Paras IT-työpaikka

TaasGallup

Niin, en tiedä onko tätä kysytty, (Luultavasti on...) mutta mikä on paras IT-työpaikka? Tarkoitan lähinnä siis toimittaja puolen työpaikkoja (TE,WM-data, jne jne), mutta tietenkin voi mainita oman työpaikkansa jos IT-osasto on poikkeuksellisen hyvä vaikka se ei olisi palveluntarjoaja. Ainakin TE:n kuva on aika negatiivinen, mitä olen lukenut näistä keskusteluista...

24

9401

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Koodin Vääntäjä

      Minusta TEnator on paras paikka ja muualle en lähde.

      Negatiiviset jutut ovat muutaman poispotkitun tumpelon katkeria vuodatuksia. Ammattitaitoinen ja osaava väki viihtyy meillä erinomaisesti.

      • peruste

        Ammattitaidon mukaan siis valitaan poispotkittavat TE:ssa?


      • Luucika
        peruste kirjoitti:

        Ammattitaidon mukaan siis valitaan poispotkittavat TE:ssa?

        Horoskooppimerkinkö mukaan pitäisi?
        Jos henkilö ei osaa eikä opi työtä, jota tekemään hänet on palkattu, eikö irtisanominen ole tällöin järkevää?

        Kyseessä on kuitenkin yritys jonka tarkoitus on tuottaa voittoa, ei harjoittaa hyväntekeväisyyttä.


      • Koettu on
        Luucika kirjoitti:

        Horoskooppimerkinkö mukaan pitäisi?
        Jos henkilö ei osaa eikä opi työtä, jota tekemään hänet on palkattu, eikö irtisanominen ole tällöin järkevää?

        Kyseessä on kuitenkin yritys jonka tarkoitus on tuottaa voittoa, ei harjoittaa hyväntekeväisyyttä.

        Kyllä siihen poispotkintaan vaikuttaa esimerkiksi ikä, yli viisikymppisiä on potkittu useista paikoista, vaikka ammattitaitoa ja kykyä ja taitoa uuden oppimiseen on.


      • mutta ei laillista
        Luucika kirjoitti:

        Horoskooppimerkinkö mukaan pitäisi?
        Jos henkilö ei osaa eikä opi työtä, jota tekemään hänet on palkattu, eikö irtisanominen ole tällöin järkevää?

        Kyseessä on kuitenkin yritys jonka tarkoitus on tuottaa voittoa, ei harjoittaa hyväntekeväisyyttä.

        Koeaika on olemassa ammattitaidon varmistamista varten. Tällöin mitään irtisanomisaikaa ei ole.

        Koeajan jälkeen vakinaisessa työsuhteessa olevan työntekijän irtisanominen puutteellisen ammattitaidon perusteella ei ole ihan yksinkertaista, ainakaan niin suuren yrityksen kuin TE kohdalla, jossa on vaativuudeltaan monentasoisia tehtäviä.


      • henkilöstöpolitiikkaa
        Luucika kirjoitti:

        Horoskooppimerkinkö mukaan pitäisi?
        Jos henkilö ei osaa eikä opi työtä, jota tekemään hänet on palkattu, eikö irtisanominen ole tällöin järkevää?

        Kyseessä on kuitenkin yritys jonka tarkoitus on tuottaa voittoa, ei harjoittaa hyväntekeväisyyttä.

        Ammattitaidon puuttumisen käyttäminen irtisanomisen perusteena on merkki huonosta henkilöstöjohtamisesta. Työnantajan velvollisuuksiin kuuluu kouluttaa ja opastaa työntekijöitään niin, että he suoriutuvat tehtävistään myös toimenkuvan muuttuessa esimerkiksi otettaessa käyttöön uutta teknologiaa.


      • opiskella uutta
        Koettu on kirjoitti:

        Kyllä siihen poispotkintaan vaikuttaa esimerkiksi ikä, yli viisikymppisiä on potkittu useista paikoista, vaikka ammattitaitoa ja kykyä ja taitoa uuden oppimiseen on.

        Niin, yli viiskymppisillä on aikaa tosissaan opiskella uutta työajankin ulkopuolella toisin kuin paskavaippoja vaihtavilla 30-40-ikäryhmällä. Toinen ryhmä jolla on aikaa ovat ne oikeasti nuoret.


      • 1960.

        tuntemillani ko. talossa olevilla,
        hermot piukalla,
        hartiat kipeinä,

        ovat 45-55v, kauan talossa oleita.

        Valitusta olen kuunnelut jo 20 vuotta.

        Hyvin usealla on myös pieni auto,
        meidän firmassa on maasturia, mersua ja volvoa.


