AGP+PCI-E emo

valinta edessä

Eli minulla on AGP näytönohjain jonka haluaisin laittaa uuteen koneeseen jota olen hankkimassa. Mutta kaikki uudet näytönohjaimet ovat PCI-E.. joten löytyykö emoja joissa olis molemmat, sekä AP että PCI-E paikka, jos tulee päivitystarve eteen, ettei ihan kuitenkaan koko konetta tarvis jälleen vaihtaa?

10

787

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • uishdfhuidshiu
      • Siis Asrockkia taitaa löytä AMD:lle ja Intelille.Kaikki nyt ei välttämättä pidä niitä kaikkein laadukkaimpina tekeleinä.Halpoja ne on ja varmaan hinta/laatu jotenkin pitää kutinsa.Löytyy myös sellaisia missä voi hyödyntää vanhat DDR muistit.Emosta löytyy AGP,PCI-E sekä paikat DDR ja DDR2 muistille jos nyt ulkomuistista yleensä mitään muistan -)


      • Preerian McLammas
        pjotr.suomi24 kirjoitti:

        Siis Asrockkia taitaa löytä AMD:lle ja Intelille.Kaikki nyt ei välttämättä pidä niitä kaikkein laadukkaimpina tekeleinä.Halpoja ne on ja varmaan hinta/laatu jotenkin pitää kutinsa.Löytyy myös sellaisia missä voi hyödyntää vanhat DDR muistit.Emosta löytyy AGP,PCI-E sekä paikat DDR ja DDR2 muistille jos nyt ulkomuistista yleensä mitään muistan -)

        on että pääsee halvalla core2duon makuun. Tosin jos vanhassa koneessa on hitaammat DDR1:set kun 400MHz niin vaihtaisin suosiolla paremmin kellottuvaan emoon. Jos koneesta halutaan oikeasti vakaa niin tuon emon väylän saa n. 290, joissakin yksilöissä 280. Se ei ole kovin paljon E6300 ja E6400 (2,4GHz max) prossuilla jotka tietysti ovat melko tehokkaita sellaisenaankin.

        Hintaa tuolla Asrock VSTA emolla on jotain 55e ja on hintansa väärtti kun näyttikseksi käy kuitenkin kummatkin, PCI-E ja AGP. PCI-E on 4 kertainen muttei se testien mukaan hidasta käytännössä lainkaan menoa.

        http://www.ocworkbench.com/2006/asrock/775Dual-VSTA/b2.htm


      • Preerian McLammas kirjoitti:

        on että pääsee halvalla core2duon makuun. Tosin jos vanhassa koneessa on hitaammat DDR1:set kun 400MHz niin vaihtaisin suosiolla paremmin kellottuvaan emoon. Jos koneesta halutaan oikeasti vakaa niin tuon emon väylän saa n. 290, joissakin yksilöissä 280. Se ei ole kovin paljon E6300 ja E6400 (2,4GHz max) prossuilla jotka tietysti ovat melko tehokkaita sellaisenaankin.

        Hintaa tuolla Asrock VSTA emolla on jotain 55e ja on hintansa väärtti kun näyttikseksi käy kuitenkin kummatkin, PCI-E ja AGP. PCI-E on 4 kertainen muttei se testien mukaan hidasta käytännössä lainkaan menoa.

        http://www.ocworkbench.com/2006/asrock/775Dual-VSTA/b2.htm

        kannattaakin varmaan laitta E4300 koska niissä tuo väylänkesto ei maailman parasta luokkaa ole.
        9:n kertoimella päästään jo aika hyvään lopputulokseen.


      • Preerian McLammas kirjoitti:

        on että pääsee halvalla core2duon makuun. Tosin jos vanhassa koneessa on hitaammat DDR1:set kun 400MHz niin vaihtaisin suosiolla paremmin kellottuvaan emoon. Jos koneesta halutaan oikeasti vakaa niin tuon emon väylän saa n. 290, joissakin yksilöissä 280. Se ei ole kovin paljon E6300 ja E6400 (2,4GHz max) prossuilla jotka tietysti ovat melko tehokkaita sellaisenaankin.

