Kos

Ehkä menossa

Tervehdys kaikki matkaajat,olemme suunitelleet matkaa Kosille syyskuun ekalla viikolla.
Nyt kysyisin että onkohan siellä jo silloin rauhallisempaa?
Olen vaan kuullut että Ruotsalaiset nuoret pitävät siellä aika moista biletystä,eivät kai enää syyskuun alussa siellä ole,kertokaa te miten asia on,te jotka olette siellä silloin olleet,me olemme menossa perhematkalle. Kiitos..

43

25713

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Migga

      Voitte huokaista helpotuksesta, Kos:lla ei ole enää ruotsalaisia nuoria. Eniten siellä on italialaisia ja hollantilaisia. Yöelämä ei ole mitenkään silmäänpistävän railakasta vaan keskittyy baarikaduille. Kos ei ole nykyisin maineensa veroinen juhlimispaikka vaan aika hiljainen kylä jossa on myös paljon tyhjiä hotelleja...

      • Ehkä menossa

        No kai siellä sentään syyskuun alussa on jonkin verran turisteja?? ettei tarvii ihan kolmestaankaan siellä olla.
        Mahtaako paikka olla paljonkin suurentunut siitä kun olemme siellä viimeksi käyneet,siitä on aikaa noin 16 vuotta.
        Siihen aikaan ainakin siellä oli kivoja rantoja paljon,ainakin siellä suunnalla kun lähdetään lentokentälle päin.
        Olen tosiaan monelta tutulta kuullut että Kosilla kävi ainakin jossain vaiheessa tosi paljon Ruotsalaisia nuoria siellä bilettämässä,ja meno oli kuulema yleensä tosi rajua heillä..
        Olisko jollain kertoa muita kivoja kohteita Kreikassa?? emme tosiaan hae mitään biletys paikkaa,mutta ei toisaaltaan myöskään sellaista kohdetta jossa ei ole mitään menoa.. Kiitos


      • kosin ystävä
        Ehkä menossa kirjoitti:

        No kai siellä sentään syyskuun alussa on jonkin verran turisteja?? ettei tarvii ihan kolmestaankaan siellä olla.
        Mahtaako paikka olla paljonkin suurentunut siitä kun olemme siellä viimeksi käyneet,siitä on aikaa noin 16 vuotta.
        Siihen aikaan ainakin siellä oli kivoja rantoja paljon,ainakin siellä suunnalla kun lähdetään lentokentälle päin.
        Olen tosiaan monelta tutulta kuullut että Kosilla kävi ainakin jossain vaiheessa tosi paljon Ruotsalaisia nuoria siellä bilettämässä,ja meno oli kuulema yleensä tosi rajua heillä..
        Olisko jollain kertoa muita kivoja kohteita Kreikassa?? emme tosiaan hae mitään biletys paikkaa,mutta ei toisaaltaan myöskään sellaista kohdetta jossa ei ole mitään menoa.. Kiitos

        menkää vaan kosille. perheemme on todella ihastunut kohteeseen. on mielestämme rauhallinen kiva paikka ja mikä ihaninta voi esim. liikuskella pyörällä välimatkoja. Ehkä lähdemme taas kerran tänä kesänä Kosille ja ehkä menemme sandys studio hotelliin jossa on toistakymmentä suomalaista hirsihuvilaa majoituksena.


      • Ehkä menossa
        kosin ystävä kirjoitti:

        menkää vaan kosille. perheemme on todella ihastunut kohteeseen. on mielestämme rauhallinen kiva paikka ja mikä ihaninta voi esim. liikuskella pyörällä välimatkoja. Ehkä lähdemme taas kerran tänä kesänä Kosille ja ehkä menemme sandys studio hotelliin jossa on toistakymmentä suomalaista hirsihuvilaa majoituksena.

        Voitko kertoa kyseisestä hotellista lisää,missä sijaitsee ja ketä tekee siihen matkoja,entä onko siellä uima-allas ym ym. Kiitos.


