Asumaan Ecuadoriin?

mariii.

Heippa kyselisin millaista on asua Ecuadorissa näin suomalaisen nuoren naisen? Olisin innokas lähtemään jonnekin Etelä-Amerikkaan asumaan. Onko työnsaanti helppoa, asunnot ja muutkin arkipäivän asiat? Asuuko maassa suomalaisia. Minne päin olisi turvallisinta lähteä.

15

4192

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rotan syö

      Rohkea rotan syö, siitä vain yrittämään :-)

      Työnsaanti on heikkoa ja palkat pienet, eivät ecuadorilaiset huvikseen sadoin tuhansin ole pyrkimässä Pohjois-Amerikkaan ja Eurooppaan.

      • Carl

        Heippa !

        No joo, tuossahan tuo tulikin, siis että mitä edellinen kirjoittaja on kirjoittanut minä allekirjoitan sen myöskin.
        Vaan ainan sitä voi yrittää, jos seikkailua haluaa.

        En este caso, mucha suerte.

        Chao!


      • mariii.
        Carl kirjoitti:

        Heippa !

        No joo, tuossahan tuo tulikin, siis että mitä edellinen kirjoittaja on kirjoittanut minä allekirjoitan sen myöskin.
        Vaan ainan sitä voi yrittää, jos seikkailua haluaa.

        En este caso, mucha suerte.

        Chao!

        Eli valitsinko vähän väärän maan:D No täytyy vielä miettiä jos jonnekin muualle suuntaisin opiskelemaan espanjaa. Kiitos kumminkin vastauksista!


      • Carl
        mariii. kirjoitti:

        Eli valitsinko vähän väärän maan:D No täytyy vielä miettiä jos jonnekin muualle suuntaisin opiskelemaan espanjaa. Kiitos kumminkin vastauksista!

        Hei!

        No mikset heti sanonut suoraan, että opiskelemaan. Silloihan olisit sa


      • Carl
        Carl kirjoitti:

        Hei!

        No mikset heti sanonut suoraan, että opiskelemaan. Silloihan olisit sa

        Jatkoa ... ..
        Joo, olin tässä kirjoittamassa ja eikös tää kone lähettänyt kirjoittamani ennen aikojaan.
        Olin kirjoittamassa, että Silloihan olisit saannut aivan toisenlaisia vastauksia.

        Mene ihmeessä sinne opiskelemaan Espanjaa, koska siellä puhutaan paljon, paljon parempaa Espanjaa kuin täällä Espanjassa. Kaiken sen lisäksi ihmiset siellä ovat erittäin ystävällisiä, aivan toista kuin täällä.

        Luonto on myöskin aivan mahtavaa jota ei Euroopasta löydy.

        Voin suositella lämpimästi.

        Me myöskin menemme sinne kesällä "sukuloimaan".

        Oikein hyvää matkaa, Un buen viaje.

        Chao!


      • rotan syö
        mariii. kirjoitti:

        Eli valitsinko vähän väärän maan:D No täytyy vielä miettiä jos jonnekin muualle suuntaisin opiskelemaan espanjaa. Kiitos kumminkin vastauksista!

        No jos tarkoitit tilapäistä asumista maassa on se ihan eri juttu. Työlupaa maahan et helpolla saa, ja joka tapauksessa paikallinen palkkataso on alhainen ja työpäivät pitkiä, ellet kuulu harvojen onnekkaiden joukkoon. Kyllähän sielläkin tuhatkin dollaria voi ansaita sopivassa työpaikassa. Mutta jos tarkoitus on siellä oleskella sanotaan vaikka vuoden verran kieltä opiskellen todennäköisesti onnistuu parhaiten kun hankit tarvittavat rahat Suomessa


      • viidakon poika
        mariii. kirjoitti:

        Eli valitsinko vähän väärän maan:D No täytyy vielä miettiä jos jonnekin muualle suuntaisin opiskelemaan espanjaa. Kiitos kumminkin vastauksista!

