paloja ahnaasti.
Omassa viimeistely ei ole myöskään vakuuttanut. Muoviosat naarmuuntuvat herkästi takaluukussa, kojelaudan alaosassa ja ovissa. Alussa oli myös hälyäänia kojelaudan- ja katon sovituksissta.
Turvavyö ei jaksa kelautua takaisin. Huolloissa sille tarjotaan vain jotain teflonspray -hoitoa. Ja kohta taas kanittaa.
Myöskään katon maalausvirhe, yhden oven huono sovitus, hapettuneet rekisterikilven valon liittimet ja uutena pielessä olleet ohjauskulmat eivät kohenna omaa laatumielikuvaa ja käsitystä hyvästä kokoonpanosta Turkin tehtaalla.
Huolto- ja takuupalvelut ok. Pientä luistamisen makua mutta sujuvan palvelun kera sentään ;)
Ajettavuus ok. Uusissa oli samassa luokassa parempia ja huonompia. Pitkälti makuasia.
Tuuliherkkyys tosin on keskimääräistä herkempi ja rengaspaineita kannattaa pitää yli 2.5barin.
Kantavuus on hyvä. Tiiliskiviä en siis kuskaa, mutta neljä aikuista plus roinatkulkevat vaivatta mökkille. Vaunun vetoon on katsottava muita malleja. 1.6 VVT-I on taloudellinen ja pirteä kone, mutta itse kaipaisin pidempiä välityksiä tai kuudetta pykälää.
Tässä pintaraapaisuna omia kokemuksia ja tuntoja.
Eka Toyota on siis alla.
Moitteita annan yleensä Toyotan mallipolitiikalle. Ja vaihtoehtoihin moottorien ja vaihteistojen välillä. Niitä ei sis juuri ole.
Versoon pyydetty äsken tarjous (1.6 Sol manuaali, varustepaketilla lisävarusteilla)
Miltei samaan hintaan tarjolla Seat Altea XL 2.0 TDI DSG, Stylance varustetasolla.
Koeajo on varattu ja merkin vaihto hieman kuumottaa mielessä. Jos nyt vielä muutenkaan vaihdetaan. Tuskin se ainakaan paljoa huonompi voi tätä omaa voi olla laadullisesti. Jälleenmyyntiarvosta ei tosin tiedä. Mutta nimenomaan ne ominaisuudet päivittäisessä käytössä ratkaisevat eniten meillä.- turkkilainen?
Myöskään katon maalausvirhe, yhden oven huono sovitus, hapettuneet rekisterikilven valon liittimet ja uutena pielessä olleet ohjauskulmat eivät kohenna omaa laatumielikuvaa ja käsitystä hyvästä kokoonpanosta Turkin tehtaalla.
Luulin, että Wagon on tehty Japanissa. - Turkissa
turkkilainen? kirjoitti:
Myöskään katon maalausvirhe, yhden oven huono sovitus, hapettuneet rekisterikilven valon liittimet ja uutena pielessä olleet ohjauskulmat eivät kohenna omaa laatumielikuvaa ja käsitystä hyvästä kokoonpanosta Turkin tehtaalla.
Luulin, että Wagon on tehty Japanissa.Eikä tuollaisia vikoja ole niissä esiintynyt. Turkissa tehdyt Toyotat ovat laadullisesti parasta mitä rahalla saa.
- Autoilija73
turkkilainen? kirjoitti:
Myöskään katon maalausvirhe, yhden oven huono sovitus, hapettuneet rekisterikilven valon liittimet ja uutena pielessä olleet ohjauskulmat eivät kohenna omaa laatumielikuvaa ja käsitystä hyvästä kokoonpanosta Turkin tehtaalla.
Luulin, että Wagon on tehty Japanissa....Kyllä Wagonit tulivat/tulevat Turkin tehtaalta. Poikkeuksena aivan alkusarjan autot ja seassa on ollut myöhemminkin Japanissa koottuja, kun Turkin tehdas ei ilmeisesti ole aina riittänyt kapasiteetiltaan.