      • kosin ystävä
        Ehkä menossa kirjoitti:

        Voitko kertoa kyseisestä hotellista lisää,missä sijaitsee ja ketä tekee siihen matkoja,entä onko siellä uima-allas ym ym. Kiitos.

        sijaitsee kävelymatkan päässä rannasta. Suomesta ei tehdä matkoja ko hotelliin mutta kehotan ottamaan pelkät lennot ja katselepa netista sandys studion kohdalta tietoja ko. hotellista.
        hotelli on perhehotelli jossa ko hirsihuviloiden lisäksi vaatimattomampia huoneistoja.henkilökunta ihanaa.
        Ennen ko. hotelliin teki aurinkomatkat matkoja nyt tekee valmismatkoja englannista ja irlannista ainakin.
        Mutta katselepa netistä kuvia ja hintatietoja.


      • Parahin vaihtoehto!

        "Kos nykyään.
        Voitte huokaista helpotuksesta, Kos:lla ei ole enää ruotsalaisia nuoria. Eniten siellä on italialaisia ja hollantilaisia. Yöelämä ei ole mitenkään silmäänpistävän railakasta vaan keskittyy baarikaduille. Kos ei ole nykyisin maineensa veroinen juhlimispaikka vaan aika hiljainen kylä jossa on myös paljon tyhjiä hotelleja..."

        Tätä olen usein toitottanut näillä sivuilla, mutta siellä käymättömät sohvaperunat ovat toista mieltä. Mistä lie ovat niinkin jyrkän mielipiteen saaneet edes käymättä saarella.
        Olen käynyt saarella vuodesta -88 ja silloin saaren päätie oli aivan täynnä turisteja skoottereinen ja silloin oli myös vespoja paljon uokrattavana.
        Tämä päivä ja vuosi on jotain aivan muuta. suosittelen paikkaa rauhaa ja ihanista hiekkarannoista rakastaville!

        TW


      • kuultua...
        Ehkä menossa kirjoitti:

        No kai siellä sentään syyskuun alussa on jonkin verran turisteja?? ettei tarvii ihan kolmestaankaan siellä olla.
        Mahtaako paikka olla paljonkin suurentunut siitä kun olemme siellä viimeksi käyneet,siitä on aikaa noin 16 vuotta.
        Siihen aikaan ainakin siellä oli kivoja rantoja paljon,ainakin siellä suunnalla kun lähdetään lentokentälle päin.
        Olen tosiaan monelta tutulta kuullut että Kosilla kävi ainakin jossain vaiheessa tosi paljon Ruotsalaisia nuoria siellä bilettämässä,ja meno oli kuulema yleensä tosi rajua heillä..
        Olisko jollain kertoa muita kivoja kohteita Kreikassa?? emme tosiaan hae mitään biletys paikkaa,mutta ei toisaaltaan myöskään sellaista kohdetta jossa ei ole mitään menoa.. Kiitos

        Sana ruotsalainen kirjoitetaan pienellä alkukirjaimella ellet nyt satu tarkoittamaan jotain suomalaista jonka sukunimi on Ruotsalainen.
        Kos on todella tylsä paikka, sopii nuorison tememllyskentäksi. Meno ja ei... onpas outoa. Juomia voi ostaa kotini mutta jos asut kerrostalossa, bileitä et voi siellä pitää.
        Kaikista Euroopan maista siellä on ollut ollut kakaroita kuulemma ja kaamea mökä niistä lähtee. Suomalaiset juovat itsensä nopeasti känniin ja sammuvat (ovat siis hiljaa).


    • häämatkalle

      Ajattelin kysellä, josko täälä joku tietäis mitenköhän tuskasen kuuma kosilla mahtaa olla elokuussa? Tarkotus ois lähtee häämatkalle ja nyt mietitään, et onkohan sillon liian kuuma ja jaksaako siellä sitten kärvistellä kahta viikkoa..juurikin sen kuumuuden takia.

      • häämatkalla

        ole tosiaankaan muuta puuhaa kuin kärvistely?Kannattaisko vielä harkita.


      • matkailija'
        häämatkalla kirjoitti:

        ole tosiaankaan muuta puuhaa kuin kärvistely?Kannattaisko vielä harkita.

        No varmaan onki tosi siistii lähtee vaikka pyöräretkelle, jos varjossaki on joku 40 astetta lämmintä, auringossa jopa yli 50.. ei oo valkosen miehen tai naisen hommaa sellanen.


