Turpaanveto ilman syytä

Hjelppiä

Noh olin vihteellä eilen ja kolme jätkää tuli siihen mua eka tönimiin, että olin muka kiusannut jotain henkilöä ja en todellakaan ollut. Noh sitten nää repi paidoista ja vittuili vaikka kuinka. Yritin vaan olla rauhassa ja kun olin lähdössä pois nii nyrkki pamahti suoraan nenään. Ei mitään pahempaa vahinkoa näyttänyt tulevan. En kumminkaa vetäissyt takaisin. Olisiko mulla ollut oikeus vetää takaisin? Voinko nostaa tästä syytteen ja pyytä korvauksia vai kannattaako antaa asian olla. Mietin vain, että tekevätköhän he saman ku näkevät seuraavan kerran mut ja silloin en varmasti hillitse enää itseäni.

13

5761

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • William Conzales

      Ensiksikin syytettä ei yksityishenkilö pääsääntöisesti voi nostaa, vaan sen tekee virallinen syyttäjä. Sitä ennen on kuitenkin tehtävä esitutkinta.
      Lain mukaan itseään tai toista saa puolustaa.
      Se on kuitenkin ns. taitolaji eli jos sen tekee väärin, niin joutuu vastuuseen eli syyllistyy itse rikokseen.
      Itsepuolustuksen ensimmäinen periaate on se, että siihen voi ryhtyä vain jo aloitetun ja välittömästi uhkaavan oikeudettoman hyökkäyksen torjumiseksi. Jos siihen ryhtyy liian myöhään tai liian aikaisin, syyllistyy rikokseen.
      Hätävarjelusssa eli itsepuolustuksessa ei myöskään saa syyllistyä liioitteluun.

      • täältä

        minä löin takaisin vastaavanlaisessa tilanteessa, vastapuoli oli kylläkin toistamiseen kimpussani koska oli ensin lentänyt ravintolasta ulos koska kävi kimppuuni ja jäi sen jälkeen ulos vaanimaan minua ja kävi kimppuun. löin takaisin ja hän meni poliisiasemalle tekemään rikosilmoituksen, sain syytteen törkeästä pahoinpitelystä ja juttu on vielä auki koska hän ei ole vaivautunut tulemaan käräjille neljään kertaan... aikaa on mennyt yli 1.5 vuotta tapahtuneesta... hienolta tuntuu.


      • ****
        täältä kirjoitti:

        minä löin takaisin vastaavanlaisessa tilanteessa, vastapuoli oli kylläkin toistamiseen kimpussani koska oli ensin lentänyt ravintolasta ulos koska kävi kimppuuni ja jäi sen jälkeen ulos vaanimaan minua ja kävi kimppuun. löin takaisin ja hän meni poliisiasemalle tekemään rikosilmoituksen, sain syytteen törkeästä pahoinpitelystä ja juttu on vielä auki koska hän ei ole vaivautunut tulemaan käräjille neljään kertaan... aikaa on mennyt yli 1.5 vuotta tapahtuneesta... hienolta tuntuu.

        soittanut taksia ja pyytänyt tuleen oven eteen. Kaikista pahimpia on tälläset "älykkää" varttihullut joilla on päässä jokin "vamma" mut on keksinyt keinon ainakin yrittää saada rahaa. Ett etsii uhrin, käy kiinni, poistetaan, jäävät odottamaan kostamista ja jos uhri puolustautuu, tekevät rikosilmoitukset, rosis, korvauksia, uusi uhri, rosis, korvauksia.


      • ..............
        **** kirjoitti:

        soittanut taksia ja pyytänyt tuleen oven eteen. Kaikista pahimpia on tälläset "älykkää" varttihullut joilla on päässä jokin "vamma" mut on keksinyt keinon ainakin yrittää saada rahaa. Ett etsii uhrin, käy kiinni, poistetaan, jäävät odottamaan kostamista ja jos uhri puolustautuu, tekevät rikosilmoitukset, rosis, korvauksia, uusi uhri, rosis, korvauksia.

