Heippa!Millainen sää on Egyptissä joulun tienoossa?Olis tarkoitus lähteä ens jouluna sharm el sheikiin lomalle...
jouluna
7
759
Vastaukset
mutta ei välttämättä mikään kovin lämmin ollenkaan. Luxorissa on päivisin ihan kevyen vaatetuksen sää talvellakin, mutta yöllä on pirun kylmä, että ihan palelen aina toppatakissakin. Sama tietysti koko maassa, mutta aavikon keskellä erityisesti. Kuninkaiden laaksossa on talviaikaan jopa ihan hellettä näin suomalaiseen makuun.
Ja sitten säät saattavat vaihdella ihan muutenkin, kuten täällä kotosuomessa saamme kokea! On lämmintä syksyä/talvea ja takatalvea näin maaliskuussa etelässä.
Viime joulunaika oli erityisen kylmä koko Egyptissä, Kairossa oli suorastaan hyytävää, ei puhettakaan takin jättämisestä kotiin edes keskellä päivää. Päinvastoin, olisi untuvatakilla ja villapöksyillä ollut käyttöä. Palelin aikalailla koko visiittini ajan :-( ja mukana sentään oli samat takit, hanskat ja kaulahuivit kuin täällä Suomessakin käytän meidän lämpiminä talviaikoina.- ja...
... muista tarkistaa ettei vaan ole silloin Ramada! Silloin ei kannata mennä? Se siirtyy aina joka vuosi n.kuukaudella eteenpäin...
ja... kirjoitti:
... muista tarkistaa ettei vaan ole silloin Ramada! Silloin ei kannata mennä? Se siirtyy aina joka vuosi n.kuukaudella eteenpäin...
se siirtyy aina hieman taaksepäin se aloitus. Viime vuonna se alkoi muistaakseni 23.9. ja tänä vuonna 12.9.
Ja miksei Ramadanin aikaan voisi mennä...tuputtavat kaupustelijat ja kaikenmaailman hännystelijät ainakin tuntuvat hieman rauhoittuvan :-) Juuri siksi aion ainakin itse ajoittaa Luxorin lomani tänä vuonna myös mm. siihen ajankohtaan.
- Päivänsäde80
Olin viime joulun jälkeen pari viikkoa El gounassa ja sain kyllä kunnon flunssan. Päivällä sai otettua joinakin aurinkoo, mut viiden jälkeen alkoi kylmenemään. Tuuli oli ainakin silloin todella kova, mikä kylmensi entisestään säätä. Joten otapa toppatakki ja pitkikset mukaan!:) Jos tykkää lämmöstä,kannattaa ehkä mennä keväällä tai syksyllä..
- lämpöön...
oioi...eli tuurista on kiinni millaiset lämmöt sattuu olemaan , vai! kun jouluna ollaan jokatapuksessa lähdössä, matkoja ei vaan olla vielä varattu(kun ei niitä saakaan vielä )....mietitty on kyl muitakin matkakohteita...
- hamisu
olin pari vuotta sit iha tammikuun ekalla viikolla...eli joulun tienoilla sharm el sheikissä.. klo:9.00 oli jo ihan lämmintä...aurinko nous aikaisin..päivällä oli yhtä lämmintä kuin suomessa parhaina hellepäivinä =) ja merivesikin oli lämmintä =) jokapäivä kuljin minihameessa ja topissa...MUTTA ota yöksi villasukat mukaan...ja illalla saa olla pitkät housut takki ja pitkähihainen...kylmyys tulee nopeasti heti kun aurinko laskee..
Hyvä ajankohta lähteä!ainakin omasta mielestäni onnee...se on ihana paikka!!! - tiedoista!
Innolla jo ens joulua odotellaan...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä792342Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1401507- 1331462
- 1551214
- 1081013
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten373937Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82774Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55724Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j67694Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50683