    • vanha kai

      Oltiin pari vuotta sitten Kosilla heinäkuussa. Joskus yli kymmenen vuotta sitten olin lokakuussa. En enää lähtisi Kosille keskikesällä juuri noitten bileihmisten takia. Löytyi saarelta rauhallisempiakin paikkoja ja varmasti jos hotellivalinta olisi onnistunut paremmin niin olisi voinut saada yönsä nukutuksikin. Ehkä kaksvitosena on jo liian vanha tuollaiselle biletysmeiningille. Meinaan vaan sitä, että joillekkin nykyinenkin määrä bilettäjiä on kerrassaan liikaa.
      Niin kesän lämpötiloista.. eikähän se elokuu ole suurinpiirtein samanlämpöistä kuin heinäkuu. Matkaluettelot lupaavat jotain 30 astetta, mutta todellisuudessa auringossahan on kuumempi.

      • kerrottuna

        No ensinnäkin, lämmintä voi olla kylmimmillään tuo 30 heinä-elokuussa. Kuumimmat päivät virallisten lämpötilojen mukaan ovat 36-38 astetta varjossa, mutta on paljon tuulen suunnasta kiinni, miltä ilma tuntuu. Enimmäkseen tuulee pohjoisen suunnasta, mutta jos sattuu olemaan ilmavirta etelästä, niin olo on aikamoisen tukala. Syyskuussakin 30 ylittyy vielä hyvin usein. Joskus olen kokeillut mitata lämpötilaa auringossa, mutta mittarin asteikko loppui 60 asteeseen...
        Häiriötä aiheuttavaa huutavaa nuorisoa ei enää syyskuun puolella juuri ole, jotka metelöisivät kaupungilla ja hotelleissakin. Baarikadulla silti porukkaa riittää, en ole käynyt katsomassa itse, mutta kuullut.
        Riehujat ovat kaikki varsin nuoria pohjoismaalaisia, joilla koulut ja opiskelut ova syyskuussa jo alkaneet. Keski-ikä on aika korkea syksymmällä, koska kouluikäisten lasten vanhemmatkin puuttuvat. Nuoria pariskuntia pienine lapsineen, lapsettomia pariskuntia ja eläkeläisiä on porukka enimmäkseen.
        Olen itse käynyt Kosilla n. 25 kertaa 2-3 viikkoa kerrallaan, joista ehkä n. 20 krt toukokuussa tai syyskuussa (monena vuonna molempina.


      • matkaan lähdössä
        kerrottuna kirjoitti:

        No ensinnäkin, lämmintä voi olla kylmimmillään tuo 30 heinä-elokuussa. Kuumimmat päivät virallisten lämpötilojen mukaan ovat 36-38 astetta varjossa, mutta on paljon tuulen suunnasta kiinni, miltä ilma tuntuu. Enimmäkseen tuulee pohjoisen suunnasta, mutta jos sattuu olemaan ilmavirta etelästä, niin olo on aikamoisen tukala. Syyskuussakin 30 ylittyy vielä hyvin usein. Joskus olen kokeillut mitata lämpötilaa auringossa, mutta mittarin asteikko loppui 60 asteeseen...
        Häiriötä aiheuttavaa huutavaa nuorisoa ei enää syyskuun puolella juuri ole, jotka metelöisivät kaupungilla ja hotelleissakin. Baarikadulla silti porukkaa riittää, en ole käynyt katsomassa itse, mutta kuullut.
        Riehujat ovat kaikki varsin nuoria pohjoismaalaisia, joilla koulut ja opiskelut ova syyskuussa jo alkaneet. Keski-ikä on aika korkea syksymmällä, koska kouluikäisten lasten vanhemmatkin puuttuvat. Nuoria pariskuntia pienine lapsineen, lapsettomia pariskuntia ja eläkeläisiä on porukka enimmäkseen.
        Olen itse käynyt Kosilla n. 25 kertaa 2-3 viikkoa kerrallaan, joista ehkä n. 20 krt toukokuussa tai syyskuussa (monena vuonna molempina.

        ollaan lähdössä kesäkuun alussa kossille. Millaisetkohan shoppailu mahdollisuudet siellä on? ja missä hinnoissa pyöritään? entäs lämpötilat silloin?


    • Anna.

      Ollaan ehkä lähdössä Kosille perheen kanssa lokakuussa. Millaisetkohan kelit siellä siihen aikaan on.

      • ...