        Ecuadorista löytyy sademetsiä. "Amazonin latva purot". Viidakossa aina pärjää, jos osaa etsiä ravinnon ja juoman sieltä! Voi myös hakeutua jonkun alkuasukas heimon pariin kyläilemään.

        Hyvää pääsiaistä! t.Viidakon poika


    • KRJ

      Työluvan saanti Ecuadorista edellyttää että on siellä paikallisen pankin tilillä 25000 dollaria, laki muuttui pari vuotta sitten, ennen sitä summa oli jotain 1000-2000 dollaria.

    • espanjaa

      jos haluat oppia espanjaa et.Amerikassa tai väli-Amerikassa niin hakeudu vapaaehtoistyöhön. Guatemalassa se ainakin on mahdollista.

      • et maksa liikoja

        Näitä "vapaaehtoistyö"-hommia on kaikenlaisia. Joistakin joutuu maksamaan sievoisesti. Kysymys on siis turismista, yleensähän työtekijälle maksetaan palkkaa, eikä työntekijä maksa oikeudesta tehdä työtä. Itse kannatan vapaaehtoistyötä vain jos se on sellaista mistä paikalliset eivät omin avuin selviä. Eli jos olet jonkun alan erikoistuntija joita siellä tarvitaan mutta ei omasta takaa ole, tervemenoa, ja kiitos paljon. Muutenhan sinusta on siellä vain haittaa: jos teet erikoisammattitaitoa vaatimatonta työtä ilmaiseksi viet paikan miljoonilta paikallisilta työttömiltä, ja jos vielä maksat siitä rahat päätyvät tämän länsimaisen "vapaaehtoisorganisaation", eli matkatoimiston, tilille. Jotain positiivista siinä voisi olla jos se järjestäjä edes olisi paikallinen, jolloin rahat edes päätyisivät sinne kohdemaahan.


      • Perusta

        Itse olin muutaman kuukauden Perussa. Majailin tuttavaperheen luona, maksoin heille huoneesta ja kylppäristä ynnä ylläpidosta 300 dollaria kuukaudessa (ei vähän). Kävin katolisen yliopiston kielikeskuksen espanjan kurssilla, 2 tuntia/pv, 5 pv viikossa. Kurssi maksoi n. 100 dollaria/kk. Muihin välttämättömyyksiin, liikkumiseen ja sen sellaiseen meni sitten ehkä 50 /kk. Eli kokonaiskustannukset minimissään sellaiset 450 dollaria/kk. Käytännössä menee enemmän, tarvitsee nuori mies viihdykettäkin, eikä se kotiruoka aina maita :-)
        Paikalliset yksityiset kielikoulut ovat kalliimpia, sanoisin 3-4 kertaa kalliimpia. Luulisin että Ecuadorin hinnat ovat samaa luokkaa. Ne järjestävät myös perhemajoituksia, mikä on yksi hyvä tapa oppia kieltä.


      • majoitus...
        Perusta kirjoitti:

        Itse olin muutaman kuukauden Perussa. Majailin tuttavaperheen luona, maksoin heille huoneesta ja kylppäristä ynnä ylläpidosta 300 dollaria kuukaudessa (ei vähän). Kävin katolisen yliopiston kielikeskuksen espanjan kurssilla, 2 tuntia/pv, 5 pv viikossa. Kurssi maksoi n. 100 dollaria/kk. Muihin välttämättömyyksiin, liikkumiseen ja sen sellaiseen meni sitten ehkä 50 /kk. Eli kokonaiskustannukset minimissään sellaiset 450 dollaria/kk. Käytännössä menee enemmän, tarvitsee nuori mies viihdykettäkin, eikä se kotiruoka aina maita :-)
        Paikalliset yksityiset kielikoulut ovat kalliimpia, sanoisin 3-4 kertaa kalliimpia. Luulisin että Ecuadorin hinnat ovat samaa luokkaa. Ne järjestävät myös perhemajoituksia, mikä on yksi hyvä tapa oppia kieltä.

