Pistävä haju kylppärissä

NuuskuNeiti

Muutin n.kuukausi sitten rivitaloon, jonka kylpyhuone (yläkerrassa) on remontoitu puoli vuotta aiemmin. Kaikki pinnat ovat siistit mutta jos kylppärin ovi ja ikkuna on tunninkin ajan kiinni, on kylpyhuoneessa pistävä, tunkkainen, epämiellyttävä haju. Viemärin hajua se ei ole. Kun oven tai ikkunan jättää auki, hajua ei tunne. Haju on voimakkain käsienpesualtaan luona. Lattiakaivo ja lavuaarin putket yms. on avattu ja puhdistettu, ei auttanut. Voisiko kyse olla kosteusvauriosta? Mille homevaurio haisee? Miten saisin kylpyhuoneen raikkaan tuoksuiseksi?

12

14887

Vastaukset 12

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • remontti?

Olisikohan siinä käynyt niin, että se kylpyhuone on vain fuskuremontoitu? Voi olla, että rakenteita on vaan kuivateltu, mutta homekasvustot jätetty sinne muhimaan. Kuivuneet homekasvustot haisevat myös ja ovat terveydelle yhtä haitallisia kuin tuoreetkin.

• ...

Teippaa kaikki viemärit tukkoon. Lavuaarin kumpikin reikä ja lattiakaivo. Sitten tiedät tuleeko haju sieltä jos ei enää haise.

• raikas ilma

ei häviä tuulettamalla, vaan ainoastaan rakenteet avaamalla ja vaurioituneet materiaalit poistamalla.
      Pistävä,makeahko haju on tuttu. Meilläkin oli useita homelajeja ja tämä haju oli päällimmäisenä.

Harmillista on se että nykyään nämä remontit ovat pelkkää fuskua. Ainoastaan päälimateriaalit uusitaan ja kaikki vaurioitunut jätetään sinne väliin.

Jos asut vuokralla,informoi asiasta vuokranantajaa ja isännöitsijää.
      Jos asunto on oma,hmmm....ilman rakenteiden avausta ongelman lähde ei selviä.
      Yksi vaihtoehto on Homekoira Teamin koirat. Näin
      saat varmuuden ennen rakenteiden avausta.

• kokemusta on

homevaurio ei välttämättä haise millekään, ehkä hieman lämpimälle tuoksulle, tai se voi sitten ahistakin lisäksi. Ilma on kuitenkin usein sellaisen tunkkaisen, lämpimähkön tuntuinen.

Kun on kyseessä yläkerta, voi olla, että rakenteiden kantavuuden vuoksi seinät ovat levyseiniä, ja vesieristeet ovat pettäneet usein, ja useinhan niitä ei edes ole ollut, tai ovat olleet kevyitä kosteussivelyitä. Toivottavasti vesi ei ole päässyt välipohjaan asti, mutta todennäköisesti on, koska vesi kulkee alaspäin. Levyseinät ja välipohja ovat ilmeisesti orgaanista materiaalia, jotenka voivat olla pahastikin homeessa. Ostit asunnon juuri? Omistaja pintakiillotti myytäväksi?

• haisuli **

Meill on silloin tällöin tullut veskiin paha, pistävä haju..

Aina on auttanut putsata pytty, takaa ja sit ne reunan alle menevät osat-- lapset pissii meillä ohi pytyn.

Haju lähtee sit pois, kunnes uudestaan pissitään. Esim.. 2 viikon päästä uus lemu.

• pesepyttysi

Meillä pestään wc-pytty vähintään joka toinen päivä 1 x viikossa tuhdimmalla aineella ja muutoin vähän miedommilla sehän on oikea pöpöjen kasvualusta hyi.

• pistävästä hajusta
    • NuuskuNeiti

No kylppäri on kyllä tehosiivottu viemäreitä myöden eli ei tule haju pissistä.... Kokeilin kyllä sitä teippaustakin mitä joku ehdotti, haju pysyi samana. Täytyy kai sellainen homekoira hankkia kanssani nuuskimaan nurkkia ennen seuraavia toimenpiteitä. Kiitos vinkeistä.

• utelias0

miten asia lopulta ratkesesi NuuskuNeiti? löysivätkö koirat mitään ja mitä siitä seurasi?

• Neuvoton

Samaa pistävää hajua olen itse nyt ihmetellyt 2002 rakennetun rivarin kylppärissä. Olen ostamassa sitä, mutta haju mietityttää. Kaakelit on maalattu (huonosti), muuten asunto on siisti kaikin puolin. Kylppärissä tuleva haju on vain niin voimakas, että "maistuu suussa" ja päätä alkaa särkeä. Mistä ja miten tuota alkaisi selvittämään?