        Lämmintä varmasti on, mutta joku päivä saattaa olla sateisempi. Itse olin lokakuussa Kossilla, ensin oli todella lämmintä ja sitten loppu lomasta oli hieman viileämpää ja yksi yö satoi. Silloin, kun on viileämpää, on hyvä katsastella nähtävyyksiä. :)


      • Markus

        Kosille 29.8 kahdeksi viikoksi ja hotelli Kos apart. Onkohan Kosilla esim. Lidl tai Spar-kauppaa? Rodokselta löytyy, mut onkohan näitä kauppoja eksynyt Kosille?
        Entäpä autonvuokraus, minkä hintaisia, mistä kannattaa vuokrata vai riittääkö Kosille jopa skootteri/pyörä ja sit pidemmät matkat taksilla/julkisilla?? Jostain löysin kuvan vuokraamosta, jossa oli KOSMOS Rent a car (suomenkielistä palvelua saatavilla) ? missä mahtaa olla??


      • kossilainen
        Markus kirjoitti:

        Kosille 29.8 kahdeksi viikoksi ja hotelli Kos apart. Onkohan Kosilla esim. Lidl tai Spar-kauppaa? Rodokselta löytyy, mut onkohan näitä kauppoja eksynyt Kosille?
        Entäpä autonvuokraus, minkä hintaisia, mistä kannattaa vuokrata vai riittääkö Kosille jopa skootteri/pyörä ja sit pidemmät matkat taksilla/julkisilla?? Jostain löysin kuvan vuokraamosta, jossa oli KOSMOS Rent a car (suomenkielistä palvelua saatavilla) ? missä mahtaa olla??

        Vastaus Markulle.
        Kosiila on jo muutaman vuoden ollut Lidl on myos olemassa Marinopoulos
        joka on myos Kreikkalaisten suosiossa koska on todella edullinen.
        Auton vuokrauksesta kannattaa muistaa etta matkat.kautta hinnat ovat paljon
        kalliinpia kutrn myos skootterin vuokraus. Samoilla ehdoilla samoilla vakuutuksilla
        vuokraat edullisemmin kun olet omatoiminen.Skootterikin riittaa hyvin Kosille
        {45km pitka saari} Suomenkiellista palvelua autoille kosmos rent a car.
        Suomenkielista palvelua skootterelle MOTO ANGELS LAMPI- alue, lahella
        hOTELLI ARTEMIS


      • I_love_Greece69
        kossilainen kirjoitti:

        Vastaus Markulle.
        Kosiila on jo muutaman vuoden ollut Lidl on myos olemassa Marinopoulos
        joka on myos Kreikkalaisten suosiossa koska on todella edullinen.
        Auton vuokrauksesta kannattaa muistaa etta matkat.kautta hinnat ovat paljon
        kalliinpia kutrn myos skootterin vuokraus. Samoilla ehdoilla samoilla vakuutuksilla
        vuokraat edullisemmin kun olet omatoiminen.Skootterikin riittaa hyvin Kosille
        {45km pitka saari} Suomenkiellista palvelua autoille kosmos rent a car.
        Suomenkielista palvelua skootterelle MOTO ANGELS LAMPI- alue, lahella
        hOTELLI ARTEMIS

        Itse lähdössä taas kerran Kosille Heinäkuun lopussa (yksin) ja 2 viikkoa aion siellä olla.
        Olisi vaan kiva tietää missä siellä parhaiten tutustuisi paikallisiin ja saisi uusia tuttavuuksia, ettei koko 2 viikkoa tarvitsisi siellä yksin olla?

        Lisäksi olisi siksikin mukava tutustua johonkin siellä asuvaan joka osaisi näyttää kaikkia paikkoja joihin turistina et tajua mennä, tai kauppoja joissa on halvemmat hinnat.
        Ruokapaikat joista saa parhaimmat ruoat edullisesti jne jne.

        Baarittelu ei sillä lailla kiinnosta mutta ei huvittaisi koko 2 viikkoa hotellillakaan istua iltoja yksikseen.
        Itse olen menossa Kos hotelliin (keskustassa).
        Ensimmäinen kerta siinä hotellissa, mutta ainakin netistä katsottuna näytti ihan hyvälle kun sinne varauksen tein.
        Aiemmin olen ollut Kosilla monta kertaa, vain sen viikon ja pienemmissä hotelleissa, perheiden omistamissa kodikkaissa joissa lämpimämpi tunnelma.
        Toivottavasti nyt tämä isompi hotelli ei ole pettymys.