      • hg.
        Koettu on kirjoitti:

        Kyllä siihen poispotkintaan vaikuttaa esimerkiksi ikä, yli viisikymppisiä on potkittu useista paikoista, vaikka ammattitaitoa ja kykyä ja taitoa uuden oppimiseen on.

        Vain hyvin harva pärjää IT alalla,
        kunnolla yli 40v,

        toki osaa paljon,
        mutta työ on niin hidasta,
        että heillä menee 3 tuntia,
        kun 30v tekee sen tunnissa.


        Sitten myös 50v on liian vahva oma mielipide,
        joka todella on mielipide, eikä oikeaa tietoa.


      • The Rat
        henkilöstöpolitiikkaa kirjoitti:

        Ammattitaidon puuttumisen käyttäminen irtisanomisen perusteena on merkki huonosta henkilöstöjohtamisesta. Työnantajan velvollisuuksiin kuuluu kouluttaa ja opastaa työntekijöitään niin, että he suoriutuvat tehtävistään myös toimenkuvan muuttuessa esimerkiksi otettaessa käyttöön uutta teknologiaa.

        Eiköhän niitä ihmisiä noin virallisesti irtisanota tuotannollis-taloudellisiin syihin vedoten - ja ihan oikeastikin. :)

        Noo, kahdenlaisista ihmisistä päästään aina eroon tällöin.

        Ne parhaat lukevat peliä ja hakeutuvat uuteen työpaikkaan (jos siis ovat pienessäkään vaarassa menettää paikkaansa, yleensä eivät - mutta voivat lähteä muutenkin).

        Ja sitten ne huonoimmat. Oikeasti. Kun työntekijöitä on tuhansia, on pakostakin joukossa vähän heikompia, epäsosiaalisempia tai muuten vain huonoja työntekijöitä. Niitä on sitten helpompi irtisanoa tuossa samalla.

        Sama pätenee kaikkiin vähänkin suurempiin firmoihin.


      • osaajat
        hg. kirjoitti:

        Vain hyvin harva pärjää IT alalla,
        kunnolla yli 40v,

        toki osaa paljon,
        mutta työ on niin hidasta,
        että heillä menee 3 tuntia,
        kun 30v tekee sen tunnissa.


        Sitten myös 50v on liian vahva oma mielipide,
        joka todella on mielipide, eikä oikeaa tietoa.

        "Sitten myös 50v on liian vahva oma mielipide,
        joka todella on mielipide, eikä oikeaa tietoa."

        Joo, totta. Mutta näitä tapauksia on myös paljon muissakin ikäryhmissä! Esim. N.llä n. 25-40 ikähaitarissa, eivät osaa, eivät jaksa opiskella, ovatkin managereita. Mitä damageroivat? Joku muu konsultoi miten olisi tehtävä, ottavat kunnian, ja jos menevät joskus vahingossa jotain päättämään niin eivät, todellakaan, myönnä virhettään. Jatketaan kunnes projekti kaatuu alta kun jengi kaikkoaa järkevämpiin hommiin. Sieltä taustalta yrittävät kuiteskin laittaa oman osaamattomuutensa seurauksia muiden syyksi.


      • joka lähtee

        ei tarvitsekaan lähteä, mutta kohta huomaat istuvasi tyhjän päällä


      • se nähdään
        hg. kirjoitti:

        Vain hyvin harva pärjää IT alalla,
        kunnolla yli 40v,

        toki osaa paljon,
        mutta työ on niin hidasta,
        että heillä menee 3 tuntia,
        kun 30v tekee sen tunnissa.


        Sitten myös 50v on liian vahva oma mielipide,
        joka todella on mielipide, eikä oikeaa tietoa.

        "mutta työ on niin hidasta,
        että heillä menee 3 tuntia,
        kun 30v tekee sen tunnissa"

        Tästä se nähdään, mikä on taso. Ja kaiken lisäksi työntekijät kyttää ja mollaa toisiaan.


    • TE_xx

      Mulla ehdottomasti TE! (vertailussa aikaisemmat paikat; internet-operaattorit ja tietokonekaupat).

    • atad

      No ei se WM:kään mikään huippumesta enää ole kun ostivat sen ison vanhalla menttaliteetilla pyörivän firman jossa hommat ei oikein hoituneet.

      Täysin yksiköstä kiinni tuo WM:n hyvyys työnantajana.

      Hyväkin firma menee huonompaan suuntaan kun sinne
      ostetaan läjäpäin henkilöstöä isommasta firmasta.

      t: Entinen WM:läinen

      • Entinen Wm-datalainen myös

        Olin siinä "huonommassa" ja pois potkittiin, kun haluttiin saada myyntikuntoon teille.

