Kortti?

Tokele

Kauanko kestää ajaa moottoripyörä-kortti ja paljonko suunnilleen maksaa?

9

6238

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ja kestää noin

kuukauden.
      Itse kortti kestää ajokaudella yleensä noin
      viikon.

• a-kortin ajanut

A-kurssi maksaa paikkakunnasta, kurssin osanottajien määrästä ja kilpailutilanteesta riippuen 310 - 550 euroa. Varmasti löytyy kalliimpiakin.

Tämän lisäksi sulle tulee viranomaismaksuja muistaakseni 90 euroa. Lisäksi lääkärintodistukset, valokuvat ajokorttia varten, jne.

Aikaa kuluu viikosta kuukauteen. Kortin voi saada käteen todella nopeastikin, jos vain saat ajot nappiin ja kokeet läpi.

Sen jälkeen ostat ajo-asun, ajokengät, kypärän ja ties mitä sälää ja siihen menee noin 1000e jos et välitä turvallisuudestasi. Jos taas välität turvallisuudestasi niin sitten menee jotain 2500e. Viime vuonna ostin Richan kevytkamat ja syksyllä tuli kohtuu kylmä joten tänä vuonna ostan Rukkan Armaxit lisäksi. Todella lämpimillä keleillä käytän sitten Richan kevytkamoja, mutta niiden suojien heikkous on sitä luokkaa että sinne kannattaa ostaa esim. forcefieldin body armor.

Niin ja sitten ostat moottoripyörän ja laitat sen vakuutuksiin. Sitten maksat bensoista. Sitten havaitset että jos ostit halvat kamat, niin niissä on jotain puutteita ja kompensoit niitä ostamalla jotain muuta sälää. Tai havaitset tarvitsevasi tankkilaukun, karttoja, gps laitetta, autocomin (kun tyttöystävä haluaa jutella kanssasi kun ollaan reissussa). Paskakamoilla on sitten taipumus vaihtua parempiin. Pay now or pay later.

Se mitä yritän oikeastaan sanoa on se, että on se kortin hinta mitä hyvänsä niin siitä maksut vasta alkavat... ja kun kuvittelet että nyt tällä kaudella ei tule mitään uusittavaa niin haluatkin toisenlaisen moottoripyörän :-D

• OllaKultalusikkaSuussa

nyt kyllä menee lievästi ÖVERIKSI sun kommenttis kuules äijä !
        Jos joku kehtaa väittää että 1000eurolla ei saa kaikkia turvallisia varusteita niin ei kyllä tiedä tästä mailmanmenosta yhtään mitään.
        Tietenkin jos rahaa on JÄRJETÖN määrä niin tottakai sitä ostaa aina kaikkein kalleimman ja täten mukamas turvallisimman varusteen mitä markkinoilla on.
        Mutta totuus on se että vaikka ostaisi miljoonan euron varusteet ne eivät henkeä pelasta ajettaessa esim 100km/h nokatusten autoa päin.
        Omiin varusteisiin meni about 500 euroa ja hyväksi ovat osottautuneet,lämpimänä olen pystynyt ja kosteus pysynyt loitolla.

• ..maksaa
        OllaKultalusikkaSuussa kirjoitti:

Jos joku kehtaa väittää että 1000eurolla ei saa kaikkia turvallisia varusteita niin ei kyllä tiedä tästä mailmanmenosta yhtään mitään.
        Tietenkin jos rahaa on JÄRJETÖN määrä niin tottakai sitä ostaa aina kaikkein kalleimman ja täten mukamas turvallisimman varusteen mitä markkinoilla on.
        Mutta totuus on se että vaikka ostaisi miljoonan euron varusteet ne eivät henkeä pelasta ajettaessa esim 100km/h nokatusten autoa päin.
        Omiin varusteisiin meni about 500 euroa ja hyväksi ovat osottautuneet,lämpimänä olen pystynyt ja kosteus pysynyt loitolla.

500-euroo on jo kallista...en ole ikinä maksanut moista rahaa. Tosin olen hankkinut tärkeimmät ensin ja hiljalleen ulkomailta tilannut parannuksia varustukseen.