        Vieläköhän Kosilla mahtaa olla se Lidopark olemassa?

        Kos on minulle kuin toinen koti. Ihana paikka, tykkään.

        Ihmiset siellä ovat ainakin minulle olleet ihania, ruoka on ollut hyvää ja paikka sopivan puhdas ja juhlivat nuoret eivät ainakaan minua ole häirinneet koska en kulje baarikadulla ja muutenkin, olen ollut hotellilla tai jo nukkumassa siihen aikaan yöstä kun nuoriso lähtee keskustaan bailaamaan ;-)


    • annsbe

      HEI TE jotka ootte käyneet Kosilla, millaiset tiet/pyörätiet siellä on? Ollaan lähdössä heinäkuussa 2 viikoks Kosille ja mietittiin, että olis mukava ottaa rullaluistimet mukaan reissuun, mutta teiden kunnosta ei ole hajuakaan...

      Eli jos joku on siellä käynyt ja kiinnittänyt huomiota tällaiseen asiaan, niin valoittaisitko hieman että kannattaako ottaa? Ettei ihan turhaan roudailtas niitä rulliksia mukana sitten :)

    • kosgirl

      Hei! Itse olen teinistä asti käynyt monesti Kosilla (no olen "jo" parikymppinen) ja tulipa siellä vietettyä jopa parhaimmillaan kuukaus, asuin paikallisen perheen luona!

      Pyöräily on turvallista ja ihanaa, tiet ovat hyviä! Silti kannattaa aina pitää silmät auki koska paikalliset ovat aika kovia hurjastelemaan ja eivät helposti anna tietä. Mun mielestä rullaluistelu on myös hyvin mahdollista, tiet ovat ihan ok :)

      Kos on ihana pieni saari, olen nähnyt turistibile-elämän että paikallisen rauhallisen kylän elämää kesällä sekä talvella! Ja Kos on minulle matkakohde n.1 (oikeastaan toinen koti)

    • Pyörällä vaan

      Kossilta palattu viime lauantaina. Matka meni hyvin. Lämpöä riitti kohtuudella eikä tuo turistien hot season ollut vielä käynnistynyt, joten aika rauhallista oli. Pyörällä pääsi tosiaan hyvin paikasta paikkaan. Hieman paikalliset ihmettelivät, kun ajettiin Ziaan. Tosin aikamoista nousua oli se viimeinen pätkä. Rantakirpun vuokraus osoittautui myös onnistuneeksi. Ajettiin sillä saaren päästä päähän ja tsekattiin lähes kaikki rannat. Paradaise beach oli nimensä veroinen. Tigakin rannalla oli muuten vielä raivaustyöt kesken, joten eipä voinut kehuskella.

      En näkisi rullaluistelua järkevänä, koska varsinkin kun kaupungin ulkopuolelle meni niin ei siellä mitään jalkakäytäviä ole. Eikä tien reunassa oleva asfaltti vaikuttanut aina tasaiselta. Kos kaupungissa on noille pyörille omat kaistat, mutta vaikuttavat kapeilta rullaluistelua ajatellen. Itse en siis rullaluistele, mutta ajattelin näin pyöräilijän näkökulmasta. Muilta kommentteja?

    • kysymys1111

      Minkä hintaista Kossilla oli tänä vuonna? Ruoka/juomat? Vaikuttaako tämä kreikka kriisi hintoihin nousevasti vai laskevasti?

    • Kossille menossa

      Hei, Onko vuokrattavana skootereita? Minkä hintasia jos on?

      Vastauksista kiitollinen:))

    • Pyörällä vaan

      Hintataso oli kohtuullinen. Kreikkalaista ruokaa sai 6-7 eurolla. Pihvit menivät lähes säännöllisesti yli 10 euroa. Italialaisessa ravintolassa pitsa oli 10 e. Ihan kohtuulinen oli pitsa. Paras hinta-laatusuhde oli pita Gyros 2,20 take away aivan siinä sataman tuntumassa. Armenialaisen ravintolan vieressä...myyjälle terkkuja...;) Ravintolassa olutpullo 3e ja iso tuoppi (0,5l) 4 egee.

      Paikalliset sanoivat, että kriisi vaikuttaa nousevasti hintoihin.