        Jälkikäteen ajatellen helvetin hyvä homma. Siellä henki ja mahdollisuudet todella kehittää ammattitaitoaan oli heikohkot, siksi siellä oli 8ja on ehkä vieläkin niin paljon rupuja).

        Nykyisin uudessa hommassa menee hyvin!


    • Firmoissa

      Isoissa firmoissa paremmuuden ratkaisee yksikkö tai tiimi johon kuulut, ei yrityksen logo tai nimi.

    • dubaa

      Anetaan täältäkin ääni TE:lle. Kovasti ei mikään muu ole saanut ääniä?

      • hevi

        Itse annan ääneni Fujitsulle. Olen ollut ko. firmassa duunissa vajaan vuoden. Ilokseni olen huomannut, että Fujitsulla on tosi hyvä työilmapiiri ja sopivan haastavia työtehtäviä olen saanut hoidella. Toki meilläkin lienee yksikkökohtaista tämä viihtyvyys, tähän mennessä mulla on kokemusta kahdesta eri yksiköstä.


      • ----
        hevi kirjoitti:

        Itse annan ääneni Fujitsulle. Olen ollut ko. firmassa duunissa vajaan vuoden. Ilokseni olen huomannut, että Fujitsulla on tosi hyvä työilmapiiri ja sopivan haastavia työtehtäviä olen saanut hoidella. Toki meilläkin lienee yksikkökohtaista tämä viihtyvyys, tähän mennessä mulla on kokemusta kahdesta eri yksiköstä.

        Ei hyvää sanottavaa ko. firmasta 3vuoden perusteella ja 11 eri työtoimipisteen.


    • Tieto Oyn työläinen

      Kaikissa työpaikoissa on omat plussansa ja miinuksensa, Itsellä kokemusta mm. Nokia laskentakeskuksesta, Cap Geministä, KOP:stä, Kansallistiedosta, Fidentasta ja nykyisin Tieto Oy:stä. Ikää vasta 55 v ja uskallan haasta nuoremmat milloin vain, kokemusta ja osaamista on sen verran kertynyt. Monessa YT:ssä olen ollut mukana ja sekä nuorempia että vanhempia työkavereita on laitettu pihalle, eli nuo yleistykset ovat syvältä :) Työnantajan syy näihin irtisanomiseen on aina tuotannolliset ja taloudelliset syyt, todellisuus voi olla muuta. Itse toimin tällä hetkellä asiakkaan tiloissa tehden heille töitä ja asiakkaan palaute on tosi kova peruste sille kuka lähtee ja kuka jää...

      • agbasdfbfsd

        Koodaat siis kobolilla tai reikäkorteilla? Sen kun haastat nuoremmat. Paha vain, ettei ketään kiinnosta ottaa haastetta vastaan -- kyseessähän on kuitenkin 50 vuotta vanhat teknologiat.

        Ja se, että olet Tiedolla duunissa kertoo jo omaa tarinaansa.... Montaako projektia olet ollut urasi aikana siellä kusemassa?


      • Ikä ei ratkaise
        agbasdfbfsd kirjoitti:

        Koodaat siis kobolilla tai reikäkorteilla? Sen kun haastat nuoremmat. Paha vain, ettei ketään kiinnosta ottaa haastetta vastaan -- kyseessähän on kuitenkin 50 vuotta vanhat teknologiat.

        Ja se, että olet Tiedolla duunissa kertoo jo omaa tarinaansa.... Montaako projektia olet ollut urasi aikana siellä kusemassa?

        "Koodaat siis kobolilla tai reikäkorteilla? Sen kun haastat nuoremmat. "

        Huoh.... Minä olen 58 v koodari. Viime vuosina olen tehnyt sulautettuja Linux-ohjelmia. Harva nuorempi pärjää mulle osaamisessa.


    • RKMK

      Kolmesta isosta talosta yhdestä pienemmästä on kokemusta. Noksua saattaisin harkita jos pääsisi hyvää tuotetta tekemään ja voisi uskoa että voi tehdä jotain hommaa joka on relevanttia vielä vuodenkin päästä.

      Muuten seuraavaa työpaikkaa hakiessa taidan kiertää nämä isot toimittajat kaukaa ja katsella pienempien softatalojen suuntaan, byrokratiaa on nähty jo tarpeeksi.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 125
      3196
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      89
      2926
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2258
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      24
      1795
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1678
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1529
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1494
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      28
      1437
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1407
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      81
      1335
    Aihe