HB:t tulivat Englannista ja Sedanit myös Turkista.
Turkin tehdas on kuulemma saanut laatupalkintoja, mutta mainitsemani asiat ovat valitettavasti totta. Mielelläni toki olisin nähnyt niistä vain unta.
Tarkoitus ei ollut haukkua autoa, mutta kerroin miltä yhteiset kilometrit ovat maistuneet auton kanssa ja mitä on tullut vastaan. Maailmanlopun vikoja ne eivät ole olleet, mutta miksi niistä pitäisi myös vaieta?
Tiedän monia ns. viattomia Toyotia, mutta jokaikinen ei sellainen näemmä ole. Ainakaan enään tänä päivänä. Vanhemmista Toyotista minulla ei ole kokemusta.
Onneksi hyvä maine seuraa meidänkin autoa, sitten kun on aika pyytää vaihtohyvitystä.
Jos Toyota on palkannut hiljattain maailmanlaajuisesti 7000 uutta inssiä nimenomaan laaduntarkkailuun (tämä tieto kerrottiin Toyotalta) ja pääjohtaja on pyytänyt julkisesti anteeksi laatuongelmia, niin ainakin itse yhdistän nämä ongelmat myös omaan yksilöön.
Jos tuote ei ilmeisesti ole täysin tasalaatuinen, niin se myös huonontaa laatuimagoa.
Hienoa tietysti, että asiat tunnustetaan Toyotalta ja tartutaan ongelmiin ilmeisen nopeasti, mutta ei se tietenkään omalla kohdalla mitään riemun kiljahduksia saa.
Seuraavakin automme voisi olla Toyota, jos valikoimasta löytyisi vain sopiva korimalli. Mutta eipä ole viisipaikkaista tila-autoa, dieselillä ja automaatilla. Lisäksi MultiMode ei ole sitä mitä haluan, vaikka sen saisikin dieseliin. Lisäksi hinnoittelu on sen suuntaista, että auton hinta kipuaisi sen verran, että muilta merkeiltä alkaa jo löytymään vaihtoehtoja joissa saa enemmän "samaan rahaan".
Kuten aiemmin mainitsemani esimerkki.
Sininsä en suhtaudu autoiluun sellaisella tunteen palolla, ettenkö voisi katsoa myös aidan toiselle puolelle. Paljonhan on puhetta naapurin ja sedän serkun autoista, mutta eiköhän itsekkin kannata kokeilla joskus.
Enhän osta loppikääni tietynmerkkistä pakastinta, polkupyörää tai televisiotakaan kotiin, automaattisesti. Toki, jos kokemukset ovat hyviä, niin se madaltaa kynnystä yleensäkkin tietyssä merkissä pysymiseen, mutta nythän emme ole itse kokeneet automme kanssa mitään poikkeuksellista laatua automaailmassa. Ihan normaalilta autolta vaikuttaa ja samalla tavalla ne osat toimivat, riippumatta siitä, mikä logo sinne keulaan ja perään liimataan. - 61e
Turkissa kirjoitti:
Eikä tuollaisia vikoja ole niissä esiintynyt. Turkissa tehdyt Toyotat ovat laadullisesti parasta mitä rahalla saa.
"uutena pielessä olleet ohjauskulmat"
eikös ole aika yleinen vika,
meillä ainakin säädettiin molemmista Tojotoistamme 1,5-2 mm luokkaa useasta paikasta ? - säädetty
61e kirjoitti:
"uutena pielessä olleet ohjauskulmat"
eikös ole aika yleinen vika,
meillä ainakin säädettiin molemmista Tojotoistamme 1,5-2 mm luokkaa useasta paikasta ?Ei ole vaatinut säätöä. Onko säädöntarve silloin yleinen jos se sinulle on tehty? Corollaa myydään sentään 10000 kpl vuodessa.