• IlimanenOhje

Neuvoton, Älä osta!! Kukaan ei maalaa kaakeleita kuin peittääkseen jotain...
      Ei muuta,

• koiranhajut

Meille kävi samalla tavalla mutta kyse oli alakerran wc/kodinhoitotila. Haju oli karmiva tuli lähinnä mieleen kalmanhaju. Pesin kovilla myrkyillää tuuletin, putsasin viemärit ja laitoin myös varmuudeksi putkiston avaavaa ainetta mutta aina vaan haisi. Ostin ilmanraikastimet 2 kpl siinä välissä vaihdettiin WC-pytty ja aina vaan haisi. Lopulta maalasin sen tilan seinät koska tilassa ei ole kaakeleita vaan maalatut seinät. Hajustimia vaihdon heti kun entiset olivat loppu. Ensimmäisessä yhtiökokouksessa kysyin sitten muilta onko heillä tätä ongelmaa ja yllätys ei ollut mutta minulle kerrottiin että heillä oli tapana pitää useaa koiraa siinä tilassa ja tätä koirista tullut hajuhaittaa kesti noin puolivuotta ellei enemmänkin mutta nyt ei enäää haise.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta

Sinulle! Olen miettinyt sinua paljon yön aikana. 🫂
      Ikävä
      65
      958
    2. Mitä ihmettä pitäisi tapahtua

Että me kohdataan ja saadaan tämä tilanne etenemään?
      Ikävä
      69
      722
    3. Jos mies naisen prinsessakohtelu

on sinulle liikaa, älä valitse prinsessaa 🦋🧚🏼‍♀️👸🏼
      Ikävä
      133
      646
    4. Miksi meille jäi

Niin huonot välit vaikka meistä kumpikaan ei ole tunteilleen mitään voinut. Ehkä se kohtalo on sitä mieltä ettei kuitenk
      Ikävä
      37
      625
    5. Viesti sinulle

Tiedät että tunteet ja ajatukset ja meillä on vahva yhteys mistä molemmat tiedetään. Odotan sinua ☀️
      Ikävä
      35
      619
    6. Olen kironnut sinut alimpaan helvettiin

Hyvää matkaa.
      Ikävä
      69
      606
    7. SAHIMÄKI LOPETA

Miksi käyt Tupamäen Pekan kimppuun.?? Hänen asia mitä hän tekee tiloillaan. Oletko omista POTKUISTASI yhä katkera turve
      Ähtäri
      43
      561
    8. Ikävö sinua nainen!

Rakastan sua! ❤️💛❤️💜🧡🧡💚🤎:💜💜❤️
      Ikävä
      43
      560
    9. Rakas, rakkaampi, rakkain

Olen tullut siihen johtopäätökseen, ettei minun kannata rakastaa. Kaikki joita olen koskaan rakastanut vain kohtelevat m
      Sinkut
      112
      515
    10. Haluan purkaa vielä tuntemuksia

Tykkään sinusta kovin paljon❤️ olen surullinen tilanteestasi ja siitä mitä me olemme yhdessä joutuneet kokemaan. Tämä ei
      Ikävä
      19
      500
    11. Tunteiden käsittely kertoo ihmisestä.

Kun puhutaan "tavallisesta" ihmisestä, joka on suht tasapainoinen eläjä, niin puhutaan oikeastaan taitavasta tunteiden k
      Sinkut
      172
      484
    12. Ketä ajattelen

kun mietin, mitä sinulle kuuluu? En tunne sinua oikeasti, ja se on ehkä hyvä, koska jos tietäisin enemmän, se varmaan v
      Ikävä
      18
      461
    13. Pilkettä sunnuntain silmässä

😉 Jos tästä ketjusta löytyisi yksi ihminen, joka saisi sut hymyilemään tänään… Millainen hän olisi? Ei tarvitse kerto
      Sinkut
      62
      396
    14. Jos olet aidosti jostakin

kiinnostunut, niin yrität myös lähestyä irl. 😁
      Ikävä
      52
      383
    15. Kyllä tiedän sun

Likaiset pelit selän takana
      Ikävä
      42
      368
    16. Mitä sinulle on tapahtunut lapsena

Kun olet noin sairas päästäsi? Pikkupojalle ( Miehen kehossa)
      Ikävä
      29
      364
    17. Tiedätkö kun on

Ikävä sinua melko usein.
      Ikävä
      17
      362
    18. Työttömän miehen ihmisarvo

..parisuhdemarkkinoilla on olematon. Työtön mies on naisille ihmisjätettä, varsinkin jos sattuu olemaan vielä kunnolline
      Sinkut
      96
      343
    19. YLINEN pilaa Ähtärin mahdollisuudet.

Vuodeosastopäätös jossa Nina Ylinen (sdp) äänesti niiden lopettamisen puolesta, hoitajille potkut ja silti arviointimene
      Ähtäri
      22
      338
    20. Kuhmolaiset valittaa kaikesta

Ootte te kyllä yksiä sanonko mitä... Kaikesta uudesta ja kaupunkia kehittävästå löytyy aina muutama vinkuja kun ei mene
      Kuhmo
      9
      338
    Aihe