        .. no mistä olisin tiennyt että se vaanii ulkona ja paikka on sellainen että siihen ei taksi oven eteen pysty ajaan. kukaan ei kuitenkaan ole käynyt lääkärissä ja molemmat halus sovittelua, myös häntä syytetään, syyttäjä halus viedä käräjille. kyllä vituttaa!!!!!!!!!!


      • ****
        .............. kirjoitti:

        .. no mistä olisin tiennyt että se vaanii ulkona ja paikka on sellainen että siihen ei taksi oven eteen pysty ajaan. kukaan ei kuitenkaan ole käynyt lääkärissä ja molemmat halus sovittelua, myös häntä syytetään, syyttäjä halus viedä käräjille. kyllä vituttaa!!!!!!!!!!

        ett tietnkään voinut tietää että tyyppi jäisi kytikselle, mutta yleensä ravintola väkivalta tapahtuu ravintolan ulkopuolella ja yleensä riidan/väkivallan aloittajat jäävät odottamaan uhria. Saaressako se ravintola sijaitsee vai missä pimpatin korvessa jos taksi pysty oven eteen ajaa.


      • .....
        **** kirjoitti:

        ett tietnkään voinut tietää että tyyppi jäisi kytikselle, mutta yleensä ravintola väkivalta tapahtuu ravintolan ulkopuolella ja yleensä riidan/väkivallan aloittajat jäävät odottamaan uhria. Saaressako se ravintola sijaitsee vai missä pimpatin korvessa jos taksi pysty oven eteen ajaa.

        .... pitäskö piirtää kartta :)


    • SMNM

      Tuossa tapauksessa, jos sua vedettiin turpaan ilman syytä, kannattaisi tehdä rikosilmoitus.
      Toki olisit saanut käyttää itsepuolustuksena sitä, että olisit lyönyt takaisin, koska aina se ketä pamauttaa ensimmäisenä on syyllinen.
      Tässäpä neuvo kaikille: Itse ei kannata lyödä ensimmäiseksi vaan odottaa että saa itse iskun jolloin voi käyttää pientä "itsepuolusta" ;)
      Nimim. Kokemusta on

      • jepajee2

        Sanoit jossain viestissäsi että "[email protected]" kusettaa. Tuliko paketti perille kuitenkin vai?


      • SMNM
        jepajee2 kirjoitti:

        Sanoit jossain viestissäsi että "[email protected]" kusettaa. Tuliko paketti perille kuitenkin vai?

        Joo tuli perille. Kesti vaan vähän aikaa.


      • jepajee2
        SMNM kirjoitti:

        Joo tuli perille. Kesti vaan vähän aikaa.

        Miten pitkään meni tuon paketin toimittamisessa tältä herralta?


      • Nimetön
        SMNM kirjoitti:

        Joo tuli perille. Kesti vaan vähän aikaa.

        Voitko pistää meseosoitteen tai sähköpostiosoitteen niin voidaan jutella?


      • Alk. kirjoittaja
        Nimetön kirjoitti:

        Voitko pistää meseosoitteen tai sähköpostiosoitteen niin voidaan jutella?

        Jos nämä tyypit tulevat vielä ens kerralla haastamaa riitaa ja tappelemaan niin miten kannattaisi toimia? Näistä tyypeistä ei koskaan tiedä. Kannattaako odottaa että he lyövät vai vetää suoraan päin näköä?


      • lolololoojhhhjkoopplhh
        Alk. kirjoittaja kirjoitti:

        Jos nämä tyypit tulevat vielä ens kerralla haastamaa riitaa ja tappelemaan niin miten kannattaisi toimia? Näistä tyypeistä ei koskaan tiedä. Kannattaako odottaa että he lyövät vai vetää suoraan päin näköä?

        joo


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      61
      2024
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      56
      1745
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      59
      1634
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1557
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1535
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1465
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1326
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1291
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1183
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1168
    Aihe