- es.
säädetty kirjoitti:
Ei ole vaatinut säätöä. Onko säädöntarve silloin yleinen jos se sinulle on tehty? Corollaa myydään sentään 10000 kpl vuodessa.
kerro, montaako tuhatta säädetty,
halusin vai kertoa että ajo-ominaisuudet paranivat todella paljon maantieajossa.
- 170000 km mittarissa
normaalit huollot , ei muuta .
- >>>ylik.
Irtoilevia, rikkoituvia muoviosia (mm. pölykapselien kynnet katkeilee, maali lohkeilee). Molempien akseleiden jarrupalat ja -levyt vaihdettu, jarrusatulat huollettu. Vesipumppu vaihdettu (punainen lammikko lumella paljasti vuodon). Heikko maalipinta (kiveniskut näkyy). Turvavyö ei kelaa kunnolla. Oven tiiviste vaihdettu, ei auta suhinaan. Autolla ajettu 50 tkm. Huollot tehty merkkiliikkeessä. Takuulla on ollut tarvetta. Nämä omia kokemuksia, jotkut pääsee vähemmällä. Ihan hyvä auto muuten.
- 55000 ajettu toistaiseksi ja
vain määräaikaishuollot tehty. Ei mitään ongelmia toistaiseksi. Vuonna -88 ostin ensimmäisen Toyotani uutena (käytettyjä oli jokunen ollut aikaisemminkin) ja nyt 6:s uutena ostettu menossa. Mihinkään uutena ostamistani ei ole tehty muuta kuin normaalit määräaikaishuollot. Kulutusosista on vaihdettu vain muutama ajovalon poltin ja pyyhkijän sulka. Edes niitä paljon parjattuja jarrupaloja/levyjä ei ole vaihdettu koskaan. Näillä kokemuksilla seuraava auto tulee olemaan samaa merkkiä.
- 1/05
Ei mitään huomautettavaa. Laatu on lähes käsittämätöntä tällaiselle aiemmin VW:llä autoilleelle. Ostin auton työkaverin auton vaiheita seurailtuani. Tätä autoa voi suositella kaikilla joita kiinostaa täysin vikavapaa autoilu.
- Teppo
käsittämätöntä hehkutusta tässä topicissa! Konehan se Corollakin vain on joka satavarmasti hajoaa jostakin jossain vaiheessa. Näitä hehkutuksia kun lukee joku autoista vähemmän tietävä, hankkii Corollan ja sitten kun se hajoaa niin pettymys on valtava. Siinä sitten helposti alkaa kritisoida autoa luottamuksen pettämisestä ja se tuskin on hyvää mainosta merkille. Pidetään tosiasiat mielessä!
- GGJ
60 tkm. Turvavyö ei kelaudu, jarrut vinkuu, radio nitisee, vaihdekepin juuren muovikehys nitisee, tavaratilasta rämisee, lohkolämmitin palanut, kytkinlevy finaalissa, ratti hieman vinossa uudesta asti, ovipeltien pokkaukset oven reunassa aaltoilee, lämmityslaite puhaltaa enemmän oikealle, ilmastointi heikkotehoinen uudesta asti, tuulilasinpyyhkijän kesti uudesta 2 vkoa, istuinlämmittimet todella hitaat, hanskalokeron kansi n. 1 cm kiero. Korjattu huollossa siirtämällä lukkoa sisemmäs, lämppärin puhallin kitisee pakkasella mutkassa.
Muutoin on pelannut. Volkkarin jälkeen hämmästyttävän vähäiset huoltokulut. Lukuisten pikkuvikojen vuoksi seuraavalla kerralla merkki vaihtuu sellaiseen jonka edustusta ei olle laakkosmafialla.
- Ajo_ominaisuudet
Pahin vika on Toyotan Ajo-ominaisuudet! Kannattaa kokeilla myös muita merkkejä, esim. Audi, BMW ja Ford ovat TODELLA ajajan AUTOJA! Valitettavasti …
- kokeillut
enkä kokeile
Tojo on niin hyvä
Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 894230
Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä1032383Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä
Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?342368Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell972134Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian281917- 321895
Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni91587Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei1881560- 291558
- 761321