        Niin maksoin heille tosiaan silloin 200 dollaria/kk. Se olikin sitten yhdellä toisella reissulla kun majailin heidän talossaan kun maksoin sen 300.


      • chava
        Perusta kirjoitti:

        Itse olin muutaman kuukauden Perussa. Majailin tuttavaperheen luona, maksoin heille huoneesta ja kylppäristä ynnä ylläpidosta 300 dollaria kuukaudessa (ei vähän). Kävin katolisen yliopiston kielikeskuksen espanjan kurssilla, 2 tuntia/pv, 5 pv viikossa. Kurssi maksoi n. 100 dollaria/kk. Muihin välttämättömyyksiin, liikkumiseen ja sen sellaiseen meni sitten ehkä 50 /kk. Eli kokonaiskustannukset minimissään sellaiset 450 dollaria/kk. Käytännössä menee enemmän, tarvitsee nuori mies viihdykettäkin, eikä se kotiruoka aina maita :-)
        Paikalliset yksityiset kielikoulut ovat kalliimpia, sanoisin 3-4 kertaa kalliimpia. Luulisin että Ecuadorin hinnat ovat samaa luokkaa. Ne järjestävät myös perhemajoituksia, mikä on yksi hyvä tapa oppia kieltä.

        Etelä-Amerikka, etenkin Ecuador, kiinnostaisi kovasti! Osaan espanjaa melko hyvin, mutta puhumista olisi kiva harjoitella. Perhemajoitus kuulostaisi ihan kivalta vaihtoehdolta, mistähän saisin tarkempaa tietoa?


      • jotain...
        chava kirjoitti:

        Etelä-Amerikka, etenkin Ecuador, kiinnostaisi kovasti! Osaan espanjaa melko hyvin, mutta puhumista olisi kiva harjoitella. Perhemajoitus kuulostaisi ihan kivalta vaihtoehdolta, mistähän saisin tarkempaa tietoa?

        Jos mielessä olisi espanjan kielen opiskelu koulussakin voit etsiskellä kielikouluja vaikkapa seuraavasta linkistä.
        http://www.123teachme.com/

        Sieltä nopean vilkaisun mukaan esimerkiksi Academia Latinoamericana Ecuadorissa (http://www.latinoschools.com/index.htm) järjestää intensiivikurssin (20 t/vk) ja majoituksen (perheessä tai hotellissa) hintaan 275 $/viikko. Kyseessä ei taida olla kuitenkaan ihan täysihoito.

        Kotimajoituksia, ilman kielikurssejakin, löytynee haeskelemalla netistä homestay sanalla, itselläni ei ole niistä kokemusta, olen onnistunut majailemaan tuttavien luona kun on ollut tarvetta.


    • annegret

      kyllä työnsaanti on varmasti vaikeaa, maassa hurjasti työttömyyttä, mutta käy katsomassa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      325
      2695
    2. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      87
      2022
    3. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      120
      1590
    4. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      73
      1134
    5. Hetkeäänkään miettimättä ottaisin sinut

      Mutta mitä mieltä miehesi siitä olisi?
      Ikävä
      71
      992
    6. Olisi kiva tietää miksi pidät minusta?

      Miehelle kysymys :)
      Ikävä
      61
      963
    7. Voi nainen...

      Kun luovutit meistä liian aikaisin, just kun aloin oppimaan sinua. Jos oisin alussa jo lukenut aiheesta oisin voinut toi
      Ikävä
      41
      930
    8. Venäjä aikoo yksipuolisesti muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa

      Venäjä aikoo muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa Venäjän saarten eteläpuolella. Ylen jutussa kerrotaan mm.
      Maailman menoa
      143
      863
    9. Suomi lähettää tarkkailijoita merialueelle

      Venäjä on ilmoittanut aikovansa ylittää Suomen merialueen rajat kysymättä lupaa kertomalla että Suomen merialueen raj
      Maailman menoa
      290
      822
    10. Naiselle kysymys

      Mitä oikein näet minussa?
      Ikävä
      40
      724
    Aihe