        Hintaa tuolla Asrock VSTA emolla on jotain 55e ja on hintansa väärtti kun näyttikseksi käy kuitenkin kummatkin, PCI-E ja AGP. PCI-E on 4 kertainen muttei se testien mukaan hidasta käytännössä lainkaan menoa.

        http://www.ocworkbench.com/2006/asrock/775Dual-VSTA/b2.htm

        ihan omasta päästä keksitty enkä jaksa tarkistaa tiedon paikkansa pitävyyttä.Asrockissa ei nuo 8800 kortit toimi?


      • Daword
        pjotr.suomi24 kirjoitti:

        ihan omasta päästä keksitty enkä jaksa tarkistaa tiedon paikkansa pitävyyttä.Asrockissa ei nuo 8800 kortit toimi?

        totta.. ei toimi ei


      • alkup.

        Ok.

        Kun nyt ostais uuden koneen johon laittais tämän 7600 AGP näyttiksen, joka minulle riittää hyvin ainakin joksikin aikaa.. seuraavat 3-5 vuotta ehkä. Sitten tulis uus kone ja näytönohjain. Joten mihin sitä PCI-E:tä enää tarvis.. se vain että jos tämä näytönohjain hajoais, saako noita AGP-ohjaimia enää muutaman vuoden kuluttua uusia, jos koneessa olisi vain AGP-paikka? Tuntuu muutenkin vähän antiikkiselta. Eli sitä varten lähinnä tuon PCI-E:n pitäisi olla varalla. Mutta kun noita kerran löytyy, jossa on moelmmat, niin ei tarvi tätäkään ongelmaa pähkäillä.


      • JJJJJJJJ
        alkup. kirjoitti:

        Ok.

        Kun nyt ostais uuden koneen johon laittais tämän 7600 AGP näyttiksen, joka minulle riittää hyvin ainakin joksikin aikaa.. seuraavat 3-5 vuotta ehkä. Sitten tulis uus kone ja näytönohjain. Joten mihin sitä PCI-E:tä enää tarvis.. se vain että jos tämä näytönohjain hajoais, saako noita AGP-ohjaimia enää muutaman vuoden kuluttua uusia, jos koneessa olisi vain AGP-paikka? Tuntuu muutenkin vähän antiikkiselta. Eli sitä varten lähinnä tuon PCI-E:n pitäisi olla varalla. Mutta kun noita kerran löytyy, jossa on moelmmat, niin ei tarvi tätäkään ongelmaa pähkäillä.

        Eiköhän AGP-näyttiksiä vielä jonkun aikaa tehdä. Ja vaikkei tehtäisikään, niin AGP-näyttiksiä liikkuu jälkimarkkinoilla pilvin pimein (huuto.net, ym. myyntipalstat) vielä monta vuotta eteenpäin.

        Eli sen puoleen voit huoletta ostaa AGP-emon.


    • Smoukka

      Ilman muuta Asrockkia kehiin. Mikrobitin testeissä Asrock on pärjännyt ihan kiitettävästi ja taakse on jäänyt ennen huippuina pidettyjä emojakin. Eipä ihme, että Asrockkia dissataan järjestelmällisesti "tosiharrastajien" keskuudessa. Mikään ei voisi vituttaa enempää kuin oman 200€ emon tappio 65€ emolle, varsinkin kun kotitarve-kellottelussa ei mitään eroja ole havaittavissa oikein millään emolla. Samassa testissä testailtiin myös AGP:n ja DDR/DDR2:n vaikutuksia menohaluihin ja tulokset olivat eroiltaan todella pieniä.

      Tuohon Intel-alustaan käy DDR ja DDR2-muistit (ei yhtäaikaisesti) sekä AGP ja PCIe-näyttikset (myös yhtäaikaisesti).

      http://www.asrock.com/product/775Dual-VSTA.htm

    • suosittelen

      miekiin lämpimästi.Hyvin on toiminut ainakiin pelikäytössä,virittellyy en oo testannu.Jos on virittelyn tarve,aina voi ostaa tehokkaampaa palikka tilalle.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      194
      2035
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      133
      1128
    3. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1063
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      21
      795
    5. 58
      786
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      711
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      628
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      574
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      538
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      9
      522
    Aihe