      Skootterin sai 30 e/pv. Viikko lohkesi 150 egellä. Aurinkomatkoilla oli ainakin liike, josta sai alennusta. En tiedä miten tinkiminen onnistuu. Mutta tosiaan pyöriä ja skoottereita oli vuokrattavana joka puolella. Pisti oikein ihmettelemään mistä niihin kaikkiin löytyy asiakkaita. Itse ottaisin (ja otinkin) pyörän, mutta jos tietty laiskotuttaa nii sitten.

    • manninen+3

      Onko Kosilla sairaalaa?
      Olisin menossa sinne heinäkuun lopussa, sairaan lapsen kanssa ja pahimmillaan saatetaan tarvita sairaalaa ja parhaimmillaan ei edes sairaanhoitajaa.

      • cxözkcözkc

        On Kosilla sairaala.


      • manninen+3
        cxözkcözkc kirjoitti:

        On Kosilla sairaala.

        KIITOS:
        Mikä sen sairaalan nimi on? olisiko linkkiä sivuille?


      • outo kyssäri?

        Kosilla on lääkäri.


      • Kokemusta on

        Nämä Kreikan saarten "sairaalat" ovat kyllä kokemuksia sanan varsinaisessa mielessä. Meno on jo heti toisenlaista. Kielen kanssa on jo ongelmia, ravinntoloitten tarjoilijatkin osaavat paremmin englantia kuin sairaalojen lääkärit.


    • Hei! Ollaan 18-v tyttöporukalla lähdössä ensi kesänä Kreikkaan, ja Kos on ykkösvaihtoehtona. Minne Kossilla kannattaa mennä, halutaan rantaa kahviloita kauppoja ja tietenki villiä iltaelämää?

    • hippokrates1

      En perustaisi paljoakaan Kosin sairaalasta. Jouduin toissa kesänä saarella onnettomuuteen, ja jouduin vaimoni kanssa hoidettavaksi paikalliseen sairaalaan.

      Toivottavasti visiitti oli viimeinen tuohon sairaalaan. Saarelle menemme kuitenkin taas ensi kesänä, kuten monena aikaisempanakin kesänä.

    • PITKÄNSAARENTEE

      Moro! Olemme suunnitelleet lähtevämme kaveriporukalla Kossille tos toukokuun lopulla ja positiivisiä kertomuksia kuullut Kossista. Toi skootterin vuokraamine varmaan kiva vaihtoehto ottaa jollekin päivälle et näkee mestoja? Kossilla varmaa lämpöö riittää tarpeeks jos tulevan kesän rusketuksen haluis pintaan, onko lämpötilat jossain 25asteen tienoilla? Joku puhunu et ovvähä rauhallisempaa ku ei oo viä vilkkainta sesonkia niin mites noi kippolat ja klubit on auki toukokuun lopulla? Riittääkö porukkaa riennoilla, ettei tarvi long islandeja kumota pelkällä kaveriporukalla..? Yöelämää siis sais olla. Onko? Onko muita lähdössä toukokuun lopulla Kossille?

    • mmmmmmmmmmmmmm

      Syyskuussaa jo ráuhallisempaa..

    • matkailija1

      Tääl ois ihmisiä lähdössä Kossille syyskuussa. Onko kellään kokemuksia tuosta Lido Waterparkista? Meneekö sinne jotain linja-autoja vai onko lähellä, että voisi mennä ihan pyörällä?

      • LazyRiver

        Menee ilmainen bussi päivittäin, kyselkää aikatauluja perillä. Paikallisbussi menee myös. Hyvä vesipuisto eikä kalliskaan. Viime viikolla siellä oltiin ;)


    • maella1

      Ollaan myös menossa perheen kanssa Kosille! Olisi kiva kuulla vinkkejä ja kokemuksia siellä jo olleille!

      • akipetteri1

        olimme perheen kanssa kosilla 14-21.6.käynti oli itselleni 6. asuimme hotelli astronissa joka sijaitsee aivan kaiken keskellä.
        lido waterparkissa tuli (taas) käytyä.kustansi 2aik.2lasta n.65€
        aika kiva vesipuisto ja ainakin ko.ajankohtana lähes sukkana pääsi liukuihin.
        auto oli 3pvää vuokralla safari rent nimisestä paikasta,aivan uusi fiat panda 90€
        ja hakivat vielä auton hotellilta ettei tarvinnut palauttaa.
        pari hyvää ruokapaikkaa: italialais ravintola n.50m delfiiniaukiolta oli huippu,
        tekivät pizzat puu-uunissa ja pasta-annoksetkin oli herkullisia, nimeä en muista.
        hirodion taverna on meidän ehdoton kantapaikka kosilla,perus kreikkalaista hyvää ruokaa ja paikan isäntä jorgos poikansa kanssa todallakin pitää hyvää huolta niin lapsista kuin aikuisistakin.
        kuumilla lähteillä tuli taas käytyä pari kertaa,korvaa mukavasti saunan.


