saako australiassa ajaa suomalaisella ajokortilla ihan normaalisti tosta vaan?
itseäni ainakin pelottaa osaanko ajaa "väärällä " puolella tietä:)
autoilu???
10
1403
Vastaukset
- Assa*
Voit hommata kansainvälisen kortin, tuskin suomalainen kortti kelpaa.
- Aussi
Joo kylla kelpaa ja et tarvitse kansaivalista ajokorttia.
Kylla se 'vaalalla' puolella ajaminen onnistuu,tietysti risteyksissa pitaa olla tarkkana,ettei kaanny vastaantulevien kaistalle.
Tervetuloa vaan tanne. - Aussi
Unohdin mainita,etta Suomalainen ajokortti on voimassa 1 vuoden,jos meinaa pitempaan olla,niin taytyy hommata Aussikortti.
- alkuperäinen....
hei kiitos sinulle tiedoista! jostain kuitenkin luin että olisi hyvä olla käännös kortista?? Korttihan on suomeksi &ruotsiksi. Mutta kolme kuukautta vain olen , joten kortti kelpaa.
- mukaan
kansainvälinen ajokortti, eli käännös kansallisesta ajokortista olisi pakollinen Australiassa.
Minullakin se oli, mutta autonvuokraamossa ne eivät olleet siitä kiinnostuneita.
Tiedä sitten jos joutuu poliisin kanssa tekemisiin.- EX-aussi
Paikallinen Poliisi ei tuntunut tietävän asiaa oikeen itsekkään ja lopulta sanoi kortin olevan voimassa 3kk saapumisesta jonka jälkeen tarvitsee käännöksen
- .,.,.,.,.,.,.
EX-aussi kirjoitti:
Paikallinen Poliisi ei tuntunut tietävän asiaa oikeen itsekkään ja lopulta sanoi kortin olevan voimassa 3kk saapumisesta jonka jälkeen tarvitsee käännöksen
olen nyt kuullut myös paikalliselta väeltä, että ei siellä tiedä viranomaisetkaan oikeaa vastausta:)
- mitsu
Et tarvitse kansainvalista ajokorttia (ja sehan on voimassakin ainoastaan vuoden, jos aiot oleskella ausseissa pidempaankin...)
Suomalainen ajokortti kelpaa mutta viranomaiset sanovat, etta sen kanssa tulisi aina olla passi mukana. (Kaytannossa, en ainakaan itse aina muistanut sita pitaa mukanani.) Ajoin ausseissa suomalaisella kortilla 6 vuotta ja sainpa pari sakkoakin matkan varrella (ystavallinen aussipoliisi jopa pahoitteli, etta joutui ylinopeussakon kirjoittamaan...)
Toisella puolella ajamiseen tottuu pian.- vaan ihmettelen
että mistä ne esim. poliisit tietää että kyseinen lappu on ajokortti?
Esim. tämä vanha pahvikortti, missä ei ole englannin sanaakaan. - aussie-jack
vaan ihmettelen kirjoitti:
että mistä ne esim. poliisit tietää että kyseinen lappu on ajokortti?
Esim. tämä vanha pahvikortti, missä ei ole englannin sanaakaan.viinakortilla minäkin kortin vaihdoin. Nyt taas sillä kurvailen Suomessa ensi kesänä, jotakin puolta mieluummin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.42437- 1161607
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361346Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1561181- 521095
- 1131082
- 571041
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051034Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46909- 60882