jouluna

egyptiin

Heippa!Millainen sää on Egyptissä joulun tienoossa?Olis tarkoitus lähteä ens jouluna sharm el sheikiin lomalle...

7

759

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mutta ei välttämättä mikään kovin lämmin ollenkaan. Luxorissa on päivisin ihan kevyen vaatetuksen sää talvellakin, mutta yöllä on pirun kylmä, että ihan palelen aina toppatakissakin. Sama tietysti koko maassa, mutta aavikon keskellä erityisesti. Kuninkaiden laaksossa on talviaikaan jopa ihan hellettä näin suomalaiseen makuun.

      Ja sitten säät saattavat vaihdella ihan muutenkin, kuten täällä kotosuomessa saamme kokea! On lämmintä syksyä/talvea ja takatalvea näin maaliskuussa etelässä.

      Viime joulunaika oli erityisen kylmä koko Egyptissä, Kairossa oli suorastaan hyytävää, ei puhettakaan takin jättämisestä kotiin edes keskellä päivää. Päinvastoin, olisi untuvatakilla ja villapöksyillä ollut käyttöä. Palelin aikalailla koko visiittini ajan :-( ja mukana sentään oli samat takit, hanskat ja kaulahuivit kuin täällä Suomessakin käytän meidän lämpiminä talviaikoina.

      • ja...

        ... muista tarkistaa ettei vaan ole silloin Ramada! Silloin ei kannata mennä? Se siirtyy aina joka vuosi n.kuukaudella eteenpäin...


      • ja... kirjoitti:

        ... muista tarkistaa ettei vaan ole silloin Ramada! Silloin ei kannata mennä? Se siirtyy aina joka vuosi n.kuukaudella eteenpäin...

        se siirtyy aina hieman taaksepäin se aloitus. Viime vuonna se alkoi muistaakseni 23.9. ja tänä vuonna 12.9.

        Ja miksei Ramadanin aikaan voisi mennä...tuputtavat kaupustelijat ja kaikenmaailman hännystelijät ainakin tuntuvat hieman rauhoittuvan :-) Juuri siksi aion ainakin itse ajoittaa Luxorin lomani tänä vuonna myös mm. siihen ajankohtaan.


    • Päivänsäde80

      Olin viime joulun jälkeen pari viikkoa El gounassa ja sain kyllä kunnon flunssan. Päivällä sai otettua joinakin aurinkoo, mut viiden jälkeen alkoi kylmenemään. Tuuli oli ainakin silloin todella kova, mikä kylmensi entisestään säätä. Joten otapa toppatakki ja pitkikset mukaan!:) Jos tykkää lämmöstä,kannattaa ehkä mennä keväällä tai syksyllä..

      • lämpöön...

        oioi...eli tuurista on kiinni millaiset lämmöt sattuu olemaan , vai! kun jouluna ollaan jokatapuksessa lähdössä, matkoja ei vaan olla vielä varattu(kun ei niitä saakaan vielä )....mietitty on kyl muitakin matkakohteita...


    • hamisu

      olin pari vuotta sit iha tammikuun ekalla viikolla...eli joulun tienoilla sharm el sheikissä.. klo:9.00 oli jo ihan lämmintä...aurinko nous aikaisin..päivällä oli yhtä lämmintä kuin suomessa parhaina hellepäivinä =) ja merivesikin oli lämmintä =) jokapäivä kuljin minihameessa ja topissa...MUTTA ota yöksi villasukat mukaan...ja illalla saa olla pitkät housut takki ja pitkähihainen...kylmyys tulee nopeasti heti kun aurinko laskee..
      Hyvä ajankohta lähteä!ainakin omasta mielestäni onnee...se on ihana paikka!!!

    • tiedoista!

      Innolla jo ens joulua odotellaan...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1054
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      794
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      261
      570
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      15
      563
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      92
      499
    7. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      472
    9. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      417
    10. Haluatko vain sitä

      Kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      30
      406
    Aihe