Rintamaidosta koliikkioireita?

jennacamilla

Voiko rintaruokinnassa oleva vauva saada koliikkioireita?tyttöni on vähän yli kuukauden ikäinen ja hänellä on vatsaväänteitä imemisen jälkeen,itse olen yrittänyt välttää kaikkea sellaista syömistä ja juomista mikä voisi aiheuttaa vatsakipuja,mutta silti tyttö kärsii vatsaoireista ja varsinkin iltaisin kymmenen jälkeen meno on "kamalaa"joka helpottuu puolenyön maissa.Mitä voisin tehdä?

4

1972

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Liian pitkä tarina - katso ...
    • biologi

Onko maitoproteiini allergia suljettu pois? Tai oletko karsinut maitoproteiinin pois ruokavaliostasi? Sitä kun on muussakin kuin varsinaisissa maitotuotteissa.

• ex-koliikki

Eihän se välttämättä johdu omista syömisistäsi. Meillä oli armotonta huutoa yöt 1-3 kk:n ikäisellä. Mutta kun tuo maaginen 3 kuukauden ikä tuli täyteen, huudot loppuivat siihen ja lapsi on nukkunut sen jälkeen kuin unelma! Että toivoa on, odottavan aika vaan on pitkä...

• ilmavaivoja

Hei.

Meillä sama vaiva, mutta viimein löysimme selityksen. Itse en ollut syönyt mitään ilmavaivoja aiheuttavaa vaan vauva imi rinnasta niin vähän kerralla että sai vain etumaitoa joka on tosi sokerista ja tällöin vauva saa liikaa sokerista etumaitoa ja vauvan elimistö ei kykene käsittelemään niin suurta sokerin määrää mitä etumaito sisältää, joka siten aiheuttaa samanlaisia oireita kuin laktoosi intorelanssi potilailla eli vatsanväänteitä ja ilmavaivoja.. Mutta kun lopetin rinnasta antamisen ja siirryin lypsämään maidon jolloin lapsi saa samassa suhteessa myös rasvaista takamaitoa niin huudot on loppunut.. Kannattaa kokeilla.. Netistä löysin sivut jossa kerrottiin tuosta jutusta, eli monet koliikki itkut kuulemma johtuvat tuosta liian suuresta etumaidon määrästä jonka lapsi saa... En tiedä pitääkö paikkansa?? Mutta meillä se tehosi..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      127
      1914
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      100
      1660
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      56
      1266
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      53
      1145
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      31
      988
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      51
      893
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      47
      886
    8. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      44
      852
    9. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      820
    10. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      798
    Aihe