      • Timppaaaaaa
        akipetteri1 kirjoitti:

        olimme perheen kanssa kosilla 14-21.6.käynti oli itselleni 6. asuimme hotelli astronissa joka sijaitsee aivan kaiken keskellä.
        lido waterparkissa tuli (taas) käytyä.kustansi 2aik.2lasta n.65€
        aika kiva vesipuisto ja ainakin ko.ajankohtana lähes sukkana pääsi liukuihin.
        auto oli 3pvää vuokralla safari rent nimisestä paikasta,aivan uusi fiat panda 90€
        ja hakivat vielä auton hotellilta ettei tarvinnut palauttaa.
        pari hyvää ruokapaikkaa: italialais ravintola n.50m delfiiniaukiolta oli huippu,
        tekivät pizzat puu-uunissa ja pasta-annoksetkin oli herkullisia, nimeä en muista.
        hirodion taverna on meidän ehdoton kantapaikka kosilla,perus kreikkalaista hyvää ruokaa ja paikan isäntä jorgos poikansa kanssa todallakin pitää hyvää huolta niin lapsista kuin aikuisistakin.
        kuumilla lähteillä tuli taas käytyä pari kertaa,korvaa mukavasti saunan.

        Missä nuo kuumat lähteet ovat?


      • akipetteri1
        Timppaaaaaa kirjoitti:

        Missä nuo kuumat lähteet ovat?

        löytyvät tien päästä kun lähdet satamasta ajamaan psalidin suuntaan (ei lentokentälle päin) noin 11 km. siitä matkasta noin puolet on ylämäkeä, välillä jyrkkääkin, joten ainakaan polkupyörällä en lähtisi yrittään.


    • matkakuume 1

      Kannattaako Kosille mennä vielä lokakuun loppupuolella. Suunnitteilla olis lähteä 18.10. Tarkeneeko siellä silloin vielä uida ja ottaa aurinkoa?

      • akipetteri1

        kyllä tarkenee tehdä molempia.
        ite lähen rouvan kanssa vielä toisen kerran tälle kesälle syyskuun puolivälissä.
        ei olla kyllästytty kosiin koskaan.
        tosin nyt on eka kerta kun käymme 2 kertaa samana vuonna.


    • ilovekos

      Kos on ihana paikka niin nuorille bilettäjille kuin perheillekkin. Viikon tai kahden reissulla kerkee näkemään paljon. Paljon kivoja rantoja, mukavia ravintoloita, hyvä meno baarikadulla. Suosittelen menemään esim. kolmen saaren risteilylle, käymään kuumilla lähteillä, vuokraamaan skootterin. Pyörien vuokrauskin on edullista jos haluaa tutusta kos townin ympäristöön paremmin.

      Vuokrattiin 2 päivänä skootterit ja ensimmäisellä kerralla ajettiin kefalokselle paradise beachille, joka on toisella puolta saarta, mutta todella helppo ajaa. Näkemisen arvoinen paikka ehdottomasti! Toisella kerralla ajettiin tigakiin ja marmariin, joissa paljon kivempia rantoja kuin kos townissa.

    • true....

      kummallista tuo ainainen ruotsalaisten haukkuminen. Kaikki nuoret osaavat pitää hauskaa sillä tapaa miten sen asian ymmärtävät.
      Ulkomailla rantalomakohteissa jos joku on häirinnyt, se on kyllä ollut suomalainen.
      Näyttää että kaikki puhekyvyttömät örveltäjät pistetään ruotsalaisiksi vaikka ovat sössöttäviä suomalaisia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 189
      2306
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      54
      2124
    3. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      173
      1939
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      172
      1702
    5. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      41
      1429
    6. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1354
    7. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1267
    8. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1205
    9. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      2
      1191
    10. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      16
      1188
    Aihe