autoilu???

silja.....

saako australiassa ajaa suomalaisella ajokortilla ihan normaalisti tosta vaan?
itseäni ainakin pelottaa osaanko ajaa "väärällä " puolella tietä:)

10

1380

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Assa*

      Voit hommata kansainvälisen kortin, tuskin suomalainen kortti kelpaa.

    • Aussi

      Joo kylla kelpaa ja et tarvitse kansaivalista ajokorttia.
      Kylla se 'vaalalla' puolella ajaminen onnistuu,tietysti risteyksissa pitaa olla tarkkana,ettei kaanny vastaantulevien kaistalle.
      Tervetuloa vaan tanne.

    • Aussi

      Unohdin mainita,etta Suomalainen ajokortti on voimassa 1 vuoden,jos meinaa pitempaan olla,niin taytyy hommata Aussikortti.

      • alkuperäinen....

        hei kiitos sinulle tiedoista! jostain kuitenkin luin että olisi hyvä olla käännös kortista?? Korttihan on suomeksi &ruotsiksi. Mutta kolme kuukautta vain olen , joten kortti kelpaa.


    • mukaan

      kansainvälinen ajokortti, eli käännös kansallisesta ajokortista olisi pakollinen Australiassa.
      Minullakin se oli, mutta autonvuokraamossa ne eivät olleet siitä kiinnostuneita.

      Tiedä sitten jos joutuu poliisin kanssa tekemisiin.

      • EX-aussi

        Paikallinen Poliisi ei tuntunut tietävän asiaa oikeen itsekkään ja lopulta sanoi kortin olevan voimassa 3kk saapumisesta jonka jälkeen tarvitsee käännöksen


      • .,.,.,.,.,.,.
        EX-aussi kirjoitti:

        Paikallinen Poliisi ei tuntunut tietävän asiaa oikeen itsekkään ja lopulta sanoi kortin olevan voimassa 3kk saapumisesta jonka jälkeen tarvitsee käännöksen

        olen nyt kuullut myös paikalliselta väeltä, että ei siellä tiedä viranomaisetkaan oikeaa vastausta:)


    • mitsu

      Et tarvitse kansainvalista ajokorttia (ja sehan on voimassakin ainoastaan vuoden, jos aiot oleskella ausseissa pidempaankin...)
      Suomalainen ajokortti kelpaa mutta viranomaiset sanovat, etta sen kanssa tulisi aina olla passi mukana. (Kaytannossa, en ainakaan itse aina muistanut sita pitaa mukanani.) Ajoin ausseissa suomalaisella kortilla 6 vuotta ja sainpa pari sakkoakin matkan varrella (ystavallinen aussipoliisi jopa pahoitteli, etta joutui ylinopeussakon kirjoittamaan...)
      Toisella puolella ajamiseen tottuu pian.

      • vaan ihmettelen

        että mistä ne esim. poliisit tietää että kyseinen lappu on ajokortti?
        Esim. tämä vanha pahvikortti, missä ei ole englannin sanaakaan.


      • aussie-jack
        vaan ihmettelen kirjoitti:

        että mistä ne esim. poliisit tietää että kyseinen lappu on ajokortti?
        Esim. tämä vanha pahvikortti, missä ei ole englannin sanaakaan.

        viinakortilla minäkin kortin vaihdoin. Nyt taas sillä kurvailen Suomessa ensi kesänä, jotakin puolta mieluummin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      69
      1285
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1207
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      113
      1135
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      73
      1070
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      52
      821
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      74
      736
    7. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      682
    8. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      41
      661
    9. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      355
      650
    10. S on minun etunimen kolmas kirjain.

      Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      646
    Aihe