Jos menet "merkkiliikeeseen" ja pyydät hyvät varusteet..heh .sulle tuodaan kaupan kalleimmat muotivarusteet "joita se ja se kilpa-ajajakin käyttää"

Turvallisia varusteita ei olekkaan, on vain varusteita jotka lieventävät vammoja pikku mukuissa. Motocross-kengät suojaisivat hyvinkin..mutta?

• akorttilainen

Omat varustehankintani:

- ajobootsit 140e
        - schuberth c2 kypärä 375e
        - richan kevytkamat ~400e?
        - ajohanskat jotain 39e?
        - polarbuff jotain 15e?
        - finnsvalan kypärähuppu (en muista hintaa)
        - sitten on kaikenlaista muuta pientä sälää halpiskypärähupuista sukkiin jne.

Kyllä tuohon tonni helposti menee.

Kyllähän tuosta varmaan euroja pois saa, kun jaksaa metsästää tarjouksia ja halpiskoreja. Edellyttäen, että kokoja löytyy. Tietysti nakkikiskan kiertämiselle hyvällä säällä ei paljon varusteita tarvita.

En ole täysin tyytyväinen kamoihini. Syksyllä tuli vilu ja märkä kun lapissa ajeltiin vesisateessa. Samoin tyttöystävä tuli kokeilleeksi omien kamojensa suojauskykyä tietysti juuri sen puuttuvan polvisuojan kohdalta.

Voisin tietysti kokeilla jotain muuta asua ja toivoa, että se olisi parempi mutta miksi turvautua epävarmaan vaihtoehtoon kun voi valita Rukka Armaxin?

Okei, maksaa vitusti, mutta itsepä olen rahani tienannut.

• paitsi että
        ..maksaa kirjoitti:

500-euroo on jo kallista...en ole ikinä maksanut moista rahaa. Tosin olen hankkinut tärkeimmät ensin ja hiljalleen ulkomailta tilannut parannuksia varustukseen.

Jos menet "merkkiliikeeseen" ja pyydät hyvät varusteet..heh .sulle tuodaan kaupan kalleimmat muotivarusteet "joita se ja se kilpa-ajajakin käyttää"

Turvallisia varusteita ei olekkaan, on vain varusteita jotka lieventävät vammoja pikku mukuissa. Motocross-kengät suojaisivat hyvinkin..mutta?

laskepa huviksesi paljonko olet varusteisiin käyttänyt?

Täysin turvallisia varusteita ei olekaan, mutta jotkut varusteet ovat suojaavampia, vedenpitävämpiä, lämpimämpiä etc. kuin toiset.

Mieluummin minä ajelen lämpimästi pukeutuneena kuin vilunväreissäni märkänä.

• käydä

Lidlissä. Se mainosti edullisia ja huippulaatuisia ajovarusteita telkkarissa. Itse maksoin koko varustesetistä kypärineen 150€.

• niin sanotaan...
        käydä kirjoitti:

Lidlissä. Se mainosti edullisia ja huippulaatuisia ajovarusteita telkkarissa. Itse maksoin koko varustesetistä kypärineen 150€.

...niin täytyyhän niiden Lidlin varusteiden olla huippulaatua. Ei epäilystäkään!

Usko aina mainoksiin. Niissä seisoo Totuus.

• pietu79

Itse maksoin kortista 530 kaikkine kuluineen. Alla oli pelkkä b kortti ja ikää 27.Kahteen viikkoon saa kevyesti sen suoritettua. Niin ja asun kuopion seudulla,nuo hinnat näkyy heittelevän aika paljon riippuen missä asuu...

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies vinkkinä sulle

Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista
      Ikävä
      103
      8202
    2. Oletko katkera kun

Et saanut kaivattuasi
      Ikävä
      110
      5743
    3. Haluun sua niin paljon

❤️🥰🥹 Miehelle
      Ikävä
      55
      5191
    4. Mitä haluat sanoa tällä hetkellä

Hänelle 🫶 ⬇️
      Ikävä
      289
      5186
    5. Vietetään yö yhdessä

Rakastellaan koko yö
      Ikävä
      78
      3831
    6. Mitä palveluita mies..

Haluaisit tilata minulta? -N
      Ikävä
      58
      3021
    7. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      66
      2747
    8. Olet oikeasti ollut

Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.
      Ikävä
      22
      2548
    9. Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit

Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘
      Ikävä
      29
      2522
    10. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      45
